استایل و مد آقایان

کریس رونالدو و تبلیغ کفش نایک مرکوریال

کریس رونالدو

فناوری به کار رفته در مدل مرکوریال کفش نایک،کفش محبوب ورزشکاران

فوتبالیست ها، به خصوص کسانی که فوتیال سالنی (فوتسال) بازی میکنند، علاقه خاصی به پوشیدن سری کفش های نایک مرکوریال دارند.

کریستانو رونالدو ، فوق ستاره باشگاه فوتبال کهکشانی رئال مادرید اسپانیا و تیم ملی پرتغال، معروف ترین ورزشکار جهان نه فقط در چند سال اخیر بلکه در شبکه اجتماعی محبوب معتادان دیجیتال یعنی اینستاگرام است. بیش از ۱۱۰ میلیون فالور ظرف ۳ سال اخیر برای صدها پست کریس رونالدو در اینستاگرام، تنها بخشی از محبوبیت این فوتبالیست را در شش قاره جهان به رخ می کشد.

حداقل ۱۵ درصد کل کاربران اینستاگرام، فالور صفحه ایشان هستند و برخی از پست های منتشر شده ایشان در سال ۲۰۱۷ میلادی توانست به رکورد بیش از ۱۲ میلیون لایک دست یابد که رقمی فوق العاده برای یک پست در این شبکه به شمار می رود. کمتر پستی از اینستاگرام سلبریتی های عرصه موسیقی، سینما و ورزش توانسته به اندازه پست هایی که کریس رونالدو و سلنا گومز در صفحه خود به اشتراک میگذارند، لایک و کامنت دریافت کند و این غوغای جادویی دیجیتالی کریس و سلنا را در فضای این شبکه نشان می دهد.

فوتبال کهکشانی رئال مادرید

اسطوره فوتبال جهان در کنار رافائل نادال

(اسطوره فوتبال جهان در کنار رافائل نادال، تنیسور معروف که در حال بازی تنیس با یکدیگر، از مدل NIKE MERCURIAL VAPOR VIII استفاده کردند)

تبلیغ توییتری کریس رونالدو

(تبلیغ توییتری کریس رونالدو برای کفش نایک در بازی های یورو ۲۰۱۶. توضیحات بیشتر را در هشتگ #RT #MERCURIAL مشاهده کنید)

MERCURIAL NIKE طلایی با برند CR7 رونالدو

(از مدل های کمیاب MERCURIAL NIKE طلایی با برند CR7 رونالدو)

تصویر کریس رونالدو روی جلد مجله MEN’S HEALTH

(تصویر کریس رونالدو روی جلد مجله MEN’S HEALTH)

کریس رونالدو در سالهای اخیر با ثبت برند خود با نام CR7 هم در عرصه عطر و هم تولید کفش و لباس با همکاری برند نایک آمریکا، فعالیت های تجاری گسترده را در لوای نام و شهرت خود در دستور کار قرار داده که سود خوبی را از این حیث همچون حضور در تبلیغات تلویزیونی برندهای صاحب نام عرصه محصولات ارایشی و بهداشتی و مد و لباس یه جیب زده است. او برای فوتوشوت های اختصاصی برای مجلات معروف مد نیز دستمزدهای میلیون دلاری دارد.

CR7ونایک

به هر حال، کریس جوان را باید در فهرست میلیونرهای زیر ۳۵ ساله اروپا و جهان دانست که توانسته با کسب و کارهای تلفیقی خود، در عرصه های مختلف بیزینس مد، موفق عمل کند. موفقیتی که بخش قابل توجهی از آن به اقتصاد دانش بنیان و فناورانه برندهای مطرح همکار با کریس و همچنین در لوای شهرت روز افزون ایشان در مستطیل سبز حاصل شده است.

کریس رونالدو برای معرفی مرکوری سوپر فلای نایک

(تصویر ویدیویی که کریس رونالدو برای معرفی مرکوری سوپر فلای نایک ۳۶۰ منتشر کرد و ده ها میلیون بار بازدید شد)

رونالدو

(رونالدو درباره این کفش گفت: Twenty years of Mercurial, the most iconic boots on the planet)

کفش های ورزشی نایک

(تصویر کفش MERCURIAL برند نایک)

کفش فوتبالی برند

کریس رونالدو در جدید ترین پست خود در فوریه ۲۰۱۸ میلادی، از نسخه جدید محصول کفش فوتبالی برند نایک رونمایی کرد. این کفش که NEW MERCURIAL SUPERFLY 360 نام دارد، جدید ترین محصول غول کفش های ورزشی جهان است. کریس با انتشار یک فایل ویدیویی ۲۰ ثانیه روی صفحه اینستاگرام پر بیننده خود در حالی که کفش نارنجی رنگ خوش استایل نایک را در دستش دارد می گوید که مرکوری نایک، کفشی است که تا کنون نمونه اش را ندیده است و از هوادرانش میخواهد تا نسبت به تهیه و خرید آن اقدام کنند.

کفش های جدید کریس رونالدو در دل شهاب سنگ

(کفش های جدید کریس رونالدو در دل شهاب سنگ که مرکوری نام دارد)

تصویری از کفش اختصاصی نایک

(تصویری از کفش اختصاصی نایک که به مناسبت انتخاب کریس رونالدو به عنوان برترین بازیکن سال ۲۰۱۷ میلادی جهان به ایشان اهدا شد را مشاهده میکنید. نایک حدود هزار فقره از این کفش تولید کرد و نسخه ویژه در اختیار برند CR7 رونالدو است)

تصویر کفش نارنجی مرکوریال نایک

(تصویر کفش نارنجی مرکوریال نایک که آخرین فناوری تولید کفش های ورزشی را در اختیار ورزشکاران به خصوص فوتبالیست های حرفه ای می دهد)

پستی که ساعاتی پس از انتشار با ۱۰ میلیون لایک و ۳۰ هزار کامنت مخاطبان ۱۱۰ میلیونی کریس مواجه شد. برای آشنایی با جدید ترین فناوری نایک در طراحی و تولید سری کفش های مرکوریال، گزارش امروز سرویس مد گردی مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران را دنبال کنید.

تصویر Nike Mercurial Superfly 'Savage Beauty' Boots

(تصویر Nike Mercurial Superfly ‘Savage Beauty’ Boots)

با ما همراه باشید.

داستان NIKE : غول کفش های ورزشی جهان

نایک را باید غول کفش های ورزشی جهان دانست که محبوب برترین ورزشکاران جهان از جمله فوتبالیست های سرعتی و دریبل زن قهاری چون دیوید بکهام، نیمار، مسی و کریس رونالدو است.

فوتبالیست ها، به خصوص کسانی که فوتیال سالنی (فوتسال) بازی میکنند، علاقه خاصی به پوشیدن سری کفش های نایک مرکوریال دارند. شرکت نایک برای رسیدن به جایگاه طراحی و تولید کفش های ورزشی فوق العاده برای فوق العاده ترین ورزشکاران جهان به خصوص در عرصه فوتبال که سرعت و دقت و چابکی، حرف اول را میزند، تلاش های خستگی ناپذیر فراوانی را در واحد R&D (تحقیق و توسعه) در دستور کار داشته که ماحصل ۲ دهه فعالیت، حمایت بی چون و چرای مرد شماره ۱ فوتبال جهان (کریس رونالدو) از این محصول می شود.

غول کفش های ورزشی جهان

در واقع واحدهای مهندسی و طراحی شرکت نایک ، با تولید سری مرکوریال، تبلور یک کفش عالی برای مردانی برای تمام فصول را تداعی کردند که با استقبال گسترده ورزشکاران حرفه ای به خصوص لاکچری گردهای ورزشکار مواجه شده است.

رویه کفش های نایک که با کابل های ویژه FLYKNIT

(تصویر رویه کفش های نایک که با کابل های ویژه FLYKNIT مجهز شده است)

یکی از این سری ها، نایک مرکوریال ایکس پروکسیمو است که در واقع نوع ساق دار کفش فوتسال این برند بوده که همچون محصول بدون ساق آن که مرکوریال ایکس فانیال نام دارد، طراحی جذاب و چابکی خاصی را در اختیار فوتسالیست ها قرار می دهد. قابلیت های فناورانه این محصول، اطلاعات خوبی را در اختیار فعالان مد ورزشی و دانشجویان این رشته قرار می دهد.

نایک مرکوریال ایکس پروکسیمو

مرکوریال ایکس فانیال

سری مرکوریال در سال های اخیربه نسبت مدل های قبلی خود، با تغییرات شگرفی همراه شده که کارایی و اثربخشی آن را برای ورزشکاران افزایش چشمگیر داده است. یکی از این تغییرات را میتوان رویه مجهز به فناوری FLYKNIT دانست که به همراه کابل های ویژه طراحی و ساخته شد.

سری مرکوریال کفش نایک

ادن هازارد در تبلیغ نایک مرکوریال

(ادن هازارد در تبلیغ نایک مرکوریال )

تصویری از Mercurial Vapor Flyknit Ultra

(تصویری از Mercurial Vapor Flyknit Ultra)

در واقع فناوری فلایکنیت یا FLYKNIT، یکی از فناوری های جذاب برای طراحی و ساخت کفش های ورزشی  است که از یک رویه کفش از جنس شبیه به پارچه با ضریب انعطاف  و قابلیت کشسانی خیلی بالا استفاده می کند. این قابلیت انعطاف پذیری سبب می شود تا به راحتی شکل پا را به خود بگیرد و خاصیت پارچه ای آن سبب می شود تا بازیکنان فوتبال یا فوتسال، توپ را همچون یک پای برهنه لمس کنند. از نظر حرفه ای های فوتبال، این قابلیت یعنی به حرکت دراوردن توپ به آسانی و به سرعت همچون لمس توپ  با یک پای برهنه!

فناوری فلایکنیت کفش نایک

طراحی رویه کفش های نایک بخش مهمی  از طراحی محصول است که این موضوع را میتوان نقطه بارزی در طراحی و  تولید مرکوریال ایکس و پروکسیمو ۲ دانست. همان طور که می دانید، شرکت نایک در نسخه قبلی کفش های فوتسالی سری مرکوریال، از کابل هایی با نام فلای وایر یا FLY WIRE بهره برد که برای فیت کردن کناره ها موقع بستن بند کفش استفاده می شد واین امکان را به بازیکن می داد تا کفش به خوبی در پای بازیکن بماند. اکنون نایک این رشته ها را به صورت سراسری در کل رویه کفش استفاده کرده که به صورت شیارهای برجسته بر روی آن  مشخص است و به خوبی موقع چرخش و تغییر جهت با شما همراهی خواهد کرد.

این کابل ها، فایده دیگری هم برای نایک داشت. با ضخیم تر طراحی کردن این کابل ها در جلوی کفش، این امکان برای بازیکن فراهم شد تا بتواند لمس بهتری بین کفش و توپ فوتبال را در اختیار داشته که عاملی مهم برای فرآیند دریبل زدن و حرکت پا به توپ بازیکن در تاکتیک های تیمی است. البته ضخامت این کابل های استفاده شده حدود ۱ میلیمتر است و به سختی دیده می شود. البته در بخش جلویی کفش، ضخامت این کابل ها به حدود ۳ میلیمتر می رسد.

حذف زبانه از سری های جدید کفش نایک

(حذف زبانه از سری های جدید کفش نایک)

این رویه، به صورت سراسری و یکپارچه و سبک طراحی شده تا تجربه راحتی را برای بازیکن به ارمغان آورد. علاوه بر این فیچر، ویژگی جدیدی که برخی از مدل های کفش ورزشی نایک دارند، حذف زبانه از روی کفش است و به جای آنکه از زبانه استفاده شود، از یک نوع پارچه منعطف استفاده شده که باعث ارائه یک سطح صاف و یکدست برای شوت زدن و کنترل توپ را به خصوص در ارسال های بلند به جناجین، نصیب بازیکن می کند.

فناوری NIKE SKIN از دیگر فناوری های به کار رفته در MERCURIAL است. کل بدنه کفش توسط روکشی مجهز به فناوری نایک اسکن پوشانده شده که عاملی مهم برای تهویه و فیت شدن بهتر رویه کفش است. از طریق فناوری ACC که در بسیاری از مدل های کفش های ورزشی برند نایک آمریکا دیده می شود، عملکرد مطلوب و یکسانی برای کفش در شرایط مختلف آب و هوایی فراهم می گردد.

فناوری ACCکفش نایک

(فناوری نایک اسکین)

در نسخه های ساق دار مرکوریال، یقه بلند کفش در MERCURIAL X PROXIMO 2، شاهد تغییراتی جزیی نسبت به نسخه قبلی هستیم. این یقه هم چون یک جوراب ضخیم تا بالای مچ بازیکن را می پوشاند و باعث ثابت شدن پا در جای خود می شود و کمترین سطح لغزش پا داخل کفش احساس می شود. به گونه ای که بازیکن این حس را خواهد داشت که گویی کفش، بخشی از پای اوست! برای تغییر مسیرهای ناگهانی و استارت های طوفانی بازیکنان در مستطیل سبز، عملکرد این یقه مشخص می شود و باعث می شود که به خوبی کفش در پای بازیکن فیت شود.

کفش ساق دار مرکوریال

بسیاری از مدل های کفش فوتسالی X NIKE و مرکوریال پروکسیمو ۲، شاهد نصب و به کار گیری فوم جذب شوک هستیم که به خوبی تنش های وارده از سطح را موقع محکم کوبیده شدن پا به سطوح سختی مثل کف سالن های ورزشی را خنثی میکند که عاملی مهم برای سلامت مچ، کمر و زانو و مفاصل بازیکنان فوتبال است که معمولا از این ۳ بخش دچار مصدومیت می شوند.

جنس این فوم، از مواد لاستیکی با دوام بسیار بالا در مقابل سایش بوده و خاصیت ارتجاعی آن سبب می شود تا به خوبی پا با کف سالن درگیر شده و موقع استارت و ایستان در جا، به بازیکن در عکس العمل  های سریع که بخشی از بازی فوتسال است، کمک می کند.

خاصیت ارتجاعی کفش نایک

(فوم جذب شوک)

کف زیرین کفش

ساختاری که در این فوم مشاهده میکنید، ساختاری با اشکال ۳ پر بوده که باعث درگیری خوب زیر کفش با کف سالن می شود. این شکل ها به صورت پراکنده و یکنواخت زیر کفش قرار دارد. در بخش  پاشنه پا، این اشکال سه پر به صورت تو خالی با شکاف است که سبب می شود تا نقش فوم در جذب شوک در این قسمت پا که فشار بیش تری باید تحمل کند، پر رنگ تر شود. البته جلو کفش نیز به گونه ای طراحی شده است که چرخش های کامل، تغیبر مسیر ناگهانی و ایستادن در جا را در بهترین حالت ممکن به ارمغان آورد. همه این ها بخشی از مشخصات فنی یک کفش ۳۰۰ گرمی است! جزییات بیشتر را در سایت NIKE مشاهده کنید.

کریس رونالدو و تمرینات ورزشی با کفش نایک

(کریس رونالدو و تمرینات ورزشی با کفش نایک)

۱۰ فناوری به کار رفته در مدل های جدید کفش نایک

اگر میخواهید درباره فناوری های به کار رفته در مدل های جدید کفش نایک بدانید، در ادامه به معرفی ۱۰ فناوری می پردازیم. نخستین فناوری، فناوری ضربه گیری و بالشتک گذاری است که این امکان را به صاحب کفش می دهد تا پاشنه و درنهایت کمر و زانو و مفاصل را از آسیب های جدی حفظ کند.

 

فناوری ضربه گیری کفش های نایک

برای ورزشکاران به خصوص فوتبالیست که می بایست در عرض ۹۰ دقیقه، کیلومتر ها دویده و استارت های انفجاری و تغیر مسیرهای ناگهانی و عکس العمل های متفاوتی را در دریبل زدن داشته باشند، ضربه گیری کفش ها اهمیت بسیار دارد و چابکی خوبی را در اختیار بازیکنان به خصوص حرفه ای هایی همچون کریس رونالدو، نیمار، لیونل مسی و دیگران قرار می دهد که عموما مشتریان این کفش ها هستند.

فناوری ضربه گیری کفش های نایک

در طراحی کفش، یکی از فاکتورهای مهم در کاهش وزن کفش، مقوله طراحی فوم (FOAM) بوده که نقش ضربه گیر دارد. این فوم میتواند نقش بسیار مهمی در طراحی کفش و راحتی آن به بازیکن و مصرف کننده ای که آن را می پوشد بدهد و در وزن نهایی آن تاثیر گذار باشد. فوم ها پس از مدتی با ضربه های بالا و تحت فشار وزن بدن بازیکنان، حالت اولیه خود را از دست می دهند و آسیب می بینند.

فوم های ضربه گیر جدید نایک

با فناوری لونارلون (LUNARLON) کفش نایک، این امکان فراهم شده که فومی نرم و با انعطاف پذیری بسیار بالا و دوام خوب، در اختیار بازیکنان باشد. چرا که سبک و ضربه گیر با حداکثر خاضیت ارتجاعی دارد و تماس با زمین خوبی را نیز به ارمغان می آورد. نکته جالب این است که فوم های ضربه گیر جدید نایک که حتی در مرکوریال معرفی شده کریس رونالدو در فوریه ۲۰۱۸ میلادی نیز شاهد هستیم، حدود ۳۰ درصدد سبک تر از ورژن قبلی در فناوری فایلان (PHYLON) است.

بالشتک های لونارلون کتونی نایک

فناوری لونارلون سب می شود تا فومی سبک و مقاوم و منعطف، ضربات و نیروها را به طور یکنواخت تری در سطح کفش کنترل کرده و تنش های وارده در سطح کفش پخش شود و درد کمتری به پاشنه منتقل گردد. بالشتک های لونارلون یکی از فیچرهای متفاوت کننده مد نایک به نسبت دیگر برندهای کفش جهان است.

فناوری نایک ایر

یکی از موضوعاتی که در تبلیغات برند نایک مشاهده میکنیم، فناوری NIKE AIR است. کیسه های بالشتکی هوای تحت فشار با مفاومت بالا برای استفاده در زیر کفش که انعطاف پذیری خوبی را نیز به ارمغان می آورد. این بالشتک در پایین زیره میانی در قسمت پنجه و یا زیر هر دو تعبیه می شود تا ضربات وارده ناشی از راه رفتن طولانی و دویدن و یا پرش بر روی سطح زمین کاهش یابد.

بالشتک در پایین زیره میانی کفش

نکته ای که باید توجه کرد آن است که پس از جذب تنش های وارده به این کیسه، سریعا به شکل قبلی باز  می گردد و قابلیت ارتجاعی فوق العاده ای دارد. وزن سبک، انعطاف پذیری بالا و ضربه گیری و دوام بالا از ویژگی های این فناوری کفش نایک است.

فناوری ماکس ایر

از دیگر فناوری های به کار رفته در محصولات فناورانه و دانش بنیان کفش نایک می توان به فناوری MAX AIR اشاره کرد که بالاترین میزان ضربه گیری را در اختیار فرد قرار می دهد. کفش های دارای تکنولوژی Max Air زیره میانی   (midsole) نازک تر و بالشتک های بزرگتری را دارا میباشند که این موضوع سبکی و راحتی بیشتری را به ارمغان میاورد.

فناوری ماکس ایر

MAX AIR

NIKA MAX AIR TALIWIND 6

از جمله مزایای استفاده از این فناوری می توان به سبک تر شدن وزن کفش، جایگزینی این فناوری با زیره میانی سنگین کفش با افزایش عملکرد کفش، انعطاف پذیری بالا، ضربه گیری و دوام بالا اشاره کرد که در مدل NIKA MAX AIR TALIWIND 6 قابل مشاهده است.

فناوری نایک زوم

فناوری NIKE ZOOM از دیگر فناوری های هیجان انگیزی است که نایک برای ارتقا کارایی کفش در نظر گرفته و بخشی از فناوری NIKE AIR FAMILY به شمار می رود. این فناوری سبب می شود تا کفشی سبک و البته مقاوم در اختیار ورزشکاران قرار بگیرد. لایه ضربه گیر و بالشتکی در فناوری نایک زوم بسیار نازک بوده و از این رو، پای بازیکن به زمین نزدیک است و برای حرکت های انفجاری و استارت های سریع و عکس العمل های ناگهانی، کارایی خوبی از خود نشان داده است. نایک زوم برای بازیکنان بسکتبال نیز بسیار پر اهمیت است.

فناوری نایک زوم

NIKE ZOOM

خاصیت ارتجاعی کفش بازیکنان فوتبال

نحوه عملکرد نایک زوم به این صورت است که پس از دریافت تنش ها، الیاف از پیش کشیده شده درون محفظه هوا به  سرعت به وضعیت قبلی باز می گردد و برای دریافت تنش ها (نیرو) بعدی آماده می شود که در نهایت نقش مهمی برای افزایش خاصیت ارتجاعی کفش و هوشیاری بازیکنان فوتبال، بسکتبال و والیبال که پا مدام در حال دریافت نیروهای زیادی هست می شود.

فناوری نایک شاکس

از دیگر فناوری های نایک میتوان به NIKE SHOX اشاره کرد که خود این شرکت از این فناوری به عنوان تبلور یک انقلاب در محصولات پوشیدنی HIGH-TECH یاد می کند. انقلابی در ضربه گیری و بالشتک گذاری که سبب می شود تا فومی راحت و نرم و ضربه گیر و منعطف در اختیار بازیکنان قرار بگیرد تا ضربه ها آرام تر جذب شود و مصدومیت های ناشی از دویدن های طولانی و پرش هایی که موقع هد زدن و دفع توپ انجام می شود، کاهش یابد.

ازفناوری های نایک میتوان به NIKE SHOX

Nike Shox

نایک شاکس

نایک شاکس در فوم های خیلی مقاوم و منعطفی برخوردار است که در ستون های آن به کار رفته و دوام کفش و فنرها را افزایش می دهد. ما حصل این موضوع، کاهش تنش وارد شدن به پاشنه و ستون فقرات و زانو و مفاصل و تاندوم ها بوده که معمولا بیشترین آسیب را برای ورزشکاران به خصوص فوتبالیست ها به ارمغان می آورد.

فنرهای تو خالیِ Nike Shox اختراعی مختص کفش های ورزشی است که در کنار صفحات پباکس (Pebax) ، دویدنی نرم، واکنش گرا و ایمن را فراهم می آورد.

فناوری هایپر فیوز نایک

فناوری هایپر فیوز کفش های نایک، فناوری سه لایه بوده که با فرآیند اکستروژن (EXRROGEN) یا همان فرم دهی ذوب داغ ایجاد می شود. این فناوری سبب می شود که کفش محکم با قابلیت تهویه و تنفس خوب برای کفش به ارمغان آید. لایه نخست از مواد مرکب بوده و لایه میانی نیز صفحات مشبک کار شده است که کار تهویه کفش را آسان می کند.

فناوری هایپر فیوز

تهویه کفش

Nike hyperfuse technology

لایه درونی از مواد پلی یورتان است که دوام خوبی به کفش می دهد. از مزایای استفاده از این فناوری می توان به قابلیت استفاده از لایه های مشبک برای افزایش جریان هوا در کفش ، عمر بالای کامپوزیت ۳ لایه استفاده شده که از چرم های مرکب دوام بیشتری دارند و در نهایت وزن سبک کفش اشاره کرد.

فناوری نایک فری

این فناوری (NIKE FREE) در ادامه ماموریت های نایک برای طراحی فوم سبک و مقاوم با قابلیت ارتجاعی بالا ایجاد شد. هدف تیم نایک در طراحی این فوم ساده است : “بگذارید بدن برای رسیدن به بالاترین میزان عملکرد خود، به همان نحوی حرکت کند که تمایل دارد”.

Nike Free 2

Nike Free 1

Nike Free

فوم  های طراحی شده توسط برند نایک بی شک از انعطاف پذیر ترین فوم های جهان بوده و این فیچر سبب می شود تا تا آزادی عمل خوبی را بازیکن در زمین بازی حس کند و کشش بیشتری را در اختیار داشته باشد. این فاکتور برای ورزشکارانی که قصد دارند تمرکز بیشتری روی حرکت خود در زمین داشته باشند، اهمیت بیش تری داشته و تسلط بیشتری را برایشان به ارمغان می آورد. اگر به انعطاف و سبکی بالا احتیاج دارید،   Nike Free بهترین گزینه پیش رو برای شماست.

تصویر بالا NIKE FREE 3.0 و در تصویر پایین NIKE FREE 1.0

(در تصویر بالا، NIKE FREE 3.0 و در تصویر پایین NIKE FREE 1.0 را مشاهده میکنید)
مساله ای که درباره مدل NIKE FREE باید به آن اشاره کرد بحث شماره گذاری است که باعث می شود خریداری کمی گیج شوند. مثلا NIKE FREE 3 OR NIKE FREE 5 را شاهد هستیم. هر چه شماره کمتر باشد، میزان فیت شدن کفش بیشتر می شود و عدد ۱۰ نشان دهنده کفش های معمولی و عدد نزدیک به صفر، نشان دهنده کفشی فوق سبک است که گویی کفش نپوشیده اید! پس اگر شما Nike Free 2.0 بپوشید، به علت نازک بودن رویه ی کفش، بیشتر احساس پوشیدن یک جوراب ضخیم را دارید تا یک کفش!

فناوری نایک FLY WIRE

فناوری نایک FLY WIRE

فناوری دیگری که در این گزارش لوکس تهران به آن اشاره میکنیم، فناوری FLY WIRE است که رشته هایی در کفش به کار می رود که همچون فلای وایر  هایی که در پل های معلق روی دریاها مشاهده میکنید، همان کاربرد را تداعی می کند. هدف از طراحی این رشته ها فراهم کردن ساپورت برای ورزشکاران می باشد.

کفش های جدید 2014 Nike Air Max fly knite دارای فناوری Fly wire

این رشته های مقاوم فلای وایر در قسمت بالا یا کناری کفش تعبیه شده و هدف از استفاده آنها کاهش وزن کفش می باشد. بوسیله این تکنولوژی سبک ترین کفش های نایک تولید می شود. گفتنی است، کفش های جدید ۲۰۱۴ Nike Air Max fly knite   دارای فناوری Fly wire است.

فناوری نایک داینامیک ساپورت

آخرین فناوری نایک که در این گزارش لوکس تهران ارائه می شود، فناوری DYNAMIC SUPPORT است. محل قرار گیری این فوم، در لایه میانی کفش بوده و هدف به کار بردنش، ایجاد دوام بیشتر برای کفش و راحتی نرم برای ورزشکاران به خصوص فوتبالیست ها است. در طراحی این فوم، تلاش شده تا زیره خارجی به نحوی تولید شود که سبب افزایش وزن سبک کفش نشود. این تکنولوژی فومی نرم تر در قسمت های جانبی و محکم تر در قسمت میانی ایجاد می کند.

فناوری نایک داینامیک ساپورت

تصویری از NIKE KONE 8 SYSTEM

(تصویری از NIKE KONE 8 SYSTEM که از فناوری DYNAMIC SUPPORT استفاده می کند)

رونالدو ، اسطوره فوتبال جهان در دو دهه اخیر، در سال ۲۰۰۳ میلادی به تیم ملی پرتغال راه ‌یافت و در سال ۲۰۱۰، کاپیتانی تیم ملی این کشو  را بر عهده گرفت. او ۱۳۷ بازی در تیم ملی پرتغال بازی کرده و ۷۰ گل به‌ثمر رسانده ‌است. موفق‌ ترین سال‌ های حضور او در تیم ملی، سال ‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۶ و۲۰۱۶ بوده‌ است که در جام ملت‌ های اروپا ۲۰۰۴ میلادی نایب قهرمان و جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ آلمان چهارم شده ‌است.

جام ملت‌ های اروپا ۲۰۰۴

او همچنین در سال ۲۰۱۶ میلادی در جام ملت های اروپا دکه در فرانسه برگزار شد حضور داشت و در رقابت فینال، با وجود مصدومیت، فرانسه را شکست داد و قهرمان جام ملت های اروپا در خاک فرانسه شود.

رونالدو آمیزه‌ای از سرعت، قدرت بدنی، شوت‌های پر قدرت، تکنیک و حرکات نمایشی است، او یکی از سریعترین بازیکنان جهان و رکوردار بلندترین پرش در بین فوتبالیست‌های جهان است. او اکنون دارای ۵ توپ طلا نیز می‌باشد

رونالدو آمیزه‌ای از سرعت

همراهان گرامی

برای خرید کفش های ورزشی، همچون کیف و ساعت و لباس و عطر و محصولات ارایشی و بهداشتی، همواره به سایت های اصلی برندهای مورد نظر مراجعه کرده و مشخصات فنی و شکل آن ها را عکس برداری کرده تا هنگام خرید کالا مورد نظر خود، تطبیق درستی بین آنچه در رگال های فروشگاه ها مشاهده میکنید با مشخصات فنی رسمی یک محصول انجام شود و از خرید کالاهای تقلبی رها شوید. استفاده از مشاوران مد و لباس نیز به عنوان استارت آپ جدید و رویه نوظهور در عرصه کسب و کار مد توجه کنید که این ظرفیت را میتوان از طریق دنیای هشتگ های مد و لباس و تعامل با کاربران حرفه ای و فشن بلاگرها، بدست آورد.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را با لوکس تهران دنبال کنید.

 

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا