استایل و مد بانوان

مدگردی با پرنسس دایانا : پرنسس فقید کنزینگتون

پرنسس دایانا

پرنسس دایانا ، یکی از نام های مطرح نه فقط در دنیای مد و لباس و جهان رنگارنگ و لاکچری پرنسس ها ، بلکه در دنیای سیاست و خیریه و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بود. در نیمه دوم قرن بیستم که جهان با طوفانی از جنگ های خانمانسوز از شرق تا غرب و طوماری از بیماری های مهلک و کشنده روبرو بود، فردی از خاندان سلطنتی بریتانیا،  بر خلاف پیشینیان خود، در کانون توجه رسانه های جهان قرار گرفت که اعتبارش، به واسطه هویتی که ملکه الیزابت به وی داده بود، به شمار نمی رفت. کسی که رکورد دار عکس در رسانه های دنیا شد و تنها پرنسس جهان شد که به وی  لقب پرنسس قلب ها دادند.

پرنسس دایانا ، دختر خوش تیپ و خوش چهره سندرینگهام انگلستان ، خیلی زود غروب کرد و دنیا، یکی از سلبریتی های خیر و نیکوکار خود را که از تاثیرگذاران عصر خود بود را در بیمارستان پیته سالپرتیه پاریس در سال ۱۹۹۷ میلادی از دست داد. نخستین همسر پرنس چارلز، همچون عروس های ملکه انگلستان و عروس پرنسس دایانا (کیت میدلتون و مگان مارکل )، ملکه مدگردها در دهه پایانی قرن بیستم بود.

تصویری از پرنسس دایانا فقید، پرنس چارلز و فرزندشان ویلیام در کاخ کنزینگتون در فوریه ۱۹۸۳ میلادی

(تصویری از پرنسس دایانا فقید، پرنس چارلز و فرزندشان ویلیام  در کاخ کنزینگتون در فوریه ۱۹۸۳ میلادی)

گزارش امروز سرویس مد گردی لوکس تهران مروری دارد بر کلکسیون مد و لباس و جواهرات پرنسس دایانا فقید تا در آخرین روزهای سال ۲۰۱۷ میلادی، مدگردی خود را با یکی از سلبریتی های نامدار خاندان سلطنتی اروپا ادامه دهیم.

با مد گردی امروز ما همراه باشید.

هری و ویلیام ۱۵ ساله در مراسم ختم مادرشان

(هزاران دسته گل که توسط هواداران پرنسس دایانا فقید به محوطه کاخ کنزینگتون انگلستان تقدیم شد. پرنس چارلز با کت و شلوار آبی در حال تماشای حضار است. هری و ویلیام ۱۵ ساله نیز ایشان را همراهی می کنند)

حتما بخوانید : تولد اولین فرزند مگان مارکل و پرنس هری

 ارادات هواردان پرنسس دایانا روبروی کاخ کنزینگتون لندن

(تصویری از ابراز ارادات هواردان پرنسس دایانا روبروی کاخ کنزینگتون لندن . رویدادی که لندن دیگر به خود ندید)

تصویر تابوت پر طرفدار ترین عضو خاندان سلطنتی جهان در قرن بیستم از بیمارستان Pitié-Salpêtrière پاریس

(تصویر تابوت پر طرفدار ترین عضو خاندان سلطنتی جهان در قرن بیستم که از بیمارستان Pitié-Salpêtrière پاریس برای انجام تشریفات خارج شد)

۳۱ آگوست خونین ؛ مرگ پرنسس دایانا

۳۱ آگوست سال ۱۹۹۷ میلادی را کسی در دنیا فراموش نمی کند. ساعت ۳ صبح بود که خبر درگذشت پرنسس دایانا رسما اعلام شد. پرنسس ولز دیگر نفس نمی کشد. میلیون ها هوادار پرنسس دایانا همچون کسانی که در سال ۲۰۱۴ میلادی روبروی کاخ باکینگهام صف کشیده بودند  تا عروسی کیت میدلتون را تماشا کنند، در بهت و حیرت بودند. شاید پرنسس دایانا تا دهه ها، تنها فرد خاندان سلطنتی انگلیس باشد که خیلی ها از مرگش گریستند. حادثه غم انگیز و پرسش برانگیز بود. تصادفی در پاریس آنهم به صورت مشکوک! بعدها رسانه ها این اتفاق را زیر سر ملکه پیر دانستند. گر چه هیچ گاه رسما تایید نشد!

(سرتیتر رسانه های مهم جهان مانند نیویورک تایمز آمریکا در فردای روز کشته شدن پرنسس دایانا)

(سرتیتر رسانه های مهم جهان مانند نیویورک تایمز آمریکا در فردای روز کشته شدن پرنسس دایانا)

لغو کلیه رویدادهای ورزشی و عزیمت میلیون ها نفر به لندن و فرش شدن ۱۵ متر مربعی محوطه کاخ کنزینگتون با گل هایی که برای عرض تسلیت به پرنسس ولز تقدیم شده بود، بخشی از تراژدی دردناک مرگ پرنسس دایانا را رقم زد.

این تصویر مرسدس بنز مچاله شده سیاه رنگ، عکس خودرویی است که پرنسس دایانا و همراهش در ان تصادف کرده و در دم جان باختند

(این تصویر مرسدس بنز مچاله شده سیاه رنگ، عکس خودرویی است که پرنسس دایانا و همراهش در ان تصادف کرده و در دم جان باختند)

(این تصویری است که رسانه های لحظاتی پس از کشته شدن دایانا در تصادف خودرو از جسد ایشان مخابره کردند)

(این تصویری است که رسانه های لحظاتی پس از کشته شدن دایانا در تصادف خودرو از جسد ایشان مخابره کردند)

پرنسس دایانا که بود؟

دایانا ، شاهدخت ولز (DIANA PRINCESS OF WALES) نخستین همسر چارلز، شاهزاده ولز بود که بزرگ ترین فرزند و لیعهد الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبرا محسوب می شود. اعتبار پرنسس دایانا همانطور  که ابتدای گفتار گفتیم، به دلیل عضویت در خاندان سلطنتی بریتانیا نبود. اقدام ایشان برای جمع آوری پول برای سازمان های خیریه بین المللی مثل سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی و یونیسف سبب شد تا یکی از نام آوران جهان در آخرین دهه قرن بیستم میلادی باشد.

(از کلکسیون کلاه های پرنسس دایانا )

(از کلکسیون کلاه های پرنسس دایانا )

ازدواج پرنسس دایانا با چارلز  در کلیسای جامع سنت پل در سال ۱۹۸۱ میلادی، بازتاب های رسانه ای گسترده ای پیدا کرد. ازدواجی که صدها میلیون نفر در سراسر جهان در روزگاری که هنوز اینترنت و ماهواره و شبکه های تلویزیونی و سایت ها گسترش نیافته بود، مخاطب این رویداد مهم دهه هشتاد میلادی شدند. ویلیام و هنری، دو یادگار دایانا فقید بود. پرنسس دایانا در یکی از خانواده اشرافی انگلیس متولد شده بود و بر خلاف کیت میدلتون، عروس ملکه انگلیس در دومین دهه قرن بیست و یکم، اصالتی سلطنتی داشت. اعلام نامزدی او با چارلز، وی را چهره جهانی کرد. پرنسس دایانا از سال ۱۹۹۰ میلادی تا زمان قتلش، رییس بیمارستان تخصصی اورموند بود. طلاق وی در سال ۱۹۹۶ میلادی از چارلز، شوک آور بود. اما چند ماه بعد، تصادف مشکوک در تونلی در پاریس، جهان را مبهوت کرد.

(کلکسیونی از مد و لباس پرنسس دایانا که وی را با ۳ مدل کلاه های رسمی ایشان نشان می دهد)

(کلکسیونی از مد و لباس پرنسس دایانا که وی را با ۳ مدل کلاه های رسمی ایشان نشان می دهد)

پرنسس دایانا در سال ۱۹۶۱ میلادی در شهر کوچک ساندرینگهام انگلیس از خانواده اسپنسرها متولد شد که از جمله خانواده های مهم بریتانیا به شمار می روند. نسل های زیادی از اسپنسرها با خاندان سلطنتی انگلیس در تعامل بوده و همین امر سبب شد تا فرزند ملکه الیزابت، دختری از این خاندان را برای ازدواج انتخاب کند.

(کلکسیونی از کلاه های پرنسس دایانا )

(کلکسیونی از کلاه های پرنسس دایانا )

نخستین دیدار او با پرنس چارلز ، به سال ۱۹۷۸ میلادی باز میگردد. زمانی که به قصد تحصیل در یک مدرسه تحصیلات تکمیلی به سوییس رفت. خواهر پرنسس دایانا مدتی از دوستان چارلز بود و همین امر سبب شناخت او از چارلز شد. سفر او به لندن در اخرین سالهای دهه هفتاد میلادق قرن بیستم انجام شد. در این مدت او پرستاری و شنا و غواصی و فعالیت های مهمانداری و میزبانی در مهمانی ها را انجام می داد و به هیچ عنوان در سطح یک خانواده سلطنتی امرار معاش نمیکرد.

 پرنسس دایانا مشغول تماشای رقابت های چوگان

سال ۱۹۸۰ میلادی بود که چارلز پس از مدت ها ارتباط با خواهر بزرگ ایشان (سارا)، در زمانی که با پرنسس دایانا مشغول تماشای رقابت های چوگان در دهکده ای کوچک در انگلیس بود درخواست ازدواج کرد. این درخواست، در قلعه بالمورال که مقر خاندان سلطنتی در اسکاتلند است رخ داد. جایی که ملکه الیزابت دوم، شاهزاده فیلیپ و دوک ادینبرا و شهبانوی مادر مورد استقبال رسمی قرار گرفت. جواب مثبت وی به درخواست چارلز سبب شد تا عروسی انها در سال ۱۹۸۱ میلادی انجام شود.

حلقه ۳۰ هزار پوندی پرنسس دایانا در سال ۱۹۸۱ میلادی یکی از گران ترین حلقه های ازدواج در میان خاندان سلطنتی اروپا بود. ۱۴ الماس زییا در اطراف و یک یاقوت کبود ۱۲ قیراطی بیضی شکل در واسط که در طلای سفید ۱۸ قیراطی واقع شده بود، به ایشان تقدیم شد. این حلقه توسط جواهر ساز سلطنتی ساخته شد و بعدها با استقبال رسانه های مد و لباس و جواهرات جهان همراه شد. این حلقه بعدها به عنوان حلقه نامزدی کیت میدلتون در سال ۲۰۱۰ میلادی استفاده شد.

صدها میلیون نفر که بیرون کلیسای جامع سنت پل و از طریق رسانه های دیداری و شنیداری در جریان این عروسی تاریخی بودند، یکی از هیجان انگیز ترین زمان ها پس از جنگ جهانی دوم در لندن را رقم زدند. لباس عروسی شاهدخت ولز ۹ هزار پوند قیمت داشت و دنباله اش هم ۸ متر بود.

ماه عسل شاهدخت ولز از دریای مدیترانه آغاز و تا مصر ادامه یافت. در این سفر او از تونس و یونان نیز دیدار کرد. دایانا به هنر علاقه زیادی داشت و در فعالیت های نیکوکاری همکاری داشت. تاسیس مراکز خیریه متعدد و همچنین کمک به بینوایان و دردمندان از جمله فعالیت هایی بود که زمینه شهرت دایانا فقید را فراهن کرد. حمایت از بیماران ایدز و جذام و همچنین آسیب دیدگان از میادین مین گذاری در آنگولا، از شاخص ترین فعالیت های وی بود.

وی بارها به آفریقا و بوسنی و هرزگوین سفر کرد و با افرادی مثل نلسون ماندلا و مایکل جکسون و مادر ترزا دیدار کرد. سفر دایانا به بسیاری از کشورهای دنیا به صورت انفرادی انجام شد و بعضا از بیمارستان ها و مکان های عمومی دیدار می کرد. همراهی با یک فرد مبتلا به HIV در ساال ۱۹۸۷ میلادی روبروی دوربین رسانه ها، وی را سفیر حمایت از بیماران ایدز کرد.

شاهدخت ولز ، به دلیل چهره محبوب و شهرت گسترده و همچنین نظر مثبت عموم مردم بر روی یکی از خاندان سلطنتی بریتانیا، بارها به واسطه سبک مد و لباس ساده و شیک و رنگارنگش روی جلد مجلات مطرح جهان قرار گرفت که در این بین، نشریه people از همه فعال تر بود. پرنسس دایانا از زمانی که به کنزینگتون رفت تا زمانی که در بیمارستان پاریس از دنیا رفت، بیش از ۵۰ بار روی جلد این نشریه قرار گرفت. تا کنون هیچ چهره مطرح دنیای مد و موسیقی و سینما و فرهنگ و سیاست نتوانسته به این تعداد روی جلد نشریه مطرح و پر فروش پیپل قرار بگیرد. وی، تا کنون هزاران بار توسط مجلات مد و لباس جهان مورد تحلیل استایل و فشن قرار گرفته و هنوز پس از ۳ دهه از حضور تاریخی او در کنزینگتون، یک فشن آیکون به شمار می رود.

پرنسس دایانا را در سال ۱۹۸۰ میلادی

تصویری که در بالا مشاهده میکنید، پرنسس دایانا را در سال ۱۹۸۰ میلادی مشاهده میکنید که وی را با لباس بلند مشکی و لباس شب صورتی رنگ پوشیده مشاهده می شود. این استایل را شاهدخت ولز زمانی بر تن داشت که به عنوان معلم جوان، وارد خاندان سلطنتی انگلیس شد و هنوز لباس های فاخر بر تن نمی کرد. کت ساده پشمی که پرنسس دایانا بر تن کرده بود، به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولد پرنسس مارگارت بود. یکسال بعد از این تاریخ در ژوییه ۱۹۸۱ میلادی، با چارلز ازدواج کرد.

در عکس فوق، یکی از جذاب ترین لباس عروس پرنسس های جهان در قرن بیستم را مشاهده میکنید

در عکس فوق، یکی از جذاب ترین لباس عروس پرنسس های جهان در قرن بیستم را مشاهده میکنید که در سال ۱۹۸۱ میلادی پرنسس دایانا بر تن کرد. این لباس فردا عروسی، روی جلد هزاران نشریه در سراسر جهان منتشر  شد و صدها میلیون نفر بیننده تلویزیونی در جریان این عروسی و این لباس عروس با تور هشت متری قرار گرفتند. لباس عروس دایانا ، از جمله مجبوب ترین لباس  های عروسی بود که در دهه هشتاد میلای استفاده می شد و میتوان این لباس را شاخص ترین لباس پرنسس دایانا از کلکسیون مد و لباس ایشان دانست.

مد گردی با ملکه قلب ها ؛ پرنسس دایانا

لباس عروس پرنسس دایانا نه توسط الکساندر مک کویین طراحی شده بود و نه طراحی از ZARA بود. وی طراحی لباس عروس را به دو نام کمتر شناخته شده در آن روزگار سپرد. دیوید و الیزابت امانوئل، طراحان این لباس بودند که پس از اعلام نامشان، به شهرت جهانی رسیدند. این لباس از ابریشم بافته شده بریتانیایی دوخته شده بود و از شاخص ترین لباس های عروس پرنسس ها در قرن بیستم عنوان شد.

 پرنسس دایانا را در قالب لباس پوشیده فاخر و بلند

در عکس بالا، پرنسس دایانا را در قالب لباس پوشیده فاخر و بلندی مشاهده میکنیم که در سال ۱۹۸۵ میلادی بر تن کرده بود. لقب دیناستی دی از جمله القابی بود که به شاهزاده نیکوکار و خوش استایل کنزینگتون داده می شد و به دلیل آن بود که او با شانه های پهن، اندام خوبی برای نمایش لباس  پرنسس ها در اختیار داشت. لباس نقره ای پرنسس دایانا با شانه های پهن او، جذابیت دو چندان را به این فشن آیکون دهه هشتاد و نود میلادی اعطا کرد.

طراح این لباس فاخر، بروس اولدفیلد بریتانیایی بود که درباره این لباس گفته بود که پرنسس دایانا به این مدل شانه های علاقه فراوانی داشت و با وجود علاقه وافر ایشان، فرآیند طراحی و دوخت این لباس نقره ای بسیار سریع اتفاق افتاد.

 لباس شراب مخملی معروف پرنسس دایانا

در عکس سمت راست در تصویر بالا، لباس شراب مخملی معروف پرنسس دایانا را مشاهده میکنیم که با وجود پوشیدگی از جلو، پشت باز بوده و نوار مرواریدی از پشت به آن متصل بود. در عکس سمت چپ نیز، لباس آبی بلند با استایل دهه هشتادی را مشاهده میکنیم که پرنسس جوان زمانی که به استرالیا رفته بود بر تن داشت. رنگ سبز آبی این لباس، آن روزگار با استقبال گسترده هوادارانش روبرو شد. کسانی که شانه های پهن دارند میتوانند از لباس یک طرفه هم استفاده کنند که اتفاقا همانطور که در عکس قبلی هم گفتیم، پرنسس دایانا عاشق این استایل لباس های بلند بود.

هد بندی که در تصویر مشاهده میکنید، از کلکسیون طلا و جواهرات پرنسس دایانا بوده که توسط ملکه الیزابت در زمان عروسی به وی هدیه شده بود و در واقع گردن بند مجللی است که تغییر کاربری داده شده است.

تصویر بالا یکی از معروف ترین تصاویر رمانتیک پرنسس دایانا

تصویر بالا یکی از معروف ترین تصاویر رمانتیک پرنسس دایانا را نشان می دهد که وی را در لباس مخملی سورمه ای رنگی میبینیم که در حال رقص در کاخ سفید در سال ۱۹۸۵ میلادی است. این لباس توسط طراح معروف لباس های پرنسسی یعنی ویکتور ادلشتاین (Victor Edelstein) طراحی و دوخته شده بود. در تصویر، جان تراولتا هنرپیشه نامدار هالیوود را زمانی که خیلی جوان بود مشاهده می شود.

 یکی از استایل های کژوال پرنسس دایانا

در عکس بالا و در تصویر سمت چپ، یکی از استایل های کژوال پرنسس دایانا را مشاهده میکنیم که در سال ۱۹۸۷ بر تن داشت. بر خلاف لباس های فیتی که همیشه بر تن داشت، در این عکس، شلوار جین فاق بلند و کت گشاد و کلاه کپ بر تن دارد. در تصویر سمت راست نیز یکی از لباس های پرنسسی پرنسس دایانا را شاهد هستیم. دامنی با طرح پرنسسی که توسط کارترین والکر (Catherine Walker) طراحی و دوخته شده بود. پرنسس دایانا ، عاشق لباس های غیر متعارف پوشیده و بلند بود که این لباس صورتی رنگ نیز از آن جمله به شمار می رود. این لباس بعدا با تغییر کاربری با قیمت ۵۱ هزار دلار در حراجی به فروش رفت.

یکی از جذاب ترین لباس های کلکسیون مد پرنسس دایانا فقید

در عکس سمت راستی، یکی از جذاب ترین لباس های کلکسیون مد پرنسس دایانا فقید را شاهد هستیم که لباس بقیه بلند سفید رنگ فاخری را نشان می دهد که باز توسط کاترین والکر طراحی و دوخته شده بود. مروارید دوزی کل لباس که تناسب خوبی با استایل و طراحی تاج مرصع پرنسس دایانا داشت، جذابیت این فشن آیکون را دو چندان می کرد. این لباس را پرنسس دایانا ، لباس الویسی نامید و جالب است که بدانید پس از او نیز این استایل لباس به عنوان لباس الویسی نامیده شد.

در عکس سمت چپ در تصویر بالا نیز از کلکسیون لباس های کت و دامن فیت پرنسس دایانا ، لباس سبز رنگی را شاهد هستیم که در زمان سفر پرنسس به کره جنوبی بر تن داشت. دکمه های بزرگ در دو طرف و تناسب رنگ کفش و کت و دامن فاخر پرنسس، با گل سینه قرمز رنگ، جذابیت خاصی را به این پرنسس سئول گرد بخشیده است. ترکیب کت و دامن و کفش و ساده گی، خود درسی برای عاشقان مد و لباس و لاکچری گردهای عصر دیجیتال است.

کلکسیون لباس های جذاب صورتی پرنسس دایانا

در عکس بالا، در تصویر سمت چپ، از کلکسیون لباس های جذاب صورتی پرنسس دایانا ، باز لباس خوش استایلی را مشاهده میکنیم که در سال ۱۹۹۳ میلادی بر تن داشت. این ترکیب زمانی انتخاب شد که او از چارلز جدا شده بود. برش جالب و نوع طراحی دکمه های این لباس صورتی رنگ جذاب، برای طراحان مد و لباس، پیام های خاصی دارد.

در تصویر سمت راست نیز، پرنسس دایانا را در سال ۱۹۹۵ میلادی، یعنی ۲ سال پیش از مرگش به تصویر می کشد که محصولی از طراحان بریتانایی نیست. این لباس قرمز توسط کریستین لاکرویس طراحی و دوخته شد بود و چهره جدیدی از او را نمایان می سازد.

لباسی از کلکسیون لباس های صورتی رنگ پرنسس جوان

در عکس سمت راستی، لباسی از کلکسیون لباس های صورتی رنگ پرنسس جوان را شاهد هستیم که ما را به یاد لباس های ژاکلین کندی، همسر رییس جمهور مقتول آمریکا در دهه هشتاد می اندازد. این لباس را زمانی بر تن داشت که وی به آمریکا رفته بود و در مراسم استقبال رسمی شرکت کرد. ورساچه، برند معروف مدبازها و لاکچری گردها، طراح این لباس بود. در تصویر سمت چپ نیز یکی از لباس های کژوال ایشان را مشاهده میکنیم که او را چند ماه پیش از قتلش در پاریس یعنی در سال ۱۹۹۷ میلادی نشان می دهد.

وی برای بازدید از بیمارستانی در کشور جنگ زده و فقیر آنگولا، راهی قاره آفریقا شده و با همراهی صلیب سرخ جهانی، فعالیت های نیکوکاری  خود را ادامه می دهد. تیپ ساده و تاپ و شلواری با ترکیب با وقار، از جمله استایل های غیر رسمی پرنسس دایانا را به تصویر می کشد.

۱۸ جون ۱۹۹۷ میلادی، زمانی تاریخی برای پرنسس دایانا و مادر ترزا (MOTHER TERESA) بود. آنها در نیویورک، به مدت ۴۰ دقیقه با هم دیدار کردند و مادر ترزا   هشتاد و شش ساله، برای این پرنسس فقید، آرزوی سلامتی کرد. آرزویی که چند هفته بعد، دنیا را با مرگ پرنسس دایانا شوکه کرد. در تصویر بالا، خبر INDEPENDET انگلستان را در سال ۱۹۹۷ میلادی مشاهده میکنیم. ارتباط پرنسس دایانا با مادر ترزا به فوریه ۱۹۹۲ میلادی باز می گردد. وقتی انها در رم ایتالیا با یکدیگر دیدار کردند.

کت و دامن سفید رنگ ساده پرنسس دایانا

درتصویر  بالا، کت و دامن سفید رنگ ساده پرنسس دایانا را مشاهده میکنیم  که در جریان سفر به نیویورک و دیدار با هیلاری کلینتون، با مادر  ترزا ملاقات کرد. انتخاب رنگ لباس در یک سفر خیرخواهانه به آمریکای شمالی، نشان از هوش و وقار پرنسس فقید در انتخاب مد و لباس داشت.

کلکسیون جواهرات اعداد که به LETTER JEWELRY معروف است

تصویر  بالا ما را با کلکسیون طلا و جواهرات پرنسس دایانا آشنا میکند. آنهم از کلکسیون جواهرات اعداد که به LETTER JEWELRY معروف است. علاقه پرنسس دایانا به حرف D که آغاز نامش است به صورت گردن بند طلایی ساده در تصویر بالا مشهود است.

در این تصویر بخشی از کلکسیون جواهرات پرنسس فقید

در تصویر بالا نیز بخشی از کلکسیون طلا و جواهرات این پرنسس فقید را شاهد هستیم. حلقه آبی رنگ الماس  و همچنین گردن بند یقه ای جذاب که به صورت ویژه ای با گوشواره ایشان ست شده است، هوش جواهراتی ایشان را در دهه هشتاد قرن بییستم میلادی نشان میدهد.

بخشی از کلکسبون طلا و جواهرات پرنسس دایانا

در تصویر بالا بخشی از کلکسبون طلا و جواهرات پرنسس دایانا را شاهد هستیم که از برند CHOPARD است. گردن بند مروارید یقه ای ۵ لایه شاهدخت ولز با سنگ های قیمتی آبی رنگ و گوشواره طرح اشک، پرنسس جوان را یکی از جذاب ترین فشن آیکون های دهه هشتاد و نود میلادی کرد.

تصویری از روی جلد روزنامه های معروف جهان در روز مرگ شاهدخت ولز

(تصویری از روی جلد روزنامه های معروف جهان در روز مرگ شاهدخت ولز )

هواداران شاهدخت ولز او را با گل و عکس و دست دادن

(در روزگاری که گوشی های موبایل هوشمند و دنیای سلفی بازها و عاشقان لایک و فالو در شبکه های اجتماعی وجود نداشت، هواداران شاهدخت ولز او را با گل و عکس و دست دادن بدرقه میکردند. از معدود تصاویری که دایانا را با کلاه و لباس صورتی بلند پوشیده در پاییز لندن مشاهده می کنیم)

تصویری از شاهدخت ولز در کلاه و لباس پوشیده بلند شیری رنگ

(تصویری از شاهدخت ولز در کلاه و لباس  پوشیده بلند شیری رنگ در کنار پرنس  چارلز در جریان دیدارهای رسمی در فرانسه)

تصویری از عروسی دایانا با پرنس چارلز در ۲۹ جولای ۱۹۸۱ میلادی

(تصویری از عروسی دایانا با پرنس چارلز در ۲۹ جولای ۱۹۸۱ میلادی. لباس عروس پوشیده بلند شاهدخت ولز ، بعدها الهام بخش طراحان خانه های مد از میلان تا پاریس و نیویورک شد و صدها مجله مد و لباس تا سالها بعد نیز از استایل لباس پرنسسی این پرنسس فقید استفاده کردند)

تصویری از پرنسس دایانا در زمان دیدارهای رسمی از کشورهای مختلف جهان

(تصویری از پرنسس دایانا در زمان دیدارهای رسمی از کشورهای مختلف جهان. او را با کت و شلوار سفید رنگ در حال دیدار از مناطق فقیر نشین نپال در جنوب آسیا در سال ۱۹۹۳ میلادی مشاهده میکنیم. ۴ سال پیش از مرگش)

تصویری از دیدار های خیابانی پرنسس دایانا فقید با هواردانش در لندن

(تصویری از دیدار های خیابانی پرنسس دایانا فقید با هواردانش در لندن که وی را با کت و دامن قرمز رنگ و شال گردن سفید و مدل موی مختص بانوان دهه هشتاد و نود میلادی مشاهده میکنیم)

تیپ پرنسس دایانا فقید، شاهدخت سابق ولز

(تیپ پرنسس دایانا فقید، شاهدخت سابق ولز که استایل سبز رنگ رو خنده همیشگی اش را در دهه هشتاد قرن بیستم مشاهده میکنیم)

تیپ سفید رنگ پرنسس دایانا فقید در جریان سفرهای رسمی

(تیپ سفید رنگ پرنسس دایانا فقید در جریان سفرهای رسمی به کشورهای آفریقایی. ایشان را در کمپ سرپرستی کودکان در یکی از کشورهای قاره سیاه مشاهده میکنیم در حال پر کردن ظرف غذا برای کودکان تحت حمایت است. این فعالیت های نیکوکاری، سبب افزایش محبوبیت و شهرت پرنسس دایانا در سطح جهان شد)

کت و شلوار خوش استایل چهار خانه پرنسس دایانا در زمان دیدار از هوادارانش

(کت و شلوار خوش استایل چهار خانه پرنسس دایانا در زمان دیدار از هوادارانش در جنوب شرق لندن در سال ۱۹۹۳ میلادی که دنی والترز بیست و سه ساله، تکنیسین برق او را مورد محبت خود قرار داد و بعدها چهره مطرح رسانه ای شد)

تصویری از مد و لباس پرنسس دایانا در محوطه کاخ کنزینگتون

(تصویری از مد و لباس پرنسس دایانا در محوطه کاخ کنزینگتون که وی را با کتی بلند آبی رنگ سه دکمه ای مشاهده میکنیم)

تصویری از کلکسیون مد و لباس جذاب پرنسس دایانا کلاه

(تصویری از کلکسیون مد و لباس جذاب پرنسس دایانا که او را با کلاه دایره ای با نوارهای سورمه ای رنگ و کت و دامن ۳ دکمه بلند مشاهده میکنیم)

تصویری دیگر از کلکسیون مد و لباس پرنسس دایانا که وی را با کت و دامن بلند پاییزی

(تصویری دیگر از کلکسیون مد و لباس پرنسس دایانا که وی را با کت و دامن بلند پاییزی و کیف دستی سیاه رنگ کوچک در جمع هوادارانش در لندن مشاهده میکنیم)

تصویری از دیدارهای پرنسس دایانا فقید از کالج Kinnaird

(تصویری از دیدارهای پرنسس دایانا فقید از کالج Kinnaird در شهر لاهور پاکستان که وی را با کت و دامن بلند سبز رنگ مشاهده میکنیم)

تصویر تیپ لباس و گردن بند الماس یقه ای پرنسس دایانا

(تصویر تیپ لباس و گردن بند الماس یقه ای پرنسس دایانا که وی در زمان سفر به آمریکا در سال ۱۹۸۵ میلادی بر تن داشت. او در حال صحبت با TOM SELLEK بود)

تصویری از کلکسیون طلا و جواهرات پرنسس دایانا

(تصویری از کلکسیون طلا و جواهرات پرنسس دایانا که وی را با تاج و گوشواره ای از الماس و مروارید مشاهده میکنیم)

تیپ خانگی پرنسس دایانا فقید در حال تدریس به فرزندش

(تیپ خانگی پرنسس دایانا فقید در حال تدریس  به فرزندش در خانه شخصی در کاخ کنزینگتون که وی را با لباس قرمز و استایل مو همیشگی مشاهده میکنیم)

تصویری از لباس سفید و مشکی پرنسس دایانا در کنار همسر کیت میدلتون

(تصویری از لباس سفید و مشکی پرنسس دایانا در کنار همسر کیت میدلتون)

تصویری از لباس پرنسس دایانا و پرنس چارلز در سال ۱۹۸۴ میلادی

(تصویری از لباس پرنسس دایانا و پرنس چارلز  در سال ۱۹۸۴ میلادی که مشغول بازی با اولین فرزندشان ویلیام در کاخ کنزینگتون هستند)

تصویری از کلکسیون مد و لباس و کلاه پرنسس دایانا فقید

(تصویری از کلکسیون مد و لباس و کلاه  پرنسس دایانا فقید که وی را در جریان سفر رسمی به استکهلم مشاهده میکنیم)

تصویری از پرنسس دایانا و پرنس چارلز در زمان ماه عسل در منطقه River Dee

(تصویری از پرنسس دایانا و پرنس چارلز در زمان ماه عسل در منطقه River Dee. لباسی که پرنسس دایانا فقید پوشیده بود توسط BILL PASHLEY طراحی شده بود و کفش ها نیز کار CHLESEA COBBLER بود)

تصویری از کلکسیون مد و لباس راحتی پرنسس دایانا

(تصویری از کلکسیون مد و لباس راحتی پرنسس دایانا که وی را در زمان سفر به آفریقا و حمایت از فعالیت های نیکوکارانه سازمان بهداشت جهانی مشاهده میکنیم)

پرنس ویلیام و پرنسس دایانا فقید در سال ۱۹۸۷ میلادی

(تصویری از پرنس ویلیام  و پرنسس دایانا فقید در سال ۱۹۸۷ میلادی که ایشان را با لباس زرد رنگ در حال تماشای رقابت های ورزشی میبینیم)

شاهزاده قلب ها را در لباسی از بوتیک جانی ورساچه پرنسس دایانا

(در تصویر بالا، شاهزاده قلب  ها را در لباسی  از بوتیک جانی ورساچه مشاهده میکنیم. پرنسس دایانا این لباس را در مراسم فوتوشوتینگ در سال ۱۹۹۵ میلادی بر تن داشت. ورساچه و پرنسس دایانا ، رفقای قدیمی بودند و یکی از کلکسیون طلا و جواهرات ایشان را در عکس های بالا شاهد بودیم. این لباس در حراجی لندن در سال ۲۰۱۵ میلادی به قیمت ۲۰۰ هزار دلار آمریکا به فروش رفت.)

مدهای دهه هشتاد قرن بیستم میلادی پرنسس دایانا

(در تصویر بالا، مدهای دهه هشتاد قرن بیستم میلادی را شاهد هستیم. معمولا پرنسس دایانا را در لباس های توری و زیبا برای محافل رسمی مشاهده کردیم و به این خاطر، نمایشگاه لباس های این شاهزاده ولز در نمایشگاه های در سراسر جهان به نمایش در می آید.)

نمایشگاه لباس های پرنسس دایانا

در تصویر بالا، نمایشگاه لباس های پرنسس دایانا را شاهد هستیم که در آگوست ۲۰۱۷ میلادی در لندن رونمایی شد. ددر این نمایشگاه اعلام شده است که شاهزاده فقید در ابتدا، برای خرید لباس ها صرفه جویی می کرد و ارتباطی با دنیای مد نداشت. در توضیحاتی که در این نمایشگاه در اختیار عاشقان مد پرنسس دایانا قرار گرفته است آمده که او در ابتدای دوران زناشویی با چارلز، لباس های خود را از دوستان قرض می گرفت. کت و شلوار قهوه ای نخی راه راهی که در بالا مشاهده میکنید، لباسی بود که در سال ۱۹۸۱ میلادی در طول ماه عسل بر تن داشت.

 کلکسیون مد و لباس پرنسس دایانا

از کلکسیون مد و لباس پرنسس دایانا ، تصویری را مشاهده میکنیم که در نمایشگاه لباس های پرنسس در لندن ۲۰۱۷ میلادی رونمایی شد. لباس هایی که در بالا شاهد هستیم، توسط کاترین والکر طراحی و دوخته شده بود. پرنسس دایانا با همین لباس ها به ملاقات بیماران مبتلا به ویروس HIV در ملا عام رفت.

 تصاویر پرنسس دایانا را در دهه هشتاد و نود میلادی قرن بیستم

از ووگ تا ونیتی از مجستی تا بازار، بسیاری از مجلات مطرح مد و لباس و سبک زندگی جهان، تصاویر پرنسس دایانا را در دهه هشتاد و نود میلادی قرن بیستم و حتی پس از مرگش پوشش دادند ومیتوان او را رکورد دار عکس در قرن بیستم در رسانه های جهان دانست.

تونی بلر پس از مرگش پرنسس دایانا گفت که او دیگر ملکه کنزینگتون نیست و ملکه قلب ها هست.

امیدواریم با نکات جالب و خواندنی از زندگی و کلکسیون مد و لباس و جواهرات پرنسس دایانا آشنا شده باشید.

همواره آخرین خبرها از دنیای مد و لباس و لاکچری گردی ایران و جهان را در سرویس مدگردی لوکس تهران دنبال کنید.

به نظر شما کدام لباس پرنسس دایانا از همه شاخص تر بود؟

10 دیدگاه

10 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا