استایل و مد بانوان

مدگردی با کلاه های خاندان سلطنتی بریتانیا

کلاه های زنانه کیت میدلتون

کلاه های خاندان سلطنتی بریتانیا

مد و لباس اعضای خاندان سلطنتی در یک قرن اخیر به دلیل گسترش سینما و تلویزیون و روی جلد و داخل نشریات مد و لباس و سبک زندگی و حتی نشریات سیاسی و عمومی، در کانون توجه رسانه ها و عموم مردم قرار گرفت تا ببینند که مجلل ترین زندگی های عصر، چگونه به مد خود پرداخته و روزگار پرنس و پرنسس ها چگونه میگذرد.

همواره مد و لباس و سبک زندگی و همچنین متن و حاشیه زندگی اعضای خاندان سلطنتی در سراسر جهان، مورد استقبال مردم و مخاطبان رسانه ها بوده و به همین خاطر، امروزه که عصر دیجیتال را سپری میکنیم، شاهد حضور گسترده و چشمگیر تصاویر اعضای خاندان سلطنتی جهان در شبکه های اجتماعی به خصوص در اینستاگرام و فیس بوک هستیم. شما امروزه میتوانید از لنز دوربین گردشگران و با جادوی هشتگ های اینستاگرام، به داخل قصرهای مجلل از کرملین روسیه تا باکینگهام انگلستان رفته و بخش های قابل مشاهده این مکان های سلطنتی را مشاهده کنید.

کلاه های زنانه در خانواده های سلطنتی

(تصویری از کلکسیون مد و لباس ملکه الیزابت دوم که در پشت سر وی کاملیا از اعضای خاندان سلطنتی با گردن بند مروارید یقه ای و پلاکی در وسط مشاهده میکنیم)

هم چنین از طریق اطلاعاتی که فشن بلاگرها و حتی دیگر کاربران اینترنت به اشتراک میگذارند، در جریان مد و لباس زنان و مردان خاندان سلطنتی قرار گرفته و در نشریات تحلیلی مد و سبک زندگی مثل پیپل و ووگ و پاپ شوگر و امثالهم، اطلاعات جذاب و تخصصی درباره طراحان مد و جنس و برند پوشش این افراد قرار بگیرید. موضوعی که در دهه های پیش مسبوق به سابقه نبود.

در میان اعضای خاندان سلطنتی جهان، همواره سبک زندگی و پوشش اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا در کانون توجه رسانه های جهان قرار داشته است. گر چه ملکه بریتانیا (الیزابت دوم) و پادشاه و دیگر اعضای خاندان سلطنتی، قدرت سیاسی موثر ندارند، اما همواره اظهارات و گردش ها و حضور آنان در محافل گوناگون، بازتاب های خبری گسترده ای در رسانه های دنیا پیدا می کند. محبوب ترین عضو خاندان سلطنتی جهان را در قرن پر هیاهوی بیستم میلادی، میتوان پرنسس دایانا فقید دانست که به واسطه ۲۰ سال فعالیت در حوزه نیکوکاری و بشر دوستانه، محبوب ترین عضو خاندان سلطنتی در تاریخ بریتانیا به شمار آمد و به وی لقب: پرنسس قلب ها دادند.

(تصویری از پرنسس داینا در سال ۱۹۸۵ میلادی که وی  را با تاج الماس و گوشواره  طرح اشک مشاهده میکنیم)

سبک زندگی و مد و لباس پرنسس دایانا، در روزگاری که انقلاب دات کام در دهه نود میلادی، منجر به تولد غول های بزرگی چون فیسبوک و توییتر و اینستاگرام نشده بود، هر روز روی جلد مجلات و در کانون توجه رسانه ها قرار داشت. تصاویری که از مد و لباس دایانا منتشر شد، رکورد دار انتشار تصاویر سلبریتی های سلطنتی در مجلات آن روزگار نه چندان دور بود.

(تصویری از دایانا بر روی جلد ROYAL LIFE MAGAZINE)

پس از دایانا، کیت میدلتون، عروس دایانا فقید و همسر ویلیام، گر چه نتوانست در قد و قامت دایانا ظاهر شود، اما جایگزین خوبی برای دنیال کردن مد و لباس مشهورترین عضو خاندان سلطنتی بریتانیا در عصر پسا دایانا شد. مد و لباس این بانوی جوان خوش استایل و جذاب و همیشه خندان، در عصر شبکه های اجتماعی، یکی از پر مخاطب ترین فشن آیکون های روزگار است. سایت های بسیاری به معرفی مد و لباس و تحلیل و حتی فروش محصولاتی که وی از آن ها استفاده می کند مشغول هستند و در واقع کسب و کار میدلتونی، امروزه در دنیای مد، کارآفرینی جذابی برای فعالان استارت آپ های فشن محسوب می شود.

(تصویری از کلکسیون کلاه های جذاب کیت میدلتون)

اگر چه به واسطه فعالیتهای سیاسی و تاثیرگذاری سنتی در عرصه رسانه ها و خبر، اعضای خاندان سلطنتی انگلستان همواره در کانون توجه رسانه های جهان قرار داشته اند، اما برای دنیای مد گردها و لاکچری پسندها و عاشقان لباس های پرنسسی و سبک زندگی رویالی، دیگر اعضای خاندان سلطنتی جهان نیز بعضا مورد توجه بودند که از ان جمله میتوان به پرنس ویکتوریا، دختر ملکه سوئد نام برد که با مراسم ازدواج خود در سال ۲۰۱۳ میلادی با ماساژورش در کاخ استکهلم!، به صدر خبرهای مد و لباس و اخبار رویالی  آمد.

(تصویری از ویکتوریا، دختر ملکه سوئد در کنار همسرش در محوطه کاخ استکهلم که وی را با یکی از کلکسیون مد ولباس و کلاه های سلطنتی خاندان سوئد مشاهده میکنیم)

پوشش اعضای خاندان سلطنتی سوئد، همیشه خاص و تاثیرگذار بوده است. حضور رسمی و همیشگی انها در مراسم اعطای جایزه نوبل (غیر از جایزه صلح) که با پوشش سنتی و فاخر خاصی همراه هست و همچنین حضور آنان در ضیافت شام نوبل که از آن به عنوان مجلل ترین شام سال یاد می کنند، این خاندان را به کانون توجه رسانه های مد گرد می آورد.

(تصویر مجلل ترین ضیافت شام جهان که هر سال در حاشیه اعطای جایزه نوبل در کاخ آبی استکهلم برگزار می شود)

به هر حال، سبک زندگی و مد و لباس خاندان سلطنتی، امروزه فصلی جذاب برای دنیای مد گردها و تحلیل گران فشن است و لوکس تهران همواره تلاش کرده تا در این سعی و روال، نگاهی داشته باشد به دنیای جذاب پرنسس ها از نگاه رسانه ها و شبکه های اجتماعی.

در گفتار امروز سرویس مد گردی لوکس تهران، شما را به ضیافت کلاه های سلطنتی و فاخر می بریم. بیش از ۴۰ کلاه که اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا در  چند سال اخیر در مراسم رسمی و غیر رسمی بر سر داشته اند در این گفتار مورد بررسی قرار می گیرد.

با کلاه گردی سلطنتی ما همراه باشید.

کلاه گردی با ملکه و پرنسس ها

یکی از تفاوت های آشکار سبک مد و لباس اعضای خاندان سلطنتی به خصوص در بریتانیا با طبقه اشرافی، سبک کلاه و استفاده آنان از این پوشش در طراحی مد است که به خصوص در مراسم رسمی به وضوح دیده می شود. مهم نیست که این کلاه به خاطر شرکت در مراسم سیاسی است یا مراسم کریسمس یا هر رویداد دیگر. برند و جنس و استایل و رنگ آن همیشه مورد نظر مد گردها و پرنسس گردها بوده و هست و به همین خاطر، دنیای کلاه های خاندان سلطنتی نیز همچون کیف و کفش و لباس آنان و حتی محصولات ارایشی و بهداشتی که استفاده میکنند، مقولات جذابی برای عموم به شمار می رود.

از  دایانا تا پرنسس مارگارت و ملکه مادر تا کیت میدلتون و سوفی و زارا، گفتار امروز شما را به این دنیای جذاب آشنا می کند که انتخابی از زیبا ترین و جذاب ترین کلاه های خاندان سلطنتی انگلیس در سالهای اخیر است.

(اولین عکس ما شما را با سبک مد و لباس ملکه مد گردهای دنیا یعنی کیت میدلتون آشنا می کند. ست بنفش زیبا که کیت با کت و کلاه مخملی در سال ۲۰۱۱ میلادی رونمایی کرد، هوش سرشار وی را در رنگ شناسی در مد نشان می دهد. این تیپ را کیت  در نخسین مراسم کریسمسی که ایشان با ازدواج با ویلیام به عنوان عروس خاندان سلطنتی مطرح شد، بر تن داشت که توسط JANE CORBETT طراحی شده بود. عکاس این عکس نیز CHRIS JACKSON  بود)

(تصویری که در بالا مشاهده میکنید، سوفی، همسر شاهزاده ادوارد (جوان ترین فرزند ملکه الیزابت دوم) را در سال ۲۰۱۳ میلادی  مشاهده میکنید که به عنوان Countess of Wessex مطرح است. کت و کلاه آبی رنگ سوفی همیشه خندان توسط JANE  TAYLOR طراحی شده بود و این عکس توسط SAMIR HUSSEIN گرفته شد)

(در این تصویر، سوفی، کنت  وسکس را مشاهده میکنیم که با لباس فاخر سلطنتی در مراسم ازدواج پرنسس مادلین، دختر ملکه سوئد و کریستوفر اونلی در جون ۲۰۱۳ میلادی در کاخ سلطنتی استکهلم شرکت کرده بود و تاج الماس با نگین های آبی رنگش، شکوه خاصی به این استایل سلطنتی داده بود)

(در تصویر بالا، طراحی دیگر کلاه اعضای خاندان سلطنتی را توسط JANE  TAYLOR طراح مد معروف اروپایی را شاهد هستیم که زارا تیندال (معروف به زارا فیلیپس) در مراسم Cheltenham Festival در سال ۲۰۱۵ میلادی با یک کت مخملی لاکچری بر تن کرده بود. خانم زارا تیندال، تنها فرزند دختر ملکه الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبرا محسوب می شود که پدر و مادرش قهرمان اسب سواری در رقابت های المپیک ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ بود)

(در تصویر بالا، یکی از کلکسیون مد و لباس پرنسس دایانا فقید را شاهد هستیم که در سال ۱۹۸۱ میلادی، کلاهی که توسط JOHN BOYD طراحی شده بود و همرنگ با کت قرمزش بود را بر تن کرد. او این استایل را در نخستین روزهای ازدواجش با پرنس چارلز در GUILFORD CATHERDAL بر تن داشت. ست جذاب گوشواره الماس و کت و کلاه دایانا قابل توجه است)

(در تصویر بالا، یکی دیگر از کلاه های خاندان سلطنتی بریتانیا را شاهد هستیم که پرنسس Anne،‌کت دکمه دار پوشیده نارنجی را با کلاه نارنجی خوش استایل ست کرده بود. البته این مد متعلق به سال ۱۹۷۹ میلادی است و اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا این روزها از چنین پوششی استفاده نمی کنند. خال های گرد استایل خانم آن، مد جذابی در آن روزگار بود. این عکس توسط TIM GRAHAM گرفته شده بود)

(در تصویر بالا، ملکه الیزابت دوم را با مد کت و کلاه و کیف دستی سفید در زمان بازدید رسمی از مالت مشاهده میکنیم. این عکس، تیپ الیزابت دوم را در سال ۱۹۶۷ میلادی به تصویر می کشد. برند گل سینه الماس و گردن بند ملکه در این تصویر نامشخص است)

(در تصویر بالا، کلاه خاص و کت گل بهی جذاب پرنسس بئاتریس در مراسم ROYAL ASCOT در سال ۲۰۱۲ میلادی را شاهد هستیم. این عکس توسط MAX MUMBY گرفته شد. شاهدخت بئاتریس یورک، متولد ۱۹۸۸ میلادی است و نخستین فرزده شاهزاده اندرو، دوک یورک محسوب می شود و در نوبت سلطنتی بریتانیا، نفر هفتم محسوب می شود)

(در تصویر بالا، دوشز کرنوال را در تیپ یک بانوی میانسال مشاهده میکنیم که یکی از اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا بوده و کلاه پر دار جذابی را که توسط PHILIP TREACY طراحی شده است را بر تن دارد. این عکس مربوط به مراسم عروسی وی در سال ۲۰۰۵ میلادی است)

(ملکه مد گردها خانم میدلتون را مشاهده میکنیم که استایل بهاری  ایشان در جزایر سلیمان در سال ۲۰۱۲ میلادی دیده می شود. این کلاه کوکتیل توسط JANE TAYLOR برای سفر کیت میدلتون طراحی شده بود. این عکس توسط SAMIR HUSSAIN گرفته شده)

(در تصویر بالا، کلکسیون مد و لباس یکی دیگر از اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا را مشاهده میکنیم که پرنسس EUGENIE در سال ۲۰۱۲ میلادی کلاهی که توسط STEPHEN JONES طراحی شده بود را با لباس یک تکه بلند بنفش ست کرد. این عکس توسط DANNY MARTHIDALE گرفته شد)

(در تصویر بالا، کلاه کرم رنگ پهن با طرح گل را بر سر پرنسس سوفی مشاهده میکنیم که ست خوبی را با پیراهم دکمه دار بدون یقه ایشان ایجاد کرده است. وی این تیپ را در زمان حضور در Ascot در سال ۲۰۱۴ میلادی بر تن کرد و کار دیگری از طراح معروف مد خاندان سلطنتی، جین تیلور است)

(تصویری دیگر ار کلکسیون مد و لباس و کلاه های لاکچری کیت میدلتون. این عکس کیت را در کریسمس ۲۰۱۵ میلادی نشان می دهد که کلاه سبزی توسط SYLVIA FLETCHER است که برای برند LOCK & CO طراحی شده بود. گل سینه الماس طرح سبز و کت سبز رنگ و کلاه کیت در این عکس، شکوه ملکه مد بازهای جهان را به خوبی نشان می دهد)

(تصویری دیگر از مد و لباس پرنسس بئاتریس را شاهد هستیم که در سال ۲۰۱۳ میلادی جهت شرکت در مراسم EPSOM DERBY این استایل را بر تن کرده بود. استایلی که توسط KAREN HENRISKSEN طراحی شد و توسط MAX MUMBY برای INDIGO عکسبرداری  گردید)

(در تصویر بالا ، یکی از کلکسیون های مد و لباس پرنسس دایانا فقید را ۲ سال پس از ازدواجش با پرنس چارلز در زمانی که در استرالیا گردی بود شاهد هستیم. در این تیپ، نمادی از مد فاخر اما ساده دایانا که پارچه صورتی با خال های سفید را بر تن دارد مشاهده می شود.  کلاه کوکتیل دایانا را JOHN BOYD طراحی کرده بود و این عکس هم توسط انور حسین عکاس معروف خاندان سلطنتی بریتانیا گرفته شد)

(تصویر بالا، یکی از کلکسیون های مد و لباس پرنسس دایانا را نشان می دهد که در مراسم نیروی دریایی ارتش ایتالیا در سال ۱۹۸۵ میلادی بر تن دارد. کلاه ساده و شیک دایانا که تناسب خوبی با کلاه استایل نظامی پرنس چارلز دارد برند KANGOL داشت. عکس هم توسط انور حسین گرفته شد)

(در تصویر بالا، کلاه فاخر و شیک به سبک گل را که توسط یکی از خاندان سلطنتی بریتانیا به منظور شرکت در مراسم ایستر در سال ۲۰۱۵ میلادی پوشیده شده بود را ملاحظه میکنیم. طرحی از EMILY LONDON)

(در تصویر بالا، لباس قرمز رنگ پوشیده کیت میدلتون را شاهد هستیم که با کلاه فاخر سلطنتی در سال ۲۰۱۲ میلادی مشاهده می شود. طرحی از سیلویا فلچر گه برای برند LOCK & CO تولید شده بود. کیت را در DIAMOND JUBLIEE RIVER انگلیس مشاهده میکنیم)

(در تصویر بالا، خانم زارا از اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا را در سال ۲۰۱۲ میلادی شاهد هستیم که تیپ پاییزی کت و کلاه همرنگ تیره رنگ از مدل AMY MONEY MILIINERY را بر تن کرده بود و برای شرکت در جشن CHELTENHAM FESTIVAL حضور  یافت. این عکس نیز توسط انور حسین گرفته شد)

(تصویری از خانم کاملیا از اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا که وی را در زمان شرکت در حضور در کلیسای لندن در سال ۲۰۰۷ میلادی نشان می دهد. کلاه فاخر ایشان توسط PHILIP TREACY طراحی شده است و این تصویر نیز از کلکسیون تصاویر لباس های سلطنتی خاندان بریتانیا انور حسین است. ست جذاب کلاه با کت فاخر ایشان بازتاب رسانه ای در آن سال داشت)

(در تصویر بالا، کلکسیون مد و لباس و کلاه های ملکه الیزابت دوم را در جریان بازدید از مکزیک در سال ۱۹۷۵ میلادی شاهد هستیم. طرحی از برند ELIZABETH TAYLOR با توربان زرد)

(تصویری از کلکسیون مد و لباس بئاتریس از اعضای جوان خاندان سلطنتی بریتانیا در سال ۲۰۱۲ میلادی که لباس شب آبی سیر و کلاه کوکتیل کرم رنگ طرح GINA FOSTER را بر تن دارد)

(در لباس بالا، کیت را با کلاه کوتیل JANE TAYLOR شاهد هستیم که در زمان بازدید رسمی به بروکسل بلژیک در سال ۲۰۱۴ میلادی بر تن کرده است)

(تصویری از پرنسس بئاتریس از اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا که او را با لباس طرح گل و برگ سفید رنگ و یقه ساده سبز رنگ مشاهده میکنیم که کلاهی با طرح خاکستری STEPHEN JONES را در مراسم EPSOM DERBY  در سال ۲۰۱۲ میلادی بر تن داشت)

(باز هم عکسی از کلکسیون مد و لباس های  ساده و شیک سوفیا که او را در لباس تیره رنگ JANE TAYLOR در مراسم ASCOT مشاهده میکنیم که در سال ۲۰۱۵ میلادی بر تن داشت)

(در تصویر بالا، پرنسس دایانا فقید را در کلکسیون مد و لباس ایشان در سال ۱۹۸۱ میلادی مشاهده میکنیم که در مراسم  BRACEMAR GAMES شرکت کرده بود و طرحی از PHILIP SOMERVILLE را بر تن داشت)

(در تصویر بالا، طرحی ازمد و لباس کیت میدلتون را شاهد هستیم که در سال ۲۰۱۱ میلادی به منظور شرکت در مراسم نامزدی زارا از اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا بر تن داشت. طرح  لباس و کلاه شیک کیت  توسط GINA FOSTER طراحی شده بود)

(در تصویر بالا، ملکه الیزابت دوم را در طرحی از RACHEL TREVOR-MORGAN در منطقه WOLVERHAMPTON را در سال ۲۰۱۴ میلادی شاهد هستیم. تناسب رنگ کلاه با کت و گل سینه های همیشه الماس ملکه در این استایل قابل توجه است)

(در تصویر  بالا، کلکسیون مد و لباس کاملیا را شاهد هستیم که کلاهی پهن و بزرگ را از PHILIP TREACY را در مراسم TROOPING THE COLOUR در سال ۲۰۱۵ میلادی بر تن دارد)

(در تصویر بالا، کلکسیون از مد و لباس و کلاه های اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا را میبینیم که کامیلا را در سال ۲۰۰۶ میلادی نشان می دهد. او در مراسم BREAMAR GAMES، طرحی مشکی از TAM O’SSHANTER را بر تن کرده بود)

(در تصویر  بالا ، کلکسیون مد و لباس زارا از اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا را شاهد هستیم که کلاه عجیب و پهن از مدل leopard را بر تن دارد و در مراسم ASCOT در سال ۲۰۰۷ میلادی بر تن داشت)

(در تصویر بالا، کیت میدلتون  را در کلکسیون آبی-یخی شاهد هستیم که توسط JANE TAYLOR برای شرکت در مراسم TROOPING THE COLOUR طراحی شده بود و در سال ۲۰۱۴ میلادی رونمایی شد)

دنیای مد ولباس و لاکچری گردی را هر روز با سرویس مد گردی لوکس تهران دنبال کنید.

به نظر شما، کدام کلاه اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا جذاب تر و خوش استایل تر بود؟

 

یک نظر

یک نظر

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا