استایل و مد آقایان

مد گردی با “ بازی تاج و تخت ” : جادوی کلاپتون

سریال بازی تاج و تخت

سریال GAMES OF THRONES (بازی تاج و تخت) یکی از محبوب ترین سریال های چند سال اخیر است که در نقاط مختلف دنیا با استقبال گسترده سریال دوستان و علاقمندان به سریال های تاریخی و افسانه ای همراه شد. در چند سال اخیر، عاشقان فیلم وسریال، سریال  هایی چون: وایکینگ ها، کماندار، فرار از زندان و شرلوک را در کنار بیگ بنگ تئوری در صدر اولویت های تماشا خود قرار داند و رکورد دانلود غیر قانونی در اینترنت شکسته شد.

این سریال نه فقط از جنبه های داستان پردازی و شخصیت سازی و روایی و جذابیت های بصری و جلوه های ویژه و صحنه آرایی، بلکه از جنبه های فیلمبرداری و همچنین طراحی لباس، یکی از برترین سریال های چند دهه اخیر معرفی شد.

مد گردی با سریال بازی تاج و تخت

تلگراف در آگوست ۲۰۱۷ میلادی در گزارشی، طراحی لباس بازی تاج و تخت را شاهکار طراحی لباس در عرصه سریال سازی همه دوران دانست و طراح لباس های فاخر و اکسسوری های شخصیت های اصلی فیلم را یکی از برجسته ترین طراحان مد و لباس معاصر قلمداد کرد. این سریال تاریخی، توانست همچون سه گانه ارباب حلقه ها (LORD OF THE RINGS) که مقصدهای گردشگری نیوزلند را به دنیا معرفی کرد، در ظرفیت سازی نقاط توریستی که لوکیشن فیلمبرداری این مجموعه تلویزیونی بودند نقش تاثیرگذاری ایفا کند.

خانم میشل کلاپتون طراح مد بریتانیایی

(خانم میشل  کلاپتون ، طراح مد بریتانیایی که با طراحی لباس های جذاب سریال بازی تاج و تخت شهرت جهانی پیدا کرد. سایت ایشان را در این نشانی مشاهده کنید)

(اوت کوتور به روایت میشل کلاپتون ، طراح ارشد سریال بازی تاج و تخت)

در واقع امروزه، علاوه بر حوزه گردشگری روستایی (RURAL TOURISM)، گردشگری ورزشی (SPORT TOURISM)، گردشگری تندرستی (WELNESS TOURISM)، گردشگری سلامت (HEALTH TOURISM)، گردشگری صنعتی (INDUSTRIAL TOURISM) و طبیعت گردی (ECO TOURISM)، شاهد رونق گرفتن مقوله ای به نام گردشگری فیلم (MOVE TOURISM) هستیم که گردشگران را به دیدن لوکیشن های فیلمبرداری فیلم ها و سریال های معروف دنیا می برد.

در واقع مجموعه بازی تاج و تحت، هم از نقطه نظر ظرفیت های سریال سازی، مجوعه ای موفق بود، هم توانست با معرفی لوکیشن های فیلمبرداری جذاب و منحصر به فرد خود، مقصدهای گردشگری کمتر شناخته شده ای را در اختیار گردشگران خاص پسند و حتی لاکچری گرد قرار دهد تا از این فرصت برای مشاهده مکان هایی که شخصیت های اصلی سریال در ان ایفای نقش کردند، استفاده کنند.

میشل کلاپتون ، طراح ارشد مد و لباس سریال بازی تاج و تخت

(میشل کلاپتون ، طراح ارشد مد و لباس سریال بازی تاج و تخت که ایشان را در کنار لباس یکی از شخصیت های اصلی داستان مشاهده میکنید)

برای طراحان مد و لباس و عاشقان این عرصه میان رشته ای جذاب، طراحی صحنه و لباس و نوع ظریف کاری و تزیینات لباس کاراکترهای اصلی این سریال همواره در سال های اخیر مورد توجه و در کانون بررسی موسسات آموزشی، کتاب ها و مقالات عرصه فشن بوده و به همین خاطر، گزارش امروز مجله تخصصی لوکس تهران، مروری دارد به طراحی مد و لباس سریال تاج و تخت تا با طراح این مجموعه آشنا شویم.

امروز با طرح های بی نظیر طراح فشن آشنا می شویم که ظرف ۵ سال، میلیون ها طرفدار در سراسر جهان پیدا کرد بدون آنکه پیش از این در فشن ویک و حتی اینستاگرام فعال بوده و فشن بلاگری مطرح در سطح کیارا فراگنی  ۱۲ میلیون فالوری باشد.

در ادامه، ۵۰ طرح از کلکسیون لباس های این سریال را تماشا می کنید که شما را با جشنواره لباس های یقه ایستاد با آستین های بلند که از میان کمر، چین خورده و آویزان است می برد. برخی از کارهای خانم میشل، در کلکسیون های پاییزه برندهایی چون مری کاتزانزو و VALENTINO دیده می شود.

داستان بازی تاج و تخت : روایتی تخیلی و حماسی

سریال بازی تاج و تخت که از سال ۲۰۱۱ میلادی تا به امروز، در فهرست پر مخاطب ترین سریال های یک دهه اخیر قرار گرفته است، درامی شور انگیز با بازی توانمند شخصیت های داستانی مجموعه است که توانسته مخاطبان زیادی را در سراسر دنیا با خود همراه کند. جالب است که بدانید این سریال در ۶ سال اخیر، رتبه نخست بیشترین دانلود غیر قانونی اینترنت را به خود اختصاص داد که با هک شدن سایت HBO، بازتاب جهانی هم پیدا کرد.

طراحی لباس CERESI

(در تصویر بالا، خانم میشل کلاپیتون در طراحی لباس شخصیت سریال (CERESI) می خواهد تا ایشان با این طراحی لباس، خشن به نظر برسد)

اگر علاقمند به تماشای فصل های بعدی این سریال هستید باید بدانید که تا کنون ۷ فصل از این سریال منتشر شده و پخش فصل هشتم آن در بهار سال ۲۰۱۹ میلادی انجام می شود. سریال بازی تاج و تخت بر اساس رمان های فانتزی ترانه یخ و آتش نوشته جورج مارتین (GEORGE MARTIN) آمریکایی ساخته شده است و دیوید بنیوف و دی بی وایس به عنوان کارگردان این مجموعه تلویزیونی فعالیت دارند.

لباس های نظامی شخصیت های مرد سریال بازی تاج و تخت

(میشل کلاپتون در حال آماده سازی لباس های نظامی شخصیت های مرد سریال بازی تاج و تخت)

سریال بازی تاج و تخت که نبردی خیالی و حماسی را بین خانواده های اشرافی برای تصاحب تخت آهنین و پادشاهی هفت اقلیم روایت میکند، توانسته جوایز هنری معتبری را در چند سال اخیر از ان خود کند که از آن جمله میتوان به نامزدی EMMY, GOLDEN GLOBE, HUGO اشاره کرد. پیتر دینکلیج که در این سریال نقش تحسین بر انگیز و حماشی تیریون لنیستر را ایفا کرد، دو جایزه امی و گلدن گلوب را در سال های اخیر به خود اختصاص داد.

طرح های خلاقانه میشل کلاپیتون

(در تصویر بالا، یکی از طرح های خلاقانه میشل کلاپیتون طراح مد و لباس سریال بازی  تاج و تخت را شاهد هستیم که لباس سانسا یکی از شخصیت های جوان داستان را نمایش می دهد. گره های دور یقه و نوع لباس پشمی کلاسیک که برای این کاراکتر در نظر گرفته  شده  است، در القای حس بازیگوش و شیطنت او تاثیر گذار است. درتصویر پایین که سانسا لباسی با تم آبی رنگ را با موهای قهوه ای باز ست کرده ، با اکسسوری سنجاقک خانم کلاپتون نیز روایت گر شخصیتی شرور و مرموز است. همه این طراحی لباس در شخصیت پردازی کارکترهای اصلی سریال تاثیر گذار بود)

شصت و هفت قسمت این سریال تا کنون به هفت زبان زنده دنیا ترجمه شده و در ۵ قاره جهان توسط توزیع کنندگان معتبر فیلم و سریال در اختیار علاقمندان سریال های حماسی و تاریخی قرار گرفته است. مارک هوفام و فرانک دولجر به عنوان سرمایه گذاران این سریال یکی از ثروتمند ترین مردان دهه دوم قرن بیست و یکم هستند که توانستند با انتخاب خوب یک داستان و روایت جذاب حماسی، مخاطبان بسیاری را پشت جعبه سیاه میخکوب کنند و دنیا هم اکنون منتظر آخرین فصل سریال در ماه های آینده است.

(در این تصویر  که نمایش دهنده پنجمین اپیزود سریال بازی تاج و تخت است و شخصیت های مختلف را با لباس های گوناگون مشاهده میکنیم، باز شخصیت مهم داستان یعنی سانسا، لباس فاخری بر تن دارد که اگه خوب به این لباس نگاه کنید، یقه های گلدوزی شده اش با گل های رز قابل تشخیص است. این نوع گلدوزی لباس، این ذهنیت را درباره سانسا تداعی می کند که کاراکتری انرژی مثبت و غیر خشن دارد که البته شاخه های طلایی  روی شانه اش نیز در القای این حس در صحنه های بعدی تاثیر گذار است)

لوکیشن فیلمبرداری سریال تاج و تخت، امروزه یکی از مقصدهای گردشگری توریست های عاشق مناطق هیجان انگیز جهان است. از کرواسی، مالت، ایرلند شمالی گرفته تا اسکاتلند و مراکش در آفریقا و برخی از نقاط آمریکای شمالی، لوکیشن های منحصر به فرد با طبیعت فوق العاده این سریال پر بیننده هستند که در گزارشی به بررسی آن خواهیم پرداخت.

لباس های فاخر و کلاسیک

(در این سکانس که مربوط به SEASON 1 سریال بازی تاج و تخت است، سانسا را که در بالا با لباس های فاخر و کلاسیک شاهد بودیم، در این تصویر، نوعی کیمونو با تم صورتی رنگ بر تن دارد که با اکسسوری یقه ای ساده ای ست شده است. )

کلکسیون مد و لباس میشل کلاپتو برای سانسا

(در این تصویر از کلکسیون مد و لباسی که میشل کلاپتون طراح ارشد سریال بازی تاج و تخت برای سانسا، کاراکتر مهم سریال در فصل اول طراحی کرده است، میتوان طرح صورتی رنگ ساده که با کمربند فلزی طلایی، حس یک شخصیت مغرور و متفکر را القا می کند در لباس سانسا مشاهده کرد)

آخرین خبرها از وضعیت طراحی و ساخت قسمت های قبلی و فصل هشتم (آخرین فصل ) سریال بازی  تاج و تخت و همچنین آشنایی با بازیگران و عوامل سازنده این مجموعه را میتوان در سایت اینترنتی آن در  این لینک مشاهده کرد. برای اینستاگردها، تصاویر بازیگران و صفحات عوامل سازنده این مجموعه یکی از پر طرفدار ترین صفحات فعالان سریال های تلویزیونی چند سال اخیر است.

(در این تصویر که سکانسی از فصل دوم سریال بازی  تاج و تخت را شاهد هستیم، سانسا با لباس هایی که تداعی کننده لباس اقوام شمالی در سریال است ظاهر می شود و مدل مو دو بخشی یعنی از بالا بسته و از پایین باز را نمایش می دهد. گردن بندی که سنجاقک کوچکی به آن متصل شده است، بخش جدایی ناپذیر از استایلی است که خانم کلاپیتون برای این شخصیت در سکانس های نخست طراحی کرد)

(مولاژی از لباس نامزدی فاخر و مجلل زر دوزی شده سانسا را در سریال بازی تاج و تخت مشاهده میکنید)

صفحه اینستاگرامی رسمی این مجموعه با انتشار قریب به ۶۶۰ پست تا ژانویه ۲۰۱۸ میلادی، بیش از ۵ میلیون فالور پیدا کرده است که برای اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنید. تا کنون بیش از ۸ میلیون عکس توسط  کاربران و عوامل سازنده این سریال بر روی هشتگ اختصاصی این در اینستاگرام بارگذاری شده که شما را در جریان چند و چون ساخت این سریال ، لوکیشن فیلمبرداری، مصاحبه عوامل، شیوه طراحی و دوخت و تولید لباس ها قرار می دهد. برای اطلاعات تکمیلی این لینک را در نظر بگیرید.

(در تصویر بالا، سانسا را لباسی فاخر  که تم آبی رنگ روشن دارد و ظریف کاری های طلایی دو طرفه  شانه آن مشهود است مشاهده میکنیم. در این سکانس، با تغییر رنگ لباس سانسا در ایپزودهای مختلف، به نوعی با شخصیت پردازی سانسا در طول سریال همراهی میکنند تا بیننده متوجه تغییر رفتار و برنامه شخصیت های اصلی در جریان داستان بشوند. اصلی مهم در نماد پردازی با استفاده از جادوی مد و لباس)

بخشی از اکسسوری های طراحی شده  در این سریال را میتوان در این سایت مشاهده و خریداری کرد  که تحت برند BREAKING CHAINS عرضه می شود و از کلکسیون TARGARYEN معرفی شده است.

(تصویری از سکانس سریال بازی تاج و تخت که ما را با کلکسیونی از لباس سانسا* دختر جوان و خوش استایل و مغرور و مرموز سریال آشنا می کند. گلدوزی وسط لباس تیره رنگش را مشاهده کنید. موهای باز بدون سنجاقک  و لباس بدون گلدوزی و زری کاری های طلایی مرسوم که در سکانس های مختلف سریال و در تصاویر پایین از ایشان مشاهده میکنیم را شاهد نیستیم. این تلقین را تداعی میکند که او در حال تبدیل شدن به شخصیت اصلی و همچون روایت داستان، یک استارک واقعی خواهد بود که با ردای آبی تیره، حس غرور را افزایش می دهد که با مدل مو بافته شده مورد علاقه گریمور داستان، سکانس جذابی را خلق  کرد)

شکوه تاج و تخت با طرح های کلاپیتون

شانل دنیای طراحی لباس را باید میشل کلاپتون، طراح ارشد لباس های مجموعه بازی تاج و تخت دانست که هر سال نامزد دریافت جایزه امی آمریکا شد و یکی از عناوین بزرگ در حوزه طراحی لباس در یک دهه اخیر به شمار می رود. او توانست به خاطر طراحی لباس این سریال، ۲  بار این جایزه معتبر هنری آمریکای شمالی را به خود اختصاص دهد.

(تصویری بالا مربوط به سکانس هایی از season 2 سریال بازی تاج و تخت است که سانسا، شخصیت مطرح بخش های نخست این مجموعه تلویزیونی پر بیننده سال های اخیر، لباسی مجلل با زری کاری های طلایی طرفین شانه و همان سنجاقک همیشگی را بر تن دارد)

قطعا طراحی لباس مجموعه ای تلویزیونی با مخاطبان بین المللی که طراحی و ساخت هر قسمت از آن بیش از ۸ میلیون دلار هزینه در بر داشته باشد، کاری آسان نیست و ظرافت کاری و خلاقیت بسیاری را طلب می کند که به نظر می رسد بخش قابل توجهی از این بودجه صرف انتخاب پارچه و طراحی لباس و دوخت و اماده شدن آن برای شخصیت های مرد و زن سریال شده است.

(در  تصویر  بالا، سانسا را با دو سنجاق برای بستن مدل مو خاص خود در این سانس مشاهده میکنیم. لباس خلاقانه از میشل کلاپتون برای سانسا در این بخش از داستان حماسی بازی تاج و تخت که میخواهد این موضوع را القا کند که وی با لباس بنفش رنگ مجلل، فضا برای نامزدی وی و لوراس دیگر شخصیت داستان فراهم شود. گردن بند استایل پروانه ای سانسا و تم بنفش رنگ که نوعی الهام بخش انرژی آزاد و رها در طراحی مد است، این حس را به بیینده القا می کند که باید منتظر اتفاقاتی در سکانس های بعدی باشد که به خوبی کلاپیتون از پس این طرح بر آمده است)

تیمی بیش از  یک صد تن از طراحان مد و لباس و جواهرات و اکسسوری زیر نظر خانم کلاپتون در سال های اخیر مشغول به فعالیت بوده و ماحصل کار آنان را در لباس های فاخر و جذاب شخصیت های سریال مشاهده می کنیم. اگر چه این لباس ها اوت کوتور خیلی گران نیستند، اما چون با دست طراحی و دوخته می شوند، زمان زیادی صرف ساخت آن ها شده و به همین خاطر، حفظ  و نگهداری از ان ها در طول چند سال نیز بر هزینه ها می افزاید.

(اگر  دنبال کننده فشن ویک های اوت کوتور و مد مفهومی باشید، حتما استایل هایی شبیه آنچه سانسا در سکانسی از فصل سوم سریال پر مخاطب بازی تاج و تخت بر تن کرده است را مشاهده کردید. لباس هایی فاخر و بلند و با آستین های گشاد و باز و رها که نشان از غرور پرنسس های جذاب دارد. تم بنقش تیره که برای این لباس خانم کلاپتون طراحی کرده بود القا کننده این ذهنیت است که نماد پردازی های این شخصیت با گردن بند پروانه ای و سنجاق سنجاقکی، سانسا را اسیر نشان می دهد)

نکته جالب توجه درباره مد و لباس این سریال ان است که همه عواملی که روبروی دوربین فیلمبرداری سریال مشاهده میکنید، کلاه گیس بر تن داشته و همین طراحی این حجم از کلاه گیس های متنوع رنگارنگ و نگهداری انها برای لوکیشن های مختلف نیز کاری سخت و دشوار است. برخی از این کلاه گیس ها بیش از شش هزار و پانصد دلار قیمت داشتند. مخصوصا کلاه گیس هایی که بر سر دو شخصیت اصلی فیلم همواره مشاهده می کردیم.

(یکی از سکانس های جذاب سریاب  بازی تاج و تخت برای طراحان مد و لباس که ما را با شکوه طراحی هیجان انگیز میشل کلاپیتون آشنا می کند. اوت کوتورهای لاکچری طراح ارشد این سریال را میتوان در این قسمت تماشا کرد. جایی که عروسی سانسان و تیرون بوده و جذابیت تلفیق  پارچه هایی به رنگ طلایی و بنفش را نشان می دهد که با نوارهای گلدوزی شده طلایی به صورت ضربدری، ظریف کاری شور انگیزی را جلوه گر کرده است. این نوع طراحی لباس برای این سکانس به بیننده مفاهیمی  را القا میکند که اگر در جریان و روند این سریال باشید، معانی ان را درک می کنید)

طراحی لباس های تاریخی فیلم ها و سریال های حماسی و افسانه ای کار دشواری است  و این دشواری زمانی آشکار می شود که طراح لباس و گروه وی مجبور هستند تا انواع و اقسام تور دوزی و گلدوزی و ظریف کاری با جواهرات مرصع و بدلیجات را بر روی لباس های فاخر و پفی شخصیت های زن اصلی فیلم ایجاد کنند.

(در این تصویر، سانسا کارکتر معروف سریال بازی تاج و تخت را در سکانس بازگشت به خانه شاهد هستیم که لباس معمولی با گردن بند همیشگی را بر تن دارد و از ظریف کاری ها و گلدوزی های طلایی که در سکانس های پیشین شاهد بودیم خبری نیست)

یکی از گلدوزی های جذاب این سریال را میتوان در لباس سرسی، هنرپیشه مطرح سریال در بخش عروسی بنفش شاهد بود که در تصویر مشاهده می کنید. لباس های فاخر و لاکچری که سانسا در لوکیشن های مختلف  سریال بر تن می کند، بخشی از جذابیت های چشم نواز و فریبنده مجموعه را به خود اختصاص داده است که برای بیننده تلویزیون به خصوص بانوان عاشق مد و لباس، الگوهای الهام بخش برای  طراحی کاستوم هایی هیجان انگیز است.

برخی از لباس هایی که در سریال مورد استفاده قرار گرفت، به دلیل نوع صحنه پردازی و لوکیشن و روایت فیلم، می بایست کهنه به نظر برسد و به همین خاطر، قریب به پانزده روز تیم طراحی لباس مجموعه بازی تاج و تخت زمان اختصاص می داد تا لباس ها به شکل مورد نظری که کارگردان می پذیرد، در آید. لباس عروسی که مارجری و شخصیتی به نام جافری در این سریال بر تن داشتند یکی از پر مخاطب ترین لباس های این مجموعه در شبکه های مجازی است.

(خانم میشل کلاپتون و همکارش در اتاق طراحی مد و لباس سریال GAME OF THRONES)

تاج و نوع گلدووزی آبی و سفیدی که بر روی پایین لباس ماجری نقش بسته بود، بخشی از ظرفیت ممتاز طراحی لباس این مجموعه را به رخ می کشد. شخصیت های مختلف این سریال در طول این سریال ۷ فصلی، مرتب با لباس های گوناگون دیده می شود که طرح و رنگ و نقش  های متفاوتی را به نمایش می گذارند و بر اساس کنتراستی که با لوکیشن باید داشته باشند و روایت داستان، از رنگ های مکمل و خنثی در طراحی و دوخت ان خانم میشل استفاده کرده بود.

(تصویری از استایل مد و لباس میشل کلاپتون در زمان دریافت جایزه CREATIVE ART EMMY AWARD در سال ۲۰۱۷ میلادی)

رنگ های آبی و تیره که در این فیلم توسط طراح لباس ارشد به کار رفته است، در ذهن مخاطب نسبت به شخصیت پردازی که از کاراکترهای اصلی سریال بازی تاج و تخت صورت می گیرد تاثیر زیادی دارد. مثلا شخصیتی که رنگ تیره بر تن میکند، از حس لاکچری و فاخر فاصله می گیرد و نوعی قدرت آفرینی را به ذهن مخاطب تلویزیونی تداعی می کند. پوششی که برای دنریس یکی از شخصیت های فیلم در نظر گرفته شده بود با پوتین است و این با شخصیت وی که همواره در حال فرار کردن بود، در ارتباط معنایی است.

(یکی از لباس های فاخر و جذاب سانسا در سریال بازی تاج  و تخت را میتوان در سکانس بالا مشاهده کرد. جایی که سانسا را در لباسی بلند و پوشیده سفید با خزهای منظم شاهد هستیم که به نوعی تداعی کننده سبک زندگی و فرهنگ خاندان اوست. )

خانم کلاپتون بیش ترین تاثیر گذاری را در شخصیت پردازی  های  سریال بازی  تاج و تخت به دلیل طراحی لباس فوق العاده ایجاد کرد و در فصل های اول تا پنجم شاهد هنرنمایی ایشان هستیم. البته در فصل ششم سریال بازی تاج و تخت، شاهد حضور فردی به نام فری هستیم که برای مدتی طراحی لباس های این بخش را بر عهده می گیرد. کلاپتون از اکسسوری های هیجان انگیزی برای پوشش های بلند و پرنسسی شخصیتی مثل سرسی استفاده کرد که در قسمت های پایانی این سریال به خصوص قسمت های پایانی فصل ششم چشمگیر بود.

(در این سکانس که سانسا را در گل و برف به تصویر می کشد، پوششی زمستانی با تم قهوه ای و آبی تیره بر تن دارد که او را آماده برخورد با چالش هایی در قسمت های بعدی میکند. به چند شخصیتی که در تصویر مشاهده می شود نگاه کنید. طراحی این گونه لباسهای دست دوز پر هزینه فلزی کاری شده، توسط ده ها تن از هنرمندان و طراحان لباس زبردست زیر نظر میشل کلاپیتون انجام شد)

برخی از کاربران سایت IMDB و حتی مخاطبان این سریال در کامنت هایی که در شبکه های اجتماعی و سایت های اینترنتی درباره این مجموعه به اشتراک گذاشته اند، به طراحی لباس فوق العاده این سریال اشاره کردند که یکی از آن ها مربوط به طراحی لباس سانسا استارک است.

(در تصویر بالا از کلکسیون مد و لباس طراحی شده میشل کلاپتون برای بازیگران سریال بازی تاج و تخت، لباس فاخر و خز دار قهوه ای دو تکه CERSEI LANNISTER را شاهد هستید که در سکانسی از این فیلم در کنار سربازان پادشاه آن را بر تن دارد)

(در تصویر بالا، از کلکسیون لباس های سریال بازی تاج و تخت در SEASON 2، لباس DANEERYS TRAGARYEN (کاراکتر سریال) را شاهد هستیم که املیا کلارک آن را بر تن کرده و ستی از اکسسوری چوبی آویزان و کمربندی فلزی را به تصویر می کشد)

(در تصویر بالا، سکانسی از سریال بازی تاج و تخت را شاهد هستیم که MEILSANDRE در کنار STANNIS BARATHEON مشغول اسب سواری در جنگل هستند و خانم میشل، لباس های پوشیده را برای این کارکترهای سریال طراحی کرده است)

(در تصویر بالا، املیا کلارک را در لباسی در SEASON شماره ۲ سریال بازی تاج و تخت شاهد هستیم که لباس فاخر آبی رنگی را بر تن کرده است)

(از SEASON شماره ۳ سریال بازی تاج و تخت شاهد ردای آبی رنگ شخصیت داستان خانم MARGAREY TYRELL هستیم که با بازی ناتالی دومر  همراه شد)

(از SEASON شماره ۳ سریال بازی تاج و تخت شاهد سکانسی هستیم که ۳ تن از شخصیت های اصلی داستان، لباس های فاخری را بر تن کردند. در این سکانس، با لباس های: جافری، سرسی و توین لانیستر آشنا می شویم که به نسبت نماد پردازی انجام شده برای ان ها، مد و لباس شایسته ای توسط خانم میشل و همکارانش دیزاین شده بود)

(لباس فاخر سانسا استارک، شخصیت داستانی سریال بازی تاج و تخت را در SEASON شماره ۳ این مجموعه پر مخاطب سال های اخیر شاهد هستید که خانم میشل، طراح خلاق این مجموعه، اوت کوتر فاخر و مجلل را که با گلدوزی های طلایی با طرح خاص بر روی پارچه ای خوش نقش و خوش استایل همراه شده است را به نمایش می گذارد)

(طرحی که در بالا مشاهده میکنید از فصل ۳ سریال بازی تاج و تخت است که سرسی لانیتسر را کنار پتیر پالیش نشان می دهد و دو طرح از کلکسیون طرح های فاخز و جذاب خانم میشل کلاپتون را به نمایش میگذارد)

(طرح جذاب بالا که استایل کلاسیک مد و لباس سرسی لانیستر را در فصل چهارم سریال بازی تاج و تخت به تصویر می کشد، او را با اکسسوری های یقه ای و مدل مو خاص و جامه ای بنفش رنگ به نمایش می گذارد)

(در تصویر بالا، از کلکسیون مد و لباس خانم میشل کلاپتون، طراح ارشد مد سریاب بازی تاج و تخت، شاهد لباس و اکسسوری های گلدوزی شده مجلل لیسا آرین هستیم که در فصل چهارم سریال بر تن داشت)

(جان اسنو (JON SNOW) در فصل چهارم سریال بازی تاج و تخت لباس نظامی خاصی را بر تن دارد)

(در تصویر بالا، سکانس جنگل  گردی های DAENERYS TARAGARYEN را شاهد هستیم که با ردی فاخر آبی رنگ در فصل چهارم سریال بازی تاج و تخت ایفای نقش کرده است)

(تصویری از سکانس شمشیر بازی های JAIME LANNISTER در فصل چهارم سریال بازی تاج و تخت که وی را با لباس های زرهی نظامی شاهد هستیم)

(در تصویر بالا، سکانسی از بازی MISSANDI  را در فصل چهارم سریال محبوب بازی تاج و تخت شاهد هستیم که خانم میشل، طرح خاصی را برای این بانوی جوان طبقه اشرافی طراح کرده  است)

(در عکس بالا، اوت کوتور خانم میشل را برای لباس جذاب بلند دنباله دار MARGAERY TYRELL در فصل چهارم سریال بازی تاج و تخت شاهد هستیم که دنباله زیبایی از گل های بهاری  آبی رنگ دارد)

(در تصویر بالا، از کلکسیون لباس هایی که برای DAENERYS TARAGARYEN خانم میشل طراحی کرده بود، لباس ساده یقه باز ایشان را در فصل پنجم سریال بازی تاج و تخت مشاهده میکنید)

(در تصویر بالا، سکانسی  از اسب سواری های BRIENNE OF TARTH در جنگل را مشاهده میکنیم که لباس نظامی او را با طراحی از خانم میشل در فصل پنجم سریال بازی تاج و تخت به تصویر می کشد)

(سکانسی از فصل پنجم سریال بازی تاج و تخت که طراحی جذاب خانم میشل برای لباس مردی به نام TRYSTANE MARTELL را  شاهد هستیم)

(از سکانس فصل پنجم سریال بازی تاج و تخت شاهد طرحی دیگر از لباس های DAENERYS TARAGARYEN هستیم)

(در عکس بالا، سکانسی از فصل پنجم سریال بازی تاج و تخت را شاهد هستیم که سرسی لانیستر مشغول بازار گردی است و لباس ساده مشکی بر تن دارد که با اکسسوری توپی و مدل مو دو قسمتی ست شده است)

(در تصویر بالا، از کلکسیون لباس های سانسا استارک در سریال بازی تاج و تخت، شاهد استایلی در فصل پنجم هستیم که لباس مشکی بلندی را بر تن کرده است)

(خانم میشل، طراح ارشد مد و لباس سریال بازی تاج و تخت، کار سختی را برای طراحی لباس های گارد و نظامیان پادشاه داشت که نمونه آن را در بالا که مربوط به فصل پنجم سریال است بر تن AREO HOTAH مشاهده میکنیم)

(از کلکسیون لباس هایی که خانم میشل برای فصل ششم سریال بازی تاج و تخت طراحی کرده  است میتوان به لباس آریا استارک اشاره کرد که در سکانسی از این مجموعه مشاهده می کنید)

(تصویری از فصل ششم سریال بازی تاج و تخت که لباس نظامی JAIME LANNISTER را در طرحی از خانم میشل کلاپتون شاهد هستیم)

(تصویر استایل لباس سرسی لانیستر را در فصل ششم سریال بازی تاج و تخت شاهد هستیم )

(در تصویر بالا، استایل مد و لباس اولنا تیرل را در فصل ششم سریال بازی تاج و تخت شاهد هستیم که او را بانگین آبی و نوع سرپوشی گلدوزی شده سبز رنگ نشان می دهد)

سرسی لانیستر در بازی تاج و تخت

(زنجیر دو تکه نقره ای و لباس تیره بلند پوشیده سرسی لانیستر را در فصل ششم سریال بازی تاج و تخت شاهد هستیم که طرحی از میشل ، طراح ارشد مد و لباس این مجموعه تلویزیونی در سال ۲۰۱۶ میلادی بود)

خانم میشل کلاپتون (MICHELE CLAPTON) طراح مد و لباس سریال بازی تاج و تخت، برنده جوایز متعددی از مراکز هنری جهان بخاطر طراحی منحصر به فرد و ارزشمندش در این سریال شد. همراهی وی با طراحانی همچون میشل کارراگر (MICHELE CARRAGHER) و یونس و الیزا *YUNUS & ELIZA)) که طراحی طلا و جواهرات مجموعه را بر عهده داشتند، اهتمامی شورانگیز را در عرصه طراحی لباس سریال های تاریخی پدید اورد که تحسین برانگیز بود.

بخشی هایی از سزیال بازی تاج و تخت یا گیم آو ترونز

(طرح هایی از فصل سوم سریال بازی تاج و تخت)

درس هایی از کلاپتون

  • اگر به عنوان دانشجوی طراحی پارچه و لباس این گفتار را مطالعه میکنید، به ظرافت های مولاژ و گلدوزی و ظریف کاری توجه کنید.
  • اگر به عنوان دانشجوی بازاریابی مد و لباس این گفتار را مطالعه کردید و به دنبال CASE STUDY جالب هستید، توصیه میکنیم که به شیوه های تجاری سازی اوت کوتورهای خانم کلاپتون توجه کنید.
  • اگر به عنوان دانشجوی هنر این گفتار را مطالعه کردید، شیوه های الهام بخشی برندهای مطرح جهان مثل والنتینو را از طرح های میشل کلاپتون بررسی کنید.
  • اگر به عنوان دانش اموخه رشته طراحی صحنه و لباس این گزارش را مطالعه کردید، نقش طراحی لباس در نماد پردازی برای کارکترهای داستان های تخیلی مثل بازی تاج و تخت را تحلیل کنید.

برای موفقیت در حوزه مد و لباس امروز جهان، همواره تجربه های موفق فشن دیزاینر ها را مطالعه کنید.

همراهان گرامی

اگر علاقمند به مقولات طراحی صحنه و لباس هستید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی در اختیار ما قرار دهید.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز در لوکس تهران دنبال کنید.

به نظر شما، لباس کدام شخصیت های سریال بازی تاج و تخت جذاب تر از بقیه بود؟

یک نظر

یک نظر

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا