برند ها

برند ریباک : ۱۲۶ سال موفقیت در عرصه های ورزشی

برند ریباک

برند آمریکایی ریباک همانند دیگر برندهای ورزشی برای سهولت بخشیدن به فعالیت های ورزشی ورزشکاران پدید آمد. در دهه ۱۸۹۰ جوزف ویلیام فاستر یکی از اولین کفش های میخی را برای دوندگان طراحی و تولید کرد. این کفش بسیار مورد توجه قرار گرفت و جوزف و پسرانش نمونه های بسیار زیادی از این کفش را برای ورزشکاران بسیاری ساختند.

برند ریباک : پیشتاز در تولید کفش های ورزشی زنانه

در سال ۱۹۵۸ نوادگان جوزف با الهام از نوعی غزال آفریقایی کمپانی خود با نام ریباک را پدید آوردند. در سال ۱۹۷۹ پائول فایرمن یکی از موفق ترین توزیع کنندگان محصولات ورزشی توانست سه کفش ورزشی ریباک را به پرفروش ترین کفش های ورزشی آمریکا بدل کند.

این مسئله باعث افزایش فروش چشمگیر این برند در سال بعد شد. این برند در سال ۱۹۸۲ اولین کفش ورزشی زنانه خود با نام “فری استایل” را وارد بازار کرد. این کفش برای ورزش ایروبیک طراحی شده بود و  بدلیل رشد چشمگیر ورزش بخصوص ایروبیک در میان زنان با فروش بسیار خوبی مواجه شد؛ این کفش تا به امروز نیز یکی از پرفروش ترین محصولات این برند است.

این مسئله باعث گسترش دامنه محصولات ریباک و گام نهادن در عرصه های جدید تولید شد. کفش بعدی این برند استپ ریباک (Step Reebok) نیز به دنبال تحقیقات وسیع برای انجام هر چه بهتر ورزش ایروبیک در سال ۱۹۸۹ به بازار آمد. این کفش نیز همانند نمونه های پیشین با استقبال قابل توجه ورزشکاران و مربیان مواجه شد.

برند ریباک محصولات ورزشی Reebok

 

درسال ۱۹۹۲ کمپانی این برند اقدام به طراحی و تولید انواع لباس های ورزشی نمود و همزمان با بسیاری از تیم ها، ورزشکاران و فدراسیون ها قراردادهایی مهم را امضاء کرد. در سال ۲۰۰۰ این کمپانی اقدام به تولید وسایل ورزشی همچون Reebok Core Board نمود که تا به امروز نیز توسط بسیاری از ورزشکاران حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

در سال بعد این برند قراردادی را با بازیکن مشهور ان بی ای، آلن آیورسون به امضاء رساند که به موجب آن این بازیکن متعهد شد تا آخرین روز حضور خود در ان بی ای از محصولات ریباک در میادین ورزشی استفاده کند.

در سال ۲۰۰۵ این بازیکن به همراه یائو مینگ کفش جدید ریباک با عنوان آترپامپ (ATR Pump) را به نمایش گذاشتند. این کفش نیز همانند دیگر کفش های ریباک برای عملکرد بهتر و راحتتر ورزشکاران طراحی شده بود. از جمله چهره های ورزشی که از این کفش استفاده کردند باید به استیو فرانسیس، بارون دیویس و جروم ویلیامز اشاره کرد.

اندکی پس از ورود این محصول به بازار، کمپانی قدرتمند آدیداس، ریباک را به مبلغ ۳٫۷۸ بیلیون دلار خریداری کرد. آدیداس برای فتح بازار محصولات ورزشی و کنترل کردن یکی از قدرتمندترین و قدیمی ترین رقبایش اقدام به خرید این کمپانی کرد. علاوه بر این، اتحاد آدیداس و ریباک می توانست دیگر برند معتبر محصولات ورزشی، نایکی را از میدان به در کند.

اما همه چیز آنطور که انتظارش می رفت پیش نرفت. در سال ۲۰۰۴ نایکی ۳۶ در صد از سهم بازار را به خود اختصاص داد در حالی که دو برند ریباک و آدیداس با هم توانستند تنها ۲۱ درصد از سهم بازار را از آن خود کنند. با این وجود در سال های بعد نتایج این اتحاد خود را نشان داد و سود هنگفتی از طریق برند ریباک روانه کمپانی آدیداس شد.

برند ریباک که در دوران اوج خود محبوب بایکنان ان بی ای بود توانست باز هم به سالن های بستکبال برگردد. امروزه این برند با داشتن شعبات متعدد در بیش از ۱۷۷ کشور جهان یکی از پرطرفدارترین برندهای جهان بشمار می رود.

Reebok

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا