استایل و مد بانوان

اینستاگردی با الناز شاکردوست : از تهران تا میلان

اینستاگرام الناز شاکردوست

مروری بر اینستاگرام الناز شاکردوست

سلبریتی شدن از نوع الکی (مثل پاریس هلیتون) یا از نوع واقعی (مثل لئوناردو دی کاپریو) در دنیای شبکه های اجتماعی، خیلی کار سختی نیست. چرا که جادوی لایک و فالو در کنار ابزارهای قدرتمندی چون هشتگ، سبب می شود تا تصاویر و محتوای دیجیتالی منتشر شده درتور جهان گستر، ظرف مدت کمی جهانی شده و میلیون ها کاربر در اقصی نقاط جهان، شاهد نوشته های اینترنتی کاربران شوند. قابلیتی که تا پیش از وقوع و ظهور دات کام ها در دهه نود قرن بیستم میلادی، غیر قابل تصور بود.
شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام، از سال ۲۰۱۲ میلادی به این سو، سبک زندگی دیجیتالی بیش از نیم میلیارد نفر از جمعیت کره زمین را دست خوش تغییرات اساسی کرده اند. اکنون این استارت آپ جادویی که به مبلغ ۱ میلیارد دلار توسط غول شبکه های اجتماعی (فیسبوک) خریداری شد و خاطره خرید تاریخی ۲ میلیارد دلاری یوتیوب توسط گوگل را زنده کرد، موثر ترین ابزار اطلاعاتی و تبادل ارتباطات در اینترنت شده است.
اینستاگرام هر ماه ابزار جدیدی را رونمایی و در اختیار هواداران پر و پا قرص خود قرار می دهد. از امکان story گرفته تا انتشار ویدیو های ۱ دقیقه ای، نشان از انقلاب اینستاگرام در دنیای فناوری اطلاعات دارد. انقلابی که امروزه از گردشگری تا مد و آموزش را در بر گرفته است و شاهد بروز پدیده هایی مانند فودبلاگر و توریسم بلاگر و فشن بلاگر در این شبکه هستیم.
یکی از جذاب ترین فعالیت ها برای کاربران در اینستاگرام، بررسی پست های روزانه سلبریتی های ایرانی و بین المللی است. از عرصه موسیقی و ورزش گرفته تا سینما و تاریخ و سیاست و مد و امثالهم، سلبریتی ها، بخشی از زمان روزانه کاربران ۶۰۰ میلیونی این شبکه را برای لایک و فالو بازی به خود اختصاص می دهد. در ایران، هنرمندان سینما، پر مخاطب ترین صفحات را در اینستاگرام دارند.
در سرویس اینستاگردی لوکس تهران، امروز نگاهی خواهیم داشت به اینستانوشته های الناز شاکردوست تا دنیای مد و لباس و کتابخوابی و سفر و گردش و تفریح او را از قاب پست های اینستاگرامی اش دنبال کنیم. کسی که بزودی ۶ میلیون فالووری می شود و به جمع ۵ صفحه پر بیننده فارسی زبان اینستاگرام اضافه می شود.
اینستاگردی با الناز را با ما دنبال کنید.

اینستاگرام الناز شاکردوست ؛ صفحه ای که فالو نمی کند

عاشقان مد و لباس و دنیای جذاب استیج در اینستاگرام، حتما با صفحه ادل و بیانسه آشنا هستند. صفحاتی که علی رغم حجم فالور بالا، اما صفحه ای را فالو نمی کنند. صفحه الناز شاکردوست که اخیرا موفق به دریافت تیک آبی اینستاگرام شده است، بیش از ۶۸۰ پست در ۳ سال اخیر به اشتراک گذاشته، اما هیچ صفحه ای را فالو نمیکند. صفحه ای که شاید میلیون ها تومان قیمت بازاری داشته باشد و رسانه ای مهم در فضای مجازی ایرانیان به شمار می رود. اگر چه این صفحه قریب به ۶ میلیون فالور دارد، اما معمولا ۲ تا ۳ درصد کل فالورهای این صفحه، تصاویر منتشر شده توسط الناز را لایک و کامنت میزنند. رسمی که در همه صفحات اینستاگرام تقریبا مشاهده می شود.

(استایل خیابانی پاییزی الناز شاکردوست)

(اینستانوشته در اینستاگرام الناز شاکردوست :نظرتون راجع به این رنگ مو واسه یک نقش متفاوت چیه دوستان؟ گریم برای فیلم سراسر شب فیلمی از فرزاد موتمون)

(گذر از اقیانوس و ترس های جا مانده از من بر ساحل. )

(اینستانوشته در اینستاگرام الناز شاکردوست :روز جمعه تون بخیر دوستان. )

(استایل الناز شاکردوست در نخستین مراسم جشن حافظ بدون وجود شادوران علی معلم. وی نوشت: دوستان و ياران هميشگى ام خيلى ممنونم از تبريكات پُر از مهرتون خيلى خوشحالم كه فيلم رئال_انيميشن “مبارك” مورد توجه هيأت محترم داوران جشن حافظ قرار گرفت و اميدوارم تشويق و انگيزه اى باشد براى راهِ پيش روى فعالان و علاقه مندانِ اين حوزه)

(این دختر کولی. تصویری تیر ماهی از الناز شاکردوست یا استایل دختران و زنان غرب کشور)

(اینستانوشته در اینستاگرام الناز شاکردوست :عصر بهای تون بخیر در کنار صمیمیترین و قدیمی دوستم : گلناز آشتیانی)

(اینستانوشته در اینستاگرام الناز شاکردوست :.. مگه ميشه با تو چشم تو چشم شد و لبخند نزد! #لنزِ_دوربين پ.ن:امروز ياد اولين روزى افتادم كه جلوى دوربينِ فيلم سينمائيم رفتم اون موقع ها دوربين ها ديجيتال نبود و با صداى بوقِ كوتاهى لحظه ى ضبط كردن شروع ميشد، اولين بار كه شنيدمش دلم لرزيد بعدها فهميدم كه درست دقيقاً همون لحظه بوده كه عاشق لنز دوربين شدم يك نوع ارتباط غيرِفيزيكى غيرِقابلِ وصف، از اون به بعد هر وقت ناگهان چشمم تو لنز ميفته يه لبخندى از ته دل به لبم ميشينه، يه كم هم قلبم درد ميگيره كه ميگن واسه اون لحظه اس، لحظه ى عاشقى رو ميگم! عكس از برادرخوبم @arashsamadzadeh)

(سلفی در روزهای سرد ایتالیا ۲۰۱۷)

(اینستانوشته در اینستاگرام الناز شاکردوست :یک منظره زیبا و یک اسپاگتی بد مزه . عصر جمعه تون بخیر. تصویر الناز از میلان گردی روبروی کلیسا DUMEO)

(اینستانوشته در اینستاگرام الناز شاکردوست :یادم مياد سالـها پيش سيزده بدر ،اونقدر تعداد آرزوهام زياد بود كه دلم مى خواست تمام سبزه هاى دنيا رو گره بزنم ، امـروز مدت ها زمان برد براى پيداكردن فقط يك آرزو، نه اينكه آرزوهايم برآورده شده باشد نـه، ولى ديگر دلـم بى آرزو شده و اين انسانِ بى آرزو مرا ميترساند)

(اینستانوشته در اینستاگرام الناز شاکردوست :و خداوند زن رو آفرید)

(اینستانوشته در اینستاگرام الناز شاکردوست :تا دوباره بیاید یکسال خواهد شد. فوتوشوتی از الناز در نوروز ۹۶)

(اینستانوشته در اینستاگرام الناز شاکردوست :براى دوستان واقعى ام نه آن گروهى كه صورتك بر چهره دارند به ظاهر دوست أما دشمنانند_ براى ياران همدل كه از رهِ لطف، به هر حالت كه باشند مهربانند!رفيقان را درون جان نگه دار كه آنها پُر بهاتر از جهانند! در اكران خصوصى “مبارك” #اولين_فيلم_سينمايى_رئال_انيميشن_ايرانى عكس از الى جان أحمدى )

دریکی از پستی پست هایی که الناز منتشر کرده است، به زلزله روز یکشنبه شب در غرب کشور اشاره دارد. پستی که بیش از ۸۰ هزار لایک و ۲ هزار کامنت دریافت کرد. او زیر این پست غم انگیز نوشت:

زلزله کرمانشاه اینستاگرام الناز شاکردوست
اینستانوشته در اینستاگرام الناز شاکردوست :  غم انگیز تر از این هم مگه می شه. تولد مبارک بگم یا تسلیت؟ کردستان، کرمانشاه، اسلام آباد، کرند، سرپل ذهبا، قصر شیرین، ثلاث، جوانرود، ایلام تسلیت!
تسلیت اینترنتی الناز شاکردوست بازتاب های گسترده ای هم در شبکه های اجتماعی و هم سایت های خبری غیر رسمی کشور داشت.

او اخیرا روی استیج تئاتر تهران رفته (نمایش گم و گور به کارگردانی امیر مهندسیان) و به همین خاطر، از اواخر آبان تا اواسط آذر، روی صحنه است. در این باره با عکس زیر نوشت:

(نمایش گم و گور به کارگردانی امیر مهندسیان) در اینستای الناز شاکردوست

اینستانوشته در اینستاگرام الناز شاکردوست : كمتر از نيم ساعت ديگه مى رم براى اولين اجراى تئاترم… دلم نيومد اين پُست رو نذارم چراكه احساس اين لحظه ام ديگه هرگز برام تكرار نمى شه … از روزى كه بر عليه خودم طغيان كردم تا اين لحظه انگار يك قرنِ كه ميگذره و من مصمم تر از هميشه با اراده ى راسخ پا به سياه چاله هاى تمام ترس هام مي ذارم… ايمان دارم كه واقعيت روياهاى ما خواهد بود!

شماری از پست های اینستاگرامی پاییزی وی را مرور می کنیم.

پست اینستاگرامی الناز شاکردوست

اینستانوشته در اینستاگرام الناز شاکردوست :  گوش شنوا که داشته باشی همهمه صداها و هیاهوی دنیا تنها بهانه است ، چراکه هنوز هم مردان بزرگى هستند که حرف حساب می زنند و تو سالها،روزها، تجربه ها را در اندک زمان خوردن سیبی می آموزی و مـــــن به ســــــيـبــى خــــوشـــــــنودم.

با این عکس میتوان از علاقه الناز با شلوارهای جین ریش ریش شده! هم پی برد. مدی که خیلی زود جهانی شد.
او در وسط تمرین های تئاتر و سینما هم نگاهی به بزرگ ترین پیاده روی جهان در جاده کربلا نجف دارد. جایی که یکی از طرفدارانش در بین الحرمین، سلفی با تصویر اینستاگرام الناز می اندازد و سبب می شود تا با واکنش اینستاگرامی الناز روبرو شود:

پیج الناز شاکردوست

اینستاانوشته در اینستاگرام الناز شاکردوست :  شماها خودِ عشقين! چند وقتى ست كه دلم خيلى گرفته از طرفى خستگى هاى چهل شب بيدارى براى فيلمبردارى و از طرف ديگر روزها تمرين هاى سخت چند ساعته ى تئاتر … ولى مهم تر ،احساس تنهايى عجيبى كه تمام وجودم رو گرفته و تلخ تر اينكه براى هيچ كس اين مسأله قابل باور نيست و درست در همين حال و هوا شماها با فرستادن همچين عكسى كه از طرفم نائب الزياره هستين چنان لبخندى بر لبم مى نشانيد كه لذتش رو نمى شود وصف كرد..

الناز شاکردوست در مجله همشهری جوان

درباره عکس روی جلدش در مجله همشهری جوان که نوشته بود: الناز شاکردوست از کشتن کلیشه خودش در فیلم متفاوت خفه گی می گوید (درباره الی) می گوید:
مجله همشهری جوان شماره ۶۲۷ . مجله محبوبم.

 2B OR NOT 2B

اینستانوشته در اینستاگرام الناز شاکردوست : (مساله این است؟ بودن یا نبودن؟ ۲B OR NOT 2B. میدونی تو قرون وسطی مردم وجدان نداشتند؟ وجدان چیزیه که شکسپیر اختراع کرد! )
تصویر بالا مربوط به سکانسی از فیلم سراسر به کارگردانی فرزاد موتمن است که الناز شاکردوست در ان نقش آفرینی کرده است.
الناز در چند ماه اخیر از خفه گی فریدون جیرانی زیاد نوشته است. تصویر زیر، فوتوشوتی است الناز شاکردوست درباره این فیلم نوشت:

پست الناز در اینستا
اینستانوشته در اینستاگرام الناز شاکردوست :  (اکسیژن عشق نو فقط خفه گی داره واسم. بعضی از فیلم ها رو باید در سینما دید تا بتونی در جهان اون فیلم سفر کنی . )

فوتوشوت جذاب الناز شاکردوست در اینستاگرام
(از معدود فوتوشوت های جذاب الناز شاکردوست در اینستاگرام که زیرش، بیت جذابی نوشت: باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی)

سلفی الناز شاکردوست در کنار خواهرش

(در سلفی بالا که از معدود تصاویر سلفی الناز شاکردوست در چند ماه اخیر است، وی در حال رانندگی با خواهرش در روز جمعه است و تنها نوشت : جمعه. تصویری که بیش از ۲۱۰ هزار لایک و ۲ هزار کامنت دریافت کرد و استایل روسروی پاییزی الناز را نشان داد)

در زیر، عکس قدی الناز شاکردوست و خواهرش را در حال خیابان گردی پاییزی مشاهده می کنید!

استایل مد پاییزی الناز شاکردوست در کناز خواهرش
(زیر این عکس خندان که استایل مد پاییزی الناز را نشان می دهد نوشت: پاییز ۹۶- تهران-خواهرانه)

الناز شاکردوست در گم و گور
اینستانوشته در اینستاگرام الناز شاکردوست :  (همیشه میگفتم زمانی تئاتر بازی خواهم کرد که عاشق متن و نقش شوم. . .بالاخره به روی صحنه می روم با نمایش گم و گور به کارگردانی امیر مهندسیان)

 فیلم سراسر شب در اینستاگرام الناز شاکر دوست
(اولین عکس منتشر شده از فیلم سراسر شب در اینستاگرام الناز شاکر دوست . مهتا: من نه هزار کیلومتر راه اومدم که این آتیشو واسه ت روشن کنم. به همراه امیر جعفری پارتنری که لذت بازی کردن روبرویش وصف نکردنیست. )

الناز شاکردوست در کنار نوید محمد زاده

(اینستانوشته در اینستاگرام الناز شاکردوست : مســعود و صحــراى فيلم خفـــــه گى #خفه_گى_فيلمى_از_فريدون_جيرانى نه به خاطر شیر ونیز، نه به دلیل سیمرغ های گرفته و نا گرفته ات در فجر، همين نـويـــد بودنت ديوانگى هاى مان را در اين فيلم ممكن كرد رِفيـق #خفه_گى_فيلمى_از_فريدون_جيرانى )

(فوتوشوتی از الناز شاکردوست در اکران مردمی فیلم خفه گی در سینما آزادی که با عکسی از مروارید ابراهیمی همراه شد و ۱۶۴ هزار لایک به همراه داشت)

(فوتوشوتی از الناز که زیرش نوشت: هیچ عشقی رو نمیشه خفه کرد. میشه ؟ با عکسی از احمد رضا شجاعی)

(اینستانوشته در اینستاگرام الناز شاکردوست : علی همش فكر مى كردم يه ايرادى دارم كه باهام حرف نمى زدى البته بى عيب و ايراد كه نيستم… مهتا: خُب شايد زيادى انسانى!.. على: يعنى چى؟… مهتا: يعنى خيلى ضعيفى!؛)

(اینستانوشته در اینستاگرام الناز شاکردوست :وقتى نمى تونيم تخيل كنيم به واقعيت پناه مى بريم! #سراسر_شب #فيلمى_از_فرزادمؤتمن #پاييز #١٣٩٦)

آخرین پستی که از الناز در این گفتار می گذاریم مربوط به پست جنجالی اش درباره خفه گی بود که در فهرست هیات داوران جشنواره فیلم فجر جای نداشت و  این روزها در اکران پاییزی سینمای ایران است. او گفت:

هیچ چیزی زندانی تان نمیکند مگر افکارتان هیچ چیزی محدودتان نمیکند مگر ترس تان و هیچ چیزی کنترلتان نمیکند مگر عقایدتان

درست است داوری آثار هنری امری سلیقه‌ای است و بارها این جمله کلیشه ای را شنیده‌ایم که: «اگر هیات داوران افراد دیگری بودند نتیجه چیز دیگری می‌شد» اما بعضی چیزها سلیقه‌ای نیست، یا از سر نا داوری است یا از سر کم سوادی.

البته کاش داستان این لیست عجیب با توجه بدون توجیه هیات داوران به یک فیلم پایان می‌یافت اما ماجرا فراتر از این حرف‌هاست. صرف نظر از اینکه برخی از این انتخاب‌ها طبیعتا درست و کاملا معقول است، جای خالی برخی‌ نام‌ها در لیست اعلامی هیات داوران با هیچ عقل سلیمی توجیه پذیر نیست !

نام‌هایی که احتمالا در گذر زمان و دیده شدن عمومی فیلم ها هر مخاطب دیگری می‌تواند با تعجب از خود سوال کند آیا آن‌ها حتی لایق نامزد شدن هم نبوده‌اند؟ فقط باید امیدوار بود برای مقایسه، اسامی دیگر نامزدها را نببیند و با سوت آرامی از کنار لیست هیات داوران جشنواره سی و پنجم بگذرند و تمام! خفه‌گی: بگذارید دلمان را خوش کنیم که شاید هیات داوران جشنواره فجر نسخه‌ای از فیلم فریدون جیرانی را ندیده‌اند، شاید دستگاه پخش خراب بوده، شاید هیات داوران خسته بوده‌اند و در نتیجه با تیتراژ شروع فیلم خوابشان برده و با تیتراژ پایانی بیدار شده‌اند.

بگذارید دلمان را به این‌ها خوش کنیم، مگر می‌شود داوران فیلم جیرانی را دیده باشند و در این بلبشوی فیلم‌های متوسط و خنثی فیلم خوش ساخت جیرانی را در برخی رشته ها نامزد نکرده باشند؟ مگر می‌شود مسعود سلامی برای فیلمبرداری «گشت ۲» نامزد سیمرغ بهترین فیلمبرداری شود و فیلمبرداری سخت و درجه یک او در «خفگی» دیده نشود؟

مگر می‌شود به راحتی از بازی دقیق و پر از جزئیات الناز شاکردوست که احتمالا نقطه عطف کارنامه کاری این بازیگر خواهد بود به این راحتی گذشت؟ محسن نصراللهی و مارال جیرانی به عنوان طراحان صحنه و لباس این فیلم دقیقا باید چه خلاقیت دیگری به خرج می‌دادند تا مورد توجه قرار گیرند؟ موسیقی کارن همایونفر را چطور؟ آن هم وقتی یکی از فیلم هایی که در این بخش نامزد جایزه شده فیلمش جز در تیتراژ موسیقی متن دیگری ندارد! کارگردانی فریدون جیرانی و گریم ایمان امیدواری و تدوین بهرام دهقانی را بگذاریم پای سلیقه ولی بقیه را کجای دلمان بگذاریم؟ برخورد هیات داوران با فیلم جیرانی مصداق بارز اصطلاح «سر بریدن» است و تمام.

نظر خود را درباره پست های الناز شاکردوست کامنت کنید.

یا اینستاگردی لوکس تهران، در جریان جدید ترین اینستانوشته سلبریتی های ایران و جهان قرار بگیرید.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا