برند ها

لانوین : بیش از ۱۲۵ سال خلاقیت

تاریخچه برند لانوین

داستان جین لانوین

جین لانوین خالق خوش قریحه برند لانوین در سال ۱۸۶۷ در شهر پاریس متولد شد. او بزرگترین فرزند خانواده پرجمعیت خود بود و از همان سنین به دنیای مد علاقمند شد. جین در سنین نوجوانی به عنوان کار آموز در یک کلاه فروشی مشغول بکار شد. در این شغل او اولین کلاه های خود را طراحی کرد. در سال ۱۸۸۹ و در نتیجه طراحی زیبای کلاه هایش، جین فعالیت مستقل خود را آغاز کرد. او در فروشگاه خود برای بسیاری از ثروتمندترین افراد پاریس کلاه طراحی کرد.

برند لانوین لباس عروس

در سال ۱۸۹۷ با تولد ماگریت، دختر جین او به طراحی لباس های دخترانه طریف و زیبا روی آورد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. در سال ۱۹۰۹ بخش های طراحی لباس زنانه لانوین آغاز بکار کرد. در سال ۱۹۱۱ جین اولین لباس عروسی خود را طراحی کرد. این لباس، طراحی ساده و هنرمندانه ای داشت که به آن ظاهری رمانتیک می بخشید. در سال ۱۹۱۳ لاونوین برای زیباتر کردن لباس ها از خز استفاده کرد. او از اولین طراحانی بود که استفاده خلاقانه ای از این متریال نمودند.

در سال ۱۹۱۵، جین در نمایشگاه جهانی سان فرانسیسکو شرکت کرد. او بواسطه موفقیت در این نمایشگاه توانست گام های قدرتمندی در جلب مشتریان آمریکایی و فرانسوی بردارد.

لانوین پیشرو در عرصه دکوراسیون داخلی

در دهه ۱۹۲۰ جین قدم به عرصه دکوراسیون داخلی گذاشت.جین که  یکی از پیشروان این عرصه محسوب می شود با همکاری خلاقانه ای که با معمار وطراح داخلی،  آرماند آلبرت روتو داشت فروشگاه دکوراسیون داخلی لانوین را با محصولاتی همچون مبلمان، فرش، پرده، لوسترو کاشی در کنار فروشگاه قبلی خود به راه انداخت. در سال ۱۹۲۳ جین اقدام به طراحی لباس های ورزشی زنانه نمود.

لباس مجلسی برند لانوین

ویژگی اصلی این لباس ها راحتی آنها در کنار زیبایی منحصربفردشان بود. این لباس ها با سبک مدرن و جذاب خود مشتریان بسیاری را بسوب خود جلب کردند. در سال ۱۹۲۶ اولین مجموعه از لباس های مردانه و لباس های زیر زنانه این برند  به بازار آمد. خانم جین در زمان خود اولین برندی بود که هم لباس های زنانه و هم لباس های مردانه را عرضه می کرد. در سال ۱۹۲۷ جین تولد ۳۰ سالگی دخترش مارگزیت را با اولین عطر لانوین با نام  ARPÈGE را معرفی کرد.

این عطر با بوی خاص خود و شکل و طرح روی شیشه آن نمادی از عشق جاودانی جین به دخترش شد. در سال ۱۹۴۶ و به دنبال مرگ جین اولین دوره از فعالیت های پربار برند لانوین به پایان رسید.

عطر لانوین

دور جدید موفقیت های لانوین

در سال ۲۰۰۱ و به دنبال فروش خانه مد لانوین به شاو لان وانگ دور جدیدی از موفقیت های این برند آغاز شد. اوطراح خوش ذوق لباس،  آلبر الباز را به استخدام این کمپانی درآورد. برخی از ویژگی های این طراح همچون نگرش آرمانگرایانه به مد، قدرت تخیل بالا و علاقه به طراحی لباس هایی زنانه بسیار او را به جین شبیه می کرد.

لوگوی برند لانوین

(معرفی برند لانوین از جمله برندهای مشهور )

این مسئله بوضوح در  اولین مجموعه از لباس های او که در سال ۲۰۰۲ به نمایش درآمد نمایانگر بود. در سال ۲۰۰۵ و در فراهم آوردن مجموعه ای از لباس های مردانه، لوکاس آسیندریور با الباز همکاری کرد. نتیجه این همکاری بسیار موفقیت آمیز بود. توجه خاص لوکاس به متریال و جزییات اجرایی روح جدیدی به لباس های مردانه لانوین بخشید. در سال ۲۰۱۵ مروری بر آثار برند لانوین و جین لانوین در موزه مد Palais Galliera برگزار شد.

در سال ۲۰۱۶ بشرا جرار به عنوان طراح خلاق خط تولید لباس های زنانه انتخاب شد. اولین مجموعه لباس های این طراح برای لانوین شامل لباس های مدرن،ساده،  راحت و متناسب با هر شرایطی است.

 

لباس لانوین زنانه

Lanvin

 

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا