استایل و مد بانوان

اصول انتخاب مدل مانتو مجلسی به رنگ سال

مدل مانتو مجلسی شیک

نکاتی درباره لباس پوشیدن و انتخاب مدل مانتو مجلسی شیک

انتخاب لباس در بهار  کار خیلی سختی  نیست.  چرا که هوا نه سرمای زمستان  را دار و معمولا نه گرمای تابستان.  یکی از بهترین تیپ ها و طراحی استایل های را آقایان و بانوان شیک پوش مشکل پسند، میتوانند در فصل بهار در اختیار  داشته و چشم ها را مجذوب خلاقیت طراحی مد و لباس خود کنند. اگر چه پاییز هزار رنگ، فصل عاشقان است، اما  فصل ربیع، زمانی است که میتوان هم رنگ طبیعت هزار نقش شد و از تناژ  رنگ های شاد، الهام گرفت  و الهام  بخش شد. لباس پوشیدن و انتخاب لباس زنانه و دخترانه و مدل مانتو مجلسی در بهار امسال که با رنگ سال بنفش همراه شده است، دقت خاص خود را می طلبد که در راهنمای مصور امروز ارائه شده است.

با بهار گردی امروز سرویس مدگردی مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران همراه ما باشید.

حتما بخوانید :

۶۰ مدل مانتو تابستانی ؛ مناسب برای خانم های خوش لباس در تابستان

بهترین انتخاب ها برای مدل مانتو بهاره ۹۷

۵۰ مدل از جدیدترین مانتوهای بهاره مجلسی و اسپرت ۹۷

آنچه درباره توربان باید بدانیم

برای بانوانی که علاقمند هستند تا در مهمانی های نوروزی و مراسم  نیمه نخست سال، حجاب خود را با روش های خلاقانه ای در اختیار داشته باشند و به دنبال روشی به جز شال و چادر هستند،  توربان  (TURBAN) گزینه خوبی  است. البته همان طور که میدانید،  استفاده از ان در همه مکان ها با توجه به عرف کشور توصیه نمی شود. توربان ،  روش متداول برای حفظ حجاب است که سلبریتی های پرده نقره ای و موسیقی ایران معمولا در طراحی استایل های خود، از آن بهره  می برند.  توربان، مدتی است که به ترندی در طراحی مد و لباس بانوان به خصوص بانوان جوان شیک پوش تبدیل شده  و شاهد گسترش  آن در استایل  بانوان جوان در مراسمات عمومی و خصوصی هستیم.

استایل مد و لباس کتایون ریاحی توربان

(مدل مانتو مجلسی و استایل کتایون ریاحی در فوتوشوت های ژورنالیستی سال ۹۶)

در  مهمانی  ها، میتوانید از انواع و اقسام توربان های رنگی شیک و مجلسی استفاده کنید که البته نوع نگین دار و پاپیون دار آن با استقبال طرفداران توربان نیز مواجه شده است. نکته  ای که در انتخاب توربان اهمیت دارد آن است که حتما توربان با رنگ لباس و تناژ رنگی آن در تناسب بوده و خیلی کنتراست رنگ سنگین نداشته باشد تا نقش مثبت  آن در طراحی استایل، به جلوه منفی تغییر پیدا نکند.

مدل مانتو مجلسی شیک کتایون ریاحی در کنار پسرش

(نمونه ای از توربان های کتایون ریاحی. در این عکس، استایل جذاب مانتو فاخر و اوت کوتور کتایون ریاحی را در کنار پسرش در رویداد معرفی کتاب مرحوم عباس کیارستمی در تهران مشاهده میکنیم که بازتاب گسترده رسانه ای به خصوص در میان اهالی مزون و طراحی لباس داشت )

تیپ کتایون ریاحی در پشت صحنه سریال یوسف پیامبر

(تیپ کتایون ریاحی در پشت صحنه سریال یوسف پیامبر در نقش زلیخا)

مدل مانتو مجلسی بهاره کتایون ریاحی

(مدل مانتو مجلسی و بهاره کتایون ریاحی با گل های رنگارنگ)

استایل روسری و کت مجلسی کتایون ریاحی

(استایل روسری و کت مجلسی کتایون ریاحی روی جلد مجله استایل)

توصیه شده است که توربان را همرنگ یکی از لباس های خود انتخاب کنید تا جلوه گری بیشتری به استایل شما بدهد. کتاریون ریاحی، هنرپیشه پیشکوست سینما و تلویزیون  ایران از جمله  افرادی  است که هم  چون لیلا حاتمی و ترانه علیدوستی، در فرش قرمز مراسم هنری خارج از کشور، در طراحی استایل خود از توربان بهره  می گیرد.  البته مدل های اکسسوری دار توربان هم، با وجود گران بودن، در ایجاد مدل  فاخر در طراحی لباس  و استایل بانوان جوان نقش مهمی دارد.

حتما بخوانید : مدگردی با بهاره رهنما

توربان مشکی رنگ ترانه عیلدوستی

(توربان مشکی رنگ ترانه عیلدوستی)

مدل توربان و لباس فاخر شیک و مجلسی بلند لیلا حاتمی

(مدل توربان و لباس فاخر شیک و مجلسی بلند لیلا حاتمی در فرش قرمز جشنواره کن فرانسه)

رنگ و طرح توربان لیلا حاتمی

(به تناسب رنگ و طرح توربان لیلا حاتمی با لباس اوت کوتور ایشان توجه کنید)

توربان را میتوانید زیر شال های رنگی و مجلسی نیز استفاده کنید که این قضیه برای بانوانی که دوست دارند تا همواره شال های خود را آزاد و رها بر روی  سر  قرار دهند، گزینه خوبی برای پنهان کردن موها  و حفظ حجاب در محیط های عمومی مرتبط با این استایل است. اگر توربان زیر شال رها قرار می گیرد، برای حفظ  استایل خود می بایست، همرنگ بوده  تا کنتراست رنگ، اصطلاحا در ذوق نزند. پس همیشه رنگ توربان را به خصوص در استایل های نوروزی که تنوع بازدیدها و مراسم زیاد است، در ارتباط با تناژ رنگ شال انتخاب کنید و مدل ساده آن،  میتواند جلوه بیشتری به توربان شما بدهد.

نحوه بستن صحیح و خلاقانه توربان

(نحوه بستن صحیح و خلاقانه توربان، میتواند استایل جذابی را برای بانوان به خصوص دختران در پوشش های بهاره  و تابستانی به ارمغان آورد)

رنگ مانتو در ست های بهاری

انتخاب رنگ مانتو مجلسی در ست های بهاری

همان طور که می دانید، رنگ  سال  ۲۰۱۸ میلادی توسط  موسسه  PANTONE،  رنگ بنفش  (ULTRA  VIOLET) انتخاب شد و انتظار  می رود که در بهار و تابستان ۹۷،  از رنگ بنفش در طراحی مانتو و پوشش  های کژوال خیابانی و شیک بانوان به خصوص جوانان در مراسم خصوصی استفاده شود. اتفاقا رنگ بنفش، رنگ  همراه  و همگام با طبیعت بوده و ما شاهد گل و گیاه های بسیاری به رنگ خوش رنگ و انرژی بخش بنفش هستیم که گل زنبق، یکی از انهاست که به  عنوان رایحه مهم  در طراحی نت های عطر شاداب نیز کاربرد دارد.

مدل مانتو مجلسی بلند بنفش رنگ

(مدل مانتو مجلسی شیک بهاره بلند بنفش رنگ)

مانتو بنفش مخمل طرح کت

(مانتو بنفش مخمل طرح کت را در سمت راست و مانتو  بنفش اسپرت طرح دار را در سمت چپ مشاهده میکنید)

مدل مانتو مجلسی رنگ سال ۹۷

(مدل مانتو مجلسی شیک بنفش (رنگ سال ۹۷) طرح دار)

مدل مانتو مجلسی دخترانه جلو باز

( مدل مانتو مجلسی دخترانه جلو باز بنفش طرح دار)

چگونه رنگ بفنش را با رنگ های گرم ست کنیم؟

این سوال بسیاری از بانوان جوانی است  که قصد دارند در سال ۹۷ به  خصوص بهار ۹۷، مانتوهای بنفش رنگ خود را با پوشش هایی به رنگ  گرم ست کنند.  توجه داشته باشید که رنگ زرد، یکی از جذاب ترین رنگ ها در طراحی مد و لباس است  و بر اساس انرژی این رنگ که تاثیر خوبی بر روی ذهن و چشم  دارد، میتوان  حس انرژی مثبت را با لباس  های زرد رنگ به دیگران انتقال داد.

مانتو تمام آستر دوزی شده مدل مانتو مجلسی شیک

(طرح مانتو تمام آستر دوزی شده بهاره زرد رنگ الناز شاکردوست، هنرپیشه سینما و تئاتر ایران)

مدل مانتو مجلسی زرد رنگ

(از کالکشن مانتوهای زرد رنگ الناز شاکردوست که توسط مزونی در تهران در سال ۹۵ دوخته شد)

مدل مانتو مجلسی زرد بهاره کیان افشار

( مدل مانتو مجلسی زرد بهاره کیان افشار)

رنگ زرد، در گروه رنگ های گرم  قرار داشته و  اتفاقا رنگ مکمل بفنش به شمار می  رود. رنگ  زرد در کنار رنگ بنفش که  رنگ سال ۹۷ است، میتواند سه رنگ  اصلی را بوجود آورند. اگر لباس شما ست  زرد و بنفش  باشد، یعنی این رنگ ها در  طراحی لباس شما  به کار رفته، میتوانید از رنگ  زرد یا تناژهای  مختلف رنگ بنفش استفاده  کنید.

ست جذاب مانتو زرد با بنفش

(ست جذاب زرد با بنفش)

 مثل رنگ بنفش  یاسی یا رنگ بنفش  تیره.  همه این  ها در  ست کردن بنفش  با رنگ های گرم، خوش ترکیب و استایل  جذابی را  برای  شما به ارمغان می اورد که با روح رنگارنگ  طبیعت در  فصل بهار ایران زمین نیز همراه می باشد.

مانتو بنفش یاسی

(بنفش یاسی)

توجه داشته  باشید که رنگ  بنفش، رنگ  فاخر و شکوه  است  و حس کمال  گرایی و شکوه  آفرینی را جلوه گر می  کند. رنگ قدرت و اغواگری و رنگی شیک و کاریزماتیک  برای کسانی  که دوست دارند  حس برتری فکری در طراحی استایل را القا کنند. توصیه میکنیم درسال ۹۷،  با تنازهای رنگ  بنفش  و روانشناسی آن ها آشنا شوید.

لباس مجلسی بادمجانی و یاسی

رنگ های جذاب و هیجان انگیزی چون ارغوانی که همچون زرشکی، رنگ کمتر دیده شده در استایل مردمان روزگار ما در شهرهای شلوغ و پر ترافیک و پر استرس است، در کنار بادمجانی و یاسی و بنفش مایل به آبی، از اقسام رنگ  بنفش بوده که آن را در طراحی استایل خود در نظر داشته باشید. گاهی توربان به این رنگ یا شال به این رنگ ها یا اکسسوری ریز و درشت به این رنگ، تاثیر زیادی در شکوه استایل بفنش رنگ خواهد داشت.

طرح مانتو کتی بادمجانی

(طرح مانتو کتی بادمجانی)

اگر از تناژهای بنفش که به قرمز نزدیک است در  طراحی استایل خود استفاده کنید، این رنگ ها از تناژهای متمایل به رنگ آبی، حس گرم تری را القا می کند. مثلا، رنگ بادمجانی و رنگ باشکوه و مجلل ارغوانی، از تناژهای رنگ بنفش بوده که در طراحی  استایل بانوان جوان در بهار ۹۷، طنازی  خاصی  را جلوه  گری می کند.

اگر میخواهید یک  رنگ  خیلی خاص  را برای ست کردن با مانتوهای بنفش رنگ  مجلسی و بهاره  در اختیار داشته  باشید، توصیه میشود که از رنگ طوسی استفاده کنید. طوسی، رنگ خنثی بوده و بیش از سایر رنگ های خنثی با بنفش هارمونی  دارد. نکته ای  که باید در نظر داشته باشید آن است که طبق نظر مشاوران مد و لباس، رنگ بنفش تیره، یاسی و بنفش مایل به آبی با طوسی روشن، هارمونی بیشتری را جلوه  می  کند.

ترکیب طوسی و زرد در مدل مانتو مجلسی شیک

(ترکیب طوسی و زرد)

در انتخاب رنگ ست های  بهاری و تابستانی، تنوع زیادی در اختیار  شما است و میتوانید تناژهای  رنگ شاد مانتوهای اسپرت و مجلسی را با شلوار و کیف و کفش گوناگون ست کنید. همان طور که در بالا گفتیم، اگر قصد ست کردن مانتو بهاره بنفش رنگ با کیف و کفش و اکسسوری دارید، رنگ هایی که کنتراست معقولی با این رنگ داشته باشند توصیه  شده  است. همواره  دقت کنید در انتخاب رنگ مانتو در ست های بهاری، تناسب رنگ ها حفظ شود تا جشنواره  ای از رنگ هایی که ارتباط و تناسب معنایی با یکدیگر در طراحی استایل شما ندارند، ظاهر نشود.

تاثیر گلبهی در طراحی استایل های بهاری

مانتو گلبهی مجلسی و اسپرت

(انواع طرح هایی که برای مانتو گلبهی مجلسی و اسپرت می توان در نظر گرفت)

همواره قاعده مهمی در طراحی استایل است که در لباس سلبریتی هایی چون کیت میدلتون (ملکه مد جهان)  نیز  مشاهده می شود و آن اصل سادگی در طراحی استایل است. گاها جذاب ترین استایل ها در اختیار ساده ترین استایل  ها است که هر چیز بر اساس منطقی جای گذاری شده است. یکی از  رنگ  های به ظاهر ساده اما فوق  العاده  جذاب در طراحی استایل های  بهاره را میتوان علاوه بر بنفش،  رنگ گلبهی دانست.

ترکیب رنگ مانتو طوسی و صورتی

(گلبهی را میتوانید با این رنگ ها ست کنید)

ست گلبهی بهاره کیان افشار

(ست گلبهی بهاره کیان افشار)

مدل مانتو مجلسی ساده گلبهی برای بانوان کوتاه قد

( مدل مانتو مجلسی جلو باز ساده گلبهی برای بانوان کوتاه قد)

بیشتر بخوانید : معرفی رنگ سال ۲۰۱۹

اگر در ست های مانتو بهاری به دنبال رنگ های شاد و همراه طبیعت هستید، توصیه میکنیم که از رنگ گل بهی  استفاده  کنید که  هم چون رنگ زرشکی،  رنگی است که در  طراحی استایل بانوان به  خصوص دختران، کمتر  دیده می شود. ست کردن گلبهی، با اضافه کردن مقداری از تناژ رنگ زرد به رنگ طوسی در طراحی استایل، ساختار جذابی  را خلق  میکند. گلبهی از  رنگ های شاد، ملایم و خوش رنگ است که حتی مقدار کمش  هم مانند صورتی،  قدرت نمایی بالایی در  طراحی مد و لباس و دکوراسیون دارد.

مدل مانتو مجلسی گلبهی روشن

( مدل مانتو مجلسی گلبهی روشن شیک که کاری از آیدا رحیمی، طراح لباس است)

گلبهی رنگ نارنجی مایل به قرمز یا رنگی بین صورتی و نارنجی است. گزینه ای عالی و خاص برای خاص پوشان و مشکل پسندان که دوست دارند از رنگ جذابی در طراحی استایل مانتو بهاره و تابستانه استفاده  کنند. البته توجه داشته باشید که رنگ گل بهی، تناژ های رنگ مختلفی از تیره تا تقریبا روشن داشته  که انتخاب آن، بستگی به  رنگ پوست و نوع استایل و ترکیب رنگ لباس شما تعیین می شود و بهتر است این کار را در اختیار مشاوران مد قرار دهید.

مدل مانتو مجلسی جلو باز مجلسی گلبهی

(مانتو جلو باز مجلسی گلبهی که با رنگ سفید ست شده  است و طرح جذابی برای استایل های بهاره بانوان جوان است)

مانتو جلو بسته مجلسی گلبهی

طرح مانتو جلو بسته گلبهی روشن

(طرح مانتو جلو بسته گلبهی روشن)

البته  امکان استفاده از گلبهی روشن و تیره در  یک ست لباس  وجود دارد و کنتراست رنگ خوبی با رنگ های  تیره مثل طوسی دارد. البته  توصیه شده که لباس های گلبهی مثل مانتوهایی به این  رنگ را با رنگ  های روشن در بهار ست کنید. مخصوصا رنگ سفید یخچالی، که گزینه مطلوبی برای ست شدن با رنگ گل بهی در استایل های بهاره به شمار می رود.

هر چقدر در انتخاب رنگ های مکمل به  خوبی اقدام  کنید،  رنگ  پایه در طراحی استایل شما بهتر ظاهر می  شود. مثلا  ست کردن رنگ لیمویی روشن با گلبهی، یکی از انتخاب های جذاب در  طراحی استایل بهاره بانوان شیک پوش است.

چگونه رنگ کرم و رنگ مشکی را در استایل های بهاری ست کنیم؟

از رنگ مشکی هم  میتوان در  طراحی استایل های  شاد بهاری بهره برد. به شرط اینکه بتوانید با رنگ های مکمل  متضاد رنگ  مشکی آشنا شده  و تاثیرگذاری آن را در طراحی مد و لباس و نگاه بیننده ، افزایش دهید. رنگ هایی  مانند مشکی، شیری، رنگ  استخوانی و حتی کرم، در گروه رنگ های خنثی قرار می گیرند. همواره دیده اید که رنگ های سفید و سیاه یا مشکی و هم چنین رنگ کرم و طوسی، با هم در رنگ بندی لباس آقایان و بانوان زیاد مشاهده  می  شود. بنابراین اگر به دنبال ترکیب جذابی با مشکی هستید، از رنگ های خنثی کرم  استفاده کنید.

در طرح های کرم و مشکی، معمولا از پارچه  های بدون طرح استفاده می شود که بهتر  است  در این  ترکیب، از  پارچه  های  کرپ مازراتی طرح دار استفاده کنید.  اتفاقا ترکیب کرم و مشکی در پارچه های طرح  دار، تاثیرگذاری بیشتری تا پارچه  های طرح  ساده دارد.

مدل مانتو مجلسی کرم بژ نوار مشکی

( مدل مانتو مجلسی کرم بژ نوار مشکی)

مدل مانتو مجلسی کرم شکلاتی

( مدل مانتو مجلسی شیک کرم شکلاتی)

ست کردن یک مانتو کرم با طرح مشکی و قهوه ای با شلوار کرم روشن، ست جذابی است. همین طور، مانتو طرحدار سفید و مشکی، با شلوار کرم، شال کرم و سیاه و کیف و کفش استخوانی، جذابیت زیادی در استایل های  بهاری دارد که به آن  توجه داشته باشید.

راهنمای ست کیف و کفش بهاره ۹۷

یکی از بهترین راه ها برای طراحی استایل بهاره، استفاده از کیف های دستی مجلسی و اسپرت در استایل های بهاره است که وقتی با کفش های مجلسی و اسپرت رنگارنگ  ست شود، شکوه خاصی را به استایل های کاریزماتیک  می بخشد.  اگر در طراحی لباس شما، کفش  خوبی به کار رود، در واقع از  یک اکسسوری جذاب برای طراحی استایل برخوردار خواهید بود.

مانتو با تناژهای رنگ بنفش با رنگ زرد

(به این طرح زمستانه  نگاه کنید که چگونه تناژهای رنگ بنفش با رنگ  زرد، ترکیب فوق العاده  ای خلق کرده است. همین  ترکیب را در طراحی تیپ های بهاره در نظر داشته باشید)

ناگفته پیداست که جنس  و کیفیت کیف  و کفشی  که در طراحی  استایل بهاره  به  کار می برید ، در جذابیت  آفرینی  استایل  نقش مهمی دارد. یکی از روش های مهم در انتخاب کفش  بانوان، ست کردن آن با کیف است.  همیشه در  زمان خرید کفش، به این فکر کنید که قرار است این رنگ و طرح کفش، با چه کیفی ست شود.

همواره ست کیف و کفش خود را به رنگی انتخاب فرمایید که نه تنها با مانتو و شالی که قصد پوشیدن  آن را دارید هماهنگ باشد، بلکه این امکان برای شما فراهم باشید تا آن را بتوانید  با سایر لباس  های خود نیز  استفاده کنید  و محدویت  استفاده آن زیاد نباشد.

کیف و کفش عسلی

(طرح کیف و کفش عسلی)

مثلا، کیف و کفش عسلی چرمی،  همواره با رنگ سورمه  ای مانتو وشلوار، هماهنگی زیادی دارد.  نکته  مهم  بعدی  که باید در  انتخاب رنگ کیف و کفش در نظر داشت آن است که یکی از معیارهای مهم در انتخاب رنگ کفش، استفاده از رنگ هایی خواهد  بود که در مانتو یا روسری به کار می رود.  انتخاب کفش همرنگ مانتو یا روسری، استایل را خاص میکند. چراکه همرنگ بودن کفش و شلوار متعارف تر است.

 رنگ مانتو لاکچری و مدل مانتو مجلسی

(انتخاب رنگ مانتو لاکچری با رنگ و طرح کیف دستی استایل های مجلسی)

مدل مانتو مجلسی گلبهی

(طرحی جذاب از مدل مانتو مجلسی بهاره گلبهی که با شلوار بلند راسته سفید ست شده است)

مدل مانتو مجلسی

(مدل مانتوهای مجلسی طرح دار گلدوزی شده فاخر بلند طرح کتی)

مدل مانتو مجلسی طرح دار گلدوزی شده

( مدل مانتو مجلسی به همراه شلوار مجلسی مشکی که ست جالبی شده است)

طراحی استایل های بهاری با سرهمی زیر مانتو

حتی  در بهار ۹۷ هم  همچون  سالهای پیش شاهد استفاده از سرهمی در طراحی مد و لباس هستیم. سرهمی همانند توربان، همچنان ترند بوده و مدل های گوناگون و متنوع آن از جمله سرهمی های نخی ، بسیاری  توسط بانوان جوان استفاده میشود. سرهمی برای فصل بهار که هوا نه چندان سرد است و نه چندان گرم، انتخابی عالی به شمار می رود.

استایل های بهاری با سرهمی زیر مانتو

( مدل مانتو مجلسی سارافون سرهمی)

سارافون سرهمی

مدل مانتو مجلسی یا سارافون سرهمی

سرهمی را میتوان همراه با مانتو یاسارافون پوشید که ترکیبی جذاب و کژوال می باشد.  با اینکه مدل سرهمی به تن کسانی که پایین تنه درشتی دارند، ترکیب زیبایی نیست، اما چون در محیط بیرون با مانتو پوشیده میشود، این گروه از خانم ها نیز میتوانند از آن استفاده نمایند.

بانوان قد بلند در  طراحی استایل بهاری، از سرهمی استفاده کنند که بلند تر دیده می شوند.

استایل های بهاری زیتونی

طراحی مد و لباس با مانتوهای زیتونی برای بهار  ۹۷ را جدی بگیرید. رنگی کمتر دیده شده در انتخاب لباس های بهاره و تابستانه که جذابیت رنگ و انرژی بسیاری دارد. رنگ زیتونی، بر خلاف تصور عموم، رنگ پیر زن ها و میانسال ها نیست. امروزه با ورود طراحان خلاق و نوآور در مزون های سراسر کشور، شاهد ترکیب های رنگ فوق العاده ای در دوخت مانتوهایی برای بانوان جوان با  تناژ رنگ زیتونی هستیم.

کیف و کفش زیتونی

از رنگ زیتونی، بیش تر برای مانتو و شلوار استفاده میشود. مدل های کیف و کفش زیتونی، محدود است و به همین دلیل نمیتوان کیف و کفش زیتونی را یک گزینه دائمی در نظر گرفت. توجه داشته باشید که از آنجا که زیتونی از ترکیب زرد و مشکی بدست می آید، رنگ پوست های خاصی با این ترکیب ست می شود و این فاکتور را باید در انتخاب شال و روسری در نظر گرفت. رنگ زیتونیدر طراحی استایل های بهاری با رنگ های کرم، مشکی، قهوه ای روشن و  خردلی توصیه می شود.

تیپ زدن با مانتوهای بلند اسپرت و مجلسی

  • مانتوهای بلند و نخی: این مدل  مانتوهای بهاره، معمولا با کفش ورزشی و شلوار جین، گزینه جذابی است. مخصوصا  برای بانوانی که ساق  پای درشتی  دارند.
  • مانتوهای ماکسی  مجلسی: خانم های قد بلند از این تیپ در استایل های بهاره استفاده کنند.
  • بانوان قد کوتاه: همواره از مانتوهای بلند استفاده نکنید تا قدشما کوتاه تر به نظر نیاید.
  • اگر اندام گلابی شکل دارید: از مدل های مانتو نیمه فون استفاده کنید که در قسمت پایین مانتو  تنگ نشود.
  • بانوان درشت اندام: اگه بالا  تنه شما درشت  است یا شکم برجسته دارید، برای لاغر تر  به نظر  آمدن، از مانتوهای برش راسته  استفاده کنید.  از انتخاب  مانتوهای تنگ که  برجستگی  سینه  دارد پرهیز کنید.

تیپ های مانتو یاسی را جدی بگیرید

اگر  علاقمند به رنگ سال ۹۷ (بنفش) هستید، رنگ یاسی را جدی بگیرید که در نیمه  نخست سال که هوا گرم است و طول روز  زیاد، انتخاب رنگ خوبی برای بانوان مشکل پسند و شیک پوش است همان طور که می دانید،  رنگ بنفش، ترکیبی از  آبی و قرمز بوده  و رنگ مکمل  زرد بوده و کنتراست خوبی  را به نمایش می گذارد.

مدل مانتو مجلسی یاسی

برای ست کردن یاسی، میتوان از لباس  های  نارنجی، پرتقالی و حتی لیمویی استفاده  کرد که کنتراست جذابی را برای پوشش  شما به  ارمغان می آورد. قرار گیری رنگ یاسی با نارنجی ، حتما ست رنگی گرم تری در  قیاس با زرد و یاسی  دارد. رنگ یاسی به دلیل تناژهای رنگی که دارد، تنوع  رنگ خوبی را به شال و کیف  و کفش طرح دار و اکسسوری های رنگارنگ می دهد.

۱۵ نکته در انتخاب مدل مانتو مجلسی و اسپرت بهاره

  • یکی از ست های  رنگی جذاب  که به تازگی  به  فهرست ترندهای مجبوب  سال ۹۷ اضافه  شده است، ست  ارغوانی با رنگ سال (بنفش)  می  باشد. در  این  ست ها، بنفش،  رنگ اصلی و ارغوانی، رنگ مکمل می باشد.
  • در بهار ۹۷، از   مانتوهای بنفش تیره رنگ در  طراحی استایل مجلسی و اسپرت استفاده کنید.
  • در ست لباس بهاره با رنگ بنفش، از رنگ های تیره مثل طوسی و دودی استفاده نمایید.
  • ست لباس بهاره شما،  میبایست در  تناسب با رنگ پوست شما باشد. اگر رنگ پوست تیره دارید، از رنگ های یاسی و خاکستری نسبتا روشن به جای رنگ سیاه در  طراحی استایل  بهاره  استفاده  کرده  تا جلوه  بیش  تری به استایل  خود  بدهید.

مدل مانتو مجلسی تیره بهاره کیان افشار

( مدل مانتو مجلسی تیره بهاره کیان افشار)

  • رنگ نقره  ای، رنگ جذابی برای ست کردن لباس های  بهاره بنفش رنگ بانوان جوان می باشد.
  • در طراحی مد و لباس بهاره، از مانتوهای به رنگ کالباسی استفاده کنید. مدل مانتوهای کالباسی اسپرت و مجلسی در حال افزایش بوده  و این رویه در سال ۹۷ بیشتر  مشاهده می شود.
  • به منظور استفاده از مانتوهای کالباسی، از تناژ رنگ های  تند که تضاد زیبایی با رنگ روشن کالباسی دارند استفاده کنید و رنگ  خاص زرشکی و سورمه ای، گزینه  ای فوق العاده  خواهد بود.
  • رنگ صورتی روشن یا پوست پیازی،از جمله رنگ هایی است که ست خوبی را با مانتوهای کالباسی به ارمغان می اورد.

مدل مانتو مجلسی روشن آزاده صمدی

( مدل مانتو مجلسی و روشن آزاده صمدی)

 مانتو بهاره ترلان پروانه

(مدل مانتو مجلسی بهاره ترلان پروانه)

مانتو قرمز جلو باز مجلسی بهاره کیان افشار

(مدل مانتو مجلسی قرمز جلو باز مجلسی بهاره کیان افشار)

مدل مانتو مجلسی شیک بهاره نیکی کریمی

( مدل مانتو مجلسی شیک نیکی کریمی در دو قاب)

  • رنگ های تیره مثل طوسی در کنار رنگ کالباسی، رنگ جذابی در طراحی استایل خواهد بود.
  • رنگ ارغوانی و البته  آلبالویی،  رنگ های تند  زیبایی در کنار رنگ  کالباسی خواهد بود.
  • مانتو شنل دار و آستین شنلی ، برای بانوان قد کوتاه و قد بلند در  طراحی استایل های  بهاره توصیه می شود.

مدل مانتو مجلسی شیک شنلی

  • مانتوهای شنلی رامیتوان با مدلهای گوناگون و متنوع شلوار و کفش ست کرد. اما درست کردن آن، حتما به  قد و وزن و رنگ پوست و رنگ بندی مانتو توجه کنید. مخصوصا اگر مانتو شنلی به  رنگ سال در نظر دارید، کنتراست رنگ ها رعایت شود.

مدل مانتو مجلسی شیک بهار۹۷

( مدل مانتو مجلسی و کتی، گزینه خوبی برای مانتوهای ساده شیک بهار۹۷ است)

  • استفاده از کفش کالج با شلوار جین جهت ست کردن با مانتوهای شنلی توصیه می شود.
  • اگر شما فردی لاغر اندام هستید، از مدل های کمردار مانتو شنلی بهاره استفاده  کنید که کمر آن میتواند با اکسسوری های ریزی،  ظریف کاری شود تا مکمل جذابی برای استایل شما باشد.
  • بانوانی که سینه بزرگ دارند، از مانتوهای شنل دار استفاده نکنند و به جای آن، از مانتوهای آستین شنلی بهره ببرند.

دنیای مد و لاکچری گردی را هر  روز در لوکس تهران دنبال کنید.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا