اکسسوری

راهنمای انتخاب انواع لاک : از لاک ناخن آینه ای و مخملی تا ژله ای

لاک ناخن

انتخاب لاک ناخن مناسب، یکی از سخت ترین فعالیت ها در فرآیند آرایش بانوان به خصوص دختران نوجوان و جوان است. اگر چه این انتخاب، معمولا دشوار تر از انتخاب عطرهای بهاره و تابستانی خوش بو با طراوت نیست،  اما وسواس های  بی دلیل، می  تواند بانوان را از اصول مهمی که در انتخاب انواع پولیش های خوش رنگ می بایست در نظر بگیرند غافل کند. در گزارش امروز مجله تخصصی مد و سبک زندگی  لوکس تهران، شما را با دنیای  لاک های خوش رنگ با فرمولاسیون های گیاهی و اصولی که در استفاده  آنها و انتخاب رنگ بهتر است در نظر داشته باشید آشنا میکنیم.

رنگ لاک و نوع دیزاین و استایل تیلور سویفت

(رنگ لاک ناخن و نوع دیزاین و استایل تیلور سویفت، خواننده خوش چهره جوان موسیقی پاپ را در کلیپ معروف ترانه:  LOOK WHAT YOU MADE ME DO مشاهده می کنید که چگونه رژ لب قرمز با  پولیش آینه ای، ترکیب جذابی را با میمیک چهره و پوست صاف و روشن ایشان به ارمغان آورده  است)

حتما بخوانید :

۸۰ طرح لاک های ژله ای و برق برند دبورا  (DEBORAH)

راهنمای جذاب طراحی ناخن جدید و شیک

با ما همراه باشید.

آن چه درباره لاک ها باید بدانیم

یکی از اکسسوری های آرایشی که به عنوان تکمیل کننده فرآیند آرایشی بانوان از  آن استفاده  می شود، لاک  است. ترکیبی برای تزیین دستان و پاها که از  هزاران سال پیش  تا کنون از آن  برای طراحی  مد استفاده می شده و اگر به درستی و با رعایت اصولی که در این گفتار به آن اشاره شده است  انتخاب  گردد، در طراحی استایل  بانوان تاثیر بسزایی دارد. چرا که همان طور که ساعت و کفش تمیز  و براق، نخستین چیزی است  که در طراحی مد و لباس آقایان خوش پوش به نظر می آید، ناخن های خوش رنگ و نقش و آرایش  صورت و مو  بانوان، بیش از کفش و دیگر لوازم به چشم می آید. علتش هم  این است که دستان  و صورت شما، باز ترین  بخش  بدن است  که ضمن  تحرک  بسیار،  توجه را به خود جلب می کند.

لاک ناخن مشکی رنگ آنجلینا جولی

(رنگ ناخن مشکی آنجلینا جولی  که با لباس ماکسی بلند و اکسسوری طلایی ست شده است)

لاک ناخن  (NAIL LACQUER) که در بازار به  نام NAIL POLISH  مشاهده می شود،  از رنگدانه های  ریزی  تشکیل شده که ماده ای  حلال و فرار معلق هستند  و مجموعه ترکیبات شیمیایی  آن سبب می شود تا یک لایه ورقه ای  بر سطح  ناخن پدیدار شود.

بنابراین لاک بد همان اندازه تاثیر منفی در ذهن بیننده  یا مخاطب  شما خواهد داشت که انتخاب خوب  و خوش رنگ و متناسب با تم طراحی مد و لباس می تواند اثر گذار باشد. توجه داشته باشید که برخی  از برندها، مانند دبورا ایتالیا،  گزینه های خوش رنگی در کالکشن های ژله ای و براق ارائه کرده اند که ده ها مدل بوده و برخی نیز تا مدت هفت روز (۷ DAYS LONG)  و بعضا تا ۱۰ روز  (۱۰ DAYS LONG)  دوام و ماندگاری دارد. یعنی پوشانندگی  رنگ به گونه  ای  است که تا هفت تا ده  روز روی ناخن مانده و ضد آب بوده و نیاز به تجدید  رنگ ندارد.

اما  بعضی موارد هم هستند که موقتی بوده و پس ازمدت کوتاهی، رنگ خود را از دست می دهد.  مخصوصا اگر دست شما مرتب در معرض ماده های حلال آرایش قرار بگیرد یا با مواد شیمیایی غلیظ دستان خود را بشویید.

طرح لاکچری دیزاین ناخن

(طرح لاکچری دیزاین ناخن)

نیترو سلولز در فرمولاسیون لاک ها چه نقشی دارد؟

نکته  ای که باید توجه کنید،  فرمولاسیون است. این وسایل آرایشی پر  طرفدار بانوان، به خصوص نوجوانان و جوانان، در طراحی  فرمولاسیون خود از یک ترکیبی  به نام نیترو سلولز سود می برد که معمولا منشا گیاهی داشته تا چسبندگی خوبی  را روی سطح ناخن پدید آورد. استفاده  از تینرو سلولز به  این خاطر است که ضریب تبخیر آب از صفحه  ناخن کاهش یابد و بهداشت آن تهدید نشود. البته  برای  آنکه برخی  از بانوان با ناخن های حساس روبرو هستند، گزینه  های  ضد آلرژی هم روانه  بازار شده  که حاوی رزین های  مخصوص ضد حساسیت هستند. البته هر برند نسبت به برند دیگر، مشخصات فنی متفاوتی دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر  می بایست اطلاعات تکنیکی مندرج  روی محصول را مشاهده کنید.

طرحی جذاب از لاک ناخن عروسکی

(طرح ناخن عروسکی را در  این عکس مشاهده می کنید که برای تیپ های اسپرت مطلوب است)

فرمولاسیون نیترو سلولز این فایده را دارید که وقتی دستان شما در طول روز و شب مدام  در معرض  گرما و سرما و تغییر درجه حرارت قرار می گیرد، رنگ محصول از بین نرفته  و بخار  نشود. از طرفی، محصولاتی که از مواد سلولزی  در  طراحی  و تولید آن استفاده شده است، از خشک شدن ناخن جلوگیری  کرده و عاملی موثر برای کاهش ضریب شکنندگی ناخن بانوان به شمار می رود.

بنابراین، همان طور  که در توضیحات بالا اشاره  شد، یکی از مهم ترین فواید پولیش  ناخن  ها،  پوشاندن سطح ناخن ها  با موادی است که رطوبت را افزایش داده و شکنندگی  آن را کاهش دهد. بنابراین  به این فرآیند، فقط به عنوان یک  ابزار آرایشی لوکس نگاه نکنید. چرا که می  تواند  اثر درمانی و بهداشتی هم به ارمغان  آورد. پس هر وسیله ای که نقش دوگانه  یعنی  هم لوکس و هم اثر بهداشتی دارد را می بایست با دقت انتخاب و خریداری  کرد  تا استفاده از آن، تهدیدی برای بهداشت و سلامت  فردی و اجتماعی نباشد.

لاک ها از چند لایه تشکیل شده اند؟

این محصولات، معمولا از  سه لایه متفاوت تشکیل شده است. در  لایه  اولیه که لایه  زیرین هست،  هنگامی که شما با قلم مو،  ماده  شیمیایی را روی  سطح  ناخن می کشید،  این لایه  روی  سطح قرار  می گیرد.  عاملی بازدارنده که جلوی شکستگی  را می  گیرد  و هم چون فونداسیون آرایشی، ناخن شما را برای  فرآیند بعدی اماده می کند.

لایه  ثانی، پس  از لایه زیرین بوده  که لایه  رنگی است و سبب رنگ دهی به  می  شود.  لایه  سوم، لایه  تکمیلی بوده  که در بخش خارجی لاک قرارمی گیرد. مهم ترین بخش فرآیند پولیش  ناخن بوده و نمای ظاهری  و نهایی  هم به این لایه  ارتباط  دارد.  پس در انتخاب ها همیشه دقت کنید تا با انتخاب محصولات با کیفیت و برندهای مشهور، رنگ و جلایی دوست داشتنی  به ناخن خود بدهید و آرایش  را تکمیل کنید.

همان  طور  که قبلا  در معرفی عطر  سلبریتی ها  گفتیم، همه  عطرها دارای  رایحه  های سه گانه  (اولیه- متوسط و تکمیلی ) بوده  و نت هایی که در  طراحی فرمولاسیون  عطر قرار می گیرد، در قالب رایحه  های سه  سطحی  ارائه می شود.  به همین خاطر است که حرفه ای ها توصیه می کنند در انتخاب عطر، صبوری به خرج داده  تا هر لایحه و هر سطح، بوی خود  را به درستی تداعی کرده  و این  نت را شما حس کنید.  به همین منظور نباید ظرف چند دقیقه در عطر فروشی، چندین  عطر را تست کنید! این روش اشتباه متداول در  خرید است. پس در فرآیند پولش  هم، صبوری  را چاشنی کار کنید.

در خرید این محصول نیز هم چون عطر، چون با سه  لایه  مواجه  هستیم،  می  بایست  صبوری  را پیشه  خود کنید تا ماحصل کار، به  گونه  ای  باشد که بتواند کیفیت خود را به شما نشان  دهد. بنابراین باید وقت گذاشته  تا هر بخش، تاثیرگذاری  خود را عمل  کند.  با چند ثانیه تست کردن محصول بر روی  ناخن  انگشت  سبابه، نمی توانید جلا و درخشندگی واقعی را تست کنید. صحبت از لاک موقت شد. کمی درباره آن بدانید.

لاک موقت چیست و چه فوایدی دارد؟

همان طور که از  اسمش معلوم  است، دائمی نیست. در تولید آن از  ژل اکرلیک استفاده شده و بر  خلاف  محصولات معمولی، با تانش نور  آفتاب، خشک نمی  شود.  برای خشک کردن آن، می بایست  از تابش اشعه  UV بهره برد. این نوع محصولات، مایع بوده و رنگ براق تری به نسبت نمونه های  کلاسیک (غیر  موقت و ژلیش) داشته و قابل پاک کردن آسان با استون نیست.

شیوه کار به این صورت است که لایه ابتدایی ژلیش  را روی سطح ناخن قرار داده  و سپس دستان لاک زده  را به مدت مشخصی داخل دستگاه UV قرار  دهید. سپس،  لایه  دوم را زده  و مجددا دستان خود را داخل دستگاه بگذارید. معمولا این فرآیند حدود بیست دقیقه به  طول می انجامد. اما جلا و درخشندگی، بستگی  به نظر اپراتور  دستگاه و نظر  شما دارد. برای  همین بازه زمانی چند  دقیقه کمتر یا بیش تر از این مدت را باید در نظر داشته باشید.

معمولا کیت هایی در اختیار بانوان قرار می گیرد تا بتوانند این محصولات را از روی صفحه ناخن پاک کنند. البته  توجه کنید که با استفاده از فویل های آلومینیومی و پنبه های آغشته به استون اصل، عمل  پاکسازی محصولات به راحتی  انجام می شود.

لاک موقت بهتر است یا معمولی؟

این سوال بسیاری از بانوان است. اما  چون هم چون عطر های خوشبو گرم ویکتوریا سکرت یا عطرهای سرد با طراوت شانل یا عطرهای پاییزه DIOR یا AJMAL، موضوع سلیقه ای است و نمی توان پاسخ قطعی به  آن  داد. همه چیز به  سلیقه و طراحی مد و لباس  و سبک  زندگی بانوان  ارتباط دارد. اما به طور  کلی، اگر شما فرصت زیادی  برای آرایش دستان ندارید، اما دوست دارید دستان خوش رنگ و متفاوت و همراه با استایل های  فصلی داشته  باشید، از محصولات  ژلیش  استفاده  کنید که تا ۲-۳  هفته روی دستان شما باقی می ماند.

 

طرح لاک های بیانسه

(طرح لاک های بیانسه، خواننده  موسیقی پاپ و صاحب یکی از پر فالور ترین صفحه های  اینستاگرام)

اگر مدام با مواد شوینده که  PH  بالا دارند مواجه هستید و معتاد  لاک زدن هستید، توصیه می شود که از  محصولات موقت استفاده کنید که ماندگاری بالا تری از نمونه های معمولی دارد و البته هزینه بیش تری هم  به  جیب شما تحمیل می کند. اما اگر این شرایط  را ندارید، از روش معمولی لاک زدن با محصولات  اصل  و با کیفیت استفاده  کنید. اما  توجه داشته باشد که در روش های کلاسیک   هم  از  افراط  پرهیز  کنید که  افراط در این کار، مشکلات پوستی  را به ارمغان می آورد.

۷ نکته در انتخاب لاک های موقت

هفت نکته ای  که درباره استفاده  از پولیش های موقت  باید به ان توجه داشت  آن است که :

  • نمونه های موقت،‌ گران تر از لاک زدن  معمولی  است.
  • پولیش های ژله ای موقت،  لایه گذاری چهار گانه داشته  و از رسیدن اکسیژن  به سطح ناخن جلوگیری می کند.
  • از پاک کردن موارد موقت با سوهان و وسایل تیز به شدت پرهیز کنید. این عادت متداول  برخی از بانوان است!
  • از تکرار پولیش موقت پس از پاک کردن مورد قبلی،  اجتناب ورزید.  چون  صفحه ناخن را به دلیل نرسیدن اکسیژن کافی،  زرد مایل به  نارنجی خواهد کرد.
  • پس از پاکسازی کامل ژلیش، حتما از  روغن های تغذیه  کننده و مرطوب کننده استفاده  کنید.
  • توصیه شده است که از محصولات ژله ای، برای آرایش دستان کودکان استفاده  نکنید. چرا که  ناخن جویدن کودکان، باعث انتقال مواد آرایشی به داخل دهان شده و بیماری های دهان و دندان را سبب می شود. حتی با آموزش مکرر این موضوع به کودکان نیز نمی توان تضمینی بر  عدم انجام این حرکت و انتقال مواد شیمیایی به دهان خردسالان شد.
  • اگر زیاد از  پولیش  ژله ای موقت با  اشعه  UV  استفاده کنید، لکه های ریز روی پوست  و صفحه  ناخن، اجتناب ناپذیر خواهد بود. اگر  با چنین موضوعی مواجه شدید، حتما با متخصص پوست و مو مشاوره  کرده و از درمان  های اینترنتی پرهیز  کنید.

۷ نکته در انتخاب بهترین رنگ لاک برای پوست

جنس پوست و رنگ پوست  و نوع طراحی مد  و لباس شما در انتخاب  رنگ  اهمیت دارد. بنابراین  هنگامی  که قصد لاک  زدن دارید،  چه نوع کلاسیک و چه ژلیش، همواره به موارد سه  گانه توجه داشته باشید که قرار است این رنگ،  با چه لباسی و تیپی، چه مراسمی و چه پوستی (جنس پوست) ست شود.

 

انتخاب بهترین رنگ لاک برای پوست

معمولا  پوست های تیره رنگ، گزینه  های خوبی برای انتخاب  شماره رنگ  های مختلف  لاک بوده و ترکیب خوبی را به  ارمغان می آورد. اما اگر پوست روشن  دارید، کنتراست رنگ در انتخاب لاک  را فراموش نکنید.

پس در انتخاب  رنگ  لاک،  به رنگ پوست و جنس پوست  توجه کنید.  اگر در این زمینه مهارت  ودانش  خوبی ندارید، از مشاوران مد و لباس  و همچنین  متخصصان لوازم آرایش  استفاده کنید. نیازی به مشورت با پزشک  متخصص پوست نیست.

نکته دوم  در انتخاب رنگ ، توجه به طراحی لباس است.  رنگ  لاک بانوان در بهار  و تابستان،  با رنگ انتخابی در  نیمه دوم  سال مقداری متفاوت است و دگردیسی  را باید در  طراحی تیپ  بانوان جستجو  کرد که منطبق  با شرایط مکانی و زمان ایجاد می  شود.  اما برخی از مشاوران مد معتقد هستند که  عدم  همراهی  رنگ پولیش با نوع پوشش  بانوان  چه  اسپرت چه  مجلسی، مشکلی ندارد و عامل منفی نیست.  اما استفاده از رنگ آبی در  پوششی با تم  صورتی یا قرمز،  معمولا برازنده نیست.  بنابراین، اصول همراهی  رنگ های گرم و سرد با هم  را در  نظر داشته باشید و روانشناسی  رنگ را در طراحی استایل  درنظر  بگیرید.

طرح رنگ لاک مات

(کلکسیون طلا و جواهرات بیانسه و طرح  رنگ پولیش مات)

نکته  سوم در انتخاب رنگ ، توجه به تم آرایش و تناژی که  برای طراحی صورت  استفاده می کنید اهمیت دارد. بهتر است،  بالانس رنگ صورت و آرایش شما و رنگ  مو، با لاک در یکراستا باشد تا اصطلاحا در ذوق نزند. استفاده از  رنگ های مکمل در انتخاب رنگ اهمیت دارد.

تیلور سویفت و لاک آبی رنگ

(تیلور سویفت لاک آبی رنگ را با  لباس های رنگارنگ در استیج های طوفانی خود در آمریکا ست کرده است)

تناسب رنگ لاک ناخن تیلور سویفت با رژ لب قرمز

(تناسب رنگ  لاک ناخن  تیلور سویفت با رژ لب قرمز رنگ)

نکته  چهارم، همراهی رنگ رژ لب و براق کننده آن با رنگ پولیش است. اگر چه یک اصل جهانی در انتخاب رنگ نیست  و سلیقه در آن نقش مهمی ایفا می کند.

رنگ لاک با رنگ سال

نکته پنجم، انتخاب رنگ با رنگ سال  است.  اگر  دوست دارید  همراه با مد سال  همگام شوید،  باید  به رنگ سال مراجعه کنید و انتخاب رنگ لاک شما بر این اساس  باشد. رنگ سال  ۲۰۱۸ یا همان رنگ سال  ۱۳۹۷، رنگ بنفش است (ULTRA VIOLET) و البته  انتخاب بنفش  معمولا به هر استایلی نمی خورد.

نکته  ششم،  اننخاب رنگ پولیش بر اساس مقتضیات مکانی است. رنگ  لاک  صورتی پر  رنگ  یا قرمز پر رنگ یا نارنجی پر رنگ، حتما مناسب جلسه های رسمی و اداری نیست.  اما احتمالا رنگ  خوبی برای بهار  و تابستان به خصوص مهمانی های خصوصی باشد.

لاک هایی به رنگ تیره

نکته هفتم، در انتخاب رنگ لاک، حتی  المقدور به فصل توجه کنید. در نیمه  دوم سال، همان طور که از عطر هایی با نت گرم و شیرین استفاده می کنند، از  لاک هایی به رنگ تیره استفاده کنید که کنتراست خوبی با ماکسی های بلند و مجلسی دارد.  در نیمه نخست سال نیز که همان طور که از عطرهایی با نت های گیاهی و خنک استفاده  می شود، از رنگ های شاد بهاره و تابستانی مات یا روشن استفاده کنید که رنگ های جسورانه برای روزهای گرم سال است. در  پارتی ها، رنگ  های نئونی، جذابیت فانتزی خوبی دارند.

ست رنگ کاربنی برای لاک و لباس و کفش

لاک ناخن ژله ای چیست؟

لاک ناخن ژله ای

لاک ناخن ژله ای رنگ سال

لاک ناخن  ژله ای  (GEL NAIL) همان طور  که قبلا  گفته شد،  از اشعه ماورا بنفش ULTRA VIOLET برای درخشندگی و براقی  استفاده  می کند و زیر آن محکم شده  و انسجام خود را پیدا می کند. کاشت ناخن ژله ای با طرح ها و رنگ های مختلف برای  بانوان جوان گزینه خوبی در روز های نیمه اول سال است که برای تیپ های اسپرت بهاره و تابستانه با مانتو های کوتاه جلو باز،  ترکیب جذابی را برایشان به  ارمغان می آورد.

دستگاه خشک کن لاک

لاک ناخن ضد قارچ

لاک ناخن ضد قارچ چیست؟

ناخن  و پوست  زیر  و اطراف آن،  به راحتی مستعد انواع  و اقسام  بیماریهای قارچی قرار می  گیرد.  مخصوصا بانوانی که در استفاده از برندهای  لاک، زیاده  روی  کرده و فرصت کافی به  صفحه ناحن نمی دهند تا جذب  اکسیژن کند. قارچ  ناخن، بیماری  متداولی  است که با نقطه  های  زیر سفید  و زرد روی ناخن دست  ها و پا بانوان خود را نشان می دهد.

هر چقدر در درمان این بیماری  تعلل به خرج دهید، بیماری پیشرفت کرده و ناخن شما،  بی  رنگ  و ضخیم  می  شود و شاهد پوسته پوسته یا لایه لایه شدن ناخن می شوید. از جمله  این بیماری ها می توان به بیماری اونیکو میکو سیز اشاره کرد که بیماری بیماری متداول قارچ ناخنی در میان برخی  از  بانوان می باشد.

از جمله علائم آن می توان به عدم درخشندگی و هم  چنین تغییر  شکل ناخن  اشاره  کرده که یکی از عوامل  بروز قارچ در ناخن  به شمار می آید. قارچ ناخن  مثل قارچ ناحیه تناسلی یا زگیل  تناسلی یا هر بخش دیگر بدن،  عفونتی  است  که عوامل مختلفی دارد.

استخرهای آب گرم، سونا بخار،  کف  سونا خشک،  هر جایی که  رطوبت زیاد هست، عامل رشد قارچ است. چون پا شما  بیشتر  در  کفش  است  و نور  به آن نمی رسد،  بنابراین عفونت های قارچی پا به خصوص روی ناخن بانوان بیشتر مشاهده  می شود. این موضوع را در پدیکور در نظر  داشته باشید.

به  منظور درمان  قارچ  ناخن،  از  لاک ناخن ضد قارچ دارویی  استفاده کنید  که  سیلکوپوریکس و لاک ناخن  آمورولفین (AMOROLFINE) از آن جمله است.  استفاده از این لاک  بستگی به میزان شدت  عفونت و هم  چنین  سن  و نظر  پزشک  دارد. لذا در صورت بروز چنین آسیب  هایی در اسرع وقت به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

به  منظور جلوگیری  از قارچ  ناخن، همیشه  دستان را شسته  و ناخن ها را کوتاه  نگهدارید  و از تعدد لاک زدن پرهیز کنید.

لاک ناخن آینه ای چیست؟

لاک ناخن آینه ای

لاک  ناخن آینه ای  یا کروماتیک(MIRROR NAIL EFFECT) ، از  جدید ترین و جذاب  ترین  رنگ  لاک  ناخن  است که با استقبال  بانوان جوان مواجه شده  و شماره رنگ های مختلفی را  برای طراحی استایل  های گوناگون  اسپرت و مجلسی  بانوان دارد.  درخشندگی این  لاک  ناخن به  قدری است که به آینه تشبیه  شده  و از  پر فروش  ترین  رنگ  های  لاک ناخن به شمار می رود.  اما توجه کنید که متناسب  هر سن و هر استایلی نیست. این لاک های  براق،  در  رنگ های بژ،  سفید، طلایی و هم چنین صدفی، بیشتر طرفدار دارد و تقریبا  با هر نوع رنگ پوستی جور  می شود.

لاک ناخن آینه ای براق

لاک ناخن آینه ای نقره ای

مدل های زیبا و جذابی برای  لاک آینه ای وجود دارد که از  ان جمله می توان به لاک آینه  ای به  شکل آبرنگ اشاره کرد که  ترکیب دوست داشتنی ایجاد می کند. مدل آینه  ای با  لاک های مشکی و مات هم  برای  دیزاین آینه  ای (کروم)  گزینه  خوبی خواهد بود. در طراحی ناخن برجسته  نیز پولیش آینه ای توصیه  می شود.

لاک ناخن آینه ای و مات صورتی

استفاده از رنگ آینه ای در کنار تم های انفرادی از لاک ناخن (مثلا  سبز-مشکی-آبی)، ترکیب زیبایی را به وجود می آورد. مثل طرحی که در دیزاین ناخن در عکس بالا مشاهده  می کنید.

رنگ های لاک ناخن آینه ای

کروم زدن روی  ناخن، امروزه طرفداران زیادی دارد که ده ها طرح آن را در ادامه مشاهده می کنید.

رنگ لاک ناخن آینه ای ROSE-GOLD

( رنگ ناخن آینه ای ROSE-GOLD )

رنگ لاک ناخن آینه HOLOGRAPHIC CHROME

( رنگ ناخن آینه HOLOGRAPHIC CHROME)

رنگ لاک ناخن آینه ای آبی کاربنی

( رنگ ناخن آینه ای  DIAMOND-BLUE)

رنگ لاک ناخن آینه ای مسی

( رنگ ناخن آینه ای PINK CHEVRONS)

رنگ لاک ناخن آینه ای NUDE X CHROME

( رنگ لاک ناخن آینه ای NUDE X  CHROME)

رنگ لاک ناخن سرانگشتان

( رنگ لاک ناخن آینه ای HOLOGRAPHIC HEART  )

رنگ لاک ناخن آینه ای طلایی

( رنگ ناخن  آینه  ای  طرح GOLD CHROME)

رنگ لاک ناخن آینه ای سبزو بنفش

( رنگ ناخن آینه ای  طرح OIL  SLICK  DUO-CHROME )

رنگ لاک ناخن آینه ای طرح COPPER CHROME

( رنگ آینه ای  طرح COPPER  CHROME   )

رنگ لاک ناخن آینه ای PINK CHROME

( رنگ ناخن آینه ای PINK CHROME )

 رنگ لاک ناخن آینه ای با اکسسوری های طلایی

( طرح ناخن آینه ای با اکسسوری های طلایی )

طرح رنگ لاک ناخن آینه ای STICK ON STILETTO

(طرح رنگ لاک ناخن آینه ای STICK ON  STILETTO)

طرح رنگ لاک ناخن آینه ای با اکسسوری به رنگ آبی

(طرح رنگ ناخن آینه ای با اکسسوری به رنگ آبی)

لاک ناخن آینه ای UNCORN CHROME

(طرح ناخن آینه ای UNCORN CHROME)

طرح رنگ لاک ناخن آینه ای TEAL TIPS

(طرح ناخن آینه ای TEAL TIPS)

لاک ناخن حرارتی

(طرح رنگ ناخن آینه ای مناس  لباس های مجلسی بلند)

لاک ناخن حرارتی چیست؟

لاک ناخن حرارتی  لاکی  است که به تغییر  حرارت، واکنش داده  و و با تغییر دمای هوا،  رنگش عوض  می  شود. رنگدانه  های حرارتی  که در طراحی  و تولید فرمولاسیون آن  به کار  رفته  باعث این تغییر محسوس  رنگ  در لاک  ناحن می شود. رنگدانه  ها با تغیر درجه حرارت، واکنش  میدهند  و شاهد رنگ بندی مختلفی  روی سطح ناخن می شویم

توجه داشته  باشید که لاک ناخن حرارتی به صورت  کلی، رنگ لاک معمولی داشته اما تحت تاثیر دمای  نزدیک به صفر درجه سانتی گراد، شاهد تغییر  رنگ آن خواهیم بود. در واقع، رنگ اصلی،  رنگ خود لاک بوده  و رنگی که با تغییر درجه حرارت هوا ایجاد می شود، همان رنگی است که در  طراحی رنگدانه  های  حرارتی  لاک در  نظر گرفته  می شود. علتش هم  این است که به دلیل آنکه رنگدانه  ها با لاک مخلوط می شود و مدتی به طول می انجامد تا رنگ لاک، دقیقا به همان رنگ رنگدانه ها باشد و این فرآیند تا حدی زمان می برد.

شما می توانید در منزل، لاک ناخن حرارتی را تولید کنید. کافی است  یک لاک نیمه خالی را انتخاب کرده  و سپس پودر رنگدانه های  حرارتی  را خریداری کنید  و از  لاک  پاک کن  برای کاهش غلطت آن  استفاده کنید.  حدود  ۵ دقیقه  نیاز است  تا ترکیب رنگدانه با محتویات ، مخلوط شود و گلوله  کوچک در آن نباشد. برای اطمینان،  قلمو  را داخل  لاک  کرده  و تکان دهید. با استفاده از مواد پولیش و رنگدانه  های مختلف، می توانید  رنگ های خوبی را در اثر تغییر حرارت روی دستان خود شاهد باشید.

لاک ناخن مخملی چگونه است؟

لاک  ناخن مخملی را باید  یکی از فانتزی ترین  طرح های ناخن دانست که بسیار در میان بانوان جوان طرفدار دارد و از جمله  رنگ های فصل  بهار و تابستان  است  که م یتوان از  آن  در  استایل های  شبانه نیمه  نخست سال  استفاده کرد. به خصوص لاک ناخن مخملی، ست جذابی با تیپ های اسپرت بانوان جوان دارد و حالت  پارچه  ای به  دستان شما خواهد داد.

لاک ناخن مخملی

شما می توانید  با استفاده از  برق لاک (لاک  بدون رنگ)،  پودر لاک مخملی را داخل آن  ریخته  و با قلمو به  مدت کمی آن را تکان  داده تا محتویات  با هم  به خوبی  مخلوط شود و سپس روی سطح  ناخن بزنید.  البته شما می توانید دستان خود را داخل ظرف حاوی پودر لاک  مخملی قرار دهید  تا رنگ  لاک مخملی  به خود بگیرد.

رنگ لاک زرشکی مخملی

طرح لاک ناخن مخملی با سایه روشن

(مدلی جذاب از طرح لاک ناخن مخملی با سایه روشن)

رنگ لاک مات طرح دار

(با استفاده از طراحی های مختلف ناخن، می توانید طرح لاک ناخن  آینه ای را با طرح لاک مخملی ترکیب کنید)

تغییر رنگ در صفحه ناخن چگونه اتفاق می افتد؟

یکی از مشکلات رایجی که در استفاده از لاک ناخن رخ می دهد و در گزارش  های بیماران به پزشکان  پوست و مو مشاهده می گردد،  تغیر  کردن رنگ صفحه ناخن و ایجاد سوزش و التهاب دستان پس  از مصرف  محصولات ناخن  می  باشد.

توجه داشته باشید که انتخاب لاک ناخن نا مناسب و استفاده  از محصولات بدون گواهی اصالت  محصول از  سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، می  تواند  مشکلات عدیده  ای برای بهداشت  پوست و مو ایجاد کنید. لذا حتما از فروشگاه های معتبر خریداری کرده  و هیچ گاه از محصولات های دست فروش و بساطی های  خیابانی  حتی اگر بهای خیلی کمی  داشته  باشد  هم  استفاده نکنید.

تغییر رنگ صفحه ناخن

اگر به صورت  مداوم  از  رنگ  های  مختلف استفاده  کرده و با حلال، آن ها را بشویید، در صورتی  که این کار  یک  هفته یا بیشتر تکرار کنید،  باید انتظار  تغییر رنگ  صفحه  ناخن  خود را داشته  باشید.  بعضی  از بیماران گزارش  می دهند که رنگ  صفحه  ناخن آن  ها زرد یا  تقریبا نارنجی شده  و از ریشه  تا نوک ناخن با این  مشکل روبرو  می شود.  البته  معمولا  این  وضعیت تا یک  هفته پس از استفاده از رنگ های متعدد و تغیر رنگ صفحه ناخن ادامه داشته  و پس از آن  از  بین  می رود و نیازی به  درمان  خاص نیست. اما اگر  پس از این مدت همچنان  با این  مشکل روبرو  هستید،  از درمان های اینترنتی اجتناب کرده و به  پزشک متخصص مراجعه کنید.

هر کدام از ترکیباتی که در  ساخت لایه های سه گانه قبلا اشاره شده  به کار  می رود، تاثیر آلرژیک  بالقوه  داشته  و می  تواند  متناسب  با وضعیت هر فرد ، تاثیر متفاوتی  ایجاد کند و حساسیت زا باشد. سرخی ناخن و تورم دستان  و دردناک شدن زیر ناخن، از  جمله مشکلاتی است که  بیماران در  مراجعه به پزشکان  پوست  به آن اشاره دارند.

توجه کنید که اگر رنگ  صفحه ناخن شما تغیر رنگ پیدا کرد و این وضعیت همچنان ادامه داشت، می  بایست  به پزشک متخصص مراجعه کرده تا تحت درمان قرار بگیرید. چرا که در صورت  برخورد  نوک  انگشتان ملتهب با دیگر بخش های بدن، چنین حساسیتی  هایی به نقاط دیگر  نیز منتقل می شود  که معمولا پلک ها و بخش پایینی صورت و اطراف سینه بانوان که معمولا  با تماس بیشتر روبرو  است، در معرض این آسیب  قرار می گیرند. متخصص ایمونولوژی هم میتواند  در این زمینه به شما کمک کند.

مانیکور کردن ناخن

هم  چنین اگر متوجه شدید که تغییر رنگ  صفحه ناخن پس  از لاک و تمیز کردن آن شدید است، از دست دادن پرهیز کرده تا این آسیب پوستی به دیگران منتقل نشود. برای اینکه با تغییر رنگ  صفحه  ناخن مواجه نشوید یا سطح ناخن شما شکننده  و پوسته  پوسته نشود، بهتر است لاک های ناخن خود را به مدت طولانی مدت حفظ نکنید و از محصولات  ارزان بی کیفیت مجهول الهویه از فروشگاه های غیر مجاز عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده نکنید.

لاک اصل

(مراقب تغییر رنگ صفحه  ناخن باشید)

هم  چنین برای اینکه سطح ناخن  شما با  التهاب های مختلف همراه نشود، توصیه  شده که در انتخاب استون نیز دقت کنید تا  تا با مشکلات  مزمن و حاد مواجه نشوید.  استفاده از لاک های هیپو آلرژیک توصیه همیشگی پزشکان است.

۱۵ نکته در انتخاب لاک ناخن

  • گواهی اصالت محصول :‌ از خرید  لاک ناخن  از  فروشگاه هایی  که گواهی اصالت محصول وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان را ندارند جدا خودداری  کنید.
  • لاک زدن زنان باردار : بانوان باردار حتی المقدور از استفاده از لاک های موقت (ژله  ای) که نیاز  به استفاده از  دستگاه UV  است پرهیز کنند. چون اشعه  ماورا بفنش  برای سلامت جنین، خطر  آفرین  است.  مواد شیمیایی در لاک ها می  تواند  پتانسیل  بالایی  برای تهدید سلامت  مادران  در  دوران بارداری باشد. این که گفته می  شود که لاک ناخن و استون  و دیزاین ناخن، ناباروی می آورد  و تهدید مهمی  برای  سلامت  جنین است  را باور نکنید!
  • لاک زدن برای کودکان : معمولا توصیه  نمی شود.  چرا که همانطور که میدانید، محصولات حاوی مواد شمیایی هستند که در اثر  حرارت و درمعرض  قرار گرفتن  با آب و موادشوینده، تغییر رنگ و کاربری  می دهند و این برای کودکانی که  مدام در حال جویدن ناخن هستند، خطر آفرین بوده و سلامت دهان و دندان  آن ها را تهدید میکند. از لاک ناخن برای کودک زیر  ۷ سال استفاده نکنید. تولونس که ماده  شمیایی  پر کاربردی در طراحی  فرمولاسیون لاک ها است، برای  سلامت کودکان مضر  است.
  • لاک های تقلبی : از خرید محصولات از دست  فروشان در گذرها،‌  متروها، مغازه های  غیر معتبر  و  بقالی ها خودداری  کنید.
  • مشاوره خرید لاک : در انتخاب رنگ برای پولیش ناخن، از مشاوران مد  برای  طرح های مجلسی  و شیک استفاده کنید.
  • لاک های مخملی : اگر دوست دار پولیش مخملی هستید، توصیه  میکنیم که شیوه  استفاده از  رنگدانه  های آن  را ابتدا فرا  گرفته و شیوه تمیز کردن  آن را نیز  بدانید تا در هزینه و وقت خود صرفه  جویی کنید.
  • لاک های آینه ای :  رنگ های آینه  ای پر رنگ را می توانید در استایل های مجلسی نیمه  نخست سال ست کنید که ترکیب جذابی با کیف  و کفش  های لاکچری دارد.
  • لاک اصل : در خرید لاک، مراقب جنس های تقلبی بازار باشید.  برای اطمینان از  اصل بودن جنس، مشخصات  فیزیکی و ظاهری محصول در فروشگاه را با  مشخصات فنی ارائه شده  را در  سایت برند مورد نظر  تطبیق دهید.
  • عفونت های لاک : محصولات غیر اصل،  مشکلات بهداشتی و عفونت های قارچی  را برای  شما به ارمغان می آورد. حتما در انتخاب خود، به این موضوع توجه کنید که با بخش  حساسی از پوست پا و دست روبرو  هستید.
  • لاک های موقت : در استفاده از لاک های ژله ای، مدتی تامل کنید تا اکسیژن کافی به صفحه  ناخن منتقل شده و سطخ ناخن شما  پوسته  پوسته  نشده  و آسیب  نبیند.
  • پاک کننده  لاک : در استفاده از  پاک  کننده ها نیز دقت کنید که می  تواند سطح ناخن شما را حساس کند.
  • هیپو آلرژیک : اگر پوست حساسی دارید، از محصولات هیپو آلرژیک استفاده کنید.  محصولاتی که حساسیت کمی داشته  و به  رنگ و جنس پوست شما آسیب نمی زند.
  • لاک اشتراکی : هیچ وقت از محصولات آرایشی و بهداشتی اشتراکی  استفاده  نکنید. محصولات  اشتراکی،  عفونت های  قارچی  به ارمغان آورده  و  آسیب  پوست را افزایش می دهد.
  • بهترین مارک لاک ناخن :  در خرید محصولات ،  از  برندهای معتبر  و شناخته  شده  استفاده  کنید.
  • خرید اینترنتی لاک ناخن : در خرید اینترنتی لاک ، از سایت هایی استفاده کنید که نماد اعتماد الکترونیک را از وزارت  صنعت، معدن و تجارت داشته  باشد.
  • طریقه لاک زدن حرفه ای : شیوه  لاک زدن و پاک کردن و ست کردن رنگ  آن با لباس های مختلف، موضوعاتی  است که باید فرا گرفته و آن  را در  طراحی استایل خود به کار بست.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی  را هر  روز با لوکس  تهران  دنبال  کنید و ما  را در جریان نظرات  و پیشنهادات خود  از  طریق کامنت یا کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی  قرار دهید.

4 دیدگاه

4 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا