استایل و مد آقایان

مد نویسی و ۲۰ توصیه برای افزایش محبوبیت کانال های مد

مد منویسی در کانال های مد

اگر شما کانالی در شبکه های پیام رسان موبایلی در زمینه مد و لباس دارید یا در شبکه های اجتماعی عکس محور یا ویدیویی به تولید محتوا در زمینه مد و لباس و جواهرات و مقولات زیبایی مردانه و زنانه مشغول هستید، ۲۰ نکته این گفتار میتواند بستر خوبی برای افزایش محبوبت محتوای دیجیتالی شما در عرصه فشن ایجاد کند.

نکاتی که در زیر ارائه میشود، نکاتی از صدها ترفندی است که برای افزایش محبوبیت و کاربری کانال های مد و لباس و لاکچری در فضای مجازی میتوان ارائه کرد و البته در این حوزه، مقالات و کتاب های بسیار توسط فعالان کسب و کار اینترنتی و فشن بلاگرها و مد نویس های موفق اینترنت در اختیار است که تلاش میکنیم در سرویس آموزشی لوکس تهران به آن ها بپردازیم.

فراموش نکنیم که در دنیایی به سر می بریم که بیش از ۳ میلیارد کاربر اینترنت دارد و حداقل نیمی از ان ها در دو شبکه اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام عضو بوده و روزانه ده ها میلیون تصویر بر روی این دو شبکه محبوب به اشتراک گذاشته می شود. بنابراین کلیه برندها، در هر صنعت و خدمتی که به سر می برند، برای ارتقای برندینگ و ارتباط گسترده با مخاطبان در سراسر جهان، می بایست از این ظرفیت اطلاع رسانی جذاب مالتی مدیا استفاده کرده و ظرفیت های سازمانی خود را به مخاطبان داخلی و بین المللی این شبکه ها معرفی کنند.

 تصویربرداری از استایل ها و مدها

(حتی زاویه ای که مد نویس ها برای تصویربرداری از استایل ها و مدها انتخاب می کنند، در جذب مخاطب تاثیر گذار است)

با ما همراه باشید.

مد نویسی آسان نیست

به نظر می رسد تولید محتوا و فعالیت در عرصه سایبر فشن همچون سایبر توریسم و سایبر ژورنالیسم، کار آسانی باشد. چرا که کاربران با مشاهده تصاویر سلبریتی ها در طرح ها و استایل های مختلف جذب شده و مخاطبان زیادی به سمت مطالب خواهند آمد. اما این برداشت ساده از یک صنعت نوظهور به نام مد نویسی دیجیتالی است که در گفتار استارت آپ های لاکچری توضیح دادیم.

برای محبوبیت در عرصه مد و لباس و جواهرات و زیبایی و به طور کل در حوزه پر بیننده سبک زندگی که این روزها به سبک زندگی دیجیتالی سوق یافته است، وب مسترها و ادمین های کانال های مد و لباس، کار سختی پیش روی دارند. هم از این جهت که مذاق و سلیقه مخاطبان به شدت افزایش پیدا کرده و هم از آن طرف که رقبای سر سختی در بازار وجود دارد که جذب مخاطبان و ترغیب آنان به لایک و فالو و مشاهده مطالب کانال و صفحات را خیلی سخت کرده است.

جنیفر لوپز با ۷۱ میلیون فالوور

(جنیفر لوپز با ۷۱ میلیون فالوور، بعضا تصاویری از کلکسیون طلا و جواهرات ۱۲ سال پیش خود را به اشتراک میگذارد تا در جذب مخاطب بیشتر تاثیر گذار باشد. همین عکس، ۲ میلیون لایک و ۵ هزار کامنت به همراه دارد که زمینه آشنایی ناخواسته میلیون ها کاربر دیگر که فالور JLO نیستند را نیز فراهم می کند)

به نظر می رسد بتوان بر اساس تجارب برترین کانال ها و صفحات مد و لباس در یک دهه اخیر، راهکارهایی برای افزایش مخاطب و ارتقای محبوبیت کانال ها و صفحات دنیای فشن در اختیار گرفت که ۲۰ مورد آن را در ادامه مشاهده می کنید.

(برقراری ارتباط بین نوت بوک و اپ های گوشی هوشمند کاربران، در افزایش بیننده محتوای مد تاثیر گذار است)

  1. جادوی هشتگ ها را در مد نویسی جدی بگیرید

نکته اولی که بستر موفقیت یک کانال و صفحه در عرصه مد و لباس در فضای مجازی را فراهم می کند، توجه به ابزارهای دیحیتالی پیشرفته است. هشتگ ها، جادوی شبکه های اجتماعی هستند که ظرفیت آفرینی فوق العاده ای را در اختیار ادمین ها و وب مستر صفحات و کانال های اینترنتی در حوزه فشن قرار می دهند.

همان طور که میدانید، با هشتگ ها میتوان یک عکس یا یک ویدیو را به اطلاع میلیون ها نفر در سراسر جهان به صورت خواسته یا ناخواسته (اگاهانه یا ناآگاهانه) قرار دارد. چطور؟ فرض کنید که شما در فلان لوکیشن در فلان کشور، از یک استایل خیابانی پاییزی در صفحه خود رونمایی می کنید.

هشتگ های فشن در اینستاگرام

 

(درس های زیادی از هشتگ های فشن در اینستاگرام میتوان گرفت)

اگر هشتگ های معروفی مانند: fashion, fashionblogger,  fashiondesign و امثالهم را که قبلا در گفتاری به آن اشاره کردیم زیر عکس قرار بدهید، تصویر شما روی این هشتگ ها به صورت لحظه ای منتشر می شود و افرادی که در سراسر جهان مشغول انتشار تصاویری روی این هشتگ ها هستند، ناخودآگاه تصویر شما و صفحه شما و کانال شما را مشاهده خواهند کرد.

هشتگ های معروف در دنیای مد شبکه های اجتماعی

(هشتگ های معروف در دنیای مد شبکه های اجتماعی)

افرادی هم هستند که به صورت حرفه ای به دنبال استایل ها و طرح های مد و لباس و جواهرات و اکسسوری ها در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی هستند. این افراد مستقیم بر سر هشتگ های پر بیننده دنیای مد و لباس رفته و سعی میکنند جدید ترین تصاویر منتشر شده توسط کاربران اینترنت روی این هشتگ را تماشا کنند.

 هشتگ jewelry

(استفاده از هشتگ jewelry در تصاویر منتشر شده توسط فشن بلاگرها در اینستاگرام)

 مثلا روی هشتگ accessories میتوان جدید ترین طرح های اکسسوری معرفی شده توسط برندها و فشن بلاگر ها را شاهد بود. یا روی هشتگ Jewelry، جدید ترین تصاویر مربوط به کالکشن های طلا و جواهرات را دید که توسط برندهای مطرح از تیفانی و ورساچه گرفته تا سوراوسکی منتشر می شود یا طرح های متفاوتی که کاربران از جواهرات خود به اشتراک می گذارند.

 مد نویسی

(تولید محتوای غیر مستقیم در عالم مد نویسی اهمیت زیادی دارد. این سبک با استقبال کاربران معمولا مواجه می شود)

همه اینها با جادوی هشتگ ها ظرف چند دقیقه به صورت زنده و مستقیم از سراسر جهان قابل مشاهده است. یعنی با جادوی هشتگ ها شما میتوانید جدید ترین طرح ها و نقش ها و استایل های مد و لباس و زیبایی را هم برای آقایان و هم برای بانوان در سنین گوناگون تماشا کنید و ایده های جالبی بگیرید و با کسانی که آنها را share کرده اند وارد تعامل اینترنتی شوید.

بنابراین ادمین صفحات مد و لباس سعی کنند تا:

  • با هشتگ های معروف انگلیسی در حوزه مد و لباس آشنا شوید.
  • تصاویر خود را بر روی هشتگ های مطرح بین المللی تگ کنند
  • برای تصاویر خود، هم توضیح فارسی ارائه کنند هم توضیح انگلیسی.
  • با هشتگ های معروف وپر بیننده مد در زبان فارسی در اینستاگرام مثل: #مد آشنا شوند.
  1. مد نویس و ارتباط ویدیویی با مخاطبانش

بررسی بیش از ۵۰ صفحه فشن بلاگر معروف اینستاگرام که بیش از ۱ میلیون فالوور عضو داشته اند نشان می دهد که این فعالان کارآفرینی دیجیتالی در حوزه مد و لباس، همواره برای تعامل مستقیم با مخاطبانشان و ارتباط مداوم با آنها، از روش های تولید ویدیوهای خودمانی و صحبت مستقیم با کاربران استفاده کرده و نکات مختلفی را در اختیار انها چه در زمینه و چه حوزه های دیگر قرار می دهند.

ارتباط ویدیویی با مخاطبان در حوزه فشن توسط ادمین ها و نویسندگان صفحات و کانال های مد این فایده بزرگ را دارد که کاربران و مشتریان احساس می کنند که صفحه ای که فالو کرده اند، توسط مدیرانی مطلع به مقوله مد و افرادی صاحب اطلاعات و منش تعامل الکترونیکی مستقیم اداره می شود و این قضیه در ترغیب آنها به عدم leave یا remove از کانال تاثیر بسزایی دارد.

حتی سلبریتی های دنیای موسیقی و سینما و ورزش در اینستاگرام از این روش برای حفظ تعامل و ارتباط خود با کاربران در صفحه استفاده می کنند که معمولا با استقبال گسترده کاربران در این شبکه های اجتماعی مواجه می شود. پس ادمین کانال های فشن نیز برای ارتقا مخاطب و کسب بیننده بهتر۷ هر از گاهی از طریق ویدیوهای ۱ دقیقه ای، مطالب جذابی را در حوزه فشن و سبک زندگی در اختیار کاربرانشان قرار دهند.

این ویدیو ها در صورتی که حساب شده طراحی و منتشر شده و از محتوای جذابی برخوردار باشند، معمولا توسط کاربران در دیگر صفحات و کانال ها به اشتراک گذاشته میشود و یا توسط کاربران، به دوستان و آشنایان forward می شود که افزایش شمار view آن را به همراه خواهد داشت.

  1. اطلاع رسانی مکرر

بررسی ما از صفحات پر بیننده مد و لباس و اکسسوری پر بیننده در اینستاگرام، گویای این واقعیت است که فشن بلاگرهایی با چند میلیون فالور یا صفحات مد که بیننده بالا دارند، بعضا روزی ۵ مطلب تولید و به اشتراک عمومی می گذارند. این قضیه سبب افزایش ارتباط کاربران با صفحه و حس بهتر به آن شده و در مشاهده بیشتر مطالب تاثیر گذار است. اگر صفحه ای در زمینه مد و لباس بتواند در شبانه روز حداقل ۵ مطالب مفید و جذاب و کاربردی برای قشرهای مختلف مخاطبانش منتشر کند، میتواند امیدوار باشد که شمار کاربران اضافه شده به صفحه و کانال از شمار کاربران خارج شده، بیشتر است.

فشن بلاگر

(استفاده از هشتگ های مختلف برای افزایش بازدید از پست های فشن بلاگرها)

به هر حال، حفظ کاربران هم به اندازه ارتقا محبوبیت کانال مد و لباس اهمیت دارد. اطلاع رسانی مکرر یعنی انکه شما بتوانید در طول روز، با استراتژی های حداکثر سازی شمار مخاطبان، مطالب جالبی را با تکتینک هایی مانند اینفو گرافیک، ویدیو گرافیک و مسایل خنده دار و جذاب در اختیار مخاطبان قرار داده و آنها را به چالش بکشید. مثلا سوالی مطرح شود. توصیه ای ارائه شود یا موضوعاتی از این دست که سبب کامنت زدن کاربران  و به اشتراک گذاشتن مطالب در دیگر کانال ها و گروه های مد و عمومی توسط user شود.

  1. اطلاع رسانی مداوم

 

 برند PRADA کیف زنانه

(تبلیغ جدید برند PRADA که با اطلاع رسانی مداوم روی صفحه این برند انجام می شود)

اطلاع رسانی مکرر یعنی اینکه شما در طول روز بتوانید در حوزه مد  و لباس  وزیبایی، تولید محتوای جذاب و ترغیب کننده ای برای کاربران داشته باشید. اطلاع رسانی مداوم یعنی تلاش کنید که اطلاع رسانی مکرر شما، در طول سال ها تداوم داشته باشد و حالت سینوسی نداشته باشد. یعنی طوری نباشد که در یک هفته حدود ۴۰ مطلب تولید و منتشر شود و در یک هفته هم کلا ۵ مطلب به اشتراک گذاشته شود!

اطلاع رسانی در کانال ها و صفحات مد و لباس باید مداوم باشد و تلاش شود که بر اساس فصل ها و ترندهاایی که در سال توسط سلبریتی ها و رسانه ها و مردم رخ میدهد، محتوای مرتبط و همراستا نیز در دستور کار ادمین ها قرار بگیرد تا در جذب مخاطب با هر سلیقه ای موثر شود.

  1. تولید محتوای تخصصی مد نویسی

یکی از نکات طلایی در عرصه افزایش محبوبیت صفحات و کانال ها در حوزه مد و لباس، مقوله تولید محتوای تخصصی است که بعضا توسط ادمین ها و شورای نویسندگان آنها به فراموش سپرده می شود. کاربران بسیار علاقمند هستند تا محتوایی در کانال شما شاهد باشند که در کانال های دیگر معمولا ردی از آن ها نیست. اگر قرار است درباره پوشش فلان بازیگر یا خواننده (مرد یا زن) مطلبی مشاهده کنند، تکراری با دیگر کانال ها نباشد.

فشن بلاگر روس

(این فشن بلاگر روس، درباره استایل جدیدی که به اشتراک گذاشته است چند پاراگراف توضیح می دهد)

تولید محتوای تخصصی تلاش می کند تا با رعایت اصول اطلاع رسانی مداوم و اطلاع رسانی مکرر در کانال ها، محتوایی تولید کند که معیارهای نگاه تخصصی عامه پسند و قابل فهم را در عرصه صنعت فشن داشته باشد. مثلا فلان مجری معروف آمریکایی، دارای خط تولید فلان اکسسوری هست که در تولیداتش، اصول GREEN FASHION را هم رعایت می کند! این قضیه میتواند هم برای مخاطبان مد جالب باشد هم برای کانال ها و گروه های حامی محیط زیست و هم برای علاقمندان به مفاهیم توسعه پایدار و مدیریت سبز!

  1. تولید محتوای میان رشته ای

صنعت مد و لباس مثل هر صنعتی در قرن بیست و یکم، بر مبانی میان رشته ای یا INTERDISCIPLINARY بنا شده است. یعنی هم فناوری اطلاعات در ان نقش دارد، هم روانشناسی و هم جامعه شناسی و هم طراحی و هم موارد دیگر. بنابراین محتوای مد، باید نگاه جامعی به این قضیه داشته باشد و به موضوعات نگاه حرفه ای و چند بعدی داشته باشد. مثل فناوری های پوشیدنی که قبلا در گفتاری به معرفی کتانی های هوشمند و آینه های هوشمند پرداختیم. این موضوعات برای شما کاربر پسند و کاربر گرا بوده و سبب افزایش محبوبیت کانال می شود.

 فناوری پوشیدنی

(پیش بینی بیماری ها با فناوری پوشیدنی، مصداقی از تولید محتوای میان رشته ای در حوزه مد است)

  1. درک صحیح از مد و لباس

برای مد نویسی و تولیدمحتوا در عرصه مد و لباس و زیبایی و لاکچری، باید درک درستی از این حوزه داشت. معمولا افرادی که در حوزه مد و لباس، دوره های کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت و حتی تحصیلات دانشگاهی دارند، در تخصص خود، می توانند مشاوران خوبی برای ادمین کانال های مد برای تولید محتوای حرفه ای جذاب با طعم دانش مد باشند. این درک، میتواند حداقل در حفظ کاربران موجود کانال تاثیر گذار باشد.

سلبریتی های سینما

(گاهی یک عکس و یک جمله زیر آن مثل این پست: زیبایی هیچ گاه تغییر نمی کند!، می تواند خود منعکس کننده نظر مد نویس بوده و با استقبال کاربران مواجه شود. مثل عکس بالا که یکی از سلبریتی های سینما را در دو قرن مختلف شاهد هستیم)

  1. پرهیز از ادبیات تبعیض آمیز

گاهی مشاهده می شود که برخی از کانال ها و صفحات و حتی سایت های مد و لباس، از ادبیات نوشتاری تبعیض آمیز در تولید محتوای خود استفاده می کنند. مثلا پسران را بر دختران ترجیح می دهند یا بالعکس و مطالبی را به فرهنگ و گروه و نژاد خاصی نسبت می دهند یا سبک لباس فلان منطقه را تضعیف می کنند. این رویه، کاربران را از صفحه دور می کند و اجازه sharing‌گسترده به مطالب را نمی دهد.

تقسیم بندی عاشقان مد و لاکچری گردها به قد بلند و قد کوتاه و چاق و لاغر و . . .، رکنی برای توسعه کسب  و کار مد نویسی در اینترنت محسوب نمی شود.

  1. توجه به لاکچری گردی

بعضی ها دوست دارند حتی اگر توانایی مالی زیادی ندارند، موضوعات لاکچری را در دکوراسیون خانه سلبریتی های ایران و جهان و همچنین کلکسیون جواهرات سلبریتی ها یا برندها و همچنین کمد لباس افراد خیلی خاص شاهد باشند. یا مثلا خودروهای لوکس فلان ورزشکار را ببینند. برای این طیف از مخاطبان نیز باید تلاش کرد تا مد نویسی، با طعم لاکچری در اختیارشان قرار بگیرد. لاکچری گردی و توجه به موضوعات خاص در مد و لباس و جواهرات، زمینه جذب مخاطبان بالقوه را که به طور غیر مستقیم، بیننده مطالب شده اند را فراهم می کند.

  1. لوکیشن گرایی در عرصه مد

سعی کنید از لوکیشن های مختلف در تولید محتوای مد و لباس استفاده کنید. مثلا اگر فشن بلاگر هستید، مرتب از سلفی های آینه ای اتاق پذیرایی استفاده نکنید یا مرتب از پارک و حیاط خانه خود به تولید محتوا مشغول نشوید. یا اگر درباره سبک مد و لباس فلان منطقه جهان تولید محتوا میکنید، یک فصل یا یک منطقه را مد نظر نداشته باشید.

توریسم بلاگری

(توریسم بلاگری که تصاویر خود را در لوکیشن های مختلف عرضه می کند)

همچنین برای خلاقیت در تولید محتوا و به اشتراک گذاری آنها در شبکه های اجتماعی، به سبک مد و لباس بخش های مختلف دنیا اشاره کرده و آن پست را بر روی لوکیشن فلان شهر یا پایتخت فلان کشور دنیا به اشتراک بگذارید. مثلا اگر از H&M و ترندهای پاییز ۲۰۱۷ صحبت میکنید، پست مربوطه را روی لوکیشن STOCKHOLM, SWEDEN تگ کنید تا همه کاربرانی که پست روی این تگ منتشر میکنند، با عکس شما آشنا شوند.

 استایل پاییزی

(فشن بلاگری که از لوکیشن هانوور آلمان برای معرفی استایل پاییزی خود استفاده کرده است)

  1. پرهیز از فالو گرایی

گاهی با صفحات مد و لباسی در اینترنت مواجه می شویم که بیش از ۱۲ هزار صفحه را فالو کرده و حدود ۳ هزار فالور دارند. این نشان می دهد که ادمین صفحه به جای توجه به اصول : تولید محتوای مکرر و اطلاع رسانی مداوم و تولید محتوای جذاب، برای دیده شدن بیشتر، صفحات مختلف را بدون هدف فالو می کند. به امید اینکه فلان کاربر صفحه او را فالو کند!

فالوهای الکی در واقع کمکی به دیده شده بیشتر مطالب نمی کند. همانطور که فالور زیاد داشتن هم خیلی تاثیر مثبتی بر شمار VIEW و افزایش لایک ها و کامنت ها ندارد. حتی سلبریتی هایی مانند تیلور سویفت و کیم کارداشیان که بیش از ۱۰۰ میلیون فالوور در اینستاگرام دارند، معمولا زیر ۳ درصد از فالورهایشان، مطالبشان را لایک و VIEW میکنند.

خلاقیت در مد نویسی

(خلاقیت در مد نویسی شما را از فالور گرایی بی هدف خلاص میکند)

پس تلاش کنید که امکان مشاهده هر چه بیشتر مطالب شما توسط کاربران فراهم شود و انها خود، عاملی برای تبلیغ غیر مستقیم صفحه باشند.

  1. پرهیز از عدم تبادل گروهی

بعضی از ادمین ها در حوزه مد و لباس و لاکچری  گردی، از اینکه کانال دیگر گروه ها را به اشتراک بگذارند وحشت دارند و از این کار پرهیز میکنند تا مبادا فالورهای انها کاسته شود. در حالی که این اقدام سبب می شود تا کاربران بیشتری با مطالب شما آشنا شده و ورود مستقیم به کانال و صفحه شما در دستور کار آنان قرار بگیرد.

تبادل گروهی در عرصه مد و لباس را جدی بگیرید و فرهنگ کار مشارکتی دیجیتالی فشن را تمرین کنید که فرصت آفرین است.

  1. توضیح بر روی تصاویر

یکی از ترفندهای عالی برای ارتقا محبوبیت صفحات و کانال های مد و لباس و اکسسوری در فضای مجازی این است که محتوای تصویری را علاوه بر توضیحات، با ارائه توضیح بر روی عکس مزبور منتشر کنید تا برای کاربران جذاب باشد. خیلی ها حوصله خواندن توضیحات ندارند. اما وقتی روی عکس در ۲ جمله موضوعی مطرح می شود، مخاطبان بیشتر دقت می کنند.

تصاویر مدگرافی

(نمونه ای از تصاویر مدگرافی)

بنابراین سعی کنید روی تصاویر و ویدیوها، متنی گذاشته تا کاربران به عکس واکنش نشان داده و نظر خود را مطرح کنند. کانال مدگرافی که از صفحات پر بیننده مد و لباس ایرانیان در اینستاگرام به شمار می رود از این استراتژی موفق به خوبی استفاده می کند.

  1. اطلاع رسانی چند زبانه

اطلاع رسانی چند زبانه در تولید محتوای مد و لباس اهمیت فراوان دارد. خیلی از کاربران اینترنت به صورت ناخودآگاه و غیر مستقیم ، در معرض مشاهده فلان عکس مد و لباس کانال شما قرار می گیرند اما توضیحی به زبان انگلیسی در اختیارشان نیست. بد نیست برای افزایش برد تبلیغاتی و اطلاعاتی محتوایی که در زمینه های مختلف صنعت فشن منتشر می کنید، جمله ای به زبان انگلیسی نیز در پست یا روی عکس درج شود تا طیف بیشتری از کاربران اینترنت، مخاطب صفحه شما بشوند.

اطلاع رسانی چند زبانه در حوزه فشن اهمیت بسیار دارد. به خصوص اگر بتوانید، این اطلاع رسانی را بر روی ویدیوهای آموزشی حوزه فشن مثل: چگونه کراوات ببندیم؟ چگونه کفش پاشنه بلند انتخاب کنیم؟ اشتباهات رایج پوشش آقایان. توصیه های آرایشی بانوان باردار و امثالهم، قرار دهید که ضریب تاثیرگذاری محتوای مد شما افزایش یافته و مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

توجه داشته باشید که در اطلاع رسانی چند زبانه، مقوله آموزش و ارائه محتوای اموزشی در حوزه فشن برای کاربران بسیار با اهمیت است و کانال های فشن که در یوتیوب، فایل های اموزشی به اشتراک میگذارند، مخاطبان بسیار دارند.

  1. لینک گرایی حرفه ای

اگر در تولید محتوای مد و لباس، منبع شما، سایت ها یا کانال هایی بود، سعی کنید ان ها را زیر پست خود تگ کنید. این کار سبب آشنایی ادمین آن کانال ها و صفحات نسبت به مطالب  منتشر شده شما شده و به بازدید از محتوا و فالو مطالب شما در صورت علاقمندی منجر می شود. تولید محتوای لینک مدار در صفحات اجتماعی سبب ارتقای بازدید از مطالب شما و تقویت SEO می شود.

لاکچری گردی

 

چرا که برخی از کاربران، صفحه شما را با جستجو در گوگل پیدا می کنند و وارد ان می شوند. به این موضوع مهم توجه کنید. همه مخاطبان کانال شما، از داخل شبکه اجتماعی نیستند.

  1. بررسی الگوهای موفق

الگوهای موفق در تولید محتوا در عرصه مد ولباس را جدی بگیرید. این کانال ها و صفحات و سایت ها، تکنیک ها و روش های تجربه شده و آزمایش پس داده ای را در دستور کار دارند که با شناخت ظریف و حرفه ای روش کار آنان، می توانید منبع یابی خوبی کرده و با بومی سازی بهینه، این ترندها را در تولید محتوای خود به کار بگیرید.

مثلا فشن بلاگر ها در تولید محتوا، تولید مکرر روی لوکیشن های گوناگون را در نظر دارند.

مثلا استایل بلاگر ها تلاش می کنند تا با روانشناسی رنگ ها، تولید محتوای جذاب داشته باشند.

  1. آشنایی با دنیای بلاگرها

آشنایی با سبک فعالیت فشن بلاگرها که واقعیتی در دنیای مد و لباس هستند اهمیت بسیار دارد. فشن بلاگر ها:

  • استایل های مختلف را در لوکیشن های مختلف معرفی می کنند.
  • سبک تولید محتوای خودمانی در عرصه مد و لباس و اکسسوری را دردستور کار دارند
  • مخاطبان عمومی و حرفه ای دارند
  • تبلیغ کننده فعال برندهای مطرح و عمومی مد و لباس جهان هستند.
  • از فعالیت های نیکوکارانه و غیر مستقیم برای تاثیرگذاری روی مخاطب بهره می گیرند.
  • جدید ترین ترندهای مد ولباس دنیا را میتوان در مطالب ان ها مشاهده کرد
  • تولید محتوای مکرر و مداوم دارند.
  • بعضی از فشن بلاگرهای مطرح روزانه تا ۱۰ پست منتشر می کنند.
  1. آشنایی با استارت آپ ها مد و لاکچری

استارت اپ لاکچری

(ایده های جذاب در حوزه استارت اپ لاکچری را با تعامل با کارآفرینان مد در linkedin.com دنبال کنید)

استارت آپ های مد و لاکچری، باید بررسی شود. الگوهای فعال و موفق أن ها را ردیابی کنید و برای الگوسازی و بومی ساز روش های آن ها تلاش کنید. ترکیب اپلیکیشن ها و صفحات اینستاگرام و کانال تلگرام و سایت شخصی شما در مد نویسی در کنار کانال در شبکه های اجتماعی ویدیو محور، زمینه خوبی برای جذب مخاطب است. در واقع باید از همه ابزارهای رایگان و ارزان برای مد نویسی و جذب مخاطب در بازه بلند مدت استفاده کرد. به قول شاعر: باید اسباب بزرگی همه اماده کنی!

  1. مشاوران تخصصی مد و لباس

مشاوران تخصصی مد ولباس حتی برای کانال ها و صفحات تلگرامی و اینستاگرامی چند هزار فالور تا چند صد هزار فالور نیاز است. این ها در کنار متخصصان تولید محتوا به شما روش های جذاب و خلاقانه و متفاوتی در تولید محتوا در عرصه مد و لباس را معرفی می کنند که باید در نظر داشته باشید. این مشاوران را میتوانید در سایت های مد و همچنین کانال های مد و سبک زندگی در حوزه زیبایی پیدا کنید.

  1. محتوای فاخر و توجه به SEO

فاخر نویسی در حوزه مد و لباس و جواهرات و پرهیز از پرداخت به موضوعاتی که از نظر ژورنالیست ها، زرد و عوام پسند است، تاثیر زیادی در جذب مخاطب در بلند مدت دارد. چرا که باعث افزایش اعتماد کاربران به مطالب و ارتقا توجه انان به مطالب حرفه ای و تخصصی در عرصه مد نویسی می شود که معمولا مسبوق به سابقه نیست.

لباس های لاکچری

(تحلیل لباس های لاکچری و جذاب از نظر جنس و تولید کننده و برند، فعالیت فاخر در مد نویسی است)

برای موفقیت در مد نویسی چه کنیم؟

  • تولید محتوای تخصصی در دستور کار قرار دهید.
  • تولید محتوای مکرر و مداوم در نظر باشد.
  • تولید محتوا در شبکه های اجتماعی ویدیویی را جدی بگیرید. ترفندی که خیلی ها از ان غافل هستند!
  • تولید محتوای مبتنی بر توضیح نویس را در نظر داشته باشید.
  • تولید محتوای چند رسانه را در نظر بگیرید.
  • مد نویسی چند زبانه را در دستور کار قرار دهید.
  • راه اندازی سایت برای تولید محتوا جهت جذب کاربران موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارد.
  • تبادل اطلاعات با گروه ها و کانال ها و صفحات معروف و آماتور فشن را در نظر بگیرید.

اگر برای راه اندازی استارت اپ فشن و همچنین تولید محتوا در این حوزه با پرسشی روبرو شدید، سوالات خود را کامنت کنید.

دنیای مدو لباس و فشن را در لوکس تهران دنبال کنید.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا