برند ها

همراه با اچ اند ام H&M در کلکسیون زمستانی ۲۰۱۷

اچ اند ام

همراه با اچ اند ام در کلکسیون زمستانی ۲۰۱۷  : برف و سرما سراسر اروپا را فرا گرفته است و حراج های پاییزی حوزه مد و لباس به اتمام رسیده و شاهد رونمایی از طرح های زمستانی در ویترین برندهای معروف هستیم. برخی از نشریات مطرح دنیای فشن مثل ووگ بافتنی هم از چندی پیش، به معرفی طرح های خلاقانه رنگارنگ و متدهای دوخت و تولید آن پرداخته و عاشقان مد را با لباس های زمستانی ۲۰۱۷ آشنا کردند.

با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و آغاز کریسمس ۲۰۱۸ میلادی که هجوم مردم را به خرید از فروشگاه های اینترنتی کیف و کفش و پوشاک در پی خواهد داشت، در این گفتار شما را با سیستم فروش آنلاین و طرح های زمستانی ۲۰۱۷ میلادی غول مد سوئدی ها آشنا میکنیم.

با توجه به اینکه صدها هزار تن از هموطنان در هفته های پیش رو به عنوان مقیم سوئد یا مسافر شهرهای این کشور، از خدمات سایت پر مخاطب اچ اند ام برای خرید محصولات استفاده می کنند، این گفتار میتواند شما را با ظرافت های اطلاع رسانی و فروش آنلاین در عرصه مد و لباس آشنا کند که نکات خوبی برای استارت آپ های دنیای فشن خواهد بود.

گالری سایت اچ اند ام

(با مراجعه به بخش گالری سایت اچ اند ام میتوانید در جریان جدید ترین طرح های  این برند سوئدی قرار بگیرید)

با ما همراه باشید.

آیا خرید از سایت اچ اند ام برای همه امکان پذیر است ؟

بله. هیچ محدودیتی برای خرید محصولات معرفی شده در سایت اچ اند ام برای شهروندان کشورها وجود ندارد. یعنی شما به عنوان شهروند ایران چه مقیم سوئد و چه مقیم ایران نیز میتوانید خرید انجام دهید. با در اختیار داشتن کارت اعتباری ارزی بین المللی، میتوان نسبت به خرید محصولات اقدام کرد.

آیا با خرید محصولات در سایت اچ اند ام ، ارسال به ایران انجام می شود ؟

خیر. شما پس از خرید میتوانید آدرس یکی از دوستان و آشنایان در سوئد را داده تا ایشان بسته مورد نظر را برای شما پست کند.

اچ اند ام سایت

(فهرست کشورهایی که در ژانویه ۲۰۱۸ میتوانید از فروشگاه های H&M خریداری کنید. به این نشانی بروید)

مهم ترین فایده خرید از سایت H&M چیست؟

یکی از خلاقیت هایی که سایت اچ اند اد در عرصه مد و لباس سوئد دارد این است که محصولات را بعضا با تخفیف در سایت در اختیار مشتریان بین المللی خود قرار می دهد. از طرفی، گاها طرح هایی در سایت رونمایی می شود که در شمار معدودی از فروشگاه های اچ اند ام در اروپا در دسترس مشتریان است. بنابراین خرید از سایت و مشاهده جدید ترین محصولات این شرکت بهتر از خرید حضوری خواهد بود.

سایت اچ اند ام

(تصویر طرح رنگارنگ لباس های اچ اند ام که ویژه کریسمس ۲۰۱۸ میلادی رونمایی شده است و با استقبال مشتریان روبرو شد)

آیا امکان اشتغال در خانه مد H&M وجود دارد؟

بله! در صورتی که در یکی از زمینه های طراحی مد و لباس، روزنامه نگاری مد، تبلیغات مد، بازاریابی و مدیریت کسب و کار فشن تحصیل کرده و تجربه لازم را دارید و به زبان اتگلیسی هم آشنایی دارید، می توانید با مراجعه به بخش CARRIER از فرصت های شغلی این شرکت آشنا شوید. همچنین اگر دانشجوی رشته های طراحی مد و لباس و پارچه در دانشگاه های ایران هستید، میتوانید از فرصت های کارآموزی شرکت اچ اند ام استفاده کنید.

اپلیکیشن اچ اند ام

(اگر عاشق دنیای مد و لباس اچ اند ام هستید و در ژانویه، عازم کشورهای مختلف جهان هستید، حتما app این شرکت را دانلود و نصب کرده تا در جریان جدید ترین طرح ها و قیمت های این برند مطرح قرار بگیرید. فراموش نکنید که اچ اند ام تخفیف های خیلی خوبی را به کسانی که GIFT CARD دریافت کنند ارائه میدهد. )

اچ اند ام اپ

(نسخه جدید اپ اچ اند ام چند روز پیش به روز رسانی شد و قابلیت های مختلفی در اختیار لاکچری گردها قرار گرفت)

اپل استور اعلام کرده است که کاربرانی که اپ H&M را در روزهای پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی دانلود کرده اند، اپ شرکت مد ZARA هم دانلود کرده اند. برای آگاهی از جدید ترین طرح ها و مدل های زارا، به این نشانی بروید.

(طرح های زمستانی ۲۰۱۷ شرکت زارا که از طریق اپلیکیشن آن قابل مشاهده و بررسی است)

اکسسوری اچ اند ام

(تصویر جدید ترین طرح اکسسوری های HM در زمستان ۲۰۱۷)

 مد گردی با H&M آنلاین

برای آگاهی از جدید ترین طرح ها و خرید انها باید به سایت رسمی اچ اند ام بین المللی مراجعه کرد. وقتی به سایت بروید، در نواز ابزار بالایی، تصویر زیرا را مشاهده می کنید.

اچ اند ام سایت رسمی

(تصویر ایندکس سایت اصلی اچ اند ام سوئد)

 توجه داشته باشید که اگر قصد سفارش اینترنتی محصولات را در سایت این شرکت دارید و کارت اعتبارزی ارزی بین المللی در اختیار شما هست ( اگر ندارید از شرکت های پرداخت مجازی داخل کشور درخواست سفارش کارت برای ژانویه گردی  بدهید)، به بخش LOGIN رفته و ثبت نام کنید. چرا که تنها در ثبت نام رایگان در سایت هست که امکان سفارش گیری برای شما فعال می شود.

اگر بر روی گزینه LOGGA IN کلیک کنید، صفحه ای که در  تصویر زیر نشان داده شده است به نمایش در خواهید آمد.

تصویر صفحه ورود و ثبت نام به سایت اصلی اچ اند ام

(تصویر صفحه ورود و ثبت نام به سایت اصلی اچ اند ام)

چون اطلاعات حداکثری در سایت سوئدی این شرکت قرار دارد، بهتر است از این بخش استفاده شود که البته اطلاعات آن به زبان سوئدی بوده و میتوانید با استفاده از مترجم گوگل (Google Translator) این اطلاعات را به فارسی یا انگلیسی ترجمه کنید.

در قسمتی که Ny درج شده است، بر روی دکمه سیاه رنگ REGISTERA کلیک کنید تا فرمی برای ثبت نام شما باز شود. اگر کد کاربری و رمز عبور در اختیار شما بود، می بایست به بخش KUND MED KONTO PA hm.com مراجعه کنید و کد کاربری Användarnamn:  و رمز عبور Lösenord را وارد کنید.

(فرم ثبت نام در سایت اچ اند ام)

پس از دریافت کد کاربری و رمز عبور در سایت و ارائه نشانی پست الکترونیک معتبر خود، شما صاحب یک پروفایل در سایت می شوید و البته الزامی به ورود اطلاعات کارت اعتباری ارزی بین المللی یا نشانی در سوئد ندارید.

یکی از خلاقیت های سوئدی در عرصه فروش خدمات و محصولات، راه اندازی باشگاه مشتریان است که در مقولات مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) تعریف و هدایت می شود. اچ اند ام هم با میلیون ها مخاطب و هوادار در سراسر جهان، باشگاه مشتریان دارد که در بخش H&M CLUB قابل بررسی است.

(بخش باشگاه مشتریان اچ اند ام الگوی خبوی برای فعالان کسب و کار مد و لباس در ایران هست که از خلاقیت ها و الگوهای کسب و کار و مدیریت روابط مشتریان میتوانند برای توسعه صنعت لاکچری استفاده کنند)

بخش بانوان در سایت اچ اند ام در بخش DAM قرار دارد. با مراجعه به این صفحه، تصویر زیر مشاهده می شود.

(تصویر بخش محصولات مد و لباس بانوان شرکت H&M)

مشتریان خانم سایت اچ اند ام یادشان باشد که هر ماه، میتوانند با رفرش این صفحه، به جدید ترین مدل ها و طرح های رنگارنگ این شرکت خلاق سوئدی دسترسی داشته باشند. بنابراین اگر میخواهید به عنوان خریدار، یا طراح مد و لباس یا دانشجوی رشته های طراحی پارچه و لباس با طرح های خانه مد اچ اند ام آشنا شوید، این صفحه را بوک مارک کرده و مشاهده کنید.

(تصویر جدید ترین طرح هلی لباس بانوان در زمستان ۲۰۱۷)

(تصویر طرح رنگارنگ لباس راحتی بانوان در خانه که با قیمت ۱۵۰ هزار تومان عرضه شده است)

(تصویر جدید ترین طرح پالتو بانوان که H&M در آستانه کریسمس ۲۰۱۸ میلادی رونمایی کرده است و ۳۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شد  و ۵ رنگ بندی و ۸ سایز دارد)

(رنگ قرمز، رنگ غالب در محصولات اچ اند ام و رنگ مورد علاقه مشتریان زن سوئد است و جدید ترین طرح بلوز و بافتنی این شرکت در کریسمس ۲۰۱۸ را در تصویر  مشاهده می کنید که ۲۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شد)

در سایت اچ اند ام بخشی به نام GIFTS OF THE WEEK‌ وجود دارد که شما را با محصولاتی با تخفیف های خوب آشنا می کند. اگر قصد خرید هدایایی برای دوستان و آشنایان در کریسمس پیش رو دارید، از این بخش استفاده کنید.

(طرح پالتوهای با تخفیف کریسمس اچ اند ام که از ۵۰۰ کرون به ۴۰۰ کرون کاهش یافته است و این روند تا پایان ژانویه ۲۰۱۸ هم ادامه خواهد یافت)

(تصویر جدید ترین طرح های اکسسوری ارزان اچ اند ام در کریسمس ۲۰۱۸)

(طرح های گل سینه و گوشواره اچ اند ام در دسامبر ۲۰۱۷)

این شرکت برای بانوانی که سایز بالایی دارند، بخش ويژه ای به نام PLUS SIZE در نظر گرفته است.

(طرح های زمستانی پلاس سایز اچ اند ام برای بانوان)

(از کلکسیون طرح های PARTY برند H&M در زمستان ۲۰۱۷. برای اطلاع از ۲۶۰ طرح جدید به این نشانی مراجعه کنید)

(از کلکسیون طرح های DIVIDED برند H&M در زمستان ۲۰۱۷. برای مشاهده طرح های بیشتر به این آدرس مراجعه فرمایید)

(از کلکسیون طرح های EVERYDAY برند H&M در زمستان ۲۰۱۷. برای جدید ترین طرح های رونمایی شده به این نشانی بروید)

(از کلکسیون طرح های CASUAL برند H&M در زمستان ۲۰۱۷. برای آگاهی از الگوهای جدید به این لینک مراجعه فرمایید)

(از کلکسیون طرح های MODERN CLASSIC برند H&M در زمستان ۲۰۱۷. برای تماشای جدید ترین طرح های مدرن کلاسیک این برند که اخیرا رونمایی شده است به این صفحه مراجعه کنید. قیمت این طرح ها کمی گران تر از بقیه مواردی است که تا کنون مشاهده کردید و از جنس و طرح بندی متنوعی برخوردار است)

داستان سوئد

برخی ها سوئد را سرزمین سرد شمالی در منطقه اسکاندیناوی می دانند که خبر خاصی در آن جا در حال وقوع نیست. اما حضور ده ها هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در چند دهه اخیر، نشان دهنده ظرفیت های علمی و فنی و اقتصادی این کشور در عرصه های مهندسی و کسب و کار می باشد.

سوئد و سوئدی ها، برای خلاقیت و نوآوری و ایده پردازی، هزینه های زیادی می کنند و این را می توان در گشتی کوتاه در فروشگاه های آقای اینگمار پاکارد موسس IKEA، مشاهده نمود. برای کوچکترین و معمولی ترین کارهایی که شما در آشپزخانه با آن رو به رو هستید، از پختن کیک و شیرینی گرفته تا هم زدن انواع مایعات و جامدات، IKEA که یکی از بزرگ ترین تولیدکننده گان لوازم خانکی در دنیا به شمار می رود، راه حل های خلاقانه سوئدی جالبی دارد. برای همین است که اگر کسی وارد مغازه های این شرکت در سراسر جهان شود، معمولا دست خالی بیرون نمی آید.

همین وضعیت برای برندهای دیگر  سوئدی نیز حکمفرماست. همین نرم افزارهای Skype یا Spotify که در زمینه پیام رسان صوتی و تصویری و هم چنین به اشتراک گذاشتن فایل های صوتی در فضای مجازی، میلیون ها مخاطب در اختیار دارند، توسط سوئدی ها به دنیا عرضه شد. هم در عرصه تولید خودرور و هم لوازم خانگی و هم عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات، سوئد توانسته یک کشور پیشرو در میان کشورهای شمال اروپا باشد.

(یکی از شعارهای مهم اچ ان ام که برگ برنده اش در دنیای مد به شمار می آید، ترغیب مشتری به همراهی با روندهای خلاقانه خانه مد آن بوده که هر فصل با طرح ها و رنگ های جدید ارزان، مشتریان را با استقبال فصل ها می برد)

(خانه مد H&M تلاش زیادی برای پرداخت حقوق منصفانه به کارکنان دارد)

(نمایی از ورودی مغازه های H&M که تقریبا در همه جای دنیا مشابه است. آنچه در سر در مغازه های اچ اند ام بیش از همه به چشم میخورد، قرارگیری برند قرمز رنگ بر روی بک گراندی کاملا سفید است تاقرمزی برند معروف این شرکت بهتر به چشم بخورد. همچنین در ویترین ها، سادگی در نظر گرفته می شود تا تنها جدید ترین طرح های خانه مد اچ اند ام در معرض دید مشتریان قرار بگیرد)

در میان برندهای لباس سوئدی، اچ اند ام از همه موفق تر و بین المللی  تر عمل کرده است. این شرکت که در اواخر سال ۱۹۴۷ میلادی، یعنی یک دهه بعد از جنگ جهانی دوم که سوئد خیلی از ان تاثیر نپذیرفت، فعالیت خود را آغاز کرد. پس از نیم قرن فعالیت، اعتماد سازی و مشتری مداری این شرکت با استخدام طراحان خلاق و توسعه زنجیره تامین خود در سراسر جهان، توانست در عرصه مد و لباس سوئد، نامی معتبر و قابل اعتماد باشد.

استراتژی H&M : تنوع گسترده محصولات ارزان

غول خرده فروشی دنیای مد و لباس اسکاندیناوی، رفتار سازمانی خلاقانه ای را در طراحی، تولید و عرضه محصولات پوشاکی، آرایشی و بهداشتی برای زنان و مردان در دستور کار دارد و تلاش کرده تا همواره تولیداتی ارزان با دوخت و برش های متنوع و رنگ بندی جذاب را در اختیار طیف گسترده ای از سلایق مشتریان خود در سراسر جهان ارائه دهد.

این شرکت از جمله شرکت های مد و لباس اروپا محسوب می شود که سیاست های مد پایدار که با نام SUSTAINABLE FASHION به دنیای آکادمیک فشن راه یافته در دستور کار داشته و آن را در سیاست های مسولیت اجتماعی خود (CSR) نیز اعلام کرده است. در واقع تولیدات مد اچ اند ام، تلاشی برای حفظ نیازهای مشتریان، الزامات زیست محیطی و همچنین حمایت از کارکردهای نیکوکارانه شرکت ها و ارگان های غیر دولتی در جهان است.

اچ اند ام را میتوان به نوعی M&S انگلیسی ها دانست که البته مارکس اند اسپنسر طرح هایی گران تر از این شرکت سوئدی را عرضه میکند و در گفتاری به طرح های ام اند اس برای کریسمس ۲۰۱۸ میلادی نیز اشاره خواهیم کرد.

(یکی از استراتژی های خلاقانه اچ اند ام برای توسعه کسب و کارخود در حوزه فشن قاره سبز، انتشار پست هایی در اینستاگرام و دریافت فیدبک کاربرانش است. این شرکت بیش از ۲۴ میلیون فالور در اینستاگرام دارد و از کامنت های کاربران برای نقاط قوت و ضعف تولیدات استفاده می کند و پاسخ گوی سوالات انها به صورت آنلاین است. تصویر بالا، طرح کژوال اچ اند ام برای لباس بانوان جوان را در آستانه کریسمس ۲۰۱۸ نشان میدهد که با حدود ۸۰ هزار لایک همراه شد)

(تصویری که در بالا مشاهده میکنید، از جمله لباس هایی است که اچ اند ام برای بانوان لاکچری گرد ارائه کرده و پوششی مناسب برای مهمانی های کریسمس ۲۰۱۸ میلادی است)

(تصویری از لورا توبون، مانکن اچ اند ام را مشاهده میکنید که یکی از جذاب ترین طرح های کلکسیون کریسمس ۲۰۱۸ این برند را نشان می دهد که صفحه اینستاگرام این شرکت در کلمه OH WOW برای نمایش جذابیت کاریزماتیک این طرح بانوان استفاده کرد و ۱۵۰ هزار لایک دریافت نمود)

اما در مقابل، ظاهر شیک و جذاب سوئدی ها که با طرح های جدید و فصلی برندهای لباس این کشور ست شده است، زمینه را برای تیپ زدن های متنوع و رنگارنگ سوئدی ها در سرزمین زیبای سرد آن ها فراهم می کند. البته نباید از نظر دور داشت که محصولات اچ اند ام، فقط مخصوص بانوان و کوددکان نیست و آقایان نیز می توانند از این مجموعه خرید کنند. به هر حال، اچ اند ام به میزان قیمتی که شما برای هر محصول پرداخت می کنید، کیفیت مطلوبی را ارائه می دهد اما به هر حال، این مجموعه تولیدی صنعتی، تولید دست دوز مانند گوچی ایتالیا ندارد و اگر شما خیلی به تیپ خود اهمیت می دهید و میخواهید برندهای گران بپوشید، توصیه می کنیم از H&M دوری کنید.

افرادی چون روبرت کاوالی یا کارل لاگرفلد و استلا مک کارنتی که از پیشروان صنعت مد و لباس دنیا به شمار می روند و بسیاری از مانکن های مرد و زن دنیا را به این عرصه معرفی کردند، سال ها به عنوان طراح لباس در این مجموعه مشغول به فعالیت بودند. لاگرفلد، توانسته برخی از مانکن  های معروف مرد دنیا را در یک دهه اخیر به عنوان سلبریتی دنیای مد معرفی کند .

درباره حضور روبرتو کاوالی در اچ اند ام به این صفحه مراجعه کنید.

درباره دنیای H&M

یک H و یک M و یک دنیای رنگارنگ از طرح های گوناگون در عرصه مد و لباس و لوازم آرایشی و بهداشتی و خانگی مخصوص طیف های مختلف جامعه و گروه های گسترده ای از مشتریان در سراسر جهان، نام H&M را بیش از نیم قرن در دنیای مد و لباس جاودانه کرده است. این که یک برند از کشوری ۹ میلیونی به نام سوئد، در کنار برندهایی از پایتخت های مد و لباس دنیا مانند پاریس و لندن و نیویورک قرار بگیرد، افتخار کمی نیست که امروزه سوئدی ها به ان دست یافته اند و برندهای بسیاری در عرصه مد و لباس به دنیا عرضه کرده اند.

(طرح لوگوی H&M که همانند لوگوی Google، شادی  و ساده گی را در ذهن تداعی می کند)

بر اساس آماری که سایت hm.com منتشر کرده است، این برند سوئدی، در عرصه مد و لباس حرکتی بسیار سریع را تجربه می کند به گونه ای که در آغاز هر فصل(بهار- تابستان-پاییز- زمستان) طرح های لباس و دیزاین فروشگاه های اچ اند ام تغییر می کند تا برای نیازهای مخاطبان و مشتریان با سلیقه اش، نمونه های جدید ارائه کند. بیش از یکصد هزار نفر برای اچ اند به طور مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار هستند که بخشی از آن در کشورهای اسکاندیناوی واقع شده است.

تیم طراحی و دفتر مرکزی اچ اند ام در استکهلم، پایتخت سوئد قرار دارد که طراحی و توسعه برندینگ این شرکت را با همکاری و تعامل گسترده با مجموعه های تولیدی در دنیا، در دستور کار دارند. برون سپاری محصولات به صدها کارخانه در سراسر دنیا به خصوص در کشورهای جنوب شرق آسیا، از جمله فعالیت های کسب و کار این برند معتبر دنیای مد و لباس محسوب می شود.

درس هایی از H&M برای کارآفرینان ایرانی

۱-اگر دانشجوی رشته های طراحی مد و طراحی پارچه و لباس در یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی داخل کشور مثل علمی کاربردی، دانشکده هنر و دانشگاه الزهرا هستید، توصیه میکنیم که از الگوهای ۲۰۱۸ اچ اند ام به عنوان ایده های جذاب از یک کسب و کار جهانی دنیای فشن استفاده کنید. دانشجویان مدیریت و بازاریابی هم میتوانند وارد مقوله luxury business  شده و دنیای جذاب کسب و کار این برند فعال فشن را از جنبه های مد پایدار، کسب و کار سبز (GREEN BUSINESS)و زنجیره تامین سبز (GREEN SUPPLY CHAIN MANAGMNET) دنبال کنید.

۲-اگر علاقمند به راه اندازی پرتالی در زمینه مد و لباس هستید، شیوه های کسب و کار اینترنتی اچ اند ام که در این گفتار در اختیار شما قرار گرفت، رهیافت های خوبی را معرفی میکند. مثل باشگاه مشتریان، معرفی ابزارهای برای بررسی بهتر محصولات از نظر سایز و رنگ و امثالهم.

۳-توجه کنید که رفتار سازمانی دیجیتالی برند اچ اند ام (Online Organization behavior) در مقوله خلاقانه و نوآورانه کسب و کار و مدیریت تعامل با مشتریان (CRM) درس های زیادی برای دانشجویان کسب و کار و بازاریابی دارد. موضوعی که استارت آپ های عرصه لاکچری و فشن نیز باید به آن توجه کرده و برای بومی سازی این الگوها تلاش کنند.

۴-بررسی کسب و کار ژانویه اچ اند ام نشان می دهد که دنیای جذاب و رنگارنگ مد و لباس آنلاین(Online Fashion Industry) ، سالانه میلیارد ها دلار گردش مالی دارد که بخشی از آن به کسب و کار دیجیتالی این شرکت در سراسر جهان مرتبط است. تولید کننده گان پوشاک ایرانی از مدل های کسب و کار اچ اند ام برای توسعه فعالیت خود استفاده کنند و رفتار سازمانی آن را در تعامل با مشتریان در نظر بگیرند.

۵-اچ اند ام برای تعامل با مشتریان به ۳۴ زبان، پرتال خود را راه اندازی کرده است. راه اندازی پرتال فروشندگاان آنلاین پوشاک در ایران، فرصت خرید شهروندان سایر کشور ها که مقیم ایران هستند را فراهم می کند و ایرانیان را با الگوها و طرح های رنگارنگ این مجموعه اروپایی آشنا تر می کند.

(نظر PER GRANKVIST مد نویس سوئدی درباره استراتژی های رفتار سازمانی اچ اند ام در طراحی و تولید و فروش محصولات برای طیف های مختلف مشتریان که موضوع خوبی برای دانشجویان مد و لباس و مدیریت و بازاریابی برای فهم راهبردهای جهانی در دنیای فشن قرن بیست و یکم است)

۶-اچ اند ام برای تبلیغات خود،‌مدل های گوناگونی در فضای مجازی دارد که استارت آپ های ایرانی می توانند از این روش ها برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنند. مطالعه رفتار سازمانی و تبلیغات اچ اند ام را اینجا بررسی کنید.

۷-اطلاع رسانی گسترده اچ اند ام در اینستاگرام نشان می دهد که این شرکت اکنون برخی از مخاطبانش را از طریق تبلیغات رسمی و غیر رسمی در این شبکه محبوب بدست می آورد. این رهیافت خوبی برای فعالان مد و لباس ایرانی است که قصد دارند از طریق جادوی هشتگ ها و شبکه های اجتماعی به تولید و عرضه محصولات خود در اینده بپردازند.

(تصویر ماریا ادریسی، نخستین مانکن مسلمان مد و لباس اچ اند ام در لندن)

۸- توجه کنید که همانطور که در این گفتار معرفی کردیم، اچ اند ام مرتب تخفیف هایی با قیمت های خوب را بر روی برخی از محصولات خود عرضه میکند و استراتژی تبلیغات و بازاریابی منعطف و متغیری را در اختیار مشتریان در سراسر جهان قرار می دهد. همه این ها درس های جذابی از مدل کسب و کار نوآور یکی از بزرگان دنیای فشن برای عاشقان استارت آپ مد و لباس دارد.

 

به نظر شما کدام یکی از طرح های کلکلسیون ژانویه ۲۰۱۸ میلادی این برند سوئدی جذاب تر است؟نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز در سرویس مد گردی لوکس تهران دنبال کنید.

 

 

 

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا