استایل و مد بانوان

اولین هفته مد عربستان در هتل ریتز کارلتون ریاض

کارلتون ریاض

عربستان سعودی که یکی از بسته ترین سیستم های حکومتی در  میان کشورهای خاورمیانه و اتحادیه عرب را دارا می باشد و از معدود کشورهای جهان بود که زنان حق رانندگی و ثبت شرکت بدون اذن شوهر را تا چند وقت پیش نداشتند، اخیرا نخستین فشن ویک را در پایتخت خود برگزار کرد و میزبان ده  ها طراح مد و لباس از کشورهای عربی و غربی شد. گزارش امروز سرویس رویداد مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران شما را با تصاویر کت واک مانکن های حاضر در نخستین هفته مد عربستان سعودی که در  هتل مجلل ریتز کارلتون ریاض برگزار شد آشنا می کند.

با ما همراه باشید و گوشه هایی از متن و حاشیه این مراسم را در ویدیوی زیر تماشا کنید.

حتما بخوانید : اسامی برترین طراحان لباس ایران در جشنواره مد هفتم

هفته مد عربستان

هفته های مد عربی و اسلامی مدت هاست که در کشورهای مختلف آسیایی و عریی برگزار می شود و امارات متحده عربی، یکی از فعال ترین کشورهای خاورمیانه در برگزاری هفته های مد و هفته های هنر است. به تقلید از برگزاری هفته های مد در لندن، پاریس و نیویورک، کشورهای عربی هم  که علاقه زیادی به مد و لباس و پوشش غربی دارند و یکی از بزرگ ترین وارد کنندگان لباس و محصولات آرایشی و بهداشتی تولید غرب در  آسیا به شمار می روند، در یک دهه اخیر  تلاش گسترده ای برای ورود به صنعت فشن و نمایش آن در پایتخت های خود کردند که در جدید ترین  اتفاق، برای نخستین بار، پایتخت عربستان سعودی، میزبان طراحان خانه های مد معروف جهان و هم  چنین طراحان سرشناس عرب در هفته مد ریاض بود.

طراحان سرشناس عرب در هفته مد ریاض

قرار است هفته مد ریاض که در اواخر ماه مارچ ۲۰۱۸ برگزار شد، ماه  اکتبر سال جاری میلادی نیز برگزار شود و بار دیگر جهان  شاهد برگزاری  یک اتفاق  فشن در یکی از بسته ترین سیستم های حکومتی سطنتی جهان باشد که تجربه برخوردهای سخت با زنان دارد. فشن ویک ریاض با  وجود حضور طراحان سرشناس از کشورهای مختلف جهان و مدل های مطرح عربی و آسیایی، اما پشت درهای بسته برگزار شد و تنها شمار محدودی از زنان حق حضور در مراسم استیج را پیدا کردند و هیچ مردی اجازه حضور پیدا نکرد. موضوعی که به سرعت، بازتاب های گسترده ای در رسانه های جهان پیدا کرد.

هفته مد عربستان سعودی با حضور مقامات سیاسی و فرهنگی

هفته مد عربستان سعودی با حضور مقامات سیاسی و فرهنگی این کشور  و دعوت از بزرگان صنعت مد جهان از جمله ژان پل گوتیه و روبرتو کاوالی و طراحان سرشناس عرب از  جمله مشاعل الرحجی  و اروی بنوی،  در هتل  مجلل  رتیز  کارلتون ریاض برگزار شد و طراحان به نام  توانستند در استیج های ریاض، جدید ترین محصولات خود را برای بانوان پولدار عربستانی به نمایش بگذارند.

آماده سازی استیج فشن شو ریاض در هتل رینز کارلتون عربستان

(آماده سازی استیج فشن شو ریاض در هتل رینز کارلتون عربستان)

هفته مد عربستان سعودی در واقع محفلی برای معرفی  و فروش لباس های لاکچری  و اوت کوتورهای گوناگون به زنان عربستانی بود  و بر خلاف بسیاری از هفته های مدجهان، امکان فروش مستقیم  آثار برای بیننده فراهم بود. بسیاری از رسانه های منطقه، برگزاری نخستین  فشن ویک در عربستان سلطنتی  سعودی، نشان آشکاری از تحصولات فرهنگی و سیاسی  می دانند که توسط  محمد بن سلمان، ولیعصد جوان  عربستان در دستور  کار  قرار گرفته است.

ریاست افتخاری نخستین هفته مد عربستان سعودی، آن طور که در وب سایت  ARAB FASHION WEEK ذکر شده است، به عهده نورا بنت فبصل آل سعود، شاهزاد  سعودی  بوده که ریاست  شورای افتخاری مد عربی را نیز بر عهده  دارد. او به رسانه ها گفته بود که برگزاری هفته مد عربستان، فرصتی  برای رونق بخشی به  تجارت و اقتصاد این کشور است که بیشتر بر پایه  دلارهای نفتی اداره می شود و گردشگری مذهبی، بخش قابل توجهی از درآمدهای  گردشگری  آن را شامل می شود. شاهزاده سعودی انتظار  دارد تا برگزاری هفته مد عربستان،  زمینه ای برای توسعه همکاری های اقتصادی جدید میان آسیا، اروپا و آفریقا باشد و استعدادهای دنیای مد را به سمت بسترهای اجرایی که در ریاض مهیا شده  است متمایل کند.

گریمورهای نخستین هفته مد عربستان سعودی

(تصویری که در  بالا مشاهده می کنید،  پوشش یکی از گریمورهای نخستین هفته مد عربستان سعودی است که در  هتل مجلل رینز کارلتون شهر  ریاض، مشغول آرایش یکی از  مانکن ها ، پیش از برگزاری کت والک می باشد)

خانم لعیا ایسا ابو زید، رییس  عربستانی شواری  مد عربی (ARAB FASHION COUNCIL)  پیش تر گفته بود که رویداد مد عربستان، اتفاقی بی سابقه در این کشور است که فرصتی بی نظیر را در اختیار AFC قرار داده است که می  تواند بستر ساز  بهینه  برای نسل آینده  طراحان  عرب باشد.

هفته مد عربی

فشن ویک عربی که پیش از این در دوبی، مرکز مد خلیج فارس برگزار می شد، اکنون وارد خاک عربستان شده  و مجموعه های  ببین و بخر و کالکشن های فصلی  را در اختیار بانوان ثروتمند این  کشور قرار می دهد. بر خلاف دوبی، همان طور که گفته شد،  تصاویر بسیاری کمی از این مراسم  منتشر  شده است و مجموعه تصاویری که در این گفتار مشاهده می کنید،  تصاویر اینستاگرامی  است که توسط مهمانان  این مراسم گرفته شده و در فضای  مجازی به اشتراک گذاشته شد.

لباسهای به نمایش گذاشته شده در هفته مد عربستان سعودی

(لباس  هایی که در بالا مشاهده  می کنید توسط  TONY  WARD  طراحی و در هفته مد عربستان سعودی به نمایش گذاشته شد)

گفتنی است، ششمین فشن ویک عربی، از  ۱۹ لغایت ۲۳ اردیبهشت ماه امسال در  دوبی برگزار  می شود. اگر قصد مد گردی در  خاورمیانه  دارید، سفر به دوبی در هفته سوم  اردیبهشت را در نظر داشته باشید که شما را با فعالان مد و لباس خاورمیانه  و آسیا آشنا می کند.

حتما بخوانید : لوکس ترین هتل های دبی

یکی از طراحان ارشد به نام حاضر در هفته مد عربستان سعودی، اروا  ال بناوی  (ARWA  AL BANAWI)  است که با کالکشن لباس های شب و فرم های  اداری-تجاری  در این مراسم حاضر  شد.

جدول برنامه های هفته مد ۳ روزه عربستان سعودی

(جدول برنامه های فشن ویک ۳ روزه عربستان سعودی)

تصویری از حلا الحریتی در هفته مد عربستان

(تصویری از حلا الحریتی در هفته مد عربستان)

استندهای هفته مد عربستان

(استندهای فشن ویک عربستان که با  اسپانسری شرکت مخابراتی  هووآوی برگزار شد)

مدل های آسیایی حاضر در نخستین هفته مد عربستان سعودی

(از مدل های آسیایی حاضر در نخستین  هفته مد عربستان سعودی در هتل ریتز کارلتون شهر ریاض)

تمرا الگبانی طراح مد در هفته مد عربستان

(تصویری از تمرا الگبانی، طراح مد عربستانی در غرفه فروش لباس های عرضه در هفته مد عربستان سعودی)

 فشن بلاگرهای عربستان سعودی در هفته مد عربستان

(پوشش  یکی از فشن بلاگرهای عربستان سعودی که در محوطه محل  برگزاری هفته مد ریاض با پوشش  بلند از  برند RNCONCEPT حاضر شد)

 نخستین هفته مد عربستان سعودی در ریاض

(غرفه عرضه لباس شب زنانه بلند از برند NAJA  SAADE در نخستین فشن ویک عربستان سعودی در ریاض)

روایت اینستاگرامی از هفته مد عربستان

(روایت اینستاگرامی از هفته مد عربستان سعودی در دو قاب)

طراح لباس سعودی در استیج نخستین هفته مد عربستان

(کت واک مانکن برای نمایش اوت کوتورهای رنگارنگ از برند ناجا سعده،  طراح لباس سعودی را در استیج نخستین هفته مد عربستان سعودی مشاهده  می کنید)

هتل ریتز کارلتون ریاض در هفته مد عربستان

(کالکشن اصیل  (ASEEL COLLECTION) در  هتل ریتز کارلتون ریاض)

شرکت کنندگان فعال هفته مد عربستان سعودی

(جدید ترین محصول برند اصیل که از شرکت کنندگان فعال هفته مد عربستان سعودی است)

کت واک مانکن های در هفته مد عربستان سعودی

(از معدود تصاویر منتشر شده کت واک مانکن های در هفته مد عربستان سعودی)

کت واک یکی از مانکن های غربی در هفته مد عربستان

(کت واک یکی از مانکن های غربی در فشن ویک ریاض که با نمایشی از کت و شلوارهای  مجلسی زنانه از برند JEAN PAUL  GAULTIER ایتالیایی  همراه  شد)

معماری مجلل هتل ۵ ستاره ریتز کارلتون ریاض در هفته مد عربستان

(معماری مجلل هتل ۵ ستاره ریتز کارلتون ریاض)

آماده کردن مدل ها در هفته مد ریاض

(آماده کردن مدل ها در هفته مد ریاض)

طراح مد روسی در هفته مد عربستان

(یانیا یولیا، طراح مد روسی که در هفته مد عربستان حاضر شد. طرح  های ایشان را در این LINK  تماشا کنید)

مدل ذوسی در هفته مد عربستان

(تصویری از مدل های روسی حاضر در فشن ویک عربستان)

آرایش عربی در هفته مد عربستان

مدل لباس های هفته مد عربستان

با سرویس رویداد گردی لوکس تهران، در جریان جدید ترین اتفاقات در دنیای مد ایران و جهان باشید.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران تجربه کنید.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا