دکوراسیون لوکس

معماری استادیوم مدرن مرسدس بنز آتلانتا

مرسدس بنز

استادیوم مرسدس بنز شهر آتلانتا در استان جورجیا ایالات متحده آمریکا

ATLANTA UNITED MERCEDEZ BENZ STADIUM

ورزشگاه های مدرن ، بخشی از صنعت گردشگری و تبلیغات هستند. هر اندازه یک ورزشگاه مدرن باشد و از تجهیزات فناورانه پیشرفته ای برخوردار باشد، سهولت استفاده ورزشکاران، تیم های ورزشی، رسانه ها و همچنین تماشاگران را به همراه خواهد داشت که تاثیر زیادی در فرآیند درآمد زایی استادیوم لوکس و مدرن دارد. تقریبا باشگاه های ثروتمند جهان به خصوص باشگاه های فوتبال معروف جهان در قاره سبز، مدرن ترین ورزشگاه های روز دنیا را در اختیار داشته و به همین خاطر، بستر خوبی برای درآمد زایی و اخذ اسپانسر و استفاده های چند منظوره فراهم می کنند.

از سانتیاگو برنابئو شهر مادرید که مقر کهکشانی های رئال مادرید اسپانیا است تا جهنم اولدترافورد که میعادگاه طرفداران شیاطین سرخ منچستر یونایتد انگلستان است، ما امروزه شاهد درآمد زایی شگفت انگیز باشگاه های ورزشی معروف جهان از استادیوم لوکس و مدرن  و چند منظور و فناورانه هستیم که به نظر می رسد با رشد صنعت فناوری اطلاعات و هوشمند سازی بخش زیادی از ورزشگاه های مدرن جهان با امکانات اینترنت اشیا (IOT)  ، دهه سوم قرن بیست و یکم را بتوان عرصه کارآفرینی دیجیتالی (DIGITAL ENTREPRENEURSHIP) با باشگاه ها و استادیوم لوکس و مدرن ورزشی از جمله استادیوم مرسدس بنز جهان دانست.

از طریق استادیوم لوکس و مدرن  فوتبالی و چند منظوره، می توان درآمدهای شگفت انگیزی را تعریف و راهبری کرد و خدمات و محصولات جذاب و باور نکردنی را در اختیار تماشاچی ها قرار دارد. یکی از آنها، دسترسی به اینترنت پر سرعت است که سبب می شود تا طوفانی از برندها و خدمات اینترنتی را بتوان به تماشاگران در یک پلتفرم دیجیتالی ارائه کرد و از این طریق، به تبلیغ محصولات و خدمات مختلف ورزشی و غیر ورزشی پرداخت.

از طرفی، تجهیز فناورانه بخش های مختلف استادیوم لوکس و مدرن  مدرن و لوکس به فناوری آی تی سبب می شود تا در راهروها، مکان های عبور و مرور ورزشکاران و خبرنگاران و تماشاچی ها و اقامتگاه های تیم های ورزشی، از طریق سیستم های دیجیتالی، به نمایش پیام های تبلیغاتی و رقص نور و رنگ پرداخت و دکوراسیون نورانی قابل تنظیم و هوشمندی را همچون فضای کابین هواپیماهای فرست کلاس لوکس جهان به ارمغان آورد.

نصب پنل های دیجیتالی برای خرید و سفارش بلیط

نصب پنل های دیجیتالی برای خرید و سفارش بلیط، میتواند به سفارش کالاهایی با برندهای تیم های ورزشی نیز منجر شود که در برخی از استادیوم لوکس و مدرن مطرح جهان مثل ورزشگاه بارسلونا و بایرن مونیخ، شاهد نصب چنین تجهیزاتی برای درامد زایی باشگاه ها هستیم.

ورزشگاه تلاش شده تا المان های طراحی پایدار

(در طراحی استادیوم مرسدس بنز تلاش شده تا المان های طراحی پایدار و دوستدار محیط زیست رعایت شود. بخش شرقی استادیوم مرسدس بنز دارای شیشه های قدی بلند است تا چشم انداز شهر از داخل ورزشگاه دیده شود)

ابر سازه ورزشی شهر آتلانتا

(معماری منظر و نوع طراحی و مختصاتی که برای ساخت و دکوراسیون داخلی این ابر سازه ورزشی شهر آتلانتا در نظر گرفته شده است، آن را تبدیل به یک CASE STUDY فوق العاده برای دانشجویان معماری و مهندسی عمران و توسعه پایدار میکند)

فعالیت های ورزشی و تفریحی

(بیش از ۵ هزار مترمریع فضا برای فعالیت های ورزشی و تفریحی در بیرون استادیوم مرسدس بنز تعبیه شده است)

صحبت درباره فناوری های جدید استادیوم لوکس و مدرن جهان بسیار است . در این گفتار، قصد داریم در سرویس معماری مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران، سری بزنیم به یکی از مدرن ترین ورزشگاه های جهان در قرن بیست و یکم و با ساختار فنی و دکوارسیون و ظرفیت های فناورانه و امکاناتی که در اختیار بازیکنان، تیم های ورزشی، خبرنگاران و همچنین تماشاچی ها قرار می دهد آشنا شویم.

استادیوم مرسدس بنز آتلانتا (ATLANTA MERCEDEZ BENZ STADIUM)  در استان جورجیا ایالات متحده آمریکا، واقعا یکی از شگفت انگیز ترین ورزشگاه های لاکچری جهان است که ظرف چند سال اخیر کار طراحی و ساخت و تکمیل آن انجام شده و از اگوست ۲۰۱۷ میلادی نیز عملیاتی شد. ورزشگاهی که با بودجه سرسام آور ۱.۶ میلیارد دلاری توسط مهندسان و طراحان غول خودروسازی لوکس جهان مرسدس بنز آلمان ساخته شد و امروز در فهرست ۱۰ ورزشگاه مدرن و لوکس جای دارد.

با ورزشگاه گردی امروز ما در استادیوم مرسدس بنز آتلانتا همراه باشید.

مرسدس بنز : از خودرو تا استادیوم لوکس و مدرن

جای تعجب نیست که برندهای مطرح جهانی در عرصه صنعت، خواه فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد خواه صنعت خودروسازی یا صنعت پتروشیمی و صنعت غذایی، پس از اثبات توانایی  خود در ارائه محصولات و خدمات با کیفیت برای طیف های مختلفی از مصرف کنندگان بین المللی، حوزه کاری خود را با آنچه در قرن بیستم به صورت سنتی دنبال می کردند، تا حدودی تغییردهند.

برندهای مطرح جهانی در عرصه صنعت

گوگل وارد دنیای خودروهای هوشمند شد

گوگل وارد دنیای خودروهای هوشمند بدون راننده

همان طور که اکنون غول جستجوی اینترنتی یعنی  گوگل  وارد دنیای خودروهای هوشمند بدون راننده (DRIVESLESS CAR) شده یا غول شبکه های اجتماعی جهان یعنی فیس بوک، در راه اندازی ابر دیتا سنترها (HYPER DATA CENTER) و تولید پهپادها فعال است و غول خرده فروشی اینترنت یعنی آمازون، به ساخت موشک هایی برای انتقال  انسان به جو کره زمین و رونق بخشی به گردشگری فضایی عمومی  روی آورده است، پس جای تعجب نیست که مرسدس بنز، نماد و اعتبار خودروسازی قرن بیستم به حوزه ورزشی و ساخت استادیوم لوکس و مدرن متمرکز شود.

فشن ویک مرسدس بنز آلمان

(فشن ویک مرسدس بنز آلمان)

غول خودروسازی آلمانی ها، با توان طراحی و مهندسی فوق العاده خود، نگاه چند بعدی و خلاقانه به کسب و کار در قرن بیست و یکم دارد و آن را میتوان در برگزاری هفته های مد مرسدس بنز در سراسر جهان شاهد بود. جایی که در کنار برند معروف MERCEDEZ BENZ، شاهد کت واک مانکن های معروف و غیر معروف برندهای مد و لباس جهان هستیم تا در اکو سیستم اقتصاد مشارکتی (COLLABORATIVE ECONOMY) شاهد همگامی همه صنایع با صنعت رو به رشد فشن باشیم.

تصویر ایندکس سایت رسمی استادیوم لوکس و مدرن مرسدس بنز

(تصویر ایندکس سایت رسمی استادیوم مرسدس بنز آنتالانتا)

مرسدس بنز آلمان

مرسدس بنز آلمان، پس از طراحی و ساخت نوستالژیک ترین خودروهای جهان در قرن بیستم میلادی، مدت ها است که حضور فعال و موفقی را در صنایع دیگر در دستور کار قرار داده است که طراحی و ساخت ابنیه های بزرگ همانند روش غول جهانی ساختمان سازی سوئدی ها یعنی PEAB, SKANSKA نیز از آن جمله است.

تلاش مرسدس بنز آلمان برای حضور گسترده و حرفه ای در پروژه های ساخت و ساز و صنعت ساختمان سبب شده تا این شرکت بتواند پروژه های موفقی را در تراز بین المللی و سطوح حرفه ای، با حضور در مناقصات بین المللی، برنده شده و با موفقیت اجرا کند.

مرسدس بنز یکی از شرکت های سبز صنعت خودروسازی است و به همین خاطر، ضریب آلایندگی فعالیت های کسب و کار این مجموعه تولیدی کم است و این را میتوان در بیانیه MERCEDES BENZ CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY REPORT که گزارش مسئولیت اجتماعی سالانه این شرکت است مشاهده کرد و البته رهیافت های خوبی برای دانشجویان مدیریت، فناوری اطلاعات، خودرو و بازاریابی دارد.

پروژه های ساختمانی عظیم مرسدس بنز

یکی از پروژه های ساختمانی عظیم مرسدس بنز (MEGA STRUCTURES)، پروژه ۱.۶ میلیارد دلاری است که از سال ۲۰۱۴ میلادی با همکاری پیمانکاران ارشد و خرد در ایالت جورجیا آمریکا آغاز کرد و ۳ سال بعد نیز بر اساس برنامه زمان بندی، تکمیل و تحویل داد. استادیوم مرسدس بنز آتلانتا را میتوان نماد فناوری و قدرت طراحی و مهندسی شکوهمند یکی از لاکچری ترین مظاهر صنعت قرن بیست و یکم دانست.

ورزشگاه بسیار مدرن و باشکوه و چند منظوره شهر آتلانتا

این ورزشگاه، ورزشگاهی بسیار مدرن و باشکوه و به قولی چند منظوره (MULTI PURPOSE) بوده و در شهر آتلانتا در استان جورجیا ایالات متحده آمریکا بنا شد. شهری که سابقه برگزاری مسابقات المپیک آتلانتا را دارد که تنها طلای آن رقابت ها را رسول خادم، کشتی گیر معروف ایرانی بدست آورد. البته این ورزشگاه فقط به ALT UTD تعلق ندارد.

مجموعه هایی چون: AMB Sports & Entertainment organization: the National Football League’s Atlanta Falcons. The multi-purpose stadium also hosts other major sports and entertainment events, including the SEC Football Championship, the 2018 MLS All-Star Game, Super Bowl LIII in 2019 and the NCAA Men’s Final Four in 2020. از استادیوم مرسدس بنز نیز استفاده خواهند کرد.

این ورزشگاه به عنون ورزشگاه خانگی باشگاه اتلانتا یونایتد (ATLANTA UNITED) و همچنین آتلانتیا فالکونز (ATLANTA FALCONS) معرفی شده است و پس از ۳ سال کار شبانه روزی، در اواخر آگوست ۲۰۱۷ میلادی با حضور خبرنگاران و مسئولان استانی افتتاح شد. ظرفیت این ورزشگان برای مسابقات فوتبال آمریکایی حدود هفتاد و یک هزار نفر، برای فوتبال هفتاد و پنج هزار نفر و برای مسابقات بسکتبال نیز تا هشتاد و سه هزار نفر ارتقا یابد. برگزاری برنامه های کنسرت با حضور سلبریتی های موسیقی پاپ آمریکا و جهان از بیانسه و تیلور سویفت گرفته تا ادل و لیدی گاگا، از جمله برنامه های این ورزشگاه در ماه ها و سال های آینده است که به دلیل سیستم صوتی و فناوری آن، قابلیت برگزاری برنامه های مختلف را دارد.

ورزشگاه ها و مساجد لوکس

در طراحی استادیوم مرسدس بنز، صدها مهندس و طراح و برنامه ریز و مدیر پروژه و پیمانکاران ساخت و پشتیبانی تجهیزات و کنترل فنی و HSE (ایمنی و بهداشت حرفه ای) حضور داشتند و در کم تر از سی و شش، این پروژه عظیم به بهره برداری نهایی رسید. آخرین فناوری های طراحی و ساخت و هدایت و برنامه ریزی و حمل و نقل و مدیریت زنجیره تامین (SCM) در ساخت استادیوم مرسدس بنز لوکس و مدرن در نظر گرفته شد تا همچنان، ایالات متحده یکی از مدرن ترین ورزشگاه های جهان را در اختیار داشته باشد.

طرح این ورزشگاه توسط شرکت HOK انجام شد  و هم چون برخی از ورزشگاه ها و مساجد لوکس (مثل ورزشگان سلطن قابوس مسقط در عمان یا مسجد النبی مدینه)، سقف مدرن و متحرک دارد که از جالب ترین بخش های این مجموعه عظیم ورزشی به شمار می رود. این سقف، در واقع از هشت پنل جمع شدنی شبیه فرفره تشکیل شده که به زیبایی تمام طراحی شده به گونه ای عمل میکند که باز و بسته شدن آن، تماشاگران را به یاد باز و بسته شدن دیافراگم دوربین عکاسی بیاندازد!

سقف این ورزشگاه نیز با دقت خلاقانه خوبی طراحی شده است. سقف به گونه ای است که با صلاحدید مدیران ورزشگاه و سامانه های هوشمند دما و رطوبت که در بخش های مختلف ورزشگاه نصب شده و به اتاق فرمان متصل است، نسبت به تهویه هوای ورزشگاه اقدام می کند تا مرتب هوای تازه در اختیار تماشاگران قرار بگیرد.

پنل های خورشیدی استادیوم لوکس و مدرن بزرگ مرسدس بنز آتلانتا

(پنل های خورشیدی استادیوم مرسدس بنز فوق مدرن و لوکس آتلانتا)

همان طور که انتظار می رفت، بدنه استادیوم مرسدس بنز نیز با پنل های خورشیدی پوشانده شده است تا از طریق جذب انرژی گرمایی و تبدیل به انرژی الکتریسیته، بخشی از انرژی مورد نیاز دستگاه های برقی و سیستم روشنایی ورزشگاه تامین شود. از دیگر امکانات این استادیوم مرسدس بنز فوق مدرن و لوکس، میتوان به نمایشگر ۳۶۰ درجه ای آن اشاره کرد که تماشاچی ها از تمام بخش های ورزشگاه، زاویه دید خوبی به آن دارند. یکی از مسابقات مهمی که بزودی در استادیوم مرسدس بنز برگزار می شود، فینال رقابت های فوتبال آمریکایی است که در این کشور، طرفدار بیش تری از فوتبال چمنی دارد.

نمایگشر ۳۶۰ درجه ای استادیوم مرسدس بنز فرصت خوبی برای نمایش بخش های مختلف بازی و همچنین پخش تبلیغات است به گونه که همه تماشاچی ها قادر هستند در این ورزشگاه بزرگ که همچون سالن ۸۳ هزار نفری طراحی شده است، شاهد تماشای برنامه های آن باشند.

نمایگشر ۳۶۰ درجه ای ورزشگاه مرسدس بنز

درج بنر مرسدس بنز آلمان بر روی سقف این مجموعه

نکته جالب در ساخت استادیوم مرسدس بنز، درج بنر مرسدس بنز آلمان بر روی سقف این مجموعه عظیم ورزشی است که پس از بسته شدن، آرم بنز مشخص می شود. نخستین بازی که به مناسبت افتتاح استادیوم مرسدس بنز انجام شد، بازی دوستانه تیم فوتبال آتلانتا یونایتد با اورلاندو سیتی (ORLANDO CITY) بود که در ۳۰ جولای ۲۰۱۷ میلادی صورت گرفت و با استقبال گسترده ای همراه شد.

ساختارهای معماری آتلانتا یونایند

برای معماران و مهندسان عمران، معماری چنین فضاهای لوکس ورزشی و عمومی اهمیت بسیار دارد. چالش نخستین برای طراحان و سازندگان این عمارت عظیم آن بود که فضایی ایجاد کنند که فقط، نماد ظاهری شهر آتلانتا نباشد بلکه ورزشگاهی متفاوت در طراز بین المللی جلوه کند. به همین خاطر تلاش شد تا مجموعه اهتمام طراحان این ورزشگاه، بتواند الگوی الهام بخش برای نسل جدید طراحان معماری جهان در نیمه نخست قرن بیست و یکم باشد.

 طراحی حجم استادیوم لوکس و مدرن بزرگ آتلانتا

ایده اولیه طراحی حجم استادیوم مرسدس بنز بزرگ آتلانتا از لوگو تیم فوتبال فالکون برداشته شد. حجم خارجی بال مانند این ورزشگاه لوکس نیز با متریال های فلزی و شفاف طراحی و ساخته شد. فرآیند طراحی به گونه ای در نظر گرفته شده است که با نیازها و سلایق طرفداران فوتبال هم خوانی داشته باشد. یعنی ظرفیت!

ظرفیت استادیوم مرسدس بنز به گونه های مختلفی همانطور که گفتیم قابل تغییر است. حجم گلبرگ های روی سقف میتواند در کم تر از هشت ثانیه باز و بسته شود. این سقف از متریال اتیلن تترا فلورو اتیلن یا ETFE استفاده کرده که سبک و انعطاف خوبی دارد و در مقابل رطوبت و بارندگی نیز مقاوم است و از همه مهم تر، شفافیت خوبی برای عبور نور خورشید هنگام بسته شدن دارد.

جایگزینی مصالح متداول در ساختمان سازی با مصالح سبز یکی از بهترین روش‌های دستیابی به معماری پایدار است؛ مصالح سبز متشکل از مواد تجدیدپذیری هستند که به جای مواد تجدیدناپذیر استفاده می‌شوند. این مصالح که از مواد بازیافتی ساخته می‌شوند، اغلب تجدیدپذیر بوده و از ایجاد گازهای آلاینده و گلخانه‌ای در مرحله تولید و بازیافت می‌کاهند.

سقف ای تی اف ایی سقف باغ ایرانی ایران مال

(سقف ای تی اف ایی سقف باغ ایرانی ایران مال)

 یکی از مصالح ساختمانی سبز که در دو دهه اخیر کاربرد مناسبی در معماری پایدار پیدا کرده است و در ساخت این استادیوم بزرگ نیز مورد استفاده قرار گرفت، همان طور که گفته شد، پنل پلیمری ETFE می‌باشد که افزون بر آنکه از بازیافت دور ریزهای معدنی ساخته می‌شود، پس از تبدیل به پنل‌های ساختمانی نیز دوباره قابل بازیافت و استفاده بوده و با وجود سبکی و جرم اندک قابلیت بسیاری برای پوشش سقف و نمای ساختمان‌های بزرگ دارد.

سازه گنبدی شکل پروژه باغ ادن در انگلیس

(سازه گنبدی شکل پروژه باغ ادن در انگلیس که با پوشش ای تی اف ایی ساخته شده است)

 ای‌تی‌اف‌ای یا اتیلن تترا فلورو اتیلن ک پلیمر پایه فلوئوروکربن بسیار بادوام و با قابلیتهای مناسب فوق العاده است که از آن به عنوان متریال ساختمانی آینده نام برده میشود. این پلیمر شگفت انگیز یک پلاستیک شفاف تفلونی است که جایگزین شیشه و پلاستیکهای معمولی در بسیاری از ساختمانها شده است

این ماده‌ای پلیمری می‌باشد که نخستین بار در دهه ۷۰ میلادی توسط شرکت “Dupont” ساخته شده و به منظور ماده عایق در صنعت هوانوردی مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۱۹۸۱ به عنوان سازه پوششی در معماری به کار رفت و به سرعت جایگاه خود را در صنعت ساختمان پیدا کرد به گونه‌ای که ETFE در بیش از ۱۳ کشور جهان تولید گردیده است.

شمال شرقی استادیوم لوکس و مدرن

پنجره های بزرگی که در شمال شرقی استادیوم مرسدس بنز طراحی شده است این امکان را برای تماشاگران فراهم می کند تا منظره دیدنی شهر آتلانتا را از داخل ورزشگاه در اختیار داشته باشند. در استادیوم مرسدس بنز عظیم، شاهد ۵۶۰۰ مترمربع فضای باز تفریحی و امکان استراحت برای تماشاگران هستیم.

پرستیژ شرکت مرسدس بنز آلمان

استادیوم مرسدس بنز آتلانتا به دلیل طراحی سبز و استفاده از نکات مهم و دکوراسیون لوکس در طراحی و ساخت سازه های حامی و طرفدار محیط زیست (ECO-FRIENDLY) موفق به دریافت Leadership in Energy & Environmental Design) certification   گواهینامه حرفه ای لید پلاتین (LEED PLATINIUM) از شورای سازه های سبز ایالات متحده آمریکا شد که برای پرستیژ شرکت مرسدس بنز آلمان نیز اعتبار بین المللی ممتازی به شمار می رود.

گواهینامه سبز برای بناهای لاکچری سبز

گواهینامه سبز برای بناهای لاکچری سبز

مقوله مهم و بین المللی توسعه پایدار(SUSTAINABELE DEVELOPENT)  و مسئولیت اجتماعی شرکت های ساختمانی (GREEN CONSTRUCTION MANAGEMENT)  در طراحی و ساخت بناهایی که معیارهای زیست محیطی را رعایت کرده و تاثیر مخربی بر زندگی انسان و محیط زیست نداشته باشد، نزدیک به نیم قرن است که مورد توجه بیشتر و عمومی در سازمان ها و شرکت های غربی و حتی شرق دنیا (چین و ژاپن و سنگاپور) است و اکنون شاهد افتتاح سازه های عظیمی در جهان هستیم که بر اساس المان ها و استانداردهای طراحی سبز (GREEN ARCHITECTURE) ساخته شده اند. استادیوم مرسدس بنز بزرگ و لوکس آتلانتا یکی از آنهاست که سال ۲۰۱۷ میلادی افتتاح شد.

مراسم افتتاح نمایشگاه اتلانتا مرسدس بنز

(مراسم افتتاح نمایشگاه استادیوم مرسدس بنز آتلانتا)

اکنون بخش قابل توجهی از معماری نوین جهان به مقوله معماری سبز متمرکز شده است و سال به سال اهمیت و ارزش فرص آفرین  و موثر این نوع طراحی و معماری در حفظ محیط زیست و معماری منظر دوستدار محیط زیست نمایان می شود. گواهینامه لید پلاتین تلاش دارد تا تقدیری باشد از فعالان این عرصه زیست محیطی در طراحی و مهندسی و اکنون برخی از ابر سازه ها در آمریکا، توانسته اند این گواهینامه صلاحیت حرفه ای را دریافت کنند.

اخد این مدرک، نیاز به هشتاد و هشت امتیاز دارد. برای رسیدن به این امتیاز، سازندگان باید فاکتور ها و معیار هایی که لید اعلام می کند را رعایت کنند و برای دریافت این مدرک، سازه و فرآیند طراحی و ساخت و اجرا، به طور کامل رصد و صلاحیت سازنده یک سازه سبز، احراز شود تا مختصات پایداری در طراحی و ساخت را رعایت کرده باشد.

نکته جالبی که درباره استادیوم مرسدس بنز باید به آن توجه داشت آن است که این ورزشگاه از نظر بخش آب‌ رسانی امتیاز کامل را دریافت کرد چون از یک سیستم مدیریت آب پیشرفته برخوردار است که میزان آب مصرفی را تا چهل و هقت درصد پایین ‌تر از حد استاندارد EPA کاهش می‌دهد.

از طرفی، با مشارکت شرکت غیر انتفاعی و غیر سود محور و بومی به نام: تریز آتلانتا (Trees Atlanta) ، سیستمی در این مجموعه به ‌کار گرفته شده که آب باران را برای آبیاری درختان و فضای سبز موجود در مجموعه ورزشی، جمع‌ آوری می‌کند.

درضمن در این مجموعه از چهارهزار پنل فتوولتائیک خورشیدی استفاده شده تا انرژی لازم برای روشن ‌کردن زمین استادیوم استادیوم مرسدس بنز تامین شود. استادیوم مرسدس بنز آتلانتا استادیوم فوق مدرن، به گونه ای طراحی شده است که هر هفته میزبان یک رقابت ورزشی بزرگ باشد. یعنی در سال، حداقل ۵۰ رویداد ورزشی ملی و بین المللی در آن رخ خواهد داد. برای همین، راه های دسترسی به مجموعه متنوع و در کنار ایستگاه های حمل و نقل عمومی ساخته شده است.

آرتور بلنک (Arthur Blank) مالک و مدیرعامل باشگاه ‌های آتلانتا

(آرتور بلانک)

نزدیکی به ایستگاه‌های وسایل نقلیه عمومی، مسیر دوچرخه ‌سواری، ایستگاه شارژ خودرو های برقی و مسیر های ویژه پیاده در طراحی این ابر سازه لوکس در نظر گرفته شده است.  آرتور بلنک (Arthur Blank) مالک و مدیرعامل باشگاه ‌های آتلانتا فالکونز و آتلانتا یونایتد، درباره این ورزشگاه قبلا گفته بود که هدف مدیران استادیوم مرسدس بنز، ساخت ورزشگاهی بود که نه تنها فراتر از توقعات، بلکه طرحی انقلابی از نظر طراحی، رفاه تماشاگران و پایدار بودن در عرصه ساخت مجموعه‌ های ورزشی باشد.

باشگاه ‌های آتلانتا

سقف استادیوم لوکس و مدرن مرسدس بنز آتلانتا

مراحل ساخت ورزشگاه در استادیوم لوکس و مدرن مرسدس بنز آتلانتا

(مراحل ساخت استادیوم مرسدس بنز)

بخش خبرنگاران در استادیوم مرسدس بنز آتلانتا

(بخش خبرنگاران در استادیوم مرسدس بنز آتلانتا)

مراحل ساخت استادیوم لوکس و مدرن مرسدس بنز آتلانتا

مدیران این مجموعه تلاش کردند تا تمام امتیازات لازم برای اخذ گواهینامه لید را کسب کنند چون اعتقاد داشتند که باید برای شهر آتلانتا و محیط زندگی خود، این کار را انجام داد و به نوعی رفتار دوستدار محیط زیست را القا کردند. با این دستاورد، حالا شهر آتلانتا، پلت‌فرمی دارد که می ‌تواند نمونه‌ای الگو برای صنعت ساخت‌ و ساز و طرفداران این باشگاه فوتبالی مطرح آمریکایی باشد. این یعنی در ساخت هر سازه‌ای در هر شکل و اندازه و نوعی، می‌توان المان‌های پایداری و مسئولیت ‌پذیری را مدنظر قرار داد.

اطلاعات کلی استادیوم مرسدس بنز

  • نام قبلی: NEW ATALNTA STADIUM
  • آدرس: A AMB DRIVE NW , ATLANTA, GEORGIA, USA
  • نوع دسترسی: METROPOLITAN ATLANTA RAPID TRANSIT AUTHORITY
  • صاحب امتیاز: GEORGIA WORLD CONGRESS CENTER AUTHORITY
  • ظرفیت اسمی: ۷۱ تا ۸۳ هزار نفر
  • سایز زمین ورزشگاه: ۱۰۹ متر در ۴۹ متر
  • متریال زمین ورزشگاه: FIELD TURF REVOLUTION 360
  • تاریخ آغاز ساخت: ۱۹ می سال ۲۰۱۴ میلادی
  • تاریخ بهره برداری: ۲۶ آگوست سال ۲۰۱۷ میلادی
  • هزینه ساخت: ۱.۶ میلیارد دلار آمریکا
  • شرکت معماری اصلی: HOK و TVS DESIGNS
  • شرکت معماری فرعی: GOODE VAN STYLE , STANLEY BEAMAN & SEARS
  • مدیر پروژه: DARDEN & COMPANY
  • طراحی سازه پروژه: BURO HAPPOLD
  • مدیریت مهندسی: ENGINEERING/HOBERMAN
  • خدمات مهندسی: WSO COMPANY
  • پیمانکاران عمومی: HHRM JV HOLDER CONSTRUCTION, RUSSEL & CO, MOODY CONSTRUCTION

 استادیوم لوکس و مدرن مرسدس بنز آتلانتا

همراهان گرامی

اگر علاقمند به آشنایی با طراحی و معماری ابرسازه های پایدار و محیط زیست محور جهان هستید، به این LINKE مراجعه کرده و بخشی از اطلاعات لازم را کسب کنند. اگر میخواهید درباره کتاب های معماری با الگوهای سبز و پایدار آشنا شوید به این URL مراجعه کنید.

طراحی و معماری ابرسازه های پایدار و محیط زیست محور جهان

محیط زیست محور جهان

green tennessee

انرژی در ساختمان، نخسین کتاب اصول طراحی بام ها و دیوارهای سبز

(کتاب انرژی در ساختمان، نخسین کتاب اصول طراحی بام ها و دیوارهای سبز در معماری نوشته مهندس ساناز مطلایی و کتاب ساختمان سبز، راهنمایی برای معماری پایدار نوشته مهندس ایوب مرادخانی و مهندس ارشاد زلیخایی برای علاقمندان به طراحی بناهای سبز توصیه می شود)

کتاب معماری سبز

(کتاب معماری سبز، نمونه های موردی از ساختمان سبز، آشنایی با معیار LEED که در طراحی ساختمان آتلانتا مورد استفاده قرار گرفت و توسط دکتر سید امیر  سعید محمودی و محمد امیر رنجیر توسط جهاد دانشگاهی تهران منتشر شده است را برای آشنایی با طراحی ساختمان های سبز توصیه میکنیم. همچنین کتاب معماری سبز نوشته فرانسیس چینگ)

امیدواریم فرهنگ طراحی و معماری و اجرای سبز در اکو سیستم معماری بناهای لوکس و مدرن شهری در ایران نیز رونق بگیرد.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز در لوکس تهران دنبال کنید.

معماری سبز را در طراحی خانه ها و ابنیه لوکس جدی بگیریم

یک نظر

یک نظر

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا