برند ها

نگاهی به پیشینه و تاریخچه برند کنزو

Kenzo

تاریخچه برند کنزو

کنزو تاکادا خالق ژاپنی – فرانسوی برند شناخته شده کنزو در سال ۱۹۳۹ در کشور ژاپن بدنیا آمد. علاقه و استعداد تاکادا به مد و طراحی لباس از اوان کودکی  و از طریق خواندن مجله ها شکل گرفت. او در سن ۱۸ سالگی به دانشگاه مطالعات خارجی شهر کوبه رفت اما پس از مدت کوتاهی برخلاف میل خانواده اش دانشگاه را رها کرد.

در سال ۱۹۵۸ او به کالج مد بانکا در توکیو رفت و پس از اخذ مدرک از این کالج در سال ۱۹۶۴ به شهر پاریس رفت. در این سال تاکادا ۳۰ طرح را آماده کرد که پنج تای آن ها توسط طراح معروف لباس لوئیس فراد پذیرفته شدند.  کنزو پیش از اینکه بطور مسنتقل کار خود را آغاز کند برای کمپانی هایی در توکیو و پاریس کار کرد.

تاریخچه برند کنزو

در سال ۱۹۷۰ کنزو اولین فروشگاه خود با نام ” Jungle Jap”  را راه اندازی کرد و به سرعت مشغول آماده سازی اولین مجموعه از لباس هایش شد. او اولین مجموعه اش را از طریق مجله های مد معرفی کرد. کنزو در این سال توانست مجموعه لباس های خود را در گالری ویویان به نمایش بگذارد. یکی از مدل های این طراح در همین سال بر روی جلد مجله مد اِل (Elle) قرار گرفت.

در سال ۱۹۷۱ مجموعه لباس های کنزو در شهرهای نیویورک و توکیو به نمایش درآمد. در سال های ۱۹۷۸ و ۱۹۷۹ کنزو با به نمایش گذاشتن مجموعه لباس های خود در چادر سیرک بسیار مورد توجه قرار گرفت. در این شوی لباس، زنان سوارکار با یونیفرم های شفاف به صحنه می آمدند و  خود او نیز سوار بر فیل بر روی صحنه حاضر می شد.

ادکلن flower by kenzo کنزو

ادکلن flower by kenzo

اولین مجموعه لباس های مردانه کنزو در سال ۱۹۸۳ به نمایش درآمد. در سال ۱۹۸۸ خط تولید عطر این برند با عطرهای خاص آغاز بکار کرد. عطرهای این برند از همان ابتدا با استقبال بسیار خوبی مواجه شدند و طی سالیان متمادی فعالیت این برند پا بپای مجموعه لباس های آن گسترش یافتند.

از سال ۱۹۹۳ این مجموعه به تملک کمپانی عظیم لویی ویتون درآمد. در سال ۱۹۹۹ تاکادا اعلام بازنشتگی کرد و دستیار خود را به عنوان جانشینش معرفی کرد. در سال ۲۰۰۱ این برند اقدام به راه اندازی خط تولید محصولات مراقبت از پوست کرد. در سال ۲۰۰۳ طراح ایتالیایی، آنتونیو ماراس به مجموعه این برند پیوست و در سال ۲۰۰۸ به عنوان طراح خلاق این برند معرفی شد.

ادکلن leaupar کنزو

ادکلن leaupar

در سال ۲۰۰۵ تاکا به عنوان طراح دکوراسیون به کنزو بازگشت و برند گوگان کوبو (Gokan Kobo) را با محصولاتی همچون کارد و چنگال، اشیاء منزل و مبلمان به راه انداخت. در سال ۲۰۱۳ تاکادا به عنوان رییس افتخاری به فدراسیون آسیایی طراحی لباس پیوست. ماراس در سال ۲۰۱۱ جای خود را به امبرتو لئون و کارول لیم داد.

این دو طراح خلاق سعی کردند با حفظ مشخصه های اصلی این برند، روحی تازه در کالبد لباس های تولید آن بدمند تا بتوانند لباس های کنزو را بیش از پیش در میان جوانان ترویج دهند. امروزه محصولات کنزو شامل طیف وسیعی از تولیدات این کمپانی شامل اکسسوری و کیف و کفش می شود که توانسته انتظارات بسیاری از طرفداران دنیای مد و مشتریان را برآورده کند.

ادکلن jeu d amour کنزو

ادکلن jeu d amour

Kenzo

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا