سبک زندگی لوکس

چگونه پوست سفید، سفت، صاف و بدون چروک داشته باشیم؟

پوست سفید و صاف روش

مراقبت از پوست ، مهم ترین دغدغه بانوان به خصوص دختران است که بخشی از  وقت و هزینه  ماهانه و فصلی آنها به خرید محصولات مراقبتی از کرم پودر و لوسیون گرفته تا آبرسان ها و مرطوب کننده ها و سرم ها اختصاص پیدا می کند. داشتن پوستی شاداب، صاف،  یکدست، بدون چروک و با طراوت، نقش مهمی در جذابیت صورت آقایان به خصوص بانوان داشته و به  همین  خاطر، بعضا آرزویی  برای  بانوان جوان  به شمار می رود. گزارش امروز مجله تخصصی  مد و سبک زندگی لوکس تهران، شما را با ۱۵ موضوع مهم مراقبتی از رنگ تیره تا روشن آشنا میکند.

کتاب مهم و مفید مراقبت از پوست و مو

(برای داشتن پوست سفید و صاف و یکدست سبک زندگی خود را باید تغییر داد و روش های حرفه ای مراقبتی را جدی گرفت)

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : با خواص روغن آرگان برای پوست و مو  آشنا شوید

چگونه  سبک زندگی سالم داشته باشیم؟

در اختیار داشتن پوست صاف و شفاف، بیش از آنکه به انواع لوسیون، کرم های پودر، آبرسان ها، مرطوب کننده ها، دستگاه های  چاقی و لاغری متداول این روزها و مسائل  تکنیکال و مدرن  مرتبط  باشد، به سبک زندگی سالم و سبک زندگی سبز  (GREEN LIFE STYLE) مرتبط است. شما نمی توانید صیح تا شب در معرض باد و طوفان و رطوبت و گرد و خاک و انواع و اقسام غذا  های  آماده و حجیم و فست فودی باشید و آن وقت با مراجعه به پزشک متخصص   و استفاده  از بهترین جراحی  های تهاجمی  و کرم  های  شفاف کننده و ضد پیری، معجزه جوان  سازی را انتظار داشته باشید!

معجزه جوان سازی پوست

هیچ  دم نوش، هیچ کرم پودر، هیچ جراجی تهاجمی  و غیر تهاجمی، هیچ  روش ارگانیک مراقبتی نمی تواند جایگزین سبک زندگی  سالم و سالم زیستن  باشد که تاثیر فوق العاده ای در داشتن پوست زیبا و صاف و شفاف و بدون لک دارد. باید توجه کنید که در  فضای دود آلود و پر  ترافیک و پر استرس زندگی  شهری هموطنان، پوست  به عنوان عنصر  زنده، مرتب در  معرض  آسیب  های روحی  و روانی و جسمی و شیمیایی  قرار دارد و روش  های تکنیکی، تاثیر  موقت دارد.

بنابراین برای در اختیار داشتن پوست صاف، شفاف و یکدست، باید ضمن مراقبت  های پزشکی زیر نظر پزشکان مجرب متخصص  گیاهی و شیمیایی، سبک  زندگی  را باید اصلاح کرد. ما چاره ای نداریم که در عصر مدرن که در  معرض انواع و اقسام  تبلیغات فست فودی و نوشابه های گازدار و زندگی پر نمک و شکر و چربی و کم تحرکی هستیم، روش  دیگری  را برای زندگی و خوردن و آشامیدن انتخاب کنیم تا هم  عمر بیشتر و هم با کیفیتی داشته باشیم.

سبک زندگی و غذایی درست

حتما در طول زندگی خود افرادی  را مشاهده  کردید که عمر زیادی دارند، اما از ۴۰ تا ۵۰ سالگی، با انواع و اقسام فشار خون، کمر درد، پا درد،  مشکلات مفصلی، عضلانی و امثالهم دست و پنجه نرم  کرده و در سن ۸۰ تا ۹۰  سالگی، همچنان با این مشکلات همراه هستند! وقتی کمی بررسی میکنید متوجه می شوید که ریشه خیلی از مشکلات و بیماری ها و بحران هایی که اطرافین ما در سنین بالا  با آن مواجه  هستند، در سبک زندگی غلط است.

توت فرنگی، معجونی فوق العاده برای پاک سازی و جوان سازی پوست

(توت فرنگی، معجونی فوق العاده برای پاک سازی و جوان سازی پوست است که برای سفید و یکدست شدن موثر است)

کسانی  که صبح تا شام، پنیره  و کره پر  چرب، شیره انگور،  غذا  های آماده و سیگا مصرف  می کنند و استفاده  مکرر از خودرو دارند، معمولا  آسیب پذیری بدنی آنها به مراتب  بیش تر از افرادی است  که در سبک زندگی آنها، موارد فوق الذکر وجود ندارد یا به ندرت در دسترس است.

چگونه پوست صاف و یکدست داشته باشیم؟

پس، برای در اختیار داشتن  پوست صاف  و یکدست و یکرنگ و شفاف، پیش از هر کاری، سبک زندگی خود را بررسی کنید. اگر این سبک زندگی، تحرک کم  دارد، نوشابه  گاز دار زیاد دارد، غذا  های حجیم و پر چرب زیاد دارد، آب خوردن زیاد ندارد، استراحت کافی ندارد و  . . .  حتما برای داشتن پوست خوب، روی این موارد تجدید نظر کنید و برای تغییر آن،  برنامه  ریزی حرفه ای کنید.

پوست صاف و یکدست

( ماسک توت فرنگی  برای جوان سازی و شادابی )

در عصر مدرن، در  قرن بیست و یکم، برای داشتن  «پوست خوب»  مثل  داشتن دوست خوب، همسر  خوب، کار خوب،  زندگی خوب،  رشته  تحصیلی خوب  و ماشین  خوب، باید «خوب مطالعه»  کرد. خوب  مطالعه کردن و خوب  بررسی کردن، هنری در عصر  دیجیتال  است که متاسفانه  خیلی ها از ان بی بهره  هستند. شما برای داشتن  بهداشت خوب ، باید خوب مطالعه  کردن را یاد بگیرید و با مطالعه آشتی  کنید.

یکی از روش های گیاهی برای در انجام فرآیندهای مراقتبی در کنار سبک زندگی سبز، استفاده از ماسک های طبیعی است.  ماسک  ها  معجزه می  کنند. استفاده از  ماسک های  طبیعی را در  نظر داشته باشید.  ۴ ماسک  را معرفی میکنیم:

استفاده از ماسک های طبیعی برای پوست

ماسک دارچین و جوز هندی و لیمو و عسل  تازه

از جمله ماسک های پر طرفدار  برای سیستم  های SKIN CARE، می  توان به  ترکیب با  طراوات و معجزه  کننده دارچین و ترکیب آن با لیمو و عسل اشاره  کرد که خاصیت آنتی باکتریال آن سب می شود تا جوش ها پاک شده  و هم  چون فونداسیون آرایشی مطلوب، شادابی را به پوست تقدیم  کرد. برای صافی و شفافی، گزینه  خوبی برای بانوان جوان است. مخلوط  خمیری شکل این مواد  را میتوانید ۲۰ دقیقه استفاده کرده و در مرور زمان، شاهد تغییرات  شگفت انگیزش باشید.

ماسک زرد چوبه و آلوئه ورا

زرد چوبه و آلوئه ورا، به  طور  جداگانه، خواص بسیاری برای سلامت فرد دارند. آن ها در رژیم غذایی  ماهانه در دستور کار  داشته  باشید.  زرد چوبه، از جمله  ادویه  هایی  است که مواد معدنی  بسیاری برای  طراوت و شادابی  پوست داشته  و پلی  ساکارید آن سبب  می شود تا نقش یک سرم را ایفا کند  و سم زدا باشد. وقتی  سموم  زیر لایه ها  قرار بگیرد، شفافیت به کندی انجام می شود و ترکیب  زرد چوبه  و این میوه  خوشمزه مغذی، می تواند  تاثیر  زیادی  در صافی و خاصیت آبرسانی ایفا کند.

ماسک شیر و عسل

ماسک شیر و عسل

شیر با عسل، ترکیبی ساده  اما عالی  برای سیستم های مراقبتی ارزان است. شیر و عسل  در همه خانه ها در دسترس است. می  تواند هم چون یک لایه  بردار قوی عمل کرده و  در روزهای آلوده، نقش  کیمیا برای بازسازی  و باز کردن منافذ را بر  عهده  داشته باشد.

ماسک موز و آووکادو و بادام

از جمله ماسک های پر طرفدار بین سلبریتی ها،  معجون موز و بادام و آووکادو است. اووکادو برای ما ایرانی ها، میوه ای گران بوده  و خیلی هم در دسترس نیست. اما خواص عالی برای سلامت افراد دارد. این ماسک طبیعی  به دلیل برخورداری از مواد معدنی، شاداب و طراوت، نخستین ارمغان این ترکیب ارزشمند  به شمار می رود که جوش را از بین برد و منافذ را باز  می کند.

پاک سازی سموم پوست

پس با دنیای ماسک های طبیعی  (غیر  شیمیایی) آشتی  کنید و برای داشتن  پوستی  صاف و یکدست،  از ان ها به عنوان بخشی  از فرآیند  های مراقبت  پوست  و مو استفاده  نمایید.

چگونه پوست روشن داشته باشیم؟

کرم های مراقبی از پوست

پس از  رعایت الزامات  سبک زندگی سبز و سالم و دوری از مواد شیمیایی  در کرم های مراقبی ، می بایست:

  • همواره قبل از خوابیدن، صورت خود را به خوبی شسته و خشک کنید.
  • همواره به اندازه کافی در طول شبانه روز استراحت کنید. خواب کافی برای شادابی پوست مهم است.
  • هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. ملکه یخی (ماریا شاراپوا)، همواره از ضد آفتاب SPF40 بهره می برد.
  • برای داشتن پوست روشن، در معرض باد و نور خورشید به مدت طولانی نباشید.  بانوان مناطق  گرم سیر  دقت کنند.
  • اصلا از لوازم آرایشی اشتراکی  استفاده نکنید.
  • همواره هفته ای یک بار لوازم آرایشی و روبالشتی خود را شستشو کنید.
  • استفاده از کرم های آبرسان و مرطوب کننده فقط مربوط به بیرون خانه نیست. قبل  از خواب  نیز برای حفظ شادابی و شفافیت پوست ، از کرم  های مربوط  کننده استفاده کنید.

کرم های آبرسان و مرطوب کننده

(استفاده از کرم های هیدراته طبیعی را فراموش نکنید)

  • آب خوردن زیاد را فراموش  نکنید. مخصوصا در زمستان مخصوصا زمانی که تحرک زیادی ندارید و بدن، آب طلب نمی کند، حتما  آب  خوردن زیاد را در نظر داشته باشید. توجه کنید که آب زیاد، باعث  هیدراته شدن پوست می شود و سطح هیدراته، دیر تر  کدر و تیره و خشک و آسیب پذیر  می شود.
  • اگر می خواهید پوست روشن داشته  باشید، حتما از میوه های مغذی  مانند  آلوئه ورا، کیوی و انار و ویتامین A, C, E استفاده کنید.

پوست روشن

  • میوه هایی که آنتی اکسیدان هستند مثل انار و میوه هایی که پنی سیلین طبیعی  هستند مثل  سیب، همواره در  رژیم  غذایی شما باشد که در دراز مدت، تاثیر فوق العاده ای روی فرآیند های مراقبتی خواهد گذاشت.
  • استفاده از ماسک های طبیعی مثل ماست  و نشاسته،  ماسک جوانه گندم، ماسک عسل  و ماسک خیار را در نظر داشته باشید.

برنامه های مراقبت پوست و مو

  • خیار، محصولی که خیلی ارزان در اختیار ایرانیان است را در برنامه های مراقبتی مو در نظر داشته باشید که هر چه درباره اهمیت فوق العاده خیار و تاثیر گذاری خودش و ماسک آن در پوست بگوییم، کم است.

جوان سازی و پاک سازی پوست صورت

(ماسک خیار را فراموش نکنید که تاثیر معجزه آسایی برای جوان سازی و پاک سازی صورت بانوان و آقایان دارد)

  • برای داشتن صورت روشن، همواره در طول  سال، از فرآیند لایه برداری استفاده کنید. لایه برداری هفتگی روی پوست اهمیت دارد. مخصوصا که با جوانه گندم آسیاب شده و آب لیمو و عصاره خیار همراه باشد.

چگونه پوست سفت داشته  باشیم؟

پوست سفت

افرادی که از  صورت های شل رنج  می برند و سبک زندگی  سالم  دارند، حتما بایدبه پزشک متخصص مراجعه کنند و از درمان های اینترنتی پر هیز کنند. اما برای  سفت  شدن  صورت، استفاده از سیب زمینی،  خیار و موز  و چای سبز،  به دلیل آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی ومغذی، تاثیر زیادی  روی جوان  سازی و سفت شدن پوست دارد. عصاره خیار کم تر در رژیم غذایی غیر  تابستانی ما ایرانی ها استفاده  می شود. رای سفت شدن پوست همان اندازه  عصاره  خیار تاثیر گذار  است که چای  سبز به دلیل کلاژن سازی  طبیعی ، تاثیر شگفت انگیز به ارمغان می اورد.

پوست زیبا

اگر میخواهید خاصیت ارتجاعی پوست شما حفظ شود،  معجون کلم و ماست  را با تخم مرغ فراموش نکنید. مخصوصا اگر موز هم رنده  کنید و در  این معجون  استفاده  کنید،  فوق  العاده است  و شادابی و پاکسازی پوست  با این ماسک افزایش  می یابد .

چگونه پوست زیبا داشته باشیم؟

همان طور که قبلا گفتیم، برای داشتن پوست  شفاف و یکدست، می بایست سبک زندگی خود را سبز کنیم. همانطور  که باید  با مد سبز‌ آشتی کنیم. داشتن پوست زیبا، نیاز یه شفاف  اندیشین و زیبا زیستن  دارد. اگر بخواهیم به صورت نکته وار مواردی را برای داشتن  پوست زیبا  معرفی کنیم، توجه شما را به موارد ۱۰ گانه  ذیل  جلب میکنیم:

پوست صورت سفت

  • بخشی  از صورت زیبا مربوط به  دور چشم است. برای رهایی از  چین و چروک های  پنجه کلاغی و پف  زیر چشم، حتما  از عینک آفتابی، کرم های ضد آفتاب و خواب کافی  بهره برده  و راه  و روش خوابیدن خود را اصلاح  کنید.
  • همان طور که قبلا گفتیم و اینجا هم درپاسخ به  این پرسش اشاره  میکنیم، نوشیدن  آب کافی،  تاثیر  زیادی  در طراوات و زیبایی  پوست دارد. صورت زیبای  بدون  مصرف آب کافی، شدنی نیست. نوشیدن روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز را فراموش کنید! به اندازه ای آب بخورید که نیاز دارید. کارگر  ساختمان با معلم،  با پستچی خیابان و مهندس پروژه های ساختمانی و ورزشکار و کودک و نوجوان و افراد کهنسال، به یک میزان نیاز مصرف  روزانه آب ندارند. اگر  احساس تشنگی کردید و لب های شما خشک شد، بدانید  که باید زودتر برای رفع تشنگی اقدام  می کردید! این علائم را جدی بگیرید تا پوست شما همواره  در سنین مختلف با طراوت باشد.

پوست زیبا و صاف و یکدست

  • برای داشتن پوست زیبا، از کندن جوش  های روی پوست خودداری کنید تا مجبور نشوید برای از بین  بردن جای آن  ها به انواع و اقسام کرم  های شیمیایی و تقلبی و امثالهم متوسل شوید.
  • برای داشتن پوست زیبا  و صاف و یکدست، از آب  داغ  برای همیشه  خداحافظی کنید! آب داغ، افیون  پوست و مو است . آب ولرم را وارد سبک زندگی  سبز  خود کنید.
  • خوب خوابیدن را جدی بگیرید. از جولیا رابرتز تا سوفیا لوران،  از  الیزابت تیلور تا تیلور سویفت  و حتی فرشتگان ویکتوریا سکرت، همگی  خواب کافی را جادویی در سلامت خود دانسته اند.

رازهای زیبایی پوست فرشتگان ویکتوریا سکرت

(رازهای زیبایی پوست فرشتگان ویکتوریا سکرت را اینجا بخوانید)

  • ورزش نقش مهمی در داشتن پوست زیبا دارد. ورزش کردن به  مدت ۳۰ دقیقه در روز را جدی بگیرید.
  • به جای  بخار درمانی های گران در SPA  های لاکچری  تهران و مراکز استان ها، از  بخورهای گیاهی  استفاده کنید که برای  باز شدن منافذ و طراوت ان اهمیت فراوانی  دارد.
  • برای داشتن صورت زیبا، باید دندان زیبا هم  داشته  باشید. مسواک زدن  سریع را برای همیشه  فراموش کنید.

پوست زیبای میراندا کر

(میراندا کر، عروس رویایی دیور و از مدل های معروف جهان  روزانه ۲ ساعت ورزش میکند)

  • برای سفت شدن منافذ که تاثیر زیادی  روی  زیبایی چهره دارد، از آب  خنک و ولرم به  جای  آب داغ استفاده کنید.
  • اگر می خواهید صورت زیبا داشته باشید، موقع خوابیدن، به پشت بخوابید تا صورت شما چین و چروک نیافتد.

چگونه پوست را سفید کنیم؟

روشن کننده پوست با فرمولاسیون گیاهی و شیمیایی

سفید کردن به خصوص  برای افرادی که با پوست های تیره  و گندمی  مواجه هستند، یکی از دغدغه های مهم است. در کنار روش  های مراقبتی تکنیکال و کرم های  روشن کننده با فرمولاسیون گیاهی و شیمیایی، می توان به مصرف  ویتامین  C، به  منظور  سفید سازی  اشاره کرد. مرکبات  از پرتقال  تا  طالبی و نخود سبز  می تواند  پوست را روشن کند. رتینول در  بافت  پوست وجود دارد. رتینول، ویتامین A  است. پس  هر چه ویتامین آ بخورید ارزشمند است. زرده  تخم مرغ ویتامین آ دارد. برای  همین، مصرف روزانه  ۲ لیوان شیر و ۱  تخم  مرغ  اکیدا توصیه  می شود. هویج و گوجه فرنگی هم  منابع خوب ویتامین آ هستند. البته  به حد و اندازه  و حتی المقدور بدون شکر و نمک مصرف شود.

اگر میخواهید صورت روشنی داشته باشید، کم تر در معرض نور  خورشید  باشید. اگر توجه کنید، زنان و مردانی که در  مناطق  سردسیر جهان مثل اسکاندیناوی، روسیه، کانادا و گرینلند زندگی می  کنند، از پوستان صاف و روشن برخوردار هستند.  استفاده  از کرم  های  ضد آفتاب با حداقل SPF  ۲۰ را  در نظر داشته باشید.  اشعه  UV باعث تیره تر  شدن می شود و توانایی کلاژن سازی  و ترمیم  سلول های  آسیب دیده را به شدت کاهش می دهد.

شادابی و طراوات پوست

مراقب محصولات روشن  کننده باشید که با جیوه، به  پوست شما در بلند مدت آسیب می زند.  برای  سفیدی پوست هم توصیه  می شود که آب به مقدار کافی بخورید. بله! برای سفیدی پوست ورزش کنید تا پوست شما  با طراوت باشد. استفاده از  آب لیمو برای شادابی و طراوات پوست اهمیت  دارد و در بلندمدت، سموم پوست را از بین برده  و پوستی شفاف را سبب می شود.

فاکتور زمان را در نظر بگیرید.  ماسک خیار  و ماست و نعناع می تواند گزینه های  خوب تکمیلی  برای  شفافیت و سفیدی پوست در بلند  مدت باشد. البته  ماسک سیب  زمینی هم چون المان های سفید کننده و سفت کننده دارد، توصیه می شود.

المان های سفید کننده و سفت کننده پوست

چگونه پوست شاداب داشته باشیم؟

برای داشتن پوست شاداب  باید  همه مواردی  که در پاسخ  به  پرسش  های  شش گانه فوق  الذکر را ارائه کردیم در نظر  داشته  باشید. برای  شادابی صورت باید زمان بگذارید. اقدامات  اصلاحی مانند تغییر  سبک زندگی  به  سبک زندگی سبز،  اهمیت  دادن  به ماساژ صورت، پاک  سازی ، از  بین  بردن سلول های مرده و ورزش و خواب کافی  و نوشیدن  آب باید در دستور  کار قرار بگیرد.

شادابی پوست

پوست برای حفظ شادابی، نیازمند بالانس است بالانسی بین مواد معدنی و مغذی مثل ویتامین ها. بنابراین برای حفظ  شادابی پوست ، از خوردن بیش از اندازه مولتی ویتامین ها پرهیز کنید. همه چیز باید تحت نظر و مشورت و توصیه پزشک بوده و از تجویزه های اینترنتی پرهیز کنید.

روش های حفظ و ارتقا شادابی پوست

یکی از  روش های حفظ و ارتقا شادابی پوست ، استفاده از مرطوب کننده پس از استحمام با آب ولرم است. این کار به شما کمک میکند تا رطوبت را جذب کرده و پوستی شاداب داشته باشید.

همواره از استرس،‌  سیگار،‌ مشروبات الکی و غذا های پر چرب و پر نمک و شکر دوری کنید. برای شادابی ، همیشه  از مواد غذایی  رنگی استفاده  کنید  که FITO CHEMICALS دارند. فیتو کمیکالزها در گیاهان و مواد غذایی رنگی مثل توت فرنگی و انگور و فلفل  وجود دارد.

باز کردن منافذ پوست

یک حقیقت مهم : برای داشتن پوستی شاداب، شاداب زندگی کنید.

چگونه پوست را پاک سازی کنیم؟

برای پاک سازی صورت علاوه بر مواد آرایشی  و بهداشتی  موجود مثل لایه  بردارها و لوسیون ها و امولوسیون ها و امثالهم، میت وانید از روش های  طبیعی مثل ماسک گذاری استفاده کنید.  روش  های چندگانه زیر را در نظر داشته باشید:‌

 منافذ پوست صورت را باز کنید.

  • بخور صورت را جدی بگیرید. بخور، روشی ارزان و آسان برای پاک سازی پوست و باز کردن منافذ پوست بوده  و اجازه  می دهد تا آلودگی های روی پوست به راحتی از بین برود. بخور گذاشتن آسان  است. یک  قوری پر آب داغ و انداختن حوله روی سر و قرار دادن سر در معرض  بخار آب، راه حلی ۱۵ دقیقه ای برای پاک  سازی صورت در طول روز می باشد تا PH  پوست صورت به بالانس لازم  برسد.
  • خوردن شکر چه قهوه ای  چه سفید، توصیه نمی شود! اما نقش خوبی برای لایه برداری دارد. اضافه  کردن آب لیمو به دو قاشق چای خوری شکر پودر شده و ترکیب آن با آب، سبب ایجاد خمیری شده که با ماساژ آن روی صورت، میتوانید منافذ  صورت را باز  کنید.

لایه برداری پوست

  • برای پاک سازی صورت، از گل رخت شویی هم می توان استفاده کرد که ترکیب آن با جو دو سر و آب، می تواند معجونی درست کند که در لایه  برداری موثر بوده  و روش خانگی ارزان  و ارگانیکی  برای  تمیز کردن   می باشد. انجام این عمل  حداقل ۲ بار در ماه  توصیه  می شود.
  • استفاده از عسل طبیعی  برای پاک  سازی  صورت در ماسک های طبیعی  بسیار  کاربرد دارد.  ترکیب عسل با دارچین همان طور که قبلا گفتیم، معجزه  آور است.

سفیده تخم مرغ برای پاک سازی پوست صورت

  • از لیمو ترش و ماست  برای  درست کردن ماسک پاکساز  استفاده کنید که منافذ  را باز  می کند.
  • اگر چه جوش شیرین در تولید نان نفی  شده است، اما برای تمیز  کردن پوست  توصیه  می شود. ترکیب جوش شیرین  و آب ، خمیری  ماسک  گونه پدید می آورد  که با اضافه  کردن عصاره  لیمو به آن،  نقش  مهمی  در طراوت  صورت خواهد داشت.
  • همان طور که قبلا گفته شد، از سفیده تخم مرغ  برای پاک  سازی  سطح صورت استفاده کنید که از صورت شما در  برابر  آلودگی  محافظت می کند.

چگونه پوست بدون جوش داشته باشیم؟

جوش زدن صورت، عامل  منفی  برای  حفظ شادابی و طراوت است. برای جلوگیری از  جوش های  پوستی، موارد  زیر  را در نظر داشته باشید:‌

  • به سبک زندگی سالم روی بیاورید.
  • آب نوشیدن کافی را فراموش نکنید.
  • از پر خوری پرهیز کنید.
  • از خوردن  و نوشیدن مواد غذایی پر شکر پرهیز  کنید.
  • استفاده از  عرقیجات  مثل  عرق کاسنی  و شاتره  می تواند  در  رفع جوش  ها کمک کند.
  • سکنجبین خیار  در تابستان و بهار، گزینه خوبی برای  رفع عطش است.
  • برای کاهش جوش های  صورت، از  خاکشیر استفاده کنید که برای پاک  سازی  صورت، کبد و کلیه  هم  موثر  است.
  • قرار دادن سیب و عصاره آن بر  روی جوش  تاثیر زیادی در از  بین بردن باکتری ها دارد.
  • از شستن  صورت خود به دفعات خودداری  کنید تا پوست مرتب تحریک  نشود.
  • استفاده مکرر  از مواد شوینده به  دلیل ترکیبات  شیمیایی،  سلامت پوست را تهدید می کند.
  • از صابون هایی که چربی کمی دارند استفاده کنید مثل  صابون های ضد آکنه.
  • از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • استفاده مکرر از مواد آرایشی  چه با فرمولاسیون گیاهی و چه شیمیایی را کاهش دهید.
  • ترکیدن جوش ها سبب انتقال آلودگی  به  نقاط دیگر  می شود. از این عمل خودداری  کنید.
  • در هنگام کرم  زدن، دست خود را به خوبی  بشویید تا آلودگی دست به  صورت منتقل نشده  و عامل ایجاد جوش و آکنه نشود.
  • استفاده از ماسک های  طبیعی را به  طور منظم در نظر داشته باشید.

چگونه پوست براق داشته باشیم؟

پوست براق

پوست براق، فقط با براق  کننده ها ایجاد نمیشود.  برای  حفظ  براقی باید سطح  را مرتب  از آلودگی ها دور کرد. باید مرتب  با نوشیدن آب کافی،  هیدراته شدن را تقویت کرد. فرهنگ  ضد آفتاب  زدن و تجدید ضد آفتاب  در طول روز  را در  نظر داشت. خواب کافی  و آب کافی و مطالعه برای  فهمیدن روش  های  ارگانیک  حفظ طراوات پوست ، کمک شایابی به  براق بودن و شفافیت دارد. برای داشتن پوست براق،  از  لایه بردارهای طبیعی استفاده کرده  و خواب  کافی را فراموش  نکنید.  استفاده  از پیاز  و سیب زمینی برای براق  سازی صورت به  خصوص  برای  بانوان مشکل پسند  توصیه  شده است.

چگونه پوست پا زیبا داشته باشیم؟

براق بودن و شفافیت پوست

داشتن  پاهای زیبا و صاف، از دغدغه  های بهداشتی  بانوان  است.  به منظور داشتن پاهایی زیبا و بی نقص، توصیه  های زیر را در  نظر داشته  باشید:

  • مراقب صدمه خوردن پا باشید. مراقبت  از پا به اندازه  مراقبت  از صورت مهم است.  چرا که  زیبا ترین  لباس  ها با  پاهای  خوش استایل  و خوش  رنگ، زیبایی دو چندان خواهد داشت.
  • اگر پا شما تحت آسیب  قرار بگیرد، درمان آن  سخت تر از صورت است. به همین  خاطر، درمان آسیب های مفصلی  را به آینده  موکول  نکنید.
  • در صورتی که برای رفع اثرات زخم و تیرگی پاها از  لیزر استفاده  میکنید، با پزشک متخصص  مشورت کنید.

 سلامتی پوست

  • زانوهای تیره و سلول های  مرده، از جمله معضلاتی  است که بانوان از ان رنج می برند.  زانوهای  تیره، سلول های ضخیم  مرده دارند که در شفافی و طروات پوست پا  تاثیر منفی می گذارند.  استفاده  از مرهم های ارگانیک را در نظر داشته  باشید.
  • برای داشتن پوست پا شاداب، سر وقت غذا خوردن و استراحت کردن  اهمیت دارد. به  خصوص ورزش که هم برای  سلامتی  مهم  است  و هم  برای زیبایی و شادابی  رنگ پا.
  • به منظور سفت شدن  پا و عضلانی کردن آن که استایل خوبی  به  لباس های  شب  کوتاه  میدهد، از مواد غذایی پروتئینی  استفاده کنید.
  • در تمرینات  بدنسازی، مراقب باشید تا صدمه ای به  پا  وارد نشود و نوع تمرینات شما به گونه ای  باشد که بخشی از پا خیلی بزرگ یا کوچک نباشد و بالانس خوبی بین  بافت بخش های پا برقرار باشد.
  • استفاده از اسکراب  ها برای پاک سازی پا اهمیت دارد.
  • پوست پا هم باید هم چون صورت، مرطوب سازی و آبرسانی شود.
  • پدیکور هم برای پاک سازی پوست پا و داشتن  پاهایی  صاف و زیبا موثر است.
  • پا، قلب دوم است. همیشه آن ها را به خوبی تمیز کنید.
  • پا به دلیل آنکه در کفش قرار دارد، معمولا دور از نور آفتاب است  و محل  خوبی  برای رشد قارچ .
  • از آب داغ در شست و شوی پا خودداری کنید.  چرا که چربی  روی  پوست پا از بین می رود .
  • لایه برداری پوست پا  هم  همیت دارد. اسکراب  های خانگی را به فرمولاسیون شیمیایی ترجیح دهید .
  • استفاده از مرطوب کننده های طبیعی برای هیدراته نگهداشتن پا را جدی بگیرید.
  • برای تسکین کردن پا، کفش خوب بپوشید.  کفش هایی  که ژل  داشته و فشار عمودی به پا را کاهش می دهد.

چگونه پوست تیره را سفید کنیم؟

تغییر  دادن  پوست تیره به  سفیدی، دغدغه ای مهم  به  خصوص درمیان  بانوان جوان است. روشن کردن طبیعی صورت، اهمیت  فراوان دارد.  بازار، مملو  از کرم های مختلف و لوسیون  هایی برای روشن  کردن  پوست  تیره است  که همگی موقتی هست. برای سفید کردن طبیعی رنگ  تیره ، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • از آب داغ خودداری کنید. آب داغ، پوست شما را کدر و تیره  و آسیب پذیر می کند و چربی را از بین می برد.
  • از ماست استفاده کنید.  ماست ، حاوی اسید لاکتیک است و خاصیت سفید کننده  دارد که برای تغذیه  پوست و شفافیت آن موثر است.

پوست تیره

  • پرتقال، میوه ای که به وفور در  ایران یافت  می شود، به دلیل خاصیت سفید کنندگی که دارد، برای سفید شدن پوست های تیره موثر  است. مصرف آب  پرتقال  طبیعی  برای سفید کردن مهم  است. مخصوصا اگر عصاره پرتقال با  زرد چوبه  ترکیب شده و خمیر ماسک گونه ای  ایجاد شود و بر  روی پوست بمالید،  رنگ  را در بلند مدت هم چون لایه  بردار  قوی، بر می گردند. خلال  پرتقال  نیز  چنین خاصیتی دارد.

پوست جوان و جذاب

  • نخود چی هم پر خاصیت  است. خاصیت  سفید کنندگی داشته  و از آرد ان  می توانید برای تغییر رنگ  استفاده کنید.
  • عسل، عامل سفید کننده و مرطوب کننده و لایه بردار است و خاصیت آنتی باکتریال دارد و برای تغییر رنگ موثر می باشد. مخصوصا  التیام  بخش طبیعی  زخم  پاهای بانوان است.
  • لیمو را در بهداشت پوست و مو جدی بگیرید. لیمو، خاصیت اسیدی  دارد که فاکتور  خوب طبیعتی  برای  سفید سازی بوده و میزان ویتامین ث بالا آن،  کمکی به رشد سلولی خواهد بود. آنتی اکسیدانی که در لیمو وجود دارد، برای  بازسازی رنگ  صورت موثر  است.
  • برگه آلوئه ورا هم برای پاک  سازی و سفید سازی پوست  تاثیر گذار  است.

چگونه پوست جوان و جذاب داشته باشیم؟

برای جوان سازی ، حتما برنامه ریزی کنید و اقدامات بلند مدت نه مقطعی و موقت را در دستور کار قرار دهید. دوری کردن از محصولات آرایشی با فرمولاسیون شیمیایی و توجه به استراحت و ورزش  کردن، از  جمله کلیاتی است که باید مد نظر داشت. اما راهکارهایی خلاقانه و طبیعی برای جوان سازی:

راهکارهایی خلاقانه و طبیعی برای جوان سازی پوست

  • گوجه فرنگی : رفع خستگی و تیرگی پوست و حفظ شادابی آن با گوجه فرنگی امکان پذیر است. ماسک گوجه فرنگی برای جوان سازی پوست موثر خواهد بود.

رفع خستگی و تیرگی پوست

  • جوش شیرین : همان طور که گفتیم، ماسک های حاوی جوش شیرین که با روغن زیتون مخلوط  شده است برای  جوان  سازی پوست موثر است.
  • ویتامین تراپی : ویتامین تراپی، برای جوان سازی پوست از طریق خوردن خشکبار و میوه های فصلی  را در نظر داشته  باشید. چرا که پوست را هیدراته نگه  میدارد و برای طراوت آن مهم  است.
  • سیب زمینی : سیب زمینی برای رفع  شل بودن پوست صورت و پا و هم چنین جوان  سازی موثر  خواهد بود. خاصیت ضد چروک و سفید کننده هم  دارد.

خاصیت نرم کننده و مرطوب کننده پوست

  • عسل : یکی از بهترین مرطوب  کننده های طبیعی است. وقتی با دارچین مخلوط کنید، معجزه گر می شود.
  • جوانه گندم : جو دو سر و بلغور گندم، خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی دارد. مخلوطش با  روغن زیتون  یا سفیده  تخم  مرغ را فراموش نکنید که برای پاک  سازی  پوست  صورت مفید می باشد.
  • آلوئه ورا :  قبلا هم  به اهمیت درمانی این گیاه  اشاره  کردیم. برای  از  بین رفتن لک  و آکنه  از  آن استفاده کنید.

لیمو برای پاک سازی و جوان سازی پوست

  • لیمو و شکر : ترکیبش برای پاک سازی و جوان  سازی خیلی مهم  است.
  • خیار :‌ معجزه ای برای جوان  سازی  است. خیار را برای  جوان  سازی جدی بگیرید.  ده ها روش برای  ایجاد ماسک خیار داریم.
  • روغن زیتون : خود زیتون و روغن زیتون، هم چون خیار، کیمیایی  فوق العاده  به  شمار می رود.
  • سفیده تخم مرغ : هر روز یک  تخم  مرغ  آب پز مصرف  کنید.

چگونه پوست چرب داشته باشیم؟

هر پوست ، بر اساس جنس و رنگی که دارد باید روش های مراقبتی خاصی را برایش در نظر گرفت.  ارتباطی  بین غذای چرب خوردن  و پوست چرب وجود ندارد. این که  فکر  کنید پوست های چرب،  دیر تر پیر تر  می شود نیز  باور درستی نیست.  عوامل محیطی در کنار  عوامل وراثتی در  چرب  بودن پوست تاثیر گذار است. در بانوان، استفاده مکرر از قرص  های ضد بارداری و آلودگی هوا و رطوبت و استرس، می تواند عاملی  برای چرب  شدن باشد.

پوست های  چرب، نیازمند روش های مراقبتی بیشتری هستند، لذا چنین افرادی، باید بیشتر فرآیند های مراقتبی را مد نظر  قرار بگیرند. پوست های چرب، مستعد آکنه  و جوش  هستند. افراط و تفریط  در شستشوی پوست چرب، عاملی منفی در بهداشت است. متخصصان  به این افراد  توصیه  می کنند که در  شرایط  عادی، از  شستن صورت خود،  بیش از ۳ بار در روز خودداری کنند.

بهترین مرطوب کننده پوست چرب

(بهترین مرطوب کننده پوست چرب، ماسک های طبیعی مثل خیار است)

اگر پوست چرب دارید، از مرطوب کننده استفاده کنید. مرطوب کننده نباید حاوی کومدوژنیک و آکنوژیک باشد تا عامل ایجاد جوش نشود.

اگر محصولات آرایشی خریداری کردید که بر روی آن  ها عنوان بدون چربی قید شده است  نباید شما را فریب دهد. چرا که به هر حال حاوی  چربی است حتی اگر مقدارش  کم باشد. مواردی  که افراد دارای پوست چرب باید در نظر بگیرند  عبارتند از:

  • استفاده از ضد آفتاب  با SPF 20 و چربی  کنترل شده.
  • استفاده از سبزیجاتی که ویتامین ب دارد.
  • استفاده از لبنیات کم چرب برای دارندگان  پوست  چرم  توصیه می  شود.
  • استفاده از مواد فست فودی  و نوشابه های گاز دار کاهش یابد.
  • ممانعت از سیگار کشیدن.
  • پرهیز از خوردن شیرینی  و آجیل.
  • استراحت کافی +ورزش+نوشیدن آب کافی

چگونه پوست چروک را صاف کنیم؟

چروک  ها به دلایل مختلف  اتفاق می افتند و باید اقدمات پیشگیرانه  ای به منظور کاهش چین و چروک پوست در دستور کار قرار  داد. برای صاف کردن چروک ها، روش های  متعددی وجود دارد.

لیزر  یکی از روش  های از بین بردن چروک های است که به منظور تقویت کلاژن  های زیر  پوست انجام شده  و کار هم  سطح  کردن  نقاط فرو رفته و برجسته را انجام می دهند. از لیزر تراپی زمانی استفاده کنید که پزشک به شما تجویز کند.

از بین بردن چروک های پوست

تزریق بوتاکس برای از  بین  بردنچروک ها مثل پیشانی  و خط خنده و خط اخم زیاد  استفاده می شود.  به منظور  انجام بوتاکس، همواره  دقت کنید که در  مراکز مجاز با متریال  اصل و با کیفیت این فرآیند انجام شود تا  سلامت شما تهدید نشود.

اگر چروک عمیق روی  پوست باشد، از  لیفتینگ می توان استفاده کرد.  برای از بین بردن چروک های  سطحی،  می بایست از  روش  های تهاجمی  با بی  حس موضعی  بهره  برد که معمولا به  دلیل  ملتهب  شدن صورت، چند  ماه زمان نیاز است تا پوست به حالت اولیه باز  گردد.

در روش مزوتراپی، از روش های زیبایی است که با تزریق  مواد غذایی با بافت های زیر جلدی  پوست ، باعث رشد و استحکام کلاژن و الاستین می شوند که عاملی برای  شفافیت  و هم چنین کاهش چین و چروک های پوست  است.

همراهان گرامی

اگر برای جوان سازی پوست و پاک سازی  آن تجربه ای دارید، از طریق کامنت یا کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی در اختیار ما قرار دهید.

دنیای مد و لباس و لاکچری  گردی  را با لوکس تهران تجربه کنید.

  • چگونه پوست چرب را از ببین ببریم؟
  • چگونه پوست خود را برنزه کنیم؟
  • چگونه لایه  برداری کنیم؟
  • چگونه روزنه های صورت را ببندیم؟
  • چگونه پوستی همیشه  جوان داشته باشیم؟
  • چگونه پوستی مثل هلو داشته باشیم؟
  • چگونه پوست دست را سفید کنیم؟
  • چگونه بدن هیدراته داشته باشیم؟
  • چگونه پوست زرد را سفید کنیم؟
  • چگونه پوست سبزه را سفید کنیم؟
  • چگونه پوست سر را تقویت کنیم؟
  • چگونه پوست شکم را سفت کنیم؟
  • چگونه پوست شکم را نازک کنیم؟
  • چگونه پوست صورت را آبرسانی کنیم؟
  • چگونه از شل شدگی صورت جلوگیری کنیم؟
  • چگونه از  خشکی  صورت  جلوگیری کنیم؟
  • چگونه پوست خود را طلایی  کنیم؟
  • چگونه پوست کودک را سفت کنیم؟
  • چگونه پوست کلفت داشته باشیم؟
  • چگونه صورت بدون لک داشته باشیم؟
  • چگونه صورت نازک را ضخیم  کنیم؟

برای دریافت پاسخ این پرسش ها با کارشناسان لوکس تهران تماس بگیرید

16 دیدگاه

16 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا