برند ها

مدگردی با شانل : تاریخ سازی با CC

کوکو شانل گابریل

زندگینامه گابریل کوکو شانل

دنیای مد و لباس در قرن بیستم میلادی که آخرین قرن هزاره دوم به شمار می رفت، همچون صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات که با انقلاب دات کام ها در اواخر دهه هشتاد میلادی  با ظهور غول هایی چون مایکروسافت و گوگل و اپل به اوج رسید، تحولی بس ژرف و شگرف را در سبک زندگی و صنعت لوکس گرایی و خاص پسندی به وجود آورد.

در قرن پر هیاهوی بیستم که خونین ترین جنگ های تاریخ بشریت را تجربه کرد، نام آورانی در عرصه مد و لباس مطرح شدند که از آنها به عنوان فشن آیکون (fashion icon) نام می برند و ورساچه، تیفانی، رالف لورن، لویی ویتون، کریستین دیور و کوکو شانل از آن جمله است.

کوکو شانل ، اعتبار دنیای مد و لباس در قرن بیستم است که هنوز هم سالها پس از مرگ شاهزاده مد فرانسه، همچنان توسط میراث داران نسل شانل ادامه یافته و هنوز هم خط مشی و ماموریت های آرمانی شانل در طراحی و تولید انواع و اقسام محصولات آرایشی و بهداشتی و پوشاکی  را میتوان در محصولات جدید این هویت شورانگیز  مشاهده کرد.

کوکو شانل ، برای هوادارانش، مصداق لاکچری و خاص گرایی است. یادآور رایحه دل انگیز گل های بهاری رنگارنگ در مادمازل شانل (Mademoiselle Chanel for women) است که توسط Jacques Polge طراحی شد.

تصویری از کوکو خانم شانل

(خانم گابریل کوکو شانل )

یادآور لباس های زیبا پرنسسی، ساعت لوکس و محصولات ارایشی خاص است که بعضا در کلکسیون مد و لباس و گریم سلبریتی های دنیای استیج و پرده نقره ای مشاهده میکنیم. حضور گسترده شانل در مجلات مد و لباس بانوان جهان و هم چنین اصرار بر تولید محصولات متنوع و خاص برای بانوان سبب شد تا شانل ، برندی خاص برای خاص پسندهای  لاکچری گرد جهان باشد.

حضور چهره های مطرح ورزش و سیاست و هنر جهان همچون سوپر استارهای هالیوود در محصولات و تبلیغات این برند ، نشان دهنده رفتار سازمانی خاص شانل است که تا لحظه مرگش در سال ۱۹۷۱ میلادی، راهبری  این هویت بزرگ دنیای فشن را بر عهده داشت.

شانل از پیشروان مد و لباس و محصولی از پایتخت مد جهان یعنی فرانسه است. جایی که برای خاص بودن در  میان بزرگان مد و فشن آیکون هایی معروف، موفق بودن یک شاهکاری بس عظیم است که این برند ، با محصولاتش آن را به دنیای لاکچری گردها تقدیم کرد.

در سال ۲۰۱۳ میلادی بر اساس بررسی هایی که انجام شد، ددر فهرست ۱۰ برند معتبر مد و لباس بانوان قرار گرفت و حتی در دنیای مد مردان نیز به دلیل ادکلن های خوشبو با رایحه های چند گانه، همواره یکی از گزینه های جنتلمن های شیک پوش است.

گابرل بونور که با نام مستعار کوکو شانل از اوایل قرن بیستم میلادی وارد دنیای مد و لباس شد، در عصر خشونت، پا به عرصه فعالیت های فشن گذاشت. در عصری که نه اینستاگرامی بود تا KKW کیم کارداشیان را معرفی کند، و نه یوتیوبی بود که برای برند JLO جنیفر لوپز سنگ تمام بگذارد. نه توییتری بود که برای عطرهای Taylor Swift تبلیغ کند و نه برنامه های تلویزیونی همچون ELLEN SHOW در دسترس بود تا خط تولید الن دیجنرس (مجری معروف آمریکا) را اطلاع رسانی نماید.

کیم کارداشیان و کیف دستی برند شانل

(کیم کارداشیان و کیف دستی برند شانل )

کیم کارداشیان و کیف دستی سبز رنگ شانل

(کیم کارداشیان و کیف دستی سبز رنگ از این برند )

از باب اطلاع رسانی خلاق و گسترده نیز، کار شانل در عصری که به وجود آمد و گسترش یافت نیز جای تامل دارد. در واقع اساس رفتار سازمانی و اطلاع رسانی شانل در قرن بیستم، میتواند موضوع تحقیقاتی جالبی برای دانشجویان رشته های هنر و کارشناسی طراحی پارچه و طراحی لباس باشد.

گزارش امروز سرویس مد گردی لوکس تهران، ما را با ناگفته هایی از شانل آشنا می کند که برای دنیای لاکچری گردها میتواند نکته های جالبی را به ارمغان آورد.

با شانل گردی امروز ما همراه باشید .

رازهای موفقیت کوکو شانل : از برند تا تبلیغات

جایگاه خاص شانل در عرصه مد و لباس بانوان اروپا و جهان، او را در نیمه نخست قرن بیستم به افسانه مد تبدیل کرد. این طراح مد مطرح فرانسوی، با ارائه طرح های خلاقانه و نوین، جایگاه شایسته و شاخصی در فیلد پوشاک بانوان از آن خود کرد. سال ۱۹۱۴ میلادی بود که او ، نخستین فروشگاه خود را در پاریس افتتاح کرد.

تمرکز خاص این برند بر روی طراحی و تولید لباس ویژه بانوان و ارائه طرح های نوآور که پیش از ان به صورت خاص دیدن نمی شد، شانل را به هویتی در ژورنال ها و بورداهای مد و لباس زنان در قرن بیستم بدل کرد.

پس از مرگش در سال ۱۹۷۱ میلادی، کارل لاگرفلد که خود از بزرگان طراحی مد (FASHION DESIGN) جهان به شمار می رود و اعتباری در فشن ویک های شرق و غرب است، توانست با هوش سرشار خود و تلفیق آرمان های شانل با ایده های نوین و روندهای جریان فشن جهان، مدل های پوشاک زنانه چشمگیری را عرضه کند که با کت والک مدل هایش در استیج های نیویورک و پاریس و میلان، مد بازها را میخکوب  کرد.

فوتوشوتی از KARLIE CLOSS با مد و لباس جدید شانل

(فوتوشوتی از KARLIE CLOSS که او را با مد و لباس جدید این برند نشان می دهد)

یکی از رازهای موفقیت شانلی ها را باید در اطلاع رسانی دانست. در عصر فناوری اطلاعات، رفتار سازمانی دیجیتالی شانلی ها با استفاده تمام عیار از این فضا طراحی شد و توانستند در مختصات سایبر، به معرفی طرح ها و دریافت فیدبک مخاطبان پرداخته و ایده های جدیدی خلق و ارائه کنند. موسس این برند ، بانویی خوش فکر بود که مد را می فهمید و نیاز مخاطبان را به خوبی احساس می کرد و یک دیزانر خلاق به تمام معنا بود.

کسی که طرح هایش، دنیای مد ولباس را متحول کرد. طرح های مردانه در طراحی لباس بانوان اروپا و استفاده از رنگ های سفید و سیاه و البته پارچه های کشباف از جمله المان های موثر و شاخص در مختصات طراحی مد خانم کوکو شانل فقید بود.

فیلم های کوتاهی که از زندگی شانل و روند شکل گیری و توسعه و گسترش این آیکون معتبر دنیای مد و لاکچری گردها ساخته شده است، ما را با این روند رو به رشد و الهام بخش دنیای فشن آشنا می کند.

فروشگاه های شانل

تبلیغات دیجیتالی شانلی ها در عصر دیجیتال، به معرفی زندگی شانل و روند ظهور و فراگیری آن می پردازد که در جذب مخاطبان بسیار موفق بوده است. دو فیلم کوتاه به نام های روزی روزگاری و بازگشت که به کارگردانی کارل لاگرفلد، طراح مد ارشد شانل ساخته شده است، به خوبی ترند و هویت این برند را بازگو می کند.

شانل یکی از اقدامات موفق خود را در معرفی محصولات در دنیای پر رقابت امروزی، به مقوله برگزاری نمایشگاه های مد اختصاصی داده که توانسته مخاطبان بسیاری را در سراسر جهان جذب کند.

نمایشگاه هنر متحرک شانل که از سال ۲۰۰۸ میلادی آغاز شد، از همین ایديولوژی نشات می گیرد. از توکیو تا نیویورک از پاریس تا مالزی، شاهد برگزاری نمایشگاه هنر مد به سبک شانل هستیم که همواره در کانون توجه رسانه های مد و سبک زندگی جهان از VOGUE تا BAZAAR قرار گرفته است.

مارک شانل روی مجله ووگ

اطلاع رسانی دیجیتالی روی سایت اینترنتی شانل و همچنین ارتباط مداوم با مخاطبان از جمله ماموریت های ویژه شانلی برای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) محسوب می شود که فواید بسیاری را برای این برند به ارمغان آورده است. اکنون از طریق اینستاگرام ۷ میلیون فالوری نیز بخشی از این راهبرد اطلاع رسانی و بازاریابی دیجیتالی دنبال می شود.

مدل های مارک کوکو شانل

ما همواره شانل را با سوپر استارهایی چون کاترین دونو، کایرا ناتلی و حتی مریلین مونور دیده ایم که از مشتریان پر و پا قرص این برند بودند. کیدمن، یکی از خوش چهره ترین و خوش پوش ترین های هالیوود در یک دهه  اخیر، همواره در تبلیغات تجاری شانل دیده می شود. عطر ۵no یکی از معروف ترین تبلیغات نیکول کیدمن فیس بوک باز در حمایت از این برند است.

شانل را با CC می شناسیم. هویتی که بعدها در KKW, JLO, DG, RL, HM و خیلی از برندهای دیگر از سوئد تا امریکا مشاهده شد. گابریل شانل از دو اختصار نامش استفاده کرد و با CC، تاریخ ساز شد. ترکیب سیاه و سفید این دو C، این برند را یکی از گران ترین برندهای دنیای مد کرده است. ظرافت در عین اصالت، زیبایی در عین سادگی و شکوه در نهایت خاص بودن، تعریفی است که میتوان از محصول افسانه مد فرانسوی ها ارائه کرد.

اهمیت شانل به رنگ های مات و مکمل در طراحی محصولات آرایشی و بهداشتی و لباس، یکی از هویت های تاریخ ساز شانل در میان بزرگان مد و لباس جهان است.

تاریخ سازی به سبک شانل

شانل را بزرگان طراحی مد و لباس جهان، یکی از تاریخ سازان صنعت فش در قرن بیستم می دانند. این تاریخ سازی و خاص بودن را اکنون که هجدهمین سال از قرن بیست و یکم میلادی سپری میکنیم نیز در فشن ویک هایی که شانل حضور دارد شاهد هستیم.

او قبلا گفته بود که مشهور ترین استایل های جهان مد را خلق کرد به این علت که مد، افمرال (موقتی) است و استایل، ETERNAL (جادوانه/عرشی). طوفان شانل در واقع موجی بود بین مرزهای افمرال و اترنال.

یکی از استایل های اترنال و جاودانه کاریزماتیک و الهام بخشی که شانل وارد دنیای مد کرد، شلوار مدل قایقی بود که به CHANEL YACHTING معروف شد. در روزگاری که بانوان در دهه دوم قرن بیستم میلادی، لباس ها و کرست های تنگ و کلاه های پر تجمل بر تن می کردند، خانم شانل توانست ایده های جدیدی را وارد دنیای مد کند.

شانل این مدل شلوار بانوان از لباس های پاچه گشاد آقایان آن دوران گرفت. او تلاش کرد تا در سال ۱۹۲۰ میلادی به این سو، شلوارهای بانوان را بلند و گشاد کرده و آنها را از شلوارها و مد های تنگ و چسبان خلاص کند. لباس هایی که خیلی فیت نیست و مد پاریسی را با شانل به دنیای مد بانوان آن روزگار تقدیم کرد.

شلوارهای پاچه گشاد مدل قایقی مارک شانل

(شلوارهای پاچه گشاد مدل قایقی که شانل برای بانوان مد کرد)

بنابراین یکی از طرح های الهام بخش در عرصه شلوار بانوان را باید از دید شانل مشاهده کرد. شلوارهای فاق بلند پاچه گشاد زنانه که در اوایل قرن بیستم میلادی شانل در فرانسه و به خصوص قاره سبز مد کرد، هنوز هم طرفداران زیادی دارد و در برخی از کالکشن های این برند دیده می شود.

CHANEL YAKHTING PAMTS

(YAKHTING PAMTS)

 تصویر Milla Jovovich در رونمایی از لباس های مارک شانل

(در عکس سمت چپ، تصویر Milla Jovovich در رونمایی از لباس های این برند را در پاریس نشان می دهد که همچون عکس سمت راست که شانل را در نیم قرن پیش مشاهده میکنیم، شلوارهای مدل قایقی دیده می شود)

عنوان ۲٫۵۵ QUILTED بر روی کیف شانل ، یکی از روندهای تاریخ ساز عرصه مد و لباس جهان است در قرن بیستم میلادی به شمار می رود. راحت اما کوچک، شعاری است که نخستین استایل کیف های این برند بر اساس آن تولید شد.

شعاری که ایده ان برای ساخت کیف از سربازان شرکت کننده در نبردهای خونین جنگ جهانی اول الهام گرفته شد. کیف های سربازان معمولا بند بلند دارد و راحت حمل می شود. شانل هم بر آن شد تا نخستین طرح کیف های خود را با الهام از کیف های سربازان جنگی طراحی کند.

ایده ای که بعدها در دیگر برندهای  دنیای مد زنان در قرن بیستم مشاهده شد.

کیف زنانه مجلسی شانل

نخستین کیف به روش شانل پس از جنگ خونین جهانی دوم که به شکست آلمان نازی منجر شد، در نیمه دهه پنجاه میلادی عرضه شد. کیفی از پوست بردده که قفل کوچک طلایی آن خودنمایی میکرد و استایل مستطیل داشت.

پس از گذشت نیم قرن از تولید این کیف، هنوز  هم قالب اصلی کیف های دستی شانل بوده و با استقبال مخاطبان همراه شده است. بند زنجیری بلندی که در این کیف دستی استفاده می شود و البته قابل تنظیم است، با کلمه CC، هویت این برند را در کیفهای زنانه بیان می کند.

ترکیبی جذاب و شیک که جشنواره ای از آهن و بند زنجیری و چرم است و گزینه های فوق العاده برای لاکچری گرد ها به شمار می رود.

عطر شانل شماره ۵ ؛ محصولی تاریخ ساز

عطر شانل شماره پنج را باید یکی از محصولات تاریخ ساز دنیای مد جهان در قرن بیستم دانست که هنوز هم مخاطبان بسیاریدارد. بوی سنگینی که عطرها معمولا قبل از مدل شانل شماره ۵ داشتند، خانم شانل را بر آن داشت تا جشنواره ای از رایحه گل های مختلف را در اختیار بانوان عاشق عطرهایی با رایحه های دل انگیز متفاوت کند.

پیش از آن شاهد عطرهایی با بوهای تند یک یا چند گانه محدود از انسانس گل بودیم. اما این برند با خلاقیت قابل توجه خود، عطری ارائه کرد که بیش از هشتاد رایحه را تلفیق کرده بود و هم از نظر بسته بندی و هم از نظر شیشه و براقی آن، با نمونه های پیشین متفاوت بود.

 CHNEL NO 5

عطرهایی که امروزه بعضا مشاهده میکنیم، از استایل و طرح شانل ۵ الهام گرفته اند. شانل علاقه زیادی به عدد ۵ داشت و به همین خاطر، CHNEL NO 5 را روی نخستین عطر خود گذاشت که با استقبال گسترده جهانی همراه شد.

گفته شده زمانی که سمپل های مختلفی از این عطر را برای او آوردند تا تست کند و شماره بندی آن از ۱ تا ۲۴ بود، او شماره ۵ را برگزید و بعدها این شماره، شماره اختصاصی و هویت این برند شد و ما کوکو شانل را با این امضا می شناسیم.

نخستین تبلیغ های مادام گابریل بونور برای عطر شانل شماره ۵

(نخستین تبلیغ های مادام گابریل بونور برای عطر شانل شماره ۵ که هویتی برای طراحی و تولید عطر بانوان در اوایل قرن بیستم میلادی بود)

حتما بخوانید : چگونه عطر شنل شماره ۵ اصل را از تقلبی آن تشخیص دهیم ؟

شانل این عطر را در سال ۱۹۲۱ میلادی در بوتیکش در فرانسه عرضه کرد. عطری که یکی از تاریخ سازان دنیای مد بانوان جهان شد. این عطر، هنوز یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین عطرها نه فقط برای عموم بلکه در کلکسیون مد و لباس و آرایش سلبریتی ها دیده می شود.

نیکول کیدمن و کاترین دنوو در تبلیغات این عطر دیده می شوند.

نیکول کیدمن و کاترین دنوو در تبلیغات عطر شانل

کوکو شانل را فقط اسطوره ای در دنیای عطر ها و کیف های دستی زنانه نمی دانیم. در دنیای طلا و جواهرات ، این برند یکی از اسطوره های اکسسوری ساز جذاب است.

جواهرات با مرواریدهای بدلی که در قالب فاکس پیرل عرضه شده است، یکی از محصولان تاریخ ساز این برند در عرصه مد و لباس بانوان در قرن بیستم بود. شانل به موازات طراحی لباس و همچنین عطر و کیف، کار طراحی جواهرات را هم آغاز کرد و چون خرید اکسسوری های گران در وسع همه مردم نبود، از جواهرات بدلی استفاده کرد.

شانل اکسسوری

این برند همواره تلاش میکند تا بانوان جوان را با استایل های نوین در سبک مد و لباس یاری کند و آنها را با سبک های متنوع و متفاوت آشنا کند. شانل با طراحی جواهراتی از مرواریدهای بدلی ارزان، انتخاب مقرون به صرفه ای را در اختیار بانوان پاریسی و بعدها با معرفی بیشتر این اکسسوری ها، یکی از گزینه های هیجان انگیز بانوان اروپا و آمریکا کرد.

مرواریدهای بدلی سفید رنگ با هر لیاس و استایلی ست می شد و به همین خاطر با استقبال بانوان جوان همراه شد و در طراحی دیگر برندها نیز تاثیر گذار شد. به کار بردن گسترده جواهرات بدلی در طراحی اکسسوری، فعالیتی بود که این برند در آن جریان ساز شد.

جواهرات بدلی در طراحی اکسسوری

دنیای گردنبندهای این برند را در وب سایت این شرکت در این نشانی مشاهده کنید که شما را با طراح های ۲۰۱۸ هم آشنا می کند.

گردنبندهای کوکوشانل

عاشقان دنیای مد و کسانی که در  تاریخ مدو لباس قرن بیستم میلادی مطالعه کرده اند، حتما با یکی از طرح های تاریخ ساز در لباس بانوان که اتفاقا توسط خانم کوکو شانل  عرضه شد آشنا هستند. کفش دو رنگ این برند ، یکی از روندهای جریان سازی در نخستین دهه های قرن بیستم میلادی بود.

CHANEL TWO TONED SHOES

(CHANEL TWO TONED SHOES)

 رنگ های مورد علاقه خانم گابریل که بژ و سفید و مشکی بودند و استایلی  از کفش های مردانه، گابریل بونور خلاق را بر آن داشت تا ترکیبی  نو برای کفش های راحتی بانوان که در نهایت وقار و ارزانی، شیک و قابل ست کردن با لباس های مختلف باشد را عرضه کرد.

او یکی از طراحان ارائه ایده کفش  های دو رنگ جذاب بود که خیلی زود با استقبال بانوان در سراسر جهان روبرو شد. البته مدل های پاشنه بلند و تخت آن را در کالکشن های جدید شاهد هستیم.

طرح های مختلف کفش هایی با نوک رنگی

(طرح های مختلف کفش هایی با نوک رنگی که استایل جریان سازی  گابریل بونور را در طراحی خلاقانه کفش بانوان در قرن بیستم تا به امروز نشان می دهد)

خانم کوکو شانل علاوه بر عطر و کیف دستی و کفش های نوک دو رنگ، در طراحی و تولید خلاقانه پیراهن های کوتاه مشکی رنگ نیز زبانزد خاص و عام شد. لباس مشکی این برند که در دهه سوم قرن بیستم میلادی عرضه شد، بر اساس این ایده در ذهن او شکل گرفت که لباش مشکی فقط برای عزاداری نیست و به عنوان یکی از رنگ های اصلی، میتواند در استایل های مختلف و شیک تاثیر گذار باشد.

اریخ پر فراز و نشیب LITTLE BLACK DRESS

(تاریخ پر فراز و نشیب LITTLE BLACK DRESS)

تصویر ووگ در اکتبر ۱۹۲۶ میلادی از لباس مشکی مارک شانل

(تصویر ووگ در اکتبر ۱۹۲۶ میلادی از لباس مشکی )

مجله ووگ با انتشار طرحی از خانم کوکو شانل که وی را با پیراهن مشکی شاده کوتاه نشان میداد، با استقبال مخاطبان همراه شد و به او لقب فورد دادند. چون طرحش شبیه یکی از خودروهای کمپانی FORD بود. بعد از مقاله ووگ بود که این طرح عمومی شد و تا امروز هم تغییرات زیادی کرده است.

لباس های کوتاه مشکی که بعدا بر تن سلبریتی های جهان از پاریس هیلتون تا تیلور سویفت و حتی پرنس دایانا فقید مشاهده کردیم در اواخر قرن بیستم و تا به امروز، الهامی از میراث این برند در ۱۹۲۶ است.

لباس های کوتاه مشکی شانل

رنگ پوست برنزه هم به گفته برخی، روشی است که کوکو شانل به دنیای مد و آرایش بانوان در سال ۱۹۲۳ میلادی آورد. او در سفری به ریوریا فرانسه، آقتاب سوخته شد و به همین خاطر، ترکیب رنگ تیره صورت با مرواریدهایی که بر تن داشت و در تصویر زیر مشاهده میکنیم، باعث شد تا این استایل خیلی زود جهانی شود.

پارچه های کش بافت توسط خانم کوکو شانل

شاید تعجب کنید که بهره برداری از پارچه های کش بافت به صورت گسترده در طراحی پارچه و لباس توسط خانم کوکو شانل به دنیای مد بانوان در نیمه نخست قرن بیستم میلادی عرضه شد. پارچه های کشبافت در اوایل قرن بیستم و پیش از آن در لباس زیر مردان مورد استفاده قرار میگرفت.

اما جسارتش او را بر آن داشت تا از لباس مردان الهام گرفته و پارچه کشبافت را وارد دنیای طرح و استایل و مد بانوان کند. پارچه ای که در تضاد آشکار با لباس های فاخر زنان آن دوران بود که عادت داشتند تا لباس های تنگ و چسبان را بر تن کنند.

در اقتصاد ضعیف اروپا در اوایل جنگ جهانی، کوکو شانل را به تجاری سازی این ایده ترغیب کرده و پارچه های کشبافت  به مد بانوان اضافه شد که تا به امروز هم ادامه دارد.

پارچه های کشبافت در دهه سوم قرن بیستم توسط خانم کوکو شانل

(به کار گرفتن پارچه های کشبافت در طراحی مد و لباس بانوان دهه سوم قرن بیستم میلادی توسط خانم کوکو شانل که یکی از روندهای جریان ساز  تاریخ مد بانوان را شکل داد)

بنابراین خانم کوکو شانل را میتوان یکی از جریان سازهای لباس کشبافت در طراحی مد زنان دانست.

اگر عاشق بولیز های راه راه مشکی سفید یا رنگی هستید، باید بدانید که این استایل نیز به طور گسترده توسط ایده های نوآورانه گابریل بونور در اوایل قرن بیستم میلادی در دستور کار طراحان مد و لباس قرار گرفت و تا به امروز مورد استفاده قرار می گیرد.

این ایده، از بولیز راه راه ملوانان نیروی دریایی الهام گرفته شده و یک طرح پرطرفدار بود. این برند نقش موثری در ترویج پوشیدن این لباس داشت و به همین خاطر استایل BRETON TOP CHANEL یکی از طرح های پر فروش این برند را تشکیل می دهد.

بویز راه راه طرح شانل

کیت میدلتون و بویز راه راه طرح شانل

(کیت میدلتون و بولیز راه راه طرح شانل )

اگر عاشق کت و دامن های پشمی بلند هستید، بدانید که بانو کوکو شانل فقید این طرح را نیز از لباس های مردان روزگاران نه چندان دور الهام گرفت و آن را توسعه داد.

پارچه ای که به صورت سنتی فقط توسط مردان پوشیده می شود، با تغییر خلاقانه شانل به مد و استایل بانوان اضافه شد. این برند پس از جنگ جهانی دوم، گالکشن کت و دامن پشمی را عرضه کرد که خیلی زود با استقبال هوادارانش روبرو شد و توسط دیگر طراحان مد نیز الهام گرفته شد.

طرح های کارل لاگرفلد برای مارک شانل

موضوعی که در طرح های کارل لاگرفلد هم بزرگان طراحی مد امروز جهان نیز دیده می شود و بسیاری از سلبریتی ها از این طرح استفاده می کند.

کارل لاگرفلد هم بزرگان طراحی مد امروز

مدل شانل در زمان قدیم

گابریل کوکو شانل در قاب تصاویرش

کوکو شانل در سالهای پایانی عمرش

( کوکو شانل در سالهای پایانی عمرش)

کوکو شانل در پرورشگاه

( کوکو شانل در  پرورشگاه بزرگ شده و به دلیل علاقه زیادش به امر خیاطی، از درس فاصله میگرفت و به دوخت و دوز می پرداخت. عشق او به بافتن و فهم مبانی دوخت و دوز سبب شد تا با ایده های خلاق، وارد دنیای مد شود )

تصویر خیاط خانه کوچکی که در سال ۱۹۱۰ میلادی خانم کوکو شانل

(تصویر خیاط خانه کوچکی که در سال ۱۹۱۰ میلادی خانم کوکو شانل به همراهی همسرش در حیاط خانه کوچکی در پاریس راه اندازی کرد و در ان طراحی و توید کلاه زنانه و مردانه را انجام می داد)

کوکو شانل در دفتر کارش

( کوکو شانل در عنفوان جوانی را مشاهده میکنیم در دفتر کارش. او همیشه گفته بود که از ۱۸ سالگی وارد دنیای مد شده و انگیزه او برای ورود به این عرصه، طراحی و دوخت لباسی برای خودش بود که با استقبال همراهانش مواجه شد و انگیزه کافی او برای ورود حرفه ای به فشن قرن بیستم شد)

عطر شماره ۵ شانل در فهرست ۱۰ عطر برتر جهان

(نیم قرن از نخستین روزهای عرضه این عطر میگذرد و همچنان عطر شماره ۵ شانل در فهرست ۱۰ عطر برتر جهان به شمار می رود)

 کلاه های بلند زنانه شانل مانکن های پاریسی را در سال ۱۹۳۵ میلادی

(در تصویر بالا، مانکن های پاریسی را در سال ۱۹۳۵ میلادی مشاهده میکنیم که کلاه طراحی شده توسط این برند را بر تن دارند. شانل توانست کلاه های بلند زنانه که پر دار بود و یادگار مد و لباس قرن نوزدهمی بود، به کلاه های ساده و شیک بدل کند که به سرعت با استقبال بانوان لاکچری گرد آن روزگار مواجه شد)

کوکو شانل جوان در دهه بیست و سی میلادی

(طراحی های فوق العاده کوکو شانل جوان در  دهه بیست و سی میلادی، انقلابی در عرصه فشن ایجاد که تجمل گرا نبود و این ویژگی از اصلی ترین شاخص های متمایز کننده این برند با دیگر برندهای لاکچری آن دوران بود)

 خانه مد شانل در سال ۱۹۳۴

(تصویری که در بالا مشاهده میکنیم مربوط به خانه مد این برند در سال ۱۹۳۴ است. زمانی که او به دنبال ایده های جذاب و خلاقانه برای متفاوت کردن استایل بانوان پاریسی بود)

 اودری توتو در فیلم کوکو پیش از شانل

(تصویری که در بالا مشاهده میکنید، اودری توتو است که در فیلم کوکو پیش از شانل روی پرده سینما ها در سال ۲۰۰۹ میلادی رفت. در این فیلم میتوان سه دهه نخست زندگی بانوی این برند را به تماشا نشست. آیا این لباس، شما را با طرح لباس های راه راه تاریخ ساز این برند آشنا نمی کند؟)

تصویری از زمان مرگ کوکو شانل بزرگ در آپارتمانش در پاریس

(تصویری از زمان مرگ کوکو شانل بزرگ در آپارتمانش در پاریس که طراحان مد جهان را به شهر عشاق کشاند)

خانم کوکو شانل بر روی یک طرح

(تصویری که در بالا مشاهده میکنید، طرحی از کارل لاگرفلد، طراح مد آلمانی است که از سال ۱۹۸۳ میلادی به شانل آمد و به عنوان طراح ارشد مشغول به کار است. در سال ۲۰۰۵ میلادی، او این طرح را برای نشان دادن خانم کوکو شانل بر روی یک طرح کشید. این خانم چهره ملی فرانسه و تعریف زیبایی و خاص بودن خلاق در دنیای مد جهان به شمار می رود)

نکته هایی از زندگی و کسب و کار شانل

  • گابریل بونور متولد ۱۹ آگوس در منطقه سومور پاریس است و در ژانویه ۱۹۷۱ میلادی در پاریس درگذشت
  • در سال ۱۹۵۷ میلادی به وی لقب افسانه مد داده شد و جایزه NEIMAN MARCUS را تصاحب کرد.
  • بوتیک این برند در پاریس در سال ۱۹۱۳ میلادی افتتاح شد که طراحی و تولید کلاه انجام می داد.
  • شانل را یکی از فعالان پارچه های کشبافت در لباس بانوان می دانند که بعدها الهام بخش طراحان شد.
  • یکی از مهم ترین دلایل روی آوردن شانل به پارچه های کشبافت، قیمت و انعطاف پذیری آن برای لباس بانوان بود.

طرح کت و دامن پشمی شانل و کفش خاص شانل

(طرح کت و دامن پشمی و کفش خاص از این برند که نشان دهنده هویت تاریخ ساز این برند است)

  • شانل را همواره با مدل مو کوتاه و هیکل لاغر مشاهده میکنیم. این استایل، الهام بخش او برای طراحی لباس های خلاقانه برای بانوان شد.
  • رنگ بژ و سفید و مشکی رنگ های اصلی در طراحی مد و لباس خانم کوکو شانل بود که بعدها بر روی عطر و کیف و لباس، رگه هایی از ان دیده شد.
  • یکی از دلایلی که جماعت ثروتمندان و لاکچری گردهای نیمه دون قرن بیستم میلادی به کارهای این برند رغیب خوبی نشان دادند، تلاش بانو کوکو شانل در به روز کردن نمونه های کلاسیک طرح لباس هایش بود که بستر را برای به روز رسانی طرح های فاستونی و راه راه مردانه کلاسیک فراهم کرد.
  • نقطه عطف فعالیت های این برند پس از جنگ جهانی دوم را باید کت و دامن که از پارچه فاستونی تهیه شده بود دانست که در ان دکمه های طلایی استفاده می شد.

کارل لاگرفلد، Karl Otto Lagerfeld

(کارل لاگرفلد، Karl Otto Lagerfeld) متولد سپتامبر ۱۹۳۳ در هامبورگ آلمان است و یک طراح لباس، هنرمند و عکاس آلمانی به شمار می رود که از سال ۱۹۵۲ میلادی عمدتا در پاریس زندگی و کار میکند. کارل لاگرفلد در سن ۱۴ سالگی به پاریس مهاجرت کرد و به یکی از مشهورترین طراحان لباس در قرن حاضر بدل شده است. وی در حال حاضر مدیر اجرایی بخش طراحی لباس شانل است.)

همانطور که گفتیم پس از مرگ بانو کوکو شانل ، کارل لاگرفلد آلمانی مسولیت بخش طراحی مد شانل را قبول کرد و در طراحی های او جزییات منحصر به فردی از شاخص های هویت ساز این برند مثل راه راه ردانه و زنجیرهای طلایی کیف دستی دیده می شود.

خانم کوکو شانل یک سال پیش از مرگ

(خانم کوکو شانل یک سال پیش از مرگ در سال ۱۹۷۰ میلادی)

کارل لاگرفلد، طراح ارشد مد شانل (HEAD CREATIVE DIRECTOR) بیش از ۴ میلیون فالور در اینستاگرام دارد. وی را در این نشانی دنبال کنید که شما را با جدید ترین طرح هایی که ایشان برای این کمپانی طراحی کرده است آشنا می کند.

 طرح های جدید کارل لاگرفلد

(یکی از طرح های جدید کارل لاگرفلد که در صفحه اینستاگرامش رونمایی شد و ده ها هزار لایک دریافت کرد)

برای خرید محصولاتی که توسط کارل طراحی شده است به این نشانی بروید.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی در ایران و جهان را هر روز در سرویس مد گردی لوکس تهران دنبال کنید.

شما طرفدار کدام یک از طراح های شانل هستید؟

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا