برند ها

زارا : برندی شکست ناپذیر

برند زارا

تاریخچه برند زارا

کمپانی اسپانیایی ایندیتکس بزرگترین و شناخته شده ترین کمپانی در دنیای مد است که در زمینه طراحی و تولید پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه فعالیتی گسترده در سرتاسر جهان دارد.  زارا بزرگترین و شناخته شده ترین زیر مجموعه این کمپانی است. برجسته ترین ویژگی زارا کیفیت بالای محصولات در کنار قیمت مناسب آنهاست.

کمپانی اسپانیایی ایندیتکس برند زارا

کمپانی ایندیتکس در سال ۱۹۶۳ و با تلاش آمانسیو اورتگا پا به عرصه وجود گذاشت. ده سال بعد برند زارا با افتتاح فروشگاهی کوچک با نام زوربا در اسپانیا با بودجه ای برابر با ۳۰ یورو متولد شد و بعدها به زارا تغییر نام داد. این برند رفته رفته رشد خود را در اسپانیا آغاز کرد و در مدت کوتاهی توانست دایره فعالیت های خود را به خارج از مرزهای موطنش گسترش دهد.

تا دهه ۱۹۹۰ این برند حضور خود را در کشورهای پرتغال، فرانسه، آمریکا و بیشتر کشورهای اروپایی به ثبت رسانده بود.  امروزه این برند محبوب با داشتن نزدیک به ۶۵۰۰ فروشگاه کوچک و بزرگ در ۸۸ کشور جهان با اقتداری بی نظیر از رقیبان قدرتمند خود پیشی گرفته است. بزرگترین فروشگاه های این برند در کلانشهرهای پررونقی همچون  نیویورک، مادرید، پاریس، سن پترزبورگ، رم، توکیو و سئول قرار گرفته اند.

لباس زنانه زارا

زارا : استراتژی موفق فروش

بسیاری از منتقدان مد معتقدند یکی از بزرگترین دلایل موفقیت جهانی زارا توجه این برند به سبک های خیابانی در دوره های مختلف زمانی است. طراحان و کارشناسان خبره این برند تغییرات مداوم دنیای مد را به دقت رصد کرده و متناسب با نیازهای جامعه لباس های این برند را وارد بازار می کنند.

تیم طراحی و اجرای این برند کوتاه ترین فاصله ممکن را بین طراحی، تولید و عرضه لباس در مقایسه با دیگر برندها دارد، به همین دلیل است که نسبت به سایر برندها، لباس های جدید زارا سریعتر در بازار عرضه می شوند و زودتر از دیگر برندها نیز به اتمام می رسند. این برند جهت سرعت بخشیدن به مراحل هنری تولید لباس بجای یک طراح ازگروه های مختلف طراحی لباس استفاده می کند.

تنوع بسیار بالا و حجم بسیار زیاد تولیدات زارا در هر سال این برند را به رقیبی شکست ناپذیر برای دیگر برندها مبدل کرده است. از دیگر استراتژی های فروش زارا جمع آوری کلیه لباس هایی است که نتوانند فروش خوبی در هفته اول عرضه خود داشته باشند. در چنین شرایطی تمامی سفارشات لباس مورد نظر کنسل می شوند و تیم های طراحی بسرعت با از میان برداشتن نواقص و مشکلات موجود به طراحی طرح های جدید مشغول می شوند.

عطر زارا

این استراتژی های منحصربفرد باعث افزایش چشمگیر میزان فروش زارا بدون صرف هزینه های گزاف تبلیغاتی شده است. زارا ترجیح می دهد هزینه های تبلیغاتی خود را صرف افتتاح شعبات و مراکز فروش جدید کند. این کمپانی با استفاده از بهترین فن آوری های روز دنیا در تمامی بخش های طراحی، تولید و عرضه محصولات خود توانسته حضور خود را در بازارهای رو به رشد جهان بسیار پررنگ تر کند.

فروش آنلاین این برند با امتیازاتی همچون امکان عودت کالا تا ۳۰ روز دیگر ویژگی برجسته ای است که باعث جلب مشتریان بیشتر شده است.  زارا همچنین برای کاهش هزینه های تولید با انجام تحقیقاتی گسترده کشورهایی با هزینه های تولید کمتر را شناسایی و بخش های تولیدی خود را در آن ها مستقر می کند.  باید توجه داشت که پایین آوردن هزینه های تولید برای زارا به معنای پایین آوردن کیفیت محصولات نیست. کنترل دقیقی که در دیگر مراحل تولید و عرضه محصولات این برند اعمال می شود، در مرحله ارزیابی کیفیت نیز صورت می پذیرد.

زارا ؛ از بهترین کمپانی های سازگار با محیط زیست

زارا یکی از بهترین کمپانی های سازگار با محیط زیست است. این برند  در دفاتر مرکزی خود از پنل های خورشیدی و توربین های بادی استفاده می کند. مدیران این برند در تلاشند که تولید پس مانده ها را کنترل کنند؛ علاوه بر این آن ها در زمینه بازیافت نیز اقدامات شایان توجهی داشته اند و درتهیه لباس های زارا از پارچه های ارگانیک استفاده می شود.

کفش زارا

این برند با عرضه محصولات متنوعی همچون انواع لباس های زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، عطر، اکسسوری و لوازم آرایش انتخابی عالی برای آن دسته از مشتریانی است که تمایل به استفاده از به روزترین مدل های لباس با قیمت مناسب دارند. این برند موفق توانست فاصله عمیقی را که بین محصولات با کیفیت و بسیار گرانقیمت و محصولات ارزان و بی کیفیت طی سالیان متمادی بوجود آمده است را بخوبی پر کند.

 زارا با حضور در اغلب کشورهای آسیایی و آفریقایی در سال های اخیر توانسته بازارهای این کشورها را نیز به تسخیر خود درآورد.

zara

 

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا