برند ها

رالف لارن ؛ برند برتر آثار کلاسیک

تاریخچه رالف لارن

رالف لارن کیست ؟

رالف لارن ، یکی از طراحان اسطوره ای دنیای مد که بیشتر به طراحی لباس های ورزشی مشهور است در سال ۱۹۳۹ در شهر نیویورک متولد شد. رالفلارن از همان دوران کودکی قریحه منحصربفرد خود را در زمینه طراحی لباس نشان داد. او برای تحصیل در رشته تجارت به مدت دو سال به کالج باروک در شهر منهتن رفت و توانست در قسمت فروش کمپانی براردران بروکس مشغول به فعالیت شود.

در سال ۱۹۶۷ رالف در حالی که برای کمپانی بیو برامل کار میکرد شروع به طراحی کراوات های مردانه با برش های متفاوت تر کرد.

حتما بخوانید : داستان امپراطوری رالف لورن : اعتبار پوشاک مردانه

رالف این کراوات ها را با برند پولو (Polo) و در فروشگاه های بزرگ بفروش رساند. رالف با اخذ وامی به مبلغ ۳۰۰ هزار دلار طرح های خود را در قالب خط تولید لباس ها ی مردانه  با برند پولو بسط داد. این برند از همان ابتدا سعی در احیاء سبک آمریکایی در سطح جهانی داشت.  در سال ۱۹۷۰ رالف لارن برای طراحی لباس های مردانه موفق به دریافت جایزه کوتی (Coty Award) شد.

تاریخچه رالف لارن

او سپس اقدام به طراحی مجموعه ای از لباس های زنانه در سبک کلاسیک مردانه نمود که فروشی بیش از ۱۰ میلیون دلار برای این شرکت در پی داشت. در سال ۱۹۷۴ رالف اقدام به طراحی پیراهن های نخی آستین کوتاه در ۲۴ رنگ نمود. این لباس که با لیبل بازیکن چوگان به بازار عرضه شد تبدیل به یکی از آثار اصلی این کمپانی شد. دهه ۱۹۸۰ را می توان دهه رالف لارن بشمار آورد.

تا اواخر دهه ۱۹۸۰ رالف لارن محدوده فعالیت های خود را به حوز هایی همچون تولید اکسسوری،عطر، لباس های بچگانه، لباس های مخصوص نوجوانان، محصولات چرمی، جواهرات، کفش، انواع خز و عینک های آفتابی گسترش داد.

برند رالف لارن ؛ کمال، ظرافت، احیاء سنت ها

بیشتر منتقدان دنیای مد در این دهه برند رالف لارن را برابر با واژگانی همچون کمال، ظرافت، احیاء سنت ها، پختگی، سبک خاص و ورزشی می دانستند. برخی از منتقدان نیز این برند را به عدم خلاقیت کافی و استفاده از طرح های قدیمی محکوم میکردند. رالف لارن در پاسخ به این دسته از منتقدان اعلام کرد که او به دنبال سبکی اصیل، کلاسیک و اشرافی است که در چهره های افسانه ای همچون  کری گرانت و فرد آستر تبلور می یابد.

این سبک از نظر لارن از ابداعات پرزرق و برق و بی حاصل بدور بود. او معتقد بود که سبک های کلاسیک در طول زمان کمال پیدا می کنند و هرگز قدیمی نمی شوند. همین سبک کلاسیک آثار رالف لارن در کنار راحتی بی نظیر آن ها در مقایسه با برندهای دیگر  باعث جذب طیف وسیعی از مشتریان در دوره های مختلف شد.

برند رالف لارن

در سال ۲۰۰۴ تنها لباس های مردانه این کمپانی درآمدی برابر با ۲٫۴۴ میلیون دلار نصیب این شرکت کردند. برندهای این کمپانی شامل پولو، لارن (Lauren)، چاپز (Chaps) و کلاب موناکو (Club Monaco) می باشند. این کمپانی عظیم با بیش از ۳۰۰ تولید کننده ،۳۰۰ شعبه در اقصی نقاط جهان، ۱۰ هزار کارمند و درآمدی برابر با ۲٫۰۲ بیلیون دلار در هر سال حضوری گسترده در عرصه های جهانی دارد.

رالف لارن ۲۴۰ فروشگاه نیز در کشور آمریکا دارد که هر ساله سود قابل توجهی را روانه این کمپانی می کنند. محصولات این کمپانی نیز گسترش قابل توجهی یافته اند و با ورود به حوزه های متفاوتی همچون مبلمان و طراحی داخلی دایره وسیع تری از مشتریان را بسوی خود جلب کرده است.

Ralph Lauren

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا