برند ها

راهنمای خرید عطر برای لاکچری گردها

راهنمای خرید عطر و ادکلن

راهنمای خرید عطر و ادکلن و هرآنچه در این باره لازم است بدانید

یکی از مهم ترین موضوعاتی که عاشقان و هواداران زندگی لوکس و رمانتیک یا به قولی خاص پسندها دنبال می کنند، مشاهده و انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی با برندها و قابلیت های ویژه است که به واسطه رنج قیمتی و همچنین در دسترس نبودن آن برای عموم، گزینه هیجان انگیزی برای لاکچری گردها به شمار می رود. در میان لوازم آرایشی و بهداشتی، چه برای آقایان و چه برای بانوان در گروه های سنی مختلف، عطرهای خوش بو با رایحه های خیلی خاص، گزینه مهمی برای لوکس گردها به شمار می آید و بخشی از فعالیت سالانه آنان به خرید عطر و ادکلن برندهای مطرح اختصاص پیدا می کند.

در واقع لاکچری گردها بیش از عامه مردم با جدید ترین برندهای خانه های های مد و همچنین خط تولید عطر سلبریتی های دنیای موسیقی و سینما و ورزش آشنا هستند و تفاوت نت های ابتدایی و میانی و اصلی بسیاری از برندها را میدانند و از این رو، عطرهای روز و شب آنان در فصول مختلف سال تفاوت چشمگیری با هم دارد.

برند ادکلن CR7 که به کریستیانو رونالدو راهنمای خرید عطر و ادکلن

(برند ادکلن CR7 که به کریستیانو رونالدو، فوق ستاره رئال مادرید اسپانیا تعلق دارد)

اما به هر حال، چه برای لاکچری گردها و چه عموم مردم که خیلی نمیخواهند هزینه بالایی برای ادکلن پرداخت کنند اما دوست دارند با اشراف اطلاعاتی مطلوب و هم چنین دانستن اصول و مبانی لازم برای خرید عطر ، نسبت به خریداری این کالای لوکس و ضروری در زندگی اقدام کنند، گفتار امروز مجله تخصصی لوکس تهران را به این موضوع اختصاص دادیم که اصولا چه نکاتی برای خرید عطر خوب باید در نظر گرفته شود. از طرفی، چگونه باید عطر اصل را از تقلبی تشخیص دهیم. چگونه میتوان آخرین اطلاعات دنیای عطر را دنبال کرد و سایت ها و هشتگ های مهم این حوزه کجاست.

برای پاسخ به این سوالات، توصیه میکنیم که راهنمای جامع خرید عطر لوکس تهران را دنبال کنید که شما را با مطالب جالبی آشنا میکند.

با عطر گردی ما همراه باشید.

ترفندهای کلیدی عطر گردی در اینستاگرام

بله! همه چیز در عصر ما به نوعی به شبکه های اجتماعی عکس محور و ویدیو محور ارتباط پیدا می کند. مهم نیست شما عضو رسمی این شبکه ها هستید یا به قولی از دور، دستی بر آتش این شبکه های رنگارنگ پر مخاطب دارید! برای رصد اطلاعات و دنیای لایک و فالوهای شبکه های اجتماعی، حتما نیاز نیست عضو رسمی این مجموعه باشید. با دانستن ادرس هر صفحه، میتوانید در صورت عمومی بودن آن، به اطلاعات جالبی دسترسی پیدا کنید و دامنه ای از اطلاعات و دانستنی های جذاب بر روی شما باز شود.

عطر گردی با لوکس تهران هواداران برند شانل راهنمای خرید عطر و ادکلن

(بیش از نیم میلیون عکس توسط هواداران برند شانل روی این هشتگ منتشر شده است که شما را به صورت لحظه به لحظه در جریان نظرات مشتریان محصولات عطر CHANEL قرار داده و با نت ها و رایحه های میانی و تکمیلی این برند معروف لاکچری گردها برای خوش بو شدن در فصول چهار گانه آشنا می کند)

 عطر باز ها را با دنیای ادکلن و لوازم آرایشی تیلور سویفت

(بیش از ۲ هزار تصویر بر روی این هشتگ به اشتراک گذاشته شده است که به طور اختصاصی عطر باز ها را با دنیای ادکلن و لوازم آرایشی تیلور سویفت، فوق ستاره موسیقی پاپ امروز جهان آشنا می کند. در بالا، تصاویری از دو ادکلن معروف تیلور سویفت به نام های: INCREDIBLE THINGS, WONDERSTRUCK را مشاهده می کنید)

عطر و ادکلن های خوش بو با ماندگاری

( اگر عاشق عطر و ادکلن های خوش بو با ماندگاری بالا و پخش بو مناسب هستید، ادکلن های آلفرد دانهیل انتخاب خوبی برای خاص پسندها است. به این هشتگ بروید)

 قیلا در سرویس مد گردی لوکس تهران گفتیم که قرارگاه مد نویس ها، عاشقان لاکچری گردی و هواداران دنیای جذاب مد و لباس، هشتگ های مدگردی در اینستاگرام است که از فشن بلاگرها گرفته تا طراحان خانه های مد از اچ اند ام و   D&G تا تیفانی و ورساچه  (هشتگ های جواهر گردی) و جورجیو آرمانی در دنیای مد و لباس و جواهرات، جدید ترین و اخرین استایل محصولات خود را در آن به اطلاع صدها میلیون کاربر اینترنت می رسانند.

 مد و لباس مردانه و زنانه خرید عطر

( بیش از ۵۰ میلیون عکس بر روی هشتگ های ذیل در اینستاگرام بارگذاری شده است که شما را با جشنواره ای از جدید ترین طرح ها و الگوهای مد و لباس مردانه و زنانه آشنا می کند)

هشتگ های مد گردی معروفی چون: FASHION. FASHIONBLOGGER, STYLE, FASHONISTA, JEWLERY تنها مشتی نمونه خروار هستند که روزانه هزاران عکس در حوزه های فشن در آن توسط حرفه ای های مد گردی و لاکچری گردها تا کاربرات عادی از سراسر جهان بر روی ان بارگذاری می شود و شما را با انبوهی از تصاویر و ویدیوهای وسوسه انگیز از پوشاک فصل تا جواهرات و دنیای اکسسوری های هیجان انگیز و لباس های دست دوز آشنا می کند.

تصویری از کیارا فراگنی - معروف ترین فشن بلاگر اینستاگرام

(تصویری از کیارا فراگنی – معروف ترین فشن بلاگر اینستاگرام که با حدود ۱۲ میلیون فالور، یکی از فعالان معرفی مد و لباس و دنیای عطر به کاربران اینستاگرام است. این دختر ایتالیایی مد نویس، همواره مخاطبانش را با برندهای مختلف ادکلن آشنا می کند. شلوار جین خوش رنگ و خوش استایلی که بر تن دارد از این برند است. کیارا اخیرا روی جلد نشریه ECONOMIA قرار گرفت)

اگر دسترسی نه به ژورنال نه به خانه مد و نه کتاب های اموزشی این عرصه دارید و نه در این حوزه اطلاعات و آموزشی را در اختیار دارید، با رصد اطلاعات در این مجموعه هایی که ذکر کردیم با هزاران مد نویس و فعال فشن در ۲۰۰ کشور دنیا آشنا می شوید و اگر به انگلیسی تسلط نسبی داشته باشید، به دانشگاه آنلاینی وارد می شوید که در افزایش دید و خلاقیت و کسب ایده شما موثر است.

بهترین راهنما برای خرید عطر برند ادکلن جنیفر لوپز

(بیش از ۱۵۰۰ عکس بر روی هشتگ JLOPERFUME بارگذاری شده است تا شما با نظرات کاربران و مشتریان برند ادکلن جنیفر لوپز آشنا شوید)

 کیت کلاسون یکی از مشتریان جدید برند ادکلن JLO

(خانم کیت کلاسون یکی از مشتریان جدید برند ادکلن JLO  است  که با انتشار این عکس در اینستاگرامش، از خرید آن ابراز رضایت کرده است. میتوانید با هشتگ گردی روی برند عطر سلبریتی ها، از نظرات آنها به طور مستقیم آگاه شوید)

اگر عاشق دنیای خوش بو جات! هستید و میخواهید در جریان جدید ترین ادکلن هاو محصولات مورد علاقه کاربران اینترنت قرار بگیرید، توصیه میکنیم که هشتگ های عطر را دنبال کنید. هشتگ های ادکلن ، بخشی مربوط به برندهای عطر می شود. قبلا در گفتاری ۵ گانه، بیش از ۳۰۰ نمونه ادکلن با استایل های گوناگون از ۳۰ برند مطرح دنیای ادکلن سلبریتی ها از JLO  تا KKW را معرفی کردیم. در واقع یکی از راه های آشنایی با جدید ترین خط تولید برندهای معروف ادکلن ۷ دنبال کردن صفحه آنها یا هشتگ آنها در اینستاگرام است. مثلا عاشقان ادکلن شانل بهتر است به CHANEL بروند یا دنیای مد و لباس و ادکلن جنیفر لوپز را میتوان در JLO دنبال کرد.

ادکلن های کیم کارداشیان که تحت برند KKW

( ادکلن های کیم کارداشیان که تحت برند KKW عرضه می شود را اینجا دنبال کنید)

همچنین اگر عاشق دنیای ادکلن کلوین کلین هستید به این هشتگ بروید. در واقع با درج نام برند در بخش هشتگ گردی اینستاگرام، به کلیه تصاویر و اطلاعاتی که درباره محصولات ادکلنن یک برند نیاز داریم، دسترسی پیدا خواهیم کرد. بنابراین هر گاه نیاز به دانستن اطلاعاتی از محصولات عطر قدیم  و جدید یک برند معتبر داشتید، نیازی به مراجعه به سایت اینترنتی نیست و کافی است تا به جستجوی اطلاعات ادکلن روی هشتگ مربوط به آن برند بپردازید.

ده ها محصول کلوین کلوین (CK) در عرصه ادکلن

(ده ها محصول کلوین کلوین (CK) در عرصه ادکلن را میتوان در این هشتگ دنبال کرد)

راه دیگر برای مشاهده برندهای مختلف ادکلن و آشنایی با دنیای عطر ، ورود به هشتگ های معروف در دنیای عطر است که PERFUME یکی از آنها به شمار می رود. بیش از ۷ میلیون تصویر توسط میلیون ها کاربر عطر باز اینستاگرام بر روی هشتگ پرفیوم به اشتراک گذاشته شده است که ما را با رایحه ها، استایل ها، حجم و گروه بویایی و غلظت اسانس هزاران برند ادکلن معروف و غیر معروف جهان آشنا می کند.

 تست یکی از ادکلن های جدید

(فشن بلاگر ی که با انتشار تصویری از تیپ زمستانی خود، نظرش را درباره تست یکی از ادکلن های جدیدش به اطلاع هوادارانش می رساند. تصویری که هزاران لایک در دسامبر ۲۰۱۷ میلادی دریافت کرد. او از این هشتگ برای معرفی ادکلن مورد علاقه اش استفاده کرد)

یکی از هشتگ های معروفی که میتوان به علایق و گروه های بوبایی و نت های ترش و شیرین عطرها دسترسی پیدا کرد، این هشتگ است که بیش از هفت صد هزار پست روی آن بارگذاری شده است.

جدید ترین محصول از خط تولید ادکلن دومنیک دولچه و استفانو گابانا D&G

(در تصویر بالا جدید ترین محصول از خط تولید ادکلن دومنیک دولچه و استفانو گابانا D&G را شاهد هستید. دنیای مد و  ادکلن دولچه گابانا را اینجا ببینید)

تصویری از کلکسیون مد و لباس ۲۰۱۸ دولچه و گابانا

(تصویری از کلکسیون مد و لباس ۲۰۱۸ دولچه و گابانا)

پس اگر خواستید با دنیای ادکلن ها در شبکه های اجتماعی آشنا شوید:

  • از هشتگ ها مدگردی در اینستاگرام استفاده کنید
  • با مد نویس های اینستاگرام در تعامل باشید و اطلاعات لازم را درباره مشخصات فنی عطرهای جدید و قدیم بدست آورید.
  • صفحه رسمی برندهای ادکلن سلبریتی های دنیای موسیقی و ورزش و سینما و فرهنگ را فالو کنید.
  • با جستجوی برند خاص در اینستاگرام، در جریان نظرات کاربران و مشتریان این برند قرار بگیرید.
  • هشتگ های مهم عطرگردی در اینستاگرام را که در این گفتار معرفی کردیم در نظر داشته باشید.
  • صفحه فروشگاه های مهم اینترنت مثل EBAY یا آمازون که به معرفی عطرهای جدید سلبریتی ها و برندهای معتبر دنیا می پردازند فرصت خوبی برای آشنایی با نظرات مشتریان قدیم در داخل کامنت های هر پست می باشد.
  • از نظرات متخصصان عطر داخلی که در شبکه های اجتماعی صفحه دارند استفاده کنید.

راهنمای خرید عطر

دنیای عطر هم ماننددنیای مدولباس، دنیای تخصصی اما به ظاهر ساده است که برای آشنایی با کیفیت و جنس و دنیایی هیجان انگیز از برندها و استایل ها و بوها و نت ها، می بایست از نظر خبرگان این عرصه آشنا شد و با اشراف اطلاعاتی خوبی، محصولاتی منطبق به نیازها و خواسته ها و علایق خود را با قیمت های خوب خریداری کرد.

حال با این مقدمه جالب که مشاهده کردید، به موضوعات مهم در حوزه خرید عطر می پردازیم که شاید سوال شما عزیزان مجله لوکس تهران هم باشد.

راهنمای خرید عطر و ادکلن در لوکس تهران

(راهنمای خرید عطر و ادکلن )

بهترین برند عطر و رایحه کدام است؟

این سوال را خیلی ها می پرسند! پاسخی برای این سوال وجود ندارد. در واقع، عطر هم مانند دیگر کالاهای لوکس، مقوله ای سلیقه ای است و نمیتوان معیاری برای ارجح دادن یک برند به نسبت دیگر برندها در نظر گرفت. الیته مشخصات ظاهری و فنی یک ادکلن و سابقه و ماندگاری و پخش بو، به عنوان پارامترهای مهم تفکیک کننده وجود دارد، اما به دلیل سلیقه ای بودن این موضوع نمیتوان ادعا کرد که مثلا برند ادکلن کلوین کلین از JLO یا آلفرد دانهیل یا کارولینا هررا بهتر است یا عطر D&G از ادکلن  ربل ریحانا حتما بهتر است! این نشانی اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار می دهد.

برند ماریا کری- استایل طراحی شیشه ادکلن و نوع بسته بندی

(برند ماریا کری- استایل طراحی شیشه ادکلن و نوع بسته بندی آن معمولا در فهرست پارامترهای خرید مشتری قرار دارد)

همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد. چرا که اکثر تولید کنندگان عطر که هزاران برند را تشکیل می دهد، خالق بو نیستند! آن ها بوی مورد نظر خود را به شرکت های شیمیایی سفارش داده و این شرکت ها نیز رایحه های مورد نظر را که ترکیبی از رایحه ابتدایی، میانی و اصلی هستند، طراحی  و تولید می کنند و در نهایت رایحه هایی به دست می اید که شما در فلان برند احساس می کنید.

راهنمای خرید عطر و ادکلن تست کردن صحیح ادکلن و زمان دادن به عطر

(تست کردن صحیح ادکلن و زمان دادن به عطر برای نشان دادن رایحه های سه گانه به خصوص رایحه اصلی را در نظر داشته باشید)

معتاد یک برند نشوید!

حرفه ای های عطر باز یک شعار همیشگی دارند: معتاد یک برند خاص ادکلن نشوید! خود را از فرصت حس رایحه های شاداب و با طراوت و نت های هیجان انگیز از برندهای معروف و غیر معروف محروم نکنید. این به ان معنی نیست که هر ماه یک عطر خرید کنید! میتوانید اگر در سال ۲ یا ۳ شیشه ادکلن تمام میکنید، این ۲-۳ مورد از چند برند معروف عطرها باشد. البته برخی از ادکلن ها جیبی و سفری هستند و قیمت بالایی ندارند! میتوانید برای سفر از ان استفاده کرده و عطرهای رسمی و خاص خود را برای مهمانی های شب و مراسم رسمی در نظر بگیرید.

تصویر سه محصول از برند ادکلن Rihanna

(تصویر سه محصول از برند ادکلن Rihanna که شامل :‌ RIRI , KISS, ROGUE  است)

تصویری از برند عطر SARAH JESSICA PARKER

(تصویری از برند عطر SARAH JESSICA PARKER)

تنوع عطر بانوان از آقایان بیشتر است

این اصل پذیرفته شده در دنیای عطر مردان و زنان است. تنوع ادکلن بانوان خیلی بیشتر از آقایان است. چرا که بانوان خریدار بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی هستند و دوست دارند با هر لباس یا هر مراسم، عطر ویژه ای که نت ها و رایحه های میانی و اصلی متفاوتی دارند را در اختیار بگیرند. بنابراین شرکت های فعال و موثر در دنیای ادکلن ها تلاش میکنند تا ابتدا نظر حجم گسترده ای از مشتریان زن را برای خرید عطر جلب کنند تا با این بستر، آقایان نیز مشتری این محصولات شوند.

به PH پوست توجه کنید!

هر عطری مناسب هر پوستی نیست. چرا که پوست افراد با یکدیگر متفاوت بوده و با توجه به PH‌متفاوت پوست افراد، نوع بوها متفاوت می شود. مثلا رایحه ای از شانل روی پوست یک بانوی سیاه پوست یا سرخ پوست یا رایحه ای که از همان عطر روی پوست یک سفید پوست احساس می شود، متفاوت خواهد بود. بعضا این اثر خنثی یا گاهی بد است! پس عطر را با توجه به PH‌ پوست انتخاب کنید که مقوله ای تخصصی است و میتواند موضوع تحقیقاتی خوبی برای دانشجویان بازاریابی و مدو لباس و مهندسی شیمی باشد.

تبلیغ طر دیوید بکهام ( راهنمای خرید عطر و ادکلن )

( راهنمای خرید عطر و ادکلن )

یک عطر در همه جا یک بو نمیدهد

مقوله مهم در زمینه خرید عطر این است که اگر شما فلان برند را خریداری کردید که در فرانسه تولید شده است، شاید همان برند در صورتی که در کشوری دیگر تولید شود، همان بوی اصلی را نداشته باشد. علت به جنس و کیفیت شیشه ای که عطر در ان نگهداری می شود بستگی دارد.

در خرید عطر صبوری کنید

لیستی از بهترین برندهای عطر جهان، لزوما بهترین ادکلن مورد نظر شما نیست! ادکلن تیلور سویفت و کیم کارداشیان یک ماه پس از تولید و عرضه به بازار فروش چشمگیری را ثبت کردند. اما همین عطر  ها شاید باب میل و مشام شما نباشد! پس در خرید عطر صبوری کنید. با تسترها دوست شوید! ان ها دوستان خوبی هستند! ابتدا عطر را روی پوست خود اسپری کنید و پس از سپری شدن مدتی، انتظار نتیجه داشته باشید. اگر رایحه دوم همچنان باقی بود، ادکلن معمولا کیفیت خوبی دارد.

 ادکلن دیوید بکهام : راهنمای خرید عطر و ادکلن

( معرفی ادکلن دیوید بکهام : راهنمای خرید عطر و ادکلن )

از تست های متعدد دوری کنید

اینکه شما خوشحال و خندان به ادکلن فروشی رفته و چندین تستر را امتحان کنید و انتظار داشته باشید به عطر مورد نظر برسید، نادرست است! چرا که در فضای عطراگین بوتیک ها، با تست چندین ادکلن روی پوست بدن، نمیتوان  انتظار داشت تا در عرض نیم ساعت به نت دلخواه رسید و کارت اعتباری را برای خرید عطر از کیف خارج نمود!

عطر گرم و سرد چیست؟

بسیاری از برندهای عطر ، عطرهایی متناسب فصول مختلف را برای بانوان و آقایان ارائه می کنند. مثلا فلان برند، اعلام می کند فلان محصول عطر خود، به دلیل رایحه های گرم و شیرینی که دارد، متناسب روزهای سرد سال است. بنابراین از این عطر در روزهای سرد پاییز و زمستان استفاده کنید.

یا مثلا فلان عطر می گوید که چون رایحه خنگ و شادابی مثلا از نت های نعناع در عطر به کار رفته است، برای روزهای گرم بهار و تابستان ، گزینه خوبی خواهد بود.

برند ادکلن SELENA GOMEZ

(از برند ادکلن SELENA GOMEZ شاهد VIVA MORE هستیم که استایل شیشه خیلی خاصی را دارد)

  انواع ادکلن در یک تقسیم‌بندی کلی به عطرهای گرم و سرد تقسیم می‌شوند. عطرهایی که در ساخت آن‌ها از رایحه‌های شرقی، شکلات و چوب صندل استفاده شود عطر های گرم محسوب می‌شوند و ادکلن هایی که در آن‌ها از رایحه هایی چون لیمو و هندوانه استفاده شود به عنوان عطرهای سرد شناخته می‌شوند. اگر بخواهیم به شکل اصولی از ادکلن استفاده کنیم مناسب‌تر است که عطر خود را متناسب با فصل انتخاب کنیم.

فصول سرد برای استفاده از رایحه‌های ملایم و خنک و فصول گرم برای استفاده از رایحه‌های گرم و تند مناسب است چراکه در فصول سرد رایحه عطرها ماندگارتر است و در فصل گرم که این ماندگاری کمتر می شود باید از ادکلن‌های با رایحه تند استفاده شود تا ماندگاری بیشتر باشد.

 ادکلن SI از برند معروف جورجیو آرمانی

( ادکلن SI از برند معروف جورجیو آرمانی)

از میل های کوچک شروع کنید

شما با برندی حتی معروف از یک عطر آشنا می شوید. اما هنوز بو و نت هایی که در آن به کار رفته است، برای شما شناخته شده نیست و دوست دارید در مرور زمان با رایحه های این برند ادکلن آشنا شوید. برای این کار، بهتر است تستر عطر را دریافت کرده یا از ادکلن های ۵۰ میل از آن برند استفاده کنید. اگر در میان مدت، از رایحه این برند حس خوبی به شما دست داد، میتوانید برای خرید ۱۰۰میل و بیشتر اقدام کنید و حتی بسته های هدیه که معمولا حاوی ژل های شست و شو و کرم هم هست استفاده کنید. به این نکته ظریف توجه کنید!

تشخیص عطر تقلبی از عطر اصلی!

اصل بودن عطری که خرید میکنیم به دلیل هزینه بالایی که دارد اهمیت بسیار دارد. اصل بودن عطر به عنوان ابزار آرایشی و بهداشتی اهمیت بسیار دارد:‌

  • عطر تقلبی ، میتواند برای بهداشت پوست مضر باشد
  • عطر تقلبی میتواند مشکلات تنفسی را برای کودکان و نوجوانان به همراه آورد.
  • ادکلن نامرغوب میتواند بافت پارچه لباس را به دلیل مواد شیمیایی غیر کنترل شده آسیب بزند.
  • عطر تقلبی ، حساسیت های پوستی را در افراد تسریع می کند.
  • ادکلن نامرغوب در شیشه های کدر و مات و بعضا به صورت باز ارائه می شود.
  • عطر تقلبی معمولا چاپ کمرنگ و بی کیفیتی روی شیشه ادکلن دارد.
  • ادکلن نامرغوب معمولا جعبه هایی با چاپ چند رنگ و غیر شفاف دارد.

با این حال، تشخیص عطر اصل از تقلبی همچون تشخیص طلا از غیر طلا بوده و حتی افرادی که سال ها در این زمینه مشغول به کار هستند نیز نمی توانند به درستی موضوع پی ببرند.

در زمینه کیفیت عطر و ادکلن نیز یکی از ویژگی های عطر خوب این است که رایحه‌اش یکنواخت باشد و بعد از استفاده تغییر ماهیت ندهد. همچنین برای آنکه عطر دیرتر کیفیت خود را از دست بدهد باید شیشه ادکلن را در محل خشک، خنک و به درو از تابش مستقیم نور خورشید نگه داشت. همچنین برای ماندگاری بیشتر بوی عطر ، بهتر است عطر را روی نبض‌ها از جمله مچ دست یا پشت گوش بزنیم.

عطر خوب را از کجا بخریم؟

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در زمان خرید عطر پیش می اید، مخصوصا زمانی که از فروشگاه های عمومی خرید میکنیم، مساله اصل بودن برند ادکلن مورد نظر ما است. همواره سعی کنید در خرید برندهای معتبر، از فروشگاه های معتبر داخلی یا خارج از کشور خرید کنید. برای عدم پرداخت مالیات، معمولا ادکلن هایی که در قسمت فری شاپ فرودگاه های بین المللی ارائه می شود، قیمت پایین تری به نسبت داخل شهر در کشورهای مقصد شما دارد. بنابراین برای فهم اینکه ادکلن در فرودگاه یا عطر در بوتیک ها و فروشگاه چقدر متفاوت است، همواره پیش از ترک فرودگاه کشور مقصد، قیمت ادکلن ها را بررسی کنید. مخصوصا برندهای مورد نظر شما.

ادکلنی از برند آنتونیو باندراس

( ادکلنی از برند آنتونیو باندراس که کلید کوچکی بر روی درب شیشه ادکلن قرار دارد و استایل جالبی را خلق کرده است)

اگر در کشوری هستید که دسترسی به کارت اعتباری ارزی بین المللی دارید، می توانید عطر مورد نظر خود را از طریق سایت مرجع به صورت اینترنتی سفارش داده تا پیش از زمان ترک شهر، ادکلن به نشانی شما ارسال شود و ۱۰۰ درصد نسبت به اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

بنابراین برای خرید عطر اصل:

  • از فروشگاه های اصلی در داخل کشور یا خارج از کشور خرید کنید
  • اگر کارت اعتباری ارزی دارید از سایت های مربوط به برندهای اصلی عطر خرید انجام دهید.
  • اگر کارت اعتباری ارزی دارید در سفرهای خارجی، از فروشگاه های معتبر فرودگاهی یا داخل شهر خرید انجام دهید.

عطر را کجا نگهداری کنیم؟

این هم سوال خوبی است! نگهداری عطر هم مثل هر نوع لوازم آرایشی و بهداشتی اهمیت زیادی دارد. چرا که شما با یک وسیله شیمیایی سر و کار دارید و نور و رطوبت و گرما و سرما میتواند بر خاصیت ان اثر بگذارد. همیشه از محکم شدن درب ادکلن مطمئن شوید.

  • هیچ گاه شیشه ادکلن ها را روبروی نور آفتاب قرار ندهید.
  • همواره ادکلن هایی با شیشه های تیره و مات را به جای شیشه های شفاف انتخاب کنید.

کدام رایحه ها ماندگار ترند؟

برخی از تولید کنندگان ادکلن ، تلاش می کنند تا با استفاده از مشک و عنبر، ماندگاری بو عطر خود را افزایش دهند. معمولا میزان ماندگاری پرفیوم ها و ادو پرفیوم ها به همین خاطر بیشتر از سایر ادکلن ها بوده و اگر میزان ماندگاری عطر برای شما اهمیت دارد، سراغ این دو دسته بروید.

چگونه عطر بزنیم؟!

بله! عطر زدن هم آداب خاص خود را دارد. چرا که شما هیچ وقت ادکلن را روی کفش خود یا کلاه و حتی روی جوراب و کمربند خود نمی زنید. اگر میخواهید ماندگاری ادکلن  شما زیاد شود و مرتب مجبور به استفاده از ان و کاهش حجم ان نشوید به توصیه های زیر توجه کنید:‌

  • بهتر است ادکلن را روی قسمت های نبض دار بدن اسپری کنید.
  • در اسپری کردن عطر روی پوست، فاصله را خیلی نزدیک قرار ندهید!
  • اگر ادکلن را از فاصله نزدیک اسپری کنید، عطر در یک نقطه جمع شده و احتمال اینکه بوی تلخی افزایش پیدا کنید زیاد می شود!
  • ۳ قسمت بدن:‌مچ- آرنج و گردن جاهایی هستند که بهتر است عطر را اسپری کنید.
  • همواره ادکلن را در فاصله ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتری از بدن اسپری کنید و به آرامی اسپری کنید.
  • ترکیب اسپری روی مچ دست و گردن یا حتی روی بخشی از لباس که چند لایه روی هم قرار می گیرد، پروژه عالی ادکلن زدن با پخش بوی بالا شما را تکمیل می کند!
  • بعضا توصیه می شود که اگر میخواهید همه بخش های لباس، معطر شود، ادکلن را در هوا اسپری کرده و چند ثانیه زیر محل اسپری قرار بگیرد تا عطر روی همه بدن شما اصطلاحا بشیند!
  • برای اینکه همیشه حس خوبی از ادکلن زدن برند مورد نظر داشته باشید، حتی المقدور از ست عطر استفاده کنید که ژل شستشو نیز در اختیار شما قرار می دهد. در استحمام، شستن بدن از پا به بالا سبب می شود تا عطر لوسیون به سمت بالا رفته و خیلی خوب روی بدن شما بنشیند.

روانشناسی عطر را جدی نگیرید!

خیلی ها فکر میکنند که اگر فردی عطری با رایحه تلخ را اسپری کرده است، از نظر سایکولوژی، تغییر پذیر نیستند و محافظه کارند! یا خشن و غیر رمانتیک هستند! یا اگر فردی عطرهای تیز و تند را استفاده می کند، حتما اعتماد به نفس  بالا داشته و خوداتکایی زیاد از خصایص وی به شمار می رود! یا اگر فردی همیشه عطرهایی با رایحه شیرین و گرم را انتخاب میکند، خوش مشرب و فعال و فداکار و متولد ماه مهر و . . .  هست!

در واقع این خصوصیت ها، پارمترهای تایید شده علمی نیست و بیش از انکه مستندات آکادمیک باشد، روایت های خودمانی روزمره افراد است و اساس علمی ندارد. بنابراین هیچ گاه بر اساس رایحه و برند عطر ، به قضاوت دیگران نپردازیم.

( عطری از برند بریتنی اسپیرز: BRITNEY SPEARS THE NICE REMIX)

( عطری از برند بریتنی اسپیرز: BRITNEY SPEARS THE NICE REMIX)

چگونه عطری برای دیگران کادو بگیریم؟

این سوال نیز از آن سوال هایی است که بسیاری اعتقاد دارند، پاسخ مشخصی برای ان وجود ندارد. چرا که ما با پارامتری به نام سلیقه طرف هستیم! هم سلیقه شخص خریدار و هم سلیقه مصرف کننده. حتی مادر هم نمی تواند سلیقه فرزندانش را به درستی در حوزه عطر تشخیص دهد و چه بسا عطری با رایحه خنک برای فرزندش که دوستدار این رایحه است، به دلیل دانه های تونکا و اسطوخدوس، به گرمی بزند و رایحه اصلی را از خنکی دور کند و مورد نظر فرزند قرار نگیرد!

بنابراین در واقع راه حل مشخصی برای مطرح کردن شیوه خرید عطر برای افراد وجود ندارد. اما میتوان نکته های تجربی را عنوان کرد:

  • اگر ادکلن روز ولنتاین را میخواهید خریداری کنید، شاید برای شما مهم تر از غلظت و کیفیت عطر ، استایل شیشه و نوع طراحی آن اهمیت داشته باشد. ادکلن هایی که صورتی رنگ باشد و روی بدنه و شیشه و جعبه، طرح هایی از قلب و پاپیون و نوشته های عشق و علاقه باشد، معمولا در اولویت آقایان و بانوان جوان قرار می گیرد. مخصوصا مواردی که کلمه: SPECIAL FOR HIM/HER روی ان درج شده باشد!
  • اگر میخواهید برای دوست خود هدیه ای عطر آگین ببرید، ست هدیه می تواند گزینه خوبی باشد. چرا که مصرف کننده را با عطر و ژل شست شو از آن برند آشنا می کند. اما این هدیه شاید برای هدیه های رسمی خیلی مناسب نباشد.
  • اگر برای کودکان و نوجوانان ادکلنی انتخاب می کنید، غلظت اسانس بالا نباشد.
  • اکر میخواهید سالی چند بار برای فرد مورد نظر عطر بخرید، ابتدا از حجم های پایین استفاده کنید تا اگر مد نظر ایشان واقع شد، در هدایای بعدی، از حجم های ۷۵ و ۱۰۰ میل استفاده شود.
  • اگر فرد مورد نظر شما، به رنگ خاصی علاقه دارد، ادکلنی استفاده کنید که در طراحی شیشه، از تم ان رنگ استفاده کرده باشد. معمولا اشخاص به خصوص نوجوانان و جوانان۷ علاقه زیادی به رنگ پیراهن تیم ورزشی مورد علاقه داشته و خرید عطری با رنگ شیشه منطبق با رنگ مورد نظر ان ها میتواند تاثیر گذار باشد.
  • بانوان به خصوص دختران ، تنوع طلب هستند و البته روی برند ادکلن حساس هستند. خرید عطر از دامنه برندهای مورد نظر ان ها میتواند نظر انها را بیشتر جلب کند تا خرید عطری فوق العاده خوش بو و رمانتیک از برندی غیر معروف!

(محصولی از برند بیانسه: BEYONCE HEAT)

(محصولی از برند بیانسه: BEYONCE HEAT)

با اصطلاحات عطر آشنا شویم

حتما در هنگام خرید عطر با اصطلاحات آشنا شدید که معمولا چون فرانسه هست معنی دقیق آن را نمیدانید.

  • الکل: معمولا عطرها از ۷۵ تا ۹۵ درصد الکل طبیعی به همراه اسانس های روغنی تشکیل شده اند که در برندها این نسبت متفاوت است.
  • پرفیوم: کلمه ی پرفیوم(perfume) از کلمه یونانی پرفیومر(perfumare) گرفته شده است که به معنی از میان دود است‌. چرا که یونانیان باستان اعتقاد داشتند رایحه ها نوعی دود غیر قابل دیدن هستند. در حالی که در فرانسوی ها به بوی خوش که در هوا پخش می شد عطر می گفتند.بهترین و با دوام ترین نوع رایحه ها را میتوان از پرفیوم که بیش از ۲۰ درصد اسانس روغنی دارند بدست آورد.
  • ادو پرفیوم: EDA PERFUME با داشتن غلظت اسانس بین ۱۵ تا ۲۰ درصدد، رتبه دوم را پس از PERFUMA در اختیار دارند. یعنی اگر با این کلمه روی جعبه عطر مورد نظر مواجه شدید، بدانید که غلظت اسانس ها کمتر است.
  • ادو تویلت: EDA TOILETTE غلظت اسانس نوع سوم را پس از پرفیوم و ادو پرفیوم دارند که معمولا غلظت اسانس ان ها بین ۸ تا ۱۵ درصد متغیر خواهد بود.
  • ادکلن ها: ادکلن ها معممولا غلظت اسانس زیر ۵ درصد داشته و برای آقایان استفاده می شود.

پس هر اندازه غلظت اسانس عطر مورد نظر شما بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. هر اندازه غلظت کمتر باشد، قیمت کاهش یافته و عطر رایحه ملایم تری داشته و بوی سنگین و تیز و تند ندارد. اما ماندگاری بالا و پخش بود مناسب را عطرهایی با غلظت اسانس بالا ارائه میکنند که البته قیمت بالاتری هم دارند.

اگر قصد دارید در مهمانی های چند ساعته شرکت کرده و حوصله تجدید عطر ندارید، بهتر است پیش از ورود به مراسم، عطرهای خوش بو خود را که غلظت اسانس بالایی دارند زده تا ماندگاری بو روی لیاس شما بیشتر باشد. برای استفاده های روزمره و محیط های کاری، معمولا ادوتویلت ها و ادوفرش ها توصیه می شود که رایحه های تیز و تند ندارد و برای کسانی که در جایی ساکن هستند، بوی تیز عطرشان دیگران را اذیت نخواهد کرد.

امیدواریم مجموعه مطالبی که در این گفتار در مجله تخصصی لوکس تهران ارائه شد بتواند راهنمای خوبی برای لاکچری گردهای عطر باز باشد.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی در ایران و جهان را هر روز در مجله لوکس تهران دنبال کنید.

شما چه پارامترهایی را در خرید عطر  در نظر می گیرید؟

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا