سبک زندگی لوکس

راهنمای عملی مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل و سرمایه گذاری

مهاجرت به نیوزلند

راهنمای عملی و شرایط مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل و سرمایه گذاری

نیوزلند ، سرزمین هابیت ها، لوکیشن فیلم ارباب حلقه ها و یکی از شگفت انگیز ترین مقصدهای گردشگری جهان در قاره اقیانوسیه بوده که ظرف ۳۰ سال اخیر در فهرست اولویت های مهاجرتی مشتاقان مهاجرت و زندگی در مناطق هیجان انگیز جهان قرار گرفته است. سرزمین بکر و کمتر شناخته شده نیوزلند در قاره ای که زیاد از آن در اخبار و تلویزیون و رسانه ها نمی شنویم، سبب شده با استقبال نسبتا خوبی از سوی علاقمندان به دریافت گذرنامه دوم مواجه شده و به همین خاطر، ظرف چند دهه اخیر، میلیون ها نفر به این کشور سرسبز و زیبا سفر کردند .

طبق گزارش بانک جهانی در سال ۲۰۱۶ میلادی، نیوزلند، آسان ترین اکو سیستم تجاری برای راه اندازی کسب و کار دارد و بهشت سرمایه گذاری در قرن بیست و یکم است.

نیوزلند همچون سنگاپور و کانادا و سوئد، اقتصاد دانش بنیان دارد و به همین دلیل، دانشگاه ها و مراکز اموزش عالی آن از جمله قوی ترین مراکز آکادمیک جهان به شمار می رود که سالانه پذیرای صدها هزار دانشجو از سراسر جهان هستند. در دو دهه اخیر، استقبال نسبتا خوبی از سوی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و حتی پسا دکترا ایرانی برای دریافت ادمیشن و ادامه تحصیل در دانشگاه های مطرح این کشور به عمل آمد که این رویه در سال های اخیر روند صعودی پیدا کرده است.

حتما بخوانید :

مهاجرت به نیوزلند با روش کارآفرینی

راهنمای اقامت اروپا از طریق ازدواج، خرید ملک و سرمایه گذاری

نیوزلند دارای آرامش گاه ها

(نیوزلند دارای آرامش گاه ها (SPA) فوق العاده ای برای لاکچری گردها است)

رابطه اقتصادی و سیاسی تهران-ولینگتون (پایتخت نیوزلند) در نیم قرن اخیر همواره بدون تنش و مسیری آرام هم چون رابطه سیاسی و اقتصادی ایران با دیگر پایتخت های جهان (مثل اسلو نروژ) پیش رفته و همین امر، بستر خوبی برای تعاملات گسترده ایرانیان با نیوزلندی ها که اکنون در عصر فرمانروایی الیزابت دوم، ملکه بریتانیا به سر می برند را فراهم کرده است.

سلسله گزارش های معرفی مقصدهای مهاجرتی جهان

همان طور که پیش تر در سلسله گزارش های معرفی مقصدهای مهاجرتی جهان در مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران عرض کردیم، افرادی که خواهان دریافت روادید بلند مدت (PERMANENET RESIDENT PERMIT) و کسب اقامت دائم (PR CARD) در جهت اخذ پاسپورت دوم هستند، میتوانید سه گزینه مهم نیوزلند، کانادا و استرالیا را در دستور کار خود قرار داده و زمینه مهاجرت خود به این کشور های مرفه و ثروتمند و البته دانش بنیان را فراهم کنند. البته کشورهایی چون سوئد، نروژ، آلمان و فرانسه نیز فرصت های مهاجرتی خاص خود را دارند که به دلیل شرایط اقتصادی و قوانین خاص خود، در اولویت های مهاجرتی هموطنان قرار ندارد و اصولا این کشورها، مقصد مهاجرتی در جهان به شمار نمی روند و گزینه شماره ۱ ایرانیان برای تحصیل و کار هستند.

 اعطای اقامت دائم و شهروندی

روش های مهاجرتی در این ۳ کشور، در چند قالب اصلی قرار می گیرد. یکی مربوط به مهاجرت نیروی تخصصی است که اصطلاحا SKILLED MIGRANT CATEGORY یا دسته نیروی ماهر نامیده می شود. اگر کسی ادعا کند که مهارت و دانش و تجربه خوبی در زمینه های خاص دارد و این تجارب میتواند توسعه کسب و کار و اشتغال و کارآفرینی و اقتصاد کشور مقصد را تقویت کند، با دارا بودن شرایط لازم، میتواند برای مهاجرت به نیوزلند، کانادا و استرالیا بر اساس دسته بندی نیروی متخصص اقدام کند. روش دیگر آن است که شما از یک کارفرما در کانادا یا نیوزلند یا استرالیا، دعوت نامه رسمی اشتغال به کار دریافت کرده و روادید یکساله این سه کشور را دریافت کرده و به این کشورها سفر کنید. پس از پرداخت چند سال مالیات و کار قانونی، شرایط شما برای اعطای اقامت دائم و شهروندی بررسی می شود.

میلیون ها نفر در سال به نیوزلند سفر می کنند

(میلیون ها نفر در سال به نیوزلند سفر می کنند که بیشتر تعداد در اختیار گردشگران استرالیا و چین است)

کشور فستیوال های هنری

(نیوزلند، کشور فستیوال های هنری، مد و لباس و غذا است)

نیوزلند حیات وحش ندارد

(نیوزلند، حیات وحش ندارد)

روش دیگر که از دو روش بالا کمی آسان تر است و امتیازهای خیلی سختی ندارد و شمار متقاضیانش نیز به نسبت کم تر است، روش مهاجرتی بر اساس شیوه سرمایه گذاری (INVESTMENT) و کارآفرینی (ENTREPRENEUR) است. در این روش، شما می بایست، ارزش خالص دارایی (NET WORTH) مشخصی داشته و حداقل امتیازهای مورد نیاز برای مهاجرت بر اساس روش سرمایه گذاری را کسب کنید. مثلا در مورد مهاجرت به کانادا به استان پرنس ادوارد گفتیم که می بایست حداقل ۱۵۰ هزار دلار کانادا در این استان سرسبز و کوچک کانادا سرمایه گذاری کنید و میزان دارایی شما هم حداقل ۵۰۰ هزار دلار کانادا باشد.

تیم های ارزشیابی (THIRD PARTY) برای بررسی ارزش خالص دارایی شما (PRINCIPAL APPLICANT) و همسر و فرزندان، معرفی می شود که می بایست دارایی قانونی خود را به اطلاع آن ها رسیده تا پس از ارزشیابی، گواهی ارزشیابی (VERIFICATION REPORT) برای شما صادر، و آن را ضمیمه مدارک خود کنید. هر استانی در کانادا، شرایط سرمایه گذاری خاص خود را دارد که می بایست به سایت های اداره مهاجرت استانی در قالب برنامه PNP مراجعه کنید.

روش های سریع مهاجرت به نیوزلند

(یکی از روش های سریع مهاجرت به نیوزلند، اپلای از طریق برنامه نیروی متخصص است)

سیستم مهاجرتی سرمایه گذاری، متخص افرادی است که دوست دارند در اسرع وقت و با سرمایه و اتکا به تجارب مدیریتی ارشد و کلان خود، به کشورهای مهاجر خیز جهان سفر کرده و اقامت دائم و در نهایت گذرنامه دوم اخذ کنند. این روش اگر چه سریع ترین روش است و شمار پرونده های کمتری به نسبت مهاجرت نیروی متخصص دارد، اما تا حدودی هم روش سخت و دقیقی به نظر می رسد. چرا که شما می بایست، برنامه سرمایه گذاری خود را در استان مورد نظر در کشور مقصد (هر جا باشد: ‌نیوزلند-کانادا-استرالیا) به صورت شفاف و مستند و مستدل در قالب طرح توجیهی تجاری (BUSINESS PLAN) ارائه کرده و این طرح دقیقا مشخص کند که در کشور مقصد:

  • قصد راه اندازی چه کسب و کار دارید؟
  • چقدر سرمایه برای راه اندازی کسب و کار مورد نظر اختصاص می دهید؟
  • تجارب قبلی شما برای راه اندازی این کسب و کار یا خرید سهام یک کسب و کار فعال چیست؟
  • دانش و تحصیلات شما تا چه اندازه مرتبط با سرمایه گذاری شما است؟
  • چه اندازه به اکو سیستم کسب و کار در استان مورد نظر در کشور مقصد ، اشراف اطلاعاتی دارید؟
  • برنامه زمان بندی شما برای راه اندازی کسب و کار چگونه است؟
  • طرح توجیهی تجاری شما مثلا برای سرمایه گذاری در نیوزلند، واقع گرایی و امکان سنجی شده است؟

پس از ارائه این طرح توجیهی در قالب سیستم سرمایه گذاری مهاجرتی به این سه کشور، آفیسرهای اداره مهاجرت به بررسی درخواست شما پرداخته و در صورت نیاز،شما را به مصاحبه دعوت میکنند. همه این فرآیند وقتی است که فرم خود اظهاری (EOI: EXPRESS OF INTESRTEST) را پر کرده و اطلاعات مندرج، حداقل امتیاز لازم برای قرار دادن شما در POOL LIST را فراهم کند. سپس دعوت نامه برای اپلای رسمی (ITA) برای شما صادر می شود و با پرداخت APPLICATION FEE، مراحل بعدی را انجام می دهید.

ویدیوی زیر توضیح خوبی برای متقاضیان مهاجرت به کانادا با سیستم سرمایه گذاری است.

ویدیوی زیر اطلاعات خوبی برای متقاضیان مهاجرت سرمایه گذاری به نیوزلند ارائه میکند.

ویدیوی زیر شما را با روش مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری آشنا می کند:

نکته ای که باید درباره مهاجرت به نیوزلند،کانادا و استرالیا از طریق برنامه کارآفرینی و سرمایه گذاری توجه کنید آن است که در همه این کشورها، سیستم اپلای اینترنتی در اختیار مهاجران گرامی بوده و شما را بی نیاز از استفاده کارشناسان و مشاوران حقوقی یا غیر حقوقی (واجد صلاحیت یا فاقد صلاحیت) کرده و اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید و از تعدد فرم ها و مطالب و PDF ها هراس نداشته باشید، با صبوری، میتوانید همه فرآیند ها را به صورت اینترنتی انجام دهید و فقط هزینه های مربوط به اپلای را به ادارات دولتی کشورهای مقصد پرداخت کنید که نرخ آن در سایت اداره مهاجرت کشورها اعلام می شود.

پس اگر قصد مهاجرت به این سه کشور از طریق برنامه کارآفرینی یا سرمایه گذاری را دارید، ۳ موضوع را حتما در ذهن داشته باشید:

  • یکی اینکه به سایت های ادارات مهاجرت هر سه کشور مراجعه، و بر اساس جدول امتیازارت، مدارک مورد نیاز و روند قانونی و مشخص اپلای متقاضیان واجد شرایط، فرآیند را طی کرده و بستر مهاجرت قانونی را از طریق پلتفرم های دولت الکترونیک این سه کشور دنبال کنید.
  • دوم آنکه اگر قصد مهاجرت به روش های سرمایه گذاری و کارآفرینی دارید، توجه داشته باشید که ارزش خالص دارایی های شما، در زمان درخواست، محاسبه میشود و معادل ارزی آن به ادارات مهاجرت استانی اعلام می شود. برای در امان بودن از تغییرات ناگهانی قیمت ارز (دلار کانادا-دلار نیوزلند-دلار استرالیا)، که سبب کاهش ارزی ارزش دارایی های شما میشود، در اسرع وقت نسبت به اپلای اینترنتی اقدام کنید
  • سوم آنکه، کلیه ادارات مهاجرت استانی در نیوزلند، کانادا و استرالیا به متقاضیان مهاجرت توصیه میکنند که تا زمانی که کارت اقامت دائم کشور مقصد را بدست نیاوردند و شرایط لازم دریافت آن را پیدا نکردند، از فروش اموال یا استعفا یا انصراف از کار بلند مدت خود پرهیز کنند. چرا که دریافت اقامت موقت (TEMPORARY RESIDENT PERMIT) هیچ تضمینی برای دریافت اقامت دائم نیست.

خوب! با این مقدمه ای که گفتیم، اکنون روش مهاجرت به نیوزلند را برای عزیزانی که به دنبال مهاجرت به این کشور سرسبز و پر پتانسیل اقیانوسیه در عرصه های ساختمان سازی، مدیریت ساخت، مدیریت گردشگری و هم چنین کشاورزی و دامپروری و صنعت چوب هست معرفی مکنیم که راهنمای عملی خوبی برای علاقمندان خواهد بود.

با ما همراه باشید.

نیوزلند بهتر است یا استرالیا؟

این سوال همه بسیاری از کسانی است که قصد مهاجرت به نیوزلند از طریق برنامه نیروی متخصص یا سرمایه گذاری یا کارآفرینی دارند. توجه کنید که پاسخ به این سوال به صورت قطعی غیر ممکن است و هیچ فردی نمی تواند پاسخ متقن و مستند و مستدل و شفافی به این سوال کلی بدهد.

سایت های مهاجرتی رسمی دو کشور

(بررسی سایت های مهاجرتی رسمی دو کشور و اطلاعیه های بخش NEWS سایت های دولتی، اطلاعات خوبی در اختیار مشتاقان مهاجرت قرار می دهد)

این پرسش مثل این سوال است که بگویید: سوئد بهتر است یا نروژ؟ فرانسه بهتر است یا آلمان؟ کانادا بهتر است یا ایالات متحده؟ حتی اگر سوال شما درباره زندگی و مهاجرت به این کشورها باشد، بازهم پاسخ خوبی نمیتوان به این سوالات کلی ارائه کرد.

چرا که؟

  • سوئد، یکی از مرفه ترین کشورهای دنیا با اقتصاد دانش بنیان و فرصت های تحصیلی رایگان برای مقطع دکتر است و اصولا مهاجر پذیر نیست و پناهنده پذیر است.
  • نروژ، کشور پادشاهی ثروتمند اسکاندیناوی، با ۴.۵ میلیون نفر جمعیت، بهترین سطح رفاهی و بهداشتی و تحصیل رایگان به انگلیسی در کلیه مقاطع تحصیلی را برای شهروندان و دانشجویان بین المللی فراهم میکند و اساسا نه مهاجر پذیر است و نه پناهنده پذیر!

قضیه برای آلمان و فرانسه و کانادا و استرالیا نیز به همین منوال است. پاسخ به سوالات کلی، فقط به صورت کلی امکان پذیر است و اگر به دنبال جواب مشخص و دقیق هستید، باید سوال خود را هم دقیق مطرح کنید. مثلا بگویید:‌

آکلند و ولینگتون

(آکلند و ولینگتون، برترین شهرهای نیوزلند برای مهاجران هستند)

ویلنگتون

(ویلنگتون)

  • اکو سیستم کسب و کار در کدام استان های نیوزلند بهتر است؟
  • فرصت های سرمایه گذاری استرالیا در زمینه گردشگری یا چوب چگونه است؟
  • دانشگاه های رایگان نیوزلند بهتر است یا استرالیا؟
  • فرآیند مهاجرت سرمایه گذاری به نیوزلند سریع تر است یا استرالیا؟
  • بیش ترین سطح امتیازات را برای مهاجرت به نیوزلند چه متقاضیانی خواهند داشت؟
  • مدت زمان رسیدگی به پرونده های مهاجرت به نیوزلند بیش تر است یا استرالیا؟
  • متقاضی مهاجرت سرمایه گذاری به نیوزلند بیش تر است یا استرالیا؟
  • متقاضی مهاجرت نیروی متخصص به استرالیا بیش تر است یا نیوزلند؟
  • مهاجرت سرمایه گذاری به استرالیا آسان تر است یا نیوزلند؟
  • فرصت های کسب و کار مهندسان عمران و مکانیک و برق در نیوزلند بیشتر است یا استرالیا؟
  • هزینه مهاجرت به نیوزلند کمتر است یا استرالیا؟
  • مالیات بر درآمد مهاجرت به نیوزلند بیشتر است یا استرالیا؟
  • هزینه زندگی در پایتخت یا شهرهای بزرگ نیوزلند بیشتر است یا استرالیا؟
  • بورس تحصیلی به مهاجران در استرالیا بیشتر است یا نیوزلند؟
  • خرید خانه در نیوزلند ارزان تر است یا استرالیا؟
  • متوسط اجاره بها محل مسکونی در استرالیا گران تر است یا نیوزلند؟
  • خدمات بهداشتی و درمانی به مهاجران در نیوزلند بیشتر است یا استرالیا؟
  • متوسط خرید واحد اداری برای راه اندازی کسب و کار در نیوزلند ارزان تر است یا استرالیا؟
  • ورود دانشجویان به دانشگاه ها با بورس تحصیلی در نیوزلند سریع تر است یا استرالیا؟
  • دریافت وام های خود اشتغالی در نیوزلند آسان تر است یا استرالیا؟
  • خدمات درمانی عمومی در نیوزلند ارزان تر است یا استرالیا؟
  • مبلغ حمایت های ماهانه دولتی به کودکان، در نیوزلند بیشتر است یا استرالیا؟
  • کشورهایی که بدون اخذ روادید میتوان سفر کرد، برای گذرنامه نیوزلند بیشتر است یا کشور کانگوروها؟
  • سفر هوایی از فرودگاه امام خمینی تهران به مقصد نیوزلند آسان تر است یا استرالیا؟
  • کدام شهرهای نیوزلند، فرصت های کسب و کار بیشتری دارد؟
  • کدام شهرهای نیوزلند فرصت های سرمایه گذاری بیشتری در اختیار کارآفرینان قرار داده است؟
  • کدام شهرهای استرالیا ، مقصد های مهاجرتی خوبی برای سرمایه گذاری است؟
  • مهاجران تخصصی در استرالیا بیشتر در ایالات پرت هستند یا سیدنی؟
  • دریافت خدمات دندان پزشکی در استرالیا ارزان تر است یا نیوزلند؟
  • انجام عمل های جراحی در نیوزلند گران تر است یا استرالیا؟
  • بیمه های درمانی در نیوزلند بهتر است یا استرالیا؟
  • سن بازنشستگی در نیوزلند کم تر است یا استرالیا؟
  • خدمات مالی و بانکی در استرالیا قوی تر است یا نیوزلند؟
  • فعالیت های ساختمانی و تاسیساتی در نیوزلند پر رونق تر است یا استرالیا؟
  • خرید خودرو در نیوزلند ارزان تر است یا استرالیا؟
  • حمایت های دولتی از سرمایه گذاران تخصصی در نیوزلند بهتر است یا استرالیا؟

NEW ZEALAND VS AUSTRALIA

بیش از ۴۰۰ هزار صفحه در اینترنت برای پاسخ به این سوال بارگذاری شده است: NEW ZEALAND VS AUSTRALIA؟

سوال ها به این صورت است:

پس مشاهده میکنید برای پاسخ به این سوال که نیوزلند بهتر است یا استرالیا، میلیون ها پاسخ متنوع و متفاوت وجود دارد که هیچ یک نمیتواند پاسخ قطعی به شما بدهد.

در واقع، مهاجرت به نیوزلند یا مهاجرت به استرالیا، گزینه ای شخصی  بوده و برای هر فرد به مقتضی دانش، تحصیلات، سرمایه، توانایی شخصی، مهارت های فردی و اجتماعی، تجربه زندگی در خارج و مهم تر از همه، هدف و برنامه ای که تعریف  میکند، قابل بررسی و اقدام است و الزاما، شرایط و اهداف مهاجرتی افراد با هم تناسب و تشابه ندارد و این یک امر بدیهی است.

بافت شهری در مرکز پایتخت نیوزلند

(بافت شهری در مرکز پایتخت نیوزلند)

شاید شما به واسطه توان مندی هایی که در حوزه تجارت الکترونیک دارید، هیچ شهری در نیوزلند و استرالیا برای کسب و کار شما مهم نباشد، چرا که اساسا پلتفرم فعالیت های شما در فضای مجازی تعریف شده است و جغرافیای شهرها و وضعیتی که دارند، تاثیر چندانی در کسب و کار شما ندارد. یا شما به دنبال راهبری یک برنامه مشخص در نیوزلند هستید و هر چقدر هم استرالیا، خدمات بهتری به شما بدهد، تاثیری در برنامه مدون شما ندارد.

بندر ولینگتون

(بندر ولینگتون)

پس برای مهاجرت، قدم اول، تعیین برنامه مشخص و مدون کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است. اصطلاحا به زعم علمای مدیریت، می بایست VISION/MISSION خود را مشخص کنید. اگر این مشخص شد، پاسخ به این سوال که مهاجرت به نیوزلند، پاسخ گویی معیارهای چشم انداز/ماموریت شما خواهد بود یا استرالیا، آسان تر می شود.

داستان نیوزلند : روایت ارباب حلقه ها

روایت ارباب حلقه ها

نیوزلند، لوکیشن فیلم ارباب حلقه ها

(نیوزلند، لوکیشن فیلم ارباب حلقه ها)

نیوزلند را خیلی ها به خصوص هموطنان، با لوکیشن فیلم سه گانه ارباب حلقه ها می شناسند. بعضی ها هم به خاطر اینکه فرزندانشان در این کشور مشغول به تحصیل است، سفری به این کشور را تجربه کرده اند. ما بر خلاف پاتوق های هیجان انگیز تحصیلی و سفر و گردش و سرمایه گذاری در اسکاندیناوی و خاورمیانه و جنوب شرق اسیا، اطلاعات زیادی از نیوزلند نداریم.

نقشه نیوزلند

(نقشه نیوزلند را مشاهده میکنید. پایتخت نیوزلند (ولنگیتون در میان جزیره بالا  و پایین قرار دارد و شهر آکلند (AUCKLAND) که یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی و مهاجرتی این کشور محسوب می شود و با استقیال هموطنان مواجه شده است، در جریزه بالایی قرار دارد و در وسط اقیانوس پاسفیک جنوبی و دریای تاسمانی واقع شده است)

نیوزلند یا زلاندنو، در وسط اقیانوس آرام است. کسی که این اقیانوس را کشف کرد، به این دلیل آن را آرام نام نهاد که آبی آرام بود. جزیره نیوزلند، در بزرگ ترین پهنه آبی کره زمین قرار دارد و ناگفته پیداست که حیات وحش خاصی ندارد و اگر چیزی مشاهده کنید، توسط انسان به این منطقه منتقل شده است. جزیره ای سر سبز که همچون مناطق شرقی و غربی کانادا، مملو از دشت های وسیع سر سبز بدون کوه مرتفع و جنگل های پوشیده از درختان تنومند  بوده که محیطی رویایی را هم چون تابلوی نقاشی سبک هایپر رئالیسم (HYPER REALISM) به تصویر می کشد. نیوزلند، کشور بادها نامیده می شود. سرزمینی که بعضا، فرود هواپیما روی باند فرودگاه را با مشکل مواجه می کند. البته نترسید! اوضاع خیلی بحرانی برای هواپیما و مسافران نمی شود.

اکثر جمعیت نیوزلند را اروپایی ها و سفید پوستان تشکیل می دهد و از کلونی بریتانیا به شمار می آید. اکثر جمعیت نیوزلند، در بخش شمالی آن زندگی می کنند.

نیوزلند را خیلی ها به خاطر فیلم سه گانه ارباب حلقه ها که لوکیشن فیلم برداری آن در طبیعت نیوزلند قرار داشت می شناسند و جالب است که بدانید این فیلم، نقش زیادی در رونق گردشگری نیوزلند در یک دهه اخیر بازی کرد. برای آشنایی با فرصت های گردشگری این کشور دیدنی، به سایت رسمی اداره گردشگری این کشور در این Link مراجعه کنید.

اداره گردشگری نیوزلند

(تصویر ایندکس اداره گردشگری نیوزلند در فوریه ۲۰۱۸)

در نیوزلند، شهر ولینگتون و اوکلند، دو شهر مهم است که اولی پایتخت سیاسی و دوم پایتخت اقتصادی آن محسوب می شود. هر دو شهر دارای دانشگاه معروفی هستند که مقصد تحصیلی و مهاجرتی بسیاری از متقاضیان سفر به این کشور زیبا محسوب می شود. در نیوزلند به عنوان کشوری بین المللی و چند فرهنگی، زبان ها زیادی تکلم می شود که چینی و فرانسوی از آن جمله است. اما زبان رسمی، انگلیسی است. اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی دارید، نیوزلند مقصد به نسبت ارزان و خوبی خواهد بود که شانس دریافت اقامت دائم شما را با این روش افزایش می دهد.

 مقدمات مهاجرت به نیوزلند

نیوزلند یکی از پیشرفته ترین و آرام ترین کشور های دنیا

نیوزلند اگر چه کوچک است، اما یکی از پیشرفته ترین و آرام ترین کشور های دنیا به شمار می رود. آخرین اطلاعات درباره فرصت های زندگی و مهاجرت به نیوزلند را می توانید در این نشانی مشاهده کنید.

چگونه مقدمات مهاجرت به نیوزلند را فراهم کنیم؟

قدم اول آن است که به سایت رسمی اداره مهاجرت به نیوزلند در این URL مراجعه کنید که همه اطلاعات لازم برای مهاجرت را در اختیار شما قرار داده است.

اداره رسمی مهاجرت به نیوزلند

(تصویر ایندکس اداره رسمی مهاجرت به نیوزلند)

اگر شما سابقه کیفری ندارید و سن شما کم تر از پنجاه و پنج سال است میتوانید از طریق یکی از روش های مهاجرتی (سرمایه گذاری و نیروی متخصص) به این کشور سفر کنید. مهاجرت به نیوزلند از مهاجرت به استرالیا و کانادا آسان تر نیست. اما سختی های زیادی هم پیش روی متقاضیان قرار نمی دهد چرا که اساسا، متقاضی مهاجرت به نیوزلند به نسبت استرالیا و کانادا کمتر است.

البته توجه داشته باشید که همانند مهاجرت به استرالیا، در اختیار داشتن مدرک آیلتس ۶.۵ یا تافل ۸۰ به بالا الزامی است و اساسا اگر شما به عنوان متقاضی اصلی، مدرک زبان نداشته باشید، پرونده شما استارت نمی خورد. البته به این موضوع توجه کنید که برخی از متقاضیان میتوانند از معافیت زبان (ENGLISH KNOWLEDFE WAIVER) استفاده کنند که شرایط خاص خود را دارد. مثلا شما در یک دانشگاه در نیوزلند تحصیل کرده باشید یا اینکه در یک دانشگاه انگلیسی زبان در یک محیط آکادمیک انگلیسی زبان تحصیل کرده باشید. مثل سوئد یا نروژ.

واقعیت های کسب و کار در نیوزلند

(واقعیت های کسب و کار در نیوزلند)

به منظور مهاجرت به نیوزلند چه به صورت سرمایه گذاری و چه به صورت نیروی متخصص، در اختیار داشتن مدرک دانشگاهی (کارشناسی به بالا) امتیاز خوبی محسوب میشود و شرایط انتقال پرونده شما را به POOL LIST فراهم می کند. البته شما برای مهارجرت به نیوزلند از طریق برنامه سرمایه گذاری، میتوانید مدرک دیپلم هم داشته باشید، اما تجربه و دانش مدیریتی شما باید نیازمندی های اعلامی اداره مهاجرت به نیوزلند را پشتیبانی کند.

 ۶ نوع ویزا برای مهاجرت به نیوزلند

برای سفر به نیوزلند به دلایل و اهداف گوناگون، روادید خاصی وجود دارد که طبق نیاز خود، باید برای دسته بندی مربوطه اپلای کنید.

  • روادید VISIT: برای گردش و سفر کوتاه مدت به نیوزلند.
  • روادید STUDY: مخصوص دانشجویان و محققان که از دانشگاه های نیوزلند پذیرش تحصیلی دارند.
  • روادید WORK: برای کارگرانی که به منظور کار در نیوزلند، رهسپار این کشور هستند.
  • روادید LIVE PERMANENETLY:  برای کسانی که قصد اقامت کوتاه مدت و موقت در نیوزلند دارند.
  • روادید JOIN FAMILY:  برای متقاضیانی که به قصد دیدن خانواده و آشنایان به این کشور سفر می کنند.
  • روادید START A BUSINESS OR INVEST: برای علاقمندان به مهاجرت کارآفرینی یا سرمایه گذاری.

سفر شما به نیوزلند در قالب یکی از دسته های شش گانه فوق الذکر است. در واقع بر اساس لینک هایی که در بالا ارائه کردیم، می بایست به صفحه مربوطه مراجعه کرده و اطلاعات لازم را دریافت کنید. ویزاهای نیوزلند برای اهداف گوناگون با هم فرق می کند و شرایط خاصی داشته و شما باید به تناسب هر نوع روادید، مدارک مورد نیاز آن را در اختیار سفارت نیوزلند در تهران قرار دهید.

شرایط سفر گردشگری به نیوزلند

برای سفر گردشی به نیوزلند باید در سایت، به بخش visit بروید.

بازدید از نیوزلند

(برای بازدید از نیوزلند شما می بایست مشخص کنید که سفر شما، ۳ ماه هست یا بیش تر از ۹۰ روز است. به این لینک مراجعه کنید)

از ایران و به چه مدتی قصد بازدید از نیوزلند

(اگر به لینک بالا مراجعه کنید، این صفحه برای شما نمایش داده می شود که باید مشخص کنید که از ایران و به چه مدتی قصد بازدید از نیوزلند را دارید. با کلیک بر روی گزینه DISPLAY OPTIONS به صفحه مربوطه راهنمایی می شوید)

 ویزای گردشگری

(پس از کلیک بر روی گزینه display options تصویر بالا برای شما نمایش داده می شود که مشخص می کند که این ویزای گردشگری، مخصوص چه متقاضیانی است)

روادید گردشگری برای سفر به نیوزلند برای افراد زیر صادر می شود:

… you want to come to New Zealand as a tourist, visit family and friends, or study a short course. You’ll need enough money to support yourself and everyone included in your application during your stay.

برای دریافت روادید گردشگری شما باید معیارهای زیر را در اختیار داشته باشید:‌

You must show that you’re a genuine tourist or visitor and intend to leave New Zealand at the end of your stay. You must have enough money to live on while you’re in New Zealand or have an acceptable sponsor. You must have a ticket to leave New Zealand or be sponsored for the cost of your onward travel.

افرادی که روادید گردشگری به منظور سفر به نیوزلند دریافت میکنند، حداکثر ۹ ماه میتوانند در این کشور اقامت کنند.

شرایط دریافت روادید تحصیلی نیوزلند

اگر به منظور تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نیوزلند قصد دریافت روادید این کشور را دارید می بایست ویزای تحصیلی بگیرید. اطلاعات لازم در بخش study در دسترس است.

 مدت اقامت تحصیلی و نوع گذرنامه

وقتی شما به این صفحه مراجعه کردید، از شما درباره مدت اقامت تحصیلی و نوع گذرنامه (ایرانی)  سوال میکند که باید طبق عکس زیر به سوالات پاسخ دهید و بر روی DISPLAY OPTIONS کلیک کنید.

شرایط دریافت روادید تحصیلی نیوزلند

پس از کلیک بر روی گزینه آپشن، به صفحه زیر منتقل می شوید.

دریافت روادید کاری نیوزلند

گزینه اول را انتخاب کنید که مربوط به متقاضیان دریافت سفر به نیوزلند به عنوان دانشجوی بلند مدت است. این روادید به شما اجازه میدهد تا ۴ سال در نیوزلند بمانید و درس بخوانید. گزینه ای خوبی برای کسانی که خواهان دریافت گذرنامه نیوزلندی پس از پایان دوران تحصیل است.

روادید تحصیلی مخصوص کسانی است که :

  • You want to study full-time in New Zealand for more than 3 months.
  • You’ll need to pay the full cost of your courses and enroll with an approved education provider.

شرایط زیر را مثل دریافت پذیرش تحصیلی (AMISSION’S LETTER) در اختیار داشته باشند:‌

  • You must have an offer of place, or confirmation of enrolment from an approved education provider.
  • You’ll need enough money to pay your fees and to live on while you’re here.

از طریق روادید تحصیلی نیوزلند شما قادر خواهید بود:‌

  • Study full-time at the course stated on your visa – this includes schools, tertiary (study after secondary school) and English language study.
  • Work part-time up to 20 hours a week while studying and full-time in the holidays, depending on your visa conditions.
  • Live by yourself above a certain age, otherwise you’ll need to come with your parent or legal guardian.

شرایط دریافت روادید کاری نیوزلند چگونه است؟

برای سفر به نیوزلند با روادید کاری، می بایست به بخش WORK مراجعه کنید.

 سفر به نیوزلند با روادید کاری

کافی است روی گزینه شماره ۲ که EXPLORE VISA OPTIONS TO WORK است کلیک کنید. به صفحه زیر هدایت می شوید.

EXPLORE VISA OPTIONS TO WORK

می بایست گزینه های بالا را پر کنید و سپس دکمه DISPLAY OPTIONS  را کلیک کنید. به صفحه زیر هدایت می شوید.

سفر به نیوزلند و اخذ روادید کاری

همانطور که ملاحظه میکنید، برای سفر به نیوزلند و اخذ روادید کاری، شما با گزینه های زیادی مواجه هستید.

  • روادید مهاجرت به نیوزلند از طریق دسته بندی ویزا نیروی متخصص (SKILLED MIGRANT RESIDENT VISA)
  • روادید سفر به نیوزلند به منظور انجام کار بر اساس یک دعوتنامه شغلی از کارفرمای قانونی نیوزلندی (ESSENTIAL SKILLS WORK VISA)
  • روادید سفر به نیوزلند بر اساس توانمندی شغلی فوق العاده شما (SPECIFIC PURPOSE WORK VISA)
  • روادید سفر به نیوزلند به منظور کار بلند مدت تخصصی (LONG TERM SKILL SHORTAGE LIST WORK)
  • روادید کار در نیوزلند اگر شما ۲ سال در این کشور سابقه کاری داشته باشید در قالب دسته: LONG TERM SHORTAGE LIST RESIDENT VISA قرار می گیرد.
  • روادید کار در نیوزلند برای کسانی که فارغ التحصیل دانشگاه های نیوزلند باشند در دسته POST STUDY WORK VISA-EMPLOYER ASSISTED قرار می گیرند.

برای کسانی که قصد کار در نیوزلند دارند، رعایت معیارهای زیر الزامی است:

  • You must have a full-time job offer.
  • You must have the necessary skills and experience to work in your occupation, as listed in the Australian and New Zealand Standard Classification of Occupations (ANZSCO).
  • IF it’s required to work in your occupation in New Zealand, you must have New Zealand registration.

معمولا با روادید شغلی در دسته بندی نیروی متخصص، می توانید ۶۰ ماه در نیوزلند بمانید. اگر مالیات بدهید و کار شما قانونی باشد، مستقیم میتوانید برای دریافت اقامت دائم اقدام کرده و پس از طی مراحل قانونی، گذرنامه معتبر نیوزلندی در اختیار شما خواهد بود.

شرایط مهاجرت به نیوزلند از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی

شرایط مهاجرت به نیوزلند از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی

یکی از جذاب ترین روش های مهاجرت به نیوزلند، همچون کانادا  و استرالیا، روش مهاجرتی کارآفرینی است که به افراد اجازه می دهد تا در اقتصاد دانش بنیان و جدید نیوزلند مشارکت کنند و از این طریق، اقامت دائم و گذرنامه دوم دریافت کنند.  شما میتوانید از طریق مهاجرتی کارآفرینی، یا در پروژه های دولتی نیوزلند سرمایه گذاری کنید یا در کسب و کارهای قانونی موجود یا خودتان کسب و کاری راه بیاندازید.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، شماره ۳ مربوط به آپشن های سرمایه گذاری در کشور نیوزلند است که با کلیک بر روی گزینه:‌NEW ZEALAND INVESTMENT OPTIONS  در دسترس است. برای مهاجرت به نیوزلند از طریق سیستم های کارآفرینی و سرمایه گذاری، ۶ گزینه در اختیار شما است که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

این روش برای کسانی که با نیازسنجی فرصت های سرمایه گذاری جدید در این کشور، قصد راه اندازی شرکت های نوپا در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارند مناسب است.

این روش مهاجرتی برای کسانی که دوست دارند در شرکت های فعال نیوزلندی سرمایه گذاری کنند یا تامین مالی آنها را انجام دهند توصیه می شود. سرمایه گذاری در یک مدل تجاری تایید شده یا یک کسب و کار فعال که گردش مالی و مشتریان خوبی دارد، گزینه ای است که برخی از مهاجران کارآفرین نیوزلند در نظر می گیرد. توصیه می شود که برای بررسی فرصت های سرمایه گذاری پر رونق با سود بالا و ضریب ریسک پایین، با کارگزاران نیوزلندی مثل NBIZ تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

کسب و کارها در نیوزلند

برخی از کسب و کارها در نیوزلند از طریق سایت COMPANY SALES برای فروش عرضه شده اند و میتوانید لیست آن ها را مشاهده و با صاحبان بیزینس ها (BUSINESS OWNERS) تعامل کرده و اطلاعات لازم را درباره اوضاع فعالیت آن ها و قیمت پیشنهادی فروش بدست آورید.

 آژانس توسعه اقتصادی نیوزلند

ارتباط با آژانس توسعه اقتصادی نیوزلند (ECONOMIC DEVELOPMENT AGENCY) یا تعامل گسترده با اتاق بازرگانی نیوزلند (NEW ZEALAND CHANBER OF COMMERCE) از دیگر روش های آشنایی با کسب و کارهای فعال و موفق نیوزلند در عرصه های مختلف صنایع تولیدی و خدماتی است. به هر حال برای آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری در نیوزلند به این LINK رجوع کنید که سایتی دولتی است و مشاوران عالی رتبه این کشور، بر اساس آخرین قوانین و مقررات سرمایه گذاری در نیوزلند، اطلاعات جامع را در اختیار سرمایه گذاران و کارآفرینان ایرانی قرار می دهد.

روش آسان دیگر برای مهاجرت به نیوزلند از طریق روش کارآفرینی و سرمایه گذاری، خرید یک انبار تجاری، دفتر کار، کارگاه بزرگ یا کوچک، واحد تولیدی فعال یا نیمه فعال، مغازه های کوچک، خرید واحدهای مسکونی یا تجاری در مجتمع های مسکونی بزرگ  است. برای آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری روی خانه یا دفتر تجاری و محل کار در شهرهای مختلف این کشور به ۲ سایت معروف نیوزلندی ها یعنی اداره املاک و TRADE ME مراجعه کنید که جدید ترین و جذاب ترین فرصت های سرمایه گذاری و خرید چنین واحدهای تجاری را در اختیار شما قرار می دهد.

LIM یا LAND INFORMATION MEMORANDUM

توجه کنید که برای خرید یک محل مسکونی یا تجاری یا داری در نیوزلند، می بایست ارزشیابی محل مورد نظر را از طریق گزارشی به نام LIM یا LAND INFORMATION MEMORANDUM بدست آورید.

  • روش مهاجرتی خرید سهام شرکت های نیوزلندی در بازار بورس (BUYING SHARES)

یکی دیگر از روش های مهاجرت به نیوزلند از طریق برنامه کارآفرینی ، خرید بخشی از سهام شرکت های فعال در بازار بورس نیوزلند (NZX) است. بیش از ۲۰۰ شرکت فعال در بازار بورس این کشور فعالیت دارند که بالاترین سطح شفافیت مالی و اثربخشی و رقابت پذیری تجاری را داشته و افراد میتوانند با دریافت کد بورس، نسبت به خرید و فروش سهام اقدام کنند. بازار بورس نیوزلند را در این URL دنبال کنید که اطلاعات کامل از شیوه های سرمایه گذاری و روش های موجود را در اختیار علاقمندان به مهاجرت به نیوزلند از طریق خرید سهام قرار داده است.

روش مهاجرتی خرید سهام شرکت های نیوزلندی

 خرید سهام شرکت های نیوزلندی

هم چون خرید و فروش سهام در بازار بورس ایران که می بایست از طریق کارگزاران رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار ایران باشد، در نیوزلند هم شما باید از طریق بروکر ها نسبت به خرید و فروش سهام اقدام کنید. فهرست کاملی از کارگزاران بورس نیوزلند را در این LINK مشاهده کنید. شما اگر سواد بورسی هم ندارید، می توانید در صندوق های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری کنید. قوانین حاکم در بازار بورس نیوزلند را در در سایت FMA مشاهده کنید. اگر به بخش  HELP ME INVEST بروید، جزییات بیشتری درباره سرمایه گذاری در اختیار شما قرار می گیرد.

  • روش مهاجرتی با راه اندازی یک کسب و کار جدید (STARTING A BUSINESS)

برای راه اندازی یک کسب و کار جدید، شما باید شماره مالیاتی شخصی یا شرکتی داشته باشید. با بانک های نیوزلندی تعامل کنید. قوانین نیوزلند را بدانید و درباره شیوه حسابرسی شرکت ها برای اخذ مالیات آشنا باشید.

  • روش مهاجرتی سرمایه گذاری بر فرصت های تعریف شده (BUYING BONDS)

ارزیابی متقاضیان مهاجرت به نیوزلند

ارزیابی متقاضیان مهاجرت به نیوزلند همانند کانادا و استرالیا، در دو بخش انجام می شود. بخش اول پیش ارزیابی یا همان PRE ASSESSMNET است. در ابتدا هیچ مدرکی از شما خواسته نمی شود و با تکمیلی یک فرم ارزیابی اولیه و ارسال آن، به شما گفته می شود شایسته (QUALIFY) برای مهاجرت (MIIGRATION) هستید یا خیر. اگر بتوانید حد نصاب ۱۰۰ را کسب کنید، برای مرحله بعدی انتخاب می شوید.

اگر نمره شما بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ بشود، اصطلاحا به POOL LIST رفته و در مدتی که شاید تا ۱ سال هم به طور بیانجامد ، قادر خواهید بود به این کشور مهاجرت کنید. اگر امتیاز بیش از ۱۴۰ کسب کنید، در مدت کوتاهی به این کشور خواهید رفت.

مرحله دوم را ارزیابی کامل یا FULL ASSEESMENT می گویند. از شما خواسته می شود که تمامی مدارک مورد نیاز که در بخش ارزیابی از آن ها یادکرده اید را همراه رسید پرداخت هزینه های لازم برای انجام فرآیند بررسی نهایی و صدور ویزا به نیوزلند ارسال کنید. عین روشی که در مهاجرت به استان های کانادا دنبال می شود.

همه مدارک شما باید ترجمه رسمی شده و ممهور به مهر وزارت خارجه و دادگستری گردد. مدرک زبان هم در صورتی که در دانشگاه غیر انگلیسی زبان درس خوانده اید، باید به اداره مهاجرت به نیوزلند ارسال شود.

انجام معاینات پزشکی (MEDICAL CHECK) و هم چنین دریافت عدم سو پیشینه از کشور از جمله مدارک دیگر است که مورد نیاز خواهد بود. انجام معاینات پزشکی توسط پزشکان مورد تایید اداره مهاجرت نیوزلند صورت خواهد پذیرفت که لیست به روز شده را در سایت مهاجرت به نیوزلند بدست آورید. این لیست در این نشانی در دسترس است.

این که چه زمانی این معاینات نیاز است و چه کسانی از انجام آن معاف هستند را در این لینک دنبال کنید.

توضیحات مربوط به انجام معاینات پزشکی (MEDICAL EXAMINIATION)

کلیه متقاضیان مهاجرت به نیوزلند، می بایست گواهی معاینات پزشکی خود را ضمیمه پرونده کنند. اگر مقیم یا متولد کشورهایی باشید که از نظر ابتلا به HIV، پر ریسک هستند، می بایست آزمایش پزشکی خاص بدهید. فهرست این کشور را در این LINK در دسترس است.

When to get a medical examination

  • You’re staying in New Zealand for more than 12 months
  • You must provide a medical certificate if you’ll be staying in New Zealand for more than 12 months, or applying for residence.
  • If you are in New Zealand, the time you’ve already spent here will count towards the 12 months.
  • Different rules apply if you’re applying for a Student Visa.

You’re applying for a Student Visa

If you’ll be staying for more than 12 months, you must have a medical examination if any of the following apply:

  • you’re applying for a Student Visa to be a PhD, NZ Aid or exchange student
  • you’ve used intravenous drugs
  • you’ve had a blood transfusion
  • you’ve been exposed to a serious infectious disease
  • We ask you to have one.

You’re applying for an RSE Limited Visa

Seasonal workers applying for an RSE Limited Visa who are from a country with risk factors for HIV must have a medical examination.

دانشجویان و افرادی که زیر ۱۲ ماه در نیوزلند اقامت خواهند داشت، نیازی به انجام آزمایشات پزشکی ندارند. اگر شما با بررسی سایت اداره مهاجرت نیوزلند به این نتیجه رسیدید که حتما باید تست های پزشکی اعم از X-RAY را انجام بدهید، می بایست فقط از طریق یکی از ۱۲ موسسه پزشکی مورد تایید دولت نیوزلند در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز و مشهد اقدام کنید و برگه های پزشکی را ضمیمه پرونده خود کنید.

Iran – New Zealand Immigration

Panel Doctors approved by Immigration New Zealand

Approved Panel Physicians
Country: Iran
Type: Medical
Doctor/Clinic: Dr Daneshvar & Dr Karamy
City or County: Isfahan
Address: Unit 303, Second Floor Jazire 3 Building Vahid Miyani Street
Phone: ۹۸ ۳۱۱ ۶۲۶ ۰۰۶۷ ۹۸ ۹۱۳ ۱۱۸ ۳۰۶۴
Fax: ۹۸ ۳۱۱ ۶۲۹ ۰۷۳۴
Hours: Saturday to Thursday 8.30 am to 12 pm Saturday to Monday and Wednesday 5 to 8 pm
eMedical enabled: Yes
Country: Iran
Type: Radiology
Doctor/Clinic: Radiology Clinic
City or County: Isfahan
Address: Sepahan Imaging Center, Mohtasham Kashani Street
Phone: ۹۸ ۳۱۱ ۶۲۷ ۳۰۳۰
Fax: ۹۸ ۳۱۱ ۶۲۴ ۱۱۸۸
Hours: ۷ am to 10 pm
eMedical enabled: Yes
Country: Iran
Type: Medical
Doctor/Clinic: Dr Iradj Nazem
City or County: Mashhad
Address: ۱۲۳ Chamran 7 Street
Phone: +۹۸ ۵۱۱ ۲۲۵ ۰۹۱۰
Hours: ۹ am to 11 am and 4 pm to 9 pm
eMedical enabled: Yes
Country: Iran
Type: Radiology
Doctor/Clinic: Persian Medical Imaging Centre
City or County: Mashhad
Address: Imamreza Hospital Square, Razi Street
Phone: +۹۸ ۵۱۱ ۶۰۸۰ ۹۶۹
Fax: +۹۸ ۰۵۱۷ ۸۵۳ ۹۹۶۵
eMedical enabled: Yes
Country: Iran
Type: Medical
Doctor/Clinic: Dejbod Medical Centre
City or County: Shiraz
Address: Shaheb Divani Cross Road Simetri Cinema Saadi
Phone: ۹۸ ۷۱۱ ۲۳۰ ۴۶۷۱
Fax: ۹۸ ۷۱۱ ۶۳۰ ۲۰۲۹
eMedical enabled: Yes
Country: Iran
Type: Radiology
Doctor/Clinic: Radiology Clinic
City or County: Shiraz
Address: Shiraz Central Hospital, Chamran Boulevard, Shiraz
Phone: ۹۸ ۷۱ ۶۲۸ ۴۴۱۱ ۹۸ ۷۱ ۶۲۸ ۴۴۱۲ ۹۸ ۷۱ ۶۲۸ ۴۴۱۳ ۹۸ ۷۱ ۶۲۸ ۴۴۱۴ ۹۸ ۷۱ ۶۲۸ ۴۴۱۵ ۹۸ ۷۱ ۶۲۸ ۴۴۱۶ ۹۸ ۷۱ ۶۲۸ ۴۴۱۷
Fax: ۹۸ ۷۱ ۶۲۷ ۶۹۹۲
eMedical enabled: Yes
Country: Iran
Type: Medical and Radiology
Doctor/Clinic: Iran Mehr Hospital/Clinic
City or County: Tehran
Address: ۱۳۱۷ Dr Shariati Avenue, Do-Rah-Golhak, 19167 Tehran
Phone: +۹۸ (۲۱) ۲۲۰۰ ۹۰۷۱
Fax: +۹۸ (۲۱) ۲۲۶۰ ۲۶۴۹
Hours: ۹٫۰۰ am to 12.00 noon, Saturday to Wednesday
eMedical enabled: Yes
Country: Iran
Type: Medical and Radiology
Doctor/Clinic: Atieh Clinic
City or County: Tehran
Address: Atieh Hospital Dademan Boulevard Shahrake Qods
Phone: ۹۸ ۲۱ ۸۸۳۶ ۸۹۲۵
Fax: ۹۸ ۲۱ ۸۸۳۷ ۲۷۳۹
eMedical enabled: Yes

سطح زبان انگلیسی متقاضیان مهاجرت کارآفرینی به نیوزلند چگونه تعیین می شود؟

معیارهای زیر را در نظر داشته باشید:‌

  • International English Language Testing System (IELTS) – General or Academic Module Overall score of 0 or more
  • Test of English as a Foreign Language Internet-based Test (TOEFL iBT) Overall score of 31
  • more Pearson Test of English Academic (PTE Academic) Overall score of 29 or more
  • Cambridge English: First (FCE) or
  • Cambridge English: First (FCE) for Schools Overall score of 142 or more
  • Occupational English Test (OET) Grade D or higher in all four skills (Listening, Reading, Writing and Speaking)*

اگر قصد مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نیروی متخصص دارید، مدارک زبانی شما به صورت زیر تغییر می کند:‌

  • International English Language Testing System (IELTS) – General or Academic Module Overall score of 5 or more
  • Test of English as a Foreign Language Internet-based Test (TOEFL iBT) Overall score of 79
  • Pearson Test of English Academic (PTE Academic) Overall score of 58 or more
  • Cambridge English: First (FCE) or
  • Cambridge English: First (FCE) for Schools Overall score of 176 or more Occupational English Test (OET) Grade B or higher in all four skills (Listening, Reading, Writing and Speaking)*

فرم های مورد نیاز برای مهاجرت به نیوزلند

  • Visit forms and guides
  • Study forms and guides
  • Work forms and guides
  • Family forms and guides
  • Residence forms and guides
  • Entrepreneur and investor forms and guides
  • Health and medical forms and guides
  • Other forms and guides

فرم های مورد نیاز برای مهاجرت به نیوزلند از طریق سرمایه گذاری

  • Entrepreneur Work Visa Application PDF 411KB
  • Entrepreneur Work Visa Guide PDF 279KB
  • Entrepreneur Residence Application PDF 409KB
  • Entrepreneur Residence Guide PDF 262KB
  • Investor Plus (Investor 1 Category) Application for Residence PDF 357KB
  • Investor Plus (Investor 1 Category) Guide PDF 263KB
  • Investor (Investor 2 Category) Expression of Interest PDF 479KB
  • Investor (Investor 2 Category) Guide PDF
  • Temporary Retirement Category Visitor Application PDF 318KB
  • Temporary Retirement Category Visitor’s Visa Guide PDF 256KB
  • Tourist/Business Visitor Visa Application PDF 315KB
  • APEC Business Travel Card Application PDF 427KB
  • Global Impact Work Visa Application PDF 292KB

بررسی هزینه های مهاجرت به نیوزلند

برای بررسی هزینه هایی که برای فرآیند مهاجرت می بایست پرداخت کنید  به این LINK مراجعه کنید.

بررسی هزینه های مهاجرت

(فهرست هزینه های مربوط به اقدام جهت دریافت روادید نیوزلند- فوریه ۲۰۱۸ میلادی)

این هزینه بایدهنگام ثبت نام، ‌با کارت اعتباری ارزی پرداخت شود. کلیه هزینه های مربوط به فرآیند مهاجرتی نیوزلند را میتوانید از طریق شرکت های پرداخت مجازی داخلی نیز انجام دهید. حتی برای عزیمت به این کشور می توانید کارت اعتباری ارزی معتبر با نام خود در اختیار داشته باشید.

نحوه امتیاز بندی مهاجرت به نیوزلند

در ادامه درباره نحوه امتیاز بندی برای مهاجرت به نیوزلند مواردی ارائه می کنیم.  حداقل امتیاز لازم جهت مهاجرت به نیوزلند ۱۰۰ میباشد تا در لیست Pool یا انتظار قرار بگیرید. اما اگر امتیاز شما ۱۴۰ یا بالاتر باشد ظرف مدت کوتاهی خواهید توانست به نیوزلند مهاجرت کنید.

جدول امتیازات برای متقاضیان مهاجرت به نیوزلند از طریق دسته نیروی متخصص

سن:

  • از ۲۰ تا ۲۹ سال ۳۰ امتیاز
  • از ۳۰ تا ۳۹ سال ۲۵ امتیاز
  • از ۴۰ تا ۴۴ سال ۲۰ امتیاز
  • از ۴۵ تا ۴۹ سال ۱۰ امتیاز
  • از ۵۰ تا ۵۵ سال  ۵ امتیاز

سابقه کار:

  • ۲  سال ۱۰ امتیاز
  • ۴  سال ۱۵ امتیاز
  • ۶  سال ۲۰ امتیاز
  • ۸ سال ۲۵ امتیاز
  • ۱۰ سال یا بیشتر ۳۰ امتیاز

مدرک تحصیلی تائید شده:

  • کارشناسی ۵۰ امتیاز
  • کارشناسی ارشد ۵۵ امتیاز

۲ مدارک زیر باید ضمیمه ارزشیابی مدرک تحصیلی شما شود:

خویشاوند نزدیک در نیوزلند:

  • ۱۰ امتیاز

امتیاز کار در نیوزلند یا پیشنهاد کار از نیوزلند:

  • در صورت داشتن پیشنهاد کار از نیوزلند ۵۰ امتیاز به شما تعلق میگیرد.
  • در صورتی که حداکثر ۱۲ ماه سابقه کار در نیوزلند داشته باشید ۵۰ امتیاز به شما تعلق خواهد گرفت.
  • در صورتی که حداقل  ۱۲ ماه  سابقه کار در نیوزلند داشته باشید ۶۰ امتیاز به شما تعلق خواهد گرفت.

مراحل کار جهت اخذ ویزا:

  • اخذ اسسمنت
  • پر کردن و ارسال فرم EOI یا Expression of Interest
  • ثبت در خواست یا Apply for Residence

گام اول مهاجرت به نیوزلند : اخذ اسسمنت:

ارزیابی مدارک متقاضیان ویزا در نیوزلند به عهده موئسسه NZQA یا New Zealand Qualifications Authority میباشد. تمامی متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را به این موئسسه ارسال نمایند. این موسسه به دو صورت ارزیابی مدارک متقاضیان را انجام میدهد که عبارتند از:

  • Pre Assessment
  • Full Assessment

طبق گفته این موئسسه برای متقاضیان مهاجرت اخذ Pre Assessment کافی است اما توصیه شده تا متقاضیان مهاجرت نسبت به اخذ Full Assessment اقدام نمایند. هزینه اخد Pre Assessment   ۷۵ دلار و هزینه اخذ Full Assessment   ۴۵۰ دلار نیوزلند است. مدت زمان صدور اسسمنت طبق گفته این موئسسه ۲۰ روز میباشد که ممکن است تا حدودی در زمان ترافیک کاری بیشتر شود.

البته این موئسسه سرویس Fast Track را نیز ارائه می کند که با استفاده از این سرویس ظرف مدت ۱۰ روز نتیجه اسسمنت صادر میشود. البته جهت استفاده از این سرویس شما ملزم به پرداخت ۱۵۰ دلار اضافه خواهید بود.

لازم به ذکر است که کسانی که از دانشگاه های زیر در ایران فارغ التحصیل شده باشند میتوانند بصورت اتوماتیک ۵۰ امتیاز مربوط به اسسمنت را دریافت نمایند اما این افراد هم باید نسبت به اخذ Full Assessment اقدام نمایند تا سابقه کاری آنها هم مورد تائید واقع شود.

البته این افراد شانس بیشتری جهت اخذ اسسمنت خواهند داشت اما از آنجاییکه ممکن است اداره مهاجرت از این افراد هم اسسمنت بخواهد بهتر است اینکار انجام شود. البته دراین مورد بهتر است با یک وکیل مهاجرت هم مشورت نمایید.

Iran

A Bachelor degree or Licence or Kar-shenasi, normally requiring four years of full time study from the following institutions are assessed as occupying Level 7 of the Register and will therefore qualify for 50 points.

Other qualifications from these institutions require NZQA assessment.

  • Amir Kabir University of Technology formerly Tehran Polytechnic
  • Ferdowsi University of Mashhad formerly University of Mashhad and Ferdowsi University
  • Shahid {Martyr}Beheshti University formerly National {Melli} University of Iran
  • Shahid {Martyr} Chamran University formally Jundi/Gondi Shapur University and Ahwaz University
  • Sharif University of Technology/Sharif Industrial University formally Arya Mehr University of Technology
  • Shiraz University/University of Shiraz formerly Pahlavi University
  • University of Esfahan {Isfahan}
  • University of Tabriz formerly Azarabadegan University
  • University of Tehran{Teheran}

مدارک لازم جهت اخذ اسسمنت:

  • ترجمه تائید شده مدارک دانشگاهی شامل مدرک و ریز نمرات
  • فتوکپی مدارک
  • رسید پرداخت هزینه
  • سابقه کار و رزومه ترجمه و تائید شده
  • ترجمه تائید شده پاسپورت

جهت دریافت اطلاعات بیشتر راجع به اخذ اسسمنت میتوانید به این آدرس مراجعه نمایید.

گام دوم مهاجرت به نیوزلند : تکمیل فرم EOI

جهت انجام این مرحله باید فرم ۱۱۰۰ را از وب سایت اداره مهاجرت  به نیوزلند به آدرسwww.immigration.govt.nz دانلود نموده و آن را تکمیل کنید. در این فرم شما ادعا خواهید کرد که حداقل امتیاز لازم جهت مهاجرت به نیوزلند را دارا هستید. در این مرحله لازم نیست مدارکی را ارسال کنید. فقط باید نسبت به پرداخت هزینه ای که اعلام می شود به دلار نیوزلند پرداخت کنید. پس از بررسی مدارک شما پرونده شما به لیست Pool ارسال میشود.

روال کار به این صورت است که هر دو هفته یک بار این لیست بررسی میشود و بصورت اتوماتیک کسانی که دارای امتیاز حداقل ۱۴۰ باشند انتخاب می شوند. این رویه برای کانادا، بین ۶ ماه تا ۱۲ ماه به طول می انجامد. در صورتی که ظرفیت تکمیل نشود (که معمولا تکمیل نمی شود) نفرات بعدی از میان کسانی انتخاب می شوند که پیشنهاد کار از نیوزلند داشته باشند یا در نیوزلند سابقه کار داشته باشند (دارندگان ویزای کار). در آخر به ترتیب و بر اساس امتیاز بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ سایر متقاضیان انتخاب خواهند شد.

کسانی که انتخاب نشوند در لیست انتظار یا Pool باقی خواهند ماند تا ۲ هفته دیگر مجدد این کار انجام شود. در این مرحله در صورتی که نام یک متقاضی از لیست بیرون کشیده شود از او درخواست خواهد شد تا مرحله ثبت درخواست ویزا را انجام دهد.

گام سوم مهاجرت به نیوزلند : ثبت درخواست

در این مرحله شما باید مدارکی نظیر مدرک IELTS (GENERAL OR ACADEMIC MODULE)، ASSESSMENT  REPORT، نتیجه معاینات پزشکی،(MEDICAL EXAMINATION)  سوء پیشینه، گذرنامه و شناسنامه و .. را که ادعای شما را ثابت می کند به اداره مهاجرت به نیوزلند ارسال نمایید. هزینه این مرحله نیز باید بر اساس مبلغ جدید اعلامی اداره مهاجرت نیوزلند  در سال ۲۰۱۸ میلادی پرداخت شود. در صورتی که مدارک شما کامل باشد می توانید منتظر صدور ویزا شوید.

شرایط اختصاصی ویزای کار:

این ویزا حداکثر به مدت ۳۰ ماه صادر میشود تا متقاضی بتواند شرایط لازم جهت اقامت دائم را کسب نماید. جهت اخذ این ویزا شما باید حتما” از طرف یک کارفرما درخواست کار تمام وقت (۳۰ ساعت در هفته)  داشته باشید و در ضمن حرفه شما جزو مشاغل دارای اولویت نیاز در نیوزلند باشد (لیست LTSSL یا POL) و سن شما نباید بیشتر از ۵۳ سال باشد. شرایط عمومی مانند ویزای مهارت میباشد.

تذکر موئسسه NZQA راجع به نوع اسسمنت

If you require a Qualifications Assessment Report for any of the above purposes IN COMBINATION WITH IMMIGRATION, please be aware that the Pre-assessment Result (PAR) will only be useful for immigration (for an ‘Expression of Interest’ under the NZIS’s Skilled Migrant Category). A full Qualifications Assessment Report will be necessary for other purposes, and therefore it is suggested that you complete a full assessment, as this will meet ALL the purposes above, including immigration.

همراهان گرامی

اگر علاقمند به مهاجرت به نیوزلند هستید، سعی کنید مطالب و لینک های ارائه شده در این گفتار را با صبوری و دقت مطالعه کرده و این صفحه را bookmark کنید تا به عنوان یک راهنمای جامع در اختیار شما باشد. هر سوالی که برای مهاجرت به نیوزلند داشتید، مستقیم از سایت اداره مهاجرت به نیوزلند استعلام کنید و وقت خود را صرف دریافت مشاوره از افرادی حقیقی یا حقوقی غیر واجد شرایط که بعضا اطلاعات درستی هم در اختیار شما قرار نمی دهند، نکنید.

علاقمند به مهاجرت به نیوزلن

در این گفتار، شیوه اپلای برای دریافت روادید مهاجرت به نیوزلند به صورت تصویری آموزش داده شده است.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را با لوکس تهران دنبال کنید.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا