استایل و مد بانوان

مدل های جذاب لباس عروس و نامزدی با راهنمای انتخاب

لباس عروس و نامزدی

همه آنچه درباره طرح و انتخاب لباس عروس لازم است بدانید

لباس عروس ، یکی از رویایی ترین پوشش هایی است که بانوان در طول زندگی بر تن می کنند و خاطره انگیز ترین شب زندگی خود را جشن می گیرند. پوشیدن لباس عروسی ، شیرین ترین لحظات زندگی عروس و داماد را تشکیل می دهد و به همین خاطر، در طراحی و دوخت و انتخاب و خرید آن، بر خلاف دیگر لباس ها ، بسیار دقت می شود.

بر خلاف تصور خیلی ها که فکر می کنند این جامه  فاخر  و به یاد ماندنی، بهتر است باز و اصطلاحا خیلی غربی باشد تا شیک و جذاب به نظر برسد، اما روندهای جدیدی که در طراحی و دوخت و محبوبیت پوشاک پوشیده جذاب در کشورهای مختلف جهان بوجود آمده، نشان گر این واقعیت است که می توان البسه خاطره انگیز ترین شب زندگی  را با طرح های: پفی، اسکارلت اوهارایی یا پورنووایی، با طرح ها و نقش های مفهومی و فوق العاده جذاب پوشیده همراه کرد.

حتما بخوانید : گرانترین لباس عروس های جهان

هنرپیشه معروف فیلم برباد رفته و لباس عروسش

(ویوین لی، هنرپیشه معروف فیلم برباد رفته در نقش اسکارلت اوهارا)

لباس عروس پوشیده غیر سفید رنگ

(وقتی سادگی می تواند تعریف جذابیت در یک روز باشکوه با طرح پوشیده غیر سفید رنگ باشد)

یکی از روندهای تاثیر گذار در طراحی این نوع جامه خاطره انگیز در چند سال اخیر را می توان با رونمایی از لباس عروسی کیت میدلتون (Kate Midelton )، عروس ملکه انگلیس که از وی به عنوان ملکه مد جهان یاد می کنند، مشاهده نمود که بر خلاف بسیاری از لباس های عروس پرنسس هایی که تا کنون دیده بودیم، بلند و پوشیده بود.

لباس عروس ملکه مد جهان

(ملکه مد جهان را با یکی از تاثیر گذار ترین لباس هایش در یک دهه اخیر مشاهده می کنید)

حتما بخوانید : گشتی در انواع مدل های لباس عروس بچه گانه

گر چه پوشش سفید رنگ کیت، جامه ای  لاکچری و  محجبه نبود، اما بسیار ساده و بخشی از جذابیت خاص خود را که بازتاب گسترده رسانه ای پیدا کرد را می توان در همین فاکتور دنبال کرد.

 لباس نامزدی ویکتوریا

(طرح لباس نامزدی ویکتوریا، دختر پادشاه سوئد)

گزارش امروز سرویس هنری لوکس تهران، شما را به جشنواره ای از لباس های عروس جذاب پوشیده می برد که می تواند الهام بخش طراحان مزون ایرانی و انتخاب دوشیزه هایی باشد که امسال، قصد انتخاب و الگو برداری از طرح های پوشیده را دارند.

با ما همراه باشید.

آنجلینا جولی در این پوشش سفید جذاب

(آنجلینا جولی در این پوشش سفید جذاب، در زمان ازدواج با براد پیت، جامه ای بر تن کرد که اگر چه محصول خاند مد ورساچه بود، اما توسط فرزندانش، نقاشی  باران شد و بازتاب جهانی پیدا کرد)

لباس نامزدی آیشواریا رای

(تصویری از اکسسوری  های به  کار  رفته در  طراحی لباس نامزدی آیشواریا رای، هنرپیشه مشهور  بالیوود و همسر  آبیشک  باچان)

 لباس عروس سنتی سری دوی

( لباس عروس سنتی سری دیوی که دستان حنا زده را با ساری ست کرده است)

طرح لباس عروس AMAL

(طرح لباس عروس  AMAL،  همسر جدید جورج کلونی)

لباس عروس جنیفر لوپز

(طرح لباس عروس جنیفر لوپز- محصولی  از VERA WANG)

لباس عروس ناتالی پورتمن

(طرح لباس عروس ناتالی پورتمن محصولی از DIOR)

لباس پیپا میدلتون در جشن ازدواج خواهرش

(طرح لباس پیپا میدلتون در جشن ازدواج خواهرش کیت میدلتون)

طرح لباس عروس پیپا میدلتون

(طرح لباس عروس پیپا میدلتون، خواهر کیت میدلتون)

 لباس عروس تور دار بلند کیم کارداشیان

(تصویریا از لباس عروس تور دار بلند کیم کارداشیان که حتی در زمان  ازدواج  هم دست از سلفی بازی بر  نمی دارد. او را ملکه سلفی های اینستاگرام (SELFIE  QUEEN)  خطاب می کنند و در فهرست پر فالور ترین سلبریتی  های این شبکه اجتماعی قرار دارد)

لباس عروس: از طراحی تا انتخاب

لباس عروس ، یکی از ویژه ترین پوشاک هایی است که مزون دارها نسبت به سفارش و اجرای آن اقدام می کنند و به همین خاطر، برای کسانی که به دنبال انتخاب این پوشش فاخر  و به یاد ماندنی هستند، فرآیند انتخاب جامه ای متناسب و شیک و جذاب، کاری بسیار دشوار است. اگر شما هم در آینده ای نزدیک به دنبال انتخاب یک لباس عروس جذاب برای رویایی ترین شب زندگی تان هستید، مجموعه ویدیوهای آموزشی زیر را در نظر داشته باشید.

توجه داشته باشید که جنس پارچه بر روی طرح و انتخاب لباس عروس تاثیر بسزایی دارد و می تواند در نقش و طرحی که طراح میخواهد بر روی آن اجرا کند تاثیر گذاشته و لباسی شکیل و جذاب را در اختیار عروس خانم های جوان بدهد.

چند نکته در انتخاب لباس عروس

همان طور که می دانید، این نوع پوشش خاص، از جنس های مختلفی تهیه می شود و افراد بر اساس سلیقه، وزن، قد، استایل، فرم صورت و به طور خاص، سلیقه خود، آن را انتخاب می کنند.

بارها احتمالا برایتان پیش آمده که در مراسم مختلفی شرکت کرده اید و با وجود آنکه لباس عروس ، گران قیمت و توسط حرفه ای ترین طراحان داخلی و حتی بین المللی دوخته شده است، نظر شما و دوستانتان را در مراسم جلب نکرده است و به بد فرمی و عدم تناسب پوشش فاخر با چهره و استایل عروس خانم، انتقاد کرده اید.

ناگفته پیداست که این جامه خاص، باید بر اساس استایل و قد کوتاهی یا قد بلندی بانوان، طراحی و دوخته شود و یک طرح را نمی توان به واسطه شیک و جذاب بودن، در استایل عروس های هم وزن و هم قد به کار برد.

بعضی پوشش ها ساده و بعضی با نگین و اکسسوری، ظریف کاری شده هستند. مهم هیکل و تیپ افراد است که طبق آن باید از پارچه مناسب انتخاب گردد و این بسیار مهم می باشد.

۳ روش انتخاب لباس عروس

(طرح هایی برای تاج که با اکسسوری های نقره ای ظریف کاری شده است. استفاده از گل در طرفین، در نهایت سادگی، نظرها را به سمت خود جذب کرده و شکوهی خاص را به لباس عروس پوشیده و تور سفید رنگش می بخشد)

به یاد ماندنی ترین پوششی که یک بانو در طول زندگی  بر تن می کند را معمولا به ۳ طریق سفارش می دهند. در روش اول شما لباس عروس را سفارش می‌دهید تا برایتان بدوزند و سپس آن را از مزون می‌خرید. این روش اگرچه از قدیم مرسوم بوده اما این روزها دیگر به صرفه نیست. اولا چون هزینه زیادی برایتان خواهد داشت و ثانیا چون در سال‌های آینده نگهداری از آن دشوار خواهد بود. هزینه نگهداری نیز به دلیل عدم کارکرد بالاست و حداقل شست و شوی سالانه چند صد هزار تومانی را به شما تحمیل می کند.

طرح پوشیده بلند که دسته گل

(طرح پوشیده بلند که دسته گل ، از گل طبیعی استفاده نکرده و تناسب طرح و رنگ آن با تور و نقش و نگار حفظ شده است)

روش دوم این است که سفارش دوخت را بدهید. اما لباسی که برای شما دوخته شده را اجاره کنید. هزینه این روش، کم تر از خرید مستقیم خواهد بود. اما این مزیت را دارد که متناسب با اندام شما و درست طبق سلیقه خودتان تهیه شده است. این لباس بعدها به عنوان لباس آماده به دوشیزه ها اجاره داده می‌شود. اگر به مزون های شهرتان مراجعه کرده باشید، احتمالا با این روش مواجه شده اید. مخصوصا  الان که هزینه  خرید با افزایش نرخ ارز،  بخش  قابل توجهی از هزینه  پوشاک  مراسم را شامل می شود.

در روش سوم هم که این روزها مرسوم ‌تر ‌و به صرفه ‌تر ‌است، پوشاک مجلل آماده را اجاره می‌کنید و هزینه یک شب آن را به  مزون  دار پرداخت می کنید. البته باید توجه داشته باشید که این دیگر شما نیستید که طرح های خاص و خلاقانه و اختصاصی را انتخاب می کنید. چرا که حق انتخاب محدود می شود.

چطوری لباس عروس را انتخاب کنیم؟

 انتخاب لباس عروس

(طرح پوشیده عربی که در طراحی آن، سعی شده قسمت پایینی با طرح بالاتنه از نظر رنگ و طرح، یکسان باشد)

درباره انتخاب لباس عروس ، همان طور که گفته شد، استایل و فرم صورت و بدن دوشیزه  خانم نقش مهمی دارد. توجه به حس و حال خودتان در انتخاب این پوشاک  مهم  و جذاب  نیز اهمیت مضاعف دارد. همان طور که شلوار جین را بارها پرو می کنید، از پرو کردن لباس های عروس مختلف نیز با رعایت مسایل بهداشتی، هراسی نداشته باشید.

قرار نیست چند گزینه در نگاه اول و تست اول، نظر شما و اطرافیانتان را به خود جلب کند. مهم ترین موضوع در انتخاب ، عدم انتخاب در اخرین گام مراسم ازدواج است. ابن پوشاک هم بخشی از فرآیند مراسم است و نباید به هفته های آخر موکول شود. چرا که استرس دختر و  پسر را به خصوص افرادی که کم سن و سال هستند را افزایش می دهد.

لباس پوشیده رنگارنگ

(ایده ایی برای تناسب رنگ لباس پوشیده رنگارنگ با دسته گل که می تواند گل های طبیعی نباشد)

اکنون سایت های بسیاری در داخل و خارج از کشور برای مشاهده و انتخاب و حتی سفارش این جامه خاطره انگیز  و فاخر وجود دارد که با گشتی چند دقیقه ای در اینترنت بر روی کلید واژه هایی مانند wedding dress می توانید به تصاویر و اطلاعات و الگوهای خوبی دست یابید.

حتی اگر کمی هم حرفه ای باشید، می توانید روندهای جدید پوشیده یا باز را از طریق نظرات فشن بلاگر ها، مشاهده کنیده و ایده های مختلف را دریافت نمایید.

وب‌ سایت‌های زیادی هستند که مدل‌ های لباس عروس اسلامی را به شما پیشنهاد می ‌کنند که با انتخاب آن ها در طول مراسم و هنگام عکاسی، آرامش و پوشیدگی بیش تری خواهید داشت. می‌ توانید از این مدل ‌ها الگو بگیرید و آن ‌ها را سفارش دهید. قریب به ۴۰ مورد آن را در این گفتار برایتان معرفی کردیم.

نکته ای که باید توجه کنید ان است که لباس هایی که دامن آنها A شکل است و یا دامن پف دار دارند، برای عروس خانم‌ هایی که قسمت‌ های پایین بدن آن ها چاق است و اصطلاحا اندامی گلابی شکل دارند، مناسب خواهد بود و توصیه شده  است. مدل‌های پری‌ دریایی، برای دوشیزه هایی که از اندامی متناسب برخوردارند مناسب ‌تر ‌است و این موضوع را می توان با بررسی تصاویر بیشتر و دریافت مشاوره از طراحان مزون حرفه ای، بدست آورد.

۱۷ نکته مهم در انتخاب لباس عروس جذاب

لباس عروس جذاب

(طرح جذاب که با اکسسوری های گران قیمت، ظریف کاری شده و در عین شیک بودن، پوشیده و طرحی الهام بخش به نظر می رسد)

همه دوست دارند در این پوشش  سفید رنگ، با شکوه ترین جامه رویایی ترین شب زندگی خود را در اختیار داشته  باشند. بنابراین، برای خرید و انتخاب این گونه مد و پوشش رویایی، وقت و هزینه زیادی صرف می کنند. اما بعضا مشاهده می شود که با وجود حساسیت های شدید، انتخاب نهایی با استقبال مهمانان مشکل پسند که همیشه در مهمانی ها و عروسی ها، نظرات آنها برای اکثریت اهمیت دارد، مواجه نمی شود.

بنابراین برای آنکه انتخاب نهایی شما با استقبال مشکل پسندهای خاص این چنین مراسمات مواجه شود، سعی کنید ساده گرایی را در اولویت قرار دهید. همیشه پوشاک چند ده میلیونی، رویایی ترین لباس عروس زندگی شما نیست و انتخاب آن در مزون های گران قیمت زعفرانیه و جردن و الهیه تهران، بهترین گزینه نخواهد بود.

نکته اول: مهم ‌ترین نکته ‌ای که در انتخاب خود می ‌بایست مد نظر داشته باشید، انتخاب مدل مورد نظر شما است که متناسب با اندام شما بوده و شما را خوش اندام‌ تر در با شکوه ترین شب زندگی به نمایش می گذارد. مخصوصا اگر درشت اندام هستید و استایل منحنی شکل (CURVE)‌ ندارید.

نکته دوم: نکته بعدی آن که اگر نیم تنه بالایی شما، بلند تر از نیم تنه پایین به نظر  می رسد، مدل هایی را در دستور کار قرار دهید که خط کمر بالاتری داشته و توازن در استایل حفظ گردد و اندام شما به فرم ساعت شنی اصطلاحا نزدیک تر شود.

لباس رویایی ترین شب زندگی

(اکسسوری های دیامانته  (جواهرات مصنوعی) می تواند انتخاب خوبی برای دوشیزه های لاکچری گردی باشد که به دنبال شیک بودن در یک مدل پوشیده جذاب هستند. )

 نکته سوم: عروس خانم هایی که گودی کمر کمی دارند، با سفارش یک دامن پف کرده بزرگ، گودی کمر را باریک تر نشان داده که استفاده از تور توصیه می شود. البته اگر قصد سفارش لباس نامزدی دارید و اندام درشتی دارید، رنگ های تیره مانند سرخابی و آبی و بعضا بنفش انتخاب بهتری از سفید یا شیری رنگ است.

در کل برای افراد خیلی چاق، رنگ های تیره برای طراحی استایل در فصول مختلف به خصوص لباس عروس توصیه می شود.

نکته چهارم:  دوشیزه های خوش اندام قد بلند، می توانند اصطلاحا از رنگ های جیغ و جذاب مانند قرمز، صورتی روشن، یاسی، گل بهی و حتی لیمویی استفاده کنند که در تصاویر لباس عروس پوشیده می توانید نمونه هایی از آن را مشاهده کنید. یا اکسسوری  پوشش آن ها به این رنگ باشد که نوع و رنگ، می بایست تحت نظر استایلیست انتخاب شود.

حتما بخوانید : استایلیست چیست و چه کاری می کند؟

اگر چاق هستید، لباس هایی انتخاب کنید که برش های عمودی در آن داشته باشد و استایل شما را باریک تر نشان دهد. طرح های ریز و محو برای خانم های چاق نیز می تواند انتخاب خوبی باشد.

مدل سفید پوشیده ساده

( مدل سفید پوشیده ساده)

نکته پنجم: بعضی از خانم ها، پایین تنه بزرگ تری از بالا تنه دارند و اختلاف سایز در آن ها عیان است. برای همین، از مدل های ماهی، چشم پوشی کنید. اگر چاق اما قد بلند هستید، انتخاب های شما خیلی سخت نخواهد بود. به همین خاطر توصیه شده که از لباس هایی از جنس ریز بافت مثل دانتل یا حتی ساتن و البته گیپور یا حریر استفاده کرده و تورهای متوسط، می توان در طراحی این نوع مدل ها استفاده شود. همراهی آن با دسته گل هایی با گل های رنگ روشن نیز تکمیل کننده یک شب با شکوه  خواهد بود.

نکته ششم: در ادامه نکته پنجم برای بانوان قد بلند که پوست سفید دارند، توجه به این نکته ضروری به نظر می رسد که دامن لباس  عروس می تواند پف دار و از جنس ارگانزا باشد. این بانوان می توانند جامه هایی با بالا تنه  چسبان و دراپه های ریز را با اکسسوری هایی  از جمله: دستکش بلند، تور سر پر چین ظریف، دسته گل  گرد ست کنند.  بهتر است دسته گل ها هم با تور و روبان های ساتن پهن ظریف کاری شود تا شکوه این لباس افزایش پیدا کند.

لباس عروس پف دار

(یکی از طرح های پرطرفدار پوشیده سفید با تور کم)

نکته هفتم:  نمایش شانه های کوچک تر را می توان با مدل های یقه ی نامتقارن همراه کرد.

نکته هشتم: اگر دنبال اجاره کردن هستید، بدانید که معمولا قیمت خرید با اجاره پوشش لاکچری، فاخر  و اکسسوری دار، خیلی بالا نیست. اما خریدن لباس عروس اضطراب کم تری دارد ، زیرا بعضی از مزون ها برای آن که بتوانند مدل مورد پسند شما را به شخص دیگری نیز کرایه دهند، در مدل دست می برند و مثلا پشت آن را بندی می کنند تا با سایز دیگر متقاضیان لباس عروسی هم جور در بیاید.

علاوه بر این، شما موظف هستید تا صبح فردای مراسم، در اسرع وقت نسبت به عودت جامه اقدام کرده  و آن را تمییز و بدون عیب و نقص تحویل مزون داده و چک ضمانت یا ضمانت نامه را دریافت کنید.

بهترین انتخاب برای دوشیزه های قد کوتاه و چاق ، لباس ترک از بالا تا پایین است. شما می توانید لباس خود را با تور و تاج بلند ست کنید. برای  بانوانی که قد کوتاهی داشته و باریک اندام به نظر می رسند، توصیه شده که لباس های  یقه دار  دنباله  دار بلند با برش های عمومی را انتخاب کنند  که با دسته گل های آبشاری  (مثلا گل های بنفش که رنگ سال ۲۰۱۸ است) ست شده باشد. این ست پیشنهادی برای دوشیزه  های قد کوتاه  مناسب  خواهد بود.

نکته نهم:‌ اگر حوصله پوشیدن گن را ندارید، برای لاغر تر نشان دادن خود در لباس عروسی، بهتر است در لباس عروسی فنر تعبیه کنید یا از گن های ظریف بهره مند شوید. پوشش هایی که رنگ سفید مات دارند، به دوشیزه هایی که پوست روشن و کم رنگی دارند بیش تر می آید . هم چنین طرح هایی با رنگ سفید براق برای افرادی که پوست تیره ای دارند مناسب تر به نظر می رسد.

همواره به فصل ازدواج توجه کنید و بعد سفارش دهید . مخصوصا اگر نیمه  اول سال است.

نکته دهم: اگر در تابستان که یکی از فصل های پر رونق و پر میوه و خوب برای برگزاری مراسم است، برنامه خود را تنظیم کرده اید، نباید لایه های پوشش شما متعدد باشد و یا از جنسی باشد که باعث عرق کردن بدن شود . اگر هم در زمستان مراسم می  گیرید، حتما به فکر یک ژاکت ، شال یا کت گرم برای روی این جامه  فاخر باشید و شنل های ظریف، انتخاب خوبی خواهد بود.

نکته یازدهم: برای دوشیزه خانم ‌های لاغر و قد بلند، مدل ‌های راسته انتخاب خوبی خواهد بود. بانوانی که نمی ‌خواهند از دامن‌های پف دار استفاده کنند، این مدل می‌تواند مناسب باشد. در نظر  داشته باشید.

نکته دوازدهم: در برخی از مدل‌ های لباس عروس ، حتما توجه کردید که بخشی  تزیینی وجود دارد که شبیه روبان یا پاپیون یا چیزی شبیه این دو مورد است که برای جلوه بخشی به  پوشش دوشیزه خانم به کار می رود. موقعی که خواستید لباس  عروس سفارش دهید، متناسب با استایل خود بررسی کنید که این ظریف کاری، در کدام بخش از لباس باشد تا زیبا تر به نظر برسد . مثلا استایلیست ها توصیه می کنید که بانوان ریز نقش، در انتخاب لباس عروس توجه کنند که تزینات، در  قسمت  پایین تنه نباشد تا قد شما کوتاه تر به نظر نرسد. هر چقدر این تزیینات در نیمه تنه بالایی باشد، اندام شما کشیده تر به نظر می رسد

نکته سیزدهم: ضمنا به یاد داشته باشید که پوشش های پر زرق و برق، سنگین هستند و شما را خسته می کنند. اگر قصد دارید مدل آستین دار بر تن کنید، حتما از تور های نقش دار و زیبا برای آستین خود استفاده کنید . طرح های آستین دار برای افراد بسیار لاغر ، چاق و یا چهار شانه بسیار مناسب خواهد بود و نقایص اندام را تا حدودی می پوشانند.

نکته چهاردهم: برای دوشیزه خانم هایی که شانه های ظریف و زیبایی دارند، جامه دکلته و بدون آستین توصیه می شود. اما خانم های چاق که بازو ها و سینه های بزرگ دارند، استفاده از دکلته برای آنها انتخاب خوبی به  نظر نمی رسد. اما همه چیز به نظر استایلیست و خیاط شما بستگی دارد.

اگر اندامی لاغر و ظریف دارید می توانید از انواع چین در پوشش خود استفاده کنید ، حتی در بالا تنه ی لباس نیز می توانید با چین های سوزنی و یا دراپه های ریز، اندام خود را به نمایش بگذارید. نکته  ای که باید این جا توجه کنید آن است که چین دار بودن، به معنی پف نخواهد بود و دامنی که چین داشته باشد، الزاما پف دار نیست. البته  طرح های چین دار، برای دوشیزه  های چاق قد کوتاه توصیه  نمی شود.

نکته پانزدهم: مدل یقه های ایستاده و یا شاهزاده ای برای خاص پسندها، آن ها را سیندرلایی میکند! البته این مدل یقه ها برای خانم های خیلی چاق و یا خیلی لاغر توصیه نمی شود. اگر به دنبال طرح های یقه  ایستاده هستید به این موضوع توجه کنید که باید همراستایی خوبی با تاج و تور داشته باشد. مثلا تاج بزرگ و بلند وقتی با مدل مو شینیون شده و تور بلند همراه شود، استایل جذابی را به ارمغان می آورد. بنابراین با مدل بقه ایستاده، مدل مو باز مناسب نیست. زیرا از جلوه یقه خواهد کاست. با مدل بقه  های ایتساد، دامن های دنباله  دار  گزینه  خوبی خواهد بود.

نکته شانزدهم: اگر درشت اندام هستید، سعی کنید قسمت تزیینی پوشش شما در اطراف کمر قرار بگیرد و بالا  تنه  نباشد تا نظر ها را تا حدی از نقاط  برجسته بدن منحرف کند.

نکته هفدهم:‌ قسمت مهم دیگر در پوشش دوشیزه خانم، یقه آن است. شکل یقه را باید قبل از هر چیز با توجه به فرم اندام خود انتخاب کنید. به عنوان مثال مدل های یقه هفت برای بانوان کوتاه قد که کمی هم چاق هستند مناسب ‌تر به نظر می رسد. عروس هایی که بازوان پُر دارند بهتر است از مدل ‌های دکلته استفاده نکنند.

جشنواره ای جذاب برای خاص پسندها

مدل های پوشیده عربی

(از مدل های پوشیده عربی که از طرح ها و نقش هایی با ظریف کاری بدون اکسسوری استفاده کرده است)

مدل پوشیده طرح عربی

(مدل پوشیده طرح عربی که در قسمت پایینی هم ظریف کاری های مختلفی هم راستا با روسری و سرشانه و دیگر بخش های لباس انجام شده است)

مدل پوشیده

(مدل پوشیده که بالا تنه طرح دکمه دار دارد)

لباس عروس مرواریدی

(وقتی سادگی می تواند جذاب باشد)

مدل پوشیده لبنانی

(مدل پوشیده لبنانی)

طرح لباس پوشیده شیک

(طرح لباس پوشیده شیک و با شکوه برای نامزدی که می تواند با اکسسوری های مختلف ظریف کاری شود)

لباس عروس پوشیده فوق العاده نوستالژیک

(سادگی و شیک بودن، می تواند با ظریف کاری های جذاب و معمولی که تناسب رنگ و نقش باشکوه را در نظر بیننده منتقل کند همراه شود و شبی به یاد ماندنی را با یک لباس عروس پوشیده فوق العاده نوستالژیک کند)

 لباس عروس عربی

(طرح لباس عروس عربی که بعضا در کشورهای شرق و جنوب شرق مسلمان آسیا نیز مورد استفاده بانوان جوان در مراسم و جشن های مختلف قرار می گیرد)

لباس عروس پوشیده در اندونزی

(طرح لباس عروس پوشیده در اندونزی که البته در نهایت جذابیت، از جمله پوشش های گران قیمت به شمار می رود)

 لباس نامزدی ساده و رنگارنگ

( لباس نامزدی ساده و رنگارنگ با تم قهوه ای که با اکسسوری های مختلفی ظریف کاری شده است و از تور سفید در طراحی و نقش بندی ان استفاده نشده )

طرح ساده که با گردن بند الماس

(طرح ساده که با گردن بند الماس و نقره دیزاین شده و در ان از تور ها و چین های معمول خبری نیست)

طرح عربی و شرقی

(آرایش ساده و شیک صورت که با تاج زرین و مدل پوشیده، طرح عربی و شرقی را منعکس می کند)

لباس عروس قرمز

(در برخی از کشور ها، لباس را سفید انتخاب نمی کنند و به همین خاطر، طرح رنگارنگ، طراحی و دوخته می شود که به همین نسبت، کار انتخاب پوشاک داماد برای این روز با شکوه کمی سخت تر می شود)

لباس عروس پوشیده صورتی

(تم صورتی یا گل بهی برای لباس عروس پوشیده وقتی با دسته گلی از گل های بهاری رنگارنگ باشد، جذابیت را دو چندان می کند)

طرحی با روسری پوشیده ۲۰۱۷

(طرحی با روسری پوشیده ۲۰۱۷ که با اکسسوری های گران قیمت همراه شده است)

لباس عروس پوشیده جذاب

(گر چه لباس عروس پوشیده جذابی است، اما شلوغ بودن طرح و نقش آن را از حالت مفهومی خارج کرده و شاید مورد پسند بانوان جوان غیر عربی نباشد)

 طرح های مرصع رنگارنگ

(یکی از طرح های مرصع رنگارنگ و ظریف کاری شده که در میان بانوان جوان پاکستانی و هندی های مسلمان محبوبیت بسیار دارد و از جمله لباس های پوشیده مخصوص مهمانی های خاص بوده و گران قیمت است)

طرح های دوست داشتنی

(یکی از طرح های دوست داشتنی، رنگارنگ و گران قیمت بانوان پاکستانی که با سنگ های قیمتی ظریف کاری شده است)

آشنایی با MARIA: طراح  لباس پاکستانی

طرح بنفش رنگ پوشیده

(طرح بنفش رنگ پوشیده و گران قیمت طرح Abaya)

طرح لباس نامزدی متفاوت

(طرح لباس نامزدی متفاوت با تم روشن و شیک)

طرح های لباس عروس

(طرح های لباس عروس پاکستانی)

طرح لباس عروس پاکستانی

(طرح لباس عروس پاکستانی )

لباس عروس های پاکستانی گران قیمت

(از لباس عروس های پاکستانی گران قیمت که در سال ۲۰۱۶ به عنوان طرح محبوب بانوان جوان این کشور انتخاب شد و با سنگ های قیمتی ظریف کاری شده است و معمولا دستان او را نیز با طرح و نقش هایی متناسب با استایل ، طراحی می شود)

لباس عروس رنگارنگ پاکستانی

(طرح لباس عروس رنگارنگ پاکستانی در سال ۲۰۱۶ میلادی که بدون تور سفید و پف دوخته می شود)

لباس عروس پاکستانی

(طرح لباس عروس پاکستانی)

تصویر طرح لباس عروس در هفته مد

(تصویر طرح لباس عروس در هفته مد پاکستان ۲۰۱۶)

طرح لباس نامزدی پیشنهادی

(طرح لباس نامزدی پیشنهادی ساناز صفی ناز در ۲۰۱۷)

طرح لباس نامزدی

(طرح لباس نامزدی ساناز صفی ناز در ۲۰۱۷)

طرح لباس نامزدی رنگی

(طرح لباس نامزدی ساناز صفی ناز)

 دوخت لباس عروسی و نامزدی

روندهای جدید در طراحی و دوخت لباس عروسی و نامزدی

بیش از ۴۰ عکس بالا که کلکسیونی از لباس های عروس و نامزدی پوشیده شرقی بود نشان می دهد که روند طراحی و دوخت و سفارش لباس های محجبه در کشورهای مختلف دنیا در حال افزایش است و این روند می تواند لباس های محجبه را وارد سبک مد و لباس جدید جهان بکند.

روندی که در زمینه لباس عروس محجبه (Hijab wedding gown) شکل گرفته می تواند سبب توسعه سبک مد و لباس اسلامی در کشورهای مختلف شده و بخشی از فرهنگ شرق را با لباس های عروس مفهومی و پوشیده به فرهنگ مد و لباس غربی وارد کند.

کاری که انیسا حسبیان در هفته مد نیویورک انجام داد و رژه مانکن های محجبه با حجاب را به پایتخت مد امریکا آورد ، خود بخشی از واقعیت های امروز مد و لباس اسلامی است.

گر چه برخی از لباس های معرفی شده بالا، در ذهن عمومی به عنوان لباس اسلامی پذیرفته نیست، اما به نظر می رسد می توان با الهام از نقش و نگار های ایرانی و لباس اقوام و ترکیب های خلاقانه از مد و لباس مفهومی در طراحی لباس عروس و نامزدی، روند جاری باز گرایی و سفید نگری صرف در طراحی لباس عروس را کنار گذاشت. طراحی پوشش و دسته گل عروس با تم رنگ سال (مثل رنگ بنفش (ULTRA VIOLET) در سال ۲۰۱۸) و همراهی آن را با رنگ بندی دکوراسیون محل  برگزاری مراسم در نظر داشته باشید که در خلق یک روز با شکوه  تاثیر  گذار خواهد بود.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی  را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

به نظر شما چه فاکتورهایی برای انتخاب یک لباس عروس جذاب اهمیت دارد؟

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا