برند ها

لویی ویتون : برند افسانه ای دنیای مد

louis-vuitton

لویی ویتون خالق برند افسانه ای لویی ویتون در سال ۱۸۲۱ در کشور فرانسه متولد شد. او در سن ۱۶ سالگی تصمیمی گرفت که نه تنها زندگی خود او که زندگی فرزندان و نسل های بعدی این خانواده را تحت تاثیر قرار داد، او چمدان ساز شد.

تاریخچه لویی ویتون

لویی که در سن ده سالگی مادرش را از دست داده بود، برای فرار از رفتار بیرحمانه نامادری اش در سن ۱۳ سالگی خانه را ترک کرد و در سن ۱۶ سالگی با پای پیاده قدم به شهر رویایی پاریس گذاشت. او به زودی در حرفه اش شهرت یافت. چمدان سازی  پاسخی مقتضی به نیاز روبه رشد طبقه بالای جامعه به چمدان های مسافرتی زیبا، جادار و سبک بود.

لویی ویتون ؛ چمدان ساز همسر ناپلئون

لویی در مدت ۱۷ سال فعالیت خود در این حرفه چمدان هایی بسیاری ساخت که همگی مورد توجه مشتریان پرشمارش واقع شدند. در سال ۱۸۵۲ زمانی که ناپلئون لقب امپراطور فرانسه را دریافت کرد، لویی ویتون به عنوان چمدان ساز همسر ناپلئون برگزیده شد.  لویی سرانجام در سال ۱۸۵۴ تصمیم به راه اندازی برند لویی ویتون گرفت. او در  سال ۱۸۵۸ چمدانی کاملا متفاوت از نمونه های پیشین را تولید کرد.

او بجای چرم از پارچه برزنت استفاده کرد که نسبت به چرم، سبک تر، دارای ماندگاری بیشتر، ضدآب و ضدبو بود. یکی دیگر از تفاوت های اساسی این چمدان ها شکل آن ها بود. نمونه های پیشین مدور شکل بودند و چمدان های تولیدی ویتون مستطیل شکل بودند که باعث جاداری بیشتر و همچنین راحتی حمل و نقل آن ها در انواع مسافرت ها می شد.

چمدان لویی ویتون

بسیاری بر این باورند که این محصولات اولین نمونه از چمدان های مدرن بودند. ویژگی های منحصربفرد این محصول باعث استقبال بالای مشتریان و فروش قابل توجه آن از همان روزهای آغازین ورود به بازار شد. موفقیت زود هنگام لویی در قالب راه اندازی برند جدیدش او را بر آن داشت تا چهار سال بعد آتلیه ای را با ۲۰ کارگر در یکی از بهترین مناطق حومه پاریس راه بیاندازد.

این آتلیه در طول دهه ها دچار تغییر و تحولات بسیاری شد و امروزه نیز با همان قوت پیشین به کار خود ادامه می دهد. ساخت این چمدان های جدید توجه بسیاری از خانواده های سلطنتی و ثروتمند جهان را بسوی لویی ویتون جلب کرد. در سال ۱۸۷۰ و در نتیجه جنگ آتلیه پررونق لویی ویتون کاملا از بین رفت ولی او نه تنها ناامید نشد که با قدرت و اراده بیشتر به بازسازی شغل پررونق خود مشغول شد.

او در مسیر جدیدی که در پیش گرفت به ساخت چمدان های بسیار لوکس و گرانقیمت روی آورد. در سال ۱۸۷۲ لویی ویتون چمدانی را با برزنت بژ و نوارهای قرمزرنگ وارد بازار کرد. این محصول جدید در میان مشتریان ثروتمند ویتون بسیار محبوبیت یافت و توانست موقعیت این برند خوشنام را بیش از پیش تثبیت کند. در سال ۱۸۸۹ لویی ویتون با دریافت مدال طلا و جایزه ویژه نمایشگاه جهانی بار دیگر توجه همگان را بخود جلب کرد.

ساک دستی لویی ویتون

مرگ لویی ویتون پایان امپراطوری نبود

ویتون در سال ۱۸۹۲ در سن هفتاد سالگی درگذشت. پس از او،  پسرش جورج امپراطوری لویی ویتون را در دست گرفت و با همان اقتدار و اراده پدرش به سوی فتح بازارهای جهانی محصولات چرمی لوکس پیش رفت.

در سال ۱۸۸۶ جورج ویتون با ساختن قفلی بسیار ایمن انقلابی را در صنعت چمدان سازی بوجود آورد. با این اقدام او چمدان های مسافرتی به خزانه ای امن برای حفظ اموال مسافران در طول سفر بدل شد. در سال ۱۸۹۶ و در پی کپی برداری های گسترده از طرح های لویی ویتون، جورج مونوگرام LV را پدید آورد. ساختمان عظیم لویی ویتون که بزرگترین فروشگاه محصولات سفر جهان است در سال ۱۹۱۴ و در خیابان شانزه لیزه افتتاح شد.

خط تولید کیف این مجموعه در دهه ۱۹۰۰ معرفی شد. کیف های چمدانی با نام استیمر (Steamer bag) در سال ۱۹۰۱ ، کیف کیپال (Keepall) و کیف نئو (Noé )  در سال ۱۹۰۳ از جمله محصولات ابتدایی و بسیار پرفروش لویی ویتون بودند. در سال ۱۹۵۹ مونوگرام جدید این کمپانی بزرگ با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان پدید آمد.

در سال ۱۹۹۷ مارک جیکوبز به عنوان اولین طراح خلاق برند لویی ویتون برای طراحی لباس های مردانه و زنانه  انتخاب شد. طی سال هایی که به دنبال آمد این برند محبوب و موفق با خلاقیت و قریحه ستودنی جیکوبز و استقبال بی نظیر ستارگان و چهره های محبوب جهان شاهد پیشرفت های خیره کننده ای بود.

اکسسورب و جواهرات لویی ویتون

در سال ۲۰۰۷ و طی کمپینی با عنوان ارزش های اساسی (Core Values) که با هدف نگاهی بر تحول محصولات لویی ویتون و حمایت هر چه بیشتر از این محصولات بوجود آمده بود چهرهایی همچون آنجلینا جولی، بونو، شون کانری،  کیت ریچارد و کاترین دونو حضور داشتند.

این کمپانی برای معرفی گسترده محصولات خود کمپین های دیگری را نیز با حضور چهره های شناخته شده جهان همچون جنیفر لوپز و اسکارلت جوهانسون برگزار کرده است. در سال ۲۰۱۴ در هفتمین سال پیاپی به عنوان ارزشمندترین برند تولید کالاهای لوکس شناخته شد. این کمپانی با ارزشی برابر با ۲۵٫۹ بیلیون دلار از رقیبان قدرتمندی همچون هرمس (۱۹٫۱ بیلیون دلار) و رولکس (۷٫۱۷ بیلیون دلار) پیشی گرفت.

فروشگاه لویی ویتون

امروزه این برند نامی با بیش از ۲۰۰ شعبه بزرگ در سراسر جهان از جمله نیویورک، سائوپائولو، ژوهانسبورگ و شانگهای و بیش از ۱۳ هزار کارمند هر ساله سود هنگفتی را کسب می کند. راز موفقیت این امپراطوری عظیم در تنوع چشمگیر و کیفیت برتر محصولات آن است. در حال حاضر هدایت این مجموعه را برنار آرنو که یکی از ثروتمندترین و موفق ترین مردان جهان است بر عهده دارد.

در حال حاضر محصولات این برند شامل انواع کیف و چمدان، انواع پوشاک، کالای چرمی، اکسسوری، جواهرات، انواع ساعت های مچی، عینک های آفتابی و نوشت افزار می باشد.

Louis Vuitton

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا