سفرهای لوکس

راهنمای مهاجرت سرمایه گذاری به استان نیوبرانزویک کانادا

راهنمای مهاجرت به کانادا

راهنمای مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک از طریق سرمایه گذاری برای اقامت دائم و اخذ پاسپورت کانادایی

کانادا، سالهاست که مقصد مهاجرتی و تحصیلی شماره یک ایرانیان به خصوص قشر تحصیل کرده و مرفه ایران بوده و فرصت های سرمایه گذاری و کارآفرینی بسیاری را نیز در اختیار هموطنان قرار داده است. ظرف سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ میلادی، بیش از ۲.۵ میلیون فقره اقامت دائم (PERMENENT RESIDENT PERMIT) صادر شده و این روند با پذیرش مهاجران در قالب برنامه های کارآفرینی (ENTREPRENEUR)، خود اشتغالی (SELF-EMPLOYED) و نیروی متخصص (SKILLED WORKER) همچنان ادامه دارد.

کشور سرد سیر سرزمین های شمالی قاره آمریکا با ۳۶ میلیون جمعیت، یکی از اقتصاد های شکوفا، دانش بنیان و صنعتی جهان بوده که در همه استانداردهای رفاه،‌امید به زندگی، بهداشت، سلامت و آموزش و ثبات اقتصادی، در بالاترین سطح شاخص های بین المللی بوده و همین ظرفیت های توانمندساز سبب شده تا اشتیاق جهانی به خصوص در میان لاکچری گردها مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک به منظور دریافت گذرنامه دوم افزایش یابد.

کانادا محیط چند ملیتی و چند فرهنگی داشته و به همین خاطر، محیط متنوعی از ملیت ها و اقوام را در جشنواره ای به نام کانادا شاهد هستیم که همین چند ملیتی بودن، ظرفیت های کسب و کار فراوانی را در اختیار سرمایه گذاران و کارآفرینان قرار داده است. کانادا امروزه یکی از مقصدهای مهم گردشگری و آموزش جهان است و به همین خاطر، ادارات مهاجرت دولت های استانی این کشور، برای کارآفرینانی که علاقمند به سرمایه گذاری در صنعت آموزش و صنعت گردشگری هستند، تسهیلات و ظرفیت های تسریع کننده برای کار و مهاجرت ایجاد کرده اند.

برای مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک ، یکی از روش های پیشرو، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است که متقاضی اصلی می تواند در صورتی که شرایط لازم هر استان را دارا بوده و مدارک مورد نیاز را در زمان مقرر تحویل دهد، میتواند به مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک به منظور اقامت دائم و پاسپورت کانادایی امیدوار باشد.

به استان نیوبرانزویک کانادا خوش آمدید

برنامه های منتخب استانی که PROVICINAL NOMINEE PROGRAM یا PNP نامیده می شود، در استان های مختلف انجام می شود که هر یک شرایط خاص خود را دارند و هر اندازه استان مورد نظر، بزرگ تر و پر جمعیت تر باشد، شرایط سخت و مبالغ سرمایه گذاری بیشتر می شود. این برنامه ها که در لوکس تهران نیز به آن اشاره کردیم عبارتند از:

برنامه مهاجرت به کانادا با برنامه کارآفرینی استان ساسکاچوان، برنامه مهاجرتی با برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا، برنامه کارآفرینی استان مانیتوبا، برنامه کارآفرینی استان انتاریو، برنامه کارآفرینی استان نوا اسکوشیا و برنامه مهاجرتی به کانادا از طریق استان جزیره زیبا پرنس ادوارد (PEI).

البته به جز این موارد، روش های مهاجرتی نیروی متخصص و برنامه های سرمایه گذاری فدرال نیز وجود دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر می بایست به سایت های مهاجرتی  استانی و ملی رجوع کنید تا آخرین خبرها و امتیازها  مدارک و شرایط اپلای را مطلع شوید.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی استان نیو برانزویک

برنامه مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک از طریق برنامه کارآفرینی استان نیوبرانزویک ، یکی از ظرفیت های مهاجرتی است که سرمایه گذاران می توانند با در اختیار داشتن دارایی خالص (NET WORTH) حداقل اعلامی اداره مهاجرت این استان و انتقال بخشی از آن به این استان، پس از طی مراحل قانونی، نسبت به اخذ اقامت موقت و دائم اقدام کنند.

برای آشنایی با این روش مهاجرتی، گزارش امروز مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران، شما را با جدید ترین موضوعات سال ۲۰۱۸ میلادی در این حوزه آشنا می کند.

با گزارش امروز ما همراه باشید.

داستان مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

میزان اشتیاق کارآفرینان و سرمایه گذاران به برنامه های اقامت دائم این کشور سردسیر در طول چند سال اخیر به شدت افزایش یافته و البته این امر برای کشوری که درب های خود را بر روی مهاجرین باز می گذارد، جای تعجب ندارد. کانادا در استان هایی مانند منیتوبا، جزیره پرنس ادوارد، آنتاریو، بریتیش کلمبیا و نوا اسکاشیا برنامه های مختلف استانی (PNP) با مبالغ سرمایه گذاری که از ۱۵ هزار دلار کانادا شروع می شوند، به سرمایه گذاران، فرصت های مهاجرتی ارائه می کند.

پتانسیل های مختلف این کشور سبب شده تا کانادا، مکان مناسبی برای کارآفرینانی باشد که که به دنبال محیط امن ومطمئن با ثبات اقتصادی برای سرمایه گذاری ارزان، کم ریسک و با بازگشت سرمایه خوب در زمان معقول است.

اقامت دائم مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک

گرچه برخی از برنامه های اقامت دائم مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک متوقف شده اند، همچنان ده ها برنامه در دسترس متقاضیان قرار دارد که شامل ۱۲ برنامه استانی است. کانادا نه تنها تنوع را برای سرمایه گذاران  و کارآفرینان در نظر می گیرد، بلکه توان مالی مختلف آنان را هم در برنامه های خود لحاظ می کند.

شماری از برنامه ­های استانی کانادا (PNP) به متقاضیان از ابتدا اقامت دائم اعطا میکند و برای تضمین ایجاد کسب و کار از سوی متقاضی، مبلغی را به عنوان وثیقه از متقاضیان درخواست می کنند که اگر متقاضی در آن استان ساکن شود و کسب و کار راه بیاندازد آن وثیقه به وی بر می گردد و اگر استان را ترک کند آن سپرده به عنوان جریمه نزد استان باقی می ماند و به متقاضی عودت (REFUND) نمی شود.

برنامه استانی کانادا

با این حال مهاجران ثروتمندتر جریمه را پرداخت می کنند و آن را به عنوان بخشی از هزینه­‌ های مهاجرت خود قلمداد می کنند و هرگز تصمیم ندارند در استان مربوطه بمانند و کسب و کار راه بیاندازند. به علاوه، ممکن است از زمان درخواست یک فرد تحت برنامه استانی کانادا تا زمانی که بالاخره به کانادا وارد می شود حدود دو یا سه سال بگذرد. همچنین مهارت ­های زبان در همه برنامه ­های کار آفرینی کانادا در نظر گرفته نشده است.

جزیره زیبا پرنس ادوارد

از جمله برنامه های محبوب کارآفرینی کانادا که قبلا هم در لوکس تهران اشاره شد، برنامه سرمایه گذاری استان منیتوبا (MPNP-B) و برنامه استانی جزیره زیبا پرنس ادوارد (PEI-PNP) است. هر دو برنامه به حداقل مبلغ سرمایه گذاری در اقتصاد کانادا، حداقل سابقه تجاری در سطح مدیریت ارشد، آزمون زبان IELTS، مدیکال و گواهی عدم سوء پیشینه نیاز دارند.

برنامه های استانی کانادا مشابهت هایی با یکدیگر

گرچه بسیاری از برنامه های استانی کانادا مشابهت هایی با یکدیگر دارند، هر برنامه شرایط و الزامات خاص خود را نیز دارد. توجه داشته باشید که برخی برنامه های استانی به جای اقامت دائم، به متقاضیان مجوز کار کانادا می دهند.

داستان نیوبرانزویک

استان نیوبرانزویک در شرق کانادا واقع در خلیج سنت ‌لورنس (ST. Lawrence) یکی از زیباترین ایالات کانادا بوده که این زیبایی را مدیون وجود کوه‌ها و رودهای فراوان همچون رودهای سنت ‌کرویکس (St. Croix) و سنت‌جان (St. John) و کوه‌های سرسبزی همچون آپالاچیان (Appalachian) در شمال و نیز رشته کوه نوتردام در غرب این ایالت می‌باشد.

مساحت این استان زیبا کوچک حدود هفتاد و سه هزار کیلومتر

مساحت این استان زیبا کوچک حدود هفتاد و سه هزار کیلومتر بوده که هشتاد درصد وسعت این ایالت پوشیده از جنگل‌های سرسبز و انبوه می‌باشد. بنابراین اگر علاقمند به صنعت چوب و صنایع تبدیلی و طراحی و ساخت مبلمان و دکوراسیون چوبی و صادرات چوب هستید، این استان همچون بریتیش کلمبیا و پرنس ادوارد، فرصت های سرمایه گذاری خوبی را در اختیار شما قرار می دهد.

این استان، تنها جزیره کانادا است

این استان، تنها جزیره کانادا است که دو زبانه بوده و مردم به دو زبان انگلیسی و فرانسوی تکلم می‌کنند. هشتاد درصد مردم به زبان انگلیسی و بیست  درصد به زبان فرانسوی صحبت می‌نمایند. این ایالت از اول جولای ۱۸۶۷ میلادی به کنفدراسیون کانادا پیوست.

در سال ۲۰۱۵ میلادی جمعیت این استان به هشتصد هزار نفر رسیده است. شهر فردریکتون مرکز این ایالت با جمعیت حدود ۱۰۰ هزار نفری، پر‌جمعیت ‌ترین شهر این استان می‌باشد و بعد از آن بزرگترین شهر این ایالت سنت‌جان بوده که جمعیت آن هشتاد هزار نفر است.

شهر فردریکتون

فردریکتون با دمای هوای زمستان بین صفر تا ۱۱ درجه و تابستان بین بیست تا سی درجه سانتی‌گراد دارای بهترین و مطبوع ‌ترین آب و هوای اقیانوسی است. فردریکتون دارای بهترین و با کیفیت‌ترین مراکز آموزشی اعم از دبستان، دبیرستان، کالج و دانشگاه می‌باشد.

دانشگاه‌های نیوبرانزویک و مونکتون از معروف‌ترین و پیشرفته‌ترین دانشگاه‌های آمریکای شمالی می‌باشند که هر دوی این دانشگاه‌ها با داشتن رشته‌های گروه پزشکی، بهترین فارغ‌التحصیلان این گروه را به جامعه کانادا تحویل می‌دهند.

دانشگاه‌های نیو برانزویک و مونکتون از معروف‌ترین و پیشرفته‌ترین دانشگاه‌های آمریکای شمالی

کیفیت بسیار مطلوب آموزشی و بالا بودن استانداردها و معیارهای این مراكز آموزشي، مهترین دلیل افزایش و کثرت تعداد متقاضیان برای ورود به این مراكز است.

دانشگاه نیوبرانزویک مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک

(دانشگاه نیوبرانزویک، مقصد اول تحصیل در این استان است)

چه صنایعی در استان نیوبرانزویک فعال است؟

صنایع مدرن در این منطقه عبارتند از‌: صنایع بهداشتي، آموزشي، خرده ‌فروشی و بیمه. این بخش‌هــا بطور منطقه‌ای و در هر ۳ منطقه اصلی شهر توزیع شده‌اند. مراکز شهری عمده سه‌گانه، در بخش‌های جنوبی این استان یافت می‌شوند.

صنایع مدرن درنیو برانزویک

صنایع عمده روستایی مهم در اين استان عبارتند از: جنگل‌داری، معدن‌، کشت و زراعت و ماهیگیری. همچنین یکی از کانون‌های عمده ذخایر پتاسیم جهان در اين استان قرار گرفته است. از دیگر ذخایر طبیعی، می‌توان ذخایر گاز و نفت طبیعی که در منطقه ساسکس در حال گسترش است را نام برد.

جاذبه‌های توریستی مهم نیوبرانزویک عبارتند از: موزه نیو‌ برانزویک، پارک ملی Kouchibouguac، پارک ایالتی Mactaquac، گالری هنری Beavers brook، پارک Parlee Beach، صخره‌های Hopewell، آبشار Saint John Roversing، قصر کریستال و … .

از مـــوزه‌های معروف در اين استان مي‌توان به موزه‌هاي هنری نیوبرانزویک و پارک ملی نیوبرانزویک اشاره كرد. این استان به دلیل جذب نیروهای متخصص گروه پزشکی، به تازگی مورد توجه پزشکان، دندان‌پزشکان، متخصصان و داروسازان ایرانی جهت اخذ اقامت دائم کانادا از طریق کارآفرینی (Entrepreneur) قرار گرفته است.

مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک

برنامه مهاجرت به کانادا از طریق برنامه سرمایه گذاری استان زیبا نیوبرانزویک که NBPNP نامیده می شود، طبق توافقی که دولت محلی نیوبرانزویک با دولت فدرال کانادا انجام شده است عملیاتی می شود. در این برنامه، فقط افراد تاجر یا فعال کسب و کار واجد شرایط (QUALIFIED BUSINESS MAN) میتوانند با رعایت شرایط و امتیازات و مدارک مربوطه، نسبت به مهاجرت به این استان اقدام کنند. توجه کنید که استان نیوبرانزویک کانادا، برنامه مهاجرتی خاص خود را دارد و رویه ای که در دیگر برنامه های مهاجرتی سرمایه گذاری استانی شاهد بودید، الزاما در این استان دنبال نمی شود. با اینکه، شباهت های بسیاری وجود دارد.

مهاجرت به نیو برانزویک

در برنامه مهاجرتی استان نیوبرانزویک ، شاهد روش های مهاجرتی همچون: کارآفرینی (ENTREPRENEUR)، دانش آموختگان (GRADUATES)، نیروی متخصص با پشتیبانی کارفرما (SKILLED WORKER WITH EMPLOYER SUPPORT) و نیروی متخصص با پشتیبانی خانواده (SKILLED WORKER WITH FAMILY SUPPORT) هستیم. معیارهای شایستگی (ELIGIIBITLY CRITERIA) در این برنامه ها با هم متفاوت است و در راهنمای هر برنامه ارائه شده است که با کلیک بر روی آن ها قابل دسترس خواهد بود.

البته به جز این روشها، روش اکسپرس (THE EXPRESS ENTRY NEW BRUNSWICK LABOUR MARKET STREAM) هم وجود دارد که متقاضیان میتوانند با مراجعه به این LINK اطلاعات را بدست آورده و فرم خود اظهاری (EOI) را تکمیل کنند. برای آشنایی با روش مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی نیوبرانزویک  به این URL مراجعه کنید که جزییات آن را در ادامه مشاهده میکنید.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی استان نیو برانزویک

(مراحل ۶ گانه برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی استان نیوبرانزویک )

همان طور که در شکل بالا مشاهده میکنید، به منظور مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی این استان، شما باید مراحل ۶ گانه زیر را طی کنید :‌

  • مرحله اول: می بایست فرم خود اظهاری (EXPRESSION OF INTEREST) که EOI نامیده می شود را تکمیل کنید.
  • مرحله دوم: بر اساس اطلاعات وارد شده و بررسی مدارک توسط آفیسرهای اداره مهاجرت، اگر امتیازهای لازم را کسب کنید به POOL LIST می روید و بر اساس بالاترین امتیاز متقاضیان، دعوت به APPLY می شوید که در مرحله INVITAITION TO APPLY (ITA) انجام می شود.
  • مرحله سوم: ارزیابی اپلیکیشن های دریافتی است که در بخش APPLICATION ASSESSMENT انجام می شود. در این مرحله باید مدارک تکمیلی ارسال و بیزینس پلن (BUSINESS PLAN) و گواهی ارزشیابی دارایی (VERIFICATION REPORT) ارائه شد. این موارد را در این گفتار توضیح داده ایم.
  • مرحله چهارم: مرحله انتخاب است که NOMINATION DECISION نام دارد. افراد منتخب را ادارات مهاجرت استانی انتخاب می کنند و با آن ها، موافق نامه عملکرد تجاری (BUSINESS PERFORMANCE AGREEMENT) منعقد میکنند تا متعهد به سرمایه گذاری و انجام فعالیت های قانونی باشند.
  • مرحله پنجم: مرحله ای است که روادید اقامت موقت (PERMANENT RESIDENCE APPLICATION) صادر می شود و متقاضی اصلی (PRINCIPAL APLICANT) می تواند به کانادا سفر کنید.
  • مرحله ششم: در این مرحله، متقاضی اصلی فرصت دارد تا در بازه زمانی مشخص، نسبت به راه اندازی سرمایه گذاری مورد نظر خود اقدام کرده و گزارشات سالانه به اداره مهاجرت بدهد. این بخش: LANDING & BUSIENSS ESTABLISHMENT نام دارد. از این مرحله به بعد، صدور اقامت دائم و اخذ گذرنامه تسهیل می شود.

هنگامی که همه این مراحل طی شد، حال نوبت ادارات فدرال است که نسبت به صدور اقامت دائم (PR CARD) و هم چنین گذرنامه کانادایی برای متقاضی اصلی واجد شرایط و همسر و فرزندان ایشان اقدام کند. در واقع دولت کانادا، مسئولیت اصلی برای اطمینان بخشی به این که متقاضی اصلی پذیرفته شده تحت برنامه PNP، نیازمندی های مهاجرتی را دارا هستند یا نه داشته  و تصمیم گیری نهایی را انجام می دهد. پس اگر پرونده شما به تایید اداره مهاجرت استانی مثل نیوبرانزویک رسید، اصلا به این معنی نیست که صدور اقامت دائم و گذرنامه شما، تضمین شده است!

سایت اداره مهاجرت نیو برانزویک

(تصویر ایندکس سایت اداره مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک )

به کلیه متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های کارآفرینی و سرمایه گذاری و خود اشتغالی و نیروی متخصص توصیه می شود تا زمانی که کارت اقامت دائم را دریافت نکرده اند، از فروش کلیه دارایی ها در ایران، انصراف و استعفا از شغل های دائم خود اجتناب کنند. چرا که روادید اقامت موقت، هیچ تضمینی برای صدور اقامت دائم نیست.

برای کسانی که در برنامه کارآفرینی این استان اپلای میکنند، تجربه مدیریتی فعال (ACTIVE MANAGEMENT) الزامی برای برنامه کارآفرینی (ENTREPRENEIRIAL STREAM) است و حتما باید قصد سکونت در همان استانی را داشته باشند که برای آن اپلای کردند. البته این الزام تا زمانی است که شما کارت اقامت دائم را دریافت نکرده اید.

مرحله اول مهاجرت به نیوبرانزویک کانادا

همانطور که گفتیم مرحله اول، تکمیل فرم خود اظهاری است. شما می بایست فرم مورد نظر و مدارکی که مورد نیاز است بر اساس چک لیست این PDF تکمیل کنید. اپلیکیشن شما زمانی کامل می شود که به کلیه سوالات به درستی و مستند با مدارک صحیح پاسخ دهید. اگر شما پس از انجام این مرحله، نسبت به اپلای خود پشیمان شدید، میتوانید درخواست انصراف بدهید. شرایط و فرم مربوطه را در این PDF‌ مشاهده کنید. توجه کنید که به دلایلی، اپلیکیشن شما احتمال رد شدن ندارد.

چه دلایلی باعث رد یک درخواست مهاجرتی می شود؟

دلایل زیادی برای رد اپلیکیشن متقاضیان اصلی وجود دارد که عبارتند از:‌

  • شما به عنوان یک سرمایه گذاری محدود قصد اپلای دارید. مثلا قصد سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک برای زمان کم دارید و در شرایط خاص  حاضر به سرمایه گذاری هستید و نمیتوانید ۹ ماه در سال در استان اقامت کنید.
  • شما به طور همزمان هم برای مهاجرت کارآفرینی استان نیوبرانزویک اقدام کردید و همه دیگر استان های کانادا.
  • شما توسط دیگر برنامه های کارآفرینی کانادا به دلیل ارائه مدارک مجهول و غیر مستند، رد شدید.
  • شما به صورت قانونی در کشوری که مدعی داشتن اقامت دائم آن هستید، زندگی نمی کنید.
  • شما به صورت غیر قانونی و بدون مجوز در کانادا مشغول به کار هستید.
  • شما به صورت غیر قانونی در کانادا زندگی می کنید و به کمیته IRCC اطلاع نداده اید.
  • شما برای سفر به کانادا از طریق نهادهای بین المللی منع شده اید.
  • شما برای زندگی در کانادا طیق قوانین استانی و فدرال، شرایط لازم را ندارید.
  • شما به عنوان فردی که درخواست پناهندگی آن رد شده است اقدام کرده اید.
  • اگر شما پس از اپلای اولیه، دعوت نامه برای اپلای رسمی (ITA) را دریافت نکرده اید ، درخواست شما رد شده است.
  • اگر شما در مهلتی که دعوت نامه اپلای رسمی را از اداره مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک دریافت می کنید، اپلای نکنید، درخواست شما رد می شود.
  • اگر مدارکی که ارائه کردید، با ادعاهای اعلامی شما مطابقت نداشته باشد.
  • شما از نماینده/وکیلی استفاده می کنید که شرایط مطروحه برای اخذ نمایندگی را ندارد
  • شما در طی ۵ سال گذشته، اطلاعات غلط و اشتباه را پیش از سابمیت مدارک خود به اداره مهاجرت استانی دادید.
  • اگر شما قبلا یک اپلیکیشن فعال در اداره مهاجرت استانی نیوبرانزویک داشته باشید، اپلیکیشن جدید شما مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

آیا برای انجام امور اپلای، نیاز به وکیل/نماینده هست؟

بسیاری از کسانی که برای مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک اقدام میکنند، به دلیل عدم آشنایی با قوانین، عدم تسلط به زبان انگلیسی،‌نداشتن وقت، نداشتن حوصله و صبوری و مسائلی از این دست، با شخصیت های حقیقی یا حقوقی که توسط مراجع قانونی تایید شده اند یا تایید نشده اند، قرارداد همکاری بسته تا از جانب انها، رویه مهاجرتی را دنبال کرده و فرم ها را پر کنند.

در بخش مربوط به استخدام نماینده (USING A REPRESENTATIVE)، از شما خواسته شده که از این کار اجتناب کنید. چون واقعا نیازی به این کار نیست. توضیحات را در ادامه از زبان اداره مهاجرت به کانادا مطالعه کنید:

You are not required to use a paid or unpaid representative to apply for immigration through the NBPNP. If you follow the instructions in the Guide, you can complete the forms, collect the required documents and submit them on your own.

All the forms and information that you need to apply for Permanent Resident status are available for free on our website. The Department assesses all EOIs and applications equally, regardless of whether they were prepared with the assistance of a representative.

 Applications will not receive special attention, faster processing, or a more favorable outcome if they are submitted using the services of a representative.

 If you decide to use a paid representative, you must submit your EOI and application through a representative designated by the Department of Post- Secondary Education, Training and Labor. If an EOI or application is received from an immigration representative whom has not been designated by THE province it will be returned.

اگر شما بخواهید از طریق یک نماینده/وکیل، مدارک خود را ارسال و فرآیند را دنبال کنید، می بایست از طریق نماینده ای که به تایید اداره POST-SECNDARY EDUCATION DEPARTMENT کانادا رسیده اقدام کنید. در غیر این صورت، مدارک شما برگشت می خورد. فهرست نماینده های مورد تایید را در قسمت DESIGNATED RESPRESENTAIVES  مشاهده کنید. شما برای ان که مجاز باشید تا از خدمات این نهادهای حقوقی نمایندگی استفاده کنید، می بایست فرم NB-007 را پر کنید.

هزینه اپلای مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک چقدر است؟

برای مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک از طریق برنامه کارآفرینی ، شما می بایست هزینه هایی تحت عنوان APPLICATION FEE پرداخت کنید. در مرحله نخست که مربوط به تکمیل فرم خود اظهاری هست، هیچ مبلغی از شما درخواست نمی شود. اما پس از ارسال دعوتنامه، از شما خواسته می شود تا PROCESSING FEE که در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۰۰۰ دلار کانادا است را پرداخت کنید. همسر شما و فرزندان شما نیز با همین مبلغ، ارزیابی می شوند.

سند پرداخت می بایست ضمیمه مدارک شما شود. به همین خاطر باید فرم NB-006 را تکمیل کنید. مبلغ را می توانید با کارت های اعتباری: VISACARD, MASTERCARD, AMERICANEXPRESS یا از طریق این درگاه پرداخت کنید.

کلیه هزینه های مربوط به مدیکال (MEDICAL EXAMINATION)  یا عدم سو سابقه (POLICE  CLEARNESS) و هزینه های ارزیابی دانش زبان (ENGLISH LANGUAGE PROFICIENCY EXAMINATION) و همچنین ارزشیابی دارایی ها (NET WORTH VERIFICATION REPORT) را می بایست خودتان پرداخت کنید.

جدول امتیازات

متقاضیان مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک از طریق این برنامه ، می بایست نیازمندی های صلاحیت را بر اساس امتیازهای زیر دریافت کنند. هر اندازه امتیاز حداکثری کسب کنید، شانس پذیرش پرونده شما در میان رقبا و دیگر متقاضیان افزایش خواهد یافت.

معیار سن

  • صفر امتیار: برای مقاضیان مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک که زیر ۲۱ سال سن دارند.
  • ۵ امتیاز: برای متقاضیان مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک که بین ۲۲ تا ۳۴ سال سن دارند.
  • ۱۰ امتیاز: برای متقاضیان مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک که بین ۳۵ تا ۵۰ سال سن دارند.
  • ۵ امتیاز: برای متقاضیان مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک که بین ۵۱ تا ۵۵ سال سن دارند.

ملاک سن شما، اعدادی است که در فرم EOI وارد میکنید.

معیار زبان

  • ۵ امتیاز: برای متقاضیانی که زبان دوم (SECOND LANGUAGE) در سطح CLB نمره ۵ به بالا باشد.
  • ۲۰ امتیاز: برای متقاضیانی که زبان اول ان ها(مثلا انگلیسی)، CLB نمره ۶ به بالا باشد.

توجه کنید که در چهار مهارت خواندن، نوشتن، درک مطلب و صحبت کردن، شما می بایست حداقل نمره ۳ را کسب کرده باشید. اگر هم فرانسه بدانید و هم انگلیسی، امتیاز کامل که ۲۵ امتیاز است را بدست می آورید. شما می بایست برای اثبات آشنایی خود به زبان انگلیسی یا فرانسه، مدارک موسسات زیر را به اداره مهاجرت استانی ارائه کنید:

 

You must provide valid test results from one of the following designated third party language test providers:

  • The International English Language Testing System General: www.ielts.ca/
  • The Canadian English Language Proficiency Index Program General: www.celpip.ca
  • Test d’Evaluation de Français: www.centredelanguefrancaise paris/tests-diplomes/

معیار تحصیلات

معیار تحصیلات در مهاجرت

تحصیلات متقاضی مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک از طریق برنامه کارآفرینی اهمیت دارد و شما می توانید حداکثر ۲۵ امتیاز از این بخش بدست آورید. حداقل مدرک موردنیاز، مدرک فوق دیپلم  است که  ۲ سال پس از طی کردن دبیرستان،  حاصل می شود. گزارش رسمی ارزشیابی مدارک تحصیلی شما می بایست توسط یک نهاد کانادایی یا مرجع بین المللی صادر شده باشد. اگر مدرک شما خارج از کانادا صادر شده است، حتما بر اساس معیارهای ECA که EDUCATIONAL CREDENTIAL ASSESSMENT به شمار می رود، تایید شود. آژانس هایی که تاییدیه های ECA را صادر می کنند عبارتند از:

Comparative Education Service – University of Toronto School of Continuing Studies (CES);

  • International Credential Assessment Service (ICES);
  • International Credential Assessment Service of Canada (ICAS);
  • International Qualifications Assessment Service (IQAS)
  • Medical Council of Canada
  • The Pharmacy Examining Board of Canada;
  • World Education Services (WES)
  • حداکثر ۱۵ امتیاز: برای تحصیلات پس از دبیرستان
  • حداکثر ۲۰ امتیاز: برای متقاضیانی که تحصیلات آن ها حداقل ۳ سال پس از دوران دبیرستان و معادل کارشناسی باشد.
  • حداکثر ۲۵ امتیاز: برای متقاضیانی که مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا داشته باشند.

معیار ارزش خالص دارایی ها مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک

کلیه متقاضیان مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک در قالب برنامه کارآفرینی ، می بایست خالص دارایی آنها بیش از ۶۰۰ هزار دلار کانادا در زمان درخواست باشد. ۳۰۰ هزار دلار کانادا از این مبلغ، می بایست نقد باشد. این دارایی می بایست شرایط زیر را دارا باشد:

  • قانونی بدست آمده باشد.
  • مستقیم در اختیار متقاضی یا همسر یا والدین ایشان باشد (منقول یا غیر منقول).
  • هیچ بخشی از دارایی خالص، تحت رهن یا قرض یا وام نباشد.
  • هر زمان آمادگی انتقال این دارایی به استان نیوبرانزویک موجود باشد.
  • ارزش دارایی خالص متقاضی اصلی می بایست توسط یک نهاد عامل (THIRD PARTY) که اداره مهاجرت استانی اعلام می کند ارزشیابی شود و گواهی صادره، ضمیمه مدارک شود.
  • دارایی نهایی (TOTAL ASSETS) به معنی پول نقد، حساب بانکی، اوراق قرضه، سبد سهام، درآمد بازنشستگی و سهام در صندوق های سرمایه گذاری است.

معیار مالکیت تجاری (BUSINESS OWNERSHIP)

شما به عنوان متقاضی اصلی مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک، یا باید مالک یک کسب و کار در کشور خود باشید، یا در سطح مدیریت ارشد (SENIOR MANAGEMENT) مشغول به کار بوده و تجربه قابل استناد و استدلال را ارائه کنید. حداکثر ۲۰ امتیاز در معیار تجربه کاری کسب می کنید. اگر کسب و کاری در اختیار شما بود و شما مالک آن کسب و کار بودید، باید مدارکی ارائه کنید که حداقل ۳۳ درصد کل سهام آن کسب و کار به شما تعلق داشت. شما می بایست مدت ۳ سال در ۵ سال گذشته، این مقدار سهام را در تملک خود داشته و اسناد را ارائه کنید. در این بیزینس، حداقل می بایست ۲ کارمند تمام وقت مشغول به کار بوده و اسناد آن را ضمیمه پرونده کنید.

اگر مالکیت کسب و کاری در اختیار شما نبود، اما در سطح مدیریت ارشد فعال بودید، می توانید ۱۲ امتیاز کسب کنید. شما باید قادر باشید تا اسنادی ارائه کنید که نشان دهد ظرف ۵ سال گذشته، در سطح مدیریت ارشد در یک سازمان/شرکت/موسسه خصوصی یا دولتی مشغول به کار بودید و ۲ کارمند زیر نظر شما فعالیت داشتند. فعالیت شما باید به صورت روزانه، مستقیم و بر اساس وظایف و شرح کار شغلی تعیین شود.

  • حداکثر ۲۰ امتیاز: اگرتجربه مالکیت متقاضی اصلی مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک، در ۱۰ سال اخیر باشد.
  • ۱۸ امتیاز: اگر تجربه مالکیت متقاضی اصلی مهاجرت به استان، بین ۶ تا ۹ سال در ۱۰ سال اخیر باشد.
  • ۱۵ امتیاز: اگر تجربه مالکیت متقاضی اصلی مهاجرت به استان، ۳ سال در ۵ سال اخیر باشد.
  • حداکثر ۱۲ امتیاز: اگر سابقه مدیریت ارشد متقاضی اصلی به استان، در ۱۰ سال اخیر باشد.
  • حداکثر ۱۰ امتیاز: اگر سابقه مدیریت ارشد متقاضی اصلی مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک، بین ۶ تا ۹ سال در ۱۰ سال اخیر باشد.
  • حداکثر ۵ امتیاز: اگر سابقه مدیریت ارشد متقاضی اصلی، در ۵ سال اخیر باشد.

بیزینس پلن

شما باید بتوانید به عنون متقاضی اصلی مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک از طریق برنامه کارآفرینی نیوبرانزویک ، شرح حال کسب و کاری که قصد راه اندازی در استان دارید، در قالب ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه تشریح کنید. الگوی نوشتاری شما باید بر اساس فرم NB-001ES باشد. بیزینس پلن شما بر اساس معیارهای زیر، حداکثر ۱۵ امتیاز دریافت می کند:

Candidate will transfer 10 years of business ownership or senior management experience to the same industry and sector in New Brunswick. 3

Candidate will establish or purchase a business in a key industry sector. 3

Business is located outside of Fredericton, Saint John and Moncton. 3

Eligible expenses are greater than $500,000 CAD, or 4

Eligible expenses are between $351,000 CAD and $499,000 CAD, or 3

Eligible expenses are between $250,000 CAD and $350,000 CAD. 2

Candidate has identified target market(s) for the New Brunswickbased business, and 2*

Candidate has knowledge of statutes, regulations and bylaws, and Candidate has identified relevant business resources. . 2

Business will increase research, development and technological commercialization. 2*

Business will transfer specialized knowledge and expertise to New Brunswick. Business will attract new business activities to New Brunswick. . 2

Business will link New Brunswick to global markets and valuechains. 2

بیزینس پلن های جذاب برای اداره مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک

بیزینس پلن هایی برای اداره مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک جذابیت دارد که ویژگی های خاصی داشته باشد. مثلا ایجاد ارزش افزوده برای تولید کالا و خدمات صادراتی در استان کرده یا محصولات جدید را توسعه دهد تا توسعه یا تقویت فناوری های جدید را به ارمغان آورد.

The Department of Post-Secondary Education, Training and Labour may grant priority processing to applications with business plans that have the greatest potential to create significant economic benefit through:

  • increased value-added manufacturing or processing for New Brunswick exports;
  • Enhanced research and development;
  • Development of new products and/or services;
  • Development of innovative approaches to traditional businesses;
  • Development and/or enhancements of new technologies;
  • The transfer of technology and specialized knowledge to New Brunswick;
  • providing products and/or services to an under-served local or regional market; and
  • Other, as determined by the department.

حداقل میزان سرمایه گذاری چقدر است؟

به عنوان سرمایه گذار، می بایست حداقل ۲۵۰ هزار دلار کانادا قبل از مالیات، در کاری در استان سرمایه گذاری کنید به گونه ای که ۳۳ درصد کل سهام در اختیار شما باشد.

چه شغل هایی از نظر اداره مهاجرت کانادا برای سرمایه گذاری غیر قابل قبول است؟

بعضی از شغل ها همان طور که در زیر ارائه شده  ، بیزینس های  مردود (INELIGIBLE BUSINESS) است. مثل خرید و فروش جنسی، خدمات اقامتی کوچک موقتی، مشاوره، کسب و کار اینترنتی و موارد زیر:

Adult services including but not limited to the production, distribution and/or sale of pornographic or sexually explicit products and/or services, and/or the provision of sexually oriented services;

  • Bed and breakfast accommodations;
  • Coin operated businesses;
  • Consultancy (business or agency that offers expert professional advice in a field);
  • Online language and educational training centers
  • E-commerce or online businesses;
  • Facilities that provide temporary residents and/or newcomer’s settlement services;
  • Cooperative (business or organization owned and operated by its member);
  • Domain names;
  • Hobby farm for personal consumption or use that does not generate a primary source of income;

آیا باید بیعانه ای در نزد حساب اعلامی دولت استانی نیوبرانزویک پرداخت کرد؟

بله. این بیعانه ۱۰۰ هزار دلار است و پس از ۱ سال بدون دریافت سود، به حساب شما عودت می شود.

معیار سازگاری

شما باید قصد واقعی خود برای ماندن در نیوبرانزویک را نشان دهید. حداکثر امتیاز این بخش، ۲۵ امتیاز است.

  • ۱۰ امتیاز: داشتن خانواده ای که در نیوبرانزویک زندگی کنند متقاضی، یا همسر/ پسر، دختر، برادر، خواهر، مادر، پدر، کودک، پدربزرگ یا مادربزرگ، عمه یا خاله، خواهرزاده یا برادرزاده ای باشد که در نیوبرانزویک بعنوان شهروند کانادا یا با اقامت دائم زندگی کند
  • ۵ امتیاز: تحصیلات در نیوبرانزویک متقاضی حداقل یک سال تحصیلات دبیرستانی را در نیوبرانزویک به اتمام رسانده است
  • ۱۰ امتیاز: متقاضی حداقل دو سال تحصیلات دبیرستانی را در نیوبرانزویک به اتمام رسانده است
  • ۵ امتیاز: اشتغال در نیوبرانزویک : متقاضی حداقل یک سال از پنج سال گذشته در نیوبرانزویک کار کرده است ۵٫
  • ۱۰ امتیاز: متقاضی حداقل دو سال از پنج سال گذشته در نیوبرانزویک کار کرده است
  • ۵ امتیاز: همسر متقاضی حداقل شش ماه در سال گذشته در نیوبرانزویک کار کرده است
  • ۱ تا ۱۰ امتیاز: دانش تجارت در نیوبرانزویک متقاضی باید دانش خود در زمینه تجارت را در مصاحبه، بیزنس پلان و سایر مدارک نشان دهد

آیا سفر تجاری به استان نیوبرانزویک  الزامی است؟

اداره مهاجرت از شما درخواست میکند تا سفری تجاری برای مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک را تجربه کنید. این سفر، فرصت بررسی شرایط، امکان سنجی و نیاز سنجی را در اختیار شما قرار می دهد. بعنوان اولین قدم در این برنامه، موظف هستید پیش از ارسال درخواست مهاجرت، حداقل یک سفر اکتشافی (EXPLORATORY VISIT) به نیوبرانزویک داشته باشید که هدف آن بدست آوردن اطلاعات درباره محیط تجاری نیوبرانزویک است.

حداقل زمان این سفر باید پنج روز کاری کامل باشد. در طول این سفر باید تحقیقات گسترده ای انجام دهید. پس از انجام سفر تجاری، باید در مصاحبه ای با مقامات برنامه استانی نیوبرانزویک شرکت نمایید. برخی موضوعات تجاری مورد صحبت در این مصاحبه عبارتند از: شناسایی فرصت های تجاری، قوانین مرتبط با نیروی کار، قوانین تجارت، رقابت، تامین کنندگان، مشتریان، مکان، گرایش های بازار، رسوم تجاری، بازاریابی، تبلیغات، مالیات و امور مالی. شما موظف هستید ظرف یک سال از تاریخ ابلاغ مصاحبه، سفر تجاری و مصاحبه خود را انجام دهید.

مصاحبه در نیوبرانزویک چگونه است؟‌

هدف این مصاحبه ارزیابی توانایی شما در زمینه های ذیل است:

  • صحبت کردن، شنیدن و فهمیدن انگلیسی و فرانسه
  • سابقه مدیریت شما در گذشته
  • ادراک شما از بیزنس در نیوبرانزویک
  • تناسب کلی شما در جهت اقامت موفق در نیوبرانزویک
  • سایر موضوعات مرتبط با درخواست مهاجرت شما

فقط متقاضی اصلی و اعضای خانواده وابسته به او که نام آنها در فرم تقاضای سفر تجاری ذکر شده است، می‌توانند در مصاحبه شرکت کنند. نمایندگان مهاجرتی و مترجم ها نمی توانند در این مصاحبه حضور داشته باشند.

بیزنس پلان چگونه تهیه کنیم؟

بیزنس پلان سندی کتبی است که درباره نحوه کارکرد کسب و کار توضیح می‌دهد. شما موظف هستید یک بیزنس پلان به عنوان بخشی از درخواست اقامت خود تهیه نمایید. سه گزینه برای انجام کسب و کار در نیوبرانزویک وجود دارد:

  • خرید یک کسب و کار موجود
  • شراکت با یک کارآفرین در نیوبرانزویک
  • شروع کسب و کار جدید

سپرده قابل استرداد مشروط چیست؟

یک سپرده قابل استرداد مشروط به مبلغ ۱۰۰ هزار دلار کانادا بعنوان تضمینی برای نشان دادن قصد شما در اداره یک کسب و کار در نیوبرانزویک ضروری است. در صورت تحقق شرایط زیر، این سپرده به شما بازگردانده خواهد شد:

  • شرایط توافقنامه سپرده را محقق سازید
  • شما و اعضای وابسته خانواده‌تان از CIC (اداره تابعیت و مهاجرت کانادا) اقامت دائم دریافت کنید
  • در نیوبرانزویکاقامت دائم داشته باشید
  • کسب و کار شما ظرف دو سال پس از ورود به کاناداایجاد شده باشد
  • کسب و کار شما ثبت شده باشد
  • مدرکی دال بر انجام سرمایه گذاری تجاری به مبلغ حداقل ۲۵۰ هزار دلار کانادا ارائه دهید
  • شما یک نقش مدیریتی روزانه در کسب و کار خود بر عهده گرفته باشید
  • بیزنس شما برای یک سال در حال کار باشد
  • در صورت نیاز یک قرارداد شراکت تهیه و توسط تمام طرفین امضا شده باشد

چنانچه نتوانید ظرف دو سال پس از ورودتان به کانادا یک بیزنس تایید شده راه اندازی کنید، استان نیوبرانزویک سپرده شما را نگاه خواهد داشت. در صورت عدم دریافت ویزای اقامت دائم کانادا، این سپرده بدون تعلق سود به شما بازگردانده خواهد شد.

سرمایه گذاری تجاری

شما باید آماده انجام سرمایه گذاری  در کسب و کاری در استان باشید. سرمایه گذاری های واجد شرایط عبارتند از:

  • خرید زمین و یا ساختمان برای مقاصد تجاری. ناحیه بندی مناسب باید در نظر گرفته شود
  • هزینه اجاره
  • هزینه جابجایی وسایل، تجهیزات و کالاهای مورد نیاز عملیات تجاری
  • خرید تجهیزات تولید
  • خرید مواد خام یا قطعات
  • خرید ابزار و وسایل لازم برای اجرای فعالیتهای تجاری
  • خرید مبلمان و تجهیزات لازم برای انجام کسب و کاری در بخش هتل داری
  • خرید وسیله نقلیه در جهت استفاده برای مقاصد کاری
  • خرید تجهیزات اداری، رایانه و تجهیزات مشابه
  • هزینه خدمات حرفه ای در رابطه با ایجاد کسب و کار
  • هزینه بازاریابی و تبلیغات

دانلود فرم های مورد نظر مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک

برای مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک باید مدارک خود را بر اساس فرم ها و الگوهای زیر تنظیم و تکمیل کنید. همواره این لینک ها را در نظر داشته باشید که راهنمای خوبی برای تکمیل و ارسال مدارک است:

NB-001ESExpression of Interest (EOI)

Forms to submit with your application:

NB-002ESDocument Checklist
NB-003ESGeneric Application
NB-004ESPersonal Net Worth Statement
NB-005Consent and Declaration
NB-006Processing Fee Payment
NB-007Use of Representative
NB-008Statutory Declaration of Common-Law Union
NB-009Statutory Declaration from the Non-Accompanying Parent
NB-010Request to Amend Details of Your Application
NB-011Request to Withdraw Your Application
NB-012Request to Amend Details of your Nomination Certificate
NB-013ESReport your Landing
NB-030ESBusiness Plan Template
NB-031ESEntrepreneur Information
NB-034ESNet Worth Verifier Document Checklist

 

ارتباط با اداره مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک

به منظور هر گونه ارتباط، طرح سوال، ارسال مدارک و تماس تلفنی و حضوری با اداره مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک ، از مشخصات زیر استفاده کنید و از تماس با سایت های غیر مجاز که تبلیغات نادرستی در این زمینه مطرح میکنند خودداری کنید.

آدرس اداره مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک

Department of Post-Secondary Education, Training and Labour Immigration, Settlement and Multiculturalism Branch New Brunswick Provincial Nominee Program 500 Beaverbrook Court, 5th Floor, Suite 500 Fredericton, NB CANADA E3B 5X4

آدرس پستی برای ارسال مدارک به اداره مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک

Mailing address: Department of Post-Secondary Education, Training and Labour Immigration, Settlement and Multiculturalism Branch New Brunswick Provincial Nominee Program PO Box 6000, Fredericton, NB CANADA E3B 5H1

Telephone: 1-506-453-3981

Fax: 1-506-444-6729

Email: es-ve@gnb.ca

Web : www.welcomenb.ca

ساعات کاری اداره مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک این چنین است :

Business hours: Monday to Friday, 8:15 am – ۴:۳۰ pm,

Atlantic Standard Time (AST) Closed Saturday and Sunday Closed on statutory holidays

همراهان گرامی

اگر متقاضی مهاجرت به کانادا استان نیوبرانزویک از طریق برنامه سرمایه گذاری استان هستید و با پرسشی مواجه شدید، سوالات خود را به نشانی پست الکترونیک اداره مهاجرت دولت استان ارسال کنید و دقیق ترین و جدید ترین اطلاعات را از بخش خبری این سایت دریافت کنید.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

 

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا