برند ها

عطرگردی: از بالدسارینی تا اگنر

عطرگردی

عطر گردی : از بالدسارینی تا اگنر

اگر مخاطب سلسله گفتارهای معرفی برندهای معتبر عطر در مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران باشید، تا کنون به معرفی صدها محصول از ده ها برند شاخص عطر جهان (مثل معرفی ده ها برند عطر از ۳۰ برند عطر سلبریتی ها)  اشاره کردیم و بر این نکته تاکید کردیم که انتخاب و خرید عطر، همچون انتخاب و خرید طلا، جواهرات، اکسسوری و لباس های لاکچری، نیازمند کار کارشناسی، دقت و خرید از مراکز معتبر است.

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، در راهنمای خرید عطر، بر خلاف خرید کیف، کفش، لباس، ساعت و طلا و جواهرات، پوست شما نخستین بخشی از بدن است که میتواند تحت عوارض رایحه های عطر قرار بگیرد. در واقع، با خرید محصولات تقلبی آرایشی و بهداشتی به خصوص عطر، هم دستگاه تنفسی شما میتواند آسیب ببیند هم مشکلات پوستی برای شما ایجاد شود.

بنابراین همواره توصیه می شود که در خرید محصولات عطر، از برندهای معتبر جهانی استفاده شده و حتما از فروشگاه های معتبر و محصولاتی که گواهی اصالت محصول از سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان بر روی آن درج شده است استفاده گردد.

با توجه به این که حجم بالایی از محصولات آرایشی و بهداشتی حتی لوکس بازار ایران، به صورت قاچاق وارد کشور شده و با کم ترین سطح نظارت توزیع شده است، لذا برای دور ماندن از آسیب های سلامتی و از بین رفتن سرمایه و وقت خود، نسبت به خرید محصولات بر اساس مشخصات فنی ارائه شده در سایت رسمی برند و هم چنین مراکز قانونی عرضه و فروش محصولات آرایشی و بهداشتی اقدام کنید.

خرید محصولات عطر، نیازمند صبوری و دقت است. به دلیل اینکه هر عطر، غلظت اسانس و گروه بویایی متفاوت داشته و از نت های متنوعی در طراحی و تولید آن استفاده شده که همین موضوع، سبب متفاوت شدن بوی هر عطر با دیگر عطرها می شود. بعضی افراد بنا به سلیقه و خصلت و عادت و مذاق خود، با عطرهای خنک، حس خوبی دارند. بنابراین برای خرید این عطرها که مناسب روزهای گرم بهار و تابستان است، باید سراغ عطرهایی رفت که برای نیمه نخست سال توصیه شده و رایحه تکمیلی آن، حس خنکی با نت های گیاهی را به شما القا کند.

معمولا برای روزهای سرد سال نیز، از عطرهایی با نت تکمیلی گرم استفاده می شود و به همین خاطر، انتخاب یک عطر، نمیتواند بدون در نظر گرفتن معیارهای فنی، قیمتی، غلظت، عادت و علایق فرد به حسی که از فصول گوناگون سال می گیرد، صورت پذیرد.

در گزارش امروز عطر گردی لوکس تهران، به معرفی چند برند معروف و تقریبا گران عطر می پردازیم. برند آگنر و برند آدس ونوستاس، میتواند انتخاب خوبی برای لاکچری گردها باشد و از جمله عطرهای کم تر شناخته شده برای جامعه عطربازهای ایرانی که دوست دارند نت های شگفت انگیزی از برندهای خاص کم تر شنیده شده را در سفرهای خارجی به مال ها و فروشگاه های لاکچری عطر، امتحان کنند.

در این گفتار به معرفی ده ها محصول از برندهای: AEDE DE VENUSTAS، BALDESSARINI و AIGNER می پردازیم.

در پایان این گفتار، راهنمای مختصری برای خرید عطر ارائه شده است.

با عطر گردی امروز ما همراه باشید.

برند عطر  AEDED DE VENUSTAS

یکی از برندهای جدید آمریکایی در حوزه عطر، برند آ د س دی ونوستاس است که محصولاتش هم از نظر قیمت و هم از نظر نت هایی که در رایحه های سه گانه آن به کار رفته و هم از جنبه طراحی و استایل شیشه های لوکس، جالب توجه بوده و با استقبال خوبی از سوی عطربازها مواجه گردید که در ادامه به معرفی ۸ محصول این برند جدید می پردازیم.

این محصول را میتوان در فروشگاه های معتبر داخلی و هم در سفرهای خود به کشورهای همسایه تهیه کرد.

نخستین محصولی که از برند آدس دی ونوستاس معرفی میکنیم، محصول آدس دی ونوستاس گرنادیل دی آفریکا (AEDES DE VENUSTAS GRENADILLE D’AFRIQUE) بوده که در سال ۲۰۱۶ میلادی روانه بازار شد. این عطر ۱۰۰ میل، با غلظت اسانس EAU DE PARFUM، در گروه بویایی اورینتال وودی (ORINTAL WOODY) جای دارد و گزینه خوبی برای روزهای سرد نیمه دوم سال آقایان و بانوان است.

برند AEDED DE VENUSTAS

این عطر، رایحه شیرین و تلخ دارد و به همین خاطر، برای روزهای کوتاه پاییز و زمستان توصیه می شود. در ساخت این عطر، از نت های ترنج، گل بنفشه، اسطوخودوس، سروکوهی، خس خس، لادن، وانیل و مشک استفاده شده است. این عطر که استایل شیشه ای خیلی شیک و درب طلایی با برند آدس دی ونوستاس دارد، عطری تلخ و نیمه شیرین با ساختاری گیاهی، سبز و چوبی است و پخش بو و ماندگاری بو مطلوبی از آن گزارش شده است.

محصول بعدی این برند، آدس دی ونوستاس پالساندره دی اور (AEDES DE VENUSTAS PALISSANDER D’OR) نام دارد که عطری ۱۰۰ میل بوده و در سال ۲۰۱۵ میلادی از این برند آمریکایی روانه بازار شد. عطری با غلظت اسانس EAU DE PARFUM که در گروه بویایی وودس اسپایسی (WOODY SPICY) جای می گیرد و به دلیل نت های شیرین و تلخ، گزینه عالی برای روزهای کوتاه پاییز و زمستان است.

آدس دی ونوستاس پالساندره دی اور

نت اولیه این عطر، ترکیبی از نوعی عنبر صنعتی، گشنیز، دارچین، جوز هندی و فلفل صورتی است که پس از مدتی با رایحه میانی نعناع هندی، نوعی ضمغ و گونه ای چوب رزوود جایگزین می شود. برای کسانی که عاشق رایحه تکمیلی و اصلی از چوب درخت سدر هستند، این عطر توصیه می شود. این عطر نسبتا گران، ساختاری تلخ و نیمه رسمی دارد و پخش بو و ماندگاری بو مناسبی برایش در نظر گرفته شده است.

عطر نسبتا گران

محصول بعدی این برند پر فروش آمریکایی که معرفی میکنیم، محصولی به نام آدس دی ونوستاس ادو پرفیوم زنانه (AEDES DE VENUSTAS EAU DE PARFUM FOR WOMEN) نام دارد که با استایل شیشه ای صورتی، خبر از عطری خنک و دلپذیر می دهد که با نت هایی ترش و شیرین از ترکیب رایحه سیب و ریواس آغاز می شود.

این عطر ۱۰۰ میل، با غلظت اسانس EAU DE PARFUM  در گروه بویایی CHYPRE جای دارد و در سال ۲۰۱۲ میلادی تولید شد. این عطر با رایحه های خنکی که دارد، گزینه خوبی برای روزهای گرم نیمه نخست سال بانوان شیک پوش مشکل پسند است.

رایحه هایی که در این عطر استفاده شده است، ترکیبی از خس خس، بخور، پیچ امین الدوله، فندق، سیب، ریواس، برگ گوجه فرنگی، شاهدانه و فلفل صورتی می باشد. آدس دی ونوستاس ادوپرفیون زنانه، پخش بو و ماندگاری مطلوبی داشته و گزینه ای بی نظیر برای روزهای گرم سال است.

محصول چهارمی که از این برند در گفتار امروز لوکس تهران برای عطربازهای حرفه ای معرفی میکنیم، محصولی به نام آدس دی ونوستاس ایوولت بنگال (AEDES DE VENUSTAS OEILLET BENGALE) نام دارد که عطری گل دار، میوه ای و ادویه ای به شمار می رود و برای کسانی که عاشق حس های کلاسیک هستند، گزینه فوق العاده ای محسوب می شود. رایحه عطر، به سمت نت های متداول زنانه هدایت می شود، اما آقایان نیز میتوانند از آن استفاده کنند.

عطری گل دار

این عطر ۱۰۰ میل با غلظت اسانس EAU DE PARFUM، در گروه بویایی اورینتال (ORIENTAL) جای می گیرد و در سال ۲۰۱۴ میلادی تولید شد. رایحه شیرینی و پودری آن سبب می شود تا برای روزهای سرد زمستان آقایان و بانوان شیک پوش مناسب باشد.

رایحه اولیه این عطر را زرد چوبه، دارچین، فلفل، هل، میخک و زعفران تشکیل می دهد که با گذر زمان، گل رز، فلفل، توت فرنگی و رایحه های گلی جایگزین آن می شود. برای افرادی که رایحه اصلی که ترکیبی از وانیل، صمغ بنزوئین و لادن را می پسندند، این عطر که پخش بو و ماندگی مطلوبی از آن گزارش شده است را توصیه میکنیم.

از گران ترین محصولات این برند آمریکایی، می توان به محصول آدس دی ونوستاس آیریش نازارنا (AEDES DE VENUSTAS IRIS NAZARENA) اشاره کرد که عطری شیک و مجلسی و دوست داشتنی بوده و بر پایه رایحه پوردی گل زنبق و چرم بنا شده است. ترکیب بالانس خوبی بین تلخی چرم و حس نیمه شیرین از نت های گل زنبق را تداعی می کند.

عطری شیک و مجلسی و دوست داشتنی

این عطر ۱۰۰ میل با غلظت اسانس EAU DE PARFUM در گروه بویایی فلورال وودی ماسک (FLORAL WOODY MUSK) جای می گیرد و در سال ۲۰۱۳ روانه بازار شد. از گران ترین محصولات این برند بوده و به دلیل نت های شیرین و پودری و البته تلخ، برای روزهای سرد سال بانوان و آقایان مشکل پسند توصیه می شود.

رایحه اولیه این عطر، ترکیبی از گل زنبق، نوعی عنبر صنعتی، میوه سروکوهی و انیس ستاره ای است که پس از مدتی، با رایحه میانی که ترکیبی شگفت انگیز از چرم، عود، میخک و گل رز قرمز است جایگزین می شود. برای کسانی که با حس سنگین کهریا و بخور و خس خس و رایحه های چوبی به عنوان رایحه اصلی، مشکلی ندارند، این عطر توصیه می شود.

آدس دی ونوستاس آیریش (ایقیس) نازقنا، پخش بو و ماندگی بو خوبی دارد.

از دیگر محصولات این برند میتوان به آدس دی ونوستاس پلارگونیوم (AEDES DE VENUSTAS PELARGONIUM) اشاره کرد که عطری شاداب، مرکباتی و در عین حال تلخ محسوب می شود. این عطر ۱۰۰ میل با غلظت اسانس EUA DE PARFUM در گروه بویایی فلورال وودی ماسک (FLORAL WOODY MUSK) قرار داشته و در سال ۲۰۱۷ میلادی روانه بازار شد. عطری مناسب همه فصول به دلیل ترکیب مرکباتی و شیرین و تلخ.

عطری شاداب مرکباتی و در عین حال تلخ

در طراحی این عطر از نت های: گل شمعدانی، خس خس، چوب گایاک، خزه بلوط، هل، ترنج، هویج، مریم گلی کبیر، ضمغ ائمی و مشک استفاده شده است. حضور گل شمعدانی در این عطر، حس گلی ملایم را تداعی می کند که در حفظ تعادل نت های بسیار تاثیر گذار است. این ترکیب نت ها، پیچیده و جذاب بوده و پخش بو و ماندگی مطلوبی را برای این محصول به ارمغان می آورد.

محصول بعدی، آدس دی ونوستاس سییرج دی لون (AEDES DE VENUSTAS CIERGE DE LUNE) نام دارد که عطری جذاب و پودری بوده که شروعی نیمه شیرین از ترکیب هیجان انگیز وانیل و گل یانگ را القا می کند که حس دوست داشتنی برای عاشقان عطر های نیمه گرم است. این عطر ۱۰۰ میل، با غلظت اسانس EAU DE PARFUM، در گروه بویایی اورینتال فلورال (ORIENTAL FLORAL) قرار داشته و در سال ۲۰۱۶ میلادی روانه بازار شد. رایحه اولیه آن را مشک تشکیل داده که پس از مدتی با ترکیب وانیل، فلفل و یلانگ یلانگ جایگزین می شود.

شروعی نیمه شیرین

برای کسانی که رایحه اصلی جیر و بخور و کهربا و مشک و عنبر صنعتی را به عنوان رایحه اصلی می پسندند، این عطر گزینه خوبی برای روزها سرد نیمه دوم سال است که پخش بو و ماندگاری بو عالی دارد.

اخرین محصولی که از این برند آمریکایی جدید در گزارش امروز لوکس تهران معرفی میکنیم، آدس دی ونوستاس کوپال آزور (AEDES DE VENUSTAS COPAL AZUR) نام دارد که عطری تلخ و شیرین و ادویه ای بوده که با رایحه ای دودی و تلخ از ترکیب رایجه بخور و ادویه هل آغاز میشود و شروعی رسمی را برای این عطر به ارمغان می آورد.

رایحه گرم و تلخی

این عطر ۱۰۰ میل، با غلظت اسانس EAU DE PARFUM در گروه بویایی اورینتال جای دارد و در سال ۲۰۱۴ میلادی روانه بازار شد. به دلیل رایحه گرم و تلخی که دارد، گزینه خوبی برای روزهای پاییز و زمستان محسوب می شود.

رایحه اولیه آن را بخور و نمک تشکیل می دهد که پس از مدتی، با خور و نعناع هندی و هل جایگزین می شود. رایحه اصلی این عطر، ترکیبی از بخور، کهربا، دانه تونکا و صمغ مر است. پخش بو و ماندگی مناسبی برای این عطر گزارش شده است.

آدس دی ونوستاس در اینستاگرام

(نمایش محصولات آدس دی ونوستاس در اینستاگرام)

برای آشنایی با محصولات این برند به سایت اینترنتی آن در این نشانی مراجعه کنید. کیارا فراگنی، معروف ترین فشن بلاگر جهان نیز در وبلاگ اختصاصی خود به نام THE BOLONDE SALAD، درباره این عطر توضیحات خوبی داده است که در این LINK در دسترس است.

برند عطر اگنر  AIGNER

برند آگنر، یکی از محصولات مد و لباس فرانسوی ها بوده که پس از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۹ میلادی تاسیس شد. این برند از اواخر سال ۱۹۷۵ میلادی وارد دنیای حرفه ای عطر شد و با تولید ادکلن هایی چون استار لایت، اگنر بلک و واگنر وایت توانست در فهرست ادکلن های پر طرفدار نسبتا ارزان جای بگیرد. در گزارش امروز عطر گردی لوکس تهران، شما را با ۲۵ محصول از برند آگنر آشنا میکنیم تا راهنمای خوبی برای عطرگردهای فرانسوی باشد.

نخستین محصول این برند، آگنر توفمنین زنانه (AIGENR TOO FEMININE) است که استایل شیشه ای لاغر و بلند داشته و عطری نیمه شاداب و شیرین که شروعی جذاب از رایحه میوه گل ساعتی و همراهی حس حنک از مرکبات را تداعی می کند. این عطر ۱۰۰ میل با غلظت اسانس EAU DE PARFUM  در گروه بوبایی فلورال فروتی (FLORAL FRUITY) قرار داشته و در سال ۲۰۰۶ میلادی روانه بازار شد.

برند AIGNER

این عطر با رایحه شیرین و میوه ای که دارد، گزینه خوبی برای روزهای گرم سال است. این عطر ۱۰۰ میل، با غلظت اسانس EAU DE PARFUM، در گروه بویایی فلورال فروتی (FLORAL FRUITY) قرار داشته و در سال ۲۰۰۶ میلادی روانه بازار شد. به دلیل رایحه های شیرینی و گلی که دارد، گزینه خوبی برای روزهای زمستان بانوان شیک پوش است.

رایحه اولیه این عطر را میوه گل ساعتی، گریپ فروت و هندوانه تشکیل می دهد که پس از مدتی با رایحه میانی گل مریم، شکوفه پرتغال، گل بنفشه، گل ماگنولیا و گل یاس جایگزین می شود. رایحه اصلی این عطر را نیز زنبق، چوب صندل، حس سنگین کهربا، مشک، خزه بلوط  و نتی از خس خس تشکیل می دهد که در نهایت، پخش بو و ماندگی متوسطی را برای این عطر به ارمغان می آورد.

اته آگنر اوولوشن مردانه (ETIENNE AIGENER EVOLUTION) عطری شاداب و خوشبو با شروعی دلپذیر از رایحه نیمه شیرین مرکباتی و همراهی سبزی از گل بنفشه است. این عطر ۱۰۰ میل، با غلظت اسانس EAU DE TOILETTE، در گروه بویایی آروماتیک اسپایسی (AOMATIC SPICY) قرار داشته و در سال ۲۰۰۸ میلادی روانه بازار شد. به دلیل رایحه خنکی که در تولید آن به کار رفته است، گزینه خوبی برای روزهای گرم سال آقایان است.

اته آگنر اوولوشن مردانه

رایحه اولین این عطر، ترکیبی از ماندارین، هل و ترنج است که پس از مدتی با جوز هندی، گل بنفشه و مریم گلی جایگزین می شود. برای کسانی که نت هایی از نعناع هندی، مشک، چرم، چوب درخت سدر و حس سنگین کهربا را می پسندند، اوولوشون آگنر گزینه خوبی است که پخش بو و ماندگاری متوسطی هم دارد.

اته آگنر پور هوم مردانه (AIGNER POUR HOMME) عطری خنک و تلخ و بسیار متعادل است که شروعی مرکبانی و شاداب از رایحه گریپ فروت را تداعی میکند که برای کسانی که به دنبال نت شیرین و ملایم از مشک و تلخی فلفل هستند، گزینه روزانه خوبی به شمار می رود.

عطری خنک و تلخ و بسیار متعادل

این عطر ۱۰۰ میل، با غلظت اسانس EAU DE TOILETTEدر گروه بوایی AROMATIC FOUGERE قرار می گیرد و در سال ۲۰۰۰ میلادی روانه بازار شد و از قدیمی ترین محصولات این برند محسوب می شود. رایحه خنک و تلخ که برای همه فصول توصیه شده است.

رایحه اولین این عطر را یوزو و گریپ فروت تشکیل می دهد که پس از مدتی با تلفیقی شگفت انگیز از رایحه های گرم جوز هندی، فلفل و هل جایگزین می شود. رایحه اصلی این عطر را چرم، چوب صندل، مشک و چوب درخت سدر تشکیل داده است. این عطر، پخش بو و ماندگاری متوسط دارد.

محصول اته آگنر پور هوم لو ایموشن مردانه (AIGNER POUR HOMME BLUE EMOTION) عطری ساده و خنک و خوشبو است که شروعی شاداب و البته نیمه شیرین از رایحه مرکبات و همراهی تلخ ملایمی از گشنیز و هل دارد.

این عطر ۱۰۰ میل که از محصولات دیگر کمی گران تر است، غلظت اسانس EAU DE TOILETTE داشته و در گروه بویایی AROMATIC جای می گیرد و محصول ۲۰۰۳ میلادی است. گزینه ای خوب برای همه فصول آقایان به دلیل رایحه مرکباتی و معطرش.

غلظت اسانس EAU DE TOILETTE

رایحه اولیه آن را اسطوخدوس، ماندارین، برگ گل بنفشه، ترنج و لیمو تشکیل می دهد که پس از مدتی با رایحه میانی گشنیز، گل یاس و هل جایگزین می شود. این عطر با استایل شیشه ای آبی رنگ، پخش بو و ماندگی بو نسبتا خوبی دارد.

عطر اته آگنر کارا میا زنانه (ETIENNE AIGNER CARA MIA) عطری زنانه با نت های نسبتا گرم و تلخ و پوردی بوده که با بوی تلخ کندر به همراه حس شاداب و البته نیمه ضعیفی از مرکبات آغاز می شود. این عطر ۱۰۰ میل، با غلظت اسانس EAU DE PARFUM، در گروه بویایی اورینتال فلورال (ORIENTAL FLORAL) جای می گیرد و در سال ۲۰۱۵ میلادی روانه بازار شد. گزینه خوبی برای روزهای سرد نیمه دوم سال بانوان شیک پوش است.

عطری زنانه با نت های نسبتا گرم و تلخ و پوردی

رایحه اولین کارا میا را ماندارین، ترنج، فلفل و هل تشکیل می دهد که پس از مدتی با رایحه یمانی گل یاس، هلو و زنبق جایگزین می شود. برای کسانی که عاشق رایحه های اصلی لادن، کندر، مشک و نعناع هندی هستند، استفاده از این عطر توصیه می شود که پخش بو و ماندگاری بالا داشته و معمولا از کلیه محصولاتی از این برند که تا کنون معرفی کردیم، گران تر است.

محصول آگنر نامبر وان اسپرت مردانه (AIGNER NO 1 SPORT) عطری خنک و تلخ است که شروعی انرژی بخش، شاداب و گیاهی از لیمو، نعناع و خزله بلوط داشته که ترکیبی مرکبانی و تلخ و سبز را تداعی می کند. این عطر ۱۰۰ میل با غلظت اسانس EAU DE TOILETTE، در گروه بویایی WOODY CHYPRE قرار دارد و محصول سال ۲۰۱۴ میلادی است. برای آقایانی که دوستدار نت های خنک و تلخ هستند، گزینه خوبی برای نیمه نخست سال به شمار می رود.

محصول آگنر نامبر وان اسپرت مردانه

رایحه اولیه این عطر، ترکیبی از گریپ فروت، لیمو و هل است که پس از مدتی با خزه بلوط، سیب و نعناع ترکیب می شود. رایحه اصلی آن ترکیبی از رایحه های چوبی، نعناع هندی، چوب گایاک، مشک و چرم است. این عطر به نسبت عطرهای دیگر گران تر است و پخش بو و ماندگاری متوسطی برای آن گزارش شده است.

آگنر نامبر وان اینتنس مردانه (AIGNER NO 1 INTENSE) عطری نیمه شاداب و مردانه و خوش بو بوده که با رایحه مرکباتی و همراهی حسی تلخ و کمی گرم از دارچین و چوب ها آغاز می شود و حضور نعناع هندی در کنار انها، حسی سبز و فلفلی ایجاد می کند.

عطری نیمه شاداب و مردانه و خوش بو

این عطر ۱۰۰ میل، با غظلت اسانس EAU DE TOILETTE در گروه بویایی وودی اسپایسی (WOODY SPICY) قرار دارد و در سال ۲۰۱۳ میلادی روانه بازار شد. عطری خوب برای روزهای سرد سال آقایان شیک پوش که به دلیل نت های شیرین و تلخ مرکباتی، گزینه خوبی برای نیمه دوم سال خواهد بود.

رایحه اولیه این عطر را ترکیب مرکباتی تشکیل می دهد که پس از مدتی با رایحه میانی از نت های دارچین و حس سنگین کهربا جایگزین می شود. برای کسانی که عاشق نت های نعناع هندی و خس خس و نوعی  عود به عنوان رایحه اصلی هستند، این عطر توصیه می شود. پخش بو و ماندگاری این محصول به نسبت گران، مطلوب گزارش شده است.

عطر آگنر نامبر وان مردانه (AIGNER NO 1 FOR MEN) عطری گرم و تلخ و در عین حال با رایحه نیمه شیرین بخور و زنجبیل، بالاتس متعادلی را تداعی می کند. عطری ۱۰۰ میل با غلظت اسانس EUA DE TOILETTE که در گروه بویایی اورینتال وودی (ORIENTAL WOODY) جای دارد و در سال ۲۰۱۲ میلادی روانه بازار شد. این عطر نت های گرم و تلخ دارد و برای روزهای سرد سال توصیه می شود.

عطری گرم و تلخ

رایحه اولیه آن را چوب درخت سدر، درمنه، ترنج و فلفل تشکیل می دهد که پس از مدتی با رایحه میانی گل شمعدانی، زنجبیل و دارچین جایگزین می شود. رایحه اصلی این عطر، از مشک، خس خس، لادن، چوب صندل و بخور تشکیل شده است. این عطر، پخش بو و ماندگاری متوسطی دارد.

اته آگنر پور فوم زنانه (ETIENNE AIGNER POUR FEMME) عطری گرم و شیرین و جذاب است که شروعی دلچسب از رایحه میوه زرد آلو و همراهی رایحه لطیفی از گل رز دارد. این عطر ۱۰۰ میل، با غلظت اسانس EUA DE PARFUM در گروه بویایی اورینتال فلورال (ORIENTAL FLORAL) قرار داشته و در سال ۲۰۱۰ میلادی روانه بازار شد. این عطر برای بانوان که به دنبال رایحه های گرم و شیرین از گل ها هستند، برای روزهای سرد نیمه دوم سال توصیه می شود.

اته آگنر پور فوم زنانه (ETIENNE AIGNER POUR FEMME) عطری گرم و شیرین

رایحه اولیه آن را ترنج، ماندارین و فلفل تشکیل می دهد که پس از مدتی با رایحه میانی فریزیا، گل رز و زرد آلو جایگزین می شود. برای کسانی که به دنبال رایحه هایی از مشک، نعناع هندی، چوب درخت سد و کهربا هستند، پور فم آگنر توصیه شده است که پخش بو و ماندگاری بالایی دارد.

اتین آگنر وایت مردانه (AIGNER WHITE MAN) عطری خنک و ملایم و خوش بو که شروعی دلپذیر از رایحه میوه ای مانند مرکبات و همراهی حسی سبز از گل ها دارد. این عطر ۱۲۵ میل، غلظت اسانس EAU DE TOILETTE داشته و در گروه بویایی وودی فلورال (WOODY FLORAL MUSK) جای دارد که محصول سال ۲۰۰۸ میلادی است. این عطر با رایحه میوه و گلی، خنک بوده و برای نیمه نخست سال توصیه می شود.

عطری خنک و ملایم و خوش بو

رایحه اولیه این عطر را ریحان، هل، گشنیز و گریپ فروت تشکیل می دهد که پس از مدتی با رایحه میانی ملون، گل بنفشه و گل برف جایگزین می شود. برای کسانی که نت های مشک، کهربا، خزه بلوط و خس خس را دوست دارند به عنوان رایحه اصلی، این عطر توصیه شده است که پخش بو و ماندگاری مناسبی هم دارد.

آگنر بلو مردانه (AIGNER BLUE FOR MEN) با استایل شیشه ای شیک و آبی، شروعی گرم و ادویه ای مانند از رایحه میخک و همراهی تلخی ملایمی از چرم دارد که شیرینی متعادل و مشخصی از مشک در میان آن سبب جذاب تر شدن و کنترل تلخی چرم و ادویه شده است.

آگنر بلو مردانه

این عطر ۱۲۵ میل، با غلظت اسانس EAU DE TOILETTE در گروه بویایی فلورال وودی (FLORAL WOODY MUSK) در سال ۲۰۱۶ میلادی تولید شد و از جدید ترین محصولات این برند فرانسوی لاکچری محسوب می شود. به دلیل رایحه های گرم و تلخی که دارد، گزینه خوبی برای نیمه دوم سال آقایان شیک پوش است.

رایحه اولیه این عطر، ترکیبی از لیمو، سیب و میخک است که پس از گذر زمان، با گل رز، گل برف، چرم و زعفران جایگزین می شود. اگر علاقمند نت هایی از چوب درخت سدر، مشک، وانیل و کهربا هستید، این عطر توصیه می شود.

اتین آگنر دیبیو بای نایت زنانه (ETIENNE AIGNER DEBUT BY NIGHT) عطری میوه ای، تلخ و گل دار که با شروعی تند و تیز فلفلی، خبر از عطری هیجان انگیز و جدی و قدرتمند دارد که حضور ترکیب گیاه نعناع هندی و رایحه مرکباتی در آن نیز پر رنگ به نظر می رسد. این عطر ۱۰۰ میل، با غلظت اسانس EAU DE PARFUM، در گروه بویایی اورینتال فلورال (ORIENTAL FLORAL) جای دارد و در سال ۲۰۱۴ میلادی روانه بازار شد. عطری مناسب روزهای سرد زمستان بانوان مشکل پسند.

 آگنر دیبیو بای نایت زنانه

رایحه اولیه آن را ترکیبی از ترنج، لیمو، نارنج و گلابی تشکیل می دهد که پس از مدتی با رایحه های میانی شکوه پرتغال، رز و نیلوفر آبی جایگزین می شود. برای کسانی که با رایحه اصلی از نعناع هندی، چوب درخت سدر و وانیل، حس شادابی به آن ها دست می دهد، این عطر توصیه می شود که پخش بو و ماندگی نسبتا خوبی از ان گزارش شده است.

آگنر نامبر وان عود (AIGNER NO 1 OUD) عطری گرم و تلخ و همزمان شیرین و گل دار است که با رایحه تند و تیز و کمی فلفلی مانند گل رز و چوب عود آغاز می شود. عطری ۱۰۰ میل با غلظت اسانس EAU DE PARFUM است که در گروه بویایی اورینتال اسپایسی (ORIENTAL SPICY) قرار می گیرد و محصول سال ۲۰۱۴ میلادی به شمار می رود. این عطر به دلیل نت های گرم، شیرین و تلخی که در طراحی آن به کار رفته است، گزینه خوبی برای نیمه دوم سال است.

 عطری گرم و تلخ و همزمان شیرین و گل دار

رایحه اولیه این عطر را گشنیز، جوز هندی و دارچین تشکیل می دهد که پس از مدتی با نت های گل یاس، گل رز، گل بنفشه و میخک جایگزین می شود. برای کسانی که با نت های اصلی عود، چرم، مشک و زعفران مشکلی ندارند، نامبر وان عود آگنر توصیه می شود که پخش بو و ماندگاری مناسبی دارد.

یکی از گزینه های خوب برند آگنر برای سالگرد تولد و ولنتاین و امثالهم به بانوان جوان، عطر اته آگنر دیبیوت زنانه (ETIENNE AIGNER DEBUT) است که با استایل شیشه ای صورتی رنگ خود، خبر از عطری شاداب و با طراوت می دهد.

این عطر، شروعی شاداب و سبز و البته کمی تلخ از رایحه گریپ فروت داشته و برگ های مرکباتی آن، حس خاصی را به آن تداعی می کند. عطری ۱۰۰ میل با غلظت اسانس EAU DE PARFUM که در گروه بویایی اورینتال فروتی (ORIENTAL FLORAL) جای دارد و در سال ۲۰۱۳ میلادی روانه بازار شد. گزینه خوبی برای روزهای گرم نیمه نخست سال بانوان است. این عطر، پخش بو و ماندگاری مناسبی دارد.

اته اگنر استار لایت زنانه (EITENNE AIGNER STARLIGHT) یکی از خوش استایل ترین شیشه های این برند بوده که شروعی دلپذیر از رایحه شیرین و نیمه شاداب توت فرنگی را تداعی می کند که رایحه ملایمی از مرکبات و حس گیاهی و تندی از نعناع هندی هم به آن اضافه می شود.

خوش استایل ترین شیشه های این برند

این عطر ۱۰۰ میل، با غلظت اسانس EAU DE PARFUM، در گروه بویایی اورینتال فلورال (ORINETAL FLORAL) جای دارد و در سال ۲۰۰۸ میلادی روانه بازار شد. گزینه خوبی برای روزهای سرد نیمه دوم سال بانوان شیک پوش است. چرا که نت های شیرین، میوه ای و تلخ در طراحی آن به کار رفته است. پخش بو و ماندگی خوبی از این عطر گزارش گردید.

از جمله ارزان ترین محصولات اگنر، میتوان به اتین آگنر ایکس لیمیتد مردانه (AIGNER X LIMITED) اشاره کرد که عطری خنک و خوشبو با رایحه شفاف و کمی شیرین مرکباتی و رایجه ملایم و دلپذیر گل یاس به شمار می رود. عطری ۱۲۵ میل با غلظت اسانس EAU DE TOILETTE در گروه بویایی سیتروس آروماتیک (CITRUS AROMATIC) قرار می گیرد و از قدیمی ترین محصولات این برند بوده که در سال ۱۹۹۷ میلادی روانه بازار شد. به دلیل نت های خنک و تلخ، گزینه خوبی برای روزهای گرم تابستان است.

در تولید این عطر، نت هایی از: گل یاس، نعناع هندی، لیمو، پرتقال، رز و چوب صندل استفاده شده است. این عطر، پخش بو و ماندگاری مناسبی دارد.

آگنر بلک ایس دراپ مردانه (AIGNER BLACK ICEDROPS) عطری ۱۲۵ میل با غلظت اسانس EAU DE TOILETTE است که در گروه بویایی آروماتیک جای داشته و در سال ۲۰۰۶ میلادی روانه بازار شد. در طراحی این عطر از نت های:‌ کهربا، نعناع هندی، ماندارین، خزه بلوط، مشک و ترنج استفاده شده است.

آگنر این لدر مردانه (AIGNER IN LEATHER MAN) عطری با سلطه کامل چرم و حس شیرین و گرم مشک که از طراحی استایل شیشه ای آن مشخص است که برای نیمه دوم سال توصیه می شود. عطری ۷۵ میل با غلظت اسانس EAU DE TOILETTE که در گروه بویایی آروماتیک فروتی (AROMATIC FRUITY) جای داشته و در سال ۲۰۰۳ میلادی روانه بازار شد.

عطری با سلطه کامل چرم و حس شیرین و گرم مشک

رایحه اولیه این عطر را ترنج، گریپ فروت، سیب قرمز، آناناس، ملون و زنجبیل تشکیل می دهد که پس از مدتی با جوز هندی، فلفل، هل، اسطوخدوس، نعناع هندی و خزه بلوط جایگزین می شود. اگر عاشق رایحه اصلی با نت های: چوب صندل، چوب درخت سدر، خس خس، چرم، مشک و حس سنگین کهربا هستید، چرم مردانه آگنر را که پخش بو و ماندگاری بو متوسطی دارد در نظر داشته باشید.

عطر آگنر ایتم من ۲ مردانه (AIGNER ETTIENE MAN 2) عطری شیرین، تند و ادویه ای بود که شروعی نسبتا گرم و پلذیری از وانیل با حس تلخ فلفل را تداعی می کند. البته حضور نت های ضعیفی از سیب نیز به عنوان شروع اولیه استشمام می شود.

این عطر ۱۰۰ میل، با غلظت اسانس EAU DE TOILETTE در گروه بویایی وودی آروماتیک (WOODY AROMATIC) جای داشته و در سال ۲۰۰۷ میلادی روانه بازار شد. این عطر، گزینه خوبی برای روزهای سرد سال آقایان به دلیل نت غالب شیرین و تلخ به شمار می رود. رایحه اولیه آن را مریم گل و لیمو تشکیل می دهد که پس از گذر زمان، به نت میانی که ترکیبی از دارچین، انیس ستاره ای و ترخون است جایگزین می شود.

 EAU DE TOILETTE

آگنر بلک مردانه (AIGNER BLACK MEN) عطری است گرم و شیرین و تلخ که با رایحه شیرین و ادویه ای مانند تونکا و حسن لبه آغاز می شود و حس مرکباتی بسیار ضعیفی را در پس خود دارد. این عطر ۱۲۵ میل، با غلظت اسانس EAU DE TOILETTE در گروه بویایی چرمی (LEATHER) جای داشته و در سال ۲۰۰۵ میلادی روانه بازار شد. این عطر گرم و شیرین و تلخ برای روزهای سرد سال توصیه می شود.

رایحه اولیه این عطر را ترکیبی از نت های با طراوت و خنک ترنج، گریپ فروت و پرتقال تشکیل می دهد که با گذر زمان، با نعناع و درخت کاج و خزه بلوط جایگزین می شود. پس از مدتی، نت های مشک، چرم و حسن لبه و دانه تونکا به آن اضافه می شود.

اتین آگنر بلک، پخش بو و ماندگاری خوبی دارد.

محصول بعدی این برند، اتین آگنر سود ادیشن زنانه (ETIENNE AIGNER SUEDE EDITION) نام دارد که عطری ۱۲۵ میل با غلظت اسانس EAU DE PARFUM بوده و در گروه بویایی وودی فلورال ماسک (WOODY FLORAL MUSK) قرار می گیرد و در سال ۲۰۰۵ میلادی روانه بازار شد.

 اتین آگنر سود ادیشن زنانه

رایحه اولیه ان را یوزو، پرتقال و هلو تشکیل می دهد که پس از مدتی با گل رز، گل مریم و گل برف جایگزین می شود. در رایحه اصلی این عطر، ترکیبی از دانه تونکا، چوب درخت سدر، مشک و جیر استفاده شده است.

آگنر وایت زنانه (AIGNER WHITE WOMAN) عطری رمانتیک برای بانوان با حجم ۱۲۵ میل و غلظت اسانس EAU DE TOILETTE بوده که در گروه بویایی فلورال فروتی (FLORAL FRUITY) قرار می گیرد. این عطر در سال ۲۰۰۸ میلادی روانه بازار شد.

رایحه اولیه این عطر را ماندارین، فلفل و سیب تشکیل می دهد که پس از مدتی با گل یاس، گل تیاره، نیلوفر آبی، گل بنفشه و انگور فرنگی جایگزین می شود. حس سنگین کهربا، چرم و مشک و چوب درخت سدر، بخشی از نت های اصلی وایت آگنر را تشکیل می دهد.

آگنر وایت زنانه

اگنر بلک زنانه (AIGNER BLACK WOMAN) عطری زنانه، گرم و تلخ و خوش بو بوده که با رایحه نیمه شاداب و تند و تیز مرکباتی خصوصا ترنج و یوز آغاز می شود و حسی سبز و گیاهی با خود به همراه دارد. این عطر ۷۵ میل، با غلظت اسانس EAU DE PARFUM در گروه بویایی اورینتال فلورال (ORIENTAL FLORAL) جای داشته و در سال ۲۰۰۵ میلادی روانه بازار شد. گزینه خوبی برای بانوان در روزهای سرد سال است.

اگنر بلک زنانه (AIGNER BLACK WOMAN) عطری زنانه

ترکیبات این عطر از چوب صندل، ماندارین، یوزو، ترنج و وانیل تشکیل شده است. رایحه میانی عطر، نتی گرم، نیمه شیرین و تلخ است که حسی جذاب، وانیلی و کمی پودری را روایت می کند. این عطر، پخش بو و ماندگاری بالایی داشته و انتخابی بی نظیر برای مصارف روزانه یا رسمی است.

اته آگنر سود ادیشن مردانه (ETINEE AIGNER SUEDE EDITION) عطری ۱۲۵ میل با غلظت اسانس EAU DE TOILETTE که در گروه بویایی WOODY CHYRPE قرار می گیرد و محصول ۲۰۰۵ میلادی است. رایحه اصلی آن را ماندارین، پرتقال و ترنج تشکیل می دهد که پس از مدتی با گشنیز، برگ گل بنفشه و جوز هندی، جایگزین می شود.

برای کسانی که دوستدار رایحه اصلی از نت های جذاب: خس خس، چوب درخت سدر، مشک و جیر هستند، سود ادیشن مردانه توصیه می شود.

اته آگنر روولوشنری مردانه (ETIENNE AIGNER REVOLUTIONARY) عطری ساده و خوش بو بر پایه رایحه مرکباتی و چوبی است. رایحه ابتدایی عطر با بوی شاداب و با طراوت پرتقال آغاز می شود که حسی سبز و کمی صابونی مانند اسطوخدوس و شکوفه های پرتقال دارد. عطری ۱۰۰ میل با غلظت اسانس EAU DE TOILETTE که در گروه بویایی سیتروس آروماتیک (CITRUS AROMATIC) جای می گیرد و در سال ۲۰۱۱ میلادی روانه بازار شد. این عطر به دلیل ترکیباتی مرکباتی و شیرین و تلخ، گزینه خوبی برای روزهای گرم نیمه نخست سال است.

عطری ساده و خوش بو بر پایه رایحه مرکباتی و چوبی

رایحه اولین این عطر، ترکیبی از گشنیز، پرتقال و ماندارین است که پس از مدتی با رایحه میانی اسطوخدوس، شکوفه پرتقل و هل جایگزین می شود. رایحه اصلی این عطر را خس خس، چوب صندل و خزه بلوط تشکیل میدهد. این عطر، پخش بو و ماندگاری مناسبی دارد.

محصولات برند عطر بالدسارینی BALDESSARINI

برند BALDESSARINI توسط بالدسارینی در دهه نود قرن بیستم میلادی تاسیس شد که پیش تر، طراح ارشد خانه مد HUGOBOSS به شمار می رفت. این برند از سال ۲۰۰۵ میلادی به زیر مجموعه هوگو بوس منتقل شد و در سال های اخیر، جوایز بین المللی معتبر عطر از جمله فیفی را از آن خود کرده است. جایزه بهترین عطر و بهتری شیشه عطر در سال ۲۰۰۳ میلادی به این برند تعلق گرفت.

بالدسارینی کنستانتره و بالدسارینی پرایوت از پر فروش ترین و پر مشتری ترین محصولات این برند آلمانی به شمار می رود که چند سالی هست که در فهرست عطرهای آلمانی بوتیک های شمال تهران و برخی از مگامال های کشورهای همسایه نیز قرار گرفته است. در ادامه به معرفی دوازده محصول این برند آلمانی عطر اشاره میکنیم.

بالدسارینی آلتیمیت مردانه (BALDESSARINI ULTIMATE MAN) عطری نیمه شاداب، تلخ، چوبی و ادویه ای و کاملا مردانه است که گزینه خوبی برای آقایان در روزهای سرد نیمه دوم سال به شمار می رود. این عطر ۹۰ میل، با غلظت اسانس EAU DE TOILETTE، در گروه بویایی اورینتال اسپایسی (ORIENTAL SPICY) قرار می گیرد و در سال ۲۰۱۵ میلادی روانه بازار شد.

برای آقایان در روزهای سرد نیمه دوم سال

رایحه اولیه این عطر را فلفل صورتی، ماندارین و ترنج تشکیل می دهد که با رایحه میانی گل ماگنولیا، گل یاس و فریزیا جایگزین می شود. رایحه اصلی آلتیمت بالدسارینی آلمانی را ترکیبی جذاب از: چرم، کندر، نعناع هندی، لادن و حس سنگین کهربا تشکیل می دهد.

این عطر، پخش بو و ماندگاری بو مناسبی داشته و استایل شیشه ای شیک آن، گزینه خوبی برای هدیه سالگرد ازدواج زوج های جوان است.

بالدسارینی کول فورس مردانه (BALDESSARINI COOL FORCE) عطری مدرن و مردانه است که شروعی با طراوت از رایحه مرکباتی با حسی سبز و همراهی حس دریایی را تداعی می کند. عطری ۹۰ میل، با غلظت اسانس EAU DE TOILETTE که در گروه بویایی وودی آروماتیک (WOODY AROMATIC) قرار می گیرد. این عطر بسیار جدید بوده و در سال ۲۰۱۷ میلادی روانه بازار شد. عطری خنک با رایحه مرکباتی و گیاهان معطر که برای روزهای گرم نیمه نخست سال آقایان توصیه می شود.

بالدسارینی کول فورس مردانه

رایحه نخستین این عطر، ترکیبی از ترنج، پیچ تلگرافی، هل و گونه ای چوب رزوود است که پس از مدتی با رایحه میانی بهار نارنج، رایحه آب دریا و مریم گلی کبیر، جایگزین می شود. رایحه اصلی بالدسارینی کول فورس، نعناع هندی، چوب درخت سدر و چوب صندل خواهد بود که به همراهی مشک، ترکیبی فوق العاده را روایت می کند.

این عطر، پخش بو و ماندگاری مناسبی دارد.

عطر بالدساریتی امبر عود مردانه (BALDESSARINI AMBRE OUD) عطری گرم با حس شرقی است که رایحه ای شیرین و کمی تلخ از ترکیب کهربا و چوب عود را تداعی می کند که البته حضور رایحه گل بنفشه، این حس را متعادل می کند. این عطر ۹۰ میل، با غلظت اسانس EAU DE PARFUM، در گروه بویایی اورینتال وودی (ORIENTAL WOODY) جای داشته و در سال ۲۰۱۷ میلادی روانه بازار شد. به دلیل نت های گرم و شیرین و تلخ، گزینه خوبی برای روزهای سرد نیمه دو سال آقایان شیک پوش است.

عطر بالدساریتی امبر عود مردانه

این عطر، با نت اولیه سیب آغاز می شود که پس از مدتی، با عود، گل بنفشه و نعناع هندی و چرم جایگزین می شود. نت اصلی این عطر را بلوط، لادن و کهربا تشکیل می دهد تا حس شکیل و مردانه عطر که از استایل شیشه ای قهوه ای آن نیز القا می شود، حفظ شود. بالدسارینی امبر عود مردانه، انتخاب شایسته اس برای مصارف روزانه با پخش بو و ماندگاری بو مطلوب است.

بادلسارینی سکرت مشن مردانه (BALDESSARINI SECRET MISSION) عطری شاداب و در عین حال تلخ و ادویه ای بوده که در سال ۲۰۱۲ میلادی روانه بازار شد. این عطر با غلظت اسانس EAU DE TOILETTE، با رایحه های خنک خود، گزینه مناسبی برای روزهای گرم نیمه نخست سال است.

بادلسارینی سکرت مشن مردانه

رایحه اولیه این عطر را ترنج، گونه ای کاج و ریحان تشکیل می دهد که پس از مدتی با نت میانی هل، گل شمعدانی و اسطوخدوس جایگزین می شود. برای کسانی که عاشق نت اصلی چوب درخت سدر، مشک و نوعی عود هستند، سکرت بالدسارینی میشن را توصیه میکنیم که پخش بو و ماندگاری بو مطلوبی هم دارد.

بالدسارینی مردانه (BALDESSARINI FOR MEN) عطری نیمه شیرین و جذاب اما در عین حال، گیاهی و تلخ بوده که به شیوه هنرمندانه ای، استایل عطرهای کلاسیک و مدرن با هم تلفیق کرده است. این عطر ۷۵ میل، با غلظت اسانس EAU DE COLOGNE در گروه بویایی اورینتال وودی (ORIENTAL WOODY) جای گرفتته و در سال ۲۰۰۲ میلادی روانه بازار شد. گزینه ای مناسب برای همه فصول جنتلمن ها.

رایحه اصلی این عطر، ترکیبی از نارنج، نارنگی و نعناع است که پس از گذشت زمان، با بابوه و میخک، جایگزین می شود. رایحه اصلی این عطر را نیز سرو کوهی، نعناع هندی، توتون، کهربا و مشک تشکیل می دهد که پخش بو و ماندگای نسبتا بالایی برای آن گزارش شده است.

بالداسارینی آمبره مردانه (BALDESSARINI AMBE FOR MAN) عطری تلخ و شیرین و گرم و البته چرمی است که رایحه ابتدایی آن با بوی شیرین و گرم کهربا و ترکیب جذابی از سیب قرمز آغاز می شود. این عطر ۹۰ میل با غلظت اسانس EAU DE TOILETTE در گروه بویایی اورینتال وودی (ORIENTAL WOODY) قرار دارد و در سال ۲۰۰۷ میلادی روانه بازار شد. عطری  جذاب برای آقایان شیک پوش و مشکل پسند که به دنبال عطرهایی با نت گرم و وانیلی برای روزهای سرد سال هستند.

رایحه اولیه آن همان طور که گفته شد، ترکیبی از ماندارین و سیب قرمز است که پس از مدتی با چرم و گل بنفشه جایگزین می شود. رایحه اصلی این عطر را نت هایی از: کهربا، وانیل، بلوط و گل لادن تشکیل می دهد که پخش بو متوسط و ماندگاری بو خوبی از آن گزارش شده است.

بالدسارینی نوتیک اسپریت مردانه (BALDESSARINI NAUTIC SPIRITI) عطری شیرین و میوه ای و در عین حال خنک و دریایی است که رایحه ابتدایی آن با بوی میوه های انبه و پشن فروت شروع می شود و حس شاداب و آبدار و شیرین و خوشمزه را تداعی می کند.

بالدسارینی نوتیک اسپریت مردانه

این عطر ۹۰ میل، با غلظت اسانس EAU DE TOILETTE در گروه بویایی آروماتیک آکواتیک (AROMATIC AQUATIC) قرار گرفته و در سال ۲۰۱۴ میلادی روانه بازار شد. این عطر به دلیل نت های سرد و خنک، گزینه خوبی برای روزهای گرم نیمه نخست سال است. رایحه اولیه این عطر را میوه گل ساعتی، انبه و رایحه آب دریا تشکیل می دهد که پس از مدتی با درخت کاری، هل و زنجبیل جایگزین می شود.

برای کسانی که از نعناع هندی و ترکیب آن با نت مشک و چوب صندل به عنوان رایحه اصلی خوشحال می شوند و حس شادابی به آن ها دست می دهد، بالدسارینی نوتیک اسپریت را توصیه میکنیم که به نسبت مدل های قبلی گران تر است و البته پخش بو و ماندگاری بو خوبی از آن گزارش شده است.

بادلسارینی پرایوت افیرز مردانه (BALDESSARINI PRIVATE AFFAIRS) عطری گرم و شیرین و در عین حال تلخ و چرمی است که رایحه ابتدایی آن با بوی شیرین و گرم کهربا آغاز می شود که تلخی رایحه چرم در ان به وضوح استشمام می شود.

عطری گرم و شیرین و در عین حال تلخ و چرمی

عطری ۹۰ میل که با غلظت اسانس EAU DE TOILETTE در گروه بویایی چرمی (LEATHER) جای دارد و در سال ۲۰۱۱ میلادی روانه بازار شد. عطری مناسب آقایان در روزهای سرد نیمه دوم سال. رایحه اولیه این عطر را ترنج تشکیل می دهد که پس از مدتی با رایحه میانی چرم جایگزین می شود. رایحه اصلی این عطر، ترکیبی از نت های هیجان انگیز چوب درخت سدر و چوب صندل است. پخش بو و ماندگاری بو پرایوت افیرز بالدسارینی متوسط گزارش می شود.

بالدساریتی دل مار ماربلا ادیش مردانه (BALDESSARINI DEL MAR MARBELLE EDITION) عطری خنک و در عین حال شیرین و خوشمزه و مرکباتی است که با بوی ترش و شیرین و شاداب مرکباتی شبیه به بوی پرتقال آغاز می شود و به همین خاطر، حی دوست داشتنی و شاداب دارد.

عطری خنک و در عین حال شیرین و خوشمزه و مرکباتی

این عطر ۹۰ میل، با غلظت اسانس EAU DE TOILETTE در گروه بویایی وودی اسپایسی (WOODY SPICY) قرار می گیرد و در سال ۲۰۰۸ به فهرست محصولات عطر این برند آلمانی اضافه شد. رایحه اولیه ان را گریپ فروت و رایحه میانی آن را چوب درخت سدر و هل تشکیل می دهد. رایحه اصلی این ادکلن را خس خس و حس سنگین کهربا شکل خواهد داد.

بالدسارینی دل مار مردانه (BALDESSARINI DEL MAR) عطری خنک و تلخ با پایه ای چوب وبی شاداب است. رایحه ابتدایی عطر با رایحه خنک، آب مانند و شاداب و در عین حال ترش و شیرینی ماندارین و کمی ترنج آغاز می شود که حضور فلفل، سبب تند و تیز شدن این رایحه اولیه خواهد شد. پس از گذر زمان، این حس تند با حضور دارچین، هل و چوب درخت سدر متعادل می شود.

بالدسارینی دل مار مردانه

رایحه اصلی این عطر را ترکیبی از کهربا، نعناع هندی و خس خس تشکیل می دهد. بالدسارینی دل مار مردانه در واقع عطری ۹۰ میل است با غلظت اسانس EAU DE TOILETTE که در گروه بویایی وودی اسپایسی (WOODY SPICY) قرار می گیرد و در سال ۲۰۰۷ میلادی روانه بازار شد. عطری که برای حمل در کیف های دستی آقایان در فصول مختلف سال توصیه شده و پخش بو و ماندگاری بو مطلوبی هم دارد.

بالدسارینی کنسانتره مردانه (BALDESSARINI CONCENTREE) عطری شاداب با ریشه هایی کلاسیک است که با بوی شاداب و ترش و شیرین مرکباتی آغاز شده و تلخی ملایمی از رایحه های گیاهی و کمی ادویه ای نیز به همراه دارد.

عطری شاداب با ریشه هایی کلاسیک

عطری ۷۵ میل با غلظت اسانس EAU DE TOILETTE که در گروه بویایی اورینتال وودی (ORIENTAL WOODY) قرار می گیرد و در سال ۲۰۰۳ میلادی روانه بازار شد. این عطر به دلیل نت های خنک، گزینه خوبی برای روزهای گرم نیمه اول سال آقایان است. پخش بو و ماندگاری بو این عطر مناسب تشخیص داده می شود.

بالدسارینی استریکتلی پرایوت مردانه (BALDESSARINI STRICTLY PRIVATE) عطری گرم و شیرین است که رایحه گل رز ، نقش نسبتا مهمی را در این گرما ایجاد می کند اما در عین حال، تلخ و چوبی بوده و شروعی با بوی نیمه شاداب مرکباتی دارد. این عطر ۹۰ میل، با غلظت اسانس EAU DE TOILETTE در گروه بویایی اورینتال اسپایسی (ORIENTAL SPICY) قرار دارد و در سال ۲۰۰۹ میلادی روانه بازار شد و به دلیل نت های گرم، گزینه خوبی برای روزهای سرد نیمه دوم سال خواهد بود.

عطری گرم و شیرین است از رایحه گل رز

رایحه اولیه این عطر را ترکیبی از ریحان، ترنج، سرو کوهی و فلفل صورتی تشکیل می دهد که پس از مدتی، با خس خس، صمغ ها، نعناع هندی و گل رز جایگزین می شود. رایحه اصلی این عطر را ترکیبی از وانیل، کهربا و چوب درخت سدر تشکیل میدهد که پخش بو و ماندگاری مطلوبی را به بالدسارینی استریکتلی پرایوت می بخشد.

چند نکته در انتخاب عطر

اگر با مطالعه این گفتار با مجموعه مطالب سایت لوکس تهران آشنا شدید، ضمن خوش آمدگویی به شما، تاکید میکنیم که مقوله عطر و عطرشناسی و انتخاب آن، بر خلاف تصور عموم، با خرید خوراکی فرق دارد و وقتی شما نسبت به خرید عطری لاکچری و گران اقدام میکنید، حساسیت خرید و انتخاب نیز به مراتب افزایش پیدا می کند. همانطور که گفته شد، انتخاب درست عطر از میان هزارن برند عطر و صدها هزار محصول، به اطلاعاتی در حوزه عطر شناسی و برند شناسی و رایحه شناسی و غلظت شناسی مرتبط است که میتوانید در لوکس تهران، این اطلاعات را بدست آورید.

چند نکته در انتخاب عطر

(بیش از ۷.۵ میلیون عکس از هزاران برند عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی جهان توسط کاربران اینستاگرام روی این هشتگ محبوب لاکچری گردها تگ شده است که شما را با دنیایی از پرفیوم های مورد علاقه سلبریتی ها و کاربران اینترنت آشنا می کند و به صورت ساعتی میتوانید در جریان برندهای محبوب عطربازهای اینستاگرام قرار بگیرد و از نظرات آن در استفاده از محصول مورد نظر آگاه شوید)

اما اگر بخواهیم به طور اجمالی به مهم ترین مقولات در انتخاب عطر اشاره کنیم، توجه شما را به محورهای زیر جلب میکنیم:

گروه های بویایی: همان طور که در این گفتار مشاهده کردید، هر محصول از هر برند عطر، گروه بویایی خاص خود را دارد. هر گروه بویایی، ترکیب نت خاص خود را داشته و بوی خاصی را هم متصاعد می کند. بنابراین اگر شما علاقه ای به بوی چرمی ندارید، نباید دنبال گروه LEATHER باشید یا اگر گروه بویایی تند را دوست ندارید، دنبال عطرهایی در گروه بویایی ORIENTAL SPICY نباشید. پس، گروه بویایی در انتخاب عطر شما تاثیر گذار است.

غلظت اسانس: باز هم در بررسی بیش از ۴۰ محصول عطر در این گزارش، با موضوع غلظت اسانش آشنا شدید. همه عطر ها دارای غلظت اساس متفاوت هستند مثل:  EAU DE PARFUME, EAU DE TOILETTE. این اسامی روی شیشه عطرها، به کیفیت عطر اشاره میکنند و میزان دوام و ماندگاری آن را مشخص می کند. پس به این موضوع توجه کنید.

ادوتویلت (Eau de Toilette) رایج ترین نوع عطر های موجود در بازار است که از ترکیب ۵ تا ۱۵ درصد اسانس و الکل به دست می ‌آید. به ‌دلیل ماندگاری پایین ‌تر این نوع، بهتر است که یک نمونه‌ کوچک از آن را به همراه داشته باشید تا هرچند ساعت یک ‌بار آن را تجدید کنید.

ادوکلن و ادوفریش (Eau de Cologne, Eau de Fraiche) قدیمی ‌ترین نوع عطر است که ۲ تا ۴ درصد اسانس در آن به‌ کار رفته است. ادوفریش هم ماندگاری کمتر از یک ساعت دارد و از حدود۱ تا ۳ درصد اسانس عطر تشکیل ‌شده است.

ادوکلن و ادوفریش

(LADY GAGA FAME EAU DE PARFUM 100 ML)

 پخش بو: پخش بو در همه محصولات برندهای عطر، یکسان نیست. اگر شما به دنبال عطرهایی با پخش بو متوسط و ضعیف هستید، میتوانید از عطرهای ارزان تر یک برند استفاده کنید. اگر به دنبال عطرهایی با پخش بو بالا بوده، قطعا پول بیش تری بایستی پرداخت کنید.

ماندگاری بو: یکی از موضوعاتی که در تحلیل این چند برند در گفتار بالا به آن اشاره شد، مقوله ماندگاری بو در عطر ها است. عطرهایی که ماندگاری بو بالایی دارند، عطرهای به نسبت گرانی هستند. به همین خاطر، مشخصات فنی عطر را در نظر داشته و اطلاعات مندرج در پشت شیشه یا جعبه عطر را با مشخصات فنی ارائه شده در سایت رسمی برند، تطبیق دهید تا اگر تفاوتی حس کردید، به اصالت محصول شک کنید!

ماندگاری بو

(محصولات جدید بریتنی اسپیرز)

رایحه های ابتدایی: همان طور که در مطالب این گفتار شاهد بودید، همه عطر های دارای رایحه های سه گانه هستند که در طراحی و تولید آن، سازنده به این موضوع توجه می کنید. رایحه های ابتدایی، نت های متفاوتی را در محصولات گوناگون عطر به ارمغان می اورد و چون نخستین بویی است که از یک عطر به مشام می رسد، میتواند تاثیر زیادی در خرید یا عدم استقبال از خرید به همراه داشته باشد.

الیته همواره توصیه کارشناسان عطر در زمان خرید محصول این است که نباید خرید یک عطر، تنها مبتنی بر رایحه ابتدایی باشد. چرا که این رایحه پس از مدتی به رایحه های میانی و اصلی تغییر پیدا می کند و شاید شما علاقه ای به رایحه تکمیلی و اصلی عطر مورد نظر نداشته باشید. به این موضوع مهم توجه کنید.

تصویر گالری لافایته

(تصویر گالری لافایته، معروف ترین مرکز خرید عطر اروپا در پاریس فرانسه. طوفانی از برندهاین این بوتیک لاکچری پاریس را در این LINK دنبال کنید)

بوتیک گردی بی نتیجه!: یکی از اقدامات اشتباه و متداول میان مردم برای خرید عطر، سر زدن مرتب و مکرر به عطر فروشی های مجاز و بعضا غیر مجاز عطر در محل سکونت یا فروشگاه های کوچک و بزرگ شهر برای خرید عطر مورد نظر است. شما نمیوانید ظرف ۱ ساعت، ده ها عطر را بر روی دست خود تست کنید و در نهایت عطر مورد را انتخاب کنید. تست عطر مثل تست غذا نیست که بزاق زبان شما، سریع آن را تست کرده و سیگنال هایی به مغز ارسال کند و شما نسبت به این موضوع که غذا مورد علاقه شما هست یا نه تصمیم گیری کنید!

بوتیک گردی برای تست عطرهای مختلف و انتخاب یک عطر مورد نظر، رفتار خوبی برای انتخاب عطر نیست. چرا که بوی یک عطر باید پس از اندکی صبوری، روی دست شما خود را نشان دهد و به همین خاطر، ظرف چند ثانیه نمیتوانید به این درک برسید.

بوتیک گردی برای تست عطرهای مختلف

(از عطر های محبوب ورزشکاران در سال های اخیر میتوان به برند CR7 اشاره کرد که توسط کریستیانو رونالدو، اسطوره باشگاه فوتبال کهکشانی رئال مادرید اسپانیا روانه بازار شد. برای اطلاعات بیشتر به این آدرس بروید)

مشاوره تخصصی: در انتخاب عطر خوب هم مشاوره خوب بگیرید! دنیای مد و لباس امروز جهان آن قدر تخصصی شده است و شما با طوفانی از برندها با قیمت ها و کارکردهای مختلف طرف هستید که انتخاب و تصمیم گیری برای مشتری سخت شده و به همین خاطر، شاهد استارت آپ ها و رشته های دانشگاهی مانند مشاوره مد (FASHION ADVISOR) هستیم! هشتگ های عطراینستاگرام، مطالب مد نویس ها و فشن بلاگرها و تعامل با ادمین صفحات تخصصی و رسمی عطر برندها، روش هایی برای دریافت مشاوره های حرفه ای در حوزه انتخاب عطر خواهد بود.

عطراینستاگرام

(تصویری از جدید ترین عطرهای بیانسه- خواننده موسیقی پاپ آمریکا)

رایحه شناسی: همان طور که در این گفتار شاهد بودید، هر عطری رایحه خاص خود را دارد و هر نتی از عطرها، با استقبال عموم مواجه نمی شود. بنابراین طبع شما که گرم است یا سرد، به طور مستقیم یا غیر مستقیم در انتخاب عطر شما تاثیر گذار خواهد بود.

عطرهای فصلی: معمولا عطر، برای فصول خاصی ازسال استفاده می شود. مثلا اگر عطری که نت های سرد دارد، در زمستان استفاده کنید، حس و حال خوبی که عطری با نت های شیرینی و گرم در روزهای سرد زمستان به شما می دهد را دریافت نمی کنید. در زمان انتخاب عطر، به این موضوع توجه کنید که مد نویس ها و سایت های تخصصی تحلیل عطر، عطر مورد نظر شما را گزینه خوبی برای کدام فصول می دانند.

عطرهای فصلی

(شانل نامبر فایو (CHANEL NO 5) هم چنان یکی از برندهای معتبر عطر بانوان لاکچری گرد محسوب می شود)

 عطر تقلبی: روایت عطر تقلبی هم چون محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی، بخشی از تراژدی تلخ عطر تقلبی در ایران است. عطر تقلبی و عطر اصل، با هم تفاوت دارد. تشخیص آن نیز آسان نیست و اسانس های قلابی در بازار زیاد شده است.  دوام و ماندگاری و پخش بو عطر تقلبی با عطر اصل، یکسان نیست. حتی اگر استایل شیشه و رایحه ابتدایی و شکل و طراحی جعبه، یکی باشد. بنابراین از خرید عطر از جاهای ناشناس خودداری کنید.

عطرهای پر طرفدار چند سال اخیر

(از عطرهای پر طرفدار چند سال اخیر میتوان به برند کیم کارداشیان (KKW) اشاره که کلکسیونی از محصولات این برند را میتوان در این نشانی مشاهده کنید)

عطر تقلبی، میتواند به دلیل استفاده از مواد شیمیایی نامرغوب و غیر بهداشتی، تاثیر منفی روی بافت پارچه لباس و هم چنین آسیب به پوست شما را به ارمغان آورد. به این موضوع توجه کنید که عطر تقلبی، میتواند بهداشت پوست و مو شما را تهدید کند. توصیه های ۲۰ گانه برای خرید لوازم آرایشی اصل و تقلبی را در نظر داشته باشید.

عطر و مد شما: خرید عطر و اسپری کردن عطر، باید تناسب با پوشش شما داشته باشد. استفاده از اسپری اسپرت برای لباس های مجلسی، گزینه خوبی نیست. پوشش و موقعیت انتخاب عطر مناسب تا حد زیادی به نحوه‌ی پوشش و موقعیت ما مربوط می‌شود. بنابراین، عطری که با کت و شلوار برای یک جلسه‌ کاری و رسمی هماهنگ است، با عطری که برای یک دور همی دوستانه در یک شب گرم و تابستانی، یا یک طبیعت گردی با کوله پشتی نایک و شلوار جین، مناسب است خیلی تفاوت دارد.

هم چنین برای میهمانی یا جشن، عطری مناسب است که انرژی ‌بخش باشد و قدرت پخش خوبی داشته باشد.

دنیای مد و لاکچری گردی را هر روز در لوکس تهران دنبال کنید.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا