سبک زندگی لوکس

مهاجرت به نیوزلند با روش کارآفرینی

نیوزلند با روش کارآفرینی

معیارهای اداره مهاجرت نیوزلند و واجد شرایط بودن از طریق کارآفرینی

یکی از روش های جذاب و سریع مهاجرت به مقصدهای مهاجرتی دنیا از جمله کانادا، استرالیا و نیوزلند، استفاده از روش های مهاجرتی در قالب برنامه های سرمایه گذاری (INVESTOR ) و کارآفرینی (ENTREPRENURIAL PLAN) است که برای علاقمندان به اخذ اقامت دائم (PR CARD) و هم چنین گذرنامه دوم، گزینه خوبی برای مهاجرت در اسرع وقت به شمار می رود.

در برنامه مهاجرتی با روش کارآفرینی ، متقاضی اصلی (PRINCIPAL APPLICANT) می بایست تجربه و دانش کافی برای راه اندازی یک کسب و کار قانونی را داشته و بتواند ادارات مهاجرت را نسبت به طرح تجاری (BUSINESS PLAN)، توجیه کند. نوشتن طرح تجاری توجیهی، خود نیاز به علم و دانش مربوطه و اشراف اطلاعاتی خوبی از کشور مقصد دارد که به همین خاطر، به متقاضیان مرفهی که علاقمند به مهاجرت با روش کارآفرینی هستند، توصیه اکید می شود که در سفر اکتشافی (EXPLORATORY VISITT)، نسبت به نیازسنجی و امکان سنجی فرصت های کارآفرینی در زمینه های مورد علاقه اقدام کنند.

در واقع شما در زمانی می توانید به عنوان یک سرمایه گذار در کانادا، نیوزلند یا استرالیا و حتی سایر کشورهای دنیا، برنامه تجاری بنویسید که با اکو سیستم و مختصات کسب و کار کشور مورد نظر آشنایی داشته و بتوانید برای برنامه آینده خود، به درستی فکر کرده و برنامه ریزی عملیاتی کنید.

حتما بخوانید :

راهنمای عملی مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل و سرمایه گذاری

راهنمای اقامت اروپا از طریق ازدواج، خرید ملک و سرمایه گذاری

سایت اداره مهاجرت نیوزلند

(سایت اداره مهاجرت نیوزلند)

 اداره مهاجرت کانادا

(سایت اداره مهاجرت کانادا)

سایت اداره مهاجرت استرالیا

(سایت اداره مهاجرت استرالیا)

افرادی که قصد مهاجرت به نیوزلند با برنامه سرمایه گذاری بلند مدت دارند نیز می بایست طرح تجاری اماده کنند و امتیازات لازم اعلامی اداره مهاجرت نیوزلند را جهت اخذ حداقل نمرات مورد نیاز برای قرارگیری درخواست آنها در POOL LIST را کسب کنند. اگر فردی بتواند حداقل امتیازهای لازم را بدست آورد و مدارک مورد نیاز را در مدت زمان اعلامی در اختیار اداره مهاجرت نیوزلند قرار دهد، میتواند امیدوار به دریافت روادید اقامت موقت (TEMPORARY RESIDENCE PERMIT) باشد که برای ۲ سال صادر می شود و پس از این مدت، با ارزشیابی دقیق اداره مهاجرت، میتواند در صورت واجد شرایط بودن، اقامت دائم دریافت کند.

 مهاجرت به کشورهای ۳ گانه

این ها، کلیات روش هایی است که برای مهاجرت به کشورهای ۳ گانه فوق الذکر با روش کارآفرینی وجود دارد و البته هر کشور، شرایط و قوانین و مدارک خاصی را از داوطلبان درخواست می کند. در گزارش امروز مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران در راستای معرفی روش های مهاجرتی به کشورهای کانادا، نیوزلند و استرالیا، مراحل اپلای برای روادید کارآفرینی نیوزلند را بررسی می کنیم که میتواند راهنمای خوبی برای علاقمندان دریافت گذرنامه دوم با این روش باشد.

مراجعه به سایت اداره مهاجرت

نیوزلند

با ما همراه باشید.

قدم اول:‌ مراجعه به سایت اداره مهاجرت

نه تنها برای مهاجرت به نیوزلند، بلکه برای مهاجرت به هر کشوری دیگر در دنیا، همواره از سایت های اصلی و رسمی ادارات مهاجرت استانی و ملی کشور مقصد استفاده کرده و اطلاعات دقیق و شرایط و مدارک مورد نیاز را دریافت نمایید و در جریان آخرین خبرهای مهاجرتی و امتیازها و مهلت های قانونی قرار بگیرید.

مهاجرت به نیوزلند و دریافت روادید

امروزه اکثر فرآیندهای مهاجرتی و حتی اخذ روادید از کشورهای مختلف جهان، از طریق سایت های اینترنتی رسمی صورت می گیرد. لذا در صورتی که قصد مهاجرت به یکی از کشورهای جهان دارید، حتما از سایت مرجع مهاجرتی کشور مقصد استفاده کنید که در وقت و هزینه شما به طرز چشمگیری صرفه جویی می کند.

برای مهاجرت به نیوزلند و دریافت روادید این کشور زییا و سر سبز اقیانوسیه، می بایست به سایت اینترنتی رسمی این کشور که در این link ارائه شده است مراجعه کنید. از طریق این سایت، میتوانید به دقیق ترین اطلاعات و اخبار مهاجرتی به نیوزلند و خدماتی که در اختیار شما قرار میگیرد دسترسی خواهید داشت و در جریان چند و چون پروسه های ارزشیابی پرونده بررسی روادید و پرنده مهاجرتی خود و بستگان قرار بگیرید.

تنها روش ارتباط با اداره مهاجرت نیوزلند، روش اینترنتی است و ارتباط حضوری یا ارتباط با نمایندگان و وکلا و افرادی که خود را نماینده مستقیم یا غیر مستقیم اداره مهاجرت نیوزلند معرفی میکنند، کمکی در پروسه مهاجرتی شما نکرده و بعضا، چالش زا و مشکل آفرین است.

در ادامه به صورت مصور، به بررسی مدارک مورد نیاز و شرایط لازم برای متقاضیان روادید کارآفرینی جهت مهاجرت به نیوزلند می پردازیم.

پس از ورود به لینک اعلامی، به صفحه زیر منتقل می شوید.

تصویر صفحه ایندکس اداره مهاجرت نیوزلند

(تصویر صفحه ایندکس اداره مهاجرت نیوزلند)

در صفحه بالا، روی  بخش APPLY FOR VISA کلیک کنید. وارد صفحه زیر می شوید که می بایست اطلاعاتی را تکمیل کنید تا به بخش وارد شوید.

 صفحه اپلای جهت اخذ روادید سفر به نیوزلند

(تصویر صفحه اپلای جهت اخذ روادید سفر به نیوزلند)

همان طور که در صفحه بالا مشاهد میکنید، جهت اپلای اینترنتی درخواست روادید سفر به نیوزلند، می بایست نوع روادید مورد نظر را مشخص کرده تا از طریق سیستم، به قسمت مربوطه هدایت شود. به بخش SELECT VISA TYPE رفته و نوع روادید درخواستی را از طریق منو آبشاری موجود انتخاب کنید.

منو آبشاری در سایت اداره مهاجرت نیوزلند

(منو آبشاری در سایت اداره مهاجرت نیوزلند جهت درخواست روادید  سفر به این کشور)

شما برای دریافت روادید کسب و کار (کارآفرینی) در نیوزلند، می بایست در میان روادید: VISIT, STUDY, WORK, JOIN FAMILY, BUSINESS&INVESTMENT, RESIDENCE، گزینه بیزینس و سرمایه گذاری را انتخاب کنید.

 کسب و کار و کارآفرینی نیوزلند

(برای دریافت روادید کسب و کار و کارآفرینی نیوزلند جهت مهاجرت به این کشور، روی گزینه BUSINESS&INVESTMENT کلیک کنید)

در قسمت بعدی، شما می بایست نوع روادید (SELECT A VISA) را مشخص کنید که در بین گزینه هایی که در عکس پایین مشاهده میکنید، می بایست روی  ENTREPRENUR RESIDENT VISA کلیک کنید.

مشاهده اطلاعات و دسترسی برای ثبت نام

حال پس از انتخاب این دو گزینه، می بایست روی منو VIEW VISA DETAILS & APPLY کلیک کنید. پس از کلیک، شما وارد بخش مشاهده اطلاعات و دسترسی برای ثبت نام و پرداخت اینترنتی هزینه های ارزی اعلامی اداره مهاجرت نیوزلند خواهید شد.

 نوع ویزاهای معرفی شده

اگر شما مطمئن نیستند که در بین نوع ویزاهای معرفی شده، کدام دسته ویزا، ‌مناسب درخواست روش مهاجرتی شما است، نگران نباشید! به این URL مراجعه کرده و آپشن های روادید سرمایه گذاری را بررسی کنید.

پس از کلیک بر روی گزینه قرمز زنگ، وارد این صفحه شده که عکس آن را در زیر مشاهده می کنید.

روادید کارآفرینی نیوزلند

با روادید کارآفرینی نیوزلند شما قادر خواهید بود که کسب و کار مورد نظر خود را در یکی از استان های این کشور راه اندازی و راهبری کرده و به راحتی در این کشور، به تحصیل و اشتغال و زندگی مشغول شوید. همسر و کلیه فرزندان زیر ۲۴ سال شما هم در قالب این روش میتوانند با شما به نیوزلند سفر کنند. برای ادامه مسیر، می بایست روی منو CHECK CRITERIA کلیک کنید که صفحه زیر برای شما باز می شود.

نوع ملیت

در این بخش، می بایست نوع ملیت، کشور محل سکونت و همراه داشتن یا همراه نداشتن را مشخص کنید.

گزینه view

اگر پاسخ شما به صورت مطرح شده در عکس فوق بود، بر روی گزینه view  کلیک کنید.

معیارها و امتیازها و مدارک

در این صفحه در ۱۰ بخش، معیارها و امتیازها و مدارک مورد نیاز جهت اپلای روادید کارآفرینی نیوزلند معرفی شده است که در بخش MEETING THE CRITERIA در دسترس است.

معیارهای مورد نیاز جهت اپلای روادید کارآفرینی نیوزلند

معیارهای مورد نیاز جهت اپلای روادید کارآفرینی نیوزلند

اثبات هویت (IDENTITY): اولین موضوع آن است که شما بتوانید هویت خود را اثبات کنید. روش های اثبات هویت شما به صورت زیر است:

  • ۲ عکس شش در چهار رنگ روشن پس زمینه سفید که همه بخش های صورت مشخص باشد و بدون عینک باشد.
  • اصل گذرنامه که حداقل ۱ سال اعتبار داشته باشد
  • شناسنامه یا کارت ملی ترجمه شده رسمی (FULL BIRTH CERTIFICATE)

عکس شما نباید متعلق به بیش از ۶ ماه قبل باشد و اصلا روتوش با نرم افزارهای گرافیکی نشده باشد. تا زمانی که عکس مورد نظر، ضمیمه مدارک شما نشود، بقیه مراحل  انجام نمی شود. اگر نمیدانید چه عکسی مورد نظر اداره مهاجرت نیوزلند است، از راهنمای این PDF استفاده کنید که اطلاعات لازم را درباره گرفتن عکس و مشخصات فنی عکس (INSTRUCTIONS TO TAKE A PROFESSIONAL PHOTOGRAPHERS) در اختیار شما قرار می دهد.

برای عکس هایی که در اپلیکیشن آنلاین استفاده می شود، اندازه عکس می بایست بین ۵۰۰ کلیوبایت تا ۳ مگابیت باشد و ابعاد آن نیز ۹۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل باشد.

مشخصات عکس مورد نظر جهت اپلای روادید کارآفرینی

(مشخصات عکس مورد نظر جهت اپلای روادید کارآفرینی نیوزلند)

گواهی سلامت

(اگر عکس شما، سایه دار یا مخدوش با پر نور یا کم نور باشد، درخواست شما رد خواهد شد)

گواهی سلامت (HEALTH): دومین موضوعی که برای انجام مراحل اپلای روادید کارآفرینی نیوزلند نیاز دارید، تایید سلامت و بهداشت فردی است. شما می بایست گواهی سلامت عمومی (MEDICAL CHECK) و گواهی X-RAY را از نهادهای واجد صلاحیت دریافت کنید.

به توضیحات اداره مهاجرت درباره مدیکال چک توجه کنید:

When to have your x-ray or medical examination

Your chest x-ray and medical certificates must be no more than 3 months old when we receive them. For this reason, we recommend you arrange any medical appointments as soon as you can before applying for a visa.

What to bring to your appointment

  • an identity document
  • your glasses or contact lenses if you use them
  • a list of any medication you are taking (including dosage)
  • any relevant medical reports or x-rays
  • if you’re 17 or under, your parent or legal guardian with you
  • if you’re using an immigration adviser, a completed ‘Immigration Adviser Details’ form.

If you choose to, you can bring a family member, support person, and/or interpreter to your appointment. Let the clinic know when you make your appointment if you will be bringing another person with you.

مدیکال چک شما بر اساس معیارهای وزارت بهداشت نیوزلند بررسی و ارزشیابی می شود تا به این قطعیت اداره مهاجرت برسد که ورود شما به این کشور، از نقطه نظر مسائل بهداشتی و سلامت، مشکلی ندارد. جزییات بیش تر را در این PDF‌ مشاهده کنید.

فهرست پزشکان مورد تایید اداره مهاجرت نیوزلند در ایران

در ۴ شهر: اصفهان-تهران-شیراز  و مشهد، مراکز پزشکی مورد تایید اداره مهاجرت نیوزلند معرفی شده که میتوانید از ان ها برای دریافت تاییدیه سلامت استفاده کنید. کلیه هزینه ها، توسط متقاضی اصلی می بایست پرداخت شود.

فهرست پزشکان مورد تایید اداره مهاجرت نیوزلند در ایران

Atieh Clinic Medical and Radiology Tehran

Physical address Atieh Hospital Dadman Boulevard Shahrake Qods Iran

Telephone +98-21-8836-8925

Facsimile +98-21-8837-2739

eMedical enabled: Yes

Iran Mehr Hospital/Clinic Medical and Radiology Tehran

Physical address 1317 Dr Shariati Avenue Do-Rah-Golhak 19167 Tehran Iran

elephone +98-21-2200-9071

Facsimile +98-21-2260-2649

Hours Saturday to Wednesday 09:00 to 12:00

eMedical enabled Yes

Radiology Clinic Radiology Shiraz

Physical address Shiraz Central Hospital Chamran Boulevard Shiraz Iran

Telephone +98-71-628-4411 +98-71-628-4412 +98-71-628-4413 +98-71-628-4414 +98-71-628-4415 +98-71-628-4416 +98-71-628-4417

Facsimile +98-71-627-6992

eMedical enabled Yes

Dejbod Medical Centre Medical Shiraz

Physical address Shaheb Divani Cross Road Simetri Cinema Saadi Iran

Telephone +98-711-230-4671

Facsimile +98-711-630-2029

eMedical enabled Yes

Persian Medical Imaging Centre Radiology Mashhad

Physical address Imamreza Hospital Square Razi Street Iran

Telephone +98-511-6080-969

Facsimile +98-0517-853-9965

eMedical enabled Yes

Dr Iradj Nazem Medical Mashhad

DETAILS Physical address 123 Chamran 7 Street Iran

Telephone +98-511-225-0910

eMedical enabled Yes

Hours are 09:00 – 11:00, 16:00 – 21:00

Dr Daneshvar and Dr Karamy Medical Isfahan

Physical address Unit 303, Second Floor Jazire 3 Building Vahid Miyani Street Iran

Telephone +98-311-626-0067 +98-913-118-3064

Facsimile +98-311-629-0734

Hours Monday 08:30 to 12:00 17:00 to 20:00 Tuesday 08:30 to 12:00 Wednesday 08:30 to 12:00 17:00 to 20:00 Thursday 08:30 to 12:00 Saturday and Sunday 08:30 to 12:00

Radiology Clinic Radiology Isfahan

Physical address Sepahan Imaging Center Mohtasham Kashani Street Iran

Telephone +98-311-627-3030

Facsimile +98-311-624-1188 Hours Monday to Saturday 06:30 to 02:00 Sunday 06:30 to 24:00

eMedical enabled Yes

گواهی عدم سوء پیشینه (CHARACTER): متقاضی مهاجرت به نیوزلند از طریق روادید کارآفرینی، می بایست گواهی عدم سوء پیشینه را ضمیمه مدارک خود کند. متقاضیانی که بیش از ۱۷ سال سن داشته باشند می بایست از پلیس ایران، گواهی عدم سو سابقه دریافت کنند و از زمان دریافت این گواهی، نباید بیش از ۶ ماه سپری شده باشد. اگر در یک کشور خارجی، بیش از ۱۲ ماه زندگی کرده اید، می بایست گواهی عدم سو سابقه نیز ضمیمه مدارک خود کنید.

اگر میخواهید بدانید که منظور اداره مهاجرت نیوزلند از عدم سو سابقه یا سو پیشینه چیست، به موارد زیر که در فوریه ۲۰۱۸ میلادی منتشر شده است توجه کنید:‌

Applicants for all visas must be of good character, not pose a security risk and not threaten New Zealand’s international reputation. People with serious character issues can’t be granted any visa or entry permission, except in very special circumstances. People with other character issues must have the good character requirement waived before they can be granted residence.

اگر یکی از جرایم /اتفاقات زیر در پرونده شما احراز شود، پرونده شما ابطال و هیچ گونه روادیدی به شما تعلق نخواهد گرفت:

  • have ever been convicted of an offence for which you were sentenced to a term of imprisonment of 5 years or more
  • have been convicted in the last 10 years of an offence for which you were sentenced to a term of imprisonment of 12 months or longer
  • are prohibited from entering New Zealand
  • Have ever been removed, excluded or deported from any country.

اگر یکی از معیارهای زیر در پرونده شما توسط اداره مهاجرت نیوزلند احراز شود، روادیدی برای شما صادر نخواهد شد:‌

  • are likely to commit an offence in New Zealand that is punishable by imprisonment
  • are likely to be a risk to security
  • are likely to be a threat to public order
  • are likely to be a risk to the public interest.

If you have a serious character issue, you are normally ineligible to be granted a visa unless we grant you a special direction.

مدارک لازم جهت دریافت گواهی عدم سوء پیشنه

به منظور دریافت گواهی مربوطه می بایست به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنید و با تسلیم مدارک مورد نیاز، پس از طی فرآیند قانونی، گواهی عدم سوء پیشینه کسب کنید.

(این خدمت درحال حاضر فقط در دفاتر تهران بزرگ، کرج، مشهد، اصفهان، اهواز، ارومیه، یزد، کرمان، قم، رشت، کرمانشاه ارایه می‌شود)

۱- اصل و کپی شناسنامه

۲- اصل و کپی كارت ملي

۳- يك قطعه عكس جديد رنگي تمام رخ زمينه سفيد بدون عينك (براي خانم‌ها بدون آرايش)

۴- معرفي نامه از محل كار و يا تكميل فرم درخواست

۵- همراه داشتن كد پستي ۱۰ رقمي به همراه آدرس كامل پستي

۶- پرداخت هزينه هاي زیر از طریق دستگاه کارتخوان (POS) مستقر در دفاتر

توجه : واریز از طریق اینترنت، عابربانک و فیش واریزی بانک به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

  • پرداخت ۵ هزار تومان به حساب نیروی انتظامی
  • پرداخت ۲۰ هزار تومان به حساب ذی حسابی دادگستری استان تهران

توجه: در صورت نیاز به نسخه دوم و سوم گواهی عدم سوء پیشینه می‌بایست مبلغ ۱۵۰،۰۰۰ ریال (پانزده هزار تومان) است  که از طریق دستگاه‌های کارت خوان موجود در دفاتر دریافت می‌شود.

تذکر ۱: افرادي که براي سفارت‌خانه‌هاي خارج از كشور نياز به عدم سوء پيشينه دارند، مي بايست اصل گذرنامه و كپي صفحه اول آن را به عنوان معرفي نامه ارائه نمايند.

تذکر ۲: دفاتر به هيچ وجه حق انگشت نگاري براي افراد بالاي ۷۰ سال را نداشته و این افراد در تهران مي بايست به اداره سجل كيفري دادسراي تهران واقع در خيابان انقلاب – روبروي دانشگاه تهران- خيابان ۱۲ فروردين- ساختمان تبريزچی مراجعه و درشهرستان بر اساس اعلام پلیس آگاهی نمایند.

معیار واجد شرایط بودن (FIT & PROPER PERSON): یکی از معیارهای مورد نیاز برای دریافت روادید کارآفرینی جهت اخذ اقامت نیوزلند، شفافیت وضعیت کسب و کار شما، صداقت در ارائه اطلاعات و عدم تعقیب قرار گرفتن کیفری از سوی نهادهای نیوزلند است. شما می بایست در هیچ کلاهبرداری اقتصادی و مالی حضور نداشته باشید و سابقه ای در این زمینه در پرونده شما ثبت نشده باشد و تخت تعقیب بین المللی نباشید.

زبان انگلیسی (ENGLISH LANGUAGE): متقاضیان مهاجرت به نیوزلند از طریق روش کارآفرینی، می بایست قدر به صحبت به زبان انگلیسی باشند. دانش زبان انگلیسی خود را می بایست از طریق مدارک بین المللی مثل آیلتس و تافل ارائه کرده و اعتبار این مدارک بیش از ۲ سال نباشد.

برای متقاضیان مهاجرت کارآفرینی به نیوزلند، شرایط سخت گیرانه ای برای تهیه مدرک زبان انگلیسی وجود ندارد و افراد با سطح زبان انگلیسی در سطح آیلتس ۴ هم میتوانند این شرط را کاور کنند:

International English Language Testing System (IELTS) – General or Academic Module

Overall score of 4.0 or more

Test of English as a Foreign Language Internet-based Test (TOEFL iBT)

Overall score of 31 or more

Pearson Test of English Academic (PTE Academic)

Overall score of 29 or more

Cambridge English: First (FCE) /  Cambridge English: First (FCE) for Schools

Overall score of 142 or more

Occupational English Test (OET)

Grade D or higher in all four skills (Listening, Reading, Writing and Speaking)*

معیار کسب و کار در نیوزلند (NEW ZEALAND BUSINESS):   به منظور مهاجرت به نیوزلند از طریق برنامه کارآفرینی، می بایست یا نسبت به راه اندازی کسب و کار در این کشور اقدام کنید یا حداقل ۲۵ درصد از سهام یک کسب و کار قانونی فعال موثر در این کشور را خریداری کنید که بیش از ۶ ماه هست که مشغول به فعالیت است.

اگر شما قبلا در نیوزلند کار میکردید، می بایست مدارک زیر  را به عنوان اثبات ادعا خود، تسلیم اداره مهاجرت نیوزلند کنید:‌

You must provide evidence that shows how long you’ve been running your business in New Zealand, which may include:

  • a certificate of incorporation
  • audited financial statements
  • GST records
  • other tax records
  • export documents
  • employment agreements
  • wage and salary records
  • documents showing you’ve purchased or leased the business site
  • invoices for business equipment and supplies
  • any other documents that demonstrate the operation of the business.

برنامه کسب و کار (BUSINESS PLAN) : شما باید به منظور مهاجرت به نیوزلند از طریق برنامه کارآفرینی، حتما برنامه تجاری داشته و این برنامه منطبق بر نیازهای واقعی این کشور باشد. برنامه کسب و کار و کارآفرینی شما در این کشور، می بایست سود ده باشد. منظور از سود ده بودن، یعنی حداقل حقوق ۱ سال کار تمام وقت شما را تامین کرده و پتانسیل لازم برای سود دهی ظرف ۱۲ ماه را داشته باشد.

به فعالیت قانونی که حداقل ۳۰ ساعت کار در هفته داشته باشد، کار تمام وقت گفته می شود. حداقل دستمزد در نیوزلند، سالانه توسط وزارت کار این کشور تعیین می شود که برای کسب اطلاعات بیش تر به این LINK رجوع کنید.

معیار رشد اقتصادی (ECONOMIC GROWTH): برنامه ای که برای راه اندازی کسب و کار  در نیوزلند ارائه میکنید، می بایست به رشد اقتصاد داخلی نیوزلند  منجر شود. معیارهایی اداره مهاجرت نیوزلند برای فهم این موضوع که برنامه تجاری شما، منجر به رشد اقتصادی می شود یا نه، در نظر گرفته است که به شرح زیر می باشد:

مثلا طرح توجیهی شما و برنامه شما برای راه اندازی کسب و کار، شامل انتقال فناوری های جدید و مهارت های کسب و کار فنی خلاقانه به نیوزلند شود. فناوری ها و مهارت های فنی و مدیریتی موجود در نیوزلند را ارتقا دهد تا محصولات و خدمات جدید را به اکو سیستم کسب و کار این کشور تزریق کند  یا بازارهای صادراتی جدید را در اختیار تولید کنندگان کالا یا خدمات قرار دهد.

YOU must provide evidence that your business is contributing to New Zealand’s economic growth in one of the following ways:

  • introducing new technology, management or technical skills
  • enhancing existing technology, management or technical skills
  • introducing new products or services
  • enhancing existing products or services
  • creating new export markets
  • expanding existing export markets
  • creating at least 1 full-time job for a New Zealander (or at least 3 full-time jobs, if you’ve been in business for less than 2 years)
  • offering new skills, networks, management capability and/or capital that increase an existing business’ financial performance.

کالا ها یا خدماتی از نظر اداره مهاجرت نیوزلند، جدید محسوب می شوند که نمونه بازاری مشابه نداشته باشد و در منطقه محل سکونت شما در نیوزلند در دسترس نباشد.

  • be the only one of its kind in New Zealand
  • be not previously available in the New Zealand location you run your business.
  • offer a significant enhancement or product line not previously provided by an existing New Zealand business or in the location you run your business

ارزش سرمایه گذاری (CAPITAL INVESTMENT): مبلغ خالص سرمایه گذاری شما باید به همان میزانی باشد که در طرح توجیهی (بیزینس پلن) قید کردید. هر گونه اقلام سرمایه ای که برای زندگی خود و خانواده در نیوزلند نیاز دارید، به عنوان سرمایه شما در کسب و کار محاسبه نمی شود. مگر اینکه به عنوان بخشی از برنامه کسب و کار شما در نظر گرفته شود. مثلا اجاره یا خرید محل تجاری- خرید یا اجاره خودرو.

معیار استخدام و قوانین مهاجرتی (EMPLOYMENT & IMMIRATION LAW): کسب و کاری که قصد راه اندازی آن را در نیوزلند دارید، می بایست با قوانین و قواعد تجاری و امور مالیاتی نیوزلند، در تناسب و همراستا باشد. مثلا حداقل حقوق اعلامی وزارت کار نیوزلند به کارکنان کسب و کار شما پرداخت شود و نسبت به استخدام افرادی اقدام کنید که هیچ منع قانونی برای فعالیت در نیوزلند ندارد.

کسب و کار شما نباید در فهرست کسب و کارهای ممنوعه نیوزلند باشد. لیست کارفرمایان غیر قابل را در این LINK مشاهده کنید. ‌

پرداخت هزینه های اپلای: هزینه های مهاجرتی (APPLICATION COST) مبلغ ۳۹۲۰ دلار نیوزلند است که می بایست از طریق کارت های اعتباری یا واریز به حساب بانکی اداره مهاجرت نیوزلند انجام شود. مدت فرآیند بررسی مدارک مهاجرتی متقاضیان سرمایه گذاری نیوزلند، حدود ۶ ماه از زمان دریافت مدارک کامل است. اکثر متقاضیان، مدارکشان ظرف همین مدت بررسی شده است.

پس از پرداخت هزینه ها، ۵ مراحله زیر را باید دنبال کنید.

۱/ You apply for residence

Once you’ve been working in your own business in New Zealand for 6 months, you can apply for residence. If you’ve invested less than NZ$500,000 or created less than 3 new jobs, you’ll need to wait 2 years before you can apply. You’ll need to complete the ‘Entrepreneur Residence Visa Application’ and send it to us with your application fee, immigration levy and the supporting documents listed in the application’s checklist. Downloads

HIDE SHOW Entrepreneur Residence Guide (INZ 1057) PDF 262KB

Entrepreneur Residence Application (INZ 1056) PDF 409KB  

۲/ we assess your application

If we need any more information to assess your application, we’ll be in touch.

۳/ you send us the information

We ask for when we write to you to explain what information you need to provide, we’ll give you a date we need that information by. You must return your information by the due date.

 ۴/ Wait for a decision

If you’ve been self-employed for less than 2 years, there will be conditions that you’ll need to meet, like continuing to work for yourself in your own business, maintaining your capital investment and a minimum number of new jobs your business has created. You must hold a valid visa while you are in New Zealand. If your current temporary visa will expire before we make a decision on your residence application, you should apply for a further temporary visa if you wish to remain in New Zealand. Interim Visas are not granted to people who have only made an application for a residence class visa.

لینک های مهم

برای اپلای روادید کارآفرینی جهت مهاجرت به کانادا، لینک های مهم زیر را در نظر داشته باشید که سریعا شما را به بخش مورد نظر، راهنمایی میکند:

  • EXPLORE OPTIONS برای فهمیدن این که چه روادیدی برای درخواست شما جهت سفر به نیوزلند مورد نیاز خواهد بود.
  • APPLY FOR VISA برای اقدام جهت دریافت روادید نیوزلند به صورت اینترنتی.
  • ALREADY HAVE A VISA برای متقاضیانی که قبلا، سابقه دریافت روادید نیوزلند را دارند.
  • FORMS & GUIDE برای دسترسی به کلیه فرم های اپلای روادید و همچنین راهنمای تکمیل آن.
  • POLICE CERTIFICATE برای آشنایی با شیوه درخواست گواهی عدم سو سابقه در کشور خود.
  • FEES برای آشنایی با کلیه هزینه های مورد نیاز برای روادید نیوزلند در سال ۲۰۱۸ میلادی
  • ASSIST MIGRANTS برای دریافت خدمات مشاوره و آشنایی با موسسات مهاجرتی قانونی نیوزلند.
  • ASSIST STUDENTS برای دریافت خدمات مشاوره و آشنایی با روش های اپلای جهت تحصیل در نیوزلند.
  • ASSIST REFUGESS برای دریافت خدماتی که اداره مهاجرت نیوزلند در اختیار پناهندگان قرار می دهد.
  • NEWS آخرین خبرهای از روش های مهاجرتی و امتیاز بندی متقاضیان مهاجرت به نیوزلند.
  • FAQ روشی برای مشاهده پاسخ اداره مهاجرت نیوزلند به سوالات متداول متقاضیان مهاجرت به این کشور

اگر می خواهید در مسیر پیدا کردن فرصت های شغلی در نیوزلند موفق باشید و کسب و کاری منطبق بر نیازهای اکو سیستم تجاری این کشور راه اندازی کنید، پیشنهادهای ارائه شده در این قسمت را مطالعه فرمایید که راهنمای خوبی برای تازه وارد ها خواهد بود.

  • برای یافتن پرتال های جستجوی فرصت های شغلی در نیوزلند به این قسمت مراجعه کنید.
  • شرکت های استخدامی بزرگ نیوزلند را می توان در این لینک مشاهده کنید.
  • یافتن فرصت های شغلی در منطقه کانتربری در این قسمت در دسترس شما قرار دارد.
  • شیوه آماده کردن روزمه برای تماس با شرکت های نیوزلندی در این قسمت اطلاعات خوبی ارائه شده است.
  • شیوه پاسخ گویی به سوالات روز مصاحبه برای متقاضیان مهاجرت کارآفرینی و نیروی متخصص  نیوزلند، در این بخش است.

سایت هایی برای آشنایی با فرصت های کسب و کار نیوزلند

برای آگاهی از سایت های ارائه فرصت های شغلی در این کشور به پرتال های دولتی و خصوصی زیر مراجعه کنید که شما را با قانون کار، فرصت های استخدامی، پروژه های مورد تقاضای نیروی مهار، فهرست شغل های پر طرفدار، حقوق ماهانه کارگران و شرایط کاری آشنا می کند.

  1. lattitude.org.nz/‎
  2. winternationalneeds.org.nz
  3. skylight.org.nz
  4. workingin-newzealand.com
  5. seek.co.nz
  6. inwork.co.nz
  7. workhere.co.nz
  8. lattitude.org.nz
  9. employment.gov.nz
  10. Healthcare jobs | Kiwi Health Jobs
  11. Dairy farming jobs | Farm Source jobs
  12. Education jobs | Education Gazette
  13. Engineering jobs | IPENZ job hunt
  14. Crown Research Institute jobs | Science New Zealand

هر سوالی راجع به سفر به نیوزلند دارید، می توانید با ارتباط با پست الکترونیک رسمی اداره مهاجرت نیوزلند در این نشانی: INZ-.ICCGeneralEmailEnquiries@dol.govt.nz اطلاعات لازم را کسب کنید. توجه داشته باشید که دریافت روادید مهاجرت به نیوزلند از طریق برنامه کارآفرینی به مراتب سریع تر از روش مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا به دلیل حجم کم تر متقاضیان است.

ببینید:

همراهان گرامی

در صورتی که خواهان اخذ اقامت دائم و گذرنامه دوم از کشور نیوزلند هستید، با اطلاعاتی که در این گفتار ارائه شده و مراجعه به لینک های معرفی شده، اطلاعات جدید و به روز را کسب کنید.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

2 دیدگاه

2 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا