رویداد ها

از طراحی لباس تیم ملی و ارکستر سمفونیک تا تن پوش فردوسی

طراحی لباس تیم ملی

طراحی لباس تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تنها چند هفته به برگزاری این رقابت مهیج فوتبالی، نقل محافل مد و فوتبال شده است. همین چند وقت پیش  بود که طراحی لباس کاروان اعزامی ایران به رقابت های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ برزیل، موجی از انتقادات  را روانه کمیته ملی المپیک کرد  و این مجموعه را مجبور به عذرخواهی با انتشار بیانه نمود. گویا تراژدی طراحی لباس تیم ملی فوتبال در راه جام جهانی خرداد ماه ۹۷، هم  چنان حاشیه  های پر رنگ تر از متن دارد. گزارش امروز سرویس رویداد مجله تخصصی  مد و سبک زندگی لوکس تهران شما را با اتفاقاتی که در طراحی لباس تیم ملی فوتبال و هم چنین طراحی لباس ارکستر سمفونیک و رویداد تن پوش فردوسی روی داده است آشنا می کند.

با ما همراه باشید.

طراحی لباس تیم ملی فوتبال ایران در دقیقه ۹۰

گویا فوتبال ایران به  دقیقه ۹۰ عادت دارد! همه چیز باید به دقیقه ۹۰  بکشد! تنها ۲  هفته به  برگزاری رقابت های  المپیک ریو دو ژانیرو برزیل مانده بود که انتقادات گسترده طراحان مد و لباس تا اهالی  فوتبال و عموم مردم به  رونمایی از لباس عجیب و غریب کاروان  اعزامی ایران به این رقابت  ها سبب شد تا مسئولاطراحی ن، در دقیقه  ۹۲ به  فکر طراحی لباس جدید باشند.  لباسی که درنهایت  هم نتوانست نظر  ورزشی ها را به خود جلب کند.

اکنون نیز که مدت کمی تا برگزاری جام جهانی فوتبال  ۲۰۱۸ در روسیه مانده است، تکلیف  طراحی و تولید لباس رسمی یوزهای  ایرانی در رقابت ها مشخص نیست و گویا شرکت آدیداس، در سال حمایت از  کالا  ایرانی، قرار است تنها  تولید لباس  تیم  ملی بزرگسالان را انجام  داده و دیگر تیم  های ملی فوتبال مثل فوتسال  و فوتبال ساحلی و امثالهم، توسط  شرکت داخلی تولید شد!

طراحی لباس تیم ملی

(رونمایی از لباس تیم ملی فوتبال در اردیبهشت ۹۵ سوژه طنز کاربران ایرانی شد)

کمیته  بازاریابی  فدراسیون  فوتبال، هنوز  موفق  به جذب  اسپانسر مالی  نشده و طرح خاصی  برای نمایش روی پیراهن در نظر نگرفته  است. در  جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، طرح  یوز ایرانی که به  تایید فیفا رسیده بود روی لباس  نقش بست. اما برای این دوره، هم چنان بحث و نظرها درباره انتخاب برند معروف جهانی  برای اسپانسرینگ  تیم ملی فوتبال و طراحی و تولید پیراهن ادامه داشته  و تا پایان فروردین ۹۷ که صحبت ها به جایی ختم نشده است.

انتشار تصاویری از پیراهن احتمالی تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه سبب انتقادات گسترده  ورزشی  دوستان و ورزشی پوشان شد به گونه ای که برخی آن را به زیر پیراهنی تیم ملی خطاب کردند.

جدید ترین محصولات آیداس

قبلا گفته شده بود که به دلیل استفاده  از سیستم کولینگ در طراحی لباس ایرانیان در  رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، امکان  استفاده  از طرح یوز ایرانی روی لباس نیست. این در حالی  است که فناوری  آدیداس در  طراحی لباس با الیاف های خاص نشان می دهد که این برند مطرح، از  برچسب برای نشان دادن نماد یوز  روی  لباس استفاده  نکرده و این قضیه  سبب  مختل شدن جریان هوا در لباس ورزشکار نخواهد شد. با  این حال، در پی صحبت هایی  مبنی  بر احتمال  حذف  یوز  ایرانی  از پیراهن تیم ملی  فوتبال، سازمان محیط زیست  درخواست برگزاری  جلسه ای با فدراسیون فوتبال کرد.

لباس طرح دار تیم ملی مکزیک

( لباس طرح دار تیم ملی مکزیک )

لباس تیم ملی کلمبیا

( لباس تیم ملی کلمبیا )

لباس تیم ملی ژاپن

( لباس تیم ملی ژاپن )

پیراهن تیم ملی روسیه

( پیراهن تیم ملی روسیه )

پیراهن تیم ملی آلمان

( لباس تیم ملی آلمان )

پیراهن تیم ملی اسپانیا

(لباس تیم ملی اسپانیا)

امیدواریم لباس تیم ملی فوتبال ایران در سال حمایت  از کالا ایرانی، به گونه ای باشد که اول شرایط بازیکنان در نظر گرفته شود و سپس  مقولات فنی و مالی و تبلیغاتی.

رونمایی از لباس های هاکوپیان برای ارکستر مجلسی

خبر بعدی از دنیای مد ایرانی انکه ۲۷ فروردین  ۹۷ در مراسمی در هتل لوکس اسپیناس پالاس سعادت آباد تهران، از  تن پوش های  طراحی  شده توسط  شرکت  مطرح لباس ایرانی (هاکوپیان) رونمایی  شد.  این  لباس های شیک رسمی برای  اعضای ارکسترسمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران طراحی شده تا در اجراهای رسمی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بر تن کنند.

رونمایی از لباس های هاکوپیان برای ارکستر مجلسی

اعضای ارکسترسمفونیک تهران و ارکستر ملی ایراندر جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

اجراهای رسمی در جام جهانی ۲۰۱۸

رییس فدراسیون فوتبال در هتل اسپیناس پالاس

(استاد شهداد روحانی ، در کنار مدیرعامل هاکوپیان، محمد رضا ساکت و رییس فدراسیون فوتبال در  هتل اسپیناس پالاس تهران)

این رویداد با حضور سومبات هاکوپیان مدیرعامل شرکت هاکوپیان و علی‌اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی برگزار شد. مدیرعامل بنیاد رودکی که در  ۲ سال گذشته  تحولات زیادی در عرصه های سخت افزاری  و نرم افزاری در این مجموعه انجام داده  است و تلاش  هایش  منجر  به طراحی  لباس فاخر  برای اعضای ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی  ایران شد، در این مراسم از حمایت  از تولید کننده  ایرانی  در سال حمایت از کالای ایران  گفت.

گفتنی است، در  ایام برگزاری رقابت های فوتبال خرداد و تیر ماه ۹۷ در  روسیه، نوازندگانی از  ارکستر ملی و سمفونیک کشورمان در این رقابت  ها حضور  خواهند یافت تا سرود تیم ملی را اجرا کنند. مدیرعامل هاکوپیان  هم  در  این مراسم  اعلام کرد که شرکتش  برای نخستین  بار در  تاریخ کنسرت سمفونیک  ایران،  موفق  به طراحی لباس رسمی شده است.

مراسم رونمایی از ارکستر ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸

(هنرمندان موسیقی و سینما مثل سالار عقیلی در مراسم رونمایی از لباس ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور داشتند)

فراخوان جشنواره تن پوش فردوسی

سیزدهمین مراسم بزرگداشت حکیم فردوسی

پس از این دو خبر فوتبالی، خبر  بعدی لوکس تهران به اولین فستیوال بین المللی حکمت فردوسی اختصاص دارد که گویا در مراسم خود، طراحی تن پوش را نیز در دستور کار قرار داده است. روابط عمومی بنیاد فردوسی  روز گذشته با صدور اطلاعیه ای از طراحان لباس ایران خواست تا در بخش طراحی لباس سیزدهمین مراسم بزرگداشت حکیم فردوسی شرکت کنند.

متن کامل این فراخوان به شرح زیر است:

۲۵ اردی‌بهشت ماه از سال پیشین در گاهشمار رسمی کشور از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، «بزرگداشت حکیم فردوسی» و «پاسداشت زبان فارسی» نام‌گذاری شده است.

به همین روی از همه دوستداران فردوسی و فرهنگ ایران در سراسر کشور و ایران‌دوستان در خارج از کشور، دعوت می‌شود تا در بخش‌های زیر برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سیزدهمین بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فردوسی، بنیاد فردوسی را یاری دهند.

الف- فراخوان جشنواره بین‌المللی فرهنگی، هنری و پژوهشی حکمت فردوسی ویژه جوانان تا پیشکسوتان:

۱- میزبانی همایش و نمایشگاه از سوی انجمن‌ها و نهادهای فرهنگی و مرکزهای هنری یا دانشگاهی در داخل و خارج از کشور همراه با ارائه طرح‌ها و ایده‌ها

۲- ارائه اثرهای ادبی شامل شعر، متن ادبی و دلنوشته در ستایش حکیم توس

۳- ارائه مقاله­‌های شاهنامه‌پژوهی، حماسه‌پژوهی، استوره‌شناسی و فردوسی‌شناسی و پژوهش در زمینه دانش‌ها، هنرها و آیین‌های ایرانیان برگرفته از دانشنامه شاهنامه فردوسی

۴- ارائه اثرهای هنری شامل عکس، نگار گری، خوشنویسی، نقاشی‌خط، تندیس‌ سازی، حجم‌ سازی، هنرهای سنتی، طراحی تن‌ پوش و صنایع دستی با موضوع داستان‌ها و نگاره‌های شاهنامه فردوسی

۵- گزیده اجرای نقالی، شاهنامه‌خوانی، نمایشنامه‌خوانی، نمایش، آیین‌های پهلوانی و موسیقی با موضوع شاهنامه فردوسی

۶- تولید کالاهای فرهنگی هنری مرتبط با شاهنامه فردوسی در قالب تندیس، نوشت‌افزار، نرم‌افزار چندرسانه‌ای، نماهنگ، تیزر، پویانمایی (انیمیشن)، بازی‌های رایانه‌ای و فیلم در زمینه شاهنامه فردوسی

۷- نمایش‌نامه‌نویسی، فیلم‌نامه‌نویسی و گزیده برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی مرتبط با شاهنامه فردوسی

علاقه‌مندان می ‌توانند طرح‌های اجرایی و مقاله‌های پژوهشی برای برگزاری همایش، نمونه اثرهای هنری و کالاهای فرهنگی برای برپایی نمایشگاه در ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت فردوسی را تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ ۱۳۹٧ به نشانی دبیرخانه بنیاد فردوسی در تهران، خیابان فاطمی، روبه‌روی هتل لاله، خیابان باباطاهر، پلاک ۳ واحد ۶ ارسال کنند ویا از طریق تلگرام با شماره تماس ۰۹۱٢٣۵٨٢٨٣۴ در ارتباط باشند.

سایت بنیاد فردوسی

به برگزیدگان برترین اثرهای هنری و پژوهشی، هدیه‌، لوح زرین و تندیس فردوسی پیشکش خواهد شد و در همایش‌ها و نمایشگاه‌های بزرگداشت فردوسی در اردیبهشت‌ماه و رویدادهای فرهنگی امسال از آن‌ها دعوت به عمل خواهد آمد و در کتاب‌هایی این اثرهای برگزیده از سوی نشر ملی بنیاد فردوسی به زیور چاپ آراسته خواهد شد.  اطلاعات تکمیلی را در سایت بنیاد فردوسی دنبال کنید.

طرح فردوس

عرضه محصولات عفاف

خبر آخر اینکه روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، از  برگزاری طرح فردوس (نذر حجاب) با هدف توسعه فرهنگ نذر و عرضه محصولات عفاف و حجاب در سراسر کشور خبر داد. گویا این برنامه  از  طرف  کارگروه ساماندهی  مد و لباس  کشور هدایت می شود و بخش خصوصی  نیز در سال حمایت از کالای ایرانی در گسترش آن حضور  دارد.

در این طرح متقاضیان می‌توانند با مراجعه به مراکز عرضه وارائه چادر مصرفی خود و با پرداخت قیمت تمام شده یک قواره چادر و یا یک طرح چادر آماده و با کیفیت دریافت نمایند. با توجه به توسعه این فعالیت، استقبال گسترده­ای از سوی مصرف­ کنندگان صورت گرفته و بر اساس برآورد ها تاکنون بیش از یکصد هزار چادر مشکی از این طریق در اختیار مصرف­کنندگان قرار گرفته است.

از فعالان مد و لباس داخلی دعوت می کنیم تا اخبار فعالیت های  خود را از طریق کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی، در اختیار سرویس رویداد قرار دهند.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی  را در سال حمایت از  کالای ایرانی با لوکس تهران دنبال کنید.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا