رویداد ها

داستان اوت کوتور : لاکچری گردی سطح بالا

اوت کوتور فشن سطح بالا

اوت کوتور چیست ؟

اوت کوتور (Haute Couture) یک اصطلاح فرانسوی بوده که از نظر طراحی مد و لباس، به مد سطح بالا (High Fashion) اطلاق می شود. اوت کوتور به لباس هایی گفته می شود که با کیفیت بسیار بالا و به صورت سفارشی طراحی و تولید می شود و با لباس های اماده پوشیدن (Ready to wear) متفاوت است. ۱۲۳ میلیون صفحه ایندکس شده درباره کلید واژه اوت کوتور در غول جستجوی اینترنت (گوگل) نشان می دهد که تا چه اندازه این مقوله عرصه مد و لباس جهان در کانون توجه فعالان مد قرار دارد.

در واقع لباس های اماده پوشیدن، لباس هایی هستند که به صورت سری دوزه طراحی و تولید شده و در سایز ها و رنگ های مختلف، توسط یک برند وارد بازار می شود و مورد استفاده طیف های مختلف جامعه با قیمت های گوناگون قرار می گیرد. اما لباس هایی که صورت اوت کور تولید می شود، هدف تنها یک فرد یا گروه محدود بوده و طرح و الگو و پارچه، فقط به منظور درخواست مشتری در دستور کار طراح مد و خیاط قرار می گیرد و مخاطب این لباس، عموم یا جامعه خاصی از مخاطبان نیست.

گزارش امروز مجله تخصصی مد و لباس لوکس تهران شما را با با این اصطلاح و طرح های جدید ان و نام آوران این عرصه آشنا می کند که میتواند برای عاشقان طراحی مد و لباس به خصوص دانشجویان و محققان این عرصه جالب توجه باشد. دنیای اوت کوتور را با هشتگ های مد گردی اینستاگرام پیگیری کنید.

اوت کوتور در اینستاگرام

(بیش از ۳ میلیون عکس بر روی هشتگ اوت کوتور در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است که شما را با جدید ترین طرح ها و مدل های این حوزه که توسط خانه های مد یا برندها منتشر شده آشنا می کند)

با اوت کوتور گردی امروز ما همراه باشید.

اوت کوتور : مد با طعم لاکچری

اوت کوتور را باید مد با طعم لاکچری دانست. مخاطبان این نوع لباس ها که معمولا بالاترین سطح ظریف کاری و سنگ دوزی و استفاده از اکسسوری های طلایی و نقره ای مجلل نیز در طراحی و دوخت آن استفاده می شود، طیف خاصی از جامعه به خصوص طبقه ثروتمندان بوده و بعضا سلبریتی های دنیای موسیقی و سینما و ورزش، برای حضور در مراسم فرش قرمز و جلوی دوربین رسانه ها، از اوت کوتور اختصاصی یا سفارشی استفاده می کننند.

پارچه هایی که برای طراحی و تولید لباس های اوت کوتور استفاده می شود، هم از جنس هم از نظر طرح و RGB رنگ و هم از جنبه های روانشناختی، بالاترین سطح کیفیت را داشته و میتوان یکی از مصداق های بارز متمایز کننده اوت کوتور با لباس های اماده پوشیدن را در جنس پارچه دانست.

لباس های اوت کوتور

(لباس های اوت کوتور الزاما قیمت های خیلی بالایی ندارند. در طراحی و تولید آنها، جنبه های خلاقانه اهمیت بیشتری از جنبه های کاربردی دارد. همانطور که در طرحی از ایو سن لورن مشاهده می کنید)

اوت کوتور ، مشتریان خاص خود را دارد و به همین خاطر، طراحان و دوزندگان این فشن سطح بالا ، با طیف خاصی از مشتریان لاکچری گرد مواجه هستند که به مناسبت های خاص، لباس های سفارشی هیجان انگیز را سفارش می دهند. لباس های اوت موتور معمولا به تولید انبوه نمی رسند. اما بارها مشاهده شده که لباس های مد سطح بالا برخی از چهره های شاخص سیاسی، ورزشی و سینمایی جهان، توسط دیگران نمونه برداری و تولید شده و بعضا با قیمت های کمتری در اختیار مخاطبان خاص قرار گرفته است.

تصویری از کلکسیون ژانویه ۲۰۱۸ اوت کوتور

(تصویری از کلکسیون ژانویه ۲۰۱۸ اوت کوتور برند Choueiter که HAND EMBROIDERED BAROQUE نام دارد و در اینستاگرام معروف دنیای اوت کور یعنی LOVING بارگذاری شده است. طرحی از طراح لبنانی که برای مشاهده نمونه های بیشتر این لباس نامزدی به این هشتگ رجوع کنید)

طرح اوت کوتور لاکچری از برند جوجز هوبیکا

(در تصویر بالا که اینستاگرام معروف LOVING منتشر کرده است، طرح اوت کوتور لاکچری از برند جوجز هوبیکا را شاهد هستیم. برای مشاهده فشن سطح بالا های این برند به این هشتگ مراجعه کنید)

طرحی از لباس اوت کوتور سیندرلایی قرمز

(طرحی از لباس اوت کوتور سیندرلایی قرمز رنگ ظریف کاری شده که از این برند است)

کیف و کفش در حوزه کاری اوت کوتور

( دنیای کیف و کفش هم در حوزه کاری فشن سطح بالا قرار دارد. همچون طرح کیف و کفش لاکچری فوق شیک برند رالف اند روسو که اینستاگرام LOVING آن را معرفی کرده است. برای اطلاعات بیشتر به این هشتگ مراجعه کنید)

تاریخچه اوت کوتور

شاید این تصور را داشته باشید که تاریخ اوت کوتور به عصر بانو شانل در اوایل قرن بیستم میلادی باز می گردد. اما تاریخ مد و لباس جهان سابقه ای بیش از قرن بیستم دارد. تنها در ایران، تاریخچه پوشاک اقوام ایرانی به بیش از ۸ هزار سال پیش باز می گردد که این مورد در کتابی به همین نام نیز در ایران منتشر و در دوره های کارشناسی طراحی پارچه و لباس مراکز اموزشی داخل کشور تدریس می شود.

طرحی از متدولوژی اوت کوتور

(لباس رنگارنگ زنانه بالا، طرحی از متدولوژی اوت کوتور را به تصویر می کشد که پیراهن موندریان، طراحی از سن لورن را به نمایش می گذارد)

گفته شده که پیشینه اوت کوتور به گذشته های دور و اوایل قرن هفدهم میلادی باز می گردد. فردی به نام رز برتین که طراح لباس مخصوص ملکه ماری آنتوانت، ملکه فرانسوی ها بود را میتوان از پایه گذاران اوت کوتور دانست. البته همواره در طول تاریخ، پادشان و سران کشورها، لباس های ویژه و فاخر و مرصع بر تن داشتند که به صورت اختصاصی برای انان طراحی و تولید می شد. اما فشن سطح بالا مدرن را میتوان به چند سده اخیر مرتبط دانست.

مد مفهومی مصداقی از اوت کوتور

(مد مفهومی را میتوان مصداقی از اوت کوتور دانست که هدف عمده آن، به نمایش در آوردن ذهن خلاق  طراح و ظرفیت های طراحی و دوخت ظریف کاری شده است تا جنبه های کاربردی لباس. همچون ۳ عکس بالا که شاید هیچ گاه حتی در جنگ های خنده و نمایش های کمدی نیز از آن استفاده نشود)

فرانسوی ها در عرصه هنر به خصوص فشن و موسیقی و معماری و نقاشی، از فعالان هنر جهان به شمار می روند و نقش تاثیرگذاری در توسعه هنر معاصر جهان ایفا کرده اند و اکنون رد پای این نقش آفرینی بارز و شاخص را میتوان در گشتی در موزه لوور پاریس و خیابان شانزلیزه و موزه ها و گالری های شهرهای مختلف این کشور مشاهده کرد.

 لباسهای اوت کوتور با لباس های READY TO WEAR (آماده پوشیدن)

(یکی از وجوه متمایز کننده لباسهای اوت کوتور با لباس های READY TO WEAR (آماده پوشیدن) را میتوان میزان کار ظریف دوزی و تزیین کار متنوع و گران قیمت لباس های فشن سطح بالا دانست که باعث می شود تولید یک لباس صدها ساعت وقت نیاز داشته باشد)

همچون لندن، رهبری فرانسه در عرصه مد و لباس جهان از قرن هفدهم تا به امروز ادامه داشته است و اوت کوتور نیز از این قاعده مستثنی نیست. فشن سطح بالا از کاخ ورسای عمومی شد. همانطور که موسیقی و مد فرانسه را میتوان ریشه در حمایت از پادشان فرانسه و اتریش و آلمان و انگلیس در سده های پایانی هزاره دوم میلادی دانست.

عده ای هم معتقد هستند که عبارت اوت کوتور فرانسوی، در آثار طراح شهیر انگلیس و پیشوای طراحی لباس سطح بالا زنانه یعنی چارلز فردریک ورث (FREDRICK CHALRLES WORTH) از نیمه نخست قرن نوزدهم میلادی عمومی شد و تا به امروز بخشی از سبک زندگی لاکچری گردها را به خود اختصاص داده است.

در دنیای فشن شو ها که شاهد کت والک مانکن های خوش استایل روی استیج های طوفانی هفته های مد شرق و غرب عالم هستیم، امروزه فشن سطح بالا ، حضوری فعال دارد و این حضور جاودانه به دلیل طراحی های منحصر به فردی خانه های مد برای لباس های اوت کوتور هیجان انگیز است که مخاطبان بسیاری را شیفته خود می کند.

لباس های اوت کوتور زنانه شب

(لباس های اوت کوتور زنانه شب، از جمله گران ترین لباس های فشن سطح بالا هستند که در مزون ها و خانه های مد پاریس و میلان در اختیار لاکچری گردها قرار می گیرد)

در فشن شو های اوت کوتور که نمونه آن را در تصاویر بالا و پایین شاهد هستید، معمولا لباس ها برای فروش عرضه نمی شوند. هدف این کلکسیون ها، به نمایش در آوردن بالاترین سطح مد خانه های مد بوده که ایده های خلاقانه و کارهای طراحان زیر دست و خیاطان مجرب را در معرض دید عموم قرار می دهد. چالش کشیدن خلاقیت و نوآوری در عرصه فشن و هم چنین ارائه نکاتی در طراحی مدرن مد و لباس جهان را میتوان از دیگر اهداف فشن شو های اوت کوتور دانست که با جادوی هشتگ های مد گردی اینستاگرام، امروزه توجهات زیادی را به خود معطوف کرده است.

یکی دیگر از اهداف فشن ویک های اوت کوتور (HAUTE COUTURE FASHION WEEK) را میتوان کمک به پیش برد صنعت مد و لباس جهان در عرصه های بازاریابی، تبلیغات، طراحی پارچه و طراحی لباس دانست که هر یک، موضوعات مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مد و لباس جهان است.

بالاترین سطح مد اوت کوتور

(بالاترین سطح مد اوت کوتور است و خیاطانی که در این طراز مشغول به کار هستند، حرفه ای های صنف خود محسوب می شوند)

برخی از کلکسیون های کیف و کفش و لباس مردانه و زنانه که توسط برندهای مختلف وارد بازار می شوند و شما هم انها را خریداری و بر تن میکنید، بعضا الهامی خلاقانه و ارزان، از نمایش اوت کوتور در هفته های مد و گالری ها هستند که زمینه عمومی شدن آن توسط خط تولید برندهای مطرح جهان فراهم می شود.

طراحان اوت کوتور ، توانایی های خود را در طراحی مد و لباس سطح بالا مردانه و زنانه به رخ می کشند و این یک رسانه قدرتمند برای آن ها به شمار می رود تا بتوانند آخرین سطح توانایی فنی، دید طراحی و ظرفیت خلاقیت آفرینی خود را برای ارائه کارهای فرصت آفرین در حوزه مد و لباس به اطلاع مشتریان لاکچری گرد برسانند.

شاید بتوان مد مفهومی (CONCEPUTUAL FASHION) که این روزها با استقبال گسترده مخاطبان لاکچری گرد دنیای مد و لباس مواجه شده است را بتوان تداوم متدولوژی مد سطح بالا تلقی کرد که می کوشد نوع نگاه جهانیان به مقوله پوشش را از نگاه صرفا پوششی به نگاه چند جانبه تغییر دهد.

برخی از خانه های مد مطرح و لاکچری جهان مثل CHANEL فرانسه برخی از کلکسیون های خاص خود را با عنوان اوت کوتور همراه می کنند و معمولا به سختی میتوان آن ها را تهیه کرد. البته دنیای جالب و هیجان انگیز اوت کوتور در فرانسه و ایتالیا، مخاطبان و فعالان بسیار تخصصی دارد که عاشقان فشن این فعالیت ها را زیر نظر دارند.

کارل لاگرفلد ، طراح مد آلمانی

(کارل لاگرفلد ، طراح مد آلمانی که مدیر ارشد خانه مد شانل در پاریس است، یکی از برترین طراحان لباس اوت کوتور است که طرح ۲۰۱۷ ایشان را مشاهده میکنید)

در لباس های اوت کوتور از تزیینات متعددی بعضا استفاده می شود. مشاهده لباس های عجب و غریبی که با مروارید و سنگ های سوراوسکی اتریشی تزیین شده و در طراحی پارچه از نخ های ابریشم هندی استفاده کرده اند، چشم هر بیننده ای را خیره می کند. پاریس را پایتخت مد سطح بالا جهان دانست که نمایش های سالانه اش، این شهر را به یکی از مقصدهای جذاب لاکچری گردی جهان تبدیل می کند.

تصویری از لباس اوت کوتور برند رالف روسو

(تصویری از لباس فشن سطح بالا برند رالف روسو (RALHPH RUSSO) که از کلکسیون پاییز ۲۰۱۷ رونمایی میکند)

تصویری از اوت کوتور آلکسیس مابیل (ALEXIS MABILLE)

(تصویری از اوت کوتور آلکسیس مابیل (ALEXIS MABILLE) که از کلکسیون پاییز ۲۰۱۶ ایشان، طراحی را مشاهده می کنید)

 لباس های اوت کوتور کریستین دیور

(شکوه لباس های فشن سطح بالا کریستین دیور را در رونمایی از کلکسیون تابستان ۲۰۱۷ میلادی تماشا می کنید)

معمولا قیمت لباس های اوت کوتور در فشن ویک ها، چند صد هزار دلار است و توانایی خرید آن برای اقشار خاصی از جامعه و طیف خیلی خاصی از لاکچری گردها و خاص پسندهای شیک پوش میسر است. مشاهده لباس شب با طرح و پارچه شگفت انگیز که با طلا و نقره تزیین کاری و ظریف دوزی شده و قیمتی به اندازه یک مرسدس بنز الگانس دارد، به اندازه یک خودرو لاکچری دیدنی خواهد بود.

اهداف اوت کوتور

شاید برای شما با مشاهده این تصاویر، این پرسش ایجاد شده باشد که هدف طراحان اوت کوتور و سرمایه گذاران این عرصه چیست؟ چرا باید کالایی تولید کرد که مخاطبان خیلی خیلی خاص دارد و عموما مردم توانایی خرید و حتی فرصت استفاده از ان را پیدا نمی کنند!

 اوت کوتور طرحی از جان گالیانو ایتالیایی

( اوت کوتور طرحی از جان گالیانو ایتالیایی)

تصویری از طرح والنتینو

(تصویری از طرح والنتینو)

طرح اوت کوتور رنگارنگ و منحصر به فرد

(طرح اوت کوتور رنگارنگ و منحصر به فرد که کاری از ویکتور هورستینگ و رالف سنورن از کلکسیون پاییز ۲۰۱۷ میلادی با نام Boulevard of Broken Dreams به نمایش در می آورد)

ناگفته پیداست که همانطور که رولز رویس، خودرو دست ساز و انتخاب فوق العاده لوکس سوارهای جهان، مثل پورشه و فراری و لامبورگینی، مشتریان خیلی خاص و لوکس دارد، لباس های مد سطح بالا نیز برای طیف ویژه ای از مشتریان طراحی می شود با این تفاوت که خودروهای لوکس چند میلیون دلاری، همواره در خیابان ها مورد استفاده عموم قرار می گیرند. اما الزاما لباس های اوت کوتور مجلل و لاکچری، در محیط عمومی و توسط صاحبانش یا طراحانشان عرضه و مورد بهره برداری قرار نمی گیرد.

تصویری از برند GUO PEI که از کلکسیون اوت کوتور پاییز ۲۰۱۶ میلادی

(تصویری از برند GUO PEI که از کلکسیون فشن سطح بالا پاییز ۲۰۱۶ میلادی به نمایش در آمده است و ظرافت های طراحی و دوخت و ایده خلاقانه طراح را به نمایش می گذارد)

لباس های دست دوزی سفارش سازی شده ، با لباسی که شما به خیاط سفارش میدهید تا بر اساس قد و وزن و استایل شما آن را بدوزد تفاوت دارد و این تفاوت فقط به قیمت آن ارتباط ندارد!

لباس های اوت کوتور ، لباس هایی هستند که از فرآیند طراحی تا پارچه و دوخت، همه مراحل با دست انجام شده باشد و فناوری دوخت مدرن امروزه دنیا که تولید لباس های سری دوزه شدن متنوع را به ارمغان می اورد، در تولید آن نقشی ندارد. شاید یکی از مهم ترین تفاوت های این نوع لباس ها را بتوان در این نکته مهم دانست. به همین خاطر، معمولا پارچه های بسیار گران قیمت با کیفیت بالا که هر متر از ان هزاران و بلکه ده ها هزار دلار قیمت گذاری می شود، در تولیدش به کار می رود.

طرح جذاب اوت کوتور از برند ژیوانشی

(طرح جذاب فشن سطح بالا  از برند ژیوانشی)

طرح شیک اوت کوتور از ژیوانشی

(طرح شیک اوت کوتور از ژیوانشی)

لباس های فشن سطح بالا برای تولید، زمان زیادی نیاز داردو به همین خاطر، خیاطان مجرب در طراحی و دوخت آن استخدام می شوند تا به کوچکترین طریف کاری های هم توجه شود.

اوت کوتور امروز

اتاق بازرگانی و صنعت پاریس به صورت قانونی این کلاس طراحی مد و لباس را قانونی اعلام کرد و از سال ۱۹۴۰ میلادی تا دهه نود قرن بیستم میلادی، اوت کوتور با فراز و نشیب هایی در اروپا برای طی کردن فرآیند استاندارد سازی همراه شد. خانه های مدی که لباس های مد سطح بالا تولید میکردند، ویژگی های خاصی داشتند که در هر خانه مد دیده نمیشود.

از جمله قوانینی که در فرانسه برای خانه های مد اوت کوتور وضع شده ان است که این مجموعه ها در پاریس، دفتر داشته و حداقل پانزده نفر در انها مشغول به کار شوند و حداقل بیست نیروی فنی نیز به طور تمام وقت بر روی لباس مشغول به کار شوند. مراسم فشن ویک اوت کوتور پاریس معمولا هر سال در ماه های ژانویه و جولای برگزار می شود و شاهد کت والک مانکن های مد سطح بالا روی استیج هستیم.

طرح اوت کوتور کریستین دیور با MARIA GRAZI CHIURI

(طرح فشن سطح بالا کریستین دیور با MARIA GRAZI CHIURI)

اوت کوتور ، مصداقی از قدرت طراحان مد و لباس و نشان دهنده توان سرمایه گذاری آنهاست. بنابراین بودجه یک برند در تولید لباس های مد سطح بالا نقش زیادی دارد. برخی از برندهای مطرح مثل ورساچه و گوچی، تولید لباس های اوت کوتور را در برخی از سالها به دلیل رکود بازار متوقف کرده و پس از مدتی دوباره به چرخه مد سطح بالای جهان بازگشتند.

هر ساله در مراسم اوت کوتور پاریس شاهد حضور برندهای صاحب نامی مثل کریستین دیور، شانل و جورجیو آرمانی هستیم که در سال های اخیر با حضور طراحان مد اوت کوتور مثل ZUHAIR MURAD   و ELI SAAB سبب رونق بخشی به کسب و کار مد سطح بالا جهان شد.

اوت کوتور مجلل، کاری از خانه مد ویکتور اند رولف (VICTOR & ROLF)

( در تصویر بالا، طرحی از اوت کوتور مجلل، کاری از خانه مد ویکتور اند رولف (VICTOR & ROLF) را شاهد هستیم که در کلکسیون پاییزه ۲۰۱۶ میلادی به نمایش گذاشته شد)

 طرح لباس اوت کوتور والنتینو (VALENTINO)

(طرح مشکی و قرمزی که در بالا مشاهده میکنید، طرح لباس اوت کوتور والنتینو (VALENTINO) هست که از کلکسیون پاییز  زمستان ۲۰۱۶ به نمایش در امده است)

 لباس اوت کوتور ظریف کاری شده مجللی از جورجز هوبیکا (GEORGES HOBEIKA)

(در عکس بالا، لباس اوت کوتور ظریف کاری شده مجللی از جورجز هوبیکا (GEORGES HOBEIKA) مشاهده میکنید که از کلکسیون ۲۰۱۸ این برند است)

طرح اوت کوتور جذاب صورتی رنگ پر پف کاری از شانل از کلکسیون ۲۰۱۷

(طرح اوت کوتور جذاب صورتی رنگ پر پف کاری از شانل از کلکسیون ۲۰۱۷)

در تولید برخی از لباس های اوت کوتور ، بعضا بیش از ۱۰۰۰ ساعت زمان صرفه دوخت و دوز می شود. زمانی که شاید برای تولید ده ها لباس کافی باشد. پس میتوان حدس زد که قیمت نهایی این لباس ها خیلی گران باشد. چون هزینه نیروی انسانی برای تولید آن بالاست. البته لباس های مد سطح بالا از چند هزار دلار تا صد ها هزار دلار را شامل می شود و هر اندازه برند و نوع پارچه خاص باشد، قیمت نهایی متفاوت خواهد بود.

اوت کوتور ، طرحی از آبرتا فررتی ایتالیایی )ALBERTA FERRETTI)

( اوت کوتور ، طرحی از آبرتا فررتی ایتالیایی )ALBERTA FERRETTI))

به هر حال همانطور که اشاره کردیم، لباس های اوت کوتور برای معرفی توان وظرفیت های فنی و خلاقانه طراحان مد استفاده می شود و ابزاری برای بازاریابی و تبلیغات سایر محصولات یک برند لاکچری به شمار می رود.

اوت کوتور بهار ۲۰۱۸ میلادی

اعضای رسمی اوت کوتور بهار ۲۰۱۸ میلادی را برندهای صاحب نام دنیای مد و لباس تشکیل می دهند که از ان جمله میتوان به: شنل، ژیوانشی، ژان پل گوتیه، میسون مارگیلا، ادلین آندره و جیامباتیستا والی اشاره کرد. این افراد، اعضای رسمی اتاق صنفی بوده و چند عضو خارجی نیز به عنوان اعضای وابسته حضور دارند که الی صعب، جورجیو آرمانی، ورساچه و ویکتور اند رولف از ان جمله هستند. کلکسیون کارهای ELLIE SAAB را در مجله ووگ تماشا کنید که اوت کوتور های ۲۰۱۷ میلادی را معرفی می کند.

اوت کوتور در یک نگاه

  • اوت کوتور یا مد سطح بالا اصطلاحی فرانسوی بوده که معادل انگلیسی ان را میتوان HIGH FASHION دانست.
  • لباس های مد سطح بالا معمولا برای فروش عرضه نمی شوند.
  • لباس های مد سطح بالا برندها، ابزاری قدرتمند برای برند سازی و بازاریابی سایر محصولات است.
  • لباس های مد سطح بالا بر اساس اندازه و سایز شخص خاص تولید می شود.
  • لباس های مد سطح بالا دست دوز است. یعنی کلیه مراحله دوخت حتی تولید پارچه نیز دست دوز انجام می شود.
  • دست سازی و دست دوزی، ویژگی لباس های لاکچری اوت کوتور محسوب می شود.
  • در تولید لباس های مد سطح بالا ، نمونه اولیه (پاترون) از پارچه معمولی بر تن مانکن (مولاژ) دوخته می شود و پس از رفع ایرادات فنی، نمونه اصلی طراحی و تولید می شود.
  • اوت به معنی فرا و کوتور به معنی دوختن است.

منابع اطلاعاتی اوت کوتور

  • دنیای از فدراسیون مد فرانسه در پاریس را در این نشانی مشاهده کنید.
  • جدید ترین طرح های مد سطح بالا برند Dior را اینجا تماشا کنید.
  • جدید ترین طرح های برند CHANEL را در این لینک مشاهده فرمایید.
  • برای آگاهی از فرصت های آموزشی مد سطح بالا به سایت کسب و کار فشن مراجعه کنید.
  • بخش ویژه مجله ووگ برای معرفی کلکسیون های بهاره و پاییزه جهان را اینجا مشاهده نمایید.
  • بخش ویژه مجله گاردین برای معرفی کلکسیون جهان در این نشانی در دسترس است.
  • صفحه اختصاصی و رسمی هفته مد را در فیس بوک دنبال کنید.
  • دنیای از دید آلکسی مابیل را در سایت اختصاصی آن مشاهده فرمایید.
  • اگر شیوه عکاسی و اطلاع رسانی را میخواهید مطالعه کنید به این نشانی بروید.
  • کلکسیون بهاره و پاییزه برند VALENTINO را در این نشانی مشاهده کنید.
  • طراحان برجسته مد سطح بالا باشگاه شیکاگو ایالات متحده را در این لینک بررسی کنید.
  • جامعه طراحان اروپا را در این نشانی دنبال کنید.
  • داستان ژیوانشی و در این URL در دسترس شما خواهد بود.
  • معروف ترین صفحه اینستاگرام  با ۲ میلیون فالور LOVING HAUTE COUTURE است.

اگر قصد تحصیل در حوزه اوت کوتور را دارید و میخواهید وارد طراحی و تولید لباس های فاخر و لاکچری جهان شوید، از خدمات موسسه فناوری مد آمریکا که MIT حوزه فشن این کشور است استفاده کنید. گواهی مخصوصی که توسط این موسسه ارائه می شود: THE COMPETENCY BASED CERTIFICATE PROGRAM IN HAUTE COUTURE فرصتی برای یادگیری ظرافت های این دنیای خلاق است. برای اطلاعات بیشتر به این لینک بروید.

همراهان لوکس تهران

اگر علاقمند به دنیای اوت کوتور و تحصیل در این حوزه و پیدا کردن فرصت های کارآموزی در خانه های مد و کالج های مطرح مد و لباس جهان هستید، درخواست های خود را کامنت کنید.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی در ایران و جهان را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

به نظر شما، مهم ترین عامل جذابیت اوت کوتور در دنیای مد و لباس جهان چیست؟

3 دیدگاه

3 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا