سبک زندگی لوکس

بلاگر مد کیست ؟ گشتی در دنیای لاکچری و رنگارنگ بلاگرهای مد

درس های بلاگر مد

رشد و تاثیر روزافزون بلاگرها در صنعت مد

آیا می دانستید در هر ۲۵ ثانیه یک ” بلاگ مد ” در جهان به وجود می آید؟ اگرچه برای اثبات این موضوع آمار معتبری وجود ندارد اما با توجه به ارقام مطرح شده در رسانه ها این آمار نزدیک به واقع می نماید. این روزها کلمه بلاگ و بلاگر زیاد شنیده می شوند. اما چون موضوعات به تازگی وارد فرهنگ کشورمان شده اند شاید کارایی و اهدافشان به روشنی مشخص نباشد.

وبلاگ نویسی مد، شغل پرزرق و برقی به نظر می رسد ولی برای موفقیت در آن باید راه طولانی و مسیر سختی را دنبال کنید. وبلاگ نویسان مد، مد را به گونه ای مطرح کرده اند که شاید طراحان بزرگ لباس، خرده فروشان و نشریات هم تا به امروز قادر به انجامش نبوده اند. بلاگرها افرادی خاص با ذهنی خلاق و رویاپرور و با نگاهی رو به آینده در صنعت مد هستند.

کلمه بلاگ یک کلمه انگلیسی است که از کلمه وبلاگ انگلیسی اختصار شده و برای اولین بار در سال های ۱۹۹۰ شنیده و استفاده شده است. از آن زمان به بعد بلاگرهای زیادی شروع به فعالیت کرده اند. بلاگ در اصل یک وبسایت یا وب پیج اینترنتی شخصی است که توسط فرد یا گروهی که راجع به موضوعی خاص فعالیت می کنند استفاده می شود. زبان بلاگ معمولا با زبان نوشتار متفاوت است و حالت غیررسمی و محاوره ای دارد تا برای همه افراد قابل درك باشد.

شما می توانید به كمك بلاگ خودتان، فعالیت تان، سلیقه و طرز فکرتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

رشد و تاثیر روزافزون بلاگرها در صنعت مد

معنی بلاگر چیست ؟!

کلمه بلاگر به معنی فردی است که فعالیتی را تحت عنوان بلاگ ارائه می دهد. بعضی از بلاگها بر موضوعاتی خاص متمرکز هستند. یک وبلاگ مد می تواند بسیاری از موضوعات خاص در رابطه با مد مانند لباس، زیورآلات، راهنمای زیبایی و اتفاقات جدید سال در دنیای مد مانند انتخاب اشخاص مشهور برای لباسهای شان و حتی روند مد در خیابان را پوشش دهد. بعضی از طراحان هم در صنعت مد برای ترویج محصولات خود از بلاگ استفاده می کنند. بسیاری از وبلاگ های مد می توانند شبیه به محتوای مجلات مد طبقه بندی شوند.

برخی از بلاگها بر مشاوره مد تمرکز دارند و شامل مقالاتی می شوند که به اصطلاح به آنها “چطور بپوشیم گفته می شود. مقالات مورد بحث در این بلاگ ها می توانند به بحث درباره لباس مناسب در مناسبت های مختلف و تطبیق دادن رنگ ها و سایر اطلاعات در پوشیدن لباس بپردازند.

کمپانی های مد و طراحان مد احتیاج دارند که اطلاعات راجع به آخرین کارهایشان را از طریق کانال های ارتباطی به مصرف کنندگان معرفی نمایند و در همین میان مصرف کنندگان هم احتیاج دارند که از طریق یک کانال این اطلاعات را دریافت کنند. در اصل بلاگ ها یک واسطه دوطرفه هستند.

قبل از به وجود آمدن بلاگها، مجله ها این نقش را بر عهده داشتند، اما با گذر زمان و با پررنگ تر شدن شبکه های مجازی و دسترسی مردم به اینترنت همه افراد ترجیح دادند که اخبار را با سرعت بیشتری از روی اینترنت و به صورت مجانی دریافت کنند. حتی افراد می توانند در بلاگها سوالاتشان را بپرسند و سریع به جواب برسند. مد صنعتی چندین میلیارد دلاری است که تاثیر قابل توجهی در نحوه لباس پوشیدن مردم عادی و ظاهر شدن آنها در اجتماع دارد و به شدت به رسانه ها و تبلیغات برای برقراری ارتباط بین تولید کنندگان و اهداف آنها و تاثیر آن روی مردم متکی است.

همچنین مد می تواند از تغییرات اجتماعی با ترندهای خارج از محدوده نظر تولید کنندگان، خرده فروشان با تبلیغ کنندگان تاثیر بپذیرد. از آنجایی که مد توسط ترندهای داخل و خارج از صنعت مد اداره می شود، وبلاگهای مد و رسانه های جدید که خارج از کنترل نشریه های سنتی هستند، باعث ایجاد نوآوری در جامعه مصرف کنندگان مد و خرید مدرن شده است.

این احتمال وجود دارد که وبلاگ ها، همین طور که تعدادشان رو به افزایش است و همچنین با افزایش تعداد خریدارانی که باعث ایجاد و بهبود رسانه های فروش می شوند و تولید کنندگان و تبلیغ کنندگانی که برای جلوگیری از کاهش نفوذ خود در رسانه ها، خود را با آنها تطبیق می دهند، نفوذ قابل توجهی در طولانی مدت روی این صنعت داشته باشند.

تاثیر وبلاگ نویسان در صنعت مد

برای کمک به ترویج کار وبلاگ نویسان مد، از طراحان ارشد مد، Lazaro Hernandez  و -Jack McCol lough  در مورد اثر کلی وبلاگ مد پرسیدیم. -McCol lough اظهار داشت:

“وبلاگ ها چیزهایی را در مورد ما منتشر می کنند که برای همه در اینترنت به اشتراک گذاشته می شود و دیده می شود و دارای تاثیر فوق العاده ای در کسب و کار می باشد.

آنها همچنین اظهار داشتند که چگونه در گذشته، مجبور بودند سه تا چهار روز صبر کنند تا یک نقد بر روی خط خود دریافت کنند، اما در حال حاضر بازخوردها خیلی سریع به آنها می رسد. وقتی پرسیدیم چگونه وبلاگ ها به طور مستقیم طراحی های آنها را تحت تاثیر قرار می دهند گفتند در حالی که وبلاگ های متعددی را روزانه می خوانند، در عین حال سعی می کنند هر انتقاد (مثبت یا منفی) را بشنوند ولی آن را مبنا در نظر نگیرند: “ما خیلی روی این نقد ها حساس نمی شویم”.

بخش نوشتار سبک (style ) مجله نیویورک تایمز، Eric Wilson  یک مطالعه گسترده در مورد تاثیر وبلاگ نویسان در صنعت مد را در یکی از ستونهای استایل خود انجام داده است. ویلسون نوشت: این وبلاگ نویسان در سال گذشته از صندلی های عقب به ردیف جلو انتقال پیدا کردند و شکاف بین سردبیران حرفه ای و وبلاگ نویسان آماتور از بین رفت. ویلسون با نویسندگان برجسته، سردبیران و طراحان مصاحبه کرد. روزنامهKelly cutrone  اظهار داشت که در طول دو سال گذشته، یک تغییر کامل در کسانی که در حال نوشتن در مورد مد هستند به وجود آمده است.

Cutrone  اظهار داشت:

نه تنها او نیاز دارد که مراقب نوشته های سردبیرانی مانند وگ و ال باشد بلکه در حال حاضر نیازمند نظارت بر میلیون ها نفر از وبلاگ نویسان مد در سراسر جهان است. Cutrone  همچنین اظهار داشت: به محض ارسال خبرهای وبلاگ نویسان روی اینترنت آنها اولین چیزی هستند که طراحان خواهند دید و هرگز هم برداشته نمی شوند.

وبلاگ ها درهای بسیاری را برای صنعت مد باز کرده اند. یکی از آنها این است که اجازه می دهد مردم عادی به شرکت در دنیای مد و بحث در مورد رضایت یا عدم رضایت خود در نحوه ارائه مد در رسانه ها بپردازند.

وبلاگ های مد ممکن است تحت مالکیت افراد یا توسط شرکت های مد اداره شوند

در سال ۲۰۰۸ برنده جایزه پولیتزر نویسنده مد و وبلاگ سابق Robin Givhan  ادعا کرد که وبلاگ های مد صنعت مد را دموکراتیک کرده است. Givhan  همچنین در هارپرز بازار نوشته بود که “ظهور وبلاگ نویسان مد باعث شد کسب و کار اشرافی منحصر به طراحان قادر مطلق به یک حالت دموکراتیک تبدیل شود که در آن هر کس دسترسی به لباس های صاحب سبک را دارد. مردم سطح متوسط، اغلب جدا از مد، مسئولیت آن را به عهده نمی گیرند”.

بیانیه ای مشابه توسط Constance White، سردبیر سبک E – Bay و روزنامه نگار سابق مد اظهار شده است که وبلاگ های مد باعث شدداند تا همه مردم بتوانند صرف نظر از همه نژادهای مختلف، جنس و رده اجتماعی، به مالکیت دنیای مد برسند.           Karen Kay  نویسنده دیلی میل یک بار در مصاحبه ای اظهار داشت که وبلاگ ها اجازه می دهند هر کسی به نقد و ستایش طراحان بپردازد. صرف نظر از نظرات حرفه ای که اغلب به کار می آید، با کمک وبلاگ نویسان مد پیشنهاد مصرف کنندگان هم به انتخاب ترندها کمک می کند.

بر خلاف مجلات متمرکز بر مد و برنامه های تلویزیونی، وبلاگ مد قادر است زودتر به روزرسانی شود و برندهای جدید را از هر کجای دنیا شناسایی و ارائه کند. نه تنها وبلاگ های مد برای دسترسی ساده تر هستند، بسیاری از خوانندگان وبلاگ مد (مصاحبه شده در مطالعه مدیریت مد سوئد) اظهار داشتند که وبلاگ های مد در هر دو روند داخلی و خارجی، بسیار شخصی تر و بروزتر هستند. وبلاگ، دسترسی نامحدود به دنیای مد را برای هر کسی که به کامپیوتر دسترسی دارد فراهم می کند.

Karen Kay  همچنین اظهار داشت “این روزها، حتی قبل از این که کت واک یک طراح به پایان برسد می توانید شرط ببندید که یکی از حضار یا یک نفر در پشت صحنه، جزئیات طراحی و احوالات سوپر مدل ها را ثبت کرده و آن را بر روی اینترنت برای دوستداران مد در سراسر جهان ارسال کرده است”. خوانندگان وبلاگ مد اعلام کرده اند که وبلاگ مد به ترویج گرایش های جدید کمک کرده است.

بر خلاف مجلات و روزنامه ها که باید در هنگام نوشتار حتما از قاعده خاصی پیروی کنند، وبلاگ ها آزادند تا بر اساس علايق صاحب آن نوشته شوند و روی طیف وسیعی از ترندهای مختلف مانور دهند. بسیاری از این وبلاگ های مد می توانند یک منبع تبلیغات برای طراحان و فروشگاه های خرده فروشی مد باشند.

 وبلاگ های مد ممکن است توسط خودی، غیرخودی، یا افراد مشتاق نوشته شوند.

این تبلیغات تاثیر بسیار قوی روی طراحان مد جدید دارند و به شناخته شدن نام آنها کمک فراوانی می کنند و طراحان سطح بالا را هم در میان مردم قرار میدهند. بسیاری از وبلاگ نویسان مد سطح بالا می خواهند طراحان نمونه های رایگان کارهای خود را در اختیارشان قرار دهند تا بپوشند و نام آنها را در اکانت اینستاگرام خود منتشر کنند. در سال ۲۰۱۰ امریکن اکسپرس در حمایت از تاثیر در حال تحول بلاگرها، اولین کنفرانس بین المللی وبلاگ نویسان در شهر نیویورک را برگزار کرد. در این کنفرانس، بسیاری از منابع و تحقیقات روی سودمندی ها و تاکتیک های مورد استفاده در وبلاگ نویسی مد انجام گرفت.

در طول مطالعه مشخص شد وبلاگ نویسان در تهیه گزارش در زمان واقعی و استفاده از وسایل ارتباط اجتماعی راحت ترند. پس از هفته مد، مشخص شد که % ۶٫۳۷  از مقالات نوشته شده به حامی اصلی تاثیر در حال تحول، یعنی امریکن اکسپرس اشاره کرده اند. این وبلاگ نویسان هیچ کدام به طور مستقیم از امریکن اکسپرس وجهی دریافت نکرده اند اما به عنوان یک منبع رایگان از تبلیغات برای امریکن اکسپرس خدمت کرده بودند.

تخصص نویسنده ها و بلاگر های مد

– وبلاگ های مد ممکن است توسط خودی، غیرخودی، یا افراد مشتاق نوشته شوند.

– خودی ها افرادی هستند که در حال حاضر یا قبلا در صنعت مد یا برای رسانه های مد سنتی، کار می کرده اند. علاوه بر این، برخی از آنها گاهی به عنوان وبلاگ نویسان مهمان در سایت های بزرگ تر مشغول به کار هستند.

– غیرخودی ها افرادی هستند که در مورد مد می دانند و دلیل آن این است که خود مصرف کننده خصوصی کالای مد هستند.

– افراد مشتاق هم افرادی هستند که می خواهند در صنعت مد یا مالتی مدیا فعالیت کنند و باور دارند که وبلاگشان می تواند به اصطلاح یک در پشتی برای ورود به کار نوشتار جریان مد باشد.

نمونه هایی از افرادی که در صنعت مد به خاطر قدرت وبلاگشان به کار گرفته شده اند عبارتند از:

• مانولو The Shoe blogger  که در حال حاضر یک ستون هفتگی در نشریه اکسپرس شماره یک واشنگتن پست دارد.

• هدر و جسیکا از Go Fug Yourself  که به تازگی هفته مد مجله نیویورک را تحت پوشش قرار دادند.

•The budget Fashionista  كاترین فینی، کتابی به نام “چگونه یک بودجه مد باشیم؟” را نوشت که توسط بالانتین منتشر شد.

وبلاگ های مد ممکن است تحت مالکیت افراد یا توسط شرکت های مد اداره شوند. بلاگینگ مد در ایران از اتفاقات جدید است که در آن بلاگرها اطلاعات جدیدی را که راجع به مد روز می دانند بازگو کرده و استایل شخصی خود را معرفی می کنند و با به اشتراک گذاشتن عکس هایشان سعی بر برند کردن اسم خود و بالا بردن مخاطبان خود دارند.

بلاگ در رسانه های مجازی به صورت فضای مردمی و دموکراتیک نشان داده می شود و در آن خانم هایی که به دلایل مختلف مثل عدم وجود تناسب اندام، بلند قد نبودن، رنگ پوست یا مسایل مادی نتوانسته اند خود را در دنیای مد جای بدهند و مجلات مد آنها را نادیده گرفتند شرکت کرده و مخاطبان آنها می توانند از خلاقیت های موجود در عکس ها، زیور آلات و آرایش های آنها لذت ببرند.

آنها با پست کردن عکسهایشان و استایل های خود دیدگاه کاملا متفاوتی از مد را می سازند. بلاگرها باید همواره سعی کنند اصالتشان را در پست هایشان حفظ کنند و با دنبال کنندگانشان کم و بیش در ارتباط باشند. این ارتباط صرفا به معنای گفتگوی تلفنی یا دیدار نیست. اینکه به سوالات آنها جواب بدهند و از آنها تشکر کنند. برای دنبال کردن بلاگشان این ارتباط می تواند برای آنها بسیار دلگرم کننده باشد. وبلاگی که شما دنبال خواهید کرد همان بلاگی است که در میان پست های بلاگر بتوانید کم و بیش شخصیت او را بشناسید و بتوانید دوستش داشته باشید. با کمی صحبت کردن راجع به زندگی شخصی تان می توانید مخاطبان تان را به خود نزدیک تر کنید. باید با آنها راجع به علایقتان صادق باشید و آنها بتوانند نظراتشان را با شما در میان بگذارند. به شکلی بلاگ کنید که از دید خوانندگان دوست داشتنی باشید و آنها آرزو کنند دوستی مثل شما داشته باشند.

مثلا دوست داشته باشند با شما به خرید بیایند یا مثلا با شما یک قهوه بخورند. باید به مخاطبان خود حسی را انتقال بدهید که خارج از اینکه شما چه چیزی پوشیده اید، هنوز هم برای دیدن بلاگ شما هیجان زده باشند. نوشتار بلاگر نشان دهنده اصالت بلاگر است. این یکی از دلایلی است که می گویند که بلاگ باید به زبان خود بلاگر باشد و معمولا عامیانه نوشته می شود و این نشان دهنده این مطلب است که بلاگر به چه طبقه ای تعلق دارد.

در قسمت نخست سلسله گفتارهای لاکچری گردی با دنیای مدبلاگر ها، به معرفی مفهومی به نام مد نویسی در فضای مجازی پرداختیم و اهمیت کسب و کاری به نام بلاگر مد را در عرصه کارآفرینی دیجیتالی عاشقان مد و لباس بررسی کردیم. در قسمت دوم، به معرفی برترین بلاگر مد های جهان از آسیا تا آمریکا اشاره شد و سبک زندگی دیجیتالی این فعالان دنیای رنگارنگ فشن را مرور کردیم.

در دو قسمت اول به این موضوع اشاره داشتیم که بلاگر مد ها، واقعیتی مهم در عرصه مد و لباس امروز جهان بوده و میلیون ها مخاطب شبکه اجتماعی به خصوص در اینستاگرام و یوتیوب، آخرین طرح های طراحان مزون های مطرح جهان را بر استایل بلاگر مد ها جوان محبوب مشاهده می کنند. در واقع بلاگر مد ها، می کوشند تا برندهای مختلف را در لوکیشن های گوناگون و با ادبیات نوشتاری خودمانی در فضای مجازی به مخاطبان معرفی کرده و از این راه، درآمد زایی دیجیتالی داشته باشند. لاکچری گردی با دنیای بلاگر مد ها

لاکچری گردی با دنیای فشن بلاگرها  (قسمت اول)

گزارش لوکس تهران از دنیای لاکچری فشن بلاگرها (قسمت دوم)

گزارش جامع لوکس تهران از لوکس گردی فشن بلاگرها (قسمت چهارم)

در قسمت سوم، شما را با شماری دیگر از فشن بلاگرهای مطرح جهان آشنا میکنیم.

با ما همراه باشید.

آیا شما هم میخواهید بلاگر مد باشید؟

این سوال خیلی از نوجوانان و جوانانی است که دنیای جذاب مد و لباس به خصوص در عرصه لاکچری سبب می شود تا آنها وارد این دنیای رنگارنگ هیجان انگیز شوند. خیلی ها دوست دارند مدل باشند یا مد نویس بشوند یا فالورهای میلیونی در شبکه های اجتماعی داشته باشند. اما باید بدانیم که دستیابی به موفقیت های مختلف در فضای مجازی، بدون در اختیار داشتن سواد رسانه ای و سواد اطلاعاتی و اشراف به حداقل ابزارها در این فضا، امکان پذیر نیست. این کتاب ، ابزارهای لازم را به شما معرفی می کند.

یعنی شما برای اینکه در عرصه مد نویسی و مد بلاگری به تولید محتوا مشغول شوید، باید استانداردها و حداقل های دنیای تولید محتوای دیجیتالی را یاد گرفته و ابزارهایی که شما را در این اکو سیستم یاری میدهد، به درستی و اثربخش استفاده کنید. یعنی مهارت نوشتن، مهارت تبلیغات دیجیتالی، شناخت هشتگ های پر بیننده و پر مخاطب در شبکه های اجتماعی به همان اندازه در موفقیت بلاگر مد تاثیر دارد که استایل وی و عکاسی و گریم و لوکیشن، میتواند طرح و برند و ژست وی را جهانی کند.

حتما بخوانید : استایلیست کیست ؟

بلاگر مد

بنابراین برای موفقیت و فعالیت موثر در کسب و کاری به نام بلاگر مد ، باید الگوهای موفق این اکو سیستم را که ما در این سلسله گفتارهای معرفی میکنیم به خوبی شناسایی و رازهای موفقیت آنها را تحلیل کنید. همانطور که در مطالب قبلی هم اشاره شد، برخی از بلاگر مد ها از جادوی مد و غذا و گردش، به عنوان ۳ ابزار برای افزایش موفقیت خود بهره می برند. در این راستا، از کسب و کارهای دیگر هم درخواست میکنند تا با آنها همراه شده و زمینه معرفی برند غیر فشن آنان نیز فراهم شود.

برای شروع  فعالیت در این عرصه، راه اندازی یک درگاه اطلاع رسانی روی دامنه قابل ثبت و پسوند .ir یا .com و اختصاص فضایی حداقل (hosting) برای اطلاع رسانی نیاز است که با کم تر از ۲-۳ میلیون ریال قابل راه اندازی است. حتی میتوانید از سرویس های وبلاگ نویسی فارسی و بین المللی برای این کار استفاده کنید. اطلاع رسانی فعالیت های خود در شبکه های اجتماعی عکس محور و ویدیو محور داخلی و بین المللی (مانند آپارات و یوتیوب) میتواند زمینه توسعه فعالیت شما را فراهم کند.

در واقع از همه ابزارها برای اطلاع رسانی نگاه خود در عرصه مد و لباس میتوانید استفاده کرده تا مخاطبان ملی و بین المللی پیدا کنید. توجه داشته باشید که با جادوی هشتگ ها در شبکه های اجتماعی به خصوص روی هشتگ های لاکچری گردها مثل: fashionista-fashionbloggers-luxurytourism و امثالهم، میتوان شمار زیادی از بلاگر مد ها و عاشقان دنیای مد و لباس را با طرح های خود آشنا کنید.

در این زمینه در آینده بیشتر در سرویس لاکچری گردی لوکس تهران صحبت میکنیم.

حتما بخوانید : چگونه فشن بلاگر محبوبی باشیم؟

بلاگر مد لندن نشین : گالا گونزالز

گالا گونزالز، یکی از بلاگر مد های معروف دنیای مجازی است که ساکن لندن بوده و با برندهای اسپانیایی بسیار همکاری می کند که از آن جمله میتوان به برند BLOGGER D.G اشاره کرد. او همچون HUDABEAUTY که بلاگر مد معروف آسیایی بوده و در قسمت اول معرفی کردیم، خط تولید پوشاک خود را نیز راه اندازی کرده و با یکی از اقوام خود که فرد معروفی در دنیای مد است (آدولفو دومینگويز) همکاری دارد. وبلاگ او را میتوان در نشانی اینترنتی به آدرس: AMLU.COM مشاهده کرد و از کارها و طرح های پاییزی و زمستانی اش آشنا شد. مخاطبان این سایت بالا بوده و امکان خرید را برای علاقمندانش فراهم کرده است.

اینستاگرام گالا گونزالز برند MASIONVALENTINO بلاگر مد

در تصویر بالا که یکی از پست های پاییز خانم گالا به مناسبت هالووین ۲۰۱۷ میلادی بود، از برند MASIONVALENTINO رونمایی کرد. جالب است که بداانید این عکس در شهر مسکو، پایتخت روسیه و در مغازه TSUM DEPARTMENT STORE گرفته شده است. یعنی هم برند فعال مد ایتالیایی معرفی شد و هم مغازه TSUM برای گردشگران مسکو گرد.

بلاگر مد گالا گونزالز

در تصویر بالا، خانم گالا به کریستال روم مسکو رفته و یکی از دوستانش را به همراه مد جدید مشکی رنگی معرفی می کند.

خانم گالا با انتشار بیش از ۶۶۰۰ پست ، توانسته ۸۲۵ هزار فالور در اینستاگرام کسب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینستاگرام ایشان به این آدرس مراجعه کنید.

حتما بخوانید : چطور و چگونه مدل بشویم؟

بلاگر مد گالا گونزالز معرفی برند ErdemxHM

در تصویر بالا، خانم گالا در گردشگری لس آنجلسی خود، از برند ErdemxHM رونمایی می کند. در این تصویر، فعالان لاکچری را به یاد صورت کاترین میدلتون ( ملکه مدبازهای دنیا) همسر نوه ملکه بریتانیا می اندازد.

بلاگر مد گالا گونزالز معرفی برند جین STELLAMACCARTNEY

رونمایی از برند جین STELLAMACCARTNEY که توسط COLLAGEVINTAGE2 برای انتشار در مجله ووگ اسپانیا توسط خانم گالا منتشر شد. حتما شما هم عاشق کیف دستی رنگارنگ و شیک خانم گالا شده اید!

بلاگر مد استرالیایی : نیکول وارن

استرالیا، کشور ثروتمند قاره اقیانوسیه، خیلی در عرصه مد و لباس، برندهای بین المللی ندارد. اما بلاگر مد های این کشور در چند سال اخیر به مدد جادوی شبکه های اجتماعی به دنیا معرفی شده اند که از آن جمله میتوان به نیکول وارن اشاره کرد. دختری اهل مد نویسی از شهر سیدنی که آخرین المپیک قرن بیستم در آنجا برگزار شد. خانم نیکول فعالیت مد نویسی خود را در عرصه لاکچری گردی از سال ۲۰۰۹ میلادی با انتشار درگاه شخصی اش به نام garypeppergirl.com آغاز کرد. سایتی برای فروش اینترنتی لوازم قدیمی و در کنارش به تولید محتوای مد هم میپرداخت.

پس از مدتی، وی تصاویر خود را که مزین به برندهای مختلف استرالیایی شده بود منتشر کرد و با روی کارآمدن شبکه های اجتماعی، از سال ۲۰۱۱ میلادی با کسب و کار اینترنتی خداحافظی و وارد وبلاگ نویسی حرفه ای دنیای فشن شد. نیکول وارن، روی جلد مجلات معروفی مانند ELLE-LUCKY و NYLON هم بوده و یک بار سابقه همکاری با THE DITE هم در کارنامه دارد.

حتما بخوانید : لیاندرا کوهن ؛ مد گردی با بلاگر میلیونر

بلاگر مد اینستاگرام نیکول وارن استرالیایی

برندهای مطرحی همچون شنل، والنتینو و شوپارد از جمله برندهایی هستند که خانم نیکول ، سفیر تبلیغاتی آنها بوده است.

گری پپیر با انتشار بیش از ۴۳۰۰ پست در ۴ سال اخیر، بیش از ۱.۷ میلیون فالور دارد. او خود را یک آرزو گر معرفی میکند. صفحه وی را در این آدرس دنبال کنید.

بلاگر مد: لاکچری گردی با نیکول وارن استرالیایی

در تصویر بالا، این بلاگر مد جوان استرالیایی در نزدیک پل بروکلین انگلیس، فوتوشوتی انداخته است که البته برند لباس وی مشخص نیست و بیشتر به علایق ستاره شناسی ایشان برای تعیین روز نامزدی اشاره دارد.

فشن بلاگر : نیکول وارن استرالیایی به معرفی برند GABRIELHEARST

این بلاگر مد جوان در پست بالا ، به معرفی برند GABRIELHEARST پرداخته که تلاش دارد تا به ۲۰ میلیون کودک کنیایی کمک کند. به همین خاطر از هشتگ کمک به کودکان: SAVECHILDREN نیز برای ترغیب دیگر کاربران اینترنت برای همراهی با این برند فعال در عرصه مد اجتماعی استفاده میکند. در واقع، نشان می دهد که مد هم میتواند در عرصه مسيولیت های اجتماعی (CSR) نقش فعالی داشته باشد. مثل چالش بدون آرایش سلبریتی های در سال ۲۰۱۳ که با جنبش #NOMAKEUPSELFIE به راه افتاد و از کیم کارداشیان (ملکه سلفی بازهای اینستاگرام) تا آنجلینا جولی از این طرح حمایت کردند.

جنبش سلفی بدون آرایش با بیش از ۴۰۰ هزار پست بلاگر مد

(جنبش سلفی بدون آرایش با بیش از ۴۰۰ هزار پست همچنان در اینستاگرام محبوب است)

توریسم بلاگر : جسیکا استاین

اینستاگرام جسیکا استاین بلاگر مد

خانم جسیکا استاین، لاکچری گردی در عرصه مد و لباس را از شهر سیدنی آغاز کرد و امروز در فهرست ۲۰ بلاگر مد معروف دنیا قرار دارد. او میلیون ها دنبال کننده در اینستاگرام و فیس بوک دارد و یکی از بلاگر مد های فعال در عرصه گردشگری نیز محسوب می شود. میتوان جسیکا را یک توریسم بلاگر (TOURISM BLOGGER) مطرح دانست که همیشه در سفر بوده و از مکزیک تا مالدیو (عروس کشورهای جنوب شرق آسیا) را در می نوردد.

علاقه وی به گردشگری سبب شده تا بتواند در لوکیشن های جذابی عکاسی کند. قرارداد با برندهایی مانند REVOLVE CLOTHING و دولچه گابانا باعث شد که وی یکی از بلاگر مد های مطرح سال های اخیر باشد. ویلاگ وی که بخشی از سبک زندگی دیجیتالی این بلاگر مد استرالیایی را معرفی می کند میتوان در این نشانی مشاهده کرد.

خانم Jessicsa Stein بیش از ۵ هزار پست منتشر کرده و بیش از ۲.۷ میلیون مخاطب دارد. اینستاگرام فعال وی را که تیک آبی هم کسب کرده است در این آدرس مشاهده کنید.

لاکچری گردی با جسیکا استاین بلاگر مد

در تصویر بالا، تابستان گردی های جسیکا در ۲۰۱۷ در یکی از مناطق باستانی ایتالیا را با لباس رنگارنگ تابستانی شاهد هستیم. جسیکا به ده ها کشور دنیا سفر کرده و مخاطبانش، هم با برندها و هم با مقصدهای گردشگری هیجان انگیز جهان آشنا می شوند.

بلاگر مد جسیکا استاین

جسیکا به تازگی بچه دار شده است و تصاویری از مد دوران بارداری و پس از آن را میتوان در اینستاگرامش مشاهده کرد.

بلاگر مد آقا : برایان گری یامبائو

اینستاگرام برایان گری یامبائو بلاگر مد

تا کنون مرتب از بلاگر مد های لاکچری گرد خانم در عرصه مد و لباس نام بردیم. اما در دنیای بلاگر مد ها، آقایان هم صاحب سبک هستند. برایان گری یامبائو با وبلاگ BryanBoy از بلاگر مد های مرد معروف است. وی را همچون رومی نیل، بلاگر مد فیلیپینی از جمله مد نویس های مطرح دنیا می دانند که حتی در مسابقه معروف AMERIC’S NEXT TOP MODEL هم به عنوان داور حضور داشت. در میان برندهای معروف لباس آقایان، وی را در کنار رالف لارن، گوچی و والنتینو می بیینیم. وبلاگش را در این نشانی دنبال کنید.

لاکچری گردی با برایان گری یامبائو بلاگر مد

آفای بریان، ظرف ۳ سال اخیر بیش از ۱۱ هزار پست در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته است و قریب به ۶۵۰ هزار فالور کسب کرده است. مخاطبان بسیاری در توییتر و فیس بوک دارد و بیش از اینکه یک مدل باشد، منتقد مد و تحلیل گر این عرصه به خصوصی مد مفهومی است.

اینستاگرامش را در این نشانی دنبال کنید.

مدنویس : هلنا بوردون

اینستاگرام بلاگر مد هلنا بوردون

بلاگر مد دیگری که معرفی میکنیم، هلنا بوردون است که دختر دوناتا میرلز، رییس برزیلی بخش استایل مجله ووگ است. او از زمانی که دبیرستان بود وارد دنیای مد و لبا شد و در فشن شوهای پاریس برند شنل شرکت می کرد. او اکنون یکی از موفق ترین فعالان دنیای مد  نویسی بوده و وبلاگش در نشانی helenabordon.com مخاطبانی بسیار دارد. او اکنون با برندهایی مانند شنل و سالواتوره فراگامو در تعامل است و در Vogue و W مخاطبان زیادی دارد.

هلنا در اینستاگرامش بیش از ۵۹۰۰ پست در ۴ سال اخیر به اشتراک گذاشته و بیش از ۱ میلیون مخاطب دارد. او بیش از ۱۶۰۰ صفحه را نیز فالو کرده است. اینستاگرام ایشان را در این نشانی دنبال کنید.

بلاگر مد : هیجانی با هلنا بوردون

هلنا اخیرا در روزهای سرد پاییز به مسکو گردی رفته است و تصویر ایشان را میتوان با استایل ست شده قهوه ای و مشکی با کفش های صورتی مشاهده کرد که لوکیشن جذابی از منطقه ای تاریخی در مسکو دارد.

بلاگر مد جوان : دنیل برنستاین

اینستاگرام دنیل برنستاین فشن بلاگر

دنیل برنستاین با وبلاگ WE WORE WHAT سالهاست که مخاطبان بسیاری به خصوص نسل نوجوان را با خود همراه کرده است. او قبلا به هارپر بازار گفته بود که با یک پست اینستاگرام میتواند بیش از ۱۵ هزار دلار پول به جیب برند و به نظر می رسد که توانایی این کار را هم داشته باشد. این مد نویس ۲۵ ساله نیویورکی، در نشانی WEWOREWHAT.COM مخاطبان بسیار دارد و روند جدیدی در مد نویسی را معرفی می کند.

همکاری با برندهایی مانند امازون فشن، بخشی از سابقه مد خانم دنیل است.

لاکچری گردی با دنیل برنستاین بلاگر مد

در تصویر بالا، دنیل را در کنار تاکسی های زرد رنگ نیویورک میبنیم که لوکیشنی نوستالژیک را برای این بلاگر مد جوان فراهم کرده است. در هوای سرد پاییزی نیویورک، وی را با برندهای لاکچری ZCDMONTERAL مشاهده می کنید.

اینستاگرام بلاگر مد

خانم DANIELLE BERNSTEIN ظرف ۴ سال اخیر بیش از ۱۰ هزار پست در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است که قریب به ۱.۷ میلیون مخاطب برایش به ارمغان آورده است. برای ارتباط با این بلاگر مد جوان قد کوتاه می توانید با پست الکترونیکی : JEN@JENNIFERPOWELL.COM تماس بگیرید. اینستاگرامش ایشان در نشانی در دسترس است.

درس هایی از ۶ بلاگر مد معروف

در بررسی سبک زندگی دیجیتالی بلاگر مد های معروفی که در این گفتار معرفی کردیم، نکات بارزی برای علاقمندان به فعالیت در عرصه کارآفرینی لاکچری و لاکچری گردی میتوان ارائه کرد که توجه به آنها خالی از لطف نیست.

  • اهمیت پست نویسی مکرر

برای بلاگر مد ها، تولید محتوای دیجیتالی به طور مرتب و مکرر اهمیت بسیار دارد. همانطور که مشاهده کردید، ظرف چند سال اخیر بلاگر مد ها معروق بیش از ۵ هزار پست به اشتراک گذاشته اند. بعضا متوسط ۵ عکس در روز. یعنی انها به این نتیجه رسیده اند که باید مدام با مخاطبان خود در عرصه معرفی طرح ها و برند ها در تعامل بوده و از این راه، فالور بیشتر کسب کنند.

  • اهمیت هشتگ نویسی

هشتگ زدن در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی برای بلاگر مد هایی که در زمینه لاکچری کار میکنند اهمیت فراوان دارد. هشتگ نویسی سبب بیشتر دیده شدن پست های بلاگر مد شده و در نتیجه،‌شمار بیشتری از کاربران ایینترنت شانس مشاهده اطلاعات ان ها را خواهند داشت.

  • اهمیت لوکیشن

گفتیم که فضا  و مکان و به کلی لوکیشنی که بلاگر مد برای ارائه تصویر انتخاب میکند نقش بسیاری در معرفی طرح و برند به مخاطب و جذابیت سازی برای برند دارد. برای همین، مرتب بلاگر مد ها در حال سفر هستند تا برندهای مختلف را در لوکیشن های جذاب چه روبروی برج ایفل چه بر روی قایق هایی در شهر رویایی ونیز ایتالیا در معرض دید جامعه مخاطبان خود قرار دهند.

  • اهمیت درامد زایی دیجیتالی

بلاگر مد ها، کارآفرینان دیجیتالی هستند. یعنی میتوانند با تولید محتوا و برند و فشن، درامد دیچیتالی داشته باشند. برای درامد دیجیتالی راه حل های زیادی هست. یکی ان است که شما بتوانید با کمک شرکت های مختلف، کاربران را برای خرید کالا و خدماتی ترغیب کنید و از این راه از شرکت های مختلف پول بگیرید. بلاگر مد باید به اصول کسب و کار دیجیتالی آگاه باشد.

  • اهمیت سواد اطلاعاتی

مهم نیست چقدر شما استایل خوبی دارید و برندهای لاکچری و نحوه ست کردن آن ها با انواع و اقسام لباس ها را میدانید. مهم است که شما در شبکه های اجتماعی، سواد اطلاعاتی خوب داشته و نحوه کارکرد ابزارها و روش ها را در عرصه فضای مجازی بدانید.

در قست بعدی نیز با بلاگر مد هایی از نقاط مختلف دنیا به خصوص در عرصه مدمفهمی اشنا می شویم.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا