استایل و مد آقایان

۲۲ توصیه ساده برای شیک پوشی پاییزی

شیک پوشی پاییزی

پاییز هزار رنگ هزار نقش که فصل عاشقان و جلوه ای رنگارنگ از جادوی نقاش طبیعت بر بوم هستی هست، از نیمه گذشت و عاشقان مد و لباس، تنها چند هفته فرصت دارند تا پیش از فصل زمستان، پاییز گردی های خود را با مد مخصوص این فصل همراه کنند.

پاییز، فصل رنگ ها و جشنواره زیبایی از طیف های زرد و نارنجی و قرمز کم رنگ است. در پاییز، رنگ سبز را نمیتوان بر طبیعت به وفور مشاهده کرد و به همین خاطر، همراهی با فصل جذاب پاییز در طراحی مد و لباس، میتواند گزینه خوبی برای شیک پوش ها و لاکچری گردها باشید. در گفتار امروز سرویس مد گردی لوکس تهران، شیک پوش های پاییزی را با ۲۲ توصیه ساده برای طراحی مد و لباس و ست کردن پوشاک خود آشنا میکنیم.

با ما همراه باشید.

شیک پوشی پاییزی را جدی بگیریم

در پاییز بر خلاف بهار و تابستان که هوا گرم میشود و گاها، تی شرت و کلاه و شلوارک یا شلوارهای خنک برای آقایان از جمله المان های طراحی مد می شود و برای بانوان نیز لباس های محدودی به دلیل وضعیت گرمای هوا امکان استفاده دارد، گزینه های انتخاب مد و لباس بیشتر است. چرا که هوا نه گرمای تابستانی را دارد و نه سرمای زمستانی را. در این وضعیت، میتوان از لباس های مختلف با جنس ها و کارایی گوناگون بهره برد. بنابراین، برای شیک پوشی در فصل پاییز، کار آسانی در پیش روی شما هست و تنها باید اصول ساده ای را رعایت کرد تا با هزینه کم، طراحی مد متناسب با استایل و قد و وزن خود را در اختیار داشت و جذاب به نظر رسید. برای جذاب به نظر رسیدن، تنها چهره جذاب داشتن یا قد بلند داشتن کفایت نمی کند.

 شیک پوشی پاییزی

(رنگ طوسی با مشکی و سورمه ای، همخوانی خوبی برای ست کردن های پاییزی دارد)

جذاب به نظر رسیدن، به معنای لاکچری گردی و سرمایه گذاری زیاد روی خرید کیف و کفش و لباس نیست. جذاب به نظر رسیدن  به معنای پروتز اندام یا لباس تنگ و گشاد یا همراه با مد روز رسیدن نیست. برای جذاب به نظر رسیدن، ابتدا باید فکر کرد و متناسب با سن و قد و وزن و استایل و انتظاراتی که ما از جامعه داریم، نسبت به طراحی مد و انتخاب لباس اقدام کرد. ما باید همانگونه که دوست داریم جامعه ما را برانداز کند، تیپ بزنیم و برای شیک پوشی و جنتلمن بودن، بیش از سرمایه گذاری مادی، سرمایه گذاری زمانی بکنیم.

(وقتی میتوان با تناسب رنگ های روشن و تیره، استایل جذابی را در پاییز بوجود آورد)

سرمایه گذاری زمانی به این معنی است که همواره نسبت به تحلیل و بررسی استایل خیابانی و مهمانی و به قولی آفیشیال و کژوال فکر کنیم و از بهترین گزینه های لباسی که در انتخاب داریم استفاده کنیم. پاییز فصل باران است. به همین منظور، می بایست در تمییز کردن کیف و کفش و پالتو و شلوار های روشن جدی بود. گاهی، تمییز بودن لباس و آراسته بودن، از برند پوشی اهمیت بیشتری دارد. بنابراین، در فصل پاییز، آنچه اهمیت دارد ان است که لباس را همیشه آراسته و تمییز نگهداریم و از تنوع رنگ بندی در لباس که متناسب با تغییرات فصل و چهره طبیعت است استفاده کنیم.

( در طراحی استایل پاییزی، سادگی و انتخاب لباس بر اساس قد و وزن و استایل، اهمیت زیادی دارد)

فراموش نکنید که رنگ های شاد در فصل پاییز، انرژی مثبت و شادی آفرین است و در چشم مردم، حس مثبتی ایجاد خواهد کرد. استفاده از رنگ های شاد به معنی درهم برهم پوشیدن نیست. بلکه متناسب کردن رنگ های گرم و خنثی با یکدیگر است تا از جادوی رنگ ها، تیپی شاد و جذاب و امیدوار را در ذهن بیننده بوجود آوریم.

پس، اصل اول در شیک پوشی پاییزی ان است که شیک پوشی پاییزی را باید جدی گرفت و برای ان فکر کرد. اکنون با دنیای فشن بلاگرها و هشتگ ها مد و لباس و مشاوران آنلاین رایگان، میتوان اطلاعات خیلی خوبی را دریافت کرد و با انطباق یافته های بصری با نیازها و انتظارات و قابلیت های بدنی و علایق خود، طرح متناسب متنوعی را اختیار نمود.

قواعد رنگ ها در ست پوشی را جدی بگیریم

برای خوش پوشی و لاکچری گردی و جنتلمن شدن برای آقایان در هر گروه سنی، می بایست علاوه بر جدی گرفتن شیک پوشی، قواعد ست کردن رنگ ها را هم دانست. خیلی ها در ست کردن رنگ ها، اصول متناسب و متضاد و تاثیرگذاری رنگ ها و روانشناسی رنگ را در طراحی مد و لباس نمی دانند و گاها مد جذابی را در نظر دیگران خلق نمی کنند. روانشناسی رنگ ها و تاثیرگذاری رنگ ها تنها در عالم هنر و نقاشی معنا پیدا نمی کند. گاهی با انتخاب چند رنگ متضاد در طراحی مد خود، میتوان نظرها را جذب کرد و بعضا رعایت این موضوع برای کسانی که در جلسات مذاکره و حتی مصاحبه شغلی شرکت می کنند نیز  اهمیت دارد.

هر رنگ برای خود RGB ‌ مخصوص به خود دارد و وزن و انرژی منحصر به فرد دارد. همان انرژی که رنگ صورتی دارد، رنگ مشکی ندارد. همان کارایی رنگ مشکی را رنگ آبی فیروزه ای ندارد. هر کدام از این رنگ ها در جایگاه و استایلی که در طراحی مد و لباس قرار می گیرد، در صورتی که به درستی استفاده شده باشد، تاثیرگذاری کاریزماتیکی را به پوشش فرد می دهد.

برای آشنایی با جادوی رنگ ها در طراحی مد و لباس، کافی است نحوه ست کردن لباس را توسط سلبریتی های موسیقی و سینما یا فشن بلاگر ها یاد گرفت و ایده های جالبی را دریافت نمود که این روزها در فضای مجازی، انجام این کار خیلی سخت نیست.

با رنگهای هماهنگ آشنا شویم

در اصول ست کردن لباس، آشنایی با رنگ هایی که با هم متناسب و هماهنگ هستند و به قولی وزن و انرژی همراستایی دارد، اهمیت خواهد داشت. همانطور که در عطر ها، شاهد رایحه اولیه و ثانویه هستیم، در روانشناسی رنگ ها در طراحی مد نیز چنین مختصاتی وجود دارد.

(هماهنگ شدن با رنگ ها در استایل پاییزی، جذابیت آفرین است)

رنگ های اولیه و ثانویه در راستای یکدیگر معنی پیدا می کنند و حس شیگ پوشی را به مخاطب منتقل می کند. مثلا رنگ بنفش با رنگ سبز و آبی هماهنگی دارد و نارنجی هم با رنگ های قرمز و زرد متناسب خواهد بود. ترکیب این رنگ ها، از نظر بصری ، میتواند در خنثی سازی و کاهش نور یکدیگر تاثیر گذار باشد. البته ست کردن زرد با قرمز یا آبی با سبز، شاید شاد و انرژی مثبت باشد، اما خیلی شیک و جذاب نیست.

جادوی رنگ های مکمل در شیک پوشی

یکی از اصول مهم شیک پوشی پاییزی که طبیعت هم با رنگ های شاد و جذابش خودنمایی می کند، توجه به انرژی و وزن رنگ های مکمل است. اینجا هست که بحث RGB پیش می آید و فهم آن برای طراحی مد خوب اهمیت دارد. همانطور که میدانید، رنگ بنفش از رنگ قرمز و آبی بوجود آمده و با رنگ مشکی در تضاد است. رنگ های زرد و آبی با یکدیگر تولید رنگ سبز میکنند و با رنگ نارنجی، کنتراست مکمل دارد. فهم کنتراست یا همخوانی رنگ ها نیز در شیک پوشی اهمیت بسیار دارد و نیاز به مطالعه و خلاقیت خواهد داشت. به همین خاطر توصیه میشود که رنگ هایی که کنتراست مکمل دارند را برای مد پوشی جذاب پاییزی بهتر بشناسید و تاثیرگذاری انرژی آن ها را بهتر درک کنید.

(جادوی رنگ های مکمل در طراحی مد تصویر بالا را توجه کنید)

رنگ های مکمل در مد و لباس هنگامی که در کنار یکدیگر قرار می گیرند، تکمیل کننده هم هستند و به یکدیگر جلوه می دهند. البته طبق نظر متخصصان مد و لباس، همواره تاثیر رنگ ها زمانی حداکثر است که به تنهایی استفاده می شود. به هرحال، ترکیب رنگ ها در یک ست لباس، زیبایی چشمگیری خواهد داشت که شیک پوش های پاییزی باید به آن توجه لازم را مبذول دارند.

رنگ های غالب در لباس

اگر لباسی دارید که در آن یک رنگ، رنگ غالب است، سعی کنید برای شیک پوشی پاییزی، از رنگ های خنثی و تیره کمتر استفاده کنید و از رنگ های مکمل رنگ غالب استفاده کنید. البته این طراحی رنگ نباید به گونه ای باشد که در تیپ شما، چند رنگ غالب مشاهده شود.

برای شناخت رنگ های غالب، بایستی رنگ شناسی در ست کردن لباس را علمی یاد گرفت. چرخه رنگ، میتواند شما را برای درکی بهتر از انرژی رنگ ها و جایگاه ان ها در کنار یکدیگر و در استایل مد و لباس یاری کند. رنگ ها در کنار هم، افزایش و کاهش قدرت انعکاس هم شده و وقتی این ظرفیت روی طراحی لباس منتقل میشود، جلوه عینی تری پیدا می کند.

رنگ های اولیه همان زرد و قرمز و آبی هستند که رنگ های ثانویه از ترکیب رنگ های اولیه ایجاد می شود. مثلا زرد و آبی تولید سبز و زرد و قرمز تولید نارنجی می کند. البته رنگ های درجه سومی هم هست که از ترکیب رنگ های اولیه و ثانویه ایجاد می شود. مثل رنگ آبی آکواریومی که از ترکیب رنگ سبز (رنگ ثانویه) و رنگ آبی (رنگ اولی) ایجاد می شود یا رنگ لیمویی که از ترکیب رنگ زرد (رنگ اولیه) و رنگ سبز (رنگ ثانویه) بوجود می آید. رنگ نیلی و یاسی که برای مدهای بهاری و پاییزی رنگ جذابی به نظر می رسد، جادویی از ترکیب آبی با بنفش است.

لزوم توجه به پارچه

چه برای آقایان و چه برای بانوان به خصوص دختران، طراحی مد پاییزی می بایست با پارچه هایی همراه شود که طرح های مختلفی نداشته باشد. طرح های مختلف پارچه ها برای ست کردن و پوشیده شدن در کنار هم توصیه نمی شود. از نظر زیباشناسی و روانشناسی رنگ و طرح، اگر شما لباسی با خطوط مربع شکل را با دامنی با خال خال های سفید با هم ست کنید، تصویر خوبی در دید بیننده ایجاد نمی کند. این طراحی پارچه ها در جای خود با ترکیب رنگ و لباسی  با طرح های مکمل جذاب به نظر می رسد و بایستی این تناسب را رعایت کرد.

(رنگ و طرح و نقش پارچه میتوانددر شیک پوشی بانوان در پاییز تاثیر گذار باشد)

اگر شما در طراحی مد و لباس و زیباشناسی طرح ها و روانشناسی رنگ ها تخصص ندارید، بهتر است که از ست های کاملی که توسط خانه ها مد یا فشن بلاگرها یا استایل های سلبریتی ها در مراسم رسمی مشاهده میکنید را برای ست کردن استفاده کرده و از ترکیب های بی هدف خودداری کنید.

وقتی مشکی رنگ عشق می شود.

مشکی، رنگ عشق است و رنگی برای همه فصول. البته به کار رفتن تنهایی رنگ مشکی در تیپ، حس غم و اندوه داردو به همین خاطر، وزن انرژی منفی آن در زماانی که با رنگ های مکمل استفاده نشود، افزایش می یابد. درهر فصلی میتوان از ترکیب سیاه و سفید استفاده کرد وتیپی جذاب داشت. سفید را میتوان ترکیبات رنگی با درخشندگی حداکثری دانست در حالی که رنگ مشکی، ترکیب همه رنگها با بالاترین میزان تیرگی است.

مد بازها و روانشناسان رنگ معتقد هستند که سفید و مشکی را میتوان با همه رنگ ها ست کرد. اگر شما رنگ سفید را کنار لباسی با رنگ تیره قرار دهید، آن لباس بیشتر به چشم می آید. اما اگر رنگ مشکی را در کنار لباسی را رنگ صورتی یا قرمز و حتی بنفش استفاده کنید، تندی رنگ های مکمل را می گیرد.

عاشقان رنگ قرمز بدانند

قرمز، رنگ شادی است و حس منفی ندارد. قرمز را میتوان با رنگ های متعددی ست کرد مثل بنفش، نارنجی، سبز و حتی سفید و مشکی. ست کردن مشکی با قرمز در لباس آقایان در استایل های خیابانی میتواند جذاب باشد. اما شاید برای بانوان در لباس های خیابانی خیلی مطلوب نباشد. اما میتوانند از ترکیبات رنگ قرمز استفاده کنند. البته توجه داشته باشید که طرح های پارچه ها هم میتواند بر روی کیفیت و کارایی و وزن رنگ ها تاثیر گذار باشد.

معمولا نباید قرمز را با آبی یا زرد ست کرد. این رنگ ها بهتری است زمانی به عنوان رنگ مکمل استفاده شود که رنگ آبی به سمت بفنش و زرد به سمت نارنجی متمایل شود.

(تناسب رنگ قرمز با مشکی)

با آبی چه رنگ هایی ست نکنیم؟

آبی، رنگ غرور و شادی و برتری است. رنگ آسمان است. رنگ دریا است و رنگ خوبی برای ست کردن پاییزی محسوب می شود. آبی را میتوان با بنفش و نارنجی و سبز ست کرد و همانطور که گفتیم با مشکی و سفید هم ست می شود. اگر آبی با نارنجی ست شود، رنگ نارنجی تشدید می شود. اما اگر با زرد و قرمز ست شود، زمانی ست کنید که قرمز به رنگ بنفش  و رنگ زرد لباس به زرنگ سبز لباس دیگر بیشتر متمایل باشد.

آبی از جمله رنگ هایی هست که گفته می شود حس سرما را در بدن به وجود می آورد و برای متعادل کردن حرارت بدن توصیه می شود. البته کاهش ضربان قلب و فشار خون هم از تبعات استفاده از رنگ آبی است. اگر آبی آسمانی را در ترکیب مد خود استفاده کنید، حس آرامش و صلح طلبی را تداعی کرده و در نظر بیننده، شما فردی وفادار و صادق به نظر می ایید. البته همه اینها شاید حسی باشد و و از نظر علمی، قابل توجیه منطقی و استدلالی نباشد!

آبی پر رنگ در استایل های پاییزی نشان وقار است. پس بانوان جوان در اکسسوری ها سعی کنند از این رنگ بیشتر استفاده کنند که شکوه خاصی دارد.

سختی ست کردن رنگ زرد

روانشناسان درباره تاثیرگذاری رنگ زرد در روحیه و نظر و چشم بسیار سخن گفته اند و به همین خاطر، زرد را باید رنگ مهمی در ست کردن و جذاب به نظر رسیدن دانست. اما رنگ سختی برای ست کردن است. این رنگ با رنگ های سبز و نارنجی و بنفش هماهنگ است و با مشکی و سفید هم ترکیب خوبی مخصوصا برای بلوز و شلوار آقایان در پاییز ایجاد می کند.

اگر میخواهید ست زرد بزنید، از سایه های ملایم این رنگ بهره بگیرید و نباید سراغ رنگ زرد شبرنگی رفت. مگر اینکه بخواهید به مهمانی شبانه بروید! رنگ های مشابه زرد،‌نارنجی و سبز هستند. مکمل زرد هم همانطور که ابتدای گفتار گفتیم، رنگ بنفش بوده و ترکیب این رنگ ها در کنار یکدیگر در طراحی مد و لباس شما باید با دقت صورت بگیرد. اصلی که باید رعایت کنید آن است که هیچ رنگی، در این استایل، غالب نشود تا تاثیرگذاری بصری نامطلوبی در ذهن مخاطب نداشته باشد.

سبزی و زندگی

رنگ سبز، با آبی و زرد و مشکی و سفید همیشه تناسب خوبی داشته است. این رنگ، رنگ کاربردی خوبی است و در ترکیبات رنگی مختلف میتوان از ان بهره برد. نه تند و آتشین است مثل زرد نه حس منفی مثل مشکی به تنهایی دارد. اگر از ترکیب سبزی میخواهید استفاده کنید مثل زیتونی و زمردی و خاکی، این امکان را خواهید داشت که سبز را با هر رنگی ست کنید.

توجه داشته باشید که رنگ مکمل سبز، قرمز است و ترکیب این دو رنگ با هم در لباس شب بانوان و استایل های خیابان آقایان، فوق العاده جذاب است. البته سبز با بنفش یا سبز با نارنجی خیلی همگون نیست و باید از ترکیب ان در لباس پاییزی پرهیز کرد.

بنفش: رنگ سلطنتی ها!

اگر لباس هاس سلطنتی پرنسس ها یا ملکه ها و یا حتی لباس های مجلل سلبریتی ها در مراسم مختلف را مشاهده کنید، بعضا با رنگ بنفش در طراحی مد و لباس آنها اشنا خواهید شد. بنفش، رنگ سلطنتی و مثل آبی، شکوه خاصی را تداعی می کند. رنگ زنده و تاثیر گذار است و معمولا هم رنگی نیست که زیاد به چشم شما در استایل های خیایانی یا رسمی باشد. این رنگ با رنگ قرمز و آبی و زرد و مشکی و سفید همخوانی دارد. اگر لباسی دارید که سایه های تیره بنفش دارد، طیف های مختلف قرمز و آبی را میتوانید انتخاب کنید.

توجه کنید که مکمل رنگ بنفش، رنگ زرد است وباید با یک درجه درخشندگی استفاده کنید به گونه ای که تندی رنگ یکی از دیگری بیشتر نشود و جلوه دیگری سلب نشود. بنابراین در رنگ بندی و ست کردن بنفش در طراحی مد و لباس، رنگ های تند و ملایم را با هم ترکیب نکنید.

مراقب نارنجی باشید

نارنجی یکی از بهترین رنگ ها در پاییز است. اما در استفاده از آن باید محتاط بود چرا که ست شدنش بسیار سخت است. هماهنگی نارنجی با قرمز و زرد و آبی ، ترکیب جذابی را برای پاییز گردهای خوش پوش نوید می دهد. به جای اینکه از نارنجی تند استفاده کنید، بهتر است از سایه های روشن و تیره بهره بگیرید که در کنار هم، ترکیب جذابی را سبب می شود. ترکیب نارنجی با قهوه ای سوخته هم میتواند هم برای آقایان و هم استایل خیابانی یا کژوال بانوان جوان موثر و شیک باشد.

ظرفیت سازی با رنگی خاص

آجر، رنگ به خصوصی دارد. البته نه آجر زرد. آجری که رنگش متمایل به قرمز سوخته باشد. رنگ آجری، رنگ شیک و جذاب است. در فصل هزار رنگ پاییز، پوشیدن لباس هایی که رنگ آجری در آن دیده می شود، جذاب خواهد بود. همراهی آجری با رنگ طبیعت پاییزی، جلوه خوبی به شما مخصوصا در استایل های خیابان گردی می دهد. این رنگ، انرزی زیادی دارد و برای افراد انرژی مثبت و شفاف اندیش بسیار توصیه می شود. توجه کنید که رنگ بندی لباس شما هم میتواند روی طرز فکر و دید شما تاثیر بگذارد!

اگر از کت و کاپشن و در بانوان (مانتو) از این رنگ استفاده شود، جذابیت استایل شما افزایش خواهد یافت. از رنگ آجری نترسید که در کنارش از رنگ های خنثی بسیاری مثل سورمه ای یا خاکستری میتوان استفاده نمود. توجه داشته باشید که رنگ مشکی برای ست کردن با بسیاری از رنگ ها در فصل پاییز توصیه می شود.

آقایان سبز پوش پاییزي!

سبز پوشی در فصل پاییز به دلیل استفاده از بالا پوش هایی مثل بادگیر و کاپشن و اورکت در مردان، بسیار رونق دارد. اگر از رنگ های تیره مثل سورمه ای خسته شدید، از سبز استفاده کنید. البته پوشیدن شلواری که خیلی سبز نباشد و یادآور لباس فرم ارگان های نظامی نشود، میتواند تناسبی خوبی بین شلوار و بلوز و کت شما در پاییز ایجاد کند. البته رنگ های خاکستری و کرم بهتر است با این رنگ در استایل شیک پوش های پاییزی  ست شود که برای تیپ های اسپورت، انتخابی خوبی خواهد بود.

از سفید نترسید!

خیلی ها از ست کردن سفید با لباس های مختلف پرهیز می کنند و به نوعی از این کار فراری هستند. چرا که معتقدند که ست کردن لباس سفید با لباس های دیگر به خصوص اگر طرح و استایل خاصی هم داشته باشد سخت است و این سختی در پاییز هم بیشتر است چرا که ظاهر لباس ها به نسبت تابستان، رسمی تر و تعداد آن بیشتر می شود. رنگ سفید را میتوان با استایل های گوناگون ست کرد. اما معمولا سفید با رنگ های مکمل، جذاب تر می شود. مثلا ترکیب سفید یا قهوه ای سوخته برای پالتو، فوق العاده خواهد بود. این قضیه برای بانوان جوان و میانسال هم اهمیت دارد.

سفید را به راحتی میتوان با رنگ های مختلف ست کرد. البته به شرطی که تناسب طرح و رنگ و سایه ها و خطوط، رعایت شود و متضاد همدیگر نباشد تا در ذهن بیننده، حس منفی ایجاد نکنید. سفید، رنگ مثبت و شادی است و به هر حال انرژی مثبت را به کسی که پوشیده و کسی که میبیند، منتقل می کند.

توجه کنید که در پاییز، سفید پوشیدن به خصوص در کفش، نیاز به دقت دارد تا در فصل باران، از کثیفی در امان باشد. سفید را میتوانید با رنگ های مختلف در مهمانی ها بیشتر استفاده کنید به خصوص مهمانی های غیر رسمی و کژوال پاییزی.

خردلی را جدی بگیریم

رنگ خردلی را مثل مد زرد رنگ زیاد در مکان های عمومی مشاهده نمی کنیم. خردلی هم مثل سفید با رنگ های بسیاری ست می شود. تن زردی که در خردلی هست سبب می شود تا برای فصل هزار رنگ رمانتیک ها، گزینه مطلوبی به نظر برسد. رنگ های خنثی نیز به عنوان رنگ مکمل در طراحی مد و لباس خردلی نباید فراموش شود.

رنگ های خیلی ویژه

رنگ های خیلی ویژه مثل یاقوتی و زمردی و یاسی، تن سلطنتی و جواهراتی داشته و توصیه میشود که این رنگ ها در استایل های شبانه و مهمانی ها به کار رود تا جذابیت بیشتری داشته باشد. اگر این رنگ ها با لباس هایی به رنگ تیره یا خاکی ست شود، جذابیت دو چندانی پیدا می کند. چرا که باید به هر رنگ، فرصت دیده شدن و جلوه گری بدهید و نباید رنگ ها در استایل مد و لباس شما، تاثیرگذاری یکدیگر را سلب کند.

برای بانوان، استفاده از طالا و جواهرات هم رنگ توصیه می شود. به هر حال، یاقنونی و زمردی بیشتر رنگ مورد علاقه بانوان جوان است تا آقایان خوش تیپ. ولی به هر حال برای لاکچری گردها، توصیه رنگ خوبی به شمار می رود.

رنگ پوست و مد و لباس

قطعا رنگ پوست شما در انتخاب رنگ لباس و طراحی مد شما تاثیر گذار است. مثلا سیاه پوست ها و کسانی که سبزه هستند، سبک مد و لباس و انتخاب رنگ آنها برای خوش پوشی و شیک گردی متفاوت با کسانی است که پوست سفیدی دارند. یکی از رنگ هایی که برای شیک پوشی آقایان در فصل پاییز توصیه شده است، رنگ قهوه ای است که اتفاقا به هر نوع رنگ پوستی می خورد.

رنگ قهوه ای فقط برای کمربند و کفش نیست. میتوانید برای ست کردن شلوار یا پالتو یا کت از این رنگ استفاده کنید که بهره گیری از رنگ مکمل آن، میتواند استایل شما را جذاب و شیک جلوه گر کند.

با زرشکی آشتی کنیم!

خیلی ها همانطور که با رنگ آجری و سفید و زرد مشکل دارند، از استفاده رنگ زرشکی در طراحی مد و لباس خود پرهیز می کنند. اما فراموش نکنید که جلال خاصی در وزن و انرژی رنگ زرشکی وجود دارد که کمتر هم در طراحی مد آقایان و بانوان در فصل پاییز دیده می شود. برای ست کردن زرشکی، میتوان از رنگ مکمل طوسی استفاده کرد. هم شاد است و هم با وقار و گزینه خوبی برای جنتلمن های خوش پوش به شمار می رود.

پس برای شیک پوشی پاییزی امسال، استایل زرشکی با طوسی را ست کنید. هم برای استایل های خیابانی و هم استایل های رسمی، چه برای آقایان و چه بانوان، زرشکی رنگ جذاب و کاریزماتیکی به شمار می رود.

قوانین طلایی کت و شلوار پاییزی

در انتخاب کت و شلوار پاییزی باید دقت کرد. چرا که خیلی ها دوست دارند در تیپ های پاییزی، از ست کت و شلوار اسپورت استفاده کنند. پس باید دقت کرد که مهم ترین مقوله در کت و شلوار اسپورت یا غیر اسپورت، خود کت است. شما شلوار را به هر اندازه که بخواهید میتوانید کوتاه یا بلند، تنگ یا گشاد کنید. اما معمولا این امکان سخت تر برای کت فراهم می شود.

در انتخاب کت پاییزی و زمستانی، حتما به شانه ها توجه داشته باشید که چین و چروک نداشته باشد. مخصوصا برای آقایانی که شانه هایی رو به جلو داشته و اصطلاحا چهار شانه نیستند. شانه و سرشانه را در انتخاب کت پاییزی جدی بگیرید. قد آستین کت شما نباید خیلی بلند باشد. آستین کت باید جایی تمام شود که مچ دست شروع می شود. نباید آستین کت شما، کل دست را وقتی دست را دراز میکنید، بپوشاند.

پیراهن شما باید یک سانتی از آستین کت بیرون بیاید. این نکته ظریف را در پوشیدن کت و شلوار کلاسیک جدی بگیرید!

شما هر کتی را نمیتوانید با هر پیراهنی ست کنید. باید به ست کردن کت و شلوار و پیراهم دقت کرد. تناسب هم از نظر جنس مهم است و هم از نظر رنگ و استایل و نقش های روی پارچه. اگر کت و شلوار پاییزی دارید، حتما از پیراهن متناسب آن استفاده کنید.

آخرین نکته ای که برای ست پوشی پاییزی توصیه میکنیم، توجه به ست کردن کفش با جوراب است. برای کت و شلوار های مشکی، از کفش سفید یا روشن استفاده نکنید و حتما از کفش های هم رنگ استفاده شود. استفاده از جوراب تیره در کفش های تیره نیز نباید فراموش شود. هماهنگ کردن رنگ جوراب با شلوار هم حرکت خوبی است که در نظر بگیرید.

(استایل پاییزی دیوید بکهام و نیک رابینسون با برند لویی ویتون)

توصیه های مد پوشی پاییزی

  • جادوی رنگ ها را در پاییز جدی بگیرید.
  • رنگ بندی خوب در استایل پاییزی شما، حس انرژی مثبت را در نظر مخاطبان شما افزایش می دهد.
  • روانشناسی رنگ ها در پاییز هزار رنگ، ذهن شما را خلاق و شاد می کند.
  • در پاییز میتوان شیک پوش تر از بهار و تابستان شد. از این فرصت استفاده کنید.
  • خلاقیت در شیک پوشی پاییزی فراموش نشود.
  • بهترین روش برای آشنایی با شیوه شیک پوشی در فصل پاییز، بررسی مد و لباس و استایل چهره های معروف مد و لباس دنیا و دریافت ایده هایی از ترکیب رنگ ها و استایل آنها در ترکیب های گوناگون است.
  • استایل های پاییزی فشن بلاگر ها را از طریق جادوی هشتگ ها، دنبال کنید.

 

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز در سرویس مد گردی لوکس تهران دنبال کنید. ایده های شیک پوشی جنتلمن ها را اینجا ببینید.

به نظر شما بهترین رنگ برای ست کردن پاییزی برای بانوان و آقایان کدام است؟

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا