استایل و مد بانوان

۱۰ نکته مهم برای انتخاب لباس مناسب بانوان چاق

بانوان چاق

آیا فکر می کنید زنان چاق ، محدودیت زیادی در انتخاب رنگ و طرح برای لباس اسپرت و مجلسی دارند؟ پاسخ به این پرسش متداول که بخشی از ذهن بانوان درشت اندام را به خود جلب کرده است در گزارش امروز مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران مورد بررسی قرار می گیرد تا با راهنمای کاربردی، نکته های جالبی برای برون رفت از بحران انتخاب استایل مناسب برای لباس های ایکس لارج و بزرگ تر داشته باشید.

با ما همراه باشید.

آیا چاق بودن، یک ضعف است؟

مدل دامن برای زنان چاق

(اندام خود را دوست داشته باشید)

چاق بودن از نظر طراحی استایل، یک ضعف بزرگ محسوب نمی شود. با جادوی طراحی مد و لباس و ظریف  کاری در انتخاب تناژهای رنگی در انتخاب پوشش، می توان افراد چاق را در طرح ها و رنگ های گوناگون، خوش تیپ و جذاب نشان داد.

چاق بودن از نظر طراحی استایل

(جامپسویت هم می تواند با تناسب قد و وزن، گزینه خوبی برای زنان چاق باشد)

لباس مجلسی زنان چاق

اگر می خواهید بدانید که زنان چاق و حتی خیلی چاق چگونه می توانند لباس های مجلسی و اسپرت شیک و جذاب را بر تن کنند، کافی است نگاهی به کلکسیون مد و لباس ادل (ADELE) ستاره  موسیقی پاپ جهان بکنید تا چاق ترین سلبریتی عرصه استیج های طوفانی هزاره  سوم را مشاهده  کرده  و با الگوهای جالبی آشنا شوید.

حتما بخوانید : استالیست کیست؟

پیشنهاد برای انتخاب لباس زنان چاق

لباس زنان چاق

(بانوانی که بازوان درشت دارند، از لباس های بدون آستین بلند مثل TEES HOLIDAY استفاده  کنند)

بنابراین حتی اگر شما یک سلبریتی شاخص در عرصه  مد و موسیقی باشید، باز هم گزینه های بسیاری پیش روی  شما است اما نباید انتظار داشته  باشید که سبک طراحی مد و لباس شما همچون جی جی حدید یا فرشتگان ویکتوریا سکرت باشد! اگر چه روند رو به رشد جهانی که با هشتگ من فرشته نیستم (I AM NO ANGLE) به  راه افتاده است، می توان شما را برای انتخاب های مختلف لباس، دلگرم کند.

معروف ترین بانوان چاق در اینستاگرام

(تیز هالیدی ، یکی از معروف ترین بانوان چاق در اینستاگرام، شکوه  رنگ تیره را در طراحی استایل زنان چاق نشان می دهد)

زنان چاق و قد بلند

(لباس بلند با اکسسوری رنگی مثل کیف رو دوشی صورتی، کمکی به اصل خطای دید است)

پروژه کاهش اضافه وزن!

اگر اضافه وزن دارید، حتما مثل یک پروژه بلند مدت به آن نگریسته و برای کاهش منطقی  و علمی وزن خود، بر اساس قد و وزن و اندام و شرایط فیزیکی که دارید، اقدام کنید. همه اقدام شما می بایست زیر نظر متخصص تغذیه و پزشک مجرب  باشد. از درمان های اینترنتی به شدت اجتناب کنید و روش های جراحی تهاجمی را در اولویت اقدام خود قرار ندهید. مگر اینکه پزشک یا جمعی از پزشکان شما را به چنین رویه ای توصیه کنند.

لباس حاملگی کیم کارداشیان

(لباس حاملگی کیم کارداشیان)

برای خان های چاق ، لباس طرح دار چاپ برجسته ممنوع!

این یک اصل مهم در انتخاب پوشش برای زنان چاق است که از پوشیدنی های طرح دار به خصوص چهار  خانه  بزرگ اجتناب کنند. هر چیزی  که در طراحی استایل سبب افزایش میزان تمرکز دید بیننده روی  بدن بشود باید تغییر کند و روش های جایگزین برای ان در نظر بگیرید.

 پوشش برای زنان چاق

(از مدل های طرح دار دوری کنید)

لباس ساده

بنابراین،  پوشش ساده، نقش خوبی در جلوگیری از تمرکز چشم در نقاط مختلف  بدن یک فرد چاق دارد. به  خصوص برای زنان چاق که معمولا ران های درشت کوتاه دارند. لباس  های چین دار، لباس هایی که خیلی بلند است، مثل مانتو های بلند یا پالتوهای  روی زانو و طرح های  برجسته رنگی، همه  سبب چاق تر به نظر آمدن  افراد چاق می شود.

بدن یک زن چاق

به جای آن توصیه می شود که بانوان چاق ، از استایل های تک رنگ در طراحی استایل استفاده کنند  تا هیکل آن ها کشیده تر و اندام آن  ها با کمترین  نقص به نظر  برسد. دوری از چین ها در طراحی یقه  و آستین لباس زنان چاق ،  موضوعی است که باید در نظر بگیرید. چرا که چین ها، بخش هایی از لباس هستند که توجه را به خود جلب می کند و اصولا این  ترند خوبی برای بانوان لاغر اندام است. مثلا گیپورهای گل برجسته رنگی حتما گزینه خوبی برای انتخاب پوشش مناسب زنان چاق نیست.

طراحی یقه و آستین لباس زنان چاق

بانوان اندام گلابی

اگر شما اندام گلابی دارید، از طرح برجسته و چاپی اجتناب کنید. این طرح های چاپی سبب  بزرگ نشان دادن استایل شما می شود و استایل شما را خیلی شلوع و در هم برهم  می کند. شما باید تلاش کنید که به عنوان یک بانوی چاق، مرتب در طراحی استایل خود، خطای دید ایجاد کرده و با این خطای دید، نقص  های بدن را با اکسسوری ها و استفاده از پارچه های متناسب با قد و وزن و میمیک چهره، پوشاند.

بانوان اندام گلابی

زنان چاق در انتخاب رنگ

(راه راه افقی سیاه و سفید سبب برجسته  نشان دادن سینه و شکم می شود)

زنان چاق در انتخاب رنگ ، دستشان بسته  نیست. اما آنچه مشخص است توجه به این  نکته  خواهد بود که انتخاب رنگ لباس، به میمیک چهره و رنگ پوست و قد هم ارتباط دارد. شکم بزرگ و بازوهای درشت  و باسن برجسته، به دلیل اصل خطای دید به شما اجازه نمی دهد که هر  رنگی را در لباس استفاده کنید.

خانم های چاق ، رنگ تیره انتخاب کنید

اصولا، هم برای آقایان و هم بانوان ، رنگ  هایی  با تناژ  تیره، گزینه  های خوبی برای لاغر نشان دادن استایل است.  حتما نباید سراغ مشکی بروید یا زغالی! طیف  رنگ های مکمل و خنثی تیره  بسیار است. امسال در سال  ۲۰۱۸ میلادی،  رنگ بنفش، رنگ سال  است. بنفش تیره، گزینه فوق  العاده ای  برای انتخاب پوشش مناسب زنان چاق خواهد بود و می توان آن را با طیف رنگی گوناگون از اکسسوری هاست کرد.

لباس های تنگ رنگ روشن چاق نشان می دهد

(لباس های تنگ رنگ روشن سبب چاق نشان دادن اندام می شود)

ادل با بازوان چاق

(رنگ تیره به سبک ادل)

مدل هایی  که رنگ  روشن دارد،  نه تنها سایز  شما را کوچک نشان نمی دهد، بلکه درشت تر از واقعی در چشم به نظر می رسد و بعضا برندهای لاکچری وقتی با تناسب رنگ پوست و سایز بانوان  همراه نشوند، جلوه  فاخری را تداعی  نمی کنند. حتما دامادهای کم سن و سال را  در مراسم  عروسی سال های اخیر  مشاهده کردید که برای بزرگ نشان دادن سن، از کت و شلوارهای روشن یا صدفی یا سفید استفاده می کنند! دکلته های سفید برای بانوانی که بازوان چاق و اندام گلابی  دارند، ممنوع نیست! اما ظاهر جذابی برایشان به  ارمغان نمی آورد.

زنان چاق میانسال

(الگویی خوب برای زنان چاق میانسال)

لباس راه راه عمودی برای خانم های چاق

توصیه  شده  که بانوان چاق ، بر اساس اصل خطای دید، از گزینه های راه راه عمودی استفاده کنند که برای بانوان و آقایان، به عنوان ترند در سال  ۲۰۱۸ میلادی نیز در فشن شو ها مشاهده می شود. لباس راه راه، به خوبی خطای دید  ایجاد می کند. خط های عمودی، شما را قد بلند و کشیده نشان داده و خط های راه  راه افقی، چون ظاهر شما را شلوغ می کند، برای بانوان چاق و قدکوتاه  توصیه نمی شود.

شکم زنان چاق

بانوان چاق قد کوتاه می  توانند بخشی از ضعف  های طراحی استایل را با انتخاب کفش های پاشنه  بلند جبران کنند. بالا تنه ای که خیلی تنگ نباشد و با دامن های به نسبت گشاد  همراه شود، استایل مطلوبی  برای زنان چاق خواهد بود. اما به هر حال، حضور رنگ تیره باید شاخص باشد تا چاقی شما مخفی بماند!

برای شکم خود راهکار پیدا کنید

شکم زنان چاق ،  بیش  ترین  تمرکز  دید  بیننده را به سمت خود می کشد.  مخصوصا اگر دکلته بدون بند هم  پوشیده  باشید، بازوان درشت نیز دومین منطقه بدن  است که در کانون توجه قرار می گیرد. لباس  های خیلی  تنگ حتی برای بانوانی که گن می پوشند نیز  توصیه  نمی شود. چرا که پنهان کردن برجستگی  شکم،  کار آسانی نیست.  به  جای آن، گت و شلوارهای مجلسی شیک رنگارنگ می تواند انتخاب بهتری از استایل دامن  باشد.

راهکار ادل برای پنهان کردن شکم

(راهکار ادل برای پنهان کردن شکم)

جین تیره مخصوص بانوان چاق

(به جین تیره توجه کنید)

طراحی استایل زنان چاق

(جین کشی و انتخاب بالا  تنه مناسب در طراحی استایل زنان چاق اهمیت دارد)

بانوان چاق چه قد بلند

(برای بانوان جوان درشت اندام، همراهی ژاکت با جین توصیه می شود)

بانوان چاق چه قد بلند و چه قد کوتاه، چه استایل گلابی و چه غیر  آن،  می بایست از سوتین مناسب برای طراحی استایل نیز استفاده  کنند. فرم دهی  سینه ها در طراحی استایل زنان به خصوص جوانان بسیار اهمیت دارد. سوتین مناسب، می تواند استایل شما را ساعت  شنی نشان داده و بخشی از نقایص  هیکل را بپوشاند. برای انتخاب  سینه  بند متناسب با استایل خود، از فروشندگان حرفه ای  لباس زیر  یا استایلسست های خانه های مد در شهر  خود راهنمایی بگیرید و به توصیه  های  اینترنتی ارائه شده در  سایت های لباس  زیر، بسنده نکنید!

حتما بخوانید : راهنمای انتخاب اکسسوری زنانه شیک و جذاب

لباس هال الگو دار

لباس هایی که از الگوهای  مختلف  برخوردارند، گزینه  های حذف شده در فهرست انتخاب شما نیستند. شما می توانید با انتخاب رنگ و طرح و هم  چنین اکسسوری مناسب، بخش های  زائد در طراحی  استایل خود را با لباس  های الگودار کوتاه یا بلند، بپوشانید و از اصل خطای دید به نفع خود استفاده نمایید.

شلوار پاچه گشاد

اگر بانوی  چاقی، از کمر یا شکم یا باسن بزرگ رنج می برد، از لباس های یقه قایقی استفاده کند.  شلوارهای پاچه گشاد نیز برای  انحراف دید توصیه می شود. حتی برای بانوانی که سینه  های بزرگ دارند نیز شلوارهای پاچه گشاد در طراحی استایل توصیه می شود. اگر چاق هستید اما برجستگی  زیادی  در اندام شما دیده نمی شود، برای اتحرف دید، میتوانید از کمربندهای  مختلف  استفاده کنید. اما پوشیدن لباس خال خالی سفید مشکی را فراموش کنید!

اگر لباس های رافل دوست دارید (آستین چین دار)،  نوع دوخت و برش  لباس به گونه ای نباشد که بخشی از بدن را خیلی  برجسته نشان داده و بخشی از کانون دید بیننده را به آن قسمت متمایل کند. چین های ظریف، برای زنان چاق توصیه می شود.

شلوار پاچه گشاد برای زنان چاق

شلوارهای پاچه گشاد

(کشیده تر نشان دادن اندام با شلوارهای پاچه گشاد)

استایل دو زن چاق

( به نظر شما کدام استایل لاغر تر به نظر می رسد)

اگر فکر می کنید به عنوان یک بانوی چاق باید از لباس های مخمل فراری باشید اشتباه می کنید.  رنگ های تیره مثل بنفش تیره یا زرشکی تیره، گزینه های فاخری برای  لاغر نشان دادن اندام شما خواهد بود.

اگر لباس های حجیم می پوشید، سعی کنید برای ظاهری شاخص و متناسب، کمر لباس تنگ باشد. به  همین  خاطر  توصیه می شود که از JUMPSUIT‌ پرهیز  کنید. مگر اینکه خیلی علاقمند باشید و پشنهاد استایلیست شما باشد!

انتخاب اکسسوری برای زنان چاق

زنان چاق حتی المقدور از تاپ یا کت های نیم تنه  که بازوان درشت آن  ها را در کانون دید بیننده قرار می دهد یا شانه های  آن را برجسته  نشان می دهد،  پرهیز کنند.  آستین های سه ربع گزینه بهتری خواهد بود.

انتخاب اکسسوری برای زنان چاق نیز اهمیت دارد.  مثلا اگر بانوی چاق قد کوتاه هستید، ازگردن بند و گوشواره های خوشه ای پرهیز  کنید.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا