استایل و مد بانوان

آدیداس : نام بی تکرار دنیای ورزش

تمام موفقیت های بزرگ داستانی حیرت انگیز را در خود نهفته اند. داستان شگفت انگیز برند آدیداس از شهر کوچک باواریا در کشور آلمان آغاز می شود. آدیداس در حال حاضر با درآمدی برابر با ۱۴٫۸۸ بیلیون یورو دومین برند برتر تولیدات ورزشی در جهان است. آدولف داسلر در سال ۱۹۲۴ تصمیم گرفت برای ورزشکاران امکانات جدیدی فراهم آورد. او برای تحقق رویاهایش در گام اول کارخانه تولید کفش را به همراه برادرش راه اندازی کرد.

دریافت مدال طلا از شهرهای آمستردام در سال ۱۹۲۸ و از شهر برلین در سال ۱۹۳۶ نشان از پیشرفت زودهنگام اما دیرپای این برند نامی داشت. این دو برادر در سال ۱۹۴۷ و بدنبال ایجاد اختلافاتی که در نتیجه جنگ جهانی دوم بوجود آمده بود از هم جدا شدند و برندهای معتبر آدیداس و پوما را پدید آوردند. آدولف پس از جدایی از برادرش مسیری را آغاز کرد که در نهایت به رقابتی تنگاتنگ و پر تنش با برند پوما منجر شد. با وجود رقابت این برند با پوما و دیگر برندهای مطرح محصولات ورزشی، آدیداس با خلاقیت و جدیتی مثال زدنی  راه خود را از آنها جدا کرد.

برند آدیداس : پیشرو در مجامع بزرگ ورزشی

در سال ۱۹۴۹ آدولف اولین کفش آدیداس را به ثبت رساند. این کفش آنچنان که آدولف انتظار داشت با استقبالی قابل توجه مواجه شد. در سال ۱۹۵۴ و به دنبال قهرمانی فراموش نشدنی تیم ملی آلمان در جام جهانی فوتبال، آدیداس توجه تیم های مطرح جهانی را بخود جلب کرد که نقطه آغازی بود برای به تسخیر درآوردن بزرگترین بازارهای ورزشی جهان. در سال ۱۹۶۷ آدیداس که تا پیش از این به تولید کفش های ورزشی مرغوب شناخته می شد وارد عرصه تولید لباس های ورزشی شد.

موفقیت های دنباله دار ادیداس به دلیل خلاقیت در طراحی محصولات و تحقیقات گسترده در میان ورزشکاران جهت شناخت نیازهای  آنان شتاب بیشتری گرفت. در جام جهانی فوتبال سال ۱۹۷۰، آدیداس برای راحت تر دیده شدن توپ های فوتبال در تلویزیون های سیاه و سفید اقدام به طراحی و تولید توپ هایی با نام تل استار (TELSTAR) نمود. این اقدام شروعی برای مشارکت طولانی آدیداس در ساخت توپ های فوتبال دیگر دوره های مسابقات جام جهانی بود. در سال ۱۹۷۲ و همزمان با آغاز مسابقات المپیک در مونیخ، آدیداس لوگوی جدید خود را معرفی کرد.

در مسابقات المپیک ورزشکاران بسیاری با کفش ها و دیگر محصولات برند آدیداس رکوردهای جهانی را به ثبت رساندند. رفته رفته ادیداس به جزیی جدایی ناپذیر از ورزش تبدیل شد. آدولف در سال ۱۹۷۸ کمی پیش از تولد هفتادو هشت سالگیش درگذشت. با پایان یافتن دور اول موفقیت های آدیداس با مرگ آدولف، دور جدیدی از موفقیت های جهانی این برند با مدیریت پسر آدولف، هورست آغاز شد. در سال ۱۹۸۴ آدیداس با به بازار فرستادن یکی از اولین کفش های هوشمند جهان، مایکروپیسر(Micropacer) نشان داد که در صدد تسخیر بازارهای تکنولوژیک آینده است.

در سال ۱۹۸۶ با موفقیت بالای آهنگ “ آدیداس من” کاری از گروه محبوب Run DMC نام این برند بیش از پیش بر سر زبان ها افتاد و کفش های ادیداس وارد سبک لباس های خیابانی شدند. ادیداس که تا پیش از این به تولید محصولات ورزشی شهرت داشت، رفته رفته جایگاه خود را در زندگی روزمره و سبک لباس های غیرورزشی باز کرد.

برند آدیداس کفش آدیداس مایندگی آدیداس

دور جدید موفقیت های برند آدیداس

با مرگ ناگهانی هورست در سال ۱۹۸۷ و نبودن جانشینی مناسب برای او، کمپانی عظیم ادیداس در شرایط بسیار بدی قرار گرفت و تا مرز ورشسکستگی پیش رفت. در سال ۱۹۹۳ رابرت لوئیس دریفوس به همراه کریستین تورس تصمیم گرفت آدیداس را نجات دهد. با مدیریت هوشمندانه و هدفدار رابرت، ادیداس دوباره به گردونه رقابت بازگشت و قدم به دوران جدیدی گذاشت. در سال ۱۹۹۷ و با دردست گرفتن گروه سا لامون وبرندهای آن، ادیداس  جهشی موفقیت امیز در مسیر خود داشت. در سال ۱۹۹۸ یک پایگاه نظامی قدیمی در آمریکا برای احداث کارخانه ها و اسکان کارکنان آدیداس بازسازی شد و با نام “جهان ورزش” آغاز بکار کرد.

برند آدیداس کفش آدیداس مایندگی آدیداس

با نشستن هربرت هاینر بر مسند قدرت در سال ۲۰۰۱ روند خلاقانه ادیداس شتاب بیشتری گرفت. او با استخدام متخصصان و کارشناسان بسیار توانست ایده های خلاقانه خود را به بهترین شکل ممکن اجرا کند. یکی از مهمترین تصمیمات او تمرکز بیشتر بر تولید لباس های خیابانی بود. در سال ۲۰۰۴ آدیداس در یکی از مهم ترین کمپین های تبلیغاتی خود، چهره هایی همچون دیوید بکهام، هیل گبرسلاسی و محمد و لیلا علی را گرد هم آورد. در سال ۲۰۰۶ آدیداس گروه سالامون را واگذار کرد و اقدام به خریداری برند ریباک نمود، اقدامی که بعدها در افزایش چشمگیر درآمد سالیانه این کمپانی نقشی اساسی داشت .

در سال ۲۰۰۹ برند آدیداس موفق به در اختیار گرفتن اولین کمپانی تولید محصولات گلف، تیلورمید (TaylorMade) شد. در سال بعد این کمپانی توانست بزرگترین کمپانی محصولات گلف در جهان شود. در سال ۲۰۱۱ برند محبوب  ریباک بار دیگر به عرصه محصولات ورزشی بازگشت. در سال ۲۰۱۳ آدیداس کفش مخصوص دوندگان را وارد بازار کرد، این کفش که با همکاری شرکت صنایع شیمیایی آلمانی BASF ساخته شد در نظر داشت تجربه ای مفرح را در اختیار دوندگان بگذارد.

در سال ۲۰۱۴ قرادادی بسیار سنگین بین برند آدیداس و تیم فوتبال منچستر یونایتد بسته شد که بار دیگر این برند را بر سر زبان ها انداخت.  امروزه این برند با تولید محصولات متنوعی همچون لباس های ورزشی، کیف، ساعت و انواع اکسسوری با قدرت هر چه بیشتر پیش می رود.

Adidas

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا