جواهرات و زیورآلات

۳۳ رویداد تخصصی مد و لباس در اسفند ۹۶

تخصصی مد و لباس

همان طور که قبلا در سرویس رویداد مجله تخصصی مد  و سبک زندگی لوکس تهران اشاره کردیم، اسفند ماه هر سال، شاهد رخدادهای مهمی در عرصه فشن کشور هستیم که سبب می شود تا آخرین ماه سال، روزهای مهمی برای فعالان طراحی پارچه و لباس و اکسسوری و طلا و جواهرات باشد تا آخرین دستاوردهای خود را در رویدادهای تخصصی مد و لباس به نمایش بگذارند.

هفتمین جشنواره مد و لباس فجر که به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیروز کار خود را در تالار رودکی پایتخت آغاز کرد و تا یازدهم اسفند، پذیرای هزاران شرکت کننده در جشنواره و همچنین هزاران بازدید کننده خواهد بود که جدید ترین طراحی های صورت گرفته در ارائه محصولات مد و لباس ایرانی را به تماشا خواهند نشست.

در این دوره از جشنواره، بیش از ۶۱۰۰ اثر از فعالان مد و لباس ایران به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد، ۷۰۰ اثر داوری و در طول جشنواره در معرض نمایش عمومی قرار خواهد گرفت. یکی از برنامه های جذاب این دوره، برگزاری مسابقه زنده طراحی لباس است که ۳۰ گروه تخصصی طراحی لباس را در فضایی عمومی، به یکی از چالشی ترین رقابت های فشن ایران دعوت می کند و طرح های تولیدی، در نهایت به منظور تجاری سازی، در اختیار تولید کنندگان سرشناس مد و لباس  ایرانی قرار خواهد گرفت.

تصویر افتتاحیه هفتمین جشنواره مد و لباس فجر

(تصویر افتتاحیه هفتمین جشنواره مد و لباس فجر)

 افتتاحیه هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر

(در مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از چند تن تولیدکنندگان موفق ایرانی با نام‌های تجاری “سالیان”، “آرشاک” و “بادی اسپینر” در زمینه‌ های مد سازی، توسعه فضاهای عرضه و فروش، ارائه محصولات بدیع و باکیفیت، اشتغال آفرینی و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تقدیر شد)

 برای آشنایی با اتفاقات مهمی که در عرصه مد و لباس ایرانی در اسفند ماه ۹۶ در تهران می گذرد، هر روز با سرویس رویداد لوکس تهران همراه باشید.

برنامه کامل نشست های تخصصی جشنواره هفتم

اگر در تهران هستید و علاقمند به فعالیت در زمینه مد و لباس و شناخت جریان ها و الگوها و روش های طراحی، تولید و تجاری سازی این محصولات و خدمات، توصیه میکنیم که در جذاب ترین نشست ها و کارگاه های تخصصی که در حاشیه هفتمین جشنواره مد و لباس ایران برگزار می شود شرکت کنید. این برنامه ها برای دانشجویان، دانش آموختگان و علاقمندان به دنیای جذاب طراحی پارچه و لباس توصیه می شود. هم چنین برای کسانی که به دنبال راه اندازی بوتیک و مزون لباس در ۳۱ استان ایران هستند، نکته های کاربردی خوبی را از نقطه نظر تجاری سازی محصولات و خدمات عرصه فشن ارائه می کند.

هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، جدول نشست‌ها و کارگاه‌ های بخش موسسات مد و لباس، انجمن‌ها و بخش فرهنگی هنری هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر منتشر شد. این نشست‌ها در روزهای نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم اسفندماه در سالن حجاب مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان واقع در خیابان حجاب برگزار خواهند شد و شرکت عموم علاقمندان به خصوص دانشجویان، پژوهشگران، فعالان کسب و کار مد ایرانی، مسئولان مزون ها در این رویدادها آزاد است.

مشروح نشست‌ها و کارگاه‌های بخش موسسات مد و لباس، انجمن‌ها و بخش  فرهنگی هنری هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در ذیل این خبر آمده است:

دوشنبه، ۷ اسفند ۹۶

  • نشست “روش های نوین ایجاد کسب و کارهای استارت آپی و آموزش بیزینس مدل” از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲
  • نشست اصول رنگ شناسی تخصصی مد و لباس از ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۴
  • کارگاه تکنیک های چاپ از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶
  • کارگاه آموزش الگو سازی اسپانیایی .. اصلی لباس عروس از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸
  • کارگاه نشست سوزند وزی از ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰

سه شنبه،  ۸ اسفند ۹۶:

  • کارگاه طراحی روی پارچه از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲
  • کارگاه نحوه ارائه آثار تصویر سازی جهت شرکت در جشنواره فجر(طراح اولی ها) از ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۴
  • رو نمایی از برند SHI_FER در راستای تولید داخلی (ابزار الگوساز ی ودوخت والگو های سایز بندی ) از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶
  • نشست الگوهای برتر از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸
  • نشست تخصصی مد و زیبایی و سلامت از ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰

چهار شنبه،  ۹ اسفند ۹۶

  • نشست تخصصی تبلیغات در حوزه مد از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲
  • کارگاه اموزش الگو سازی آرمسترا تگ کت مرادنه از ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۴
  • کارگاه آشنایی با برندسازی و مارکتینگ در مد و لباس از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶
  • کارگاه نحوه کشیدن و نشست انواع سر بند و روسری روی سر از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸
  • کارگاه زغره دوزی (سوزندوزی سنتی) از ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰

پنج شنبه،  ۱۰ اسفند ۹۶

  • کارگاه آموزش استفاده از الگوهای سایز بندی جهت استفاده طراحان مزون داران از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲
  • کارگاه مانتو های خاص از ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۴
  • کارگاه دامن های زکپوزن در لباس شب از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶
  • نشست لباس اقوام از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸
  • کارگاه آموزش تاپ و دامن عروس سرعت عمل از ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰

جمعه،  ۱۱ اسفند ۹۶

  • نشست نقش استارت آپ ها در صنعت مد از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲
  • کارگاه نم نم دوزیاز ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۴
  • کارگاه آموزش الگو سازی مولر مانتو اجتماع از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶
  • نشست طراحی برند شخصی در رسانه های اجتماعی از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸
  • کارگاه مولاژ از ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰

شنبه،  ۱۲ اسفند ۹۶

  • کارگاه طراحی فشن پیپر از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲
  • نشست جایگاه تولیدات تصویری در عرصه تبلیغات کسب و کارهای وابسته به صنعت مد و لباس از ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۴
  • نشست نقش رنگ در طراحی لباس صحنه از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶
  • کارگاه نحوه استاندارد سازی فیلم و عکس (مربوط به مد) از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸
  • کارگاه لباس مردانه از ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰

جزییات بیش تر این کارگاه ها را در روزهای آینده در اختیار مخاطبان عزیز قرار خواهیم داد.

برگزاری نمایشگاه جواهر سازی معاصر تهران

خبر بعدی اینکه دومین نمایشگاه جواهرسازی معاصر تهران در نگارخانه آریا افتتاح شد. اگر در روزهای پایانی اسفند، مشتاق گالری گردی زمستانی هستید، نگارخانه آریا تهران، میزبان عاشقان و طراحان و پژوهشگران حوزه جواهر سازی ایران است. این نمایشگاه که برای دومین سال برگزار می شود، تلاش می کند تا جواهر سازی را به عنوان هنری میان رشته ای وارد گفتمان های هنری هنرمندان پایتخت کرده و روند تجاری سازی الگوها و ایده های فعالان این عرصه به خصوص دانشجویان رشته های طراحی طلا و جواهرات را که هزاران نفر در سراسر کشور هستند، فراهم کند.

گالری آریا که در افتتاحیه دومین نمایشگاه جواهرسازی هنری معاصر تهران

گالری آریا که در افتتاحیه دومین نمایشگاه جواهرسازی هنری معاصر تهران یکی از شلوغ‌ترین روزهای خود را پشت سر گذاشت، آثاری را میزبانی می‌کند که موضوع بدن را به عنوان فضایی برای نمایش آثار هنری در نظر گرفته است. در این نمایشگاه که با موضوع “گسترش بدن” برپا شده، آثاری از مدیاهای مختلف هنری هم چون مجسمه‌سازی، نقاشی، طراحی صنعتی و حتی پرفورمنس، در قالب جواهرسازی به نمایش درآمده است.

آنچه که بیش از هر موضوعی در این نمایشگاه از سوی هنرمندان مدنظر قرار گرفته است موضوع ایده و گفتمانی است که اثر هنری بر روی بدن می‌تواند به مخاطب ارائه کند. نکته جالب توجه درباره دومین نمایشگاه جواهر سازی هنری معاصر تهران آن است که برای ارائه آثار هنری، از پارچه، آینه کاری، چراغ های نوری برای بیان ایده های فرهنگی در قالب جواهراتی کاربردی در زندگی رومزه ارائه شده  که جالب توجه است.

گالری آریا

گالری آریا در دومین سال برگزاری این رویداد، رابطه متقابل بدن انسان به عنوان زمینه و جواهرات به عنوان شیئ نمایش داده شده روی آن را مورد توجه قرارداده است. این گالری که توسط آقای آریا اقبال مدیریت می شود، شاهد نمایش صدها طرح از ۴۵ طراح طلا و جواهرات ایران است که جدید ترین دستاوردهای خود را در این رویداد هنری مد پایتخت در معرض دید عاشقان مد و جواهرات قرار داده اند.

 نمایشگاه که ۲۰۰ اثر هنری ارسالی به دبیرخانه نمایشگاه

نکته جالب توجه در نمایشگاه طلا و جواهرات تهران آن است که یکی از سه داور این نمایشگاه که ۲۰۰ اثر هنری ارسالی به دبیرخانه نمایشگاه را ارزشیابی کرد، کوین موری است. او، رئیس انجمن جواهرات هنری، سردبیر مجله گارلند، استادیار دانشگاه هنر RMIT و پژوهشگر دانشگاه ملبورن استرالیا بوده و سال گذشته پس از برگزاری نخستین دوره نمایشگاه، تعدادی از هنرمندان این رویداد را برای حضور در یک نمایشگاه مهم که در فلورانس برگزار می‌شد، معرفی کرد و آثار آنها در نمایشگاه مورد توجه قرار گرفت.

دانشگاه هنر RMIT

دانشگاه ملبورن استرالیا

اکسسوری و طلا و جواهرات

بنابراین اگر با خواندن این خبر علاقمند شدید تا محصولات اکسسوری و طلا و جواهرات خود را در یک رویداد ملی ، در سطح جهانی نیز معرفی کنید، میتوانید در دوره سوم این نمایشگاه که اسفند ۹۷ در تهران برگزار می شود، آثار خود را ارسال یا  در ایونت هایی که در بخش رویدادهای هنری بین المللی سرویس رویداد لوکس تهران معرفی می شود، شرکت کنید.

بازتاب نمایشگاه جواهرسازی معاصر تهران

(بازتاب نمایشگاه جواهرسازی معاصر تهران در اینستاگرام ایرانیان)

در طول برگزاری دومین نمایشگاه جواهرسازی هنری معاصر تهران یک نشست تخصصی برگزار میشود و پس از نمایشگاه، کارگاه ‌های متعددی برگزار خواهد شد تا جریان روبه رشد جواهرسازی معاصر را به پیش برود.

نگارخانه آریا

در این نمایشگاه آثاری از:

میثم احمدی، شارماق اسکندریان، سهیلا ایلدار، بهاره آرین، سمی آیین، مرضیه بهرامی، سوگل جمعدار، خورشید جولایی، لادن جوهری، سحر خدارحم، شیما خدام، فرزانه داوریان، پگاه داوود، فاطمه دولت ‌آبادی، نجمه راد، زهرا رستمی، معصومه روستا ولدی، الهام سلیمان‌ نژاد، یاس شریعت‌ زاده، حسین شیری، نازنین صاحبی، آناهیتا عناصری، موژان فرآورده، فرناز فولادشکن، شقایق قلی‌خانی، شیرین کاظمی، حمیده کبیری، پریسا کریمیان ‌پور، افسانه گنجی، رویا محمد قلی، مهسا مستقیمی، شیما مودتی، امیر نصیری، پریناز نورانی، نسرین وصالیان، مهسا خیرخواه، فروزان افروزی، زهرا ملک ‌محمدی، فاطمه صالحی جشوقانی، شیدا الماسی، شیما الماسی، فرزانه قبادی، فاطمه الساعدی و مهناز سیداختیاری.

پرفورمنس نسرین وصالیان در نمایشگاه جواهر سازی

(پرفورمنس نسرین وصالیان در نمایشگاه جواهر سازی هنری معاصر تهران در نگارخانه آریا)

پرفورمنسی از موژان فرآورده

(پرفورمنسی از موژان فرآورده در دومین نمایشگاه جواهر سازی هنری معاصر گالری آریا تهران)

 عرضه شده است. در نظر داشته باشید که دومین نمایشگاه جواهرسازی هنری معاصر تهران تا ۱۸ اسفندماه در گالری آریا به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه دکتر بهشتی، کوی زرین، پلاک ۱۰ پذیرای بازدید علاقمندان به هنر طراحی طلا و جواهرات خواهد بود. متن و حاشیه این نمایشگاه را در این link مشاهده کنید.

تمدید مهلت ارسال آثار جشنواره تن پوش

چند روز پیش در سرویس رویداد لوکس تهران از یک جشنواره طراحی تی شرت صحبت کردیم به نام تن پوش. به دلیل افزایش استقبال هنرمندان و طراحان برای شرکت در این فستیوال ایرانی، مهلت ارسال آثار تا ۲۰ اسفند تمدید شده است.  دبیرخانه جشنواره در اطلاعیه ای اعلام کرد:‌

علاقه‌مندان جهت شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را با رعایت شرایط درج شده در فراخوان تا ۲۰ اسفندماه به آدرس دبیرخانه واقع در چهارراه ولی عصر، روبروی پارک دانشجو، کوچه بالاور، پلاک ۴ ، طبقه۴، جهاددانشگاهی واحد هنر ارسال نمایند.

جشنواره نقش تن‌ پوش

گفتنی است، جشنواره نقش تن‌ پوش، تلاشی برای الگوسازی و ترویج نقش‌های ایرانی متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه و ترغیب هنرمندان جوان به خلق تصاویر زیبا بر روی تن‌ پوش یا همان تی شرت ساده است. این برنامه به همت جهاد دانشگاهی واحد هنر تهران برگزار می شود و می کوشد با برجسته سازی این موضوع، طرح ها و نمادهای مناسب با فرهنگ ایرانی را جایگزین طرحهای غیر بومی کند.

پوستر جشنواره تن پوش ایرانی

(تصویر رونمایی شده از پوستر جشنواره تن پوش ایرانی)

ششمین دوره این جشنواره با هدف کمک به انتقال مفاهیم فرهنگ ایرانی از طریق تن‌پوش، استفاده از سبک های نوین هنرهای تجسمی معاصر در طراحی تن‌پوش، رشد خلاقیت و استعدادهای هنری جوانان و شناسایی افراد مستعد و معرفی ایشان به مراکز تولیدی و صنعتی و کمک به تجاری سازی و تولید طرح های منتخب تن ‌پوش اردیبهشت ماه سال ۹۷ برگزار می‌شود.

رونمایی از نخستین نرم افزار جامع مد و لباس ایرانی

خبر بعدی اینکه از  هفتمین جشنواره مد و لباس فجر خبر رسید که بزودی، نخستین نرم افزار جامع مد و لباس ایران در این هفته رونمایی می شود. قرار است، دومین کتاب ملی مد و لباس ایرانی نیز در حاشیه این نمایشگاه مهم فشن ایرانی رونمایی شود.

ستاد برگزاری هفتمین جشنواره مد و لباس ایرانی اعلام کرد:‌ اپلیکیشن جامع و کاربردی “مد اَپ”، دارای ویژگی ‌های متعددی هم چون جستجوی پیشرفته کالا و خدمات، جستجوی مکانی، قیمتی و تخصصی به لحاظ ویژگی ‌های طراحی و بصری پوشاک و سایر ملزومات در هر نقطه جغرافیایی ایران است که بسیاری از مشکلات در زمینه تأمین نیاز موجود در این عرصه را مرتفع خواهد ساخت.

سایت بنیاد ملی مد و لباس ایرانی برای آشنایی با نرم افزار مدآپ

(تصویر ایندکس سایت بنیاد ملی مد و لباس ایرانی برای آشنایی با نرم افزار مدآپ)

در طراحی این نرم افزار جامع تلاش شده تا در یک پلتفرم اجتماعی، کاربران حاضر در این مجموعه، بتوانند از ویژگی های فنی سایر اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی، قابلیت “follow”، “unfollow”، “share” و “comment” کردن کاربران را داراست که البته تمام فعالیت‌ها به‌ منظور ایجاد نظم و یکپارچگی در این بخش توسط مدیریت نرم‌افزار رصد می‌شود.

با توجه به قابلیت‌های کاربردی مداپ در چهارچوب مدیا مد، هر کاربر می‌تواند در پروفایل شخصی، فیلم‌های یک دقیقه‌ای را در راستای معرفی خود و محصول مد نظر خود منتشر کند که در این میان فیلم‌های آموزشی تا سقف یک ساعت هم به ‌وسیله مدیران “مداَپ” و هم چنین کاربران بارگذاری خواهند شد.

مدیر مؤسسات مد و لباس کشور درباره این نرم افزار جامع فشن ایرانی گفته بود که در این نرم افزار، امکان برگزاری نمایشگاه ها، کارگاه های آموزشی و آموزش آنلاین مد و لباس نیز فراهم شده است تا فعالان این عرصه بتوانند در قالب پتلفرم مدآپ، خدمات آموزشی را دریافت و با یکدیگر تبادل اطلاعات کنند.

لذا، کلیه مزون دارها، فعالان همایش و شرکت ها و موسسات تولیدی مد و لباس ایران و هم چنین دانشجویان و دانش اموختگان رشته های طراحی پارچه و لباس و فناوری دوخت و طلا و جواهرات و اکسسوری میتوانند در این اپ به صورت رایگان حضور داشته و قابلیت های خود را ارائه کنند.

ساخت استایل یکی دیگر از ویژگی‌های این نرم‌افزار است

ساخت استایل یکی دیگر از ویژگی‌های این نرم‌افزار است و افراد می‌توانند با تعداد مشخصی تصاویر، استایل خود را به مشورت گذاشته و نظر دوستان خود را در خصوص آن در داخل اپ دریافت کنند. بحث ارائه امتیاز به پروفایل‌ها و کاربران موجود در اپ به‌وسیله مشتریان و مصرف‌کنندگان خدمات آن‌ها با هدف ایجاد فرصت‌های بهتر در خدمت‌رسانی مؤثر منظور خواهد شد.

اضافه می شود، محصولاتی که در زمینه مد و لباس ایرانی فعالیت می کنند، در صورتی که کاملا ساخت ایران باشد، گواهی: با افتخار ساخت ایران دریافت خواهند کرد. مؤسساتی که تمایل به دریافت این گواهی را دارند می‌توانند و در ادامه مراکزی که موفق به دریافت گواهی “با افتخار ساخت ایران” می‌شوند، از طریق سایت بنیاد ملی مد و لباس کشور و سایر روش‌های اطلاع‌رسانی در راستای معرفی مراکز فعال در زمینه طراحی و تولید پوشاک اسلامی و ایرانی به مردم معرفی خواهند شد.

اگر قصد راه اندازی استارت آپ لاکچری دارید، به این گزارش مراجعه کنید.

نمایشگاه مجسمه های پوشیدنی

خبر اخر اینکه از ۴ لغایت ۱۸ اسفند ماه سال جاری، نگارخانه ژاله تهران، میزبان نمایش آثاری از مجسمه سازان تهران است که آثاری پوشیدنی را در معرض دید گالری گردها و فعالان مد و لباس ایرانی قرار می دهند.  نمایشگاه گروهی مجسمه و مجسمه‌های پوشیدنی با عنوان “شرایط فلزى”  برگزار می شود.

تخصصی مد و لباس

نمایشگاه مجسمه های پوشیدنی

میزبان نمایش آثاری از مجسمه سازان تهران

گالری گردها و فعالان مد و لباس

نمایشگاه گروهی مجسمه و مجسمه‌های پوشیدنی با عنوان "شرایط فلزى"

شرایط فلزى

برای تماشای این آثار به خیابان کریم خان، ایرانشهر، شماره ۳ مراجعه کنید.

همراهان گرامی

اگر به رویدادهای معرفی شده فوق رفتید، تصاویر و نظرات خود را از طریق کامنت با کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی ارسال کنید.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

 

2 دیدگاه

2 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا