سفرهای لوکس

با قطارهای لوکس ایران آشنا شویم

قطارهای لوکس ایران

IRAN LUXURY TRAINS

سفر با قطار های لوکس، همچون هواپیما و کروزهای مجلل رویایی بر فراز اقیانوس ها، یکی از خاطره انگیز ترین تجربه های سفر به خصوص برای لاکچری گردها بوده و روز به روز سبک گردش لوکس با قیمت ها و خدمات متنوع، عمومیت بیشتری پیدا می کند و مسافران میتوانند با استفاده از درگاه های بین المللی رزرواسیون، مثل بوکنیگ، اکسپدیا و کایاک و تریپ ادوایزر نسبت به خرید بلیط قطارهای لوکس تا معمولی به نقاط مختلف دنیا اقدام کنند.

سفر به قطار همیشه ارزان، پر مخاطب و به نظر خیلی ها، امن تر از سفر با اتوبوس و هواپیما است. اگر چه از نقطه نظر آمار، حوادث هوایی به نسبت اتوبوس و حوادث ریلی با توجه به حجم مسافرانی که جابجا میکند بسیار کمتر است. اما به هر حال، عموم مردم، قطار را امن ترین وسیله برای حمل و نقل می دانند. قطار معمولا وسیله راحت تری از خودرو شخصی، اتوبوس و مینی بوس بوده و امکان خوابیدن راحت را فراهم می کند.

سفر با قطار، معمولا ارزان است. به خصوص برای کسانی که قصد برنامه ریزی سفرهای نوروزی دارند، پیش فروش بلیط قطارهای نوروزی فرصت خوبی برای برنامه ریزی سفر به نقاط مختلف ایران و اقامت در جاهایی خاطره انگیز و جذاب مثل چاهکوه قشم، سوباتان و مازیچال و فیلبند گیلان و مازندران یا جنگل ابر استان گلستان (نگارستان ایران) است.

اگر قصد برنامه ریزی سفرهای نوروزی دارید و میخواهید با هزینه کم اما لوکس، سفری آسان و راحت را تجربه کنید، استفاده از قطار، گزینه خوبی برای سفر است. باید توجه داشته باشید که در حال حاضر بسیاری از خطوط ریلی را میتوان از طریق اینترنت مشاهده کرد و بلیط آن ها را با کارت های اعتباری و سیستم شاپرک خریداری کرد.

در ایران، چند سالی است که خدمات ریلی لاکچری با رعایت استانداردهای بین المللی در اختیار مسافران قرار گرفته است تا سفری خاطره انگیز و لوکس را در مسیرهای پر تردد شمالی و جنوبی و شرقی کشور تجربه کنند. اگر قصد سفر به مشهد، تهران، زنجان، قزوین، قم و اهواز دارید، قطارهای لوکسی که در سرویس مد گردی مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران معرفی می شود را در نظر داشته باشید.

با قطار گردی لوکس امروز ما همراه باشید.

قطار لوکس گردشگران مجارستانی که وارد تهران شدند

(قطار لوکس گردشگران مجارستانی که وارد تهران شدند)

سفرهای لوکس ریلی گردشگران بین المللی به ایران

(افزایش میزان سفرهای لوکس ریلی گردشگران بین المللی به ایران)

توسعه قطارهای لوکس ایران در عصر ۱۴۰۰

(تصویری از قطارهای لوکس ۷ ستاره ژاپنی که امکان تماشای مناظر بیرون را در مبل های راحتی در اختیار مسافران لاکچری گرد خود قرار می دهد  و میتواند الهامی برای توسعه قطارهای لوکس ایران در عصر ۱۴۰۰ باشد)

تصویر از سالن غذا خوری قطار ۷ ستاره مجلل ژاپنی

(تصویر از سالن غذا خوری قطار ۷ ستاره مجلل ژاپنی SHIMA-SHIKI که از توکیو رهپسار شهرهای شرقی کشور چشم بادامی ها می شود. هزینه سفر به این قطار بین ۲ هزار تا ۸ هزار دلار است)

SHIKI SHIMA LUXRY TRAINNNNNN

SHIKI SHIMA LUXRY TRAIN

(SHIKI SHIMA LUXRY TRAIN)

قطار ۵ ستاره لوکس فدک

یکی از قطارهای لوکس شبکه ریلی کشور را باید قطار فدک دانست که بین تهران ، قم، زنجان، شیراز، اهواز، قزوین ، کرج و مشهد در تردد است. خدمات در این قطار در سه سطح: لاکچری، تجاری و عادی صورت می  گیرد که هر یک قیمت و شرایط خاصی دارد. امکان رزرو بلیط های این قطار از طریق سایت اینترنتی  آن وجود دارد. برای سفرهای بالاتر از ۲  نفر،  امکان یک شب اقامت رایگان در شهر مقصد نیز بعضا در اختیار مسافران قرار می گیرد.

سایت شرکت قطارهای لوکس مسافری فدک

(تصویر ایندکس سایت شرکت قطارهای لوکس مسافری  فدک)

سرویس های متنوع و جذاب و واقعا لاکچری در اختیار مسافران لاکچری گرد قطار می گیرد که از آن جمله میتوان به : استفاده از فرش قرمز جهت استقبال اولیه از مسافرین VIP، ارائه حوله مرطوب، سرو نوشیدنی، خوشامدگویی، استفاده از ظروف چینی سرو عصرانه یا صبحانه با توجه به ساعت حرکت قطار، سرو پیش غذا، غذای اصلی و دسر، سرو نوشیدنی گرم بعد از غذا اشاره کرد.

 ارائه سرویس خواب در قطارهای لوکس

علاوه بر این ها، خدمات ویژه ای هم به جز موارد خوردنی و نوشیدنی در اختیار مسافران قرار می گیرد که از آن جمله میتوان به :‌  ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متفاوت، بهره گیری از سیستم صوتی و تصویری پیشرفته، IPTV با قابلیت هایی از قبیل انتخاب فیلم، انتخاب موسیقی، اعلام اطلاعات موقعیت مکانی قطار، اعلام وضعیت آب و هوا و احضار مهماندار، ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست، ارائه گهواره به مسافران دارای کودک زیر دو سال در صورت درخواست و ارائه هدفون و روزنامه اشاره کرد. این قطار سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی داشته و احضار مهماندار به صورت ۲۴ ساعته در اختیار مهمانان قرار دارد.

بازیگران مسافران قطار ۵ ستاره فدک

(سوگل طهماسبی و مژده لواسانی مجری برنامه های تلویزیونی از مسافران قطار ۵ ستاره فدک)

برای مسافران هتل های لوکس ، قطارهای لوکس ، هواپیماهای لوکس، کروزهای لوکس، SPA های لوکس و به طور کل خدمات لوکس، مقوله غذا اهمیت زیادیدارد. از  اولویت های هر شرکت مسافربری  ریلی،  ارائه غذاهای با کیفیت و تنوع وعده های خوراکی با بهترین کیفیت و متریال است که میتواند خاطره خوب و خوشی را برای لاکچری گردها تداعی کند.

خدمات کترینگ حرفه ای در سطح استانداردهای بین المللی

قطارهای لوکس  ۵ ستاره فدک به منظور ارائه خدمات کترینگ حرفه ای در سطح استانداردهای بین المللی، قراردادی با کترینگی به نام DONA اتریش منعقد کرده است که تا لذیذ ترین غذاهای ایرانی و فرنگی را در اختیار مسافران لاکچری گردش قرار دهد. فعالیتی که با انتقادات سیاسی نیز در داخل کشور مواجه شد.

یكی از ویژگی های این كترینگ ، سازگاری توشه‌های غذایی‌‌ با ذائقه، سلیقه‌ی ایرانی و در نظرگرفتن ملاحظات تغذیه در حین سفر است. درآشپزخانه‌ی صنعتی مجهز دونا، مرغوب ترین مواد غذایی با توجه به الگو های تغذیه ای در قطار تحت نظارت یک سرآشپز اتریشی انتخاب می‌شود و مشخصات بهداشتی و شناسنامه محصولات دقیقاً به ثبت می‌رسد.

وعده‌های‌ صبحگاهی

نکته ای که باید توجه کنید آن است که در کترینگ DONA، موارد متعددی در نظر گرفته می‌شود و طبق جدول زمان بندی حرکت قطار ، توشه‌های مربوطه به صورت تازه طبخ و آماده‌سازی می‌شود. بطور مثال در وعده‌های‌ صبحگاهی از مواد با درصد شیرینی بالاتر به جهت تامین انرژی در انسان استفاده می‌شود.

مواد غذایی در كترینگ DONA

در وعده‌ی ناهار از موادی بصورت تركیبی از قند‌ها و پروتئین‌ها استفاده شده و در هنگام شب مواد فیبری و پروتئینی مورد توجه قرار می گیرد. بسته‌بندی مواد غذایی در كترینگ DONA با استفاده از سیستم اتوماتیک وكیوم و ظروف یكبار مصرف آماده شده و به قطار منتقل می‌گردد و در بخچال های مجهز نگهداری و در زمان استفاده سرو می شود.

طریقه سرو غذا در قطارهای لوکس فدک

(طریقه سرو غذا در قطارهای لوکس فدک را مشاهده میکنید)

کترینگ قطارهای لوکس فدک تحت لیسانس یک شرکت اتریشی

(کترینگ قطارهای لوکس فدک تحت لیسانس یک شرکت اتریشی مدیریت می شود)

خدمات کترینگ در سه سطح ویژه-تجاری و عادی

(نوع خدمات کترینگ در سه سطح ویژه-تجاری و عادی ارائه می شود)

تصویری از خدمات کترینگ قطارهای لوکس فدک

(تصویری از خدمات کترینگ قطارهای لوکس فدک که توسط مسافران در اینستاگرام شرکت بارگذاری شده است)

خدمات کترینگ قطارهای لوکس فدک

تصویری از خدمات کترینگ قطارهای لوکس

طراحی لاکچری قطارهای لوکس فدک

طراحی لاکچری قطارهای لوکس فدک

در طراحی دکوراسیون داخلی قطارهای لوکس فدک، تلفیقی از سنت و مدرنیته با استفاده از طرح ها و نقوش اسلیمی ایرانی و اسلامی انجام شده که فضایی جذاب را برای مسافران داخلی و بین المللی به تصویر می کشد که معمولا در قطارهای لوکس خاورمیانه مشاهده نمی شود. استفاده از نمادهای تصویری ایرانی و بهره گیری از یک روح واحد در طراحی ها مثل مفهوم باغ فدک به عنوان باغی سرسبز در دل کویر، از جمله شاخص های دکوراسیون داخلی این قطار مجلل است.

طراحی دکوراسیون داخلی قطارهای لوکس فدک

در طراحی فضای داخلی این قطارهای لوکس سعی شده تا علاوه بر موارد فوق، تلفیق رنگ های باشکوه سفید، فیروزه ای و طلایی در دکوراسیون لحاظ شود که فضای انرژی مثبت و دلنشینی را برای مسافران به ارمغان می آورد. همانطور که می دانید، در روانشناسی رنگ ها، رنگ فیروزه ای به عنوان رنگ آسمان، حس انرژی بخش  را به مخاطب می دهد و به همین خاطر به عنوان نماد بی کرانگی معروف است. رنگ طلایی نیز الهامی از رنگ خورشید و نماد علم به شمار می رود. طلا نیز در طراحی دکوراسیون داخلی قطارهای لوکس فدک، به عنوان نمادی از مقام والا و ارزش است که این قطار آن را شایسته مسافران گرانقدر خود می داند.

محیط لاکچری قطارهای لوکس

محیط لاکچری کوپه های مدرن قطارهای لوکس

(محیط لاکچری کوپه های مدرن قطارهای لوکس ۵ ستاره فدک)

نکته دیگری که باید در طراحی دکوراسیون داخلی کوپه های قطار لاکچری فدک اشاره شد، استفاده از خطوط آرامش بخش منحنی در معماری کلیه فضاهای داخلی قطار است که در تجلی آرامش و جذابیت این قطار تاثیر بسزایی این هندسه باشکوه به ارمغان آورده است.

مدیریت خدمات لوکس در قطارهای لوکس فدک

منابع انسانی در شرکت قطارهای لوکس فدک، اهمیت بسیار داشته و مدیریت مستمر و بهره گیری از تکنیک های جدید در شناسایی و جذب افراد مستعد با استفاده از رویکردهای نوین آموزش و استخدام منابع انسانی در برنامه این شرکت قرار دارد. همه منابع انسانی این شرکت دارای تحصیلات دانشگاهی و بعضا به دو زبان عربی و انگلیسی تسلط دارند. آموزش های تخصصی و حرفه ای پذیرایی و تشریفات این قطار نیز تحت لیسانس DON اتریش است.

مهمانداران زن قطارهای لوکس ۵ ستاره فدک

(طراحی لباس فاخر برای مهمانداران زن قطارهای لوکس ۵ ستاره فدک که خدمات ویژه ای را در اختیار مهمانان این قطار قرار می دهند)

طراحی لباس مهمانداران مرد قطارهای لوکس فدک

(طراحی لباس مهمانداران مرد قطارهای لوکس فدک)

مهمترین ویژگی های منحصربه فرد قطارهای لوکس پنج ستاره فدک :

  1. قابلیت حرکت با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  2. بکارگیری کوپه مهماندار مجهز به تجهیزات کترینگ گرم
  3. قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه توسط مسافرین از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  4. تجهیز واگنها به سامانه اعلام و اطفاء حریق
  5. سامانه صوتی و تصویری با قابلیت احضار مهماندار ، امکان انتخاب و نمایش انواع فیلم و موسیقی
  6. سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مطابق با استانداردهای شرکت های هواپیمایی روز دنیا
  7. سیستم IP TV و سامانه Wifiو مجهز به سیستم GPS
  8. کوپه های ۴ تخته خواب با طراحی ویژه مطابق با استانداردهای ارگونومی
  9. میز ناهار خوری مجزا برای هر مسافر در کوپه
  10. سامانه روشنایی و نور پردازی ویژه
  11. عایق های صوتی و حرارتی جهت حذف صداهای مزاحم و ایجاد فضای آرام
  12. تزیینات داخلی لوکس و مدرن

تجهیزات کترینگ گرم

اعطای سبدهای گل به مسافران لاکچری قطارهای لوکس

(اعطای سبدهای گل به مسافران لاکچری از جمله خدمات جذاب این قطارهای لوکس به شمار می رود)

بلیت رایگان سفر رفت و برگشت با قطارهای لوکس فدک

(بلیت رایگان سفر رفت و برگشت با قطارهای لوکس فدک مثل روال ماه‌های گذشته، زوج عزیزی که تاریخ عقد آن‌ها در ماه اسفند می‌باشد (بدون محدودیت سال)٬ می‌توانند با فالو کردن صفحه قطارهای لوکس فدک برای قرعه‌کشی، مشخصات خود (نام و نام خانوادگی، تاریخ عقد، کد ملی، شهر محل سکونت و شماره تماس) را برای شرکت قطار فدک ارسال کنند)

قطار ۵ ستاره زندگی

یکی دیگر از قطارهای لوکس ایران برای ایرانگردان، قطار لوکس ۵ ستاره زندگی است که در سال ۱۳۹۶ توسط شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران (رجا) وارد ناوگان ریلی کشور شد. این قطار از قطارهای لوکس کشور است که خدمات زیادی به علاقمندان سفرهای لوکس کم هزینه ارائه کرده است و امکانات هواپیمایی را در اختیار مسافران قرار می دهد. این قطار، کویه ۴ تخته دارد که برای سفرهای طولانی مدت و خانوادگی در مسیرهایی از جمله تهران-مشهد، گزینه عالی به نظر می رسد.

قطارهای لوکس ایران برای ایرانگردان

قطارهای لوکس پنج سیتاره

 قطار ۵ ستاره

 آشپزخانه رستوران قطار ۵ ستاره

(تصویر آشپزخانه رستوران قطار ۵ ستاره لوکس زندگی)

سرو غذا در رستوران قطار لوکس ۵ ستاره زندگی

(سرو غذا در رستوران قطار لوکس ۵ ستاره زندگی)

سرو غذا در رستوران قطار لوکس ۵

سیستم راهبری قطار ۵ ستاره لوکس زندگی

(سیستم راهبری قطار ۵ ستاره لوکس زندگی)

بلیط های این قطار به صورت همراه با عصرانه، همراه با شام و همراه با شام ویژه مخصوص لاکچری گردها در سفرهای ریلی ارائه می شود.

خدمات قطار ۵ ستاره زندگی

خدماتی که در این قطار در اختیار مهمانان قرار می گیرد عبارت است از:

  • کوپه های ۴ نفره و مجهز به دو مانیتور ۱۸ اینچی برای تماشای برنامه های تلویزیون
  • سیستم صوتی و تصویری پیشرفته با قابلیت انتخاب دعا، فیلم و موسیقی
  • سیستم تهویه ی مطبوع و مجهز به دو دریچه برای تنظیم دما و نور داخل کوپه
  • قابلیت اتصال به شبکه ی اینترنت داخلیقطار
  • شید زیر پنجره برای جلوگیری از تابش نور خورشید به درون کوپه
  • سیستم احضار مهماندار
  • سرو دسر و نوشیدنی خوش آمد گویی
  • سرو پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر در رستوران
  • سفارش غذا و تنظیم وقت پذیرایی در رستوران
  • سرو نوشیدنی گرم بعد از صرف غذا
  • استفاده از ظروف چینی لوکس برای سرو غذا
  • فروش انواع نوشیدنی های سرد و گرم و تنقلات
  • فروشگاه کوچک برای خرید یادگاری و هدایه
  • سرویس خواب شامل تشک، لحاف و بالش با کیفیت عالی و وکیوم شده
  • دمپایی راحتی برای تردد مسافر درسالنقطار
  • دستمال مرطوب
  • کتابخانه ای کوچک با داشتن۳۶ کتاب و قابلیت سفارش کتاب برای مطالعه
  • ارائه‌ی روزنامه‌ و نشریات
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در دو طرف هر واگن
  • جعبه ی کمک های اولیه

همچون قطار لوکس فدک، همه مهمانداران، دانش اموخته دانشگاه و مسلط به زبان انگلیسی هستند و با تکنیک های جدید و نوین آموزش دیده اند. رستوران قطار زندگی، رستورانی دو طبقه بوده که لذیذ ترین غذاهای ایرانی و فرنگی در سطح استانداردهای بین المللی هواپیما در اختیار مسافران قطار قرار می گیرد. دسر و منوها ویژه قطار زندگی با استقبال مسافرانش در اینستاگرام نیز مواجه شده است. شما میتوانید در هر زمان به آشپزخانه رفته و شیوه طبخ غذاها را با هماهنگی قبلی مشاهده کنید. البته استفاده از رستوران بر اساس برنامه زمان بندی انجام می شود که مهماندارن نوبت هر کوپه را قبلا اطلاع می دهند.

قطار غزال بنیاد VIP

از قطارهای لوکس دیگر ایران که خدمات خاص و لوکس به مسافران ارائه میدهند به قطار قطار غزال بنیاد VIP  اشاره کرد. با خرید بلیط قطار غزال بنیاد میتوان کل مسیر را با بهترین و مدرن ترین واگن ها طی کرد. واگن های قطار غزال مطابق با استانداردهای بین المللی راه آهن (UIC) طراحی شده است و تجهیزات مطلوبی را در اختیار مسافران قرار می دهد. این قطار تحت مالکیت شرکت بنیاد، وانیا ریل و ریل سیر قرار دارد و به عنوان قطاری چینی، یکی از تندرو ترین قطارهای لوکس پیشرفته کشور به شمار می رود.

واگن های این قطار همگی دارای ۱۰ کوپه ۴ نفره

واگن های این قطار همگی دارای ۱۰ کوپه ۴ نفره بوده و در مجموعه گنجایش ۴۰ مسافر دارد. کوپه های جمع و جور این قطار گزینه مناسبی برای سفرهای خانوادگی است. با خرید غذای همراه با بلیط، میتوان سفری راحت را در این قطار تجربه کرد. کوپه های قطار غزال به سیستم های صوتی و تصویری به همراه مانیتور مسطح و صندلی های راحتی و تخت خواب انعطاف پذیر مجهز است و سیستم تهویه مطبوع خوبی را نیز در اختیار مسافران قرار می دهد.

بلیط قطار غزال بنیاد

کوپه های مهمانداران هر واگن، با امکاناتی نظیر مایکروفر، آبسردکن، یخچال، ارتباط تلفنی با مسافر و امثالهم تجهیز شده و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی نیز همچون قطار فدک در دسترس است. بلیط قطار غزال بنیاد با نام بن ریل هم ارائه می شود که از مجوعه شرکت های سفیر بوده و فعالیت زیادی در حمل و نقل ریلی مسافران در کشور دارد.

تنوع قطارهای لوکس و خدمات

البته شما می توانید بلیط های این قطار را برای انواع قطارهای غزال کوپه ای و اتوبوسی خریداری کنید. تنوع قطارهای لوکس و خدمات و نوع منوی غذایی که در اختیار مسافران قرار میگیرد سبب شده تا مسافران قادر باشند بر حسب تمایلات خود نسبت به خرید بلیط قطار اقدام کنند. قطار پرستو و قطار سروش از واگن های کوپه ای بوده که به عنوان قطار غزال بنیاد فعالیت می کند. بلیط قطار سروش تنها در مسیر قم-مشهد و مشهد- قم عرضه می شود.

قابلیت پخش موسیقی در قطارهای لوکس  کوپه ای، هدفون، روزنامه، کتاب، ویلچر، ماکروفر جهت گرم کردن غذا و سرویس بهداشتی ایران در هر واگن، سفری آرام را برای مسافران لاکچری گرد به ارمغان می آورد.

مسیرهای ریلی ایران

مسیرهای ریلی ایران هر ۵ ساله توسعه پیدا میکند و ناوگان جدید به ناوگان ریلی اضافه می شود که خدمات گوناگون و بعضا لاکچری را مثل قطار بیناد، زندگی و فدک در اختیار مسافران و ایرانگردهای لاکچری گرد قرار می دهد. باید توجه داشت که قطارهای لوکس ایران، همه ۳۱ استان کشور را پوشش نمی دهند. اما از تهران میتوانید به بسیاری از مرکز استان ها سفر کنید که مشهد و زنجان و سمنان و اهواز و البته یزد و اصفهان از معروف ترین ها به شمار می رود که گزینه خوبی برای سفرهای نوروزی خواهد بود.

شما در محور تهران- گلستان می‌توانید به شهرهای گرمسار، فیروزكوه، پل سفید، قائم‌شهر، ساری، بهشهر، بندرتركمن و گرگان سفر كنید. اگر زائر بارگاه امام رضا(ع) هستید در محور تهران- خراسان با عبور از شهرهای گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار و نیشابور به مشهد خواهید رسید.

اما چنانچه برای دیدن‌ شهرهای آذری زبان عازم مسافرت هستید در محور تهران- آذربایجان، شهرهای كرج، قزوین، زنجان، میانه، مراغه و تبریز را خواهید دید. این محور در مسیر قطارهای بین‌المللی تهران- دمشق و تهران- استانبول قرار دارد. همچنین اگر قصد مسافرت به شهرهای مركزی كشور یا جزایر جنوبی را دارید، در محور تهران- اصفهان، كرمان و هرمزگان می‌توانید به شهرهای كاشان، اصفهان، میبد، یزد، زرند، كرمان، بم، بافق، سیرجان و بندرعباس سفر كنید و چنانچه می‌خواهید به دیدن اماكن تاریخی و مناطق جنگی جنوب بروید، در محور تهران- خوزستان از شهرهای قم، اراك، دورود، اندیمشك، اهواز و خرمشهر دیدن خواهید كرد. البته میتوانید در اهواز توقف کرده و با تاکسی ظرف ۹۰ دقیقه به آبادان برسید و از آبادان تا خرمشهر هم ۱۵ دقیقه راه خواهد بود.

نکاتی در سفر با قطار

  • برای رزرو بلیط های نوروزی در اسرع وقت اقدام کنید.
  • ابعاد چمدان شما برای ورود به کوپه نباید بیش از ۷۵ سانتی متر و وزن آن بیش تر از ۳۰ کیلوگرم باشد.
  • وسایل شما نباید باعث خطر شود.
  • ماموران قطار مانع از انتقال وسایل ممنوعه به قطار می شوند.
  • انتقال خودرو شخصی با قطار برای مسیرهای طولانی، برای مسافرانی که گروهی سفر میکنند و قصد صرفه جویی در هزینه ها دارند توصیه می شود.

اگر شما هم تا کنون تجربه سفر با قطارهای لوکس ایران را داشتید یا در سفرهای خارج از کشور از قطارهای مجلل استفاده کردید، تجارب و نظرات خود را کامنت کرده یا از طریق کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی ارسال کنید.

دنیای مد  لباس و لاکچری گردی را با لوکس تهران دنبال کنید.

به نظر شما چگونه میتوان خدمات لاکچری بیشتری به ناوگان ریلی ایران اضافه کرد؟

4 دیدگاه

4 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا