رویداد ها

جشنواره گردی : از “مسابقه زنده طراحی لباس” تا “طراحی تی شرت”

جشنواره مد و لباس

به روز های پایانی سال ۹۶ نزدیک می شویم و همان طور که از اول سال نیز پیش بینی می شد، دو ماه اخر سال یعنی بهمن و اسفند، هفته های مهمی برای دنیای هنر به خصوص در عرصه مد و لباس خواهد بود. همین چند وقت پیش بود که برگزاری سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر با حاشیه های پر رنگ تر از متن خود، فضای داغی برای حوزه هنر ایران در روزهای سرد و آلوده زمستان ۹۶ به ارمغان آورد که بخشی با رژه سلبریتی های سینمای ایران در حاشیه این مراسم جلب توجه می کرد. جایی که شاهد جدید ترین طرح و نقش مزون های ایرانی بر تن ستارگان سینما بودیم.

جشنواره فجر سی و ششم برای اهالی هنر به خصوص طراحان پارچه و لباس ایران، رویداد مهمی است که در  آن میتوانند نتیجه یک سال کار و تلاش طراحان پارچه و لباس را برای پوشش هنرپیشه های زن که در این رخداد مهم سینمایی حاضر می شوند، نظاره کرده و الگوها و ایده های جذابی را بدست آورند.

از شبنم مقدمی تا سارا بهرامی و پرستو صالحی و لیندا کیانی تا مهناز افشار، بخشی از ستارگان سینمای ایران بودند که پوشش واستایل آن ها در حاشیه کنفرانس های خبری جشنواره و روز اختتامیه، بازتاب های رسانه ای گستره به ارمغان آورد و هواداران سلبریتی های سینمای ایران را با طراحان مد و لباس و آرایش و اکسسوری این سوپر استارها آشنا نمود. در واقع در همه جای دنیا نیز، مد و لباس ارائه شده توسط ستارگان موسیقی و سینما در رویدادهای مهم از جمله فستیوال های سینمایی، حاشیه های پر رنگ از متنی را برای اهالی رسانه و عموم مردم در شبکه های اجتماعی به دنبال دارد.

شبنم مقدمی هانیه توسلی

(تیپ مانتو شبنم مقدمی و هانیه توسلی در حاشیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر)

بهاره کیان افشار

(استایل شیک بهاره کیان افشار در پردیس ملت جشنواره سی و ششم فجر)

علاوه بر اتفاقاتی که در جشنواره موسیقی فجر و فیلم فجر در بهمن امسال افتاد، روزهای پایانی این ماه، شاهد اتفاقات جالبی در عرصه مد و لباس ایران است که بار دیگر زمینه حضور سلبریتی ها و عموم مردم را به جشنواره های فشن داخلی فراهم می کند.

سرویس رویداد مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران که تلاش می کند جدید ترین اخبار و رویدادهای مد و لباس داخلی و بین المللی را در قالب بسته های خبری در اختیار مخاطبان خود قرار داد، امروز نگاهی دارد به مهم ترین رویدادهای مد و لباس ایران در بهمن ماه ۹۶.

با مد گردی امروز ما همراه باشید.

چه خبر از جشنواره مد و لباس فجر؟

هفتمین جشنواره ملی مد و لباس کشور که با همکاری بنیاد ملی مد و لباس ایرانی و اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بزودی در تهران و مراکز استان ها برگزار می شود، مهم ترین رویداد فشن ایران در هفته های پایانی سال ۹۶ است که به نام اقتصاد مقاومتی-اقدام و عمل نامگذاری شده است و یکی از مصداق های توجه به رونق داخلی را میتوان در عرصه طراحی و تولید پارچه و مد و لباس ایرانی دنبال کرد.

فرم ثبت نام هفتمین جشنواره مد ولباس

(فرم ثبت نام موسسات هنری مد و لباس ایران در هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر)

دبیرخانه این جشنواره با صدور اطلاعیه ای، شرایط شرکت در این جشنواره را قبلا اعلام کرده بود. اکنون با انتشار فرم شرکت در هفتمین جشنواره مد و لباس بین المللی فجر، از موسسات ایرانی خواسته است تا در آخرین فرصت ها، نسبت به حضور فعال در این جشنواره اقدام کنند. فایل PDF این فرم ۱۱ بهمن ماه روی سایت بنیاد ملی مد و لباس ایرانی و اسلامی قرار گرفت.

آخرین خبرها از جشنواره مد و لباس فجر را در بخش رویدادهای لوکس تهران دنبال کنید.

سایت مدولباس

(تصویر ایندکس سایت بنیاد ملی مد و لباس ایرانی اسلامی)

گفتنی است جشنواره مد و لباس فجر امسال، برای محک زدن ظرفیت علمی و عملی طراحان لباس، بخش مسابقه زنده را نیز همچون سال قبل برگزار می کند که شخصیت های حقیقی و حقوقی داخلی میتوانند فرم ثبت نام به منظور شرکت در مسابقه طراحی زنده لباس را دانلود و پس از تکمیل و پذیرش شرایط شرکت، به دبیرخانه ارسال کنند. این فرم را در این PDF مشاهده کنید.

فرم ثبت نام جشنواره مد و لباس

(فرم ثبت نام در بخش مسابقه طراحی زنده لباس در هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر)

این فرم در ۳ صفحه از متقاضیان درخواست میکند تا مشخصات هویتی، سوابق شغلی و تحصیلی و توانایی های خود را اعلام کند.

هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر از ۶ تا ۱۳ اسفندماه ۹۶ همزمان در تهران و چندین استان کشور برگزار می‌شود. مراسم تقدیر از پژوهشگران، نویسندگان و ناشران هنر صنعت مد و لباس اسلامی و ایرانی، روز چهارشنبه، ۲۵ بهمن ماه ۹۶ به میزبانی باغ موزه هنر ایرانی به نشانی میدان تجریش، خیابان شهید دربندی، خیابان دکتر حسابی، شماره ۳۰ بر پا شد که جزییات این مراسم را در سرویس رویداد لوکس تهران دنبال کنید.

تیزر جشنواره امسال را در ویدیو زیر تماشا کنید.

چه خبر از مسابقه زنده طراحی لباس ۹۶ ؟

مسابقه زنده طراحی لباس هفتمین جشنواره مد و لباس فجر ، همچون شش دوره گذشته، در نیمه نخست اسفند ماه برگزار می شود و منتخبان شرکت در این بخش هیجان انگیز جشنواره، فرصت خواهند داشت تا در تالار وحدت تهران با حضور هیات داوران و عموم مخاطبان جشنواره، ظرف چند روز نسبت به طراحی، الگو سازی، برش و دوخت لباس پیشنهادی هیات داوران جشنواره اقدام کنند.

از متقاضیان شرکت در این بخش با گرایش لباس اجتماع بانوان، خواسته شده بود تا ضمن ثبت نام در سایت جشنواره ۷ آمادگی خود را در فرم ارایه شده اعلام نمایند و کلیه سوابق تخصصی خود و افراد گروه سه نفره خود را متشکل از ( طراح / الگو ساز / دوزنده ) را به عنوان رزومه فعالیت و توانایی مشخص نمایند .

شرکت کنندگان مسابقه طراحی لباس

هیات انتخاب پس از بررسی فرم های ارسالی و با در نظر گرفتن مندرجات اعلامی و اولویت متقاضیان نسبت به انتخاب گروه اقدام کرد و نتایج نهایی شرکت کنندگان از طریق سایت جشنواره به اطلاع متقاضیان خواهد رسید. در این بخش قرار است گروه های مربوطه در مدت سه روز برپایی کارگاه زنده طراحی و دوخت لباس آثار خود را ارایه نمایند و در پایان گروه برگزیده به عنوان گروه برتر معرفی و در مراسم اختتامیه از ایشان تقدیر بعمل خواهند آمد .

ششمین مسابقه طراحی لباس

(تصویری از بخش مسابقه زنده طراحی لباس ششمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر)

سال گذاشته در جریان مسابقه زنده طراحی لباس در ششمین دوره جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، از علی مرادخانی، حمید قبادی و سومبات هاکوپیان از مدیران ارشد برند ایرانی هاکوپیان دعوت شده بود تا به کار ۲۰ شرکت کننده نهایی حاضر در این بخش نظارت کنند. گوشه هایی از این برنامه مهیج را در ویدیوی زیر تماشا کنید.

مسابقه زنده طراحی لباس جشنواره مد و لباس فجر، توسط انجمن طراحان لباس و پارچه ایران و با همیاری کارگروه ساماندهی مد و لباس برگزار می شود تا یک پارچه کاملا ایران انتخاب و با مواد و شرایط لازم برای دوخت، در اختیار شرکت کنندگان قرار بگیرد.

تولید لباس در مسابقه طراحی لباس

(به شرکت کنندگان، کلیه لوازم مورد نیاز طراحی و دوخت و برش لباس پیشنهادی هیات داوران داده می شود تا ظرف ۷۲ ساعت نسبت به تولید لباس اقدام شود)

مراحل برگزاری مسابقه طراحی لباس

(تصویری از مراحل برگزاری مسابقه زنده طراحی لباس در ششمین دوره جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در تالار وحدت تهران سال ۱۳۹۵)

مسابقه زنده طراحی لباس

(مسابقه زنده طراحی لباس سال ۹۵)

صدها شرکت کننده برای شرکت در بخش مسابقه زنده طراحی لباس فرم ثبت نام را تکمیل می کنند که درصدی از آن ها به بخش مسابقه زنده دعوت می شوند. جالب است که بدانید، نتیجه تولید لباس های طراحی و دوخته شده توسط شرکت کنندگان بخش مسابقه زنده طراحی لباس هفتمین جشنواره مد و لباس فجر در نیمه دوم اسفند ماه سال جاری به نمایش عمومی گذاشته خواهد شد تا اسپانسرها و تولید کنندگان داخلی پوشاک بتوانند در صورت علاقه، نسبت به خرید و تولید انبوه لباس های متفاوت اقدام کنند.

آثار منتخب جشنواره مد و لباس فجر

(آثار منتخب بخش طراحی زنده لباس در ششمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر)

گفتنی است، این مسابقه بصورت مجزا و مستقل برای تولید کنندگان و بنام نشان تجاری و یا موسسه تولیدی آنان نیز فراهم خواهد بود.  این مسابقه بصورت مجزا و مستقل در حوزه محصولات عفاف و حجاب نیز برگزار خواهد شد.

نخستین جشنواره ملی طراحی لباس کودکان

خبر بعدی اینکه بیست و پنجم بهمن ماه ۹۶، برای اولین بار در ایران، جشنواره ملی تخصصی طراحی لباس و پارچه کودکان و نوجوانان آغاز به کار کرد. این جشنواره که به منظور شناسایی و تشویق فعالان طراحی پارچه و لباس گروه سنی کودکان و نوجوانان ایران برگزار می شود، از بیست و چهارم لغایت بیست و هفتم بهمن ماه سال جاری از ساعت ۱۰ تا ۲۰ شب، پذیرای بازدید علاقمندان در مرکز آفرینش های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به این جشنواره گفته بود:

طراحان لباس با علم به شرایط این گروه سنی و با اتکا به اندوخته هنری و تجربه ذی ‌قیمت خود، می‌توانند با خلق آثار فاخر در طراحی پارچه و لباس، هنرمندانه چراغ ‌افروز مسیر صعب پیش روی نوجوان باشند.

«جشنواره لباس کودک و نوجوان» زمینه مناسبی برای ارائه الگوی مناسب و گسترش دایره اختیار و انتخاب نوجوان در مقطع حساس زندگی ایجاد می‌کند تا با اطمینان ‌بخشی و اعتماد افزایی به شناخت و تحکیم هویت ملی در باور نوجوان یاری رساند و شکوفایی و سرافرازی هرچه افزون ‌تر مردمان این سرزمین را تضمین کند.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی

(تصویر صفحه توییتر اختصاصی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که ۲۵ هزار فالور دارد.)

به همه دست‌اندرکاران این رویداد فرهنگی و فعالان این عرصه اعم از طراحان، نساجان و صنعتگران مد و لباس درود می‌فرستم و امیدوارم برگزاری این جشنواره به ارتقای سطح کیفی و کمی نمادهای فرهنگی ایران اسلامی بینجامد.

در نشست خبری نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان که با حضور مینو پدرام دبیر جشنواره و علی‌ اصغر زیلایی مدیر امور استان‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و حضور جمعی از اصحاب رسانه، ۲۳ بهمن ماه برگزار شد، هدف عمده جشنواره، هدف همراهی گروه ‌های مختلف در بخش طراحی، صنعت پوشاک و همچنین بر اساس نیاز شدید به طرح پارچه و لباس، الگوی مناسب و کیفیت مطلوب دوخت در این عرصه شمره شده که این رویداد، فرصتی را برای گردهمایی و شناسایی نیروهای متخصص و کارآمد و فضای رقابتی سالم و تخصصی در بین فعالان این حوزه فراهم خواهد آورد.

جشنواره مد و لباس کودک

(حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره مد و لباس کودکان و نوجوانان)

دبیر نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان، با اشاره به حذف بخش نوزاد گفته بود که ۳۹۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۳۳۰ اثر در بخش لباس و ۶۰ اثر در بخش طراحی پارچه بود که از این تعداد، ۲۰۰ لباس و ۵۵ طرح پارچه انتخاب گردید و که در نهایت ۱۰۰ لباس و ۵۵ پارچه به بخش مسابقه جشنواره امسال راه یافتند.

دبیر جشنوراه طراحی لباس

(دبیر جشنواره از نمایش ۱۵۵ اثر راه یافته به بخش مسابقه جشنواره خبر داد که تا ۲۷ بهمن در سالن حجاب خیابان فاطمی تهران در معرض دید علاقمندان قرار دارد)

این بخش‌ها با تکیه بر محتوای مطرح در جلسات شورای فنی جشنواره مشخص شدند که در آن اساتیدی از بخش علمی و دانشگاهی، بخش طراحی و حوزه صنعت حضور داشتند. اگر در روزهای پایانی بهمن ماه به سالن شماره ۲ مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان مراجعه کنید، این آثار در معرض دید عموم قرار گرفته است.

در حاشیه این جشنواره، برپایی کارگاه‌های آموزشی و ویترین ملی شامل غرفه آثار ۱۰ برند مطرح ایرانی در حوزه لباس کودک و نوجوان نیز در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است، همچون هفتمین جشنواره مد و لباس فجر، نخستین جشنواره طراحی پارچه و لباس کودکان و نوجوانان ایرانی نیز دارای بخش مسابقه زنده طراحی لباس خواهد بود که قرار است ۱۶ گروه چهار نفره شامل طراح، الگوساز، دوزنده و طراح پارچه، در این بخش شرکت کرده و به تولید لباس های اعلامی اقدام کنند.

جزییات شرکت در جشنواره تی شرت ایران

یکی از جشنواره هایی که در بهمن ماه امسال در حوزه مد و لباس ایرانی فراخوان داده است، جشنواره ملی تن پوش یا همان تی شرت است که از طراحان لباس دعوت کرده  تا آثار خود را به این رویداد ارسال کنند. امسال ششمین دوره این جشنواره برگزار می شود و اولین جشنواره تخصصی در زمینه طراحی بر روی تی‌شرت با استفاده از طرح‌های ایرانی و متناسب با فرهنگ ایرانی است که دبیرخانه آن برای اولین بار در سال ۱۳۸۵ در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر کار خود را شروع کرد.

هدف از برگزاری جشنواره، کمک به انتقال مفاهیم فرهنگ ایرانی از طریق تن‌پوش، استفاده از سبک‌های نوین هنرهای تجسمی معاصر در طراحی تن‌پوش، رشد خلاقیت و استعدادهای هنری جوانان و شناسایی افراد مستعد و معرفی ایشان به مراکز تولیدی و صنعتی، بسترسازی جهت حضور فعال هنرمندان و طراحان خلاق در عرصه مد و لباس کشور و کمک به تجاری‌سازی و تولید طرح‌های منتخب تن‌پوش اعلام شده است.

برگزاری جشنواره تن پوش

(پنجمن دوره برگزاری جشنواره تن پوش ایرانی)

جشنواره تن پوش ایرانی

(تصویری از برگزاری چهارمین دوره جشنواره تن پوش ایرانی)

جشنواره تن پوش

(نقش های ایرانی در طراحی تن پوش ها در جشنواره سوم تن پوش  ایرانی)

نخستین دوره جشنواره در سال ۱۳۸۵ به اجرا درآمد که با استقبال خوبی از جانب هنرمندان، اساتید و دانشجویان رشته‌های هنری مواجه شد. پس از آن با بررسی بازخورد این حرکت در جامعه، تدوین و برنامه‌ریزی‌های جشنواره بعدی برای برگزاری بهتر صورت پذیرفت و دومین جشنواره نقش تن‌پوش در آذرماه ۱۳۹۰، سومین جشنواره در خردادماه ۱۳۹۲ و چهارمین جشنواره نقش تن‌پوش در دی‌ماه ۱۳۹۴ و پنجمین جشنواره در اردیبهشت‌ماه امسال (۹۶) به کار خود پایان داد. مراسم ششم در اردیبهشت ۹۷ برگزار می شود و علاقمندان فرصت دارند تا پایان سال جاری، آثار خود را به نشانی دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

پنجمین دوره جشنواره تن پوش ایرانی

(آثار شرکت داده شده در پنجمین دوره جشنواره تن پوش ایرانی)

علاقه ‌مندان می ‌توانند آثار خود را که شامل تن‌ پوش طراحی ‌شده با موضوع :

  • فرهنگ و تمدن ایرانی
  • اعیاد ملی و مذهبی ایرانیان مثل نوروز و یلدا
  • مکان‌های تاریخی و گردشگری
  • مشاهیر و اساطیر ایرانی
  • صنایع دستی
  • موضوع آزاد در حوزه نمادهای ایرانی و اسلامی

به وسیله پست، همراه با فرم مشخصات صاحب اثر ارسال نمایند، و یا به ‌صورت حضوری به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.  گفتنی است،  آثار فاقد برگه مشخصات کامل به مرحله داوری ارائه نخواهد شد

علاقه مندان به منظور شرکت در ششمین جشنواره ملی تن پوش میتوانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه این رویداد به نشانی:  تهران چهارراه ولی ‌عصر، روبروی پارک دانشجو، کوچه بالاور، پلاک ۴، طبقه ۴، جهاد دانشگاهی واحد هنر ارسال کنند.

 آثار داوری شده جشنواره مد ولباس

اضافه می شود، آثار داوری شده جشنواره در نمایشگاهی در معرض دید قرار خواهد گرفت و با همیاری رییس مؤسسات مد و لباس کشور (محمودی) و همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، داوری بخش صنعت به جشنواره اضافه شد.

فراخوان ارسال آثار جشنواره طراحی تی شرت ایران

دبیرخانه جشنواره «نقش تن‌پوش» براساس همین نگاه و همین ضرورت ها در جهاددانشگاهی هنر با همکاری دانشگاههای هنری ایجاد شده است و تلاش می کند با توجه به ضرورت های جامعه ، سمت و سویی نو به این جشنواره بدهد.

جهاد دانشگاهی واحدهنر

اهداف

  • کمک به انتقال مفاهیم فرهنگ ایرانی– اسلامی از طریق تن پوش
  • استفاده از روش های نوین هنرهای معاصر در طراحی تن پوش
  • رشد خلاقیت و استعدادهای هنری جوانان و شناسایی افراد مستعد
  • بسترسازی جهت حضور فعال هنرمندان و طراحان خلاق در عرصه مد و لباس کشور
  • کمک  به تجاری سازی طرحهای منتخب جشنواره

شيوه هاي اجرايی تهیه آثار

  • ایجاد نقش با رنگهای مخصوص پارچه
  • استفاده از دوختهاي سنتي و تزئيني
  • استفاده از تكنيكهاي مختلف چاپ پارچه ( باتيك ،باندانا ، سيلك اسكرين ، چاپ دستي  ،چاپ دیجیتال)
  • استفاده از تکنیک های مختلف پارچه سازی
  • استفاده از تکنیک های نو و خلاق

 شرايط و مقررات  جشنواره

  • از نظر دبیر خانه جشنواره تن پوش عبارتست از تي شرت ساده نخي در رنگهاي دلخواه (سایز بزرگ( L) )
  • هر شرکت کننده می تواند حداکثر ۵ اثر ارائه نماید .
  • هر گونه استفاده از حروف لاتين در طراحی نقش ها ممنوع مي باشد .
  • علاقه مندان می توانند آثار خود را به وسیله پست همراه با فرم مشخصات صاحب اثر ارسال نمایندو یا به صورت حضوری به دبیر خانه جشنواره تحویل دهند.
  • آثار فاقد برگه مشخصات كامل به مرحله داوري ارائه نخواهد شد.
  • آثار برگزیده در سایت جشنواره با نام صاحب اثر معرفی خواهد شد.
  • به همه صاحبان آثار ارائه شده در جشنواره، گواهي شركت اعطا خواهد شد .
  • دبیرخانه جشنواره مجاز است تا از آثار ارائه شده در اقلام انتشاراتی یا تبلیغاتی استفاده کند.
  • كليه آثار عرضه شده پس از ارزيابي توسط هيئت داوران در نمايشگاهي در معرض بازديد عموم قرار خواهد گرفت.
  • ارسال اثر توسط هنرمندان و شرکت در جشنواره به منزله اعلام مالکیت معنوی این اثر است. در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله‌ای، عواقب حقوقی و جزایی آن به عهده شرکت‌ کننده است.

ششمین جشنواره ملی تن پوش

(رونمایی از پوستر ششمین جشنواره ملی تن پوش)

‌‌بخش های جشنواره

این جشنواره شامل دو بخش  زیر می باشد
۱- بخش مسابقه

محورهای مسابقه

۱-زندگی شهری
۲-آزاد

توضیح: زندگی شهری مفاهیمی همچون ارزش های انسانی ، کمک به هم نوع ، حمل ونقل عمومی ، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی ، پسماند ، گردشگری شهری، انقلاب اسلامی، ایثار و شهادت، موضوعات آیینی و … در بر دارد.

بخش های جانبی

  • برگزاری نشست های تخصصی
  • برگزاری نمایشگاه آثار طراحان و هنرمندان خلاق در زمینه طراحی تن پوش

داوری و انتخاب

هیئت انتخاب و داوران متشکل از افراد متخصص در زمینه چاپ  و طراحی پارچه ، هنرهای تجسمی و گرافیک که از مراکز مختلف دانشگاهی  و همچنین از بین تولید کنندگان  در این زمینه می باشند .

برگزاری جشنواره

  • مهلت ارسال آثار: بیستم اسفندماه ۱۳۹۶
  • برگزاری نمایشگاه: هفته اول اردیبهشت ۱۳۹۷

جوایز

  • نفر اول تندیس جشنواره ، لوح تقدیر  و جایزه نقدی به میزان ۱۰ میلیون ریال
  • نفر دوم تندیس جشنواره ، لوح تقدیر  و جایزه نقدی به میزان ۷ میلیون ریال
  • نفرسوم تندیس جشنواره ، لوح تقدیر  و جایزه نقدی به میزان ۵ میلیون ریال
  • به پنج نفر از سایر برگزیدگان لوح تقدیر و جایزه نقدی به میزان ۳ میلیون ریال تقدیم خواهد شد

چه خبر از جشنواره مد و لباس اردبیلی ها؟

استان اردبیل ، دیار فرهنگ و تاریخ و یکی از مقصدهای گردشگری ناب شمال غرب ایران نیز در حوزه مد و لباس فعال شده است و قرار است نخستین جشنواره مد و لباس این استان نیز بزودی برگزار شود. روابط عمومی اداره کل فرهنگ استان اردبیل اعلام کرد، نخستین جشنواره مد و لباس اردبیل در بخش های مانتو اجتماع، پوشاک مدارس (پوشش مدارس دخترانه وپسرانه) و برگزاری کارگاه های آموزشی برگزار می شود.

این جشنواره در اسفندماه در شهر اردبیل برگزار می شود. علاقمندان به منظور شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را متناسب با بخش های جشنواره تا پنجم اسفند به دبیرخانه ارسال کنند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل مراجعه کنند.

همراهان گرامی

در صورتی که علاقمند به شرکت در جشنواره مد و لباس ملی و استانی هستید، در اسرع وقت نسبت به تکمیل فرم های ثبت نام و ارسال آثار اقدام کنید. توجه داشته باشید که یکی از راهکارهای دریافت بورس تحصیلی و تحصیل رایگان در دانشگاه های خارج از کشور در حوزه های طراحی مد و لباس، مدیریت کسب و کارهای لاکچری و همچنین طراحی پارچه و فناوری دوخت، شرکت در کارگاه ها، فستیوال های و نمایشگاه های داخلی و بین المللی مد و لباس است.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز در لوکس تهران دنبال کنید.

محبوب ترین ها

بالا