سبک زندگی لوکس

ویژگی ها و روش های رزرواسیون هتل های ۵ ستاره

هتل های ۵ ستاره (LUXURY HOTELS)، بالاترین سطح خدمات در صنعت گردشگری و میزبانی را در اختیار مسافران قرار می دهند و معمولا استاندادردهای بین المللی که توسط سازمان ها و موسسات دولتی و نهادهای  مرجع تعیین می شود را رعایت می کنند. گر چه هتل ۵ ستاره در تهران با شرایتون کوالالامپور یا هیلتون آنتالیا قابل مقایسه  نیست، اما حداقل معیارها سبب می شود تا یک مرکز اقامتی بتواند گرید ۵ را دریافت کرده و به فهرست لاکچری اضافه شود.

البته  فراموش نکنید که یکی از لاکچری ترین هتل های خاورمیانه، اسپیناس پالاس واقع در سعادت آباد تهران است که با اقامتگاه های PTREONAS VIEW در  پایتخت لاکچری گردهای جنوب شرق آسیا  نیز  رقابت می کند. در گزارش  امروز سرویس گردشگری لوکس تهران، شما را با ویژگی ها و شیوه های رزرواسیون جالب  و ارزان  هتل های ۵ ستاره آشنا می کنیم.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : با هتل های ۵ ستاره تهران آشنا شویم

ویژگی هتل های ۵ ستاره

مراکز اقامتی  که موفق به دریافت ۵ ستاره  می شوند، حتما الزامات و استانداردهای ۴ ستاره  را رعایت کرده و شایسته  دریافت ستاره  پنجم خواهند شد. ممیزی  سالانه به هتل هایی که ۵ ستاره  هستند توسط  نهادهای  ملی و بین المللی انجام می شود تا استاندارد خدمات در سطوح مختلف با معیارها، تطبیق داده شود. همه هتل های ۵ ستاره جهان، می بایست  پذیرش  ۲۴ ساعته  داشته  باشند. کارمندان پذیرش  حداقل به یک زبان مطرح بین المللی  مسلط باشد.

خدمه  و دربان  برای ارائه خدمات به مسافران در طول شبانه  روز در دسترس  باشد. دارای لابی با دکوراسیون مجلل، بزرگ و زیبا باشد. امکانات کافی  شاپ را در  طول  روز  در اختیار  مسافران قرار دهد. حتما مجهز به رستوران با امکان سرو غذاهای  مختلف  بین  المللی  را  داشته  و از  سرآشپزهای حرفه ای  برخوردار باشد. مسائل زیست  محیطی را در رستوران و کل  فضای  هتل  رعایت کند.

سایت FIVE STAR ALLIANCE روشی برای رزرواسیون صدها هزار گزینه ۵ ستاره

(سایت FIVE STAR  ALLIANCE روشی برای رزرواسیون صدها هزار گزینه ۵ ستاره در ۵ قاره است)

لاکچری ترین اقامتگاه های جهان

(لاکچری ترین اقامتگاه های جهان را سالانه از فهرست تریپ ادوایزر مشاهده کنید)

امکانات اطفا حریق  و اعلام حریق، به روز و در دسترس  باشد و آن را سیستم برق  اضطراری مجموعه، همراهی کند. اینترنت پر سرعت رایگان در کلیه  فضاهای بسته هتل در اختیار مهمان قرار بگیرد. کلیه مهمانان، این امکان را داشته باشند تا وجوه و اسناد و لوازم  گران قیمت خود را در گاو صندوق مجهز  به امانت گذاشته  و رسید دریافت کنند.  خدمات هتیلینگ به صورت ۲۴ ساعته در اختیار  مهمان باشد.

اینکه هتلی سونا داشته  باشد یا از  اسپا تخصصی  با رایحه  گل های جنوب شرق  آسیا برخوردار باشد یا نه  یا حتی از دوش های آبشاری رنگی برای آرامش بخشی به مسافران سود می برد یا خیر، مقوله  ای است که در معیارهای جهانی رتبه  بندی  مراکز اقامتی ۵ ستاره جای نمی گیرد و این موارد، هم چون اکسسوری، برگ برنده آن ها در صنعت پر  رقابت  و جذاب گردشگری  امروز جهان به شمار می رود.

این که شما در  سفر به هتل های  UALL  آنتالیا با دسته گل و بعضا کیک تولد در یخچال  اتاق مواجه می شوید، معیاری نیست که کسب ستاره پنجم، این فرآیند را به  آنها تحمیل کرده باشد! بلکه این  رفتار سازمانی را می توان بخشی از راهبرد تجاری در کسب  و کار لاکچری این مراکز اقامتی مشاهده کرد که الگوی خوبی برای مدیران صنعت میزبانی ایران است.

حتما بخوانید : لاکچری ترین هتل های آنتالیا

چگونه هتل های ۵ ستاره را تشخیص دهیم؟

این سوال بسیاری  از گردشگرانی است که قصد انتخاب و رزرو یک هتل ۵ ستاره در داخل و خارج از کشور برای گذران  سفر  کوتاه  مدت یا میان  مدت دارند. مکانی ۵ ستاره را می توان با ورود به سایت اینترنتی رسمی آن و مشاهده  بخش خدمات بررسی  کرد. اگر معیارهایی که در بالا به آن اشاره  شد را دارا باشد، می توان به صحت ۵ ستاره بودن آن اطمینان پیدا کرد.

راه دیگر آن است که شما به سایت های مرجع گردشگری جهان مراجعه کنید.  مثل  اکسپدیا، مثل بوکینگ  متل هتلز تا متوجه شوید که نظر  سایر مسافران استفاده کننده از خدمات هتل مزبور شما چیست. آیا آن ها هم خدمات لاکچری را تایید می کنند؟ آیا مسافران پیشین، خدمات ارائه شده لوکس را در سطح و تراز بین المللی تایید می کنند؟ آیا  مهمانان  قبلی نیز  از خدمات دریافت شده در طول  مدت اقامت راضی هستند؟ آیا کیفیت خدمات، انتظارت را براورد کرد؟

صدها هزار مجموعه اقامتی لوکس در سراسر جهان

(در هتلز دات کام، صدها هزار  مجموعه اقامتی لوکس در سراسر جهان ارائه شده است. این سایت، گزینه  اول  رزرواسیون جهانی است که به ازای  هر  ۱۰ شب  اقامت،  ۱ شب  اقامت رایگان می دهد)

سیستم  REVIEW و رتبه بندی که کاربران برای  امتیاز دهی به مجموعه های اقامتی لوکس در سراسر  جهان از طریق سایت  های مرجع استفاده می کنند، سبب می شود تا شما به عنوان مشتری  آینده هتل خاص، از کیفیت و کمیت خدمات میزبانی به صورت شفاف و واقعی مطلع شده و انتخاب خود را جهت دهید و اشراف اطلاعاتی شما افزایش  یابد.

دستیار هوشمند رزرواسیون آنلاین

(TRIVAGO دستیار هوشمند رزرواسیون آنلاین است)

برج العرب ۷ ستاره

(برج العرب ۷ ستاره)

امکانات اتاق های لاکچری

(امکانات اتاق های لاکچری)

هتل های لوکس

(لابی مجلل و RECEPTION چند زبانه یکی از معیارهای هتل های لوکس است)

هتل های ۵ ستاره ارزان

(استخر روباز، در معیارهای اصلی اعطای استار به هتل ها نیست)

گاهی  ستاره هایی که مسافران قبلی یک مرکز خدماتی به کیفیت خدمات لاکچری  می دهند، در پذیرش یا عدم پذیرش این اقامتگاه به عنون مقصد نهایی مسافران بالقوه، تاثیر  مثبت یا منفی می گذارد. اگر هتلی، صدها نظر مثبت  با چندین ستاره  را دریافت کرده است و این نظرات  در طول چند سال اخیر است، قطعا می توانید به کیفیت خدمات اطمینان کرده  و  آن را در فهرست  گزینه  ها قرار دهید.

حتی اگر شک دارید، میتوانید با چند تن از کاربران نظر داده  تعامل کرده و اطلاعات تکمیلی دریافت کنید.

بعید است شما مجموعه ۵ ستاره ای در ایران یا جهان را انتخاب کنید که در سایتهای مرجع گردشگری مثل TRIPADVISOR،  صفحه مختص به  خود برای  دریافت  نظرات مشتریان و به اشتراک گذاری اطلاعات  نداشته باشد. این راه مهم را فراموش نکنید.

حتما بخوانید : با هشتگ لاکچری آشنا شویم

چگونه هتل های ۵ ستاره ارزان رزرو کنیم؟

رزرو کردن هتل ۵ ستاره که ارزان هم برای ما تمام شود، کار  بسیار  مهمی است که تاثیر  زیادی در کاهش هزینه های سفر به خصوص برای افرادی که گروهی سفر می کنند خواهد داشت. این که شما فکر کنید که گزینه های  لوکس، فقط مختص لاکچری گردها است،  تصور اشتباهی به نظر می رسد! چرا که بسیاری از اقامتگاه های مجلل و فاخر جهان را می توان در برخی از فصول، به قیمت هتل های ۴ ستاره  رزرو کرد!

ورود به سایت هایی مثل بوکینگ

(قدم اول:  ورود به سایت هایی مثل بوکینگ)

انتخاب شهر و تاریخ عزیمت هتل های لوکس

(قدم دوم : پس از انتخاب شهر و تاریخ  عزیمت (مثلا ۳ شب در بارسلون)، نتایج معرفی شده را بررسی کنید. با گزینه FILTER، آن ها را بر اساس قیمت،  کیفیت و خدمات،  طبقه بندی کنید)

سایت های رزرواسیون هتل

(قدم سوم : رویه ای که در بالا مشاهده می کنید در اکثر سایت های رزرواسیون دیده می شود. هزاران REVIEW  و امتیاز در کنار  نام  هتل ها قرار دارد)

روش های بررسی کیفیت خدمات هتل های ۵ ستاره

(قدم چهارم :  اطلاعات REVIEW  ها را با کلیک بر روی آن درصفحه ای مجزا مشاهده  کنید.  یکی از روش  های بررسی کیفیت خدمات هتل های ۵ ستاره همین است)

اطلاعات کامل هتل در سایت

(قدم پنجم : اتاقی که قصد رزرو دارید، در صفحه پیش رزرو، اطلاعات کامل آن ارائه می شود.  به دقت مطالعه کرده و سپس وارد بخش  پرداخت شوید )

صفحه پرداخت هزینه رزرو هتل

(قدم ششم : در صفحه پرداخت هزینه  رزرو، اطلاعات هویتی و کارت اعتباری  را وارد کنید. سعی کنید انتخابی  داشته  باشید که FREE  CANELATION  باشد. )

مخصوصا اگر مدت  اقامت شما ، از  ۲ شب بیشتر  باشد، میزان  تخفیف در رزرواسیون افزایش  پیدا می کند و برای کسانی که به مدت ۱ هفته و بیش تر اقامت می کنند و تعداد زیادی هم هستند، رقم تخفیف، قابل توجه خواهد بود.

  • برای رزرواسیون هتل های ۵ ستاره لوکس جهان، از سایت های مرجع گردشگری استفاده کنید.
  • پیش از رزرو هتل های لوکس، نظرات مسافران را در شبکه های اجتماعی جویا شوید.
  • به منظور رزرو مستقیم اتاق هتل، کارت  اعتباری ارزی بین المللی تهیه کنید.
  • اگر کارت اعتباری ارزی بین المللی ندارید، از شرکت های پرداخت مجازی ایرانی استفاده  کنید.
  • هیچ گاه نسبت به رزرو هتل های ۵ ستاره از طریق سایت های ناشناس  اقدام نکنید و اطلاعات  کارت خود را وارد نفرمایید.

گران ترین اتاق های هتل های ۵ ستاره لوکس

(گران ترین اتاق های هتل های ۵ ستاره لوکس را گروهی رزرو کنید تا تخفیف حداکثری بگیرید)

  • هیچ هتل ۵ ستاره ای در دنیا، اطلاعات کارت اعتیاری ارزی شما را به صورت ای میل درخواست  نمی کند.
  • پیش از پرداخت نهایی  هزینه  اتاق، همواره  قیمت را به صورت همزمان در BOOKING, EXPEDIA, HOTELS و TRIVAGO, HOTWIRE  و KAYAK  بررسی کنید.
  • اگر کثیر السفر هستید، در سایت های معروف فوق  الذکر  ثبت نام کرده  و در  طول سال  از PROMOTION  های اختصاصی  به اعضای سایت  بهره  مند شوید.
  • قیمت را در همان بازه زمانی در هتل های لوکس از طریق سایت  های مختلف  چک کنید تا ارزان ترین پیشنهاد  را با بهترین  خدمات مشاهده  کنید.  گاهی ۱ هفته جابجایی در زمان عزیمت (DEPARTURE)  سبب می شود تا قیمت به  صورت  قابل ملاحظه ای افزایش/کاهش یابد.
  • برخی از هتل های لوکس  پاتایا تایلند، در ماه های خیلی گرم سال که مشتری کاهش می یابد،  تخفیف خاص به مشتریان ارائه میکنند.
  • بعضی از  هتل  های لوکس تفلیس و باتومی  گرجستان، در فصول سرد سال، بعضا تا ۴۰ درصد تخفیف به  مشتریان  اعطا می کنند.
  • هتل های لوکس استانبول و آنتالیا و آلانیا ترکیه، برای مسافران گروهی، تخفیف های باور نکردنی در نظر می گیرند که سفر  لاکچری شما را مقرون  به صرفه  می کند.
  • شماری از هتل های لوکس جهان، خدمات  ترنسفر فرودگاه به هتل را با ماشین  های لوکس انجام می دهند. مثل  بعضی از هتل های لوکس کوالالامپور مالزی (هیلتون-شرایتون). این موضوع را در رزرو در نظر  بگیرید.
  • اگر قصد رزرو هتل لوکس برای ارائه ووچر به سفارت  خانه  های کشورهای اروپایی  عضو شنگن  دارید (مثلا برای دریافت  روادید گردشگری فرانسه-ایتالیا یا هلند)،  توصیه  می کنیم که از  خدمات  رزرواسیون FREE  CANCELATION استفاده  کنید که به شما برگه RESERVATION CONFIRATION با کد رهگیری بدهد. انتخاب هتل لوکس (با ۱  روز رزرو) به  جای  هتل ۲  ستاره  سبب  می شود که بتوانید نظر  کنسول را نسبت به تمکن مالی (BANK SATAMENET)  جلب کنید.

اگر  شما هم در  زمان رزرو و انتخاب هتل های ۵ ستاره ، با سوالی روبرو شدید،  درخواست های  خود را کامنت کرده یا از طریق کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی ارسال کنید.

دنیای  مد و لباس و لاکچری  گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا