سبک زندگی لوکس

۲۰ دانشگاه برتر دنیا برای تحصیل در رشته مد و لباس (قسمت اول)

دانشگاه مد و فشن در دنیا

علاقمندان تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی خارج از کشور، همواره ۳ راه برای انتخاب دانشگاه مورد نظر در فرآیند بررسی قرار می دهند. یکی بررسی فهرست شانگهای که نگاهی دارد به صدها دانشگاه برتر دنیا. دومی، فهرست دانشگاه های مورد تایید اداره کل دانش اموختگان وزارت علوم، و سومی، جستجوی تخصصی دانشگاه بر اساس رشته و گرایش مورد نظر و استفاده از مشاوره سایت های تخصصی در موضوع رشته مورد علاقه.

یکی از این سه راه، میتواند شما را با دانشگاههای معتبر در رشته مورد نظر آشنا کند. ورود به دانشگاه هایی که در فهرست ۱۰۰ دانشگااه برتر دنیا قرار دارند، معمولا به دلیل حجم بالای درخواست ها، تقریبا سخت اما غیر ممکن نیست. اما برای کسانی که قصد دارند تا در دانشگاه های با کیفیت در ده ها کشور دنیا تحصیل کنند و پس از دانش اموختگی نیز مدارک آن ها به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برسد و ارز دانشجویی در مدت تحصیل دریافت نمایند، استفاده از فهرست دانشگاه های ارزشیابی شده توصیه می شود.

گاهی داوطلبان تحصیل در خارج از کشور می کوشند تا با مشاوره دوستان و حتی نویسنده های سایت های تخصصی مشاوره، به فهرستی از دانشگاه ها و گرایش های محبوب در رشته خود مشغول شوند. سایت های بسیاری در این زمینه وجود دارد که در گفتار امروز به معرفی ۲۰ دانشگاه مطرح سال ۲۰۱۷ میلادی برای تحصیل در رشته مد و لباس (fashion design) از نگاه سایت معروف Business Fashion می پردازیم.

همانطور که میدانید، در سرویس آموزش لوکس تهران، به معرفی فرصت های تحصیلی و بورس در رشته مد و لباس پرداخته و دنیای لاکچری را در داخل و خارج از کشور معرفی میکنیم.

با ما در گفتار در قسمت اول معرفی ۲۰ دانشگاه برتر مطالعات فشن دنیا، همراه باشید.

حتما بخوانید : قسمت دوم معرفی برترین دانشگاه های دنیا در زمینه مد و فشن

فرصت های تحصیلی در عرصه مد و لباس

فرصت های تحصیلی در عرصه مد و لباس

رشته مد در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا، گرایش های بسیاری از طلا و جواهر تا طراحی لباس و مد مفهومی دارد که در دانشگاه های بسیاری در داخل و خارج از کشور تدریس می شود. در ایران، برخی از رشته های مد مثل طراحی پارچه و طراحی طلا و جواهرات را میتوان در دانشگاه الزهرا و دانشگاه علمی کاربردی فرا گرفت. برخی از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، دانشگاه های ایتالیا، انگستان، آلمان، فرانسه و آمریکا را برای تحصیل انتخاب میکنند که ظرفیت های تحصیلی و تجربی خوبی دارد و پایتخت های مد جهان یا fashion house به شمار می روند.

برترین برندهای عرصه مد و لاکچری نیز در این کشور ها هست. البته کشورهای نوظهور در عرصه مد و لباس مثل مالزی و سنگاپور و چین نیز به تازگی از قاره کهن به عرصه فعالان مد و لباس وارد شده و شماری از دانشجویان مشتاق به تحصیل آکادمیک در زمینه فشن، به این مقصدهای تحصیلی آسیایی می روند. به خصوص سنگاپور که برترین دانشگاه های آسیا را در اختیار دارد  و دانشگاه ملی این کشور در فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان است.

برای تحصیل در رشته مد و لباس در دانشگاه های خارج از کشور و به خصوص در رشته های انگلیسی زبان، داشتن مدارک زیر الزامی است:

  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع دیپلم متوسط و مدرک مربوطه
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع کارشناسی (در صورت وجود)
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع کارشناسی ارشد (در صورت وجود)
  • گذرنامه با حداقل ۱ سال اعتبار
  • پرداخت هزینه ثبت نام
  • پرداخت بخشی از شهریه دوره (در صورت نیاز)
  • توصیه نامه تحصیلی (برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد)
  • ارسال کار عملی (برای مقطع ارشد)
  • مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۶ اکادمیک یا تافل ۸۰ به بالا

بعد از آنکه دانشگاه مقصد و رشته و گرایش مورد نظر را انتخاب کردید، می بایست بر اساس شرایط پذیرش (admission requirement) مدارک را از طریق سایت دانشگاه سابمیت کنید و رسما اپلای کنید.

معمولا دانشگاه هایی که رشته ها مد و لباس ارائه میکنند، بورس یا معافیت از پرداخت شهریه را در اختیار دانشجویان مثل رشته های مهندسی و علوم انسانی قرار نمی دهند. بنابراین برای پرداخت شهریه امادگی لازم را داشته باشید. شهریه تحصیل در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد مد و لباس در کشورهای مختلف دنیا متفاوت است.

۲۰ دانشگاه برتر برای تحصیل مد

اما در انگلستان که یکی از مقصدهای تحصیلی مهم و معتبر در زمینه مد است، سالانه ۸ تا ۱۰ هزار پوند برای شهریه می بایست پرداخت شود. در کشورهای اسکاندیناوی معمولا در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا رشته مد ارائه نمی شود و اگر هم در دسترس باشد، می بایست به زبان همان کشور تحصیل کنید. با اینکه دانشگاه های نروژ برای کلیه مقاطع تحصیلی برای ایرانیان رایگان است، اما اکثر رشته های مقطع کارشناسی به زبان نروژی تدریس می شود.

البته دانشگاه معتبر اسلو رشته fashion design را در مقطع کارشناسی ارائه میکند که برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی بروید. قبولی در رشته کارشناسی طراحی مد دانشگاه اسلو باید انجام مصاحبه با نفرات منتخب امکان پذیر است.

۲۰ دانشگاه برتر برای تحصیل مد

سایت بیزینس فشن فهرست دانشگاه های معتبر برای تحصیل در این حوزه را منتشر کرده که تعدد دانشگاه های کشور انگلستان قابل توجه است. دانشگاه های منتخب بر اساس فاکتورهایی مانند تاثیر و نفوذ جهانی آن ها و تجارب آموزشی و اعتبار رشته تنظیم شده و از نظرات هزاران دانش آموخته رشته های فشن در دانشگاه های سراسر جهان استفاده شده است.

اگر قصد تحصیل در رشته مد و لباس را دارید، بد نیست که دانشگاه های زیر را در نظر داشته باشید.

دانشگاه سنترال سنت مارین

دانشگاه سنترال سنت مارین

کالج هنر و طراحی دانشگاه سنت مارتین (Central Saint Martin College) یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی در رشته مد در اروپا بوده که در انگلستان قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۸۵۴ میلادی تاسیس شده و یکی از قدیمی ترین مقصدهای تحصیلی رشته مد در اروپا است. برای آگاهی از رشته ها و شیوه ادمیشن این دانشگاه به سایت اینترنتی ان در این نشانی مراجعه کنید.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، سایت دارای قسمت های مختلفی مانند: معرفی کالج، معرفی کورس ها، احبار، فرصت های تحقیقاتی در عرصه هنر است. فهرست دوره های کوتاه مدتی که در این دانشگاه عرضه شده است را میتوان در این لینک مشاهده نمود که در تصویر زیر میبینم.

رشته طراحی مد در کالج هنر سنت مارتین انگلیس

همانطور که درتصویر بالا ملاحظه میکنید، رشته هایی مانند طراحی ۳ بعدی، مدیریت و کسب و کار، ارتباطات در حوزه مد، الگو سازی مد، هنرهای زیبا، کسب و کار مد، طراحی مد، استایل سازی مد و گریم و همچنین عکاسی مد در کنار دوره هایی مانند طراحی پارچه ارائه شده است. اطلاعاتی که درباره بخش طراحی مد ارائه شده است را در ادامه مشاهده می کنید.

رشته طراحی مد در کالج هنر سنت مارتین انگلیس در مدت ۱۱ هفته و دbakeر گرایش های ۶ گانه ارائه می شود. اگر علاقمند به تحصیل در گرایش مد و توسعه پایدار (sustainable fashion) هستید، توصیه میکنیم این دوره جالب ۳ هفته ای را در این قسمت دنبال کنید.

کالج مد بونکا

کالج مد بونکا

در ژاپن، نخستین کالج فعال در عرصه مد و لباس، کالج مد بونکا است که از سال ۱۹۲۳ میلادی تا کنون، در صنعت فشن این کشور نقش فعالی دارد و ده ها هزار دانش اموخته در زمینه های مختلف مد و لباس، به صنعت پوشاک و لاکچری ژاپن تحویل داده است. برای کسانی که دوست دارند در سرزمین آفتاب تابان و در کنار چشم بادامی های شرق آسیا، دنیای فشن را تجربه کنند، کالج بونکا بهترین انتخاب است. این کالج را دومین کالج برتر جهان در عرصه فشن میدانند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به این لینک بروید.

فهرست کلیه برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد این کالج را در بخش programs نگاه کنید. شهریه دوره هایی که این کالج در گرایش های مد ارائه میکند را در این فایل PDF دانلود کنید. به هر حال، Bunka Fashion College همه حوزه های صنعت فشن را شامل می شود و به همین خاطر، یکی از تاثیر گذارترین مقصدهای تحصیلی عرصه فشن در قاره آسیا، بونکا است.

این دانشگاه دارای ۴ دپارتمان تخصصی فشن است به نام :

  • Fashion creation: دپارتمانی برای تحصیل در حوزه تاریخ فشن و فهم مبانی فشن در ۱ قرن اخیر.
  • Fashion Technoloy: گرایش های مربوط به فشن و انقلاب فناوری اطلاعات مثل فناوری های پوشیدنی. در این قسمت، تکنیک های طراحی خلاق و استفاده از فناوری های مختلف در طراحی مد و لباس تدریس می شود.
  • Fashion Marketing & Distribution: بازاریابی و مدیریت عرضه و تقاضا در فشن در این دپارتمان است. از مرحله طراحی تا بازاریابی و فروش و ارتباط با فروشنده، همه فرآیندها در این دپارتمان به دانشجویان عرصه فشن آموزش داده می شود.
  • Fashion Accessories: طراحی همه نوع اکسسوری در این دپارتمان عرضه می شود. در این دپارتمان، کورس هایی ظرف ۳ سال تدریس می شود که شامل: مبانی اکسسوری مردانه و زنانه، طراحی طلا و جواهرات، طراحی کیف و کفش زنانه و مردانه را شامل می شود. طراحی اکسسوری در کشورهای شرق آسیا مخاطبان بسیار دارد و این دانشگاه مقصد تحصیلی محبوبی برای دانشجویان مد است.

 

کالج فشن دانشگاه کینگستون انگلستان

یکی از معروف ترین مقصدهای تحصیل گرایش های  fashion، دانشگاه Kingston انگلستان است که از برترین مقصدهای آموزشی فشن در قاره اروپا به شمار می رود. سایت بیزینس فشن، این دانشگاه را سومین مقصد تحصیلی عالی فشن در دنیا معرفی می کند. برای آشنایی با امکانات دانشگاه و مدارک مورد نیاز ادمیشن به نشانی اینترنتی به این آدرس رجوع کنید.

برای آگاهی پیدا کردن از دوره های کارشناسی این دانشگاه در حوزه هنر، به بخش دانشکده هنر دانشگاه رجوع کنید. دوره کارشناسی تخصصی فشن این دانشگاه در این لینک ارائه شده است که ۳ سال به طول می انجامد.

برای آنکه بدانید در سال اول و دوم رشته کارشناسی فشن در بهترین دانشگاه انگلستان در این عرصه چه چیزهایی فرا می گیرید، به متن زیر توجه کنید.

Year 1 introduces design process covering all the 2D aspects of fashion design, and design product covering all 3D aspects. You will explore knitted and printed textiles, fashion styling, photography, pattern cutting and draping to create shape. Our fashion illustration classes and workshops in Photoshop, Adobe, pattern cutting, knitting and sewing techniques are delivered to support studio classes.

In Year 2 you will participate in live, sponsored projects and international competitions. You will experience professional practice through a careers module, including talks by concept designers, retailers, stylists and recruitment agencies, plus CV writing workshops and role playing for interviews.

You will explore trend through concept design and work in teams on a sustainable design project that is exhibited in London.

همانطور که ملاحظه میکنید، در سال اول، فرآیند طراحی از جنبه های ۲ بعدی و ۳ بعدی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. از عکاسی مد تا طراحی پارچه تا الگوهای برش  و دوخت در این سال آموزش داده می شود. در سال دوم هم پروژه های طراحی مختلفی در عرصه های گوناگون طراحی در اختیار دانشجو قرار می گیرد و از فرصت های کارآموزی با طراحان نخبه و مشاوران مد و طراحان مفهومی (concept designer) برخوردار خواهید شد. پروژه های مد بر مبنای فاکتورهای توسعه پایدار (sustainable fashion design) در سال دوم به دانشجو تدریس می شود.

کالج فشن دانشگاه کینگستون انگلستان

اگر شما دوست دارید بدانید که در بهترین مقصد تحصیلی مد در انگلستان، ظرف ۳ سال تحصیلی ، چه سیلابس هایی با چه هدفی تدریس می شود، لینک های زیر را مشاهده کنید که برای علاقمندان مد و کسانی که دوست دارند مطالعه تکمیلی داشته باشند و به دنبال کلید واژه های خوب هستند توصیه می شود.

Year 1

  • Design Process 1
  • Design Product 1
  • Professional Practice 1
  • Design, Style and Image: Themes in Fashion History

Year 2

  • Design Process 2
  • Design Product 2
  • Professional Practice 2
  • Critical Issues in Fashion: Research and Practice

Year 3

  • Design Process 3
  • Design Product 3
  • Professional Practice 3
  • Dissertation: Research and Reflec

برای ورود به این دانشگاه مهم دنیای فشن قاره سبز، باید این پیش نیاز ها را داشته باشید. فعالیت های دانش اموختگان این دانشگاه را میتوانید در FASHION SHOW 2016 مشاهده کنید. این دانشگاه برای دانش آموختگان خوش شانس خود نیز فرصت های اشتغال متنوعی را در بهترین برندها و مزون های انگلیس و اروپا و نیویورک درنظر گرفته است که در این قسمت در دسترس است. شهریه دوره های این دانشگاه را اینجا مشاهده کنید. کل هزینه تحصیل در دوره ۳ ساله کارشناسی مد در بهترین دانشگاه آموزش مد اروپا از نظر سایت Business of Fashion، حدود ۴۴ هزار پوند است که در چند قسط دریافت می شود.

دانشگاه مهم دنیای فشن قاره سبز

برای آگاهی از آخرین برنامه ها و خدمات دانشگاه، به صفحه اینستاگرام ۹ هزار فالووری آن رجوع کنید.

مدرسه طراحی، هنر و مد پارسونز

مدرسه طراحی، هنر و مد پارسونز

در نیویورک، پایتخت مد ایالات متحده آمریکا، یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی در عرصه فشن را میتوان مدرسه هنر و طراحی Parsons دانست که چهارمین مقصد تحصیلی معروف در لیست بیزینس فشن است. برای اگاهی از فرصت های تحصیلی و بورسیه و رشته ها و گرایش هایی که در این مدرسه ارائه می شود به این لینک رجوع کنید. دپارتمان فشن این مدرسه هنری بسیار تخصصی و حرفه ای بوده و یکی از برترین مقصدهای تحصیلی دنیای فشن در آمریکا به شمار می رود.

برنامه های ۶ گانه ای که در این دپارتمان ارائه می شود عبارتند از:

  • Fashion design
  • Fashion design BFA
  • FASHION DESIGN CERTIFICATE
  • FASHION DESIGN AND SOCIETY MFA
  • FASHION MARKETING
  • TEXTILES (MFA)

شرایط پذیرش دانشجو در این دانشگاه مطرح فشن آمریکا را در قسمت admission دنبال کنید. نمایشگاه ها و گالری هایی که دانشجویان این دانشگاه در طول سال برگزار می کنند در قسمت exhibition در دسترس است. اگر اینستاگرد هستید، صفحه این دانشگاه در اینستاگرام را در نشانی فالو کنید.

اگر قصد تحصیل در این دانشگاه در فیلد فشن را داشتید، می بایست آیلتس یا تافل داشته باشید. البته اخذ روادید تحصیلی آمریکا برای تحصیل در مقطع کارشناسی کمی مشکل است. شما می توانید در این پست الکترونیک:‌ thinkparsonsaas@newschool.edu سوالات خود را از مسئول ادمیشن دانشگاه بپرسید.

موسسه فناوری مد

دومین مقصد تحصیلی مهم در عرصه مد از نگاه سایت بیزینس فشن، موسسه فناوری مد آمریکا یا همان FIT است که اطلاعات بیشتر درباره این مقصد تحصیلی معروف را در این لینک مشاهده کنید. شرایط پذیرش دانشگاه در این آدرس در  دسترس است.

موسسه فناوری مد

فهرست کلیه رشته هایی که در مقطع کارشناسی این دانشگاه ارائه می شود را میتوان در تصویر زیر مشاهده کنید.

کارشناسی ارشد مدیریت مد جهانی دانشگاه

۲ رشته FASHION DESIGN و FASHION BUSINESS MANAGEMENT از جمله رشته های پر طرفدار این دانشگاه در عرصه فشن است. البته علاقمندان به دنیای جذاب طلا و جواهرات هم میتوانند از رشته کارشناسی Jewelry Design استفاده کنند. دوره های کارشناسی ارشد این دانشگاه عبارتند از:

ART MARKET

 EXHIBITION DESIGN,

FASHION AND TEXTILE STUDEIS.

افرادی که به صورت تخصصی در زمینه مدیریت دنیای مد و لباس قصد دارند در این حوزه تحصیل کنند، از رشته کارشناسی ارشد مدیریت مد جهانی دانشگاه که در این لینک اطلاعاتی درباره اش عرضه شده استفاده کنند.

 دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ

این دوره تخصصی که با حضور اساتید و فعالان و طراحان و مشاوران نامدار مد اروپا و آمریکا در عرض ۱۸ ماه برگزار می شود، تلاش می کند تا دانشجویان را با روندهای نوظهور مد جهان در حوزه های مختلف آشنا و روش تجاری سازی ایده ها و همچنین رقابت در فضای کنونی مد جهان را آموزش دهد. برای ادمیشن در این دوره تخصصی، ۳ سال تجربه در حوزه مد و لباس نیاز است.

دوره Global Fashion Management در موسسه فناوری مد ایالات متحده آمریکا، با همکاری دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ و موسسه مد پاریس برگزار می شود که یکی از برترین دوره های تخصصی حوزه مد با رویکرد جهانی محسوب می شود.

موسسه Polimoda

یکی از موسسات ایتالیایی در فهرست Business FASHION

بالاخره نوبت به یکی از موسسات ایتالیایی در فهرست Business FASHION رسید. جایی که موسسه پولیمدا معرفی می شود و شناخته شده ترین موسسه آموزش مد در ایتالیا به شمار می رود. اطلاعات بیشتر درباره دوره ها و شیوه ادمیشن را در این آدرس جستجو کنید.

فهرست رشته هایی که در این دانشگاه ارائه می شود را در این نشانی مشاهده کنید که شامل موارد زیر  است و هر یک، بین ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد:

  • FASHION DESIGN
  • LEATHER TECHNOLOGY
  • FASHION TECHNOLOGY
  • BUSINES OF FASHION
  • FASHION MARKETING MANAGAMENT

این ۵ رشته به زبان انگلیسی برگزار می شود و دارا بودن آیلتس ۶ برای ادمیشن و اخذ روادید از سفارت ایتالیا در تهران کفایت می کند و الزامی به یادگیری زبان ایتالیایی نیست. اما به هر حال علاقمندان تحصیل  و کار در این کشور مد خیز قاره سبز، اگر به ایتالیایی مسلط باشند، فرصت های کار و تحقیقاتی بهتری برای آنان در این کشور فراهم خواهد شد.

اگر دوست دارید بدانید که سیلابس های درسی رشته طراحی مد در این دانشگاه مطرح مد ایتالیا چیست، به فهرست زیر توجه کنید:

First year

Contemporary Fashion; Textile Science; Fashion Design Technology I; Pattern making I; Tailoring Techniques I (womenswear); Draping Couture Atelier I; CAD Design I; Materials Purchasing; Product Development I (design analysis).

 Second year

Costume & Iconography; Textile Industry; Fashion Design Technology II; Knit Technology I; Pattern making II; Tailoring Techniques II (menswear); Draping Couture Atelier II; CAD Design II; Product Development II (specs & sheets).

Third year

Textile Design; Fashion Design Technology III; Knit Technology II; Pattern Making III; Tailoring Techniques III (specialization); Draping Couture Atelier III; 3D CAD Design; Product Development III (line plans); Portfolio and Presentation.

فهرست دوره های کارشناسی ارشد تخصصی که دانشگاه پولی مدا ایتالیا در اختیار دانشجویان بین المللی حوزه فشن قرار داده به شرح زیر است که با کلیک بر روی هر لینک، می توانید به اطلاعات مربوطه دسترسی پیدا کنید. رشته هایی مانند: طراحی مد، طراحی کلکسیون ، طراحی اکسسوری، کسب و کار مد، مدیریت برند مد، کسب و بین المللی مد، مدیریت خرده فروشی در مد و ارتباطات و بازاریابی مد در کنار کسب و کار لاکچری، از جمله رشته هایی هستند که در ۹ ماه در مقطع ارشد دانشگاه تدریس می شود.

دوره های کارشناسی ارشد تخصصی که دانشگاه پولی

  • Fashion Design
  • Collection DesignEnglish, 9 months
  • Accessories DesignEnglish, 9 months
  • Fashion DesignEnglish, 9 months
  • Fashion Business
  • Fashion Brand ManagementEnglish, 9 months
  • International Fashion BusinessEnglish, 9 months
  • Fashion Retail ManagementEnglish, 9 months
  • Fashion Marketing & CommunicationsEnglish, 9 months
  • Luxury BusinessEnglish, 9 months

کلیه دروس به زبان انگلیسی و با حضور مشاوران برتر مد و لباس و صنعت لاکچری ایتالیا و قاره سبز برگزار می شود. هزینه هر دوره نیز ۲۶ هزار یورو برای سال ۲۰۱۸ میلادی اعلام شده است.

دانشگاه وست مینستر

دانشگاه وست مینستر

باز هم دانشگاهی از کشور انگلستان در فهرست برترین مقصدهای تحصیلی مد دنیا خودنمایی می کنند. دانشگاه وست مینستر از قدیمی ترین و معتبر  ترین دانشگاه های انگلیس است که گویا در عرصه FASHION نیز حرف  های زیادی برای گفتن دارد. فرصت های تحصیلی و شرایط ادمیشن و نیازمندی های پذیرش را در سایت آن در این نشانی دنبال کنید. کورس ها و رشته هایی که در عرصه مد و لباس در دانشگاه ارايه می شود را در این لینک مشاهده فرمایید که در لیست زیر نیز قابل مشاهده است:

Undergraduate courses

  • Fashion Buying Management BA Honours
  • Fashion Design BA Honours
  • Fashion Marketing and Promotion BA Honours
  • Fashion Merchandise Management BA Honours
  • Fashion Design BA Honours

Postgraduate courses

  • Fashion Business Management MA
  • Menswear MA

با کلیک بر روی هر لینک، اطلاعات تکمیلی درباره سیلابس درسی، هدف دوره، مدت زمان و هم چنین برنامه هایی که در طول دوره برای دانشجویان ارائه شده است را میتوان مشاهده کرد. دانشجویان بین المللی میتوانند از این بخش برای دریافت اطلاعات تحصیلی استفاده کنند.

کالج مد لندن

کالج مد لندن

هشتمین مقصد تحصیلی معروف دنیا توسط سایت بیزینس فشن، کالج مد لندن است که یکی از معروف های فشن در کشور مد اروپا یعنی انگلیس به شمار می رود. برای کسب اطلاعات درباره دوره ها و کورس ها و شرایط ادمیشن و همچنین شهریه دوره ها به این لینک مراجعه کنید. شما می توانید یکی از تخصصی ترین دوره های تحصیلی طراحی مد و لباس دنیا را در این کالج مشاهده کنید:

  • ۳D EFFECTS OF PERFORMANCE
  • BESPOKE TAILORING
  • INTERNATIONAL PREPERATION FOR FASHION
  • CORDWAINERS FASHION BAGS AND ACCESSORIES
  • PRODUCT DESIGN AND INNOVATION
  • COSTUME FOR PERFORMANCE
  • CREATIVE DIRECTION FOR FASHION
  • FASHION BUYING AND MERCHANSIDING
  • FASHION CONTOUR
  • FASHION DESIGN AND DEVELOPMENT
  • FASHION DESIGN TECHNOLOGY

هشتمین مقصد تحصیلی معروف دنیا توسط سایت بیزینس فشن

برنامه های خلاقیت و کسب و کار و نواوری این کالج فعال در عرصه مد و لباس انگلیس را در این نشانی دنبال کنید.

موسسه فناوری ملبورن

تنها مقصد تحصیلی معروف منطقه اقیانوسیه

تنها مقصد تحصیلی معروف منطقه اقیانوسیه در فهرست ۲۰ مقصد تحصیلی معتبر جهان، موسسه فناوری ملبورن است که در عرصه فناوری و طراحی، یکی از نام آوران این حوزه در اقیانوسیه به شمار می رود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره ها و کورس ها و شرایط ادمیشن در دوره های انگلیسی زبان این موسسه به سایت آن در نشانی اینترنتی به این آدرس رجوع کنید.

رشته ها و کورس هایی در عرصه مد و لباس

رشته ها و کورس هایی در عرصه مد و لباس در این دانشگاه عرضه میشود را اینجا ببینید  که تصویر صفحه را در بالا مشاهده نمایید.

قابل ذکر است که برای اخذ ادمیشن از این دانشگاه، دارا بودن مدرک آیلتس و تافل و پرداخت شهریه الزامی است.

دانشگاه درکسل

دانشگاه درکسل

دهمین مقصد تحصیلی برتر در زمینه مدو لباس را سایت بیزینس فشن، دانشگاه Derexel معرفی می کند. این دانشگاه را میتوانید در این لینک دنبال کنید که در شهر فیلادلفیا قرار دارد.

نکاتی برای تحصیل در ۱۰ مقصد تحصیلی برتر دنیا در زمینه مد و فشن

۱-پیش از ثبت نام، پیش نیازهای تحصیلی را مطالعه کنید. پیش نیازهای ورود به مقطع کارشناسی با مقطع کارشناسی ارشد متفاوت است.

۲-به جز این ۱۰ مقصد تحصیلی معتبر عرصه فشن و ۱۰ مورد دیگری که در قسمت دوم ارائه شده است، مقصدهای تحصیلی بیشتری هم در کشورهای دیگر وجود دارد که میتوان در انجا نیز تحصیل با کیفیتی داشت.

۳-شرط اولیه تحصیل در دوره های طراحی مد و لباس در کشورهای انگلیسی زبان دنیا، اخذ مدرک آیلتس ۶ از ۹ یا تافل اینترنتی ۸۰ از ۱۲۰ است.

۴-برای کسب اطلاعات تخصصی درباره سیلابس دوره ها و مقاطعی که در این گفتار در ۱۰ مقصد تحصیلی معروف دنیا از آمریکا تا ژاپن ارائه شد، با مسئولان هماهنگی دوره ها مکاتبه کنید.

۵-هیچ گاه تا اطمینان کامل از اخذ روادید، شهریه سال اول یا ترم اول را پرداخت نکنید. پرداخت آن را منوط به دریافت روادید از سفارت خانه کشور مربوطه در تهران یا سفارت خانه های کشور مقصد در خارج از کشور بکنید.

۶-برای آگاهی از شرایط تحصیل و بورسیه و هم چنین شرایط زندگی دانشجویان در خوابگاه های مقصدهای تحصیلی در عرصه مد و لباس، حتما بخش students سایت ۱۰ دانشگاه معرفی شده را مطالعه کنید.

۷-کلیه رشته های مربوط به فشن در دانشگاه ها دنیا، با پرداخت شهریه بوده و معدود دانشگاه های دنیا در مقطع ارشد و دکترا، از دانشجوی بین المللی پولی دریافت نمی کنند.

۸-شهریه تحصیل در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته فشن تقریبا بالا است. به همین خاطر، می توانید در دوره های کوتاه مدت که مدت زمان کمتر و شهریه به نسبت پایین تری از شهریه مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارند را بگذرانید.

۹-اگر قصد شرکت در دوره های کوتاه مدت را دارید، ابتدا از سفارت کشور مطبوع در تهران، امکان اخذ روادید تحصیلی در صورت دریافت ادمیشن جهت شرکت در این دوره ها را سوال کنید و سپس هزینه دوره را پرداخت کنید.

۱۰-برای دریافت روادید تحصیلی جهت شرکت در دوره های مد چه در دانشگاه های معرفی شده این گفتار و چه در مقصدهای دیگر دنیا، اخذ ادمیشن رسمی و ارائه مدرک زبان معتبر و همچنین گردش مالی مناسب به سفارت جهت اخذ روادید الزامی است.

۱۱-از طریق ادمین صفحات این دانشگاه ها در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام، اطلاعات بیشتری را درباره ادمیشن و بورس و سیلابس دوره ها کسب کنید.

۱۲-یادتان باشد که بهترین راه برای اخذ اطلاعات تخصصی از فعالان مد و دانش آموختگان فشن دیزاین در دنیا، مراجعه به پروفایل دانش آموختگان رشته مد در لینکدین است.

در قسمت دوم این گفتار، شما را با ۱۰ مقصد تحصیلی معتبر دیگر از نگاه سایت Business of Fashion آشنا میکنیم. در صورتی که برای تحصیل در کالج ها و موسسات مد و هنر دنیا با پرسشی مواجه شدید، درخواست خود را با معرفی رزومه ای از خود، کامنت کنید تا مورد بررسی کارشناسان بخش آموزش لوکس تهران قرار بگیرد.

آخرین خبرها از دنیای مد و لباس و جواهرات را هر روز در لوکس تهران دنبال کنید.

یک نظر

یک نظر

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا