برند ها

۱۰ برند لاکچری جهان در سال ۲۰۱۸

دنیای لاکچری گردها، به کسب و کار رویایی برندهای صنعت لوکس جهان (luxury industry) در حوزه مبلمان، مد و لباس، ساعت و کیف و گردشگری وابسته است و به همین خاطر، برخی از برندهای دنیا، بزرگان عرصه لوکس گرایی به شمار می روند که طیف خاصی از جامعه، مشتریان پر و پا قرص محصولات و خدمات آن ها هستند.

وقتی صحبت از لاکچری میکنیم، کمتر به یاد کروز های رویایی مجلل چند طبقه که هتل های ۵ ستاره شناور بر فراز اقیانوس ها هستند را به یاد می اوریم یا جت های شخصی مجللی که در اختیار میلیاردرهای وال استریت یا سلبریتی های پرده نقره ای و استیج هستند. لاکچری را بیشتر در مد و لباس میتوان خلاصه کرد و مصداق های بارزی برای آن تفسیر نمود که امروزه توسط فناوری اطلاعات و شبکه های اجتماعی به خصوص شبکه های عکس محور مانند اینستاگرام، با دنیایی از لایک و فالو و هشتگ های مد گردی عیان می شود.

در روزگار امروز، جامعه اطلاعاتی جهان که بیش از ۳ میلیارد نفر در اقصی نقاط گیتی هستند، شب و روز در تیر رس فوتوشوت برندها از محصولات مختلف مد و لباس بوده که در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شود. این ها را باید در کنار تصاویری قرار دارد که طبقه مرفه جامعه در سبک زندگی لوکس خود در شبکه های مجازی منتشر می کنند و راهی برای نشان دادن جلوه هایی از لاکچری گردی خود دارند.

بسیاری از برندهای لاکچری دنیا را میتوان در لابلای هشتگ هایی که تصاویر کاربران روی آن تگ و بارگذاری می شود مشاهده کرد. از طرفی، بخشی از دنیای لاکچری گردها، از طریق لایو استریم های اینستاگرام و پست های توییتری مد نویس ها و بررسی محتوای فشن بلاگرهای معروف دنیا مثل کیارا فراگنی و لیاندا کوهن دیده می شود که مخاطبان زیادی در سراسر جهان دارند.

معرفی ۱۰ برند لاکچری جهان

(شکوه گوچی در فشن ویک میلان)

برای لاکچری بودن و لاکچری دیدن و لاکچری گردی، نه هزینه زیادی لازم است و نه اینکه از مشاوران تخصصی مد باید استفاده کرد و حق المشاوره های سنگینی مثل روشی که مد گردها در شهر رویایی خاورمیانه دنبال میکنند پرداخت کرد. کافی است، روزانه چنددقیقه در هشتگ های محبوب لاکچری گردها پرسه زد و اطلاعات فوق العاده از مکان های دیدنی و برندهای هیجان انگیز را توسط لاکچری گردهای مجازی مشاهده کرد که FASHION, FASHIONISTA, LUXURY تنها مشتی نمونه خروار است.

گزارش امروز سرویس برندهای مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران شما را با ۱۰ برند لاکچری دنیا که بیشترین حجم فروش را تا پایان دسامبر ۲۰۱۷ میلادی تجربه کردند را معرفی میکنیم تا با سبک کار و نوع فعالیت و روش اطلاع رسانی آنها در روزگار امروز دنیای لوکس گردها آشنا شویم.

با لوکس گردی با ۱۰ برند لاکچری گردها همراه ما باشید.

۱۰ برند لوکس جهان در یک نگاه

کالاهای لوکس (LUXURY GOODS) طیف وسیعی از محصولات را شامل می شود که نوشیدنی ها، مد و لباس، محصولات آرایشی و بهداشتی، محصولات زیبایی، عطرها، ساعت ها، طلا و جواهرات، کیف های چرم و کیف های دستی کوچک و بزرگ بانوان از آن جمله است. امروزه علاقه به خرید و استفاده از محصولات و خدمات لاکچری در سراسر جهان افزایش پیدا کرده و یکی از دلایل آن را باید در قدرت تبلیغات مجازی در معرفی این طیف از محصولات و خدمات دانست که به اطلاع شمار بیشتری از جامعه جهانی می رسد.

10 برند لوکس جهان

ایالات متحده همچون قرن بیستم، پر مصرف ترین کشور جهان در حوزه کالاهای لوکس و مقصد شماره ۱ کالاهای لاکچری جهان را به خود اختصاص می دهد. اگر چه لندن، میلان و پاریس و حتی ژنو سوییس، پایتخت لاکچری بازهای قاره سبز به شمار می روند، اما خریدار اصلی بسیاری ازمحصولات لاکچری در آمریکای شمالی بوده که بخشی از اقتصاد سالانه GDP این کشور را به خود اختصاص می دهد و گردش مالی سرسام آوری را رقم می زند.

بر اساس تحقیقاتی که موسسه BAIN & CO انجام داده، میزان رشد ارزش برندهای  لاکچری در فاصله سال های ۲۰۱۳ میلادی تا ۲۰۱۴ میلادی حدود ۴ درصد از کل اقتصاد جهانی بوده که این رقم در سال ۲۰۱۵ میلادی به بیش از ۶ درصد افزایش یافته است و احتمال افزایش آن در سال های آینده  نیزوجود دارد. گردش مالی محصولات لاکچری جهان که در سال ۲۰۱۲ میلادی حدود ۲۷۰ میلیارد دلار بود در سال ۲۰۱۶ میلادی به بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار رسید.

اوت کوتور صورتی برند شانل

(تصویری از اوت کوتور صورتی برند شانل: محبوب بانوان)

تفاضا برای خرید محصولات لاکچری به خصوص در حوزه مد و لباس و ساعت روز به روز در حال افزایش است و رقابت گسترده ای میان بزرگات تاریخ ساز عرصه مد مثل شانل و رالف  لارن تا گوچی و تیفانی برای ارائه محصولات خلاقانه خوش تراش و خوش استایل بر قرار است که جلوه هایی از ان را در فوتوشوت های و ویدیوها و فشن ویک های دنیا مشاهده می کنیم.

(دیوید بکهام فوتبالیست، فشن آیکونی برای نمایش محصولات لاکچری در جهان است که روی جلد مجله ELLE نیز معمولا با معرفی محصولات لوکس قرار می گیرد)

تنها در سال ۲۰۱۵ میلادی، بیش از ۷۸ میلیارد یورو کالای لوکس در ایالات متحده آمریکا به فروش رفته است و پیش بینی می شود این وضعیت با وجود رکود در بازارهای آمریکا در سال های آینده نیز ادامه پیدا کند و همچنان ایالات متحده، بازار شماره ۱ محصولان لاکچری فردی باشد.

فهرست ۱۰ برند پر فروش لاکچری حهان در سال ۲۰۱۷ میلادی به شرح زیر است که در ادامه گفتار به بررسی کسب و کار آن ها می پردازیم:

  • رتبه اول: برند لوییس ویتون (LOUIS VITTON) با فروش ۲۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی.
  • رتبه دوم: برند هرمس (HERMES) با فروش ۲۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی
  • رتبه سوم: برند گوچی (GUCCI) با فروش ۱۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی.
  • رتبه چهارم: برند شانل (CHANEL) با فروش ۱۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی.
  • رتبه پنجم: برند رولکس (ROLEX) با فروش ۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی.
  • رتبه ششم: برند کارتیه (CARTIER) با فروش ۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی.
  • رتبه هفتم: برند بربری (BURBERRY) با فروش ۴.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی.
  • رتبه هشتم: برند پرادا (PRADA) با فروش ۳.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی
  • رتبه نهم: برند کریستین دیور (CHRISTIAN DIOR) با فروش ۲.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی.
  • رتبه دهم: برند تیفانی اند کو (TIFFANY & CO) با فروش ۲.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی.

 

لوییس ویتون همانطور که در رتبه بندی بالا مشاهده میکنید، با قریب به ۳۰ میلیارد دلار فروش در سال ۲۰۱۷ میلادی، پر فروش ترین برند لاکچری جهان مد و لباس محسوب می شود و با ارزش ترین برند مد و لباس جهان به شمار می رود. لوییس ویتون که این روزها با نام LOUIS VITTON MOET HENNESSY یا همان LVMH شناخته می شود، کلکسیونی از برندها را در اختیار داشته و به همین خاطر، گران ترین برند دنیای گران های جهان است و همچنان یک برند فرانسوی، در صدر لاکچری جهان قرار دارد. از سال ۱۹۸۹ میلادی، لوییس ویتون توسط برنارد آرنالت (BERNARD ARNAULT) رهبری می شود

باید توجه کرد که این فهرست توسط سایت STATISTA معرفی شده است و تنها دنیای مد و لباس و جواهرات را شامل می شود و خودروها و هواپیماها یا مصداق ها دیگر محصولات لوکس را در بررسی خود لحاظ نکرده است.

رتبه اول برند های لاکچری : لویی ویتون

لویی ویتون یا لوییس ویتون یا LOUIS VITTON، از بزرگان صنعت لاکچری جهان به شمار می رود که کار خود را از سال ۱۸۵۴ میلادی آغاز کرد و تا به امروز از یک تازان صنعت لوکس و گزینه شمار ۱ لاکچری گردهای جهان به شمار می رود. این برند از با ارزش ترین برندهای جهان بوده و طبق آمارها، گران ترین برند جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی  را از ان خود کرده  است.

رتبه اول برند های لاکچری : لویی ویتون

لویی ویتون مالیته که بعضی ها به اختصار آن را LV می نامند، توسط فردی به همین نام در پاریس، پایتخت مد اروپا تاسیس شد. این شرکت تنها به مد و لباس مردانه نمی پردازد و از کیف و چمدان و اجناس چرم و جواهرات و اکسسوری های لوکس را همچون سوراوسکی اتریش، شامل می شود. در کلیه محصولات این برند لوکس جهان میتواند لوگو LV را مشاهده کرد. این شرکت از برترین خانه های بین المللی مد بوده و محصولاتش از طریق فروشگاه های معتبر و سایت اینترنتی آن عرضه می شود.

تصویری از محصولات مد و لباس آقایان لویی ویتون در فشن شو ۲۰۱۸ میلادی

(تصویری از محصولات مد و لباس آقایان لویی ویتون در فشن شو ۲۰۱۸ میلادی)

اگر در هر نقطه ای از ایران با کشورهای دیگر جهان، قصد خرید محصولات لویی ویتون را از فروشگاهها دارید، حتما توصیه میکنیم پیش از خرید و انتخاب محصول، مشخصات فنی دقیق ارائه شده از کالای مورد نظر خود را از طریق سایت رسمی لویی ویتون مشاهده و یادداشت برداری کرده تا با اشراف اطلاعات و تطبیق مشخصات، کالای اصل لویی ویتون را انتخاب کنید.

برترین خانه مد جهان، در ۶۰ کشور دنیا دارای صدها شعبه است که از سیدنی استرالیا تا استکهلم سوئد و ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی و تورنتو کانادا شامل می شود.

از کالکشن پاییز و زمستان ۲۰۱۸ میلادی لویی ویتون

(از کالکشن پاییز و زمستان ۲۰۱۸ میلادی لویی ویتون)

داستان لویی ویتون، همچون روایت رالف لارن امریکایی، قصه جالب و خواندنی و آموزنده است. رالف لارن هم از سن ۱۶ سالگی وارد فروشندگی مد و لباس مردانه در نیویورک شد و پس از طراحی یک کراوات پهن و ساختار شکنی و رویا پردازی در عرصه مد مردانه، تبدیل به کوکو شانل فشن مردان در قرن بیستم میلادی شد.

از محصولات اکسسوری لویی ویتون

(از محصولات اکسسوری لویی ویتون که در سال ۲۰۱۸ میلادی رونمایی شد)

تصویری از BIONIC COLLECTION برند لویی ویتون

(تصویری از BIONIC COLLECTION برند لویی ویتون که اخیرا رونمایی شده  است. این کالکشن را اینجا دنبال کنید)

تصویری از جدیدترین کالکشن کیف های چرمی زنانه رنگارنگ برند لویی ویتون

(تصویری از جدیدترین کالکشن کیف های چرمی زنانه رنگارنگ برند لویی ویتون که در ال ۲۰۱۸ میلادی رونمایی شده است)

کالکشن NEONOE کیف های کوله پشتی لویی ویتون

(شکوه طراحی، جنس و کیفیت محصولات چرمی را در کالکشن NEONOE کیف های کوله پشتی لویی ویتون مشاهده کنید)

طرح های جدید کیف  های دستی بانوان برند لویی ویتون فرانسه

(طرح های جدید کیف  های دستی بانوان برند لویی ویتون فرانسه دارای استایل خاصی به نسبت طرح های گذشته است)

(طرح کیف های دستی  زنانه لویی ویتون که الهام گرفته از کالکشن سال ۱۹۳۲ میلادی این برند بوده  و ۲۶ در ۱۷ سانتیمتر طول و عرض آن است)

(تصویر ۸ مدل از کیف های زنانه دستی برند لاکچری لویی ویتون که بیش از ۲۸۰۰ دلار قیمت گذاری شده است و در آمازون قابل سفارش است)

روایت لویی ویتون هم شبیه آقای رالف است. لویی هم از سن ۱۶ سالگی به دنیای مد و لباس وارد شد و نزد یک جعبه ساز متخصص بسته بندی به نام موسیو مارشال تجربه اندوزی کرد. در اواخر قرن نوزدهم میلادی که چمدان مهم ترین ابزار حمل و نقل اجناس مختلف مردمان ثروتمند بود، بسته بندی و جاگذاری صحیح وسایل داخل آن اهمیت داشت و این مهارت را لویی جوان به خوبی می دانست و از پس این کار چیدمان (LAUOUT) بر می آمد.

او با دریافت پول از ثروتمندان، وسایل ان ها را به خوبی در چمدان های دست ساز آنان قرار می داد و کسب درامد می کرد. لویی جوان، خیلی زود با اصول ابتدایی جعبه سازی و بسته بندی آشنا شد و مهارت زیادی در این عرصه بدست آورد که زمینه ورودش به کالاهای لاکچری شد.

طراحی و ساخت چمدان های دستی، موضوعی بود که لویی ویتون در آن به سرعت تبحر و مهارت پیدا کرد و تا ۳۰ سالگی مشغول این کار شد تا کارگاه خود را راه اندازی کرد.

ایده ساخت چمدان زمانی به فکر لویی جوان رسید که وی متوجه شد که چمدان های افراد، کیفیت و قابلیت خوبی برای حمل و نقل های طویل المدت نداشته و از به راحتی پاره شده و آسیب می بیند. او نخستین چمدان خود را در سال ۱۸۵۸ میلادی را روانه بازار کرد که چمدان تریانون به رنگ خاکستری تیره بود. لایه زیر این چمدان، تخت و با کرباس ساخته شده بود تا آسیب کمتری به چمدان برسد. چمدانی کم وزن و تخت که حمل و نقل آسانی را برای مشتریان به ارمغان می اورد.

طرح خلاقانه لویی ویتون در طراحی و ساخت چمدان  با حمل و نقل آسان

طرح خلاقانه لویی ویتون در طراحی و ساخت چمدان  با حمل و نقل آسان، به سرعت توسط دیگران تقلید شد. در سال ۱۹۰۰ میلادی و آغار قرن بیستم، شمار کارمندان کارگاه لویی ویتون بیش از  یک صد نفر شد و این رشد تا یک دهه بعد نیز ادامه پیدا کرد.

کسب و کار چمدان سازی لویی ویتون به قدری گسترش یافت که همسر ناپلئون بناپارت، پادشاه فرانسه از وی خواست تا کار بسته بندی و جعبه سازی جواهرات و طلا و اکسسوری های ایشان را بر عهده گیرد.

زیپ محصولات چمدان و همچنین کیفیت و مقاومت آنها با استانداردهای سخت گیرانه تست و بررسی می شود و کلیه چمدان های دست دور و دست ساز، زیر اشعه می روند تا رنگ رفتگی آن ها تشخیص داده شود. یکی از مسایل مهمی که درباره کسب و کار لویی ویتون جالب توجه است، عدم اشتیاق این برند به حراج محصولات از جمله چمدان است.

تصویری از فروشگاه لویی ویتون در خیابان BOND STREET لندن

(تصویری از فروشگاه لویی ویتون در خیابان BOND STREET لندن)

تصویری از دکوراسیون داخلی فروشگاه لویی ویتون در خیابان BOND STREET لندن

(تصویری از دکوراسیون داخلی فروشگاه لویی ویتون در خیابان BOND STREET لندن)

تصویری از استایل فروشگاه های لویی ویتون در استانبول

(تصویری از استایل فروشگاه های لویی ویتون در استانبول)

نمایی از چمدان های اولیه لویی ویتون  در رم ایتالیا

(نمایی از چمدان های اولیه لویی ویتون که به عنوان مظهری از فعالیت های این شرکت در رم ایتالیا به نمایش در امده است)

شرکت لویی ویتون در سال های پایانی قرن نوزدهم میلادی در نمایشگاه های مختلفی شرکت میکرد و طرح های متنوعی از چمدان های خود را در معرض نمایش عمومی قرار می داد. چمدان هایی با طرح های چهار راه و کرم و قهوه ای و راه راه قرمز و سفید بخشی از کاکشن محصولات چمدانی لویی ویتون را تشکیل می داد. نخستین فروشگاه لویی ویتون در شهر لندن و خیابان معروف OXFORD STREET راه اندازی شد. لویی ویتون در عرصه قفل سازی هم برای چمدان هایش تاریخ ساز است. چرا که قفل های خاصی بر روی چمدان هایش تعبیه کرد تا امکان باز شدن درب چمدان فقط در اختیار کسی باشد که کلید قفل را در اختیار دارد.

جورج ویتون پس از مرگ پدر در سال ۱۸۹۳ میلادی تصمیم گرفت تا این برند را جهانی کند. از سال ۱۸۹۶ میلادی لوگو LV بر روی کلیه محصولات ویتون نصب شد و تا به امروز ادامه یافت. نخستین کیف ویتون در سال ۱۹۰۱ میلادی عرضه شد و اندازه اش به گونه ای بود تا در چمدان بزرگ لویی ویتون قرار بگیرد.

برند لویی ویتون در سال ۱۹۱۳ میلادی، ساختمان خود را در خیابان معروف شانزلیزه پاریس افتتاح کرد و یکی از برندهای معروف در معروف ترین خیابان جهان شد. البته امروزه شعبات لویی ویتون از واشنگتن تا اسکندریه مصر نیز گسترش یافته است. پس از مرگ جر ویتون، پسرش گاستون لویی ویتون، رهبری شرکت را بر عهده گرفت.

لویی ویتون برای توسعه کسب و کار خود  و افزایش توان بازاریابی در فضای پر رقابت نیمه دوم قرن بیستم میلادی، از سلبریتی های پرده نقره ای، اسیتج و ورزشکاران استفاده می کرد که در تصاویر بالا پایین مشاهده میکنید. در سال ۱۹۹۶ میلادی که به مناسبت صدمین سالگرد افتتاح این برند معروف فرانسوی صورت می گرفت، از شش طراح معروف دعوت شد تا قطعات منحصر به فرد چمدان را طراحی کرده و انها را در نمایشگاه های مختلف بین المللی به نمایش در اوردند.

تصویر ایندکس بین المللی سایت لویی ویتون

(تصویر ایندکس بین المللی سایت لویی ویتون)

این شرکت هم اکنون بیش از ۱۲۱ هزار نفر کارمند داردو برای آشنایی با جدید ترین تولیدات و خدمات و محصولات لاکچری آن به این URL رجوع کنید.

رتبه دوم برند های لوکس : برند هرمس

پس از لویی ویتون فرانسه، نامی خوش اوازه در عرصه صنعت لاکچری جهان به چشم میخورد که محبوب بسیاری از هنرمدان سینما و تلویزیون و استیج و دنیای ورزش از جمله الناز شاکردوست، هنرپیشه سینمای ایران است. برند هرمس (HERMES) همان کالسکه لوکس معروف مد گردها و لاکچری بازهای جهان است. برندی فرانسوی که آغاز به کارش کمی زود تر از لویی ویتون یعنی سال ۱۸۳۸ میلادی بود. این شرکت بیشتر در زمینه تولید محصولات چرمی، اکسسوری، لوازم خانگی و لوازم آرایشی و جواهرات شناخته می شود و دومین برند با ارزش محصولات لوکس معرفی شده است. لوگو کالکسه معروف هرمس در سال ۱۹۵۰ میلادی عرضه شد و ثبت گردید.

رتبه دوم برند های لوکس : برند هرمس

(تصویر ایندکس سایت هرمس در فوریه ۲۰۱۸ میلادی که نمایش دهنده کالکشن زمستان ۲۰۱۸ این برند معروف با محصولات طبیعی است)

دومین برند لاکچری جهان توسط تیری هرمس که پدر فرانسوی و مادر آلمانی داشت راه اندازی شد. خانواده هرمس در اوایل قزن نوزدهم میلادی به فرانسه نقل مکان کرد و در سن سی و شش سالگی از برند را ثبت نمود. اگر مشاهده میکنید که در لوگو این برند معروف لاکچری گردها، کالکسه دیده می شود به این خاطر است که هرمس، همچون لویی ویتون، در زمینه قفل فعال بود و نه مثل  لویی ویتون، قفل چمدان. بلکه تولید قفل کالسکه و زین اسب در پاریس!

هرمس

در سال ۱۹۱۴ میلادی، یکی از نوادگان تیری هرمس بزرگ، توانست با تولید محصولات زیپی، وارد دنیای مد و لباس بین المللی شود و محصولات چرمی پوشیدنی به خط تولید این شرکت وارد شد. نخستین تولیدات شرکت در قرن بیستم میلادی به سال ۱۹۱۸ میلادی بر می گردد که دو سال بعد، نخستین استایل کیف دستی چرمی هرمس روانه بازار شد. دهه سی قرن بیستم میلادی را میتوان دهه اوج و شکوفایی هرمس دانست.

تصویر ویترین هرمس در خیابان شانزلیزه پاریس

(تصویر ویترین هرمس در خیابان شانزلیزه پاریس)

تصویر ویترین لویی ویتون در خیابان شانزلیزه پاریس

(تصویر ویترین لویی ویتون در خیابان شانزلیزه پاریس)

در این دهه، تمرکز فعالیت های هرمس بر روی تولید محصولات پوشاکی و جواهر آلات مترکز شد که خیلی زود توانست نظر مساعد لاکچری گردهای نیمه نخست قرن بیستم میلادی را جلب کرده و با استقبال آنان مواجه شود. ورود هرمس به بازار پر رونق آمریکا در دهه چهل و پنجاه میلادی سبب توسعه کسب و کار ان ها گردید. تولیدات گران شرکت که بخاطر استفاده از چرم طبیعی بود سبب می شد تا این شرکت مشتریان خاص داشته باشد و در دوران رکورد، نتواند طیف بیشتری از مخاطبانش را وارد بازی لاکچری خود کند.

استایل های رنگارنگ روسروی های طرح الماس (DIAMOND SHAPED SCARF)

(استایل های رنگارنگ روسروی های طرح الماس (DIAMOND SHAPED SCARF) که در ژانوبه ۲۰۱۸ میلادی از هرمس رونمایی شد)

این ابر لوکس دنیای مد بازها، انتخاب اول ثرونمند ها بوده و همه نوع طیفی از لاکچری گردها توانایی خرید محصولاتش را ندارند. فلسفه برند هرمس به طور گسترده با کیفیت و کمیابی ارتباط تنگاتنگی دارد. همین مولفه ها سبب شده تا اکو سیستک کسب و کار HERMES، محبوب مشکل پسندها و شیک پوش های ثروتمند باشد و به همین خاطر، چیزی به نام تولید انبوه (MASS PRODUCTION) و برون سپاری (OUT SOURCING) در رفتار سازمانی  این شرکت تعریف نشده است و فناوری اوت کوتور (HAUT COUTOUR) متدولوژی برندینگ این مجموعه لاکچری را شامل می شود.

کالکشن زمستانی هرمس در ۲۰۱۲ میلادی

(کالکشن زمستانی هرمس در ۲۰۱۲ میلادی)

کالکشن لباس زنانه هرمس در ۲۰۱۷ میلادی

(کالکشن لباس زنانه هرمس در ۲۰۱۷ میلادی)

کالکشن لباس زانه هرمس در فشن شو ۲۰۱۶ میلادی

(کالکشن لباس زانه هرمس در فشن شو ۲۰۱۶ میلادی)

 لباس زنانه و کیف دستی چرمی

(از کالکشن لباس زنانه و کیف دستی چرمی خوش استایل و خوش رنگ هرمس در ژانویه ۲۰۱۸ میلادی)

هرمس بر این باور است که کلیه محصولاتش باید با دقت تمام و با ظرافت طراحی و دوخته و تولید شود و در واقع همان استانداردهای سخت گیرانه ای که در تولید محصولات لویی ویتون (محبوب دست ساز فرانسوی ها) شاهد هستیم، در تولیدات هرمس نیز لحاظ شود.

نکته مهمی که درباره دومین برند با ارزش دنیای لاکچری باید به ان اشاره کرد ان است که این برند، در تاریخ پر فراز و نشیب حدود ۲۰۰ ساله خود ، همچنان پا برجا بوده و به حاشیه و انحلال و سقوط کشیده نشده است که میتواند CASE STUDY خوبی برای دانشجویان مدیریت، بازاریابی، طراحی مد و اقتصاد باشد که رازهای موفقیت و دوام هرمس چیست.

هرمس به موضوع انحصار در تولید علاقه زیادی دارد و به همین خاطر در تبلیغات و اطلاع رسانی های این مجموعه، هیچ گاه سخن  و صحبتی از تولید انبوه نمی شود.

عالی بودن در عرصه مد و لباس و به قولی هایپر لاکچری (HYPER LUXURY) مقوله ای است که رفتار سازمانی و ماموریت /چشم انداز (MISSON/VISION) شرکت بر مبنای آن پایه گذاری شده و در این مسیر نیز موفقیت های چشمگیری بدست آورده است.

برند HERMES در ورزشگاه های خاصی تبلیغ میکند

(برند HERMES در ورزشگاه های خاصی تبلیغ میکند که رقابت های اسب سواری از ان جمله است)

کسسوری و استایل های معرفی شده از  برند هرمس

(اکسسوری و استایل های معرفی شده از کالکشن ۲۰۱۸ میلادی برند هرمس)

برند هرمس و فشن شو لباس مردانه

(برند هرمس و فشن شو لباس مردانه برای نمایش کالکشن ۲۰۱۸)

به نظر می رسد برای این شرکت، مفاهیم بازاریابی از بازاریابی سنتی (TRADITIONAL MARKETING) تا بازاریابی تعالی (TRANCEDENTAL MARKETING) تعریف چندانی نداشته باشد چرا که همواره مشتریان خاص لوکس خود را جذب می کند.

تصویری از اپلکییشن SILK KNOT که توسط برند HERMES

(تصویری از اپلکییشن SILK KNOT که توسط برند HERMES در اپ استور عرضه شده است)

اما با این حال، روش های بازاریابی دیجیتالی (DIGITAL MARKETING) برای برند هرمس اهمیت زیادی در یک دهه اخیر داشته است که از ان جمله میتوان به راه اندازی سایت های چند زبانه، صفحات اینستاگرام پر فالور، اپلکیشن های SILK KNOTو TIE BREAK اشاره کرد که بستن گره روسری را به بیست و چهار روش و همچنین اطلاعات هرمس را آموزش می دهد.

البته این که گفته شد، هرمس در عرصه بازاریابی خیلی فعال نیست به آن معنا نیست که اصلات فعالیتی ندارد. بلکه در رسانه ای مکتوب و دیداری مثل تلویزیون و ویدیو آنلاین خیلی فعالیت می کند تا مخاطبان ثروتمند خود را هدف قرار دهد.

هرمس از ویترین های فروشگاه های خود به عنوان ابزار اطلاع رسانی دقیق و حرفه ای بهره می گیرد تا مخاطبانش، موزه ای لاکچری را در ویترین مغازه ها در سراسر جهان شاهد باشند. جذابیت بصری هیجان انگیز ویترین های هرمس در نوع خود بی نظیر است. هرمس اکنون بخشی از سهام خود را به امپراطوری لویی ویتون واگذار کرده است. با این حال، بررسی های رسانه نشان می دهد که سهامداران اصلی  هرمس که نوادگان نسل پنجم این خاندان را شامل می شوند، به سهام خود متعهد هستند و از واگذاری آن خودداری میکنند.

خلاقیت و کیفیت مخصوص لاکچری گردها را میتوان شاه بیت رفتار سازمانی هرمس در دوران فعالیتش دانست. هرمس امروزه از کالاهای چرمی و پوشاک زنانه و مردانه گرفته تا کفش و کمربند و دستکش و کلاه و جواهرات و پارچه و مبلمان را طراحی و تولید می کند.

(جدید ترین پست های اینستاگرامس هرمس در بهمن ۱۳۹۶)

هرمس در تولید و محصولاتش، به نظر سلبریتی ها و رسانه های مد و لباس و سبک زندگی اهمیت چندانی نمی دهد. چرا که مشتریان این برند را اکثرا طیف ثروتمندان و افراد مشهور جامعه تشکیل می دهد. هیچ یک از محصولات هرمس در جای  خاصی از دنیا با طرح و رنگ خاصی تولید نمی شود. بلکه کلیه محصولات در سراسر دنیا با یک طراحی و استایل در اختیار لاکچری گردهای پولدار قرار می گیرد. اصول مهم هرمس در کسب و کار، در دسترس نبودن محصولات و انحصار تولید است. یعنی کمیابی و خاص بود. برای همین است که هرمس، محبوب خاص پوش و خاص گردها و مشکل پسندها تعریف می شود.

هرمس اصول اقتصاد مشارکتی (COLLABORATIVE ECONOMY) را به خوبی میداند به همین خاطر با بزرگان دنیای محصولات لاکچری مثل جان لاب و سنت لوییس در تولید محصولات چرمی و بلورجات همکاری دارد.

این شرکت در فرآیندهای بازاریابی که هر از گاهی ارائه میکند، روش های خلاقانه ای را در دستور کار قرار می دهد که کمیپن تبلیغاتی این سایت یکی از ان ها به شمار می رود. سایتی که به مشتریان پولدار امکان می داد تا به گشتی مجازی اقدام کرده و انواع و اقسام محصولات لاکچری شرکت را داخل خانه ای دیجیتالی تماشا کنند.

(پست اینستاگرامی هرمس که ساخت محصولات چرمی رنگارنگ را نشان می دهد)

به هر حال اگه میخواهید کلیدهای موفقیت این برند لوکس را در عرصه لاکچری بدانید باید اشاره کنیم که این ابرلوکس لاکچری گردها، همواره توزیع محدود، انحصار تولید و بازاریابی کنترل شده را در دستور کار قرار داده تا رشد سالانه این شرکت قابل ملاحظه باشد و با فاصله کمی از لویی ویتون قرار بگیرد. انضباط کاری و تعهد سازمانی به تعالی و نوآوری را میتوان برگ برنده هرمس در کسب و کار صنعت لاکچری امروز جهان دانست.

(در این تصویر، استایل راه راه مد و لباس یقه قرمز هرمس را مشاهده میکنید که روی این هشتگ تگ شده است)

رتبه سوم برند های لاکچری : گوچی

سومین برندد لاکچری گردهای جهان، گوچی نام دارد. برندی که بر خلاف لویی ویتون و هرمس، محصول فرانسوی ها نیست. این برند از سال ۱۹۲۱ میلادی  در شهر فلورانس (موزه بدون سقف اروپا) وارد کسب و کار مد و لباس شد  که تا به امروز در فهرست معروف ترین برندهای لاکچری ایتالیا و جهان به شمار می رود.

رتبه سوم برند های لاکچری : گوچی

(کارگاه های اولیه گوچی در ایتالیا)

این شرکت در سال ۱۹۲۱ میلادی توسط گوچیو گوچی تحت نام GUCCI تاسیس شد. پوشاک آماده، کیف دستی، اجناس چرمی متنوع و اکسسوری های سفری و همچنین جواهرات و ساعت و عینک و کفش لوکس، از جمله تولیدات این شرکت است که روند بازاریابی و استراتژی کاملا متفاوتی را با لویی ویتون و هرمس دنبال می کند.

(خاندان گوچی در اوایل قرن بیستم میلادی)

(از کالکشن ۲۰۱۸ میلادی برند گوچی ایتالیا)

(طرح های جذاب الساندرو میشل در فشن ویک برند گوچی ایتالیا در تابستان ۲۰۱۶ میلادی)

(کلکسیون جذاب لباس زنانه برای پاییز ۲۰۱۶ میلادی برند گوچی ایتالیا را شاهد هستید)

(طرح های جذاب برای استایل های خیابانی رنگارنگ بانوان لاکچری گرد که طوفانی از محصولات اکسسوری و عینک و کفش و کیف و پوشاک زنانه برند گوچی ایتالیا را در فشن ویک میلان نشان می دهد)

محصولات این شرکت، میراث یک قرن تولید را به همراه دارد و در فهرست برترین انتخاب های لاکچری گردها قرار می گیرد. گوچی امروزه به مقوله توسعه پایدار نیز وارد شده و بیانیه مسولیت اجتماعی (CSR REPORT) آن تلاشی است برای نماش جلوه هایی از فعالیت قدرتمند شرکت در عرصه پاسخ به نیازهای اجتماع و محیط زیست که میتواند الگویی برای فعالان کسب و کار مد در جهان باشد.

گوچی اکنون بیش از ۵۵۰ شعبه در سراسر جهان دارد و مارکو بیزاری، رییس ان محسوب می شود. درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۴ میلیارد دلار براورد شد و در سال ۲۰۱۲ میلادی، ارزش این برند قریب به ۱۲ میلیارد دلار تخمین زده شد. گوچی را در فهرست ۴۰ برند با ارزش جهان می دانند. طراح مد ارشد این شرکت، از ژانویه ۲۰۱۵ میلادی، الساندرو میشل است. این شرکت از سال ۲۰۰۵ میلادی با یونیسف همکاری دارد و برخی از درامد خود را در اختیار توسعه فعالیت های بشردوستانه سازمان ملل اختصاص می دهد.

اگر به میلان ایتالیا رفتید، از موزه ۹۰ ساال فعالیت گوچی دیدن کنید که در مساحتی به وسعت ۱۷۱۵ متر مربع، بخشی از شکوه گوچی را به نمایش گذاشته است و شما میتوانید در اختیار معروف PLAZZO DELLA MERCANZIA انقلابی که گوچی در صنعت مد و لباس مردانه و زنانه ایجاد کرده است را مشاهده کنید.

رتبه چهارم برند های لوکس : شانل

برای لاکچری گردها، شانل، یکی از نوستالژیک ترین برندهای مد و لباس جهان به شمار می رود. یکی از برترین و با پرستیژ ترین برندهای صنعت لوکس ، برند CHANEL، این میراث کهن بانو گابریل کوکوشانل است که همچنان عطر NO 5 آن محبوب عطر بازها و لاکچری گردها محسوب می شود. تاریخ سازی شانل در عرصه مد و لباس زنانه همان اندازه تاثیر گذار و جریان ساز است که ساختار شکنی های رالف لارن در دهه شصت میلادی قرن بیستم، دنیای مد مردانه را تحت تاثیر امپراطوری POLO قرار داد.

رتبه چهارم برند های لوکس : شانل

(از جدید ترین پست های اینستاگرامی برند شانل در اینستاگرام که این هشتگ ها بر روی ان تگ شد: @chloewise_ #CODECOCO#CHANELWatches)

خانه مد شانل این روزها توسط کارل لاگرفلد آلمانی هدایت می شود که شکوه اوت کوتور و فشن ویک هایش را میتوان در لندن و نیویورک و پاریس شاهد بود. تولیدات شانل به کالاهای مختلفی مرتبط می شود که از آن جمله میتوان به کیف و کفش و اکسسوری و عطر  پرداخت. مشتریان معروف این برند از نیکول کیدمن گرفته تا کارترین دنور بوده و به همین خاطر، همواره روی جلد معروف ترین مجلات جهان، شاهد فوتوشوت سلبریتی ها برای محصولات شانل هستیم.

داستان شانل، داستان بانو شانل است. او در اواخر قرن نوزدهم میلادی در فرانسه متولد شدد و نخستین کارگاه خود را در نخستین دهه قرن بیستم در پاریس تاسیس کرد. او در اوایل دهه هشتاد میلادی فوت کرد اما تحولاتی که در عرصه مد و لباس زنانه (تا حدی اقتباس از لباس مردان) ایجاد کرد، او را یکی از تاریخ سازان مد جهان نمود. تاکید شانل بر لباس های مشکی و حتی کفش های مجلسی نوک مشکی سبب شد تا شانل، الهام بخشی بسیاری از خانه های مد و طراحان لباس شود.

(فشن ویک میلان و طرح هایی از کارل لاگرفلد، طراح ارشد خانه مد شانل در پاییز ۲۰۱۶ میلادی)

طراحی لباس با پارچه ژرسه، اولین بار توسط شانل  روانه بازار شد. عطر شانل دومین موفقیت تاریخ ساز این برند در صنعت مد و لاکچری محسوب می شود که تا به امروز نیز مخاطبانش را حفظ  کرده است. او معتقد بود که بانویی که عطر نمی زند، آینده ای ندارد! برای همین، دنیایی از نت های شگفت انگیز را در عطر شانل به مد گردها تقدیم کرد. ژاکت های زنانه بدون یقه و دامن های فیت، میراث شنل برای مد و لباس امروز جهان است. چرا که لباس بانوان در ان روزگار، گشاد بود.

دنیای شانل را در سایت اینترنتی ان در این LINK دنبال کنید که شما را در جریان متن و حاشیه فعالیت ها و برنامه های این برند معروف لاکچری گردها در صد سال اخیر قرار می دهد.

رتبه پنجم برند های لاکچری : برند رولکس

برند رولکس، پنجمین برند با ارزش دنیای محصولات لاکچری به شمار می رود. رولکس، فاصله زیادی با دیگر ساعت سازهای لاکچری دنیا دارد. قرار گرفتن یک تاج سلطنتی روی برند ROLEX نشان دهنده این واقعیت است که رولکس، محبوب درجه یک لاکچری گردها و اعضای  خاندان سلطنتی و سلبریتی ها به شمار می رود. گفته شده که تولید این شرکت به اندازه ۲۴ هزار ساعت در روز است و سالانه میلیارد ها دلار از این راه درامد دارد.

رتبه پنجم برند های لاکچری : برند رولکس

(تبریک اینستاگرامی رولکس به راجر فدرر، اسطوره سوییسی تنیس جهان برای تصاحب بیستمین GRAND SLAM در سال ۲۰۱۸ میلادی. راجر، سفیر تبلیغاتی رولکس محسوب می شود)

(تبریک اینستاگرامی رولکس به کارا ووزنیک، قهرمان تنیس جهان برای تصاحب نخستین گرند اسلم در رقابت های اپن استرالیا. او سفیر رولکس است)

(تصویری از جدید ترین محصول رولکس که: THE ROLEX SKY-DWELLER نام دارد. جزییات بیشتر ا در این هشتگ دنبال کنید)

(ساعت طلایی ۱۸ قیراطی رولکس که : CELLINI MONOPHASE  نام دارد و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول ساعت گران قیمت جهان به این نشانی مراجعه کنید)

این ساعت ساز سوئیسی، اعتبار ساعت سازی ژنو سوییس و اروپا بوده و یکی از گران ترین برندهای ساعت جهان به شمار می رود. رولکس، ابداع کننده بسیاری از فناوری های ساخت ساعت در جهان بوده که از ان جمله میتوان به: نخستین ساعت ضد آب جهان با نام اویتسر، نخستین ساعت مچی با قابلیت تغییر اتوماتیک تاریخ در سال ۱۹۴۵ میلادی ، نخستین ساعت مچی ضد آب تا عمق ۱۰۰ متر زیر دریا که در سال ۱۹۵۳ تولید ، نخسیتن ساعت مچی با قابلیت نمایس دو زمان مجزا در سال ۱۹۵۴ میلادی و نخستین کمپانی ساعت سازی جهان که موفق به اخذ مجوز کرنومتر برای یک ساعت مچی شد.

رولکس هزاران کارمند در سراسر جهان دارد و همواره مخاطباتش، طیف ثروتمند جامعه است.

تشخیص ساعت رولکس اصل از تقلبی بسیار سخت است. اما اگر دوست دارید راهکارهایی بدانید به این گزارش رجوع کنید که شما را با روش های خلاقانه ای برای تشخیص رولکس اصل و تقلبی آشنا می کند. این ۵ اصل، شما را در خرید رولکس یاری میکند که در نظر داشته باشید.

رتبه ششم برندهای لوکس : کارتیه

ششمین برند لاکچری جهان با حدود شش میلیارد دلار فروش ثبت شده در سال ۲۰۱۷ میلادی، در اختیار برند کارتیه است که در حوزه طلا و جواهرات، ازن خوش نام ترین برندها به شمار می رود. کارتیه یک شرکت فرانسوی است. اما نه در حوزه کیف و کفش و لباس . بلکه در عرصه طراحی و تولید جواهرات و ساعات‌های لوکس.

برند Cartier همچون بسیاری از برندهای جهان، از نام موسس خود الهام گرفته که تا پایان سال ۱۹۶۳ میلادی مدیریت این شرکت را بر عهده داشتند.   برند کارتیه برای اولین بار در سال ۱۸۴۷ توسط لوئیس فرانکو کارتیه تاسیس گردید.  لوئیس کارتیه کار تجارت جواهرات را زیر نظر آدولف پیکارد آموخت و بعد از بازنشسته شدن وی کسب و کارش را خریداری کرد و خانه کاریتیه را راه اندازی نمود. برند کارتیه در سال ۱۸۷۴ میلادی توسط پسران کارتیه و آدولف پیکارد جهانی شد.

کارتیه نیز همچون لویی ویتون و شانل و هرمس، محصول پاریس، پایتخت مد جهان و پایتخت عشاق است. این برند خوش نام و محبوب لاکچری گردها را جواهر پادشاهان میدانند و محبوب خاندان سلطنتی جهان به شمار می رود.

رتبه ششم برندهای لوکس : کارتیه

(تصویر مجوز تاریخی سلطنتی کارتیه برای تولید جواهرات بریتانیا در سال ۱۹۰۴ میلادی)

یکی از دلایلی که سبب می شود تا کارتیه را محبوب خاندان سلطنتی جهان بدانیم، همکاری این برند با پادشاه اداورد ششم، پادشاه انگلیس در سال ۱۹۰۴ میلادی است. امتیاز ساخت جواهرات سلطنتی انگلیس در این سایت به برند کارتیه داده شد. بعدها خاندان سلطنتی دیگری مثل اسپانیا، پرتغال، بلژیک و سران مصر و رومانی نیز قرارداد همکاری با کارتیه منعقد کردند.

این برند در سال ۱۹۰۴ به دنبال نارضایتی یک فضانورد از ساعت‌های جیبی آن زمان، ساعتی مچی بسیار باریک با صفحه ای مربع شکل طراحی کرد. چند سال بعد یعنی در سال ۱۹۰۷ میلادی، این برند قراردادی با برند EDMON JAQUER منعقد کرد تا طبق مفاد این قرارداد، امتیاز حمل و نقل ساعت های کارتیه به او واگذار شود.  جاگرچندی بعد به یکی از موفق ترین اشخاص در تولید ساعت تبدیل شد.

با این حال، برند لاکچری کارتیه در سال ۱۹۲۰ میلادی در قالب یک هولدینگ با ادموند جاگر، شرکتی مشترک ثبت کردند که محصولات لوکس کارتیه را جابجا می کرد. در همین دوران بود که کارتیه شروع به کد بندی ساعت های خود کرد و این کد اعدادی ۴ رقمی بودند که در پشت ساعت ها درج می شود.

از سال ۱۹۲۳ میلادی، کالکشن جواهرات نقره در خانه مد S کارتیه در معرض دید عموم قرار گرفت. یکی از عوامل موفقیت کارتیه را میتوان در خلاقیت این برند در طراحی و تولید جواهرات دانست چرا که سبک خاصی در طراحی داشت و قیمتش هم به نسبت ارزان است و به همین خاطر با استقبال عمومی روبرو شد.

سال ۱۹۳۳ را باید یکی  از طلایی ترین دوران کارتیه دانست که توانست به دستاورد‌های بزرگی در صنعت جواهرسازی دست پیدا کند. پس از مرگ پبره کارتیه در سال ۱۹۴۷ میلادی، کلیه نمایندگی‌های آمریکا کارتیه به فروش رسید. در سال ۱۹۷۲ میلادی، برند کارتیه در پاریس توسط گروهی از سرمایه گذاران خریداری شد.

از سال ۱۹۷۴ میلادی تا سال ۱۹۷۶ میلادی، برخی از شعب فروش رفته کارتیه مجددا خریداری شد  و کارتیه مونته تاسیس شد. این برند، هم اکنون یکی از بزرگترین برند‌ها در تولید و طراحی جواهرات می‌باشد که بیش از ۲۰۰ شبعه در سراسر دنیا داد.

از دهه هشتاد قرن بیستم میلادی، برند کارتیه با برند Les Must de Cartier ادغان شد و در این سال، دومنیک پرین به ریاست هیات مدیره شرکت انتخاب شد. در سال ۱۹۸۸ میلادی، کارتیه برای توسعه کسب و کار خود در حوزه جواهرا سازی، شرکتی تاسیس کرد و برند PIAGET و BAUM MERCIER را خریداری کرد که کسب و ادغام (MERGER & ACQUISTION) بزرگی در عرصه جواهر سازی جهان به شمار می رفت.

نخستین نمایشگاه کلکسیونی کارتیه در اواخر دهه هشتاد قرن بیستم میلادی علی رغم بحران مالی در اروپا افتتاح شد و از این زمان، رشد روز افزون این برند ادامه داشته اشت. امروزه کارتیه به یکی از معتبرترین برندها در صنعت طلا و جواهرات و ساعت‌های لوکس بدل شده است.

(عینک جدید کارتیه که در ژانویه ۲۰۱۸ میلادی رونمایی شد . برای اطلاعات بیشتر به این هشتگ رجوع کرده و مدل ها و طرح های برند عینک لاکچری کارتیه را تماشا کنید)

(از مدل های عینک کارتیه که در اینستاگرام این برند معرفی شده است)

(از جدید ترین محصولات گردن بند الماس برند کارتیه که برای مشاهده اطلاعات فنی به این هشتگ مراجعه کنید. ۱۰۰ هزار لایک برای این پست ژنویه ۲۰۱۸)

(شکوه طراحی اساتید ساعت سازی و جواهر سازی کارتیه را در جدید ترین محصول ساعت این برند خوش نام که : Panthère Hypnose Pendant Watch.  نام دارد مشاهده میکنیم)

۱۲۶۰ پست از متن و حاشیه فعالیت های برند کارتیه و معرفی محصولات این شرکت در صفحه رسمی اینستاگرامی این شرکت به اشتراک گذاشته است که بیش از ۶ میلیون فالور دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی مراجعه کنید.

رتبه هفتم برند های لوکس : برند بربری

هفتمین برند لاکچری جهان در اختیار بربری است. این شرکت را برند لوکس پارچه های شطرنجی می نامند. گروه BURBERRY در سال ۱۸۵۶ میلادی توسط توماس بربری از انگلیس کار خود را آغاز کرد و تنها برند انگلیسی در فهرست برترین های مد و لباس جهان به شمار می رود. این برند در زمینه طراحی و تولید و توزیع پوشاک و لوازم آرایشی و عینک و لوازم جانبی و عطر و اکسسوری فعالیت دارد و برند خوش نامی در دنیای لاکچری گردها معرفی شده است.

تولید پوشاک با کیفی برای ارتش انگلیس، شروع کار بربری بود. کت های TRENCH COAT انگلیسی ها در طول جنگ جهانی اول زبانزد بود. مدل به روز شده این کت در دهه بیست قرن بیستم میلادی ارائه شد که با استقبال بین المللی نیز روبرو گردید. بربری بیش از ۵۰۰ شعبه در ۵۰ کشور جهان دارد و در سال ۲۰۱۳ میلادی در فهرست ۸۰ برند معتبر جهان قرار گرفت که در سال ۲۰۱۷ میلادی، از حیث فروش، هفنمین برند لاکچری معرفی شد.

رتبه هفتم برند های لوکس : برند بربری

(ترنج کت برند بربری)

(فوتوشوتی برای معرفی محصولات جدید بربری مردانه در ژانویه ۲۰۱۸ میلادی. فوتوشوت ها را در این هشتگ مشاهده کنید)

(کت های فوق العاده پشمی برند بربری)

(تصویری از استایل های TRENCH COAT و CAR COAT  برند بربری)

این برند اکنون با انتشار ۴ هزار پست در اینستاگرامش، قریب به ۱۰ میلیون فالور دارد که در این لینک مشاهده کنید.

توماس بربری با آنکه زاده لندن بود، اما هوای همیشه ابری لندن، برا او مشکلاتی به ارمغان اورده بود و به این نتیجه رسید که پوشیدن بارانی پلاستیکی، میتواند بخش از مشکلاتش را حل کند. او به فکر اختراع یک پارچه جدید افتاد که از ان نوعی بارانی نخی تولید کند که علاوه بر محافظت در برابر باران، مانع تنفس پوست شده و به همین خاطر، پارچه معروف گابارین را معرفی کرد که امروزه، نوستالژی مد گردها و خیاطان است. این پارچه در سال ۱۸۸۰ میلادی ابداع شد.

در اواخر قرن نوزدهم میلادی، خاندان سلطنتی انگلیس به این برند علاقمند شد و به همین خاطر همانطور که در بالا گفته شد، بربری محصولاتی برای ارتش انگلیس تولید کرد. حکم مخصوص سلطنتی ROYAL WARRANTS OF APPOINTMENT به بربری اعطا شد. ۲۰ سال بعد، کارتیه، توانست حکم سلطنتی تولید جواهرات را از پادشاه انگلیس بدست آورد.

طرح های چهار خانه بربری که تشکیل شده از رنگ های کرم و سفید و مشکی و سرخ است برای نخستین بار به عنوان آستر همین یونفرم ها استفاده کردید.

بربری از سال ۱۹۵۵ میلادی در اختیار فروشگاه های UNIVERSLA است که این نام تجاری را خریداری کرد. گران ترین برند مجموعه بربری BURBERRY PROSUM نام دارد. شناخته شده ترین برند این مجموعه را میتوان BURBERRY BRIT دانست که همچون BURBERRY SPORT برند محبوب نوجوانان و جوانان به شمار می رود.

(در این تصویر، جی جی حدید، مدل معروف را با جدید ترین طرح صورتی برند BURBERRY شاهد هستیم که با این ژاکت زمستانی در نیویورک قدم می زند)

رتبه هشتم برند های لاکچری : برند پرادا

هشتمین برند لاکچری جهان، نامی شناخته شده برای لاکچری گردها به شمار می رود. برندی با حدود ۳ میلیارد دلار فروش در سال ۲۰۱۷ میلادی، گزینه خوبی برای بانوان و آقایان مشکل پسند است. این برند در سال ۱۹۱۳ میلادی توسط ماریو پرادا (MARIO PRADA) تاسیس شد که یکی از فروشندگان کفش و چمدان بود. مارو همچون لویی ویتون، علاقه زیادی به ساخت چمدان داشت و به همین خاطر، چمدان های کلاسیک پرادا که از پوست شیر ماهی ساخته شده بود با استقبال مواجه شد.

رتبه هشتم برند های لاکچری : برند پرادا

اما به دلیل سنگینی این چمدان ها در سفرهای هوایی، پرادا تصمیم گرفت با کیف های سبک تر  و با کیفیت تر تولید کند که از کریستال ها و صدف لاک پشت و چوب درست می شد. کمپانی او نیز همچون کمپانی رالف لارن در دهه هفتاد میلادی، دچار رکود شد. فرزند ماریو پس از او ادامه فعالیت این برند را عهده دار شد.

در سال ۱۹۸۵ میلادی، خط تولید کفش های زنانه و نخستین خط تولید لباس های پرادا با نام PRET-APORTER با استفاده از مواد با کیفیت روانه بازار شد. دریافت جوایز بین المللی طراحان مد و لباس در سال های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۵ سبب معروفیت دو چندان این برند در میان علاقمندان به کالاهای لوکس گردید.

از اواخر دهه نود قرن بییستم میلادی، بوتیک های پرادا در آمریکا تاسیس شد و جهانی گردید. خانم MIUCCIA PRADA در تولید محصولات این برند خوش نام، بافت های کاموایی و نایلونی را وارد طراحی کرد که تناژ رنگ های متنوعی در آن به کار می رفت. استفاده از شکل های نامتعارف ساده، دامن های بلند و کمربندهای باریک سبب شد تا بانوان به خصوص بانوان جوان به این استایل علاقمند شده و نسبت به خرید محصولاتش اشتیاق نشان دهند.

بیش از ۳۰۰ میلیون صفحه در اینترنت درباره برند PRADA ایندکس شده است که خود بخشی از امپراطوری این برند را در میان لاکچری گردها به رخ می کشد. برای آشنایی با جدید ترین تولیدات و برنامه های این شرکت برای تنوع کالکشن های خود به این URL رجوع کنید.

برند پرادا با انتشار بیش از ۳ هزار عکس از محصولات متنوع خود، قریب به ۱۵ میلیون مخاطب دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی رجوع کنید.

(در این تصویر، جدید ترین طرح لباس و کیف قرمز رنگ برند پرادا را مشاهده میکنید که برای اطلاعات بیشتر، به این سه هشتگ مراجعه کنید: #PradaRealLifeComix⠀#PradaSS18⠀ #Prada365⠀ )

(تصویری که اینستاگرام پرادا از جدید ترین طرح های ۲۰۱۸ رونمایی کرده است. )

(تصویری از استایل مد و لباس معرفی شده برند لاکچری پرادا در ژانویه ۲۰۱۸ میلادی برای لباس بانوان)

(از جدید ترین تصاویری که در ژانویه ۲۰۱۸ میلادی روی اینستاگرام رسمی برند پرادا به اشتراک گذاشته شده است)

(لباس فاخر از پرادا که توسط NATTYICE در مراسم جایزه ملی تلویزیون انگلیس در لندن پوشیده شده است)

رتبه نهم برند های لوکس : کریستین دیور

نهمین برند لاکچری جهان در اختیار DIOR است. برند محبوب بانوان جوان که دهه هاست در حوزه طراحی و تولید مد و لباس و عطر و اکسسوری، از بزرگان صنعت لوکس به شمار می رود.

این برند، به عنوان امپراطوری طراح لباس های زنانه از سال ۱۹۴۷ میلادی کار خود را در قالب خانه مد دیور آغاز کرد. بخشی از خانه کریستین دیور، به خیاطی زنانه اختصاص یافت که در حال تولید اجناس مختلفی از قبیل وسایل بوکس و لباس مردانه و لباس زنانه در پاریس بود. کریستین دیور فرانسوی توسط ثروتمندی به نام مارسل بوساک حمایت می شد که این امکان را به کریستین جوان میداد تا بتواند طرح ها و ایده های خود را با حمایت بوساک، تجاری سازی کند.

در سال ۱۹۴۷ میلادی، نخسیتن شو لباس دیور به نام NEW LOOK برگزار شد که شش مانکن، بیش از نود دست لباس را به نمایش گذاشتند و با استقبال گسترده علاقمندان همراه شد. در همین سال ها بود که عطر معروف MISS DIOR روانه بازار شد و امروزه یکی از نوستالژیک ترین عطرهای جهان به شمار می رود.

رتبه نهم برند های لوکس : کریستین دیور

کریستین دیور و LVMH در حدود ۵۰ برند معروف تولیدات لوازم لوکس جهان را در مالکیت خود دارند که از ان جمله میتوان به لویی ویتون، هنسی و چاندون اشاره کرد. برند دیور از فعال ترین و پر مخاطب ترین صفحات مد در اینستاگرام است که به گونه ای در ۴ سال اخیر بیش از ۴ هزار پست به اشتراک گذاشته و قریب به ۱۹ میلیون مخاطب دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت و همچنین صفحه اینستاگرامش رجوع کنید.

(تصویری از کت های اوت کوتور برند دیور برای کالکشن بهار ۲۰۱۸ میلادی را مشاهده میکنید که طرح کلاسیک داشته و تلفیقی از مشکی و سفیدرا به نمایش می گذارد. برای مشاهده مشخصات فنی به این هشتگ رجوع کنید. دنیای اوت کوتورهای دیور را در این لینک بررسی کنید که ایده های جذابی دارد)

(در این تصویر، از کالکشن اوت کوتورهای دیور در ژانویه ۲۰۱۸ میلادی، لباس شب زنانه را شاهد هستید که خیاط ها مشغول کار بر روی این لباس با ۳۰۰ هزار لایک هستند که توسط مدیر طراحی هنری دیور: ماریا گرازیا چیوری طراحی و اجرا شده است)

(از طرح های اوت کوتور ماریا گرازیا برای دیور در ژانویه ۲۰۱۸ میلادی که لباس دست دوز مشکی بلند با خال های سفید را به نمایش می گذارد )

(در این تصویر ۱۲۰ هزار لایکی، از محصولات آرایشی و زیبایی برند دیور میتوان به کانسیلر FOREVER UNDERCOVER  و   STAGE LINER Matte Black 091 & KHÔL Beige Khôl 529  اشاره  کرد که محصول آرایش آن را در تصویر بالا مشاهده میکنید. برای آشنایی با لوازم آرایشی و بهداشتی و زیبایی دیور به این هشتگ رجوع کنید که شما را در جریان مشخصات فنی و محصولات جدید این برند قرار می دهد)

رتبه دهم برندهای لوکس : تیفانی

دهمین برند لاکچری و با ارزش جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی، امپراطور جواهر سازی، تیفانی اند کو است. تیفانی را با فیلم صبحانه در تیفانی (BREAKFAST IN TIFFANY) با هنرنمایی ادری هیپورن در سال ۱۹۶۱ میلادی می شناسیم. جایی که یادآور یکی از فیلم های نوستالژیک قرن بیستم بود.

رتبه دهم برندهای لوکس : تیفانی

(استایل دکوراسیون داخلی قهوه خانه ساختمان تیفانی در نیویورک، الهام گرفته از رنگ خاص این برند است)

اگر چه امروزه در ساختمان ۴ طبقه تیفانی در خیایان پنجم نیویورک، فرصت قهوه خوردن در ساختمان تیفانی در اختیار لاکچری گردها قرار گرفته است، اما به هر حال، این برند، اعتبار صنعت طلا و جواهر سازی جهان به شمار می رود. ساختمان تیفانی، یکی از آثار ملی ایالات متحده به شمار می رود و به عنوان مکانی تاریخی ثبت شده است.

این شرکت در سال ۱۸۳۷ میلادی توسط جارلز لویس تیفانی در آمریکا تاسیس شد. امروزه، طیف وسیعی از محصولات لوکس مانند: طلا و جواهر، چینی آلات، کریستال، نوشت افزار، عطر و اکسسوری و کالاهای چرمی را برای مردان و زنان روانه بازار کرده است.

در سال ۱۸۴۵ میلادی، کتاب آبی تیفانی، نخستین کاتالوگ خرده فروشی در ایالات متحده آمریکا بود. در سال ۱۸۷۸ میلادی، چارلز تیفانی که همچون گابریل کوکوشانل، لویی ویتون و رالف لارن، از تاریخ سازان و جریان سازهای صنعت مد و لباس جهان بود، موفق شد شماری از الماس های ممتاز جهان را خریداری کند و با جواهر سازان برجسته دنیا مثل اندی وارهول وارد همکاری شود. تیفانی صدها شعبه در سراسر جهان دارد و نخستین شعبه بین المللی آن در لندن تاسیس شد و سپس در توکیو.

برند لوکس تیفانی

برای مشاهده جدید ترین تولیدات و خدمات تیفانی در حوزه صنعت لوکس دنیا به سایت آن رجوع کنید.

درس هایی از ۱۰ برند لاکچری جهان

  • خلاقیت و نوآوری، مهم ترین عامل برترین این ۱۰ برند لاکچری در کسب و کار امروز جهان است.
  • حرکت کردن فرا تر از نیازهای روز مشتریان، همانند روش شانل و لویی ویتون، روند تاریخ ساز خلق می کند.
  • همه برندهای لاکچری جهان، از گام های کوچک آغاز کردند. مثل ساخت چمدان های نو!
  • بازاریابی و تبلیغات خلاقانه، متدولوژی موثر برندهای لاکچری در فضای دیجیتال به شمار می رود.
  • مجموع ارزش کل ۱۰ برند لاکچری جهان، به اندازه برترین شرکت های صنعت دیجیتال نیست.
  • برندهای لاکچری جهان، بیش از نیم قرن تجربه و شهرت دارند. تداوم کسب و کار، فرصت آفرین است.
  • بسیاری از برندهای لاکچری جهان، کسب و کارهای خانوادگی بوده و هستند. به نظر شما چرا؟
  • پشتکار مداوم و تداوم خلاقیت، خصوصیتی است که با ان میتوان کارآفرینان این ۱۰ برند را شناخت.
  • برای موفقیت در عرصه لاکچری، تحصیلات دانشگاهی نیاز نیست. سواد بازار و خلاقیت حرفه ای نیاز است.
  • کیفیت، کیفت و کیفت. شاه بیت موفقیت ۱۰ برند لاکچری جهان است.
  • مدیریت کیفت جامع (TQM) چیزیست که ۱۰ برند لاکچری جهان خود را مدیون آن می دانند.
  • تعامل مستقیم و فوری و سریع با جامعه مشتریان(CRM) ، برگ برنده ۱۰ برند لاکچری جهان است.
  • میلان، پاریس و نیویورک، پایتخت مد جهان است. به نظر شما علت این جریان سازی چیست؟
  • ویدیوهای تبلیغاتی در رسانه های سنتی و دیجیتالی، هنوز ابزار قدرتمند تبلیغات این ۱۰ برند است.

گزارش جامعی که مطالعه کردید، شما را با کسب و کار ۱۰ برند لاکچری جهان أشنا کرد و درس هایی ۱۴ گانه از موفقیت های این برندها در صنعت لوکس را توضیح می دهد. اگر شما هم تجربه استفاده از محصولات و خدمات این برندها را دارید، نظرات خود را از طریق کامنت یا ارسال پیام به کانال های ما در شبکه های اجتماعی لوکس تهران مطرح کنید.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران تجربه کنید.

به نظر شما چه عواملی در تاریخ سازی این ۱۰ برند لاکچری موثر بوده است؟

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا