برند ها

کارآفرینان کوچک : از معماری تا طراحی لباس با “ فردا دیزاین ”

مد و لباس مفهومی فردا دیزاین

از معماری تا طراحی لباس مد مفهومی با “ فردا دیزاین ”

همانطور که در قبلا در سلسله گزارش های معرفی فرصت های تحصیلی و بورس مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران اشاره کردیم، رشته های مرتبط با کارشناسی طراحی پارچه و لباس، فناوری دوخت، طراحی لباس اقوام، مشاغل عمومی، مشاغل خاصی و لباس مجلسی بانوان و آقایان، از جمله رشته های پر طرفدار در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور بوده که در یک دهه اخیر، با استقبال گسترده دانشجویان به خصوص دانشجویان خانم مواجه شده است.

یکی از مهم ترین دلایل رشد استقبال عمومی به رشته های مرتبط با طراحی پارچه و لباس و به قولی صنعت فشن (fashion industry)، افزایش آگاهی جامعه درباره برندها، طرح ها، رنگ ها و نقش ها و جنس پارچه هایی است که هر روز در فضای مجازی و در میان لایک و فالوهای اینستاگرامی، فیس بوکی و توییر مشاهده میکنند که انان را به خرید کالاهای مختلف لاکچری  و معمولی حوزه مد ترغیب می کند.

در وضعیت رکود تورمی این روزهای اقتصاد ایران که راه اندازی کسب و کار مولد و پایدار در رشته های مهندسی و پزشکی، به صدها میلیون تومان سرمایه و اخذ مدارک صلاحیت حرفه ای تخصصی مبتنی بر استانداردهای مصوب قانونی نیاز است، کارآفرینی و خود اشتغالی که شاه بیت مسئولان در چند دهه اخیر به شمار می رود، با موانعی همراه بوده که ورود به این عرصه را کمی دشوار نشان می دهد.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی برای مزون ها و گالری های مد و لباس د رشرکت حسابداری محاسبان

(مد مفهومی به سبک نرگس تافی

(مد مفهومی به سبک نرگس طافی، از فعالان مد مفهومی در ایران.)

(از مدهای مفهومی لباس فردا دیزاین)

با این حال، کسب و کارهایی وجود دارد که شما میتوانید با کمترین سرمایه ممکن و با طی دوره ۶ تا ۱۲ ماهه، اطلاعات و دانش حداقلی را برای ورود انفرادی و خود اشتغالی به بازار کار در نقاط مختلف کشور در اختیار گرفته و کارگاهی را راه اندازی و مدیریت کنید. در واقع از دورانی که گابریل کوکوشانل و لویی ویتون در اوایل قرن بیستم میلادی، ساخت جعبه ها و چمدان های ساده و لباس های معمولی را آغاز کرد تا به امروز، صنعت مد و لباس از آسان ترین و ارزان ترین فرصت های کسب و کار برای تازه وارد ها به شمار می رود.

شما میتوانید با گذراندن دوره های جامع علمی کاربردی یا حتی دوره های عمومی و تخصصی طراحی پارچه و لباس، طراحی طلا و جواهرات و اکسسوری، وارد دنیای جذاب و رنگارنگ مد و لباس شده و با حداقل سرمایه و ابزار، از طریق جادوی اطلاع رسانی رایگان و گسترده شبکه های اجتماعی مثل اینستاگردی، محصولات و خدمات خود را در اختیار طیف گسترده ای از جامعه بالقوه و بالفعل کشور قرار دهید. اکنون هشتگ ها هم کار را آسان کرده است.

(در این تصویر که در صفحه اینستاگرامی فردا دیزاین منتشر شده است، شاهد طرح لباس های سرهمی یا جامپ سویت (JUMPSUIT) از برند فردا دیزاین هستیم که توسط مارال، مدل این مجموعه پوشیده شده است. برای دیده شدن این فوتوشوت لباس مفهومی ، از هشتگ حجاب فشن و دژاوو و دژاوو کالکشن استفاده کرده اند که در نوع خود جالب توجه بوده و به نوعی، طرح  لباس اوانگارد را به نمایش می گذارد که در اینستاگرام در این هشتگ، مخاطبان بسیاری پیدا کرده است)

بنابراین، اگر رضایت زیادی از رشته های مهندسی، پزشکی، پیرا پزشکی و حتی علوم انسانی مثل مدیریت و بازاریابی و تبلیغات و عکاسی و امثالهم ندارید و علاقمند به فعالیت در عرصه برش و دوخت و طراحی و امثالهم هستید، فعالیت در این عرصه را پیشنهاد میکنیم که بازار خوبی را در وضعیت کنونی برای عاشقان مد و لباس به ارمغان می اورد.

حتما بخوانید : درس های طلایی از موفق ترین زنان کارآفرین جهان : از« اپرا» تا «ماریسا»

(طرح بلوز مشکی آستین کوتاه و شلوار مفهومی بلند که توسط برند فردا دیزاین طراحی شده است)

ظرف یک دهه اخیر، شاهد رشد و توسعه فعالیت های کارگاهی خود اشتغالی در زمینه طراحی پارچه و لباس برای آقایان و بانوان در طیف های مختلف سنی و با نیازهای گوناگون هستیم که اکثرا توسط جوانان زیر ۳۰ سال راه اندازی شده و بعضا به کسب و کارهای بزرگ و موفقی نیز رهنمون شده است. برخی از این کارگاه ها و مزون ها و خانه های مد، محصولات خود را در جشنوراره های ملی و بین المللی نیز عرضه کرد و جوایز معتبری را به ایران آوردند.

مد های مفهومی برای استایل بانوان

(از طرح های مفهومی بلوز وشلوار زنانه برند ایرانی فردا دیزاین که در صفحه اینستاگرامی ان ها در آگوست ۲۰۱۷ میلادی رونمایی شد)

دنیای مد و لباس را بابستی از فضای سنتی قرن بیستمی متفاوت ببینیم. هم از جنس فرم و هم از جنس محتوا، فعالیت در این عرصه با تغییرات ژرف و شگرفی همراه شده است که ما را بر آن می دارد تا نوع گاه خود به بیزینس مد را تغییر دهیم. گاهی یک کالکشن ۸ عنصره از طراحی پارچه و لباس یک جوان ۲۵ ساله میتواند او را تا خانه های مد پاریس، میلان و نیوریک ببرد. همان گونه که انیسه حسبیان، طراح مد خلاق اندونزیایی را به نخستین فشن ویک با حجاب نیویورک در سال های اخیر برد و ماریا پاکستانی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در گزارش امروز سرویس مد گردی لوکس تهران، میخواهیم با دو جوان کارآفرین تهرانی آشنا شویم که توانسته اند یا تغییر رشته از معماری به طراحی لباس، کسب و کار جذابی را در قالب فردا دیزاین تدارک دیده و محصولات خود را در اختیار طیف وسیعی از مشتریان داخلی قرار دهند که الگوی ممتازی برای کسانی است که دوست دارند راه این دو دختر جوان را در صنعت مد و لباس داخلی دنبال کنند.

(طرح جلیقه مشکی زنانه فردا دیزاین که با لباس بلند سفید ست شده است و طرح مفهومی از کالکشن های سال ۹۶ این برند صنعت مد و لباس ایران را نشان می دهد)

با مد گردی امروز ما با فردا دیزاین، همراه باشید.

 از مد مفهومی و لباس تا اپلیکیشن

بله! امروزه راه اندازی استارت های دیجیتالی و غیر دیجیتالی، کار سخت و غیر قابل باوری نیست. سرمایه زیادی طلب نمی کند. نیاز به استخدام منابع انسانی تخصصی و قدیمی و با تجربه نیست. حتی نیاز نیست دفتر کاری برای خود اجاره کنید یا نسبت به ثبت شرکت و موسسه و گروه اقتصادی طبق ضوابط رسمی و قانونی اقدام کنید. ما امروزه شاهد رشد و پروش و تولد کارآفرینان جوان خود ساخته ای هستیم که به قول بیل گیتس، بنیانگذاری مایکروسافت، تنها میراث آنها، دانش است و بس!

با دانش، میتواند تولید ارزش افزوده کرده و با آن، ثروت آفرینی نمود. ثروت آفرینی از طریق تولید دانش، توسط کارگردان دانش (knowledge worker) انجام می شود. یعنی شما با ایده ای کوچک بر اساس نیازهای جامعه، ایده پردازی کرده و راه های عملی کردن آن را بررسی میکند و در نهایت، پروتوتایپپ یا نمونه آزمایشگاهی ایده محصول یا خدمات خود را طراحی و می سازید. حال با بازاریابی موثر و با پشتکاری از جنس پشتکار رالف لارن و لویی ویتون و کوکوشانل، میتوانید راه خود را پیدا کنید.

(از کالکشن دژاوو برند فردا دیزاین ، شاهد بلوز و دامن قهوه ای این برند در عرصه لباس مد مفهومی بانوان هستیم)

بازار امروز ایران، شاهد تولد میلیونرهای کوچک است که بعضا با کمتر از ۲۵ سال سن، اپیلیکشن ها، سایت ها، نرم افزارها و خدمات مشاوره دیحیتالی پایین دستی و بالا دستی را در اختیار اشخاص حقوقی و حقیقی قرار داد و درامدهای به نسبتا بالایی هم تجربه میکنند. کافی است به برخی از اپ های پر دانلود داخل و خارجی که توسط ایرانیان طراحی و عرضه شده نگاه کنید. یا به سایت های فریلسنری (دورکاری) و کراد فاندینگ (سرمایه پذیری) داخلی و بین المللی رجوع کنید. درخواهید یافت که دنیای کارآفرینی دیجیتالی (digital entrepreneurship)، بسترهای فوق العاده ای برای درامد زایی دیجیتالی فراهم کرده است.

(کالکشن دژاوو برند فردا دیزاین )

اکنون، پلتفرم های مجازی، ابزاری فوق العاده و بعضا رایگان (یا اقلا ارزان) برای طراحی و راه اندازی انواع و اقسام کسب و کار از مد و لباس با ارائه خدمات تخصصی مهندسی و پزشکی به طیف عظیمی از کاربران جامعه اطلاعاتی در ایران و جهان است که از اواخر قرن بیستم میلادی، در اختیار شهروندان دهکده جهانی قرار گرفت.

کالکشن مکانیکال فشن برند ایرانی

(کالکشن مکانیکال فشن برند ایرانی فردا دیزاین را مشاهده میکنید که در زمینه طراحی و تولید لباس های مفهومی فعالیت دارد. )

بنابراین، برای راه اندازی کسب و کار در دنیای امروزی، شما نیاز به یک ایده خلاق و نوآور دارید. بقیه مسیر را میتواند با پشتکار و درک خوب نیازهای بازار و عزمی جزم و دانش حداقلی طی نمود  به موفقیت های چشمگیری دست یافت. این قضیه برای صنعت مد و لباس و خدمات مد و لباس نیز حاکم است. بسیاری سایت در اینترنت راه اندازی شده که به شما خدمات رایگان یا پولی مد و لباس ارائه میکنند.

دو طرح متفاوت از مجموعه طرح های مد مفومی بانوان

(از کالکشن بهار ۲۰۱۶ میلادی برند فردا دیزاین، شاهد دو طرح متفاوت از مجموعه طرح های مد مفومی بانوان هستیم)

مثلا شما وارد فلان شهر دنیا (مثل دوبی) شده و میخواهید ظرف ۵ روز، برترین مگامال های آسیا را برای خرید برند و محصول مورد نظر جستجو کنید. مشاوران مد (fashion advisor) این فرصت را در اختیار شما قرار می دهند که همچون یک استایلیست و فعال فشن، در مدت زمان خاصی، شما را به بهترین مزون و مگامال راهنمایی کند و از انتخاب رنگ و طرح و نقش و برند بر اساس استایل شما، در کنار شما باشند.

مدمفهومی در لوکس تهران

(از طرح های مد مفهومی گرادینتال فردا دیزاین . در توضیح این طرح آمده است: رعت و حركت از شاخصه هاي اصلي عصر جديد، عصر تكنولوژي يا به عبارتي زندگي شهري و ماشيني مي باشد كه اجسام ساكن در آن اعتبار خود را به تدريج از دست مي دهند بنابراين حركتي كه پيوسته باعث تغيير در فرم اشياء از حيث پرهيز در ثبات آن است، قابل ستودن مي شود. چنين عصري كه تحرك و پويايي ركن اصلي را ايفا مي كنند نيازمند هنري هم پاي خود، هنري انعطاف پذير و همسو در راستاي آن مي باشد)

(از طرح های برند مدو لباس فردا دیزاین که کالکشن گرادینتال آرت را با فوتوشوت های جالب  به نمایش می گذارد)

(از طرح های بهار ۲۰۱۶ میلادی برند مد و لباس فردا دیزاین که کالکشن GRADIENTAL ART را به نمایش می گذارد. )

(از طرح های مفهومی برند فردا دیزاین که مانتو خوش رنگی با فوتوشوتی جالب به نمایش گذاشته شده است)

(از کالکشن بهار ۲۰۱۶ شاهد لباس صورتی خاص برند مد مفهومی فردا دیزاین هستیم)

یا اپ هایی که برای مشاوره مد در نظر گرفته شده و خدمات جالبی در اختیار لاکچری گردها قرار می دهد و امروز، از تیلور سویفت تا کیم کارداشیان نیز به این عرضه جذاب فرصت آفرین، تمایل نشان داده اند.

پس، اگر قصد راه اندازی کسب و کاری کوچک در دنیای امروز دارید، میتوانید از مدو لباس و فناوری اطلاعات شروع کنید. گذراندن دوره های ابتدایی تا حرفه ای در حوزه اپ نویسی و برنامه نویسی و گرافیک ساده و متحرک تا طراحی مد و لباس (در بخش های گوناگون)، نیاز به کارشناسی ارشد ندارد. با طی چند ماه آموزش و تجربه اندوزی چند ماهه مکمل در کنار فعالان این عرصه و بررسی طوفانی از تولیدات این اکو سیستم فعال، میتوان الفبای کار را فرا گرفت و آرام آرام وارد عرصه خود اشتغالی شد.

کسانی که با این اکو سیستم وارد خود اشتغالی و کار آفرینی در فضای کسب و کار مد و لباس ایران شدند بسیارند که یکی از انها، دو بانوی جوان به نام های مریم پسیانی و سارا خیل هستند. این دو، نمونه ای از هزاران دختر ایرانی هستند که در یک دهه اخیر، کسب و کارهای جذاب و سنتی مهندسی و پزشکی را رها کرده و به عرصه جذاب و پر مشتری مد و لباس علاقه نشان داده اند.

داستان خود اشتغالی از معماری تا فشن دیزاین

قهرمان قصه امروز ما، دو دختری است که دقیقا تلاش کردند تا با حداقل هزینه و سرمایه و دانش، کاری برای رونق کسب و کار ملی و خود اشتغالی انجام داده و ایده و فکر و تلاش  و عزم خود را در صحنه واقعی، به منصه ظهور برسانند. آنها برندی راه اندازی کردند که تلاش دارد همچون استراتژی کسب و کار رالف لارن جوان در اواسط قرن بیستم میلادی، ساختار شکن و تا حدی جریان ساز و متفاوت با سبک مد و لباس و استایل متداولی که در ذهن داریم باشد.

(مصاحبه نشریه VIVA با دو کارآفرین مد و لباس مفهومی ایران)

برند “فردا” فعاليت خود را در ارديبهشت ۱۳۹۳ با ايده طراحي و توليد نوعي از پوشاك آغاز كرد كه علاوه بر كيفيت و زيبايي ، آوانگارد و تا حدي متفاوت با ساير محصولات ارايه شده در سبك خود بود. “فردا” تا كنون ١٠ مجموعه از كارهاي خود را به نمايش گذاشته ، كه هر كلكسيون با يك ايده خاص و منحصر به خود طراحي شده و شامل ١٢-١٥ آيتم است.

(لباس های مفهومی برند فردا دیزاین )

همان طور كه از نام “فردا” ميتوان مفهوم آينده نگري را دريافت، اصلي ترين كانسپت كلكسيون هاي “فردا” (futurism)، طراحي هاي پيشرو نسبت به زمان و با توجه به عصر تكنولوژي و صنعت است كه “فردا” اين ايده را با به كار بردن متريال هايی نا متعارف در كنار پارچه و دوخت محقق كرده است.

(از طرح های فردا دیزاین میتوان به این مدل مفهومی مانتو زنانه مشکی اشاره کرد. مانتو و پانچو زنانه فردا دیزاین که  کالا سفارشی می باشد و جنسش از کتان است. این مانتو و پانچو، هركدام به تنهايي به عنوان بلوز و مانتو قابل استفاده هستند)

(تصویری از دامن و بلوز  طرح شومیز زنانه برند فردا دیزاین را شاهد هستید که از جنس لنین و دکمه ای است و از اوت کوتور  های این برند به شمار می روند)

(تصویری شلوار و پیراهن زنانه آستین جدا برند فردا دیزاین را مشاهده میکنید که آستین به صورت جدا روی لباس های دیگر و به تنهایی نیز قابل استفاده خواهد بود)

(در این تصویر از طرح های مفهومی برند فردا دیزاین، شومیز لایه دار کتان را شاهد هستیم که دکمه در پشت دارد)

(طرح های مد مفهومی بلوز زنانه فردا دیزاین)

(از راست به چپ، طرح دامن شلواری زنانه، جلیقه زنانه و پوشش های خیابانی زنانه را از برند تولید لباس های مفهومی فردا دیزاین مشاهده میکنید)

در واقع سارا و مریم، به عنوان دو کارآفرین جوان حوزه مد و لباس ایرانی، ایده های خلاقانه که یکی از شروط لازم برای موفقیت در صنعت فشن به شمار می رود را در ذهن پرورانده و زمینه عملی کردن این تفکرات نوآور را فراهم نموده اند که در محصولاتشان در ۵ سال اخیر مشاهده می شود.

ایده پردازی جریان ساز و خلاقانه و نترسیدن از موانع و مشکلات و ناهنجاری های موجود، بخشی از خصوصیت کارآفرینانه این دو جوان ایرانی را نشان می دهد.

(همکاری برند مفهومی فردا دیزاین با ویمانا کالکشن)

سارا سرخیل و مریم پسیان، دانشجوی معماری بودند و اتفاقا در یک ترم دانشگاهی، در درس ریاضی با یکدیگر آشنا شدند. ان ها از ترم سوم و چهارم دانشگاه، وارد رشته طراحی لباس شدند و تلاش کردند تا ایده ها و آرزوهای خود را در این حوزه هنری دنبال کنند. مریم پیش از ورود به دانشگاه، رویدادهای کوچک طراحی لباس را برگزار می کرد و سارا نیز از طریق یکی از دوستان مادرش، وارد دنیای مد و لباس شد.

 

(از طرح های به نمایش در آمده در اینستاگرام فردا دیزاین: ✂️ Edward Scissorhands Collection ✂️)

هم سارا و هم مریم، پیش از راه اندازی کسب و کاری در قالب فردا دیزاین، سابقه طراحی و تولید لباس و نمایش کالکشن ها را در رویدادهای مختلف در کارنامه داشتند و به همین خاطر، تصمیم آن دو بر این شد تا با توان افزایی مشترک و در قالب پلتفرمی هماهنگ، محصولات خود را زیر یک برند هدایت و عرضه کنند.

(کالکشن برند فردا دیزاین که در مزون تهران عرضه شد)

همانطور که گفتیم، این دو در رشته معماری مشغول به تحصیل بودند اما از کسب و کار طراحی ساختمان و بنا و دکوراسیون داخلی که کار روتین آرشیتکت ها هست به مقوله طراحی لباس کشیده شدند. رشته معماری هم مهندسی هست و هم ظرافت های عالم هنر در آن نقش اساسی ایفا می کند. در واقع در رشته معماری، ظرافت هایی که در طراحی لباس، از ایده پردازی تا اجرا مورد نیاز است مشاهده می شود و به همین خاطر، برخی از فعالان جوان حوزه طراحی لباس ایران، دانشجویان یا دانش آموختگان رشته های طراحی، معماری و دکوراسیون داخلی هستند.

می شود این گونه برداشت کرد که رشته های بر پایه هنر، یک پایه و اساس داشته و به دلیل آنکه در سرفصل رشته های هنری، معرفی سبک ها و فلسفه آنها از ابعاد مختلف مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، اصولا دانشجویان هنری، تاریخ هنر ایران و جهان و سبک شناسی را فرا می گیرند که این مقولات در سرفصل های رشته های کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی لباس نیز تدریس می شود. پس خیلی مقوله طراحی لباس برای دانشجویان رشته های معماری، بیگانه نیست.

(از طرح های مکانیکال فشن برند مد مفهومی فردا دیزاین، ۲ استایل متفاوت لباس بانوان را مشاهده میکنیم)

فردا دیزاین، از آینده خبر می دهد. تلاش آدم ها برای رسیدن به آینده ای موفق و با شکوه و طلایی، عزمی یکسان برای همه است که برای طراحی مد و لباس کمی متفاوت است. چرا که آنان می کوشند تا سبک زندگی، پوشش و استایل انسان های آینده را با الهاماتی از گذشته و حال، با ضریب خلاقیت، تغییر دهند. شاید آینده نگری های ساختار شکنانه ای که مریم و سارا در طراحی ایده های خود در ذهن می پروراندند، آن ها را به این درک رساند که باید برای فردا طراحی کرد و فکر کرد و ساخت.

سارا و مریم، عاشق هنر مفهومی (conceptual art) و مد مفهومی (conceptual fashion) هستند و شاید به این دلیل، اسم برند خود را فردا دیزاین گذاشتند تا در این سعی و روال، طرحی متفاوت با روش های مرسوم را برای نسل جدید و آینده ابداع کنند که رگه های این نوع نگرش را در تصاویر محصولاتشان که در این گفتار ارائه شده است مشاهده میکنیم.

(از طرح های منتشر شده روی صفحه اینستاگرام برند فردا دیزاین. برای دیده شده بهتر و بیشتر این عکس که مد مفهومی با ترکیب رنگ جذابی را به نمایش می گذارد، از این هشتگ ها استفاده گردید: #fardadesign #ss2015# persiandesigner# fashion#streetwear #manteu#i raniandesigner)

یکی از کالکشن های که در اینستاگرام ۱۰ هزار فالووری آن ها مشاهده می شود، دژاوو نام دارد. DEJ AVOU چیست؟

آشناپنداری یا دژا-وو (فرانسوی: déjà vu, ‎) یا حالت پیش‌ دیده، حالتی از ذهن است که در آن فرد پس از دیدن صحنه‌ای احساس می‌کند آن صحنه را قبلاً دیده‌است و در گذشته با آن مواجه شده است. البته روش های علمی دژا وو را به عنوان پیش بینی یا پیش گویی رد کرده و آنرا به صورت کارکرد نادرست حافظه به هنگام بازخوانی یک تجریه توضیح می دهند.

(از کالکشن بهار و تابستان ۲۰۱۵ میلادی برند فردا دیزاین، شاهد طرحی جذاب هستیم)

(کالکشن بهار ۲۰۱۵ برند مد مفهومی فردا دیزاین)

(از طرح های مد مفهومی برند ایرانی فردا دیزاین که مانتو ایرانی را با الهام از طرح های گلیم و گبه اقوام ایرانی که مصداقی از صنایع دستی فاخر کشورمان است طراحی و ارائه کرده است)

( مد مفهومی در نوامبر ۲۰۱۴ میلادی به روایت برند ایرانی فردا دیزاین)

مریم و سارا از این مفهوم روانشناسی استفاده کردند و کالکشن لباس مفهومی خود را با نام دژا وو عرضه کردند. مباحث متافیزیک و سایکولوژی، گویا موضوعات جالب و مورد علاقه این دو دختر جوان و هنرمند ایرانی است که رگه هایی از حضور آن را میتوان در محصولات لباس و حتی فوتوشوت های آثار مشاهده کرد.

دژ آوو، خطاهای چشمی را دلالت می کند. خطای دید فقط نسبت به اشیا اتفاق نمی افتد. بلکه درباره انسان ها نیز رخ می دهد که باعث قضاوت نادرست ما نسبت به افراد می شود. هنر تلاش میکند تا این درک نادرست را تا حدی تصحیح کند که شاهد هنر درمانی، گزینه خوبی در این اتفاق باشد.

این دو دختر بیست و پنج ساله، علاوه  بر Farda Design که در واقع تولیدات مد مفهومی و خاص را برای جامعه مشخصی طراحی و تولید می کنند، زیر برندی به نام FARDA BASICS دارند که می کوشد، لباس هایی که مورد استقبال و استفاده عموم مخاطبان با سلایق گوناگون است را طراحی و عرضه نماید تا فروش محصولاتشان به طیف خاصی اختصاص نیابد تا گستره مخاطبان افزایش یابد. تولیدات فردا بیسیک، توسط بانوانی تولید می شود که خود مستقل و سرپرست خانوار بوده و با این کار، نقش مریم و سارا در حمایت از مجموعه های اشتغال آفرینی بانوان با نگاه نیکوکارانه عیان می شود.

(دامن پشمی دو لایه کاری از برند مد مفهومی فردا دیزاین را مشاهده میکنید)

محصولات فردا دیزاین هم از نظر فرم و محتوا، ساختار شکن است و نمیتوان نمونه هایی از ان را در لباس فروشی های بانوان در سطح شهر پیدا کرد و شاید یکی از دلایل خاص بودن محصولات این دو دختر جوان، همین تفاوت در نوع نگاه به طراحی استایل و مد برای بانوان جوان و میانسال باشد. خرید لباس های مفهومی آن هم برای بانوان بر اساس مقتضیات و عرف جامعه ایران، کار آسانی نیست. اما به نظر می رسد، کالکشن دژاوو و فشن مکانیکال که توسط فردا دیزاین عرضه شده است، توانسته نظر مثبت مخاطبان را جلب کند و این موضوع را میتوان در کامنت های مشتریان این برند مشاهده کرد.

(مانتو پیچ و مهره که طرحی جذاب و جالب از برند مد مفهومی فردا دیزاین را ارائه میکند)

(از طرح های مانتو پیچ و مهر فردا دیزاین )

(از طرح های رنگارنگ مانتو کاری از برند مد مفهومی فردا دیزاین)

(طرح پالتو لاکچری از برند مد مفهومی فردا دیزاین)

برای تولید لباس  های مفهومی که مورد نیاز طیف خاصی از جامعه است، ایده های بسیاری به ذهن می رسد و می بایست روی مفهوم مطالعه کرد. پارچه های مختلف برای مفهوم سازی مورد نیاز خواهد بود که بایستی جنس و کیفیتی در راستای ماموریتی که برای محول در نظر گرفته شده است باشد. بنابراین، تولید لباس هایی منطبق با مدهای مفهومی و آرمان گرایانه و ترغیب مشتریان به استفاده از این محصولات، کار آسانی نیست که به نظر می رسد فردا دیزاین قصد دارد این راه دشوار و سخت را آسان کرده و الگویی موفق برای جوانانی باشد که میخواهند درحوزه لباس و مد مفهومی فعالیت کنند.

(گزارش تهران تایمز از موفقیت های برند فردا دیزاین در طراحی و تولید لباس های مفهومی زنان ایرانی)

امیدواریم گشتی کوتاه در دنیای جذاب و مد مفهومی فردا دیزاین ، توانسته باشد شما را با ایده های بزرگ دختران جوان ایرانی در عرصه لباس و مد مفهومی آشنا کند و برای کسانی که قصد فعالیت در این عرصه دارند، الگوی جذابی در اختیارشان قرار گرفته باشد.

اگر شما هم تجربه استفاده از لباس های مد مفهومی دارید، نظرات و پیشنهادات خود را از طریق کامنت یا کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی ارائه کنید.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز در لوکس تهران دنبال کنید.

به نظر شما ، علت استقبال بانوان به مد و لباس مفهومی چیست؟

یک نظر

یک نظر

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا