استایل و مد بانوان

مدگردی با الیزابت تیلور : اسطوره سینمای قرن بیستم

الیزابت تیلور

مدگردی با الیزابت تیلور

قرن بیستم میلادی نقطه عطفی برای صنعت مد و لباس بود که سبب شد تا این عرصه به عنوان یکی از جذاب ترین و میان رشته ای ترین صنایع با استقبال گسترده انسان های آخرین قرن هزاره دوم میلادی مواجه شود. دنیای مد و لباس از نخستین روزهای قرن بیستم با تاسیس خانه های مد همچون شانل، تیفانی ، ورساچه و پیاژه، روند رو به رشدی را تجربه کرد و رسانه هایی چون سینما و تئاتر و مجلات، تاثیر بسزایی در معرفی طرح ها و نقش های خانه های مد شرق و غرب به جوامع ایفا کرد و این روند جریان ساز در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز همچنان ادامه دارد.

الیزابت تیلور سینمای کلاسیک همفری بوگارت

الیزابت تیلور

در قرن بیستم، سینما، از سینمای کلاسیک همفری بوگارت تا جنگ ستارگان و تایتانیک، نقش پر رنگ و موثری در معرفی مد و لباس های مختلف به عاشقان این عرصه داشته و به نظر می رسد که در سالهای اخیر نیز مقوله مد و لباس و فیگور، در صدر توجه طراحان لباس و تهیه کننده گان فیلم ها و سریال های تلویزیونی به منظور جذب مخاطب قرار دارد. قرن بیستم، قرن مهمی در دنیای سینما و مد است و این رویه را با فیلم های مهمی چون: صبحانه در تیفانی (BREAKFAST IN TIFFANY) و فیلم زنان (THE WOMEN) شاهد هستیم.

ملکه الیزابت تیلور

در این قرن، که نقطه اوجی برای توسعه فناوری در زمینه های مختلف بود، شخصیت هایی را شاهد هستیم که به طرز غیر قابل باوری، به فشن آیکون های عصر خود تبدیل شدند. پرنسس دایانا، عروس فقید ملکه انگلیس از اواخر دهه هفتاد میلادی تا اواخر دهه نود میلادی قرن بیستم، یکی از معروف ترین و شاخص ترین چهره های مد و لباس جهان بود که گر چه عضو خاندان سلطنتی بریتانیا و چهره ای سیاسی به نظر می رسید، اما کاریزمای نیکوکاری و انتخاب رنگ و طرح هیجان انگیزش برای لباس ها سبب شد تا این شخص، یکی از مطرح ترین چهره های فشن در قرن بیستم شود.

حتما بخوانید : مدگردی با آن هاتاوی

الیزابت تیلور در سنین میانسالی

هنرپیشه خوش چهره و فعال الیزابت تیلور

در دنیای غیر سیاست نیز اگر بخواهیم دنبال چهره های تاثیرگذار باشیم، میتوانیم از الیزابت تیلور ، هنرپیشه خوش چهره و فعال یاد کنیم که در انتخاب مد و لباس و حتی طلا و جواهرات و اکسسوری های گران قیمتش، یک هنرپیشه و مانکن تمام عیار بود و برای بانوان مدگرای دهه های میانی قرن بیستم، اسطوره ای برای فشن به نظر می رسد.

اسطوره سینمای جهان تیلور

الیزابت تیلور حتی پس از مرگش در چند سال پیش، همچنان مورد نظر و توجه رسانه های مد و لباس و جواهرات جهان است که به تحلیل فشن و تزیینات مورد استفاده ایشان در دهه های نه چندان دور می پردازند. بخشی از جواهرات این اسطوره سینمای جهان در سال های اخیر در حراجی های معروف جهان به قیمت های باور نکردنی عرضه و مورد فروش و خرید توسط کلکسیون داران قرار گرفته است که در این گفتار به آن اشاره میکنیم.

مد گردی امروز ما با الیزابت تیلور

اگر دوست داریدجعبه جواهرات یکی از معروف ترین شخصیت های مد و لباس و جواهرات قرن پیش را شاهد باشید و ایده های ناب از ان بگیرید، گزارش امروز مدگردی مجله تخصصی لوکس تهران، شما را به دیدن کلکسیون فشن الیزابت تیلور می برد.

با مد گردی امروز ما با الیزابت تیلور همراه باشید.

گران قیمت ترین گردن بندهای الماس

(در تصویر بالا، از کلکسیون طلا و جواهرات تیلور سویفت شاهد یکی از گران قیمت ترین گردن بندهای الماس ایشان هستیم که ترکیبی از سنگ های قیمتی سرخ با طرح کلاسیک را نشان می دهد. گردن بندی که چند بار در فیلم های سینمایی و مراسم سینمایی با حضور الیزابت تیلور شاهد بودیم)

طلا و جواهرات تیلور سویفت

مدگردی با الیزابت تیلور

مدگردی با الیزابت تیلور

بسیاری از جواهرات دنیا و برندهای معروف فشن و جواهرات، راه شهرت و معروفیت خود را زمانی می دانند که محصولات آن ها، بر تن سلبریتی های مرد و زن عالم ورزش، هنر و سیاست، خودنمایی کند . برخی از برندهای معروف از کارتیه گرفته تا بولگاری و تیفانی، پول های هنگفتی به سلبریتی ها می دهند تا در مراسمات مختلف و مهمانی ها، جواهرات آن ها را بر تن کنند تا در شکار دوربین ها، جلوه بهتری طرح های خلاقانه آنان پیدا کند.

 حلقه های گران قیمت الماس سلبریتی های دنیا

(در تصویر بالا، حلقه های گران قیمت الماس سلبریتی های دنیای موسیقی و سینما را شاهد هستیم. از تیلور سویفت و جنیفر لوپز تا بیانسه و کیم کارداشیان و الیزابت تیلور .  این حلقه ها پس از رونمایی توسط این چهره های مطرح پرده نقره ای و دنیای طوفانی استیج ها، در کانون توجه رسانه های جهان قرار گرفت و طراحان این برندها شناسایی شدند. )

جالب است که بدانید برخی از کلکسیون طلا و جواهراتی که در فرش های قرمز و در مراسمات رسمی و غیر رسمی از سلبریتی های موسیقی و سینما شاهد هستیم، بعضا، محصولات قرض داده شده به آنها توسط برندهای مطرح جهان است که تا به این واسطه، تبلیغ غیر مستقیمی برای طرح و نقش های جدید آنها بعمل آید.

سایت جزبل، تاریخچه ای از این قرض های موقتی لوکس به سلبریتی ها ارائه کرده است. به همین خاطر، مساله بیمه کردن جواهرات چند میلیون دلاری که برخی سلبریتی ها در مراسم فرش قرمز بر تن می کنند، مقوله جالب توجهی هست. حتی برخی سایت ها مانند http://www.hautevault.com در اجاره جواهرات به سلبریتی ها مشهور است.

در میان سلبریتی ها، لیندسی لوهان و ماریا کری، همواره در پس دادن جواهراتی که قرض می گیرند، وضعیت مطلوبی ندارند و جواهر داران از قرض دادن به آن ها معمولا امتناع می کنند.

گوشواره های گران قیمت الماس

(در تصویر بالا، یکی از گوشواره های گران قیمت الماس را شاهد هستیم که به یکی از سلبریتی های هالیوود توسط برند بولگاری قرض داده شد تا بر تن کرده و به نمایش در آید. این برنده اسکار سال ۲۰۱۵ میلادی، پس از به تن کردن این گوشواره زیبا و درخشان، مورد تحلیل همه جانبه مد نویس ها قرار گرفت)

به هر حال، موضوع قرض دادن جواهرات به سلبریتی ها، همواره یکی از بجث های جالب سایت های هنری بوده است.

گزارش نشریه نیویورک پست آمریکا

(گزارش نشریه نیویورک پست آمریکا در ۳۰ آوریل ۲۰۱۳ میلادی درباره جواهراتی که به سلبریتی ها قرض داده می شود و داستان هایی که به همراه داشته خواندنی است که درباره لباس های عاریتی لیدی گاگا برای پرفورمنس های طوفانی اش نیز مطالب جالبی دارد)

البته بخشی از کلکسیون مد و لباس و جواهرات الیزات تیلور نیز عاریتی بود. الیزابت تیلور ، یکی از جذاب ترین چهره های تاریخ سینما بود که به عنوان بازیگری انگلیسی وارد سینما شد و با فیلم های نوستالژیک کلئوپاترا و گربه ای روی شیروانی داغ، به چهره ای بین المللی روی پرده نقره ای سینما تبدیل شد. چهره ای که تا سال ها بعد، کسی همتراز وی ظاهر نشد. وی دو بار جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را به خود اختصاص داد و عنوان پر افتخار    Dame را تصاحب کرد. الیزابت تیلور ، به واسطه چهره جذاب و بازی قدرتمندش، در فیلم های زیادی به ایفای نقش پرداخت و یک چهره موفق در زندگی هنری و سینمایی بود.

تیلور سویفت در دهه پنجاه قرن بیستم میلادی

(در تصویر بالا، شاهد یکی از کلکسیون طلا و جوهرات جذاب تیلور سویفت در دهه پنجاه قرن بیستم میلادی هستیم که ست گردن بند و گوشواره الماس طرح Y را در کنار همسر میلیونرش بر تن دارد)

الیزابت تیلور فقید هم در عرصه سینما و هم مد و لباس و هم زندگی شخصی خود خبر ساز بود. وی، بیش از ۸ بار ازدواج کرد. ازدواج با افرادی سرشناس همچون: کنراد جونیور، مایکل ویلدینگ، مایک تاد، ادی فیشر، ریچارد برتون، جان وارنر، لاری فورنتسکی از جمله همسران رسمی وی بودند. الیزابت تیلور از سال ۱۹۹۶ میلادی تا ۲۰۱۱ میلادی که از دنیا رفت، همسری اختیار نکرد و تنها زندگی نمود. از وی ۴ فرزند به جا مانده است.

کلکسیون گردن بندهای الیزات تبلور

(در تصویر بالا، یکی از کلکسیون گردن بندهای الیزات تبلور را چند سال پیش از مرگش مشاهده میکنید که ترکیبی از الماس و زمرد را به نمایش در می اورد)

او تا آخرین لحظات عمرش، همواره با ستی از جاهراتش روبروی دوربین رسانه ها ظاهر می شد.

فروش تاریخی بخشی از کلکسیون جواهرات الیزابت تبلور

(تصویر بالا مربوط به فروش تاریخی بخشی از کلکسیون جواهرات الیزابت تبلور در حراجی کریستی نیویورک است)

فروش جواهرات الیزات در ماه نوامبر در سال ۲۰۱۱ میلادی اتفاق افتاد. بیش از دویست قطعه از اشیاه و کلکسیون آثار هنری و جواهرات این شخصیت سینمایی مطرح قرن بیستم پس از انکه در موزه هنرهای مدرن و مرکز هنری پاسفیک لس آنجلس به نمایش عمومی گذاشته شد، در این حراجی عرضه شد.

فروش جواهرات الیزابت تیلور در ماه نوامبر در سال ۲۰۱۱ میلادی

جواهرات الیزابت

الیزابت اسطوره ستارگان هالیوود

جواهرات الیزابت تیلور  در واقع مجموعه ای از هدایایی است که ۸ همسر ایشان در عرض ۷ دهه به ایشان تقدیم کردند. همچنین در این حراجی، شماری از لباس های این شخصیت سینمایی زیبا جهان را از دهه شصت میلادی شاهد بودیم نیز عرضه شد. الیزابت تیلور ، اسطوره ستارگان هالیوود در آخرین سده هزاره دوم میلادی، در سن هشتاد سالگی درگذشت اما همواره تا لحظات آخر عمر با دنیای مد و لباس و جواهرات عجین بود.

جالب است که بدانید، مجموعه اشیای نفیس متعلق به تیلور فقید، با رقمی بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون دلار در حراجی کریستی به فروش رفت  و عایدی حاص خرج حمایت از بیماران مبتلا به ویروس HIV شد.

یکی از اشیا مهمی که در حراجی جواهرات و اشیا با ارزش الیزابت تیلور در حراجی کریستی نیویورک در سال ۲۰۱۱ میلادی به فروش رفت، الماس کراپ است که در واقعه هدیه ایی بود که ریچارد برتون، بازیگر برجسته بریتانیایی و از همسران مورد علاقه الیزابت تیلور فقید در سال ۱۹۶۸ میلادی به وی اهدا کرد. این الماس ۳۳ قیراطی به نام الماس الیزابت در حراجی تغییر نام یافت.

 الماس الیزابت

از جمله آثار معروف این کلکسیون نفیس میتوان به سرویس گوشواره، دستبند و گردن بندی اشاره کرد که در سال ۱۹۵۸ میلادی، مایکل تاد، نخستین همسر الیزابت تیلور به ایشان اهدا کرد و طرحی از خانه مد لاکچری کارتیه بود.

سرویس تیلور

با این حال، بیش ترین تعداد جواهراتی که یه الیزابت تیلور هدیه داده شده است توسط برتون انجام شد. از جمله آن میتوان به بزرگ ترین مروارید جهان اشاره کرد که پره گرینا نام دارد و ساخت آن به قرن شانزدهم می رسد. جایی که پادشاه اسپانیا، فیلیپ دوم از این مروارید استفاده می کرد. این الماس به قیمت ۱۰ میلیون دلار در حراجی کریستی به فروش رفت.

 الماس های پینگ پونگ تیلور

از جمله هدایایی که الیزابت تیلور دریافت کرد، میتوان به الماس های پینگ پونگ و الماس اهدایی مایکل جکسون، اسطوره موسیقی پاپ جهان در قرن بیستم اشاره کرد. این هدیه کوچک مایکل جکسون نیز به قیمت ۶۰۰ هزار دلار فروش رفت.

 هدایایی که تیلور دریافت کرد

گردن بند الماس و زمردتیلور

گردن بند الماس و زمردی که بوبگاری ساخته بود و برتون همسر مورد علاقه الیزابت تیلور  به وی تقدیم کرده بود، با قیمت ۵ میلیون دلار در این حراجی به فروش رسید.

از جمله جواهرات نفیس و درخشان الیزابت تیلور در حراجی کریستی میتوان به الماسی اشاره کرد که برتون به مناسبت چهل سالگی الیزابت تیلور به ایشان تقدیم کرد و هشت میلیون دلار قیمت گذاری و به فروش رسید. این الماس که تاج محل نام داشت، نفیس ترین و گران ترین الماسی است که برای یک جواهر هندی در جهان پرداخت می شود.

گردن بند نفیس تاج محل الیزابت تیلور

(گردن بند نفیس تاج محل الیزابت تیلور – تاج محل، نمادی از شکوه عشق شاه جهان به ارجمند بانو بیگم همسر ایشان است که امروزه یکی از مقصدهای گردشگری دیدنی هندوستان به شمار می رود)

تاج الیزابت تیلور

برای آشنایی با صدها میلیون دلار فروش اشیای متعلق به الیزات تیلور فقید در حراجی کریستی به این نشانی مراجعه کنید.

اهمیت کلکسیون طلا و جواهرات خانم تیلور جذاب به قدری بود که لری کینگ، مجری معروف Hard Talk شبکه خبری CNN، بارها او را به برنامه دعوت کرد.

الیزابت تیلور جذاب را یکی از عاشقان طلا و جواهرات می دانند که کلکسیون او، هنوز هم پس از سال ها مورد تحلیل و بررسی فعالان عرصه جواهرات قرار می گیرد. وی ، یکی از خوش پوش ترین و خوش سلیقه ترین هنرمندان تاریخ سینما هست که همواره، با وسواس زیاد، طرح های مختلفی از جواهرات برندهای مطرح دنیا را به تن می کرد. این وسواس، حتی در انتخاب جوهراتی که در فیلم هایش از آن استفاده می کرد، تا حدود زیادی مشهود بود.

تاجی از الماس که با گوشواره از طرح اشک تیلور

(تاجی از الماس که با گوشواره از طرح اشک ست شده است)

فوتوشوت معروف الیزابت تیلور

(تصویری از فوتوشوت معروف الیزابت تیلور که گردن بند هدیه داده شده توسط ریچارد بورتون را نشان می دهد)

همانطور که در بالا مشاهده کردید، کلکسیون طلا و جواهرات الیزابت تیلور پس از مرگش،در یک حراجی به مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار به فروش رسید و رکورد جهانی برای فروش از خود به جای گذاشت. حراجی کریستی، صفحه اختصاصی برای جواهرات این بانوی معروف جواهر باز در سایت خود راه اندازی کرده که اطلاعات بیشتری درباره این فروش به مخاطبان می دهد.

تصویری از کلکسیون طلا و جواهرات الیزابت تیلور

(تصویری از کلکسیون طلا و جواهرات الیزابت تیلور )

 در میان این کلکسیون نفیس و قیمتی، گردن بند مزین به محصول شرکت کارتیه یعنی مروارید پرگرینا، La Peregrina  بیش از همه چشم نواز و خیره کننده بود. این گردن بند که سنگ های قیمتی آن به قرن ۱۶ میلادی باز می گردد، بیش از ۱۱ میلیون دلار قیمت گذاری شد و به فروش رسید.

گردن بند ۱۱ میلیون دلار الیزابت تیلور

(گردن بند ۱۱ میلیون دلار الیزابت تیلور که در دهه هفتاد قرن بیستم میلادی بر تن داشت)

این گردن بند تا کنون توانسته توجه بسیاری از بزرگان طلا و جواهرات و کلکسیون بازان حرفه ای را به خود جلب کند. یکی به این دلیل که قطعه مروارید زیبایی به قیمت ۲.۵ میلیون دلار دارد و دیگری به واسطه جواهر مرواریدی به ارزش بیش از ۷ میلیون دلار که در حراجی سال ۲۰۰۷ در کریستی نیویورک قیمت گذاری شد.

هم چنین، گردن بند الماس نشان به نام تاج محل نیز به قیمت ۸.۵ میلیون دلار از کلکسیون طلا و جواهرات الیزابت تیلور به فروش رفت.

گزارش دیلی میل انگلستان از تاج محل الیزات تیلور

(گزارش دیلی میل انگلستان از تاج محل الیزات تیلور . جزییات بیشتر درباره این الماس باشکوه و تاریخی را در این لینک مشاهده کنید)

انگشتر زیبا که از زمرد ۲۳ قیراطی و مرصع به الماس ساخته شده بود و کار بولگاری بود نیز در این حراجی،به قیمت ۶.۵ میلیون دلار به فروش رفت. اما به دلیل نارضایتی خریدار از قدمت گردن بند، حراجی باطل و پول خریدار به وی بازگردانده شد. خریدار فکر می کرد که قدمت برخی از سنگ های قیمتی آن به عصر مغول ها باز میگردد.

گفته شده که همسر خانم تیلور یعنی آقای برتون، این الماس قیمتی را به طرح گردن بند با زنچیر منگوله ای از طلا به سبک جواهرات هندی از طلا فروش مطرح به نام کارتیه خریداری کرد. در قرن شانزدهم میلادی، شاه جهان این گردن بند را به همسرش تقدیم کرده بود، ملکه ای که تاج محل ،یکی از بناهای باشکوه هندوستان، به خاطر او توسط شاه جهان ساخته شد. به همین دلیل،وجه تسمیه گردن بند تاج محل است.

نمای از نزدیک گردن بند قلبی ۸.۵ میلیون دلاری الیزابت تیلور

(نمای از نزدیک گردن بند قلبی ۸.۵ میلیون دلاری الیزابت تیلور که به زبان فارسی بر روی آن حکاکی شده بود)

همانطور که گفتیم، این گردن بند به خاطر چهلمین سال تولد الیزابت تیلور ،توسط همسرش ریچارد برتون به ایشان اهدا شد. روی این گردن بند،به فارسی نوشته شده بود: نور جهان بیگم. که شاه جهانگیر، آن را به همسرش هدیه داده بود.

انگشتر زیبای ۶.۵ میلیون دلاری الیزابت تیلور

(انگشتر زیبای ۶.۵ میلیون دلاری الیزابت تیلور )

این انگشتر به دلیل مقدار قیراط آن، رکورد گران قیمت ترین انگشتر جهان را در یک حراجی به نام خود ثبت کرد. در ادامه نگاهی داریم به کلکسیون قیمتی الیزابت تیلور بر اساس اطلاعات حراجی کریستی نیویورک.

گردن بند آنتیک الیزابت تیلور

(گردن بند آنتیک الیزابت تیلور که مصرع به الماس و pearl طبیعی بود و ۱.۵ میلیون دلار فروش رفت)

انگشتر ترکیبی از الماس و طلا

(انگشتر ترکیبی از الماس و طلا که به صورت زیبایی ظریف کاری شده و توسط ریچارد برتون به الیزابت تیلور تقدیم شده و در حراجی، ۱ میلیون دلار به فروش رسید)

گردن بند شیک و ساده الیزابت تیلور

(گردن بند شیک و ساده از کلکسیون جواهرات الیزابت تیلور از جنس الماس و سنگ زمرد ساخت بولگاری  از جمله کلکسیون جواهرات نفیس ایشان است)

موزه جواهرات ملی ایران

(در تصویر بالا، کلکسیون از جواهرات الیزابت تیلور را شاهد هستیم که زمرد نشان است. شبیه چنین جواهراتی میتوان در موزه جواهرات ملی ایران که یکی از ۴ موزه جواهرات سلطنتی نفیس جهان است مشاهده کرد)

جواهرات الیزابت تیلور

(در عکس سمت چپ، شاهد کلکسیونی از جواهرات الیزابت تیلور هستیم که گوشواره ۶۹۸ هزار دلاری الیزابت تیلور الماس است  که توسط Ruser ساخته شده بود. در عکس سمت راست نیز، یک اکسسوری زیبای تلفیق از سنگ های قیمتی که توسط Rene Lalique ساخته شده و هنر شیشه Nouveau محسوب می شود و ۵۶۶ هزار دلار به فروش رسید را مشاهده میکنید)

الیزابت تیلور با عشق های اساطیری الهام گرفته از کلکسیون طلا و جواهراتش زندگی می کرد و این موضوع را همواره در نوشته ها و گفته هایش منعکس می نمود. موضوعی که سبب شد تا پس از مرگش، کلکسیون نفیس او، ارزش یک موزه قیمتی جواهرات را به نامش ثبت کند.

تصویر جلد کتاب بث برنشتاین

(تصویر جلد کتاب بث برنشتاین، نویسنده کتاب پشت پرده جواهرات سلبریتی ها)

فردی به نام بث برنشتاین، beth-bernstein  نویسنده کتاب: ‌ اگر این جواهرات می توانستند سخن بگویند: اسطوره هایی پشت سلبریتی ها(If These Jewels Could Speak) روایت های جالبی را راجع به عشق بی حد و مرز الیزابت تیلور به کلکسیون جواهرات و رویدادهایی که سبب شد همسرانش این کلکسیون را در طول چند دهه برایش خریداری کنند، بیان می کند. این کتاب در نوامبر ۲۰۱۵ میلادی در ۲۵۶ صفحه توسط Antique Collector Club منتشر شد و بازتاب زیادی در بین علاقمندان به دنیای طلا و جواهرات پیدا کرد. درباره این کتاب، نقدهایی نوشته شده که خواندنش جالب هست.

در میان کلکسیون جواهرات الیزابت تیلور ، دست بند و گردن بندهای زیبا و جالبی وجود دارد که بیش از همه به چشم می آید. یکی از قدیمی ترین اعضای کلکسیون جواهرات تیلور ، گردن بند سبک ویکتوریایی ایشان هست که از پلاک هایی شبیه بلیط تئاتر در آن استفاده شده است. فردی به نام ادیث هد، طراح جواهرات، این را به خانم تیلور هدیه کرد.

گردن بند هدیه داده شده به خانم تیلور

(تصویر گردن بند هدیه داده شده به خانم تیلور توسط خانم ادیث هد،طراح معروف)

گفته می شود که ادیث و تیلور در جریان ساخت فیلم های گوناگون، با هم همکاری داشته و سبب شد تا دوستی آن ها عمیق شود. دوستی که در آخر، منجر به هدیه داده شدن یکی از گردن بندهای خانم هد به تیلور شد. الیزابت تیلور از ادیت هد به عنوان مادر دوم خود یاد می‌کند و گاهی که می‌خواست از دیگران فاصله بگیرد به ادیت هد و همسرش بیل پناه می‌برد. پس از مرگ ادیت هد این گردنبند که پلاک‌های آن را در طول زندگی خود جمع‌آوری کرده بود بر طبق وصیت‌نامه به الیزابت تیلور هدیه کرد. در مجموعه جواهرات الیزابت تیلور دستبندهای بسیاری وجود دارد که یکی از آنها مربوط به دوران کودکی اوست و در خلال سال‌ها پلاک‌های مختلفی را به آن اضافه کرده است.

دستبندهای شیک و قیمتی الیزابت تیلور

(تصویر یکی از دستبندهای شیک و قیمتی الیزابت تیلور که توسط همسرانش به وی هدیه شد)

 در سال ۲۰۰۲ میلادی، الیزابت تیلور با همکاری یکی از دوستانش، کتابی ۲۴۰ صفحه ای با نام جواهرات دوست داشتنی من نوشت که توسط Simon & Schuster منتشر شد.

کتاب جواهرات دوست داشتنی من نوشته الیزابت تیلور

(کتاب جواهرات دوست داشتنی من، نوشته الیزابت تیلور )

این کتاب که توسط تیلور نوشته شد، نگاهی دارد به عشق و علاقه وافر الیزابت تیلور به طلا و جواهراتش و رویدادهایی که سبب شد، وی این جواهرات را تصاحب کند. موضوعی که تقریبا در کتاب بث برنشتاین هم به ان اشاره شده است. به هر حال خانم تیلور ، در زمره معدود سلبریتی های عالم سینما به شمار می رود که کلکسیون طلا و جواهراتش و راز و رمزهای پشت ان، بارها در کتاب ها و مجلات فشن و جواهرات منعکس شده است. او در این کتاب به مساله جالبی اشاره می کند.

وی می گوید: هنگامی که متولد شد، به مدت ۸ روز، چشمانش بسته بود. در روز هشتم، وقتی چشمانش را باز کرد، اولین چیزی را که مشاهده کرد، حلقه ازدواج مادرش بود. همین موضوع دست مایه ای شد تا الیزابت تیلور ، صاحب یکی از نفیس ترین کلکسیون های شخصی طلا و جواهرات دنیا شود.

کلکسیونی از برندهایی چون: Boucheron, Bulgari, Cartier, Chopard, Gerard, JAR, Ruser, Schlumberger, Tiffany, Van Cleef & Arpels, and David Webb که هر یک برای خود، صاحب سبک هستند. این مقولات در سایت الیزابت تیلور به تفسیر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

بیش از ۵ میلیون صفحه ایندکس شده در موتور جست و جوی گوگل درباره کلکسیون طلا و جواهرات الیزابت تیلور ،خود نشان دهنده میزان اهمیت این کلکسیون برای عاشقان طلا و فشن در سراسر جهان است.

الیزابت تیلور در شیراز

گفتنی است،الیزابت تیلور ،در سال ۱۹۶۷ میلادی به دعوت اردشیر زاهدی به ایران آمد و در مدت اقامت کوتاهش، از شیراز و آرامگاه حافظ نیز بازدید کرد.

 الیزابت تیلور در ایران

(تصویر حضور الیزابت تیلور در ایران – در آرامگاه حافظ شیرازی)

سفرهای هوایی الیزابت تیلور

(تصویری از سفرهای هوایی الیزابت تیلور به نقاط مختلف جهان که همواره با کلکسیون طلا و جواهرات نفیسی و مدلی از لباس های کلاسیک نیمه دوم قرن بیستم میلادی همراه است)

استایل های خیابانی الیزابت تیلور در دهه هفتاد

(از استایل های خیابانی الیزابت تیلور در دهه هفتاد میلادی)

سوییت های سفید رنگ الیزابت تیلور

(کلکسیونی از پان سوییت های سفید رنگ الیزابت تیلور)

دیدار الیزابت تیلور با نانسی ریگان و دونالد ریگان

(تصویری از دیدار الیزابت تیلور با نانسی ریگان و دونالد ریگان رییس جمهور سابق آمریکا)

کلکسیون مد و لباس الیزابت تیلور

(تصویری از کلکسیون مد و لباس الیزابت تیلور در کنار ادی فیشر در دهه پنجاه میلادی در آمریکا)

خیابان گردی های الیزایت تیلور در آلمان

(تصویری از خیابان گردی های الیزابت تیلور در آلمان در کنار سارا موتر)

الیزایت تیلور و همسرش مایکل ویلدینگ

(تصویری از الیزابت تیلور و همسرش مایکل ویلدینگ (MICHAEL WILDING) را در سال ۱۹۵۳ میلادی مشاهده میکنیم که فرزند هشت ماهه ان ها:‌مایکل در دستان الیزابت تیلور جوان است)

تصویری از الیزابت تیلور جوان

(تصویری از الیزابت تیلور جوان را شاهد هستیم که با طرح نقطه های مشکی پولکا (POLK DOT) و پایپونی مشکی رنگ، طرحی از لباس های زنان در سال ۱۹۴۵ میلادی را نشان می دهد)

تیلور جوان

(تیلور جوان در دهه هشتاد قرن بیستم میلادی)

 فیلم های الیزابت تیلور

(صحنه ای از یکی از فیلم های الیزابت تیلور که ایشان را در کنار ریچارد بورتون، پنجمین همسرش مشاهده میکنیم)

الیزابت تیلور که بود؟

کلکسیونی از لباس ها و جواهرات این شخصیت هنری را در بالا مشاهده کردیم. او که با نام LIZ شناخته می شد، ۲۷ فوریه ۱۹۳۲ میلادی در انگلیس بود که در سال ۲۰۱۱ میلادی در لس آنجلس آمریکا درگذشت. او را معروف ترین بازیگران انگلیسی-آمریکایی قرن بیستم می دانند. بازی در فیلم های معروف تاریخ سینمای قرن بیستم میلادی مانند کلئوپاترا (محصول ۱۹۶۳ میلادی)، چه کسی از ویرجینیا ولف می ترسد (محصول ۱۹۶۶ میلادی)، گربه ای روی شیروانی داغ (محصول ۱۹۵۸ میلادی) وی را به یکی از مطرح ترین چهره های سینمایی جهان تبدیل کرد.

شروع فعالیت های هنری و تبلیغاتی او از سن سیزده سالگی بود که وی را در فیلم ولوت ملی (محصول ۱۹۴۴ میلادی) مشاهده میکنیم. جنگ جهانی سبب شد که او به همراه خانواده اش عازم لس انجلس شود و بازیگری را آغاز کند. دوران طلایی هالیوود را باید مدیون بزرگانی چون الیزابت تیلور ، سوفیا لورن و همفری بوگارت دانست. بازی های تحسین بر انگیز او در فیلم های سینمایی دهه شصت میلادی سبب شد که وی در سال های ۱۹۶۱ میلادی و ۱۹۶۷ میلادی برای فیلم های پاتر فیلد ۸ و چه کسی از ویرجینیا ولف می ترسد، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شود.

کلکسیون طلا و جواهرات الیزایت تیلور

(تصویری از کلکسیون طلا و جواهرات الیزابت تیلور که ایشان را در کنار مایکل جکسون اسطوره پاپ قرن بیستم مشاهده میکنیم)

او سه باز نیز پیش و پس از این نامزد اسکار شده بود. عشق او با ریچاد برتون در صحنه فیلمبرداری کلوپاترا سبب شد تا ان ها با یکدیگر ازدواج کرده و ۱۱ سال با هم زندگی کردند و یکی از تاریخی ترین کلکسیون جواهرات سلبریتی های قرن بیستم را ایجاد کنند. ماندگار ترین نقش های الیزابت تیلور فقید را میتوان در کنار این هنرپیشه مشاهده کرد که به ۱۲ فیلم می رسد.

نامزد اسکار

نهمین سالگرد تولید الیزات تیلور

ترانه I LOVE YOU ELIZABETH که مایکل جکسون در سال ۱۹۹۷ میلادی به مناسبت شصت و نهمین سالگرد تولید الیزابت تیلور برای او سرود، نشانه ای از علاقه این دو اسطوره موسیقی پاپ و سینمای قرن بیستم به شمار می رود. همان طور که در ابتدای گفتار هم عنوان شد، یکی از الماس های گران قیمت در کلکسیون جواهرات الیزابت تیلور متعلق به هدیه مایکل جکسون به ایشان است. جالب است که بدانید در جریان دادگاه های معروف مایکل جکسون در اواسط دهه نخست قرن بیست و یکم که وی به کودک آزاری  متهم شده بود، الیزابت یکی از طرفداران سر سخت این اسطور موسیقی پاپ جهان به شمار می رفت.

سوفیا لورن و مایکل جکسون

(عکسی کمتر دیده شده از الیزابت تیلور که وی را در کنار دو اسطوره موسیقی و سینمای جهان: سوفیا لورن و مایکل جکسون نشان میدهد و امضای آنان بر روی عکس نیز مشهود است)

تیلور و جکسون

(دو اسطوره در یک قاب)

همسران الیزابت که هر یک نامدارانی بودند: کنراد هلیتون جونیور، مایکل ویلدینگ، مایک تاد، ادی فیشر، ریچاد برتون، جان وارتر و لاری فورنتسکی، بخشی از زندگی پر فراز و نشیب الیزابت را پدید آوردند.

همسران الیزابت

الیزایت تیلور در کنار بیل کلینتون رییس جمهور سابق آمریکا

( الیزابت تیلور در کنار بیل کلینتون رییس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۰۱ میلادی)

الیزابت تیلور در کنار نانسی ریگان

( الیزابت تیلور در کنار نانسی ریگان در مهمانی کاخ سفید)

الیزابت تیلور در کنار بیل کلینتون

( الیزابت تیلور در کنار بیل کلینتون، رییس جمهور سابق آمریکا و هیلاری و چلسی دخترش)

همراهان گرامی

برای آشنایی با دنیای مد و لباس سلبریتی های ایرانی و خارجی هر روز سرویس مد گردی لوکس تهران را دنبال کنید و نظرات و پیشنهادات خود را برای ارتقا مطالب سایت در اختیار ما قرار دهید.

به نظر شما کدام یک از طرح جواهرات الیزابت تیلور جذاب تر است؟

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا