برند ها

کلوئه : پیشتاز در طراحی لباس های زنانه

مارک کلوئه

تاریخچه مارک کلوئه

گابی آگیون بنیانگذار برند خوشنام کلوئه ، در سال ۱۹۲۱، در کشور مصر و در خانواده ای روشنفکرمتولد شد. او پس از ازدواج در سال ۱۹۴۵ به همراه همسرش وارد شهر پاریس شد. گابی یکی از هنرمندان پیشروی پس از جنگ بود که شیفته چهره های آوانگاردی همچون پیکاسو پل الوار بودند.

او به قصد طراحی لباس برای دوستان نزدیک خود و رهایی هر چه بیشتر از مدل های محدود و قدیمی مارک کلوئه (برگرفته از نام یکی دوستان گابی) را پایه گذاری کرد. اولین مجموعه لباسی کلوئه ، مجموعه ای از شش لباس از جنس پوپلین بود. مشخصه اصلی آثار گابی دقت به جزییات، استفاده از پارچه های مرغوب، ظاهری مدرن و راحتی آن ها بود. این لباس ها بسرعت در پاریس مورد توجه واقع شدند و در گوشه و کنار این شهر بفروش رفتند.

کلوئه : سبکی زنانه و مسحور کننده

گابی از همان ابتدا سعی بر آن داشت با اعمال ویژگی هایی سبک وِیژه خود را بنا کند. رفته رفته  لباس های پیراهنی و استفاده از رنگ های تیره به امضاء کلوئه و گابی بدل شدند. او باسبک خاص خود که بسیار زنانه و مسحور کننده بود طراحان پس از خود را تحت تاثیر قرار داد. در دهه ۱۹۶۰ طرح های زیبا، باشکوه و رمانتیک کلوئه بر تن زنان بسیاری درخشید.

او در این دهه با استخدام طراحان تازه نفس و خلاق توانست چهره ای مدرن و پرانرژی را از مارک کلوئه به نمایش بگذارد. در این دهه نوآوری های سبکی همچون پیراهن ها و شلوارهای ابریشمی چنان با استقبال واقع شدند که تبدیل به مشخصه های اصلی این برند شدند. طراحی و تولید لباس های ابریشمی که از منظر طراحان این برند سمبلی از طرافت زنانه بشمار می آمد در دهه ۱۹۷۰ نیز ادامه پیدا کرد.

کلوئه

در سال ۱۹۷۲ اولین بوتیک کلوئه در شهر پاریس افتتاح شد. در سال ۱۹۷۳ یکی از پیراهن های این برند با نام راخمانینف (Rachmaninoff) که طرح آن ترکیبی از موتیف های سیاه و سفید و روسری بود، مورد توجه بسیاری واقع شد و به یکی از نمادهای دهه ۱۹۷۰ بدل شد.

در سال ۱۹۷۴ کلاه های کلوده بسیار محبوب شدند؛ این کلاه ها با ویژگی های منحصربفردی همچون طراحی مطابق با فصول مختلف سال، تا مدت های زیادی پر طرفدار باقی ماندند. در سال ۱۹۷۵ اولین عطر کلوئه به بازار آمد. این عطر زنانه بسیار با استقبال مواجه شد.

کارل لاگرفلد یکی از نام آورترین طراحان مارک کلوئه ، در سال ۱۹۸۳ مجموعه ای را با الهام از موسیقی به نمایش گذاشت. مجموعه ای که این طراح خلاق در سال بعد به نمایش گذاشت از لباس هایی با تم دوخت و قیچی تشکیل شده بود و آخرین همکاری او با مارک کلوئه بشمار می آمد.

در نبود لاگرفلد، مارتین سییتبورن طراح ارشد این برند شد. در دهه ۱۹۹۰ لاگرفلد مجددا به کلوئه بازگشت. در دور جدید فعالیت های او در این برند ، لاگرفلد با تاثیرپذیری از فرهنگ های مختلف جهان آثاری نوین را پدید آورد، مشخصه ای که در مجموعه سال ۱۹۹۳ بخوبی خود را نشان داد. این مجموعه از لباس های منقوش با الهام از نقاشی های دیواری جزیره یونانی سانتورینی تشکیل شده بود.

کلوئه برند لباس های زنانه

کلوئه : محملی برای بروز استعدادها جدید

گابی یکی از طراحانی بود که از استعدادهای جوان بسیار استقبال می کرد. اولین طراح جوانی که به استخدام او درآمد جرارد پیپارت بود که در سال ۱۹۵۸ وارد این مجموعه شد. در نتیجه همین تفکر  گابی  در ادامه  مسیرش طراحان خلاقی و جویای نامی همچون کارل لاگرفلد و مارتین سییتبورن را به استخدام خود درآورد.

لاگرفلد در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۹۰ به یکی از چهره های محبوب این برند بدل شد. در سال ۱۹۹۷ استلا مک کارتنی به عنوان کارگردان هنری مجموعه مارک کلوئه منصوب شد و با تلفیق سبک کلاسیک خود و سبک خیابانی کلوئه ، توجه همگان را به محصولات این برند جلب کرد. دستیار کارتنی، فیبی فیلو در سال ۲۰۰۱ جایگزین استلا شد.

فیلو با قریحه و توانایی خاص خود در شناخت نیاز مشتریان دایره وسیعی از محصولات پرطرفدار مارک کلوئه را روانه بازار کرد.

فیلو در سمت جدیدیش بر محصولات چرمی تمرکز کرد و در سال ۲۰۰۵ کیفی با نام پدینگتون (Paddington) را روانه بازار کرد. این کیف با سایز بزرگ وظاهر زیبای خود به سرعت مورد توجه واقع شد. در سال ۲۰۰۶ این برند مجموعه کفش های لژدار خود را به بازار معرفی کرد.

 

کیف زنانه برند کلوئه

 

در سال ۲۰۰۸ هانا مگیبن به عنوان طراح خلاق این برند انتخاب شد. هانا سبکی پیچیده، مدرن و در عین حال کلاسیک را با خود به این مجموعه آورد. کلر ویت کلر در سال ۲۰۱۱ به عنوان طراح خلاق مارک کلوئه به این مجموعه ملحق شد.

در سال ۲۰۱۴ یکی دیگر از کیف های نمادین مارک کلوئه با نان فی (Faye) به بازار آمد. در همین سال ویت کلر مجموعه ای را به نمایش گذاشت که موفقیت هنری و تجاری قابل توجهی یافت. مجموعه لباس های این طراح در سال ۲۰۱۶ که به نوعی احیاء سبک خیابانی مارک کلوئه محسوب می شد نیز با استقبال قابل توجهی مواجه شد.

برند کلوئه لباس زنانه

Chloe

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا