رویداد ها

جشنواره گردی : از هنرهای پوشیدنی تا لباس اقوام

جشنواره مد و فشن

سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شده است و کم کم به زمان برگزاری هفته های مد بهاره در کشورهای مختلف جهان از جمله پاریس، میلان، لندن و نیویورک نزدیک می شویم. اگر قصد شرکت در این رویدادهای مهم دنیای مد و لباس را به عنوان طراح و شخصیت حقوقی دارید، به سایت اینترنتی هر ایونت مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام اقدام کنید تا شرایط شما برای حضور  در این رویدادها بررسی شود.

اگر به عنوان بازدید کننده قصد تماشای کت والک ها و شرکت در کارگاه های آموزشی و مراسمی که در حاشیه این ایونت ها برگزار می شود را دارید، از هم اکنون برای اخذ روادید سفر به مقصدهای مد دنیا در بهار و تابستان ۲۰۱۸ میلادی اقدام کنید و رزرو آنلاین محل اقامت در شهرهای مورد نظر را در دستور کار قرار دهید.

همانطور که بارها در سلسله گفتارهای گردشگری مجازی لوکس تهران اشاره کردیم، سایت هایی نظیر: BOOKING, EXPEDIA, HOSTELWORLD, KAYAK, TRIPADVISOR برای مسافران لاکچری و حتی خودمانی به نقاط مختلف دنیا، صدها هزار فرصت اقامتی لوکس و معمولی را معرفی می کند.

در سرویس رویدادهای لوکس تهران، هر هفته به معرفی مهم ترین رویدادهای عرصه مد و لباس ایران و جهان می پردازیم تا مخاطبان گرامی به خصوص علاقمندان و دانشجویان و دانش اموختگان رشته های طراحی پارچه، لباس، فناوری دوخت و فعالان کسب و کارهای این حوزه، با همایش ها، کنفرانس ها، کارگاه های بین المللی و جشنواره هایی که در عرصه فشن برگزار می شود آشنا شده و در صورت علاقه، آثار خود را در این برنامه ها شرکت دهند.

جشنواره مد WOW ART

(نیوزلند، دیار زیبا و جذاب اقیانوسیه و لوکیشن فیلم سه گانه ارباب حلقه ها و مقصد مهاجرتی مهم ایرانیان، پایتخت هنرهای پوشیدنی جهان بوده که با رویداد بین المللی World of Wearable Art هر ساله پذیرای هزاران گردشگر مد گرا و لاکچری گرد از نقاط مختلف است)

در گزارش امروز، شما را با ۴ رویداد مد و لباس آشنا میکنیم. فراموش نکنید که هفتمین جشنواره مد و لباس فجر که مهم ترین محفل مد گردها و متخصصان مد ایرانی است، اسفند ۹۶ در تهران و مراکز استان ها برگزار می شود.

با رویداد گردی امروز ما همراه باشید.

جشنواره مد WOW ART

همانطور که از نامش پیداست، شما با جشنواره ای از سورپرایزهای شگفت انگیز آشنا خواهید شد. آن هم در عرصه مد و لباس های عجیب و غریب که در واقع مصداق هایی برای ترندهای نوین در عرصه مد مفهومی (CONCEPTUAL FASHION) به شمار می رود که در یک دهه اخیر، مخاطبان بسیاری در سراسر جهان پیدا کرده و در کت والک مانکن های خوش استایل در فشن ویک میلان و پاریس نیز لباس های مفهومی خودنمایی می کند.

جشنواره هنرهای پوشیدنی WOW ART در سال ۲۰۱۸ میلادی، رقابتی بین المللی در کشور زیبا نیوزلند است که می کوشد تا آثار طراحی لباس طراحانی که بیش از ۱۸ سال سن دارند را در معرض دید عموم قرار دهد. رقابت بین المللی World of Wearable Art به آثار پوشیدنی هنری اختصاص دارد و در شش بخش جداگانه برگزار می شود.

جشنواره مد WOW ART

جشنواره بین المللی هنرهای پوشیدنی

(آثاری که در جشنواره بین المللی هنرهای پوشیدنی نیوزلند در سال ۲۰۰۹ میلادی ارائه شد)

این جشنواره مد از اکتبر ۲۰۰۱ میلادی، همه ساله در ماه سپتامبر، میزبان صدها طراح لباس مد مفهومی از نیوزلند و ده ها کشور جهان می شوند که خلاقانه ترین طرح های رنگارنگ نوآورانه خود را در بخش های شش گانه جشنواره مد در معرض دید برترین طراحان فشن جهان و گردشگرانی که به همین منظور به بهشت اقیانوسیه سفر میکنند، قرار می دهند. موزه ای که در کنار این نمایشگاه راه اندازی شده است را در این لینک دنبال کنید.

گاه آوانگارد

بخش اول، نگاه آوانگارد بین هنر و فشن (Avant-garde Collision between art & fashion) نام دارد.

بخش دوم، نیوزلند (Aoteora) مسیر زندگی ما را بیان می کند (Aoteora expressing our life) نام دارد.

بخش سوم، سطوح انعکاسی، نظر ما را میگیرند، کاری کنید نفسمان را حبس کنیم (Reflective surfaces catch our eyes, make us catch our breath) نام دارد.

بخش چهارم، زیر میکروسکوپ، تعریف محدودیت چشم اندازهای ما (Under the microscope defying the limits of our vision) نام دارد.

محدودیت چشم

بخش پنجم، جستجوی آزاد بدون محدودیت (Open explore without boundaries) نامیده می شود.

آخرین بخش این جشنواره بین المللی هنرهای پوشیدنی نیوزلندی ها که قسمت ششم است، لباس ها دیگر پنهان نمی ماند نام دارد.

به منظور شرکت در این جشنواره مد می توانید به سایت اینترنتی آن در این لینک رجوع کرده و اطلاعات تکمیلی را بدست اورید.

بخش پنجم

(رژه مانکن های جشنواره

(رژه مانکن های جشنواره هنرهای پوشیدنی شهر ولینگتون نیوزلند در سال ۲۰۱۶ میلادی)

هنرهای پوشیدنی که در سال ۲۰۱۵

(طرحی جالب از هنرهای پوشیدنی که در سال ۲۰۱۵ میلادی توسط Philippa Stichbury در جشنواره بین المللی WORLD OF WEARABLE ART شرکت داده شد)

نکاتی برای شرکت در جشنواره هنرهای پوشیدنی

(آثار منتخب شرکت داده شده در قسمت آوانگارد جشنواره بین المللی هنرهای پوشیدنی ولینگتون نیوزلند ۲۰۱۴ میلادی)

نکاتی برای شرکت در جشنواره هنرهای پوشیدنی

  • ثبت نام در این جشنواره مد و لباس رایگان است.
  • کلیه افرادی که در زمینه طراحی مد و لباس فعالیت دارند میتوانند در این جشنواره شرکت کنند.
  • ۱۷۰ هزار دلار نیوزلند به منتخبان آثار بخش های شش گانه در رویداد امسال پرداخت می شود.
  • آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره، ۳۰ مارچ ۲۰۱۸ میلادی اعلام شده است.
  • شرایط شرکت آثار در جشنواره هنرهای پوشیدنی در این لینک در دسترس است.
  • برای ارتباط با مسئولان برگزاری این رویداد هنری مد، با ادمین صفحه اختصاصی آنها در فیسبوک تعامل کنید.
  • اگر قصد شرکت در جشنواره های موازی این رویداد دارید، در جشنواره هنرهای پوشیدنی MANDURAH نیز میتوانید شرکت کنید که به مقوله هنرهای پوشیدنی در سال ۲۰۱۸ میلادی با جایزه ۱۱ هزار دلاری اختصاص دارد.
  • برای صاحبان آثار راه یافته به بخش مسابقه، دعوتنامه رسمی (INVITATION LETTER) ارسال می شود که برای اپلای روادید گردشگری به منظور حضور در این رقابت جهانی عرصه مد از طریق سفارت نیوزلند در تهران الزامی خواهد بود.

جشنواره طراحان خلاق ایرانی

جشنواره طراحان خلاق ایرانی

دومین رویدادی که در این گزارش لوکس تهران معرفی میکنیم، پس از ان رویداد معروف جذاب نیوزلندی ها، نخستین همایش فصلی حمایت از طراحان خلاق ایرانی نام دارد که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار می شود.

کلیه علاقمندان به طراحی لباس ایرانی-اسلامی میتوانند آثار خود را تا ششم بهمن ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره مد ارسال کنند. این جشنواره مد از جمله جشنواره های استانی است که در جنوب کشور برگزار می شود. طراحی و ارائه مجموعه مفهومی پوشاک اجتماع بانوان شامل حداقل سه مورد، از جمله شرایط شرکت در این رویداد اعلام شده است. هر اثر باید با شناسنامه فنی ارائه شود و ارزش های ایرانی و اسلامی در طراحی و تولید در نظر گرفته شده باشد.

این جشنواره مد از ۱۴ لغایت ۱۹ بهمن ماه در استان فارس و شهر شیراز برگزار می شود. علاقمندان به شرکت در این همایش مد و لباس شیرازی  ها، با نشانی تلگرام مجموعه برای ارسال تصاویر آثار  هماهنگی کنند. در حاشیه این نمایشگاه مد ایرانی اسلامی، نشست های تخصصی آشنایی  با علم طراحی مد و لباس و همچنین کارگاه های تخصصی: عکاسی مد، خلاقیت در طراحی مد، اصول خوش پوشی، استایلنگ و بازاریابی مد در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

اگر علاقمند به زمستان گردی در شیراز هستید، به عنوان دانشجو و علاقمند به مقوله طراحی مد و کسب و کار فشن در ایران ، از این فرصت در بهمن ۹۶ استفاده کنید.

رویداد بین المللی طراحی عینک

عینک، اکسسوری مهم لاکچری  گردها، یکی از ابزار مد گردی و خوش پوشی برای بانوان و آقایان به خصوص نسل جوان است. طراحی عینک، بخشی جدا ناپذیری از دنیای مد و لباس بوده که رویدادهای مختلفی برای آن در شهرهای جهان همه ساله برگزار می شود. رویداد بین المللی طراحی عینگ OWP ، فرصتی برای طراحان است تا آثار خود را در این رویداد در شهر  برلین آلمان شرکت دهند.

مسئول برگزاری این ایونت

این شرکت  که مسئول برگزاری این ایونت معرفی شده است، از سال ۱۹۴۷ در زمینه طراحی و تولید وصادرات عینک های با کیفیت در آلمان فعالیت میکند و از برندهای مهم عینک اروپا به شمار می رود به گونه ای که بخش اعظمی از محصولات آن به چهل کشور جهان صادر می شود. خانه مد OWP فرصت خوبی برای محک زدن خلاقیت افرادی که دوست دارند با طراحان بین المللی به خصوص در آلمان (پایتخت فناوری های پوشیدنی اروپا) تعامل کنند.

هدف از برگزاری این رویداد، شناخت و تشویق ایده های خلاقانه و نوآورانه در عرصه طراحی محصول عینک توسط طراحان مد است.

  • مهلت ارسال آثار، ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ است.
  • طراحی عینک برای مدهای مردانه و زنانه آزاد است.
  • طراحی آثار باید به گونه ای باشد که امکان تجاری سازی ایده های شرکت داده شده در رویداد را داشته باشد.
  • اطلاعات صاحبان آثاری که در جشنواره مد شرکت میکنند حائز قوانین کپی رایت خواهد بود.
  • آثار منتخب در رویدادی در شهر برلین آلمان در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی به نمایش عمومی درخواهد امد
  • آثاری که در جشنواره مد شرکت می کنند، باید امکان سنجی مد، قابلیت تولید، المان های خلاقانه طراحی مد بانوان و آقایان، فریم سازی اصولی و فناوری تولید و عملکرد را در نظر داشته باشند.
  • آثار منتخب، دارای ایده مفهومی، کار تحلیلی و خلاقیت با کیفیت است.
  • به ۳ نفر از برگزیدگان آثار، امکان کاراموزی یک ماهه در بخش طراحی مد OWP اعطا می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی مراجعه کنید. برای آشنایی با جدید ترین ترندهای جهانی در طراحی عینک به نمایشگاه MIDO که اواخر فوریه ۲۰۱۸ میلادی در پایتخت مد اروپا (شهر میلان ایتالیا) برگزار می شود بروید. برای کسب اطلاعات تکمیلی به سایت آن مراجعه نمایید.

جشنواره مد و لباس چهار محال و بختیاری

یکی از گران ترین لباس های ایرانی، لباس زنان چهار محال و بختیاری است که جشنواره ای با شکوه از سرمه دوزی و گلدوزی طلایی و نقره ای را به نمایش می گذارد و جلوه هایی از لباس اصیل و فاخر ایرانی قوم بختیاری در نشان میدهد.

در نمایشگاه بین المللی گردشگری بهمن ماه تهران و همچنین نمایشگاه و جشنواره ملی مد و لباس فجر، همه ساله شاهد نمایش آثار لباس زنان چهارمحال و بختیاری هستیم که در خارج از کشور نیز علاقمندان بسیاری دارد. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار محال و بختیاری، امسال، سومین دوره جشنواره مد و لباس این استان را برگزار می شکند.

علاقمندان به شرکت در این جشنواره میتوانند

علاقمندان به شرکت در این جشنواره مد میتوانند عکس طرح های دوخته شده را بر روی CD به دبیرخانه جشنواره مد واقع در شهرکرد، بلوار آیت الله کاشانی ، مجتمع فرهنگی و هنری غدیر ارسال کنند. آثاری در جشنواره مد شرکت داده می شود که طبق معیارهای ایرانی اسلامی طراحی شده باشد و لباس بانوان مانند: لباس های اجتماع، مشاغل، چادر مشکی، چادر نماز، لباس های سنتی و محلی را در بر بگیرد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری مراجعه کنید که در این لینک در دسترس است.

جشنواره خلاقیت لباس ایرانی

گروه طراحی پارچه و لباس دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر تهران با همکاری شرکت جامه ایرانیان، فستیوال خلاقیت طراحی لباس ایرانی را در بهمن ماه برگزار می کند. این رویداد طراحی لباس ایرانی به منظور ترغیب  و تشویق طراحان عرصه مد و لباس برای ارائه الگوهای نوین و طرح های نوآورانه برگزار می شود.

توصیه های جشنواره گردی

هدف از این رویداد، فراهم آوردن زمینه های کشف و ظهور استعدادها و خلاقیت نو مرتبط با پوشاک ایرانی و حمایت از طراحان برجسته و تجاری سازی ایده های خلاق آن و اشتغال پایدار اعلام شده است. نخستین دوره مسابقه  خلاقیت طراحی لباس، ۵ تا ۹ بهمن ماه در جزیره قشم برگزار می شود. برای اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره مراجعه کنید.

توصیه های جشنواره گردی

  • برای آشنایی با جدید ترین رویدادهای عرصه مد و لباس جهان به هشتگ های مد گردی مراجعه کنید.
  • یکی از مطرح ترین هشتگ های مد گردی برای آشنایی با رویدادهای بین المللی مد و لباس جهان، هشتگ fashionevent است که بیش از ۱۳۰ هزار عکس توسط مد گردهای جشنواره ای، بارگذاری شده است.
  • رویدادهای و جشنواره های بین المللی مد اروپا، آسیا و آمریکا را در این نشانی دنبال کنید.
  • تماشای آنلاین برخی از رویدادهای بین المللی فشن جهان را میتوانید در این لینک در دسترس است.
  • رویدادهای مد و لباس که در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی در سراسر جهان برگزار می شود را میتوانید در این آدرس نیز دنبال کنید.
  • هشتگ های لاکچری اینستاگرام، بهترین فرصت برای آشنایی با جدید ترین ترندهای مد و لباس جهان در حوزه: طراحی طلا و جواهرات، اکسسوری، برندهای مطرح و کمترشناخته شده و فشن بلاگرهای فعال است.
  • اگر قصد حضور در جشنواره های مد و لباس جهان به عنوان شرکت کننده دارید، می بایست نامه پذیرش اثر و دعوت نامه رسمی را به همراه مدارک درخواست روادید تجاری، به سفارتخانه کشور مطبوع در تهران تحویل دهید.
  • برای علاقمندان به تحصیل در رشته های کارشناسی ارشد و دکترا طراحی پارچه و لباس و فناوری دوخت و بازاریابی و مدیریت کسب و کار لاکچری، شرکت در جشنواره ها و کنفرانس های مد و لباس، عاملی برای تقویت رزومه و فرصتی برای تعامل با طراحان و تئوریسین های فشن نوین جهان محسوب می شود.

 فشن بلاگر جشنواره گرد

(پستی از یک فشن بلاگر جشنواره گرد در اینستاگرام. به هشتگ هایی که این جشنواره گرد برای دیده شدن بیشتر عکس بالا استفاده کرده توجه کنید که راهنمای خوبی برای جشنواره گردی در جهان است:

mkfashionmagazine by #roselindefriedrich Foto by #mkfashionmagazine #waltermalcherek#fashionshow #berlin #instafashionweek#fashionweek #mbfw

 #greatshow#fraukeludowig_official #fashion#fashionevent #membersonly

#instafashionweek #instafashionweek#mercedesbenzfashionweek #mbfwberlin

استایل های خیابانی به نمایش در امده

(استایل های خیابانی به نمایش در امده در هفته مدبرلین PREMIUM BERLIN FASHION. برای مشاهده تصاویر بیشتر به این نشانی بروید)

 استایل های مردانه

(تصویری از استایل های مردانه به نمایش در امده در هفته مد AKSARAWARNA که در بر روی هشتگ ایونت فشن تگ شده است. کیف و اکسسوری های این مدل، کاری از ESULAKSONOR و لباس هم طراحی از ISKANDRA است)

 فشن شو VOUGUE

(برای تماشای فشن شو VOUGUE در بلژیک به این نشانی بروید)

هفته مد فابریک آمستردام

(آخرین خبرها از هفته مد فابریک آمستردام را در modefariek دنبال کنید)

جزییات هفته مد

(جزییات هفته مد SILK ROAD لندن که در فوریه سال جاری برگزار می شود را در این نشانی دنبال کنید)

هفته مد برلین

(تصویری از لباس های به نمایش در امده در  هفته مد برلین که کیف برند هرمس و طلا و جواهرات برند Boum را به نمایش می گذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی بروید)

رند VOLTI

(جزییات فشن شو برند VOLTI ایتالیا را که در چهلمین سال فعالیش برگزار می شود را در این آدرس مشاهده کنید)

لباس های به نماش در امده

(از لباس های به نماش درامده در فشن شو برند VOLTI ایتالیا. در این تصویر، مد ولباس قرمز رنگ جذابی از پائولا میمیشکا را شاهد هستیم که با آرایش لویسانا یلو همراه شده است)

ا الکساندرا

(با الکساندرا، فشن بلاگر جشنواره گرد، به تماشای جشنواره های مختلف فشن بروید)

فشن شو گرند هتل

(تصویری از لباس های به نمایش در امده در فشن شو گرند هتل استکهلم سوئد)

جزییات آثار به نمایش در امده

(جزییات آثار به نمایش درامده در هفته مد سوئد را در نشانی اینترنتی آن دنبال کنید)

 مد و لباس های زمستانی

(تصویری از مد و لباس های زمستانی مانکن های هفته مد استکهلم سوئد. برای مشاهده تصاویر بیشتر به این هشتگ رجوع کنید)

پشت صحنه مراسم فشن

(تصویری از پشت صحنه مراسم فشن و یک استکهلم که مانکن مشغول آرایش هستند. جزییات بیشتر را در این لینک دنبال کنید)

لباس های زمستانی لاکچری

(لباس های زمستانی لاکچری با خزهای رنگارنگ که در فشن شو آلمان توسط برند سوییسی به نمایش در امده است را از SWISS FASHION NIGHT مشاهده می کنید)

فشن شوهای مختلف

(استایل های زمستانی به نمایش در آمده در فشن شوهای مختلف جهان را در این نشانی دنبال کنید)

سوالات متداول

  • آیا قصد دارید در جشنواره ها و لباس داخل کشور شرکت کنید؟
  • آیا با جشنواره های مد اروپا و امریکا آشنا هستید؟
  • آیا میدانید در سال ۲۰۱۸ میلادی چه رویدادهای مد و لباس در آسیا برگزار می شود؟
  • آیا قصد دریافت روادید گردشگری شنگن را برای حضور در هفته های مد اروپا دارید؟
  • آیا با فرصت های کارآموزی رویدادهای بین المللی مد و لباس آشنا هستید؟
  • آیا میدانید چه کنفرانس هایی در سال ۲۰۱۸ در حوزه ترندهای نوین مد برگزار می شود؟
  • آیا قصد دارید در کارگاه های هفته ای طراحی مد و لباس اروپا و آسیا شرکت کنید؟
  • آیا دوست دارید تابستان ۹۷ را در کلاس های خانه های مد قاره سبز سپری کنید؟
  • آیا با دوره های بهاره دانشکاه ها و کالج های طراحی مد آسیا و اروپا آشنایی دارید؟
  • آیا با ترندهای نوین جهانی در عرصه طراحی فشن آشنا هستید؟
  • آیا قصد راه اندازی استارت آپ لاکچری با ایده های نوین دارید؟
  • آیا قصد شرکت دادن آثار طراحی پارچه و لباس خود در جشنواره های بین المللی دارید؟
  • آیا با منتخبان آثار ایرانی در جشنواره های مد و لباس آشنا هستید؟
  • آیا شما هم علاقمند به فعالیت در حوزه طراحی مد مفهومی هستید؟
  • آیا دوست دارید با طراحان خانه های مد میلان، پاریس، لندن و نیویورک تعامل کنید؟
  • آیا قصد ادامه تحصیل در عرصه های طراحی پارچه و لباس در داخل کشور دارید؟
  • آیا با فرصت های بورسیه علاقمندان به تحصیل در رشته های لاکچری و فشن آشنا هستید؟
  • آیا قصد مطالعه در عرصه مد سبز (GREEN FASHION) دارید؟
  • آیا قصد برگزاری هفته مد از کالکشن آثار خود در کشورهای مختلف دنیا دارید؟
  • آیا قصد تحصیل در رشته عکاسی و بازاریابی مد دارید؟

برای دریافت پاسخ به پرسش های فوق، با کارشناسان آموزش لوکس تهران تماس بگیرید. نظرات و پیشنهادات خود را از طریق کامنت یا کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی در اختیار ما قرار دهید.

در بخش رویدادهای لوکس تهران، هر هفته با جدید ترین ایونت های داخلی و بین المللی طراحی مد و لباس و اکسسوری و طلا و جواهرات آشنا خواهید شد.

دنیای مد و لباس و لاکچری  گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

2 دیدگاه

2 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا