برند ها

تاریخچه نایک : برند محبوب ورزشکاران

تاریخچه نایک

تاریخچه نایک

نایک در سال ۱۹۶۴ و با نام بلو ریبون اسپورتز (Blue Ribbon Sports) آغاز بکار کرد. بیل باورمن و فیل نایت خالقان این برند پرطرفدار بودند. در ابتدا این برند به عنوان توزیع کننده کفش های آلمانی فعالیت می کرد. بیل باورمن که مربی دومیدانی بود در تلاش بود راهی برای بهبود عملکرد شاگردانش بیابد. او ترکیبات بسیاری را آزمایش کرد که همگی ناموفق بودند. ملاقات او با یکی از شاگردانش فیل نایت منجر به شکل گیری برند جهانی نایک شد.

لوگوی نایک تاریخچه نایک

( تاریخچه نایک )

در سال ۱۹۷۱ و پس از موفقیت های باورمن و نایت این برند با نام نایک که الهه پیروزی در اسطوره های یونانی است،  آغاز بکار کرد. این کمپانی با بودجه ای برابر با ۱۲۰۰ دلار کار خود را شروع کرد. در این سال این دو موفق شدند رویاهایشان درباره ساخت کفش ورزشی سبکتر را محقق کنند. سال بعد آنها با حضوری قدرتمند در مسابقات دومیدانی این محصول را وارد بازار کردند.

در سال ۱۹۷۴ کفش وافل ترینر (  ( Waffle Trainer پر فروش ترین کفش آمریکا شد. در سال ۱۹۷۷ نایک اقدام به ایجاد تیم اسلتیکز وست (Athletics West) متشکل از ورزشکارانی در سطح جهانی برای شرکت در رقابت های المپیک نمود.

در سال بعد جان مکنرو، تنیسور حرفه ای آمریکایی قراردادی را با نایک به امضاء رساند؛این اقدام باعث شناخته شدن این برند در میان ورزشکاران حرفه ای شد. در سال ۱۹۷۹ و با معرفی تکنولوژی نایک ایر سیر موفقیت های نایک شتاب بیشتری گرفت.

آلبرتو سالازار در سال ۱۹۸۱ و به هنگام ثبت رکوردی جدیدی در دوی ماراتن نیویورک کفش نایک را بر پا داشت. در سال ۱۹۸۲ و به دنبال موفقیت های پیشین نایک ،  این برند پرفروشترین برند کفش های ورزشی در آمریکا شد.

تصویری از محبوبترین مدل های کفش نایک

( تاریخچه نایک )

حتما بخوانید : چطور کفش­ نایک اصل را از تقلبی و فیک آن تشخیص دهیم ؟

 حضور پررنگ نایک در میادین ورزشی

در سال ۱۹۸۵ نایکی اقدام به طراحی کفشی اختصاصی برای بازیکن مشهور اِن بی اِی، مایکل جردن نمود. محبوبیت گسترده مایکل جردن فرصت های جدیدی را پیش روی نایکی قرارداد که منجر به موفقیت های روزافزون این برند شد.

این موفقیت ها نایکی را بر آن داشت تا وارد عرصه های تولیدی جدیدی همچون پوشاک و اکسسوری های ورزشی شود. در همین زمان نایکی قراردادهایی مهم با تیم فوتبال برزیل و تیم فوتبال زنان م ومردان آمریکا به امضاء رساند.  در سال ۱۹۹۶ نایکی قراردادی را با بازیکن گلف تازه کار، تایگر وودز به مبلغ سالانه پنج میلیون دلار امضاء کرد.

کفش های جدیدی این برند با نام نایکی شاکس (nike shox) با ویژگی های برجسته خود در مقایسه با نمونه های مشابه در بازار، در سال ۲۰۰۰ با استقبالی جهانی مواجه شد.

تصویر ست ورزشی زنانه نایک

( تاریخچه نایک )

امپراطوری نایک در حال حاضر با پوشش دادن رشته های ورزشی بیشتر پرقدرت تر از هر زمان دیگری پیش می رود. درآمد این کمپانی در سال ۲۰۱۲ به بیش از ۲۴ بیلیون دلار رسید. یکی از رموز موفقیت این کمپانی بدست آوردن برندهای دیگر همچون آمبرو می باشد.

نایکی هم اکنون اسپانسر بسیاری از ورزشکان سرشناس در رشته های ورزشی فوتبال، تنیس و بستکبال می باشد. تعداد کارکنان مجموعه عظیم نایکی در بخش های مختلف  ۴۴۰۰۰ نفر می باشد. نایکی بسیار بر کیفیت و زیبایی محصولات خود تاکید دارد و سعی دارد با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز مرغوبترین محصولات را وارد بازار نماید.

عکس تاپ و شلوار برند نایک زنانه

( تاریخچه نایک )

Nike

 

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا