عطر و ادکلن

آشنایی با ۳۰ برند عطر سلبریتی ها : امانوئل انگارو و جورجیو آرمانی (قسمت چهارم)

عطر جورجیو آرمانی

سلسله گفتارهای آشنایی با برند عطر سلبریتی های دنیای موسیقی، سینما، فشن و ورزش که مدتی است در سرویس برند مجله تخصصی لوکس تهران معرفی می شود، نگاهی دارد به فعالیت های خط تولید عطر مطرح ترین چهره های عرصه های ۴ گانه فوق الذکر  تا با رایحه ها و استایل و شیشه و ظرفیت های این محصولات معطر در دو دهه اخیر آشنا شویم.

برای آگاهی ازمطالب قبلی، گفتار اول، دوم و سوم را مشاهده کنید. در این گفتار، شما را با برند عطرهایی همچون : الیزابت آردن ، امانوئل اونگارو و جورجیو آرمانی آشنا می کنیم.

برند عطر جورجیو آرمانی

با عطر  گردی امروز لوکس تهران همراه ما باشید.

عطر گردی با الیزابت آردن

خانم الیزابت آردن (ELIZABETH ARDEN) برندی معروف در عرصه طراحی و تولید محصولات آرایشی و بهداشتی بوده و کار خود را از سال ۱۹۱۰ میلادی آغاز کرد و از نخستین سال های دهه دوم قرن بیستم میلادی به طور حرفه ای وارد تولید عطر و ادکلن مردانه و زنانه شد و توانست با تولید عطر ۵TH AVENUE  یکی از عطرهای ماندگار همچون CHANEL NO 5 شود.

(محصولات آرایشی الیزابت آردن همچون استلادر، مشتریان فراوانی دارد)

در ادامه به معرفی ۱۷ محصول قدیمی و جدید این برند می پردازیم تا اگر در ژانویه گردی  ها و نوروز گردی های خود به دنبال عطری از برند معروف برای لاکچری گردها و خاص پسند ها هستید، درباره این برند و رایحه های گوناگون و ظرفیت های فنی، اطلاعات لازم را داشته باشید.

نخستین عطری که از برند الیزابت آردن معرفی میکنیم، ELIZABETH ARDEN FIFTH AVENUE NIGHTS نام دارد که یکی از نام های مطرح در حوزه عطر برای حرفه ای محسوب می شود. فیف اونیو زنانه الیزابت آردن، در سال ۲۰۰۸ میلادی روانه بازار شد و در گروه بویایی اورینتال فلورال (Oriental Floral) با غلظت اسانس EAUDE PARFUM جای می گیرد. عطری با رایحه شیرین و تلخ که در بهار و پاییز، گزینه خوبی برای کسانی است که به دنبال عطری ارزان از یک برند مطرح هستند. رایحه اصلی این محصول را معجونی از شکلات سفید، مشک و وانیل و همچنین رایحه های چوبی تشکیل می دهد که نت های جذابی برای خاص پسندهای دنیای معطرجات به شمار می رود.

شیرینی متعادل و رایحه دلچسب فیف اونیو، برای کسانی که رایحه های تند و تیز را نمی پسندند گزینه خوبی است و پخش بو و ماندگاری آن مطلوب به نظر می رسد.

عطر ۱۰۰ میلی UNTOLD الیزابت آردن، در گروه بویایی فلورال فروتی (FLORAL FRUITY) قرار دارد و در سال ۲۰۱۳ میلادی روانه بازار شد. این عطر رایحه اصلی خود را از ترکیب نت های نعناع هندی و مشک بدست می آورد که حس سنگین کهربا نیز بر آن غالب می شود. ELIZABETHARDEN UNTOLD را باید عطری نیمه شیرین و میوه ای دانست که با رایحه دلنشین گلابی آغاز می شود و برای کسانی که دوست دار مصرف زیاد عطر در روزهای بلند بهار هستند و مصارف رسمی آنها نیز زیاد است، گزینه خوبی به شمار می رود.

از جمله عطرهای ۱۲۵ میل الیزابت آردن که در سال ۲۰۰۵  میلادی به بازار عرضه شد و در گروه عطرهای ارزان قیمت به شمار می رود، میتوان به ELIZABETH ARDEN AFTER FIVE اشاره کرد که گروه بویایی FLORAL WOODY MUSK داشته و برای همه فصول گزینه خوبی خواهد بود. رایحه اصلی این عطر ترکیبی از چوب صندل و دانه توکا و مشک است و برای بانوان به خصوص دوشیزه هایی که نت های تلخ و کمی خنک را می پسندند، توصیه شده است. اگر دنبال رایحه یاس متعادل و ملایم هستید،  الیزابت آردن فیف اونیو افتر فایو را انتخاب نمایید.

یکی از قدیمی ترین عطرهای الیزابت آردن را میتوان عطر ۱۰۰ میل در گروه بویایی فلورال دانست که رایحه شیرینی از گلها را به مشام می رساند و ELIZABETH ARDEN RED DOOR REVEALEDنام دارد. این عطر که در سال ۲۰۰۳ میلادی عرضه شد، از ۳ عطر بالا گران تر است، اما معجونی از نت های جذاب گل های بهاری و شکوفه های پرتقال است. رایحه اصلی این عطر را کهربا، مشک و خزه بلوط و چوب گایاک تشکیل می دهد و شیشه معمولی با درب صورتی رنگ دارد. اگر عاشق رایحه گلابی و گل رز هستید  و به دنبال عطری زنانه و خوش بو، این عطر انتخاب خوبی خواهد بود.

ارزان ترین عطر گروه تولیدی الیزابت آردن را میتوان به عطر ELIZABETH ARDEN 5TH AVENUE اشاره کرد که در سال ۱۹۹۶ میلادی روانه بازار شد و از جمله عطرهای ۱۲۵ میل این گروه در گروه بویایی فولرال و غلظت اسانس EAU DE PARFUM است. عطری برای تمامی فصول که رایحه اصلی آن را ترکیبی از میخک و زنبق و کهربا و وانیل و مشک تشکیل می دهد. عطری خوش بو و بی نظیر که بوی ملایم و متعادلش برای بانوانی که با بوی های تند و تیز و خیلی گرم مشکل دارند، توصیه می شود. شیرینی ملایم و مطبوعی که از وانیل به عنوان نت میانی به مشام می رسد، این عطر را یکی از پر فروش های این برند در قرن بیستم میلادی کرد. ماندگاری و پخش بوی این عطر مطلوب گزارش شده است.

ارزان ترین محصول الیزابت آردن را باید ELIZABETH ARDEN BEAUTY دانست که در سال ۲۰۰۲ میلادی عرضه شد و در گروه بویایی فلورال قرار می گیرد. گزینه ای خوب برای بانوان در روزهای گرم و بلند بهار و تابستان که رایحه اصلی چوب صندل و مشک را با رایحه سنگین کهربا در هم آمیخته است. الیزابت آردن بیوتی را میتوان عطری با رایحه عامه پسند دانست که با نت ترش و شیرین آغاز و حس فلفلی را تداعی می کند. برای کسانی که به دنبال نت های گلی قوی هستند، توصیه می شود که ماندگاری و پخش بو آن عالی است.

از قدیمی ترین محصولات الیزابت آردن میتوان به عطر SUNFLOWER ELIZABETH ARDEN  اشاره کرد که ۱۰۰ میل بود و در گروه بویایی فلورال فروتی قرار می گیرد. این عطر در سال ۱۹۹۳ میلادی روانه بازار شد و گزینه خوبی برای روزهای گرم بهار و تابستان است. رایحه اصلی ان را چوب صندل و کهربا و مشک و خزه بلوط و چوب درخت سدر تشکیل می دهد.

الیزابت آردن سان فلاور نت های خوش بو و متعادلی دارد و شیشه شیک و شکیلی هم در اختیار مشتری قرار می دهد. رایحه ابتدایی آن را ترکیبی از مرکبات و هلو تشکیل می دهد که با گذر زمان با اضافه شدن عطر لیمو، لطافتی ویژه را با نت هایی از گل های بهاری می بخشد. این عطر ماندگاری بو و پخش بو مناسبی  دارد.

الیزابت آردن رد دور ELIZABETH ARDEN RED DOOR یکی از پر فروش های الیزابت آردن در قرن بیستم میلادی بود. عطری ۱۰۰ میل که در گروه بویایی اورینتال فلوارل قرار داشت و سال ۱۹۸۹ میلادی به دنیای مد جهان معرفی شد و با استقبال خوبی هم همراه شد. اگر آن را در طبقه های عطر فروشی مشاهده کردید، شیشه کلاسیک قرمز رنگش جلب توجه می کند. گزینه ای خوبی برای روزهای سرد پاییز و زمستان که رایحه پودری و تلخ و شیرین را ارائه می دهد.

این عطر برای کسانی که رایحه گرم و شیرین عسل را با رایحه گل های بهاری می پسندند، توصیه می شود و ترکیبی از رایحه گل های میخک و رز نیز بر لطافت آن تاثیر گذاشته است. پخش بو و ماندگاری بالا، از جمله قابلیت های این عطر گزارش می شود.

از جمله عطرهایی با استایل شیشه ای ساده اما شیک الیزابت آردن را میتوان عطر ۱۰۰میلی با گروه بویایی اورینتال فلورال دانست که در سال ۲۰۰۶  میلادی عرضه شد و PROVOACTIVE  INTERLUDE ELIZABETH ARDEN نامیده می شود. رایحه اصلی آن را مشک و چوب ماهون و شکلات سفید تشکیل می دهد و پخش بو و ماندگاری مناسبی برای بانوان دارد.

در همین سال یعنی سال ۲۰۰۶ میلادی، عطر دیگری از این برند روانه بازار شد که در گروه آروماتیک سبز قرار داشت و GREEN TRA ELIZABETH ARDEN نامیده می شود. عطری ۷۵ میلی که رایحه ای از مرکبات را با گیاهان معطر در هم آمیخته و حس خنکی را تداعی می کند. عطری مناسب کسانی که دوست دارند روزهای گرم بهار و تابستان، خوش بو بوده و ماندگاری عطر بالایی را تجربه کنند. عطری خنک که رایحه ابتدایی آن با بوی شفاف و ملایم لیمو آغاز می شود. حضور نعنانع و چای سبز ، حس گیاهی آن را افزایش می دهد. در واقع گرین تی اینتنس را باید برای کسانی که میخواهند با گیاهان حس شادابی و انرژی مثبت آن ها ارتقا یابد، توصیه می شود که تقریبا ارزان نیز هست.

از دیگر عطرهای این برند میتوان به ELIZABETH ARDEN UNTOLD ABSOLU اشاره کرد که محصول سال ۲۰۱۴  میلادی بوده و در گروه بویایی فلورال فروتی قرار دارد و برای روزهای سرد پاییز و زمستان توصیه می شود. رایحه ههای گرم و شیرینی از گل ها را تداعی می کند و رایحه های اصلی آن را وانیل با ترکیبی  از چوب کشمیر و دانه تونکا تشکیل میدهد. آردن انتولد زنانه را باید برای کسانی که دنبال نت های جذابی از وانیل هستند توصیه کرد که استایل شیشه ای جذاب و طلایی رنگش، آن را گزینه خوبی برای ولنتاین و کادو تولد می کند. پخش بو و ماندگاری نیز  مطلوب گزارش شده است.

از محصولات قدیمی و ساده الیزابت آردن میتوان به GREEN TEA ELIZABETH ARDEN اشاره کرد که در سال ۱۹۹۶ میلادی عرضه شد وگزینه خوبی برای روزهای گرم بهار و تابستان است. این عطر رایحه مرکباتی داشته و حس گرم می دهد. پخش بو و ماندگاری متوسط دارد و قیمت آن نیز برای کسانی که دنبال این برند هستید مقرون به صرفه است.

از محصولات ۲۰۱۲ میلادی الیزابت آردن میتوان به عطر ۱۲۵ میل  در گروه بوایی فلورال به نام ۵TH AVENUE GOLD ELIZABETH ARDEN اشاره کرد که همچون نامش، جعبه و شیشه طلایی و شیک دارد. گزینه خوبی برای روزهای گرم تابستان است که با رایحه خنکی از مرکبات و گل های بهاری، حس شادابی را منتقل می کند. ترکیبی از زنبق و گل باس و میوه گووا به عنوان رایحه میانی و مشک به عنوان رایحه اصلی معرفی شده است. پخش بو و ماندگاری خیلی بالایی ندارد.

عطر ELIZABETH ARDEN 5TH AVENUE STYLE را میتوان یکی از عطرهای خوشبو با نت متعادل و ملایم دانست که که در گروه بویایی FLORAL FRUITY GOURMAND جای می گیرد و در سال ۲۰۰۹ میلادی عرضه شد. عطری که گزینه خوبی برای روزهای بهار و تابستان بوده و حس شیرینی از مرکبات را تداعی می کند. رایحه میانی این گل ترکیبی از آلو و هلو و شکوفه سیب است که با گذر زمان، ترکیبی از رایحه های مشک و وانیل و خزه بلوط خودنمایی می کند. الیزابت آردن فیف اونیو استایل زنانه را باید از عطرهایی با پخش بو و ماندگاری مطلوب از این برند دانست.

از جمله عطرهای الیزابت آردن که در سال ۲۰۰۴ میلادی عرضه شد میتوان به عطر PROVOACTIVE ELIZABETH ARDEN اشاره کرد که ۱۰۰ میل بوده و در گروه بویایی اوینتال فلورال با غلظت EAU DE PARFUM است. عطری رسمی که رایحه میانی زرد آلو و ارکیده و فریزیا در اختیار داشته و رایحه اصلی آن را سایه سنگین کهربا و ترکیبی از چای و چوب صندلی و چوب درخت  سدر تشکیل می دهد.

الیزابت آردن رد دور ولوت یا RED DOOR VELVET ELIZABETH ARDEN در سال ۲۰۰۶ میلادی روزانه بازار شد و در گروه بویایی فلورال فروتی جای می گیرد. عطری که رایحه نعناع هندی و مشک و وانیل به عنوان رایحه های اصلی آن بوده و ترکیبی از گل یاس و گل صد تومانی نیز به عنوان رایحه مانی در ان مشاهده می شود.

آخرین عطری که از این برند معرفی میکنیم، ELIZABETH ARDEN 5TH AVENUE NYC LIMITED EDITION نام دارد که در سال ۲۰۱۳ میلادی عرضه شد و در گروه بویایی اورینتال فلورال  قرار می گیرد. رایحه اصلی آن را ترکیبی از دانه تونکا و مشک و چوب صندل  تشکیل می دهد که بویایی خوب و ماندگاری بالا دارد.

عطر گردی با امانوئل  اونگارو

(کت سبز رنگ پرنسس دایانا فقید طرحی از امانوئل انگارو در دهه هشتاد قرن بیستم بود)

امانوئل اونگارو (EMANUEL UNGARO) همچون خانم کارولینا هررا، طراح مد و لباس است که وارد دنیای عطر نیز شده است و خانه مد خود را در سال ۱۹۶۵ میلادی در پاریس، پایتخت مد جهان افتتاح کرد. نخستین محصولات عطر این برند در سال ۱۹۷۸ میلادی  روانه بازار شد که با انگاروتری در فهرست پر فروش ترین عطرهای جهان قرار گرفت. در این گفتار به معرفی ۲۳ محصول این برند پرداخته ایم تا اشراف اطلاعاتی خوبی نسبت به این گزینه داشته باشید.

در سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد عرضه EMANUEL UNGARO APPARIATION EXOTIC GREEN هستیم که خنک و مرکباتی با پیکره ای سبز و کمی تلخ است. این عطر ۹۰ میل در گروه بویایی فلورال فروتی قرار دارد و غلظت اسانس EAU DE TOILETTE دارد. رایحه اصلی آن را ترکیبی از مشک و چوب صندل و نعناع هندی و چوب درخت سدر تشکیل می دهد. اگر علاقمند به نت هایی از برگ بنفشه و بامبو هستید و میخواهید حس ضعیفی از سد را نیز استشمام کنید، امانوئل انگارو اپریسن اگزاتیک را توصیه می کنیم که پخش بو و ماندگاری بالایی هم ندارد و برای روزهای تابستان گزینه ارزان قیمت خوبی است.

امانوئل انگارو ماسکولینEMANUEL UNGARO MSCULIN  در سال ۲۰۱۴ میلادی به عنوان عطر ۹۰ میل معرفی شد که در گروه بویایی وودی آروماتیک قرار دارد و به دلیل رایحه خنک با رایحه های میوه و گیاهان معطر، گزینه مطلوبی  برای آقایان در همه فصول سال است. رایحه اصلی آن را نعناع هندی و دانه تونکا تشکیل می دهد که برای کسانی که به دنبال رایحه های آغازین گریپ فروت و حس تلخ اسطوخدوس هستند، گزینه خوبی خواهد بود. نعناع هندی سبب می شود تا رایحه شیک و مردانه این عطر جلوتر از دیگر نت ها باشد. استایل شیشه ای مشکی رنگ دارد و پخش بو و ماندگاری مطلوبی از آن گزارش شده است.

در سال ۲۰۰۸ میلادی شاهد عرضه EMANUEL UNGARO MAN  هستیم که در گروه بویایی AROMATIC FOUGERE قرار داشته و غلظت اسانس آن  EAU DE TOILETTE است. این عطر  رایحه چوب درخت سدر را به عنوان رایحه اصلی خود دارد و برای کسانی که با نت های آغازین ریحان مشکلی ندارند، گزینه خوبی برای همه فصول است.

امانوئل انگارو اپریشن را میتوان در گروه بویایی فلورال فروتی دانست که عطری رمانتیک بوده و رایحه شیرینی از گل های بهاری  را تداعی می کند. این عطر ۹۰ میل دارای رایحه اصلی نعناع هندی و وانیل و کهربا هست که با دانه تونکا امیخته می شود. EMANUEL UNGARO APPARIATION  زنانه برای برای کسانی که دوستدار رایحه شیرین و تمشک و حس فلفلی هستند گزینه خوبی به نظر می رسد. اگر به دنبال حس گلدار از نت گل رز هستید تا حس زنانه را در اختیار بگیرید، این عطر ارزان قیمت را توصیه میکنیم که البته پخش بو و ماندگاری مطلوب دارد.

از جدید ترین عطرهای این برند میتوان به عطر ۱۰۰ میل که در سال ۲۰۱۵ میلادی روانه بازار شد و در گروه بویایی وودی اسپایسی قرار داشت اشاره کرد. عطری با رایحه گرم و شیرین و البته تلخش که استایل شیشه ای خاصش  نیز  این حس را القا می کند. EMANUEL UNGARO POUE L’ HOMEE III OUD با رایحه آغازین دودی و تلخ عود که با حس سنگین کهربا همراه می شود، پخش بو و ماندگاری  مطلوبی دارد و برای روزهای سرد پاییز و زمستان توصیه شده است.

از همین گروه در سال ۲۰۱۳ میلادی، عطر EMANUEL UNGARO POUR 1 HOMEE III  PARFUM AROMATIQUE روانه بازار شد که عطری خوش بو و مدرن بوده و ترکیبی از رایحه های میوه ای و گیاهی را تداعی می کند. اگر علاقمند به رایحه های میانی تلخ از برگ کاج هستید، انگارو پرفیوم آروماتیک مردانه برای همه فصول توصیه می شود که پخش بو و ماندگای مطلوبی دارد.

از عطرهای سال ۲۰۱۴ میلادی این برند میتوان به عطر ۹۰ میل در گروه بویایی FLORAL WOODY MUSK اشاره کرد که برای نیمه نخست سال گزینه مطلوبی است. اونگارو فمینین عطری شاداب و با طراوت بوده که حس چوبی تلخ را تداعی کرده و ترکیبی از رایحه گل یاس و شکوفه های پرتقال به شمار می رود. اگر دوست دارد نت ملایمی از چوب های سدر هستید، اونگارو فمینین زنانه برای روزهای گرم بهار و تابستان توصیه می شود.

از قدیمی ترین محصولات  این برند میتوان به عطر ۱۰۰ میل در گروه بویایی اورینتال اسپایسی اشاره کرد که در سال ۱۹۹۲ میلادی روانه بازار شد. این عطر که MENAUEL UNGARO POUR L’ HOMME II نامیده می شود، ترکیبی از میخک صد پر  و زنجبیل و فلفل و ریشه زنبق را به عنوان رایحه میانی داشته و حس سنگین کهربا در کنار نت هایی از مشک و نعناع هندی و وانیل و چوب درخت سدر به عنوان رایحه اصلی خودنمایی می کند. ارزان اما پیدا کردنش در فروشگاه ها آسان نیست.

امانوئل انگارو ۱۰۰ میل در گروه بویایی اورینتال فوگر که در سال ۲۰۰۷ میلادی عرضه شد، عطری با استایل کلاسیک و قرمز رنگ مستطیل شکل است که EMANUEL UNGARO APPARITION HOMME INTENSE نام دارد و ترکیبی از کهربا و وانیل و شیرین بیان را تداعی می کند.

در سال ۲۰۰۵ میلادی، عطر ۱۰۰ میل در گروه بویایی وودی آروماتیک با نام Emanuel ungaro APPARITION HOMME نام دارد و رایحه اصلی آن شیرین بیان است. رایحه میانی این عطر نیز چای و ترکیبی  از فلفل سیاه است.

امانوئل انگارو در سال ۱۹۹۳ میلادی عطری در گروه بویایی آروماتیک سبز عرضه کرد که رایحه شیرین و تلخی از گل های بهاری را تداعی می کرد و EMANUEL UNGARO POUR L’ HOMME III نام داردو استایل شیشه ای شیک و مشکی و مردانه اش، القا کننده حسی کلاسیک است که با رایحه گل  رز آغاز می شود و نعناع هندی را نیز در ادامه قوی تر می کند. گزینه خوبی برای روزهای گرم سال بوده و ماندگاری و پخش بو عالی دارد.

از قدیمی ترین محصولات این برند می توان به عطر ۹۰ میل در گروه بویایی اورینتال وودی اشاره کرد که در سال ۱۹۷۷ میلادی عرضه شد و EMANUEL UNGARO FOR WOMEN  نام دارد. این عطر با استایل شیشیه ای شکیل و صورتی و درب طلایی اش، اگر در مغازه ها پیدا شود، گزینه خوبی برای ولنتاین و کادو تولد برای بانوان خواهد بود. توجه داشته باشید که رایحه اصلی آن را ترکیبی  از: چوب صندل، دانه تونکا، نعنانع هندی  و وانیل و هل تشکیل می دهد.

محصول ۲۰۰۹ میلادی امانويل انگارو که ۹۰ میل بوده و در گروه بویایی فلورال فروتی جای دارد، EMANUEL UNGARO PARTY FOR  WOMEN است که استایل شیشه ای شاد و جذابش، القا کننده حس گرم و شیرین عطر است. عطری رمانتیک برای بانوانی رمانتیک که علاقمند به رایحه های اصلی  از چوب صندل و مشک هستند.

در سال ۲۰۰۶ میلادی، امانوئل آنگارو عطری با نام EMANUEL  UNGARO  APPARITION SUN را ارائه کرد که ۹۰ میل بوده و در گروه بویایی فلورال فروتی جای دارد. عطری  رمانتیک که انتخاب خوبی برای بانوانی است که عاشق رایحه مشک و چوب درخت سدر هستند. اپریشن سان زنانه تا حدودی قیمت بیشتری از عطر قبلی دارد.

امانوئل آنگارو در همین سال نیز عطر ۹۰ میل در گروه بویایی فلورال فروتی با نام EMANUEL UNGARO  APPARITION FACTS را روانه بازار کرد که برای بانوانی که عاشق رایحه اصلی  کهربا و مشک و رایحه میانی رز و گل شیپوری هستند، گزینه مطلوبی به شمار می رود.

از جمله عطرهای ارزان  این برند در سال ۲۰۰۷ میلادی، میتوان به عطر ۹۰ میل اشاره کرد که در گروه بویایی فلورال جای دارد و رایحه اصلی مشک و چوب درخت سدر و رایحه میانی لاله مرداب و گل سیکلامه را تداعی می کند. این عطر EMANUEL UNGARO APPARITION SKY نام دارد و قیمت خوبی دارد و برای کلیه فصول توصیه شده است.

عطر EMANUEL UNGARO APPARITION WILD ORANGE که در سال ۲۰۱۱ میلادی عرضه شد، گزینه خوبی برای کسانی است که دنبال عطرهایی با رایحه مرکباتی با حس  شیرین و تلخ در گروه بویایی سیتروس آروماتیک هستند. رایحه میانی این عطر را اسطوخدوس و رز ماری  تشکیل می دهد که با بوی چوب صندل و وانیل، جایگزین می شود. امانوئل انگارو اپریشن وایلد اورنج پخش بو و ماندگاری متوسط دارد و برای کلیه فصول توصیه می شود.

اونگار لاو کیس زنانه که استایل صورتی رنگش، حس رمانتیکی را القا می کند، در سال ۲۰۱۲ میلادی عرضه شد و در گروه بویایی فلورال فروتی قرار می گیرد. رایحه میانی ان را رز و ارکیده و گل یاسمین تشکیل میدهد و با چوب صندل و مشک به عنوان رایحه اصلی جایگزین می شود. گزینه خوب برای همه فصول به خصوص روز ولنتاین و کادو تولد!

EMANUEL UNGARO LOVE KISS قیمت خوبی دارد.

در همین سال که لاو کیس عرضه شد، شاهد عرضه امانوئل انگارو پور  لهوم تری گلد مردانه هستیم که EMANUEL UNGARO POUR L’ HOMEE  III GOLD & BOLD نام دارد و گزینه خوبی برای تمامی فصول.

اگر به دنبال عطر جدیدی ازاین برند برای آقایان هستید، عطر ۱۰۰ میل در گروه بویایی وودی آروماتیک را توصیه میکنیم که حس میوه ای و تلخ را تداعی می کند و EMANUEL UNGARO FOR HIM نام دارد و شیشه آبی رنگش نیز در انتقال دهنده حس شیرین و شاداب تاثیر گذار است. انگارو فور هیم پخش بو و ماندگاری مطلوبی داشته و برای همه فصول توصیه شده است.

در همین سال نیز از این محصول، EMANUEL UNGARO FOR HER را شاهد هستیم که عطری ۱۰۰ میل  با غلظت اسانس EAU FE TOILETTE بوده و رایحه  اصلی ان را وانیل و چوب درخت سدر  و گل آفتاب پرست تشکیل می دهد. رایحه میانی ان را گل یاس و رز معرفی کرده اند. رنگ صورتی این عطر با دربی صورتی، سبب شده تا  پخش بو و ماندگاری متوسطی را شاهد باشیم.

EMANUEL UNGARO BLUE ICE که در سال ۲۰۱۰ میلادی معرفی  شد، آخرین محصول این برند است که معرفی میکنیم و در گروه بویایی آروماتیک آکواتیک جای دارد. رایحه اصلی آن را کهربا و دانه تونکا و مریم گلی تشکیل می دهد و برای کسانی که با نت های اغازین آناناس و ترنج و لیمو حس خوبی دارند، توصیه می شود. استایل آبی رنگ شیشه نیز حس شادابی می دهد.

عطر گردی با جورجیو آرمانی

برای خیلی از هموطنان، جوریجو آرمانی یاداور محصولات مد و لباس است. اما همچون دولچه گابانا و کارولینا هررا که در عرصه مد و لباس فعال هستید و عطر، جورجیو آرمانی نیز یکی از نامداران محصولات عطر و ادکلن بوده و در این گفتار به معرفی ۴۹ محصول آن در بیست سال اخیر خواهیم پرداخت. اگر عاشق جورجیو آرمانی هستید، این گفتار را بوک مارک کرده و در خرید های خود از راهنمایی لوکس تهران برخوردار شوید.

(تصویری از کیت بلانشت، هنرپیشه خوش چهره هالیوود در لباس سفید با طرحی مشکی رنگ در چهلمین سالگرد فعالیت جورجیو آرمانی)

این طراح مد ایتالیایی عمده شهرتش را مدیون طراحی و تولید لباس مردانه می دانه. از لباس زیر تا اکسسوری و پوشاک، شاهد فعالیت های گسترده این برند برای آقایان هستیم. از سال ۱۹۸۰ میلادی شاهد افتتاح خط تولید جورجیو آرمانی در میلان هستیم که در ادامه به آن اشاره میکنیم. از کارهای پر طرفدار این برند میتوان به آرمانی کد و AQUA DGIO میتوان اشاره کرد.

نخستین عطری که از برند آرمانی معرفی میکنیم، عطر ۱۰۰ میل از گروه بویایی وودی اسپایسی است که برای رایحه خنک داشته و برای همه فصول توصیه می شود. ARMANI MANIA را میتوان یکی از نخستین محصولات قرن بیست و یکم جورجیو آرمانی دانست که در سال ۲۰۰۲ میلادی روانه بازار شد. حس تلخ و چوبی و خاصش با طراحی استایل شیشه مات و مشکی تداعی می شود که منحصر به فرد است. تلخی ملایمی از چوب درخت سدر که در کنار نت  ضعیفی از زعفران، آرمانی مانیا مردانه را به گزینه خوبی برای کسانی که دنبال تم چوبی و فلفل هستند به عنوان رایحه اصلی بدل می کند. این عطر  از همه عطرهایی که از برند امانوئل اونگارو و الیزابت آردن معرفی کردیم بیشتر  است.

در سال ۲۰۱۲ میلادی عطر ۱۰۰ میل این برند با قیمت بالای ۱۰۰ دلار روانه بازار شد که در گروه بویایی وودی آروماتیک جای داشته و مناسب نیمه نخست سال است. رایحه خنک و تلخ GIROGIOARMANI ACQUA DI GIO ESSENZA نسخه مدرن اکوا دی جیو کلاسیک است که نت تلخ آن احساس می شود. برای کسانی که به دنبال رایحه گریپ فروت و ترنج هستند و دنبال رایحه ضعیفی از گل یاس حس چوبی و تلخ به عنوان نت تکمیلی هستند، گزینه خوبی خواهد بود. پخش بو و ماندگاری  بالایی را در اختیار مشتری می دهد.

از عطرهای نسبتا گران جورجیو آرمانی که در سال ۲۰۱۵ میلادی عرضه شد میتوان به عطر ۱۰۰ میل آروماتیک آکواتیک اشاره کرد که گزینه خوبی برای نیمه نخست سال است. GIORGIO ARMANI ACQUA DI GIO PROFUMO را میتوان عطری با رایحه کمی تلخ دانست که رایحه ابتدایی آن با بوی شاداب و خنک، نسیم دریا را القا میکند و البته استایل شیشه ای مشکی رنگش در جدی و رسمی بودن آن تاثیر بسزایی دارد. اگر به دنبال عطری با نت مرکباتی در رایحه میانی هستید این عطر گزینه مطلوبی برای شما است که پخش بو و ماندگاری بالا دارد.

از قدیمی ترین عطرهای جورجیو آرمانی میتوان به عطر اورینتال اسپایسی اشاره کرد که در سال ۲۰۰۴ میلادی روانه بازار شد و برای نیمه دوم سال توصیه می شود. عطر GIORGIO ARMANI CODE MEN عطری جذاب با نت تلخ و شیرین است که رایحه چرم و تنباکو را تداعی میکند و برای کسانی که با بوی آغازین لیمو و رایحه میانی چرم و مشم مشکلی ندارند، گزینه خوبی خواهد بود. رایحه تکمیلی آن نیز تلخ و سنگین است و البته پخش بو و ماندگاری نسبتا بالایی دارد.

استایل شیک و مشکی و رسمی آن، در  القا حس مردانه تاثیر گذار است و در زمره عطرهای نسبتا گران محسوب می شود.

جورجیو آرمانی در سال ۲۰۱۶ میلادی عطری ۱۲۰ میل در گروه بویایی اورنیتال  اسپایسی  را روانه بازار کرد که با رایحه گرم و تلخش، گزینه خوبی برای روزهای سرد پاییز و زمستان است. یکی از شیک ترین و خاص ترین استایل های شیشه که تم نارنجی کم رنگ تداعی میکند، در طراحی ARMANI CODE PROFUMO تاثیر گذار خواهد بود. آرمانی کد پروفومو عطری  به نسبت شیرین و تلخ مردانه بوده که کهربا، حس سنگین و قدرتمندش را به عنوان رایحه آغازین به رخ می کشد. حس مرکباتی که با دانه های تونکا امیخته شده است، به عنوان رایحه میانی بوده که با حس شیرین وانیل به عنوان نت تکمیلی جایگزین می شود. ماندگاری بالا و پخش بو مطلوب از جمله  قابلیت های آن است.

یکی از گران ترین عطرهایی که آرمانی برای بانوان در سال ۲۰۱۴ میلادی عرضه کرد را میتوان عطر ۱۰۰ میل در گروه بویایی  CHYPRE FRUITY دانست که که با رایحه گرم و میوه ای ، انتخاب خوبی برای نیمه دوم سال است. عطر GIORGIO ARMANI SI INTENSE  با استایل شیشه ای شیک، گزینه ای رسمی برای بانوان است که البته حس تلخ و شیرینی را تداعی می کند. نعناع هندی و نتی از عسل به عنوان رایحه ابتدایی، با نتی از توت فرنگی جایگزین می شود. حس چوبی تلخ، رایحه تکمیلی عطر را تشکیل میدهد. آرمانی  سی اینتنس، ماندگاری و پخش بو خوبی دارد.

در سال ۲۰۱۲ میلادی، عطر ۷۵ میل در گروه بویایی اورینتال فلورال عرضه شد GIORGIO ARMANI CODE LUNA نام دارد که عطری مطلوب برای بانوان در نیمه دوم سال است و رایحه مرکباتی شیرین و تلخ را تداعی می کند. آرمانی کد لونا، عطری شیرین و مرکباتی با پس زمینه گلدار است و با نت گرم  پرتقال رایحه ابتدایی اش آغاز می شود که رایحه شکوفه  های مرکباتی در کنار آن، حس گرمی را افزایش می دهد. رایحه دانه های تونکا به عنوان بخشی از  نت رایحه تکمیلی، قابل تامل است. پخش بو و ماندگاری بالا از جمله قابلیت های این عطر نسبتا گران آرمانی است.

عطر ARMANI CODE SHEER که در سال ۲۰۰۷ میلادی  عرضه شد، بانوان را با عطری با رایحه های شیرین از گل های بهاری آشنا کرده که در همه فصول قابل  استفاده بوده و در گروه بویایی اورینتال فلورال قرار می گیرد. آرمانی کد شیر، عطری مرکباتی با نت دوست داشتنی از مشک است که با لیمو در هم آمیخته و جای خود را به نتی از شکوفه های پرتقال می دهد. برای کسانی که دنبال نت های گل یاس هستند، گزینه خوبی برای بانوان با حس گل است که ماندگار و بوی مناسبی دارد.

عطر  GIORGIO  ARMANI SUN DI GIOIA زنانه عطری شیرین و خامه ای و گرم و جذاب  بوده که با استایل شیشه ای شیک با تم نارنجی، حس شیرینی و گرمی را افزایش می دهد. رایحه گل های یاسمین، حس زنانه را بیشتر میکند و حس میوه ای نت های میانی، برای کسانی که رایحه های حس خوشمزه را دوست دارند، سان دی جیوا را گزینه مطلوب می کند. سان دی جیوا پخش بو و ماندگاری  بالا دارد و انتخاب عالی برای همه روزهای سال است.

آرمانی کد کشمیر زنانه ARMANI CODE CASHMERE همچون استایل شیشه ای شیک و لاغر با تمی از طیف های بنفش رنگ، حس تلخ و شیرین را تداعی می کند و از جمله گران ترین عطرهای آرمانی در سال های اخیر به شمار می رود. حس زنانه ای که از این عطر میتوان دریافت کرد به واسطه ترکیبی از وانیل و رایحه دلپذیر گل یاس بوده که با رایحه میانی چرم همراه می شود. کد کشمیر زنانه را میتوان گزینه مطلوبی برای روزهای پاییز و زمستان دانست که ماندگاری بو و پخش بو مطلوبی دارد.

Q52

از جدید ترین عطرهای این برند میتوان به عطر ۷۵ میل با گروه بویایی وودی آروماتیک اشاره کرد که در سال ۲۰۱۴ میلادی ارائه شد و گزینه خوبی برای نیمه نخست سال است. رایحه گرم و مرکباتی آن از گلها سبب شده تا EMPIRO  ARMANI DIAMONDS ROCKS را گزینه مناسبی برای مردانی که دنبال شادابی و شیرینی از طراوت گریپ فروت هستند کرده و بتوان آن را برای نیمه نخست سال استفاده کرد. رایحه ای از گل های شمعدانی و بنفشه به عنوان نت میانی این عطر قابل توجه است.

در سال ۲۰۱۵ میلادی، عطری با استایل شیشه ای شیک و لاغر در گروه بویایی FLORAL FRUITY GOURMAND ۷۵ میل ارائه شد که عطری رمانتیک برای بانوان در نیمه دوم سال است و رایحه شیرینی از گل ها را تداعی می کند. رایحه اصلی آن نعناع هندی و میوه درخت کاکائو و وانیل است که با رایحه گلابی و زنجبیل آغاز می شود. در واقع ARMANI CODE SATIN گزینه مطلوبی برای بانوانی که دوست دار رایحه زنانه و جذاب هستند و با عطر گل های یاس، حس شادابی می گیرند، توصیه می شود که ماندگاری و پخش بو مطلوبی دارد.

عطر AMANI EXMPIRO DIAMONDS عطری  با بالانس بسیار خوب و رایحه گرم است که بوی ترش و کمی تلخ ترنج را تداعی می کند. حس نیمه شاداب و حس کاکائویی به صورت ملایم و تلخ و چوبی به عنوان رایحه ابتدایی منتشر می شود که با حس خود، به تلخ و چوبی متمایل می شود. آرمانی امپریو دایموند مردانه را میتوان در همه فصول استفاده کرد که پخش بو و ماندگاری  عالی دارد.

در سال ۲۰۰۸ میلادی بود که عطر ۱۰۰ میل در گروه بویایی WOODY AROMATIC برای نیمه نخست سال معرفی شد که رایحه ترش و تلخ از مرکبات را به همراه داشت و EMPIRO ARMANI BLACK نامیده می شود. استایل مشکی رنگ، جذابیت مردانه را القا می کند که برای کسانی که با رایحه های آغازین گل مریم مشکلی ندارند، گزینه خوبی است. رایحه میانی هل و چوب در این عطر در کنار رایحه چوب درخت سد حالت تلخ تری به این عطر می دهد. آرمانی امپریو پخش بو و ماندگاری مطلوبی دارد که برای نیمه نخست سال گزینه خوبی خواهد بود.

از جدید ترین عطرهای جورجیو آرمانی که در سال ۲۰۱۷ میلادی عرضه شد میتوان به عطر ۱۲۵ میل در گروه بویایی AROMATIC FOUGERE اشاره کرده برای نیمه نخست سال توصیه می شود. رایحه تکمیلی آن را دانه تونکا و گل آفتاب پرست تشکیل می دهد. رایحه ابتدایی آن ترنج و فلفل صورتی است که حس نیمه شاداب و شیرین را تداعی می کند. برای کسانی که دوست دار پخش بو و ماندگاری متوسط و قیمت نسبتا بالا هستند، آرمانی کد کلونیا ARMANI CODE COLONIA توصیه می شود.

از جمله عطرهای ۱۲۵ میل در گروه بویایی اورینتال اسپایسی جورجیو آرمانی را میتوان عطر ARMANI CODE SPCIAL BLEND دانست که مناسب نیمه نخست سال است. رایحه ابتدایی آن با ترنج و ماندارین آغاز می شود و دانه تونکا و توتون و چوب گایاک جای ان را می گیرد. استایل شیک و بلند و بدنه لاغرش ، حس مردانه را ترغیب میکند که خوشبو و برای کسانی که دوستدار رایحه تنباکو هستند، گزینه خوبی به نظر می رسد. جورجیو آرمانی کد اسپشال را برای جنتلمن ها توصیه میکنیم که در گروه عطرهای بالای ۵۰ دلار  است. پخش بو و ماندگاری مناسبی هم دارد.

از گروه عطرهای مردانه سال ۲۰۱۳ میلادی جورجیو آرمانی میتوان به عطر ۱۰۰ میل در گروه بویایی سیتروس آروماتیک اشاره کرد که رایحه تکمیلی نعناع هندی و خزه بوط و چوب صندل  را داشته و ARMANI EAU POUR HOMME نام دارد. اوپور هوم عطری شاده و شیک است که رایحه ای تلخ و ادویه ای از مرکبات را به عنوان نت نخستین ارائه می دهد. اگر با حس گلدار ضعیف و کلاسیک مشکلی ندارید ، آرمانی او  پورهوم، گزینه خوبی است که پخش بو و ماندگاری متوسط دارد.

عطر ARMANI EAU D AROMES که عطری ۱۰۰ میل در سال ۲۰۱۴ میلادی در گروه بویایی  وودی اسپایسی است، در همه فصول قابل استفاده و حس شیرین و تلخ مرکباتی دارد. به نسبت عطری ارزان است و شیشه ای رسمی با تم نارنجی دارد. برای سانی که با رایحه زنجبیل و حس فلفلی مشکلی ندارند، گزینه خوبی بوده که با حس چوبی و کمی خاکی به عنوان رایحه اصلی جایگزین می شود. آرمانی ا د آرومز پخش بو و ماندگاری مطلوبی دارد.

عطر دیگر از این برند، عطر ۱۰۰ میل در گروه بویایی اورینتال فلورال است که در سال ۲۰۰۷ میلادی روانه بازار شد و رایحه شیرینی از میوه های تابستانی دارد و EMPIRO ARMANI DIAMONDS نامیده می شود. عطری شاداب با رایحه وانیل که حس ترش و شیرین را تداعی می کند و برای بانوانی که حس سنگین و تلخ کهربا را دوست دارند، گزینه خوبی است. رایحه ضعیفی از گل رز به عنوان نت تکمیلی ملایم در آرمانی امپریو دایموند قابل احساس است. این عطر پخش بو و ماندگاری مطلوبی دارد و برای همه فصول قابل استفاده خواهد بود.

عطر ACQUA DI GIO GIORGIO ARMANI که سال ۱۹۹۵ میلادی برای بانوان عرضه شد، عطری ۱۰۰ میل در گروه بویایی فلورال فروتی است که رایحه خنگی از گل های بهاری دارد. شیشه آبی رنگ ماتش با دری طلایی رنگ، حس دریا  و نسیم خنک را تداعی می کند که به همین خاطر گزینه ای عالی برای روزهای گرم سال در تابستان و بهار است. پخش بو و ماندگاری عطر نیز مناسب گزارش شده است.

در سال ۲۰۱۳ میلادی شاهد معرفی عطر ۱۰۰ میل در گروه بویایی ORIENTAL FOUGERE برای نیمه دوم سال از این برند هستیم که EAU DE NUIT GIORGIO ARMANI نامیده می شود و عطری با استایل شیشه ای مشکی و جذاب برای مردان است که با بوی نیمه شیرینی از دانه های تونکا، حس آفیشیال را تداعی می کند. برای کسانی که با رایحه فلفل صوری و جوز هندی که القا گر فضای سنگین است، مشکلی ندارند، این محصول توصیه می شود. آرمانی اد و نوی، پخش بو و ماندگاری  عالی دارد.

عطر ۷۵ میلARMANIC CODE SPORT  برای سال  ۲۰۱۱ میلادی در گروه بویایی سیتروس اسپرت، یکی از عطرهای مردانه جورجیو آرمانی است که رایحه خنکی از گیاهان معطر را تداعی کرده و حس تند و تیز جذابی دارد. استایل شیشه ای مشکی و درب نقره ای رنگش، حس رسمی می دهد که با رایحه ههای تند و تیز چوبی آن همراستاست. البته رایحه میانی آن، نت خنک و سیز نعناع بوده که نشاط آور است و با اضافه شدن زنجبیل، حس تلخی و کمی تند جایگزین می شود. اسپرت کد آرمانی با پخش بو و ماندگاری بالا برای روزهای نخست سال توصیه می شود.

عطر ۱۰۰ میل GIORGIO ARMANI ACQUA DI GIOIA که در سال ۲۰۱۰ میلادی این برند عرضه کرد، از عطرهای پر مصرف نیمه نخست سال است که با رایحه گیاهان معطر، حس شادابی و خنک ان را از استایل شیشه ای مات و نقره ای رنگش نیز احساس می شود. رایحه ابتدایی جورجیو آرمانی آکوا دی جیوا زنانه از نعناع و لیمو تشکیل شده که با حس مرکباتی جایگزین می شود و در نهایت، بوی چوبی و تلخ به عنوان نت تکمیلی قابل توجه خواهد بود. این عطر، بو و ماندگاری مناسب دارد.

عطر نسبتا گران مردانه ARMANI EAU DE NITY OUD که اکتبر  ۲۰۱۶ میلادی توسط این برند معرفی شد، عطری مردانه با رایحه های تلخ و شروعی نیمه شاداب است که برای علاقمندان به نت اسطوخدوس و ترنج، گزینه مطلوبی به شمار می رود. شیرینی ملایمی که مشک به عنوان رایحه میانی می دهد، گرمای خاصی را تداعی کرده که با رایحه از گل های رز و عود جایگزین می شود. آرمانی او دو نوی عود پخش پو و ماندگاری مطلوبی داشته و برای نیمه دوم سال که هوا سرد است، گزینه مطلوبی به شمار می رود.

از جمله عطرهای قدیمی جورجیو آرمانی می توان به عطر ACQUA DI GIO اشاره کرد که برای مردان در سال ۱۹۹۶ میلادی روانه بازار شد و در گروه بویایی آروماتیک آکواتیک قرار داشته و رایحه خنکی از مرکبات تابستانی را تداعی می کند. کهربا و نعناع هندی و چوب درخت سدر و مشک، رایحه های اصلی این محصول هستند. عطری شاداب و خنک که از بند مات ان نیز میتوان چنین حسی را دریافت کرد که گویی رایحه نسیم دریا را خلق می کند. آرمانی آکوا دی جیو پخش بو و ماندگاری مطلوب داشته و گزینه خوبی برای روزهای گرم تابستان و بهار است.

عطر ۲۰۰۶ میلادی جورجیو آرمانی که رمانتیک بوده و در گروه بویایی فلورال ۷۵ میل قرار دارد، عطری مخصوص روزهای سرد پاییز و زمستان است که رایحه شیرینی از گلها را به ارمغان می اورد. عطر ARMANI CODE POUR FEMME عطری گرم و شیرین با بوی شیرین و نیمه شاداب پرتقال است که حضور عسل در آن، گرمی خاصی را تداعی می کند و استایل شیشه ای با طیف آبی پر رنگ به کم رنگ که نیمه های شب را القا می کند، حس لطیف زنانه عطر را افزایش می دهد. بانوانی که نت گل یاس و شکوفه های پرتقال را دوست دارند، این عطر گزینه خوبی برای آنان به شمار می رود. آرمانی کد پور فم زنانه، پخش بو و ماندگاری بالا دارد.

در سال ۲۰۱۶، یکی از عطرهایی که این برند برای بانوان ارائه کرد، عطر ۱۰۰ میل در گروه بویایی CHYPRE FLORAL است که رایحه ای از گل و چوب داشته و برای روزهای گرم سال توصیه می شود. GIROGIO ARMANI AIR DI GIOIA عطری شاداب و بسیار انرژی بخش بوده و شروع شفافی از ترکیب رایحه گل صد تومانی و نارنج دارد. جورجیو آرمانی  ایر دی جیوا، پخش بو و ماندگاری مطلوب داشته و انتخاب خوبی برای نیمه نخست سال است.

از عطرهایی با استایل شیشه صورتی و درب  مشکی میتوان به عطر زنانه GIORGIO ARMANI SI اشاره کرد که عطری شیرین گرم و تلخ با پس زمینه ای میوه ای و گل دار است که برای بانوانی که دوست دار رایحه وانیل و نعناع هندی هستند و با رایحه میانی از گل های رز مشکلی ندارند، گزینه مطلوبی به شمار می رود. آرمانی سی زنانه پخش بو و ماندگاری بالایی داشته و مناسب فصل پاییز و زمستان است. این عطر در سال ۲۰۱۳ روانه بازار شد.

عطر زنانه IDOLE D’ ARMANI که در سال ۲۰۰۹ روانه بازار شد، از جمله عطرهای با استایل شیشه ای دایره ای و برنزی این برند است که به نسبت عطر گرانی برای نیمه دوم سال به شمار می رود.

در سال ۲۰۰۷ میلادی، این برند عطری ۷۵ میل در گروه بویایی ORIENTAL FOUGERE را روانه بازار کرد که GIORGIO ARMANI ATTITUDE POUR HOMEE نامیده می شود و گزینه خوبی برای مردانی است که استایل شیشه ای کلاسیک مشکی رنگ را که شبیه فندک، درب از چپ باز می شود را می پسندند.

از جمله عطرهایی که جورجیو در سال های اخیر روانه بازار کرده است می توان به عطر ۱۰۰ میل  در گروه بویایی وودی آروماتیک اشاره کرد که در نیمه دوم سال عرضه شد و رایحه گرم و شیرین با رایحه گل ها دارد. آرمانی پرایو ورت مالاکایت برای کسانی که دنبال رایحه های شیرین و قدرتمند  بر اساس نت هایی از گل های بهاری هستند گزینه خوبی است. ARMANI PRIVE VERT MALACHITE بدنه سبز رنگ و شیکی دارد اما قیمت ان ارزان است و پخش بو و ماندگاریش هم بالاست.

عطر دیگری که با استایل قرمز رنگ و شبیه رژ در همین سال روانه بازار شد، ARMANI PRIVE ROUGE MALACHITE نام دارد که عطری ساده و خوش بو بر اساس رایحه گل مریم است و برای کسانی که دنبال رایحه گل مریم هستند گزینه خوبی به نظر می رسد. پخش بو و ماندگاری بالا، از جمله قابلیت های این عطر است که در روزهای سرد سال میتواند استفاده شد و قیمت مطلوبی هم دارد.

عطر EMPIRO ARMANI 2008 که رایحه وانیلی و استایل شیشه ای سفید رنگ خاص دارد، عطری نیمه شیرین بوده که نت های میانی آن را گل های یاس و آفتاب پرست و رنبق تشکیل می دهد. آرمانی امپریو زنانه پخش بو متوسط و ماندگاری مطلوبی داشته و در کلیه فصول سال استفاده می شود.

عطر ARMANI CODE ULTIMATE یکی از عطرهای مردانه خوش استایل و رسمی این برند است که حس تلخ و چوبی را تداعی می کند و رایحه ابتدایی اش با بوی شیرین و کمی ادویه ای همراه می شود. رایحه چوب درخت سدر و گاباک در این عطر قابل توجه است. آرمانی کد التمیت مردانه پخش بو و ماندگاری بالا دارد و برای نیمه دوم سال توصیه می شود.

گران ترین عطر جورجیو آرمانی در سال ۲۰۱۴ میلادی برای بانوان و آقایان عرضه شد که ARMANI PRIVE ESENCE SATIN نام داشته و در گروه عطرهای حدود ۲۰۰ دلار به شمار می رود که عطری گرم و تلخ بر پایه رایحه کهربا است. رایحه ابتدایی عطر با بوی نیمه شیرین و گرم کهربا و حس قوی تر و جدی نت های چوبی جایگزین می شود. پخش بو و ماندگاری بالا از جمله قابلیت های این عطر در گروه بویایی اورینتال اسپایسی است برای نیمه دوم سال توصیه می شود.

از این گروه میتوان عطر ARMANI PRIVE EAU DE JADE  را اشاره کرد که تقریبا هم قیمت نمونه بالا بوده و یکی از عطرهای گران این برند محسوب می شود. علاوه بر این، ARMANI PRIVE AMBER ECCESNTRICO نیز از جمله عطرهای مردانه و زنانه است که در گروه عطرهای  بالای  ۱۵۰ دلار به شمار می رود.

اگر میخواهید از این عطرها مواردی  ارزان تر اما شیک را در اختیار داشته باشید، نمونه های زیر توصیه می شود:

  • ARMANI PRIVE ROSE ALEXANDRIE
  • ARMANI PRIVE PIVOINE SUZHOU
  • ARMANI PRIVE FIGUIER EDEN
  • ARMANI PRIVE PIERRE DE LAUNE

در این گفتار با بیش از ۷۰ نوع عطر از برندهای عطر جورجیو آرمانی، الیزابت آردن و امانوئل اونگارو آشنا شدیم.

شما کدام یک از رایحه ها را بیشتر می پسندید؟

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی در ایران و جهان را هر روز با مجله تخصصی لوکس تهران دنبال کنید.

یک نظر

یک نظر

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا