برند ها

کلوین کلاین : برند محبوب سبک های خیابانی

تاریخچه کلوین کلاین

تاریخچه کلوین کلاین

کلوین ریچارد کلاین پدید آورنده برند کلوین کلاین در سال ۱۹۴۹ در کشور آمریکا متولد شد. او بین سال های ۱۹۵۲ تا ۱۹۶۲ وارد انستیتو فناوری مد در شهر نیویورک شد. او پیش از اینکه به عنوان طراح مستقل مشغول بکار شود، به مدت دو سال دستیار دن میلستاین طراح کت و شلوارهای مردانه بود.  او همچنین چندین سال برای فروشگاه های بزرگ نیویورکی طراحی لباس انجام می داد.

در  سال ۱۹۶۸ کالوین موفق شد کمپانی کلوین کلاین را به همراه دوستش بری شوارتزافتتاح کند.  بری اداره بخش مالی و کالوین مسئولیت بخش هنری را عهده دار شدند. در ابتدا این کمپانی کار خود را با طراحی و تولید پالتوهای زنانه و با مبلغی برابر با ده هزار دلار آغاز کرد. کالوین پس از مدتی لباس های ورزشی را نیز به خط تولید کمپانی افزود. در دهه ۱۹۷۰ محصولات این برند بسیار پر طرفدار شدند. در سال ۱۹۷۰ کلوین کلاین موفق به دریافت جایزه کوتی (COTY) شد؛ این برند توانست سه سال متوالی دیگر نیز برنده این جایزه شود.

کلوین کلاین و موفقیت های زودهنگام

در سال ۱۹۷۷ و کمتر از ده سال از پایه گذاری کلوین کلاین ، این کمپانی توانست به درآمدی برابر با ۳۰ میلیون دلار برسد. این برند با راه اندازی خط تولید شلوارهای جین خود تحولی ماندگار را در جایگاه خود در دنیای مد بوجود آورد. شلوارهای جین این برند با استقبال چشمگیری خصوصا در میان زنان مواجه شدند.

 

برند کلوین کلاین

 

در سال ۱۹۸۲ خط تولید لباس زیر مردانه این برند راه اندازی شد. در طراحی این لباس ها خلاقیتی منحصربفرد و بی سابقه بکار رفته بود. تا پیش از این در طراحی و تولید لباس های زیر مردانه چنین طراحی خلاقانه ای صورت نگرفته بود.

دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ علاوه بر آنچه گفته شد دوران به بازار آمدن عطرهای محبوب کلوین کلاین با نام های  Obsession، Eternity و Escape بود. کلوین کلاین در دهه ۱۹۸۰ در لیست خوش لباس ترین چهره های جهان قرار گرفت؛ او همچنین چندین بار موفق به دریافت جایزه از انجمن طراحان لباس آمریکا شد. این موفقیت ها راه را برای پیشرفت و محبوبت هر چه بیشتر کلوین کلاین هموار کردند.

در سال ۱۹۹۳ و با معرفی عطر بسیار پرطرفدار “cK One” برند کلوین کلاین بار دیگر محبوبیتی چشمگیر در میان جوانان پیدا کرد. در همین سال خالق خوشش قریحه این عطر برای طراحی لباس های زنانه و مردانه موفق به دریافت جایزه سال انجمن طراحان لباس شد.

او اولین طراحی بود که در یک سال برنده جایزه طراحی دو گروه لباس های زنانه و مردانه می شد. در سال ۲۰۰۳ کمپانی کلوین کلاین تحت مالکیت شرکت آمریکایی پی وی اچ که یکی از بزرگترین تواید کنندگان پوشاک در جهان است، در آمد. پس از این اقدام، کالوین در مقام طراح ارشد به فعالیتش در این برند ادامه داد.

عطر بسیار پرطرفدار "cK One" برند کلوین کلاین

در حال حاضر این برند موفق حضوری گسترده در سراسر جهان دارد و در بیشتر مراکز پررونق تجاری جهان شعباتی دارد. اکنون محصولات این برند شامل انواع لباس های زنانه، مردانه و بچگانه، عطر، لباس های زیر زنانه و مردانه و لباس های جین می باشد.

کلوین کلاین و سلبریتی ها

از جمله سلبریتی هایی که از محصولات مختلف این برند استفاده کرده اند باید از گوئینت پالترو، ساندرا بولاک، و جولیا رابرتز نام برد. علاوه بر این چهره ها، ستارگان بسیاری در کمپین های تبلیغاتی کلوین کلاین شرکت کردند که از میان آن ها باید به لیزا لوپز،  آنتونیو ساباتو جونیور، زویی سالدانا، جایمن هانسو، جاستین بیبر، کندال جنر، ناتالیا ودیانوا، کارولین مورفی و اوا مندس اشاره کرد.

این برند با برخی از بهترین عکاسان دنیای مد همچون ریچارد اودون، ایروینگ پن، استیون کلاین، هرب ریتس، ماریو تستینو و بروس وبر نیزهمکاری کرده است که نتیجه آن خلق عکس های هنرمندانه از لبا سهای برتر این برند است.

کالوین به فعالیت های سیاسی نیز بسیار علاقمند است و طی سه دهه گذشته از نامزدهای حزب دموکرات حمایت مالی قابل توجهی کرده است.

CALVIN KLEIN

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا