اکسسوری

برندهای لاکچری الکی گران را بشناسید!

بعضی از برندهای لوکس در صنعت مد و لباس ، بیش  از انچه تصور کنید گران هستند و مثل برند HERMES  (محبوب الناز شاکردوست)، شاید در طول سال، شمار مشتریانشان در سراسر جهان، کم تر از  صد هزار نفر باشد. دنیای کپی رایت و توسعه برند سبب شده تا ارزش محصولات برندهای لوکس ، پس از گذشت زمان و افزایش  کیفیت محصول، روند صعودی به خود بگیرد به گونه ای که یک گوشواره  معمولی از تیفانی در خیابان پنجم نیویورک، بعضا تا ۱ میلیارد تومان هم  عرضه شود. در گزارش امروز مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران، شما را با فهرستی از برندهایی که واقعا خیلی گران هستند و بعضا ارزش پولی که پرداخت  می کنیم را ندارد، آشنا می کنیم. این فهرست توسط سایت مطرح THELIST ارائه شده  و تلاشی  است برای شناخت  برندهای لوکس الکی گران!

با ما همراه باشید.

برند لاکچری الکی برند؟ مگه میشه؟

بسیاری این گونه  تصور دارند که برندهای لوکس چه ساعت، لوازم  آرایشی و بهداشتی چه طلا و جواهرات و اکسسوری و چه برندهای لوکس ظروف  و صنایع دستی و پوشاک، به دلیل شهرت جهانی و کیفیت محصولات و قدمتی که دارند حتما بایستی رقم  های غیر قابل  تصوری در ذهن عوام  داشته  و گزینه اول ثروتمندان و مرفهین باشد. بعضی  ها هم گمان می کنند چون برخی از برندهای لوکس مثل برند BIJAN، به  دلیل انکه انتخاب روسای جمهور و سران جهان و سلبریتی های موسیقی و سینما است، پس اصلا نباید سمت آن ها رفت. اما همین بیژن هم  کراوات های چند صد دلاری  دارد که برای طراحی و تولید هر یک، شاهد ۲۰ دلار  متریال هم  استفاده نشده  باشد و تفاوت وحشتناکی با کراوات های رالف لارن نکند! اما رالف لورن کجا و بیژن بورلی هیلز  کجا؟!

برندهای لوکس

حتما بخوانید : داستان بیژن پاکزاد

برندهایی که در باشگاه لاکچری جهان قرار می گیرند و گزینه  اول لاکچری گردها به شمار می روند، بعضا قیمت های ما فوق تصور داشته و نسبت ارزش افزوده  (VALE ADDED) به نسبت  هزینه تولید و طراحی، هزاران درصد را بالغ می شود. یعنی کفش والنتیو که یکی از گزینه  های لوکس برای بانوان خوش تیپ مشکل پسند است، با  رقم چند هزار دلاری  عرضه  می شود، در حالی که برای  ساخت آن، کم  تر از ۱۰۰ دلار هزینه  می شود.

حتما بخوانید : کفش های لاکچری VALENTIINO

کفش های لاکچری VALENTIINO

خوب همان طور که مشاهده میکنید، برخی از برندها واقعا به نسبت هزینه  ای که بابت آن پرداخت می کنیم، خیلی گران است و ان  طور که همگان فکر  می کنند،  ارزش پولی که پرداخت میکنیم را ندارند.  همه  این مقدمه را گفتیم که بدانید در دنیای هزاره  سوم که  با طوفانی از برندها و تبلیغات لاکچری و FAKE در شبکه های اجتماعی طرف هستیم، بعضا وسوسه  میشویم  تا محصول لاکچری را خریداری کنیم. به خصوص اگر در حراجی  باشد! به هر حال باید از اعتیاد به خرید جلوگیری  کرد و پیش از هر خرید، تحقیقات  بازاری خوبی انجام داد. در ادامه مجله THELIST.COM  ما  را با برندهایی که به  قول قدیمی ها: هدر دادن پول است! آشنا می  کند.

برند لویی ویتون از برندهای لوکس

لویی ویتون، ما را با چمدان های مستطیل شکل فاخر لاکچری آشنا می کند. کارآفرین فعال و تاثیرگذاری  در صنعت مد و لباس جهان که یکی از تاریخ  سازان عصر فشن محسوب می شود. لویی ویتون در حوزه  کیف و چمدان، همان قدر لاکچری و فاخر است که تیفانی در طلا و جواهرات و سواروسکی در اکسسوری های کریستال، زبانزد خاص و عام است.

چمدان های مستطیل شکل فاخر لاکچری ازز برند لویی ویتون

اما واقعا، قیمت های سرسام  آوری که برای محصولات کیف و چمدان رنگارنگ لویی ویتون  پرداخت می شود ، ارزش دارد؟ نیویورک تایمز آمریکا در سال ۲۰۰۰ میلادی در تحقیقی به این نتیجه رسید که هزینه تولید (PRODUCTION COST) لویی ویتون،  صدها برابر  ارزان  تر از  چیزی است که به فروش می رسد.  یعنی ده  ها هزار درصد سود، بابت محصولی که برای  تولید آن، هزینه  زیادی صرف نشده  است!

تبلیغ برند لویی ویتون

سخنگوی لویی ویتون در ان تاریخ، ادعای نیویورک تایمز را غیر واقعی دانست. اما از  ارائه توضیحاتی درباره  هزینه  های تولید، خودداری نمود. اما سخنگوی دیگر لویی ویتون اعلام کرد که بخشی از قیمتی که شما بابت خرید این  محصول گران پرداخت می  کنید، برای توسعه محصول (PRODUCT DEVELOPMENT) است که در فرآیند طراحی و ساخت به کار می رود. در واقع اظهار نظری فانتزی که می خواهد من و شما را توجیه کند که پولی که برای  خرید یک کیف  لویی ویتون پرداخت می کنید، واقعا ارزش محصولی که خرید می کنید را دارد!

جدید ترین مدل کیف های دستی و رودوشی LOUIS VITTON

(جدید ترین مدل کیف های دستی و رودوشی LOUIS VITTON  را در این عکس مشاهده می کنید که بهایی بین هزار  پوند تا ۱۵۰۰ پوند انگلیس دارد)

کلکسیون کیف های دستی زنانه ا برند لاکچری لویی ویتون

(کلکسیون کیف های دستی زنانه بالای ۱۸۰۰ پوندی لویی ویتون را مشاهده می کنید)

کالکشن بوت های زنانه برند لوی ویتون

(از جدید ترین کالکشن بوت های زنانه لوی ویتون ،  شاهد ۳ طرح هستید که ۸۸۰ پوند قیمت گذاری شده است)

بر اساس اطلاعاتی که فوربس  منتشر  کرده است، لویی ویتون، در فهرست گران ترین برندهای لوکس جهان بوده  و با حاشیه  سود سی درصد و قریب به ۳۰ میلیارد دلار ارزش روز داشته و قریب به یک قرن، سابقه تولید محصولات لاکچری را در کارنامه خود دارد. اما به هر حال داستان این است!

برند مونت بلان

مونت بلانک (MONT BLANC)  از دیگر محصولاتی هست که قیمت واقعی  آن  بسیار کم تر از ان چیزی  است که به فروش می رسد.  نیکی کریمی، هنرپیشه  سینما ایران، از سفیران تبلیغاتی این برند در ایران به شمار می رود. دنیای لاکچری فقط  به کیف و کفش و لباس و اکسسوری و ساعت  خلاصه  نمی شود.  هنر نوشتن، موضوعی است که لاکچری گردها به آن افتخار و مباهات می کنند و دوست دارند قلم  لوکس در دستان آن ها باشد. ابزارهای فناورانه  در تولید قلم و هم  چنین جنس و کیفیت صفحه و بدنه، از جمله مقولاتی است که در قیمت نهایی تاثیر گذار است.

برند مونت بلانک

اما MONT BLANC نشان می دهد که بسیار فرا تر از آن چه که حق این برند و محصولاتش است از مصرف کننده مرفه  پول دریافت می کند.  برای کسانی که حاضرند صدها دلار برای یک خودکار پرداخت کنند،  مونت بلانک گزینه  های خوبی روی میز دارد.

برند مونت بلانک برند لاکچری خودکار

(۳۰۰ پوند انگلیس برای خرید خودکار MEISTERSTUCK CLASSIQUE BALLPOINT  PEN)

اما حتما با این سخن موفق هستید که در عصر  جامعه اطلاعاتی و دهکده جهانی و تایپ و رایانه و این چیزها!، استفاده از قلم و  کاغذ، روز به روز کم می شود و قلم لاکچری، واقعا گزینه  ای غیر واقعی و نامربوط در سبک زندگی دیجیتالی امروز ما است. به  همین  خاطر  میتوان ادعا کرد که قیمت گزاف  قلم های  این برند، واقعا حیف پول بوده و الکی بالاست! اگر میخواهید جوهری  به  کیفیت مونت بلاک برای خودنویس خود داشته باشید، این LINK را بررسی کنید.

برند کلیکت

برند VEUVE CLICQUOT، از دیگر برندهای لوکس الکی گران از نظر سایت THE LIST است. برندی که تولید نوشیدنی داشته و به نظر حرفه ای های این حوزه، کیفیت و طعم شگفت انگیزی که برندهای مشابه با قیمت های ارزان تر دارند را ارائه نمی کند.

برند تیفانی

برند تیفانی

از دیگر برندهای لوکس برند تیفانی است که اعتبار طلا و جواهرات جهان است. فیلم صبحانه در تیفانی، درام شورانگیز تاریخ سینما در قرن بیستم است که به  یاد آن فیلم، طبقه چهارم مغازه  تیفانی در خیابان پنجم نیویورک، کافه  ای برای عرضه  صبحانه  در اختیار مشتریان لاکچری گردش  قرار داده  است. برندی که از نظر حرفه ای ها، الکی گران است.  جعبه  های آبی  تیفانی،  شاید در  نظر  اول، نوستالژی قرن بیستمی را به ذهن منتقل کند که حتما کالایی که عرضه  می شود، ارزش  بهایی که برایش  پرداخته  شد را دارد. اما واقعا این طوری نیست.

دیگر جواهر سازان غیر  لاکچری و غیر معروف نیز ، محصولاتی  هم  سطح  تیفانی عرضه  می کنند اما نه به این قیمت! اگر  به دنبال جواهرات برند هستید، توجه کنید که قیمتی بسیار بیش تر از ارزش روز برای آن پرداخت می کنید. اگر فقط به دنبال جواهرات زیبا هستید، محصولاتی چون سنگ های قیمتی COSTCO  را بررسی کنید که محصولاتی لاکچری با قیمت ناچیز دارند.

جواهرات برند

مجریان برنامه صبح بخیر آمریکا (GOOD MORNING AMERICA)  به تیفانی و کاستکو رفتند و فهمیدند که یک محصول الماس با کیفیت مشابه، در کاستکو به بهایی به ارزش ۱۰ هزار دلار کم تر به فروش می رسد!

برند رولکس

برند لاکچری  ROLEX، افتخار صنعت سازی جهان است و خیلی ها، نخستین  برندی که از ساعت در ذهنشان هست، رولکس و سواچ است! اما این برند هم مانند موارد فوق الذکر، الکی گران است! اگر چه طرفداران زیادی داشته و سال به سال، طوفانی از کالکشن ها را با سلبریتی  های خوش رنگ و لعاب تبلیغ می کند، اما هزینه  ای که بابت خرید یک ساعت مردانه  رولکس پرداخت می  کنید، بسیار بیش تر از ارزش واقعی محصول است.

برند لاکچری رولکس

(رولکس، محبوب باراک اوباما، رییس جمهور سابق آمریکا)

برندامگا برند محبوب جورج کلونی

(امگا، محبوب جورج کلونی)

 اگر می خواهید ساعت لوکس داشته  باشید و قیمت گزافی هم پرداخت نکنید، پیشنهاد ما به شما، برند OMEGA، محبوب جورج کلونی، هنرپیشه  خوش تیپ هالیوود است. رولکس و امگا هر دو در کشور ساعت اروپا (سوییس) تولید می شود.  اما قیمت ها را تطبیق  دهید؟ تفاوت را حس  خواهید کرد. با اینکه کیفت خیلی به  قول غربی  ها: WOW  یا OH-SO  نیست!

برند لوبوتین

برند LOUBOUTIN، محبوب سلبریتی های سینما و موسیقی  است. سالانه بیش  از نیم میلیون کفش لاکچری در اختیار لاکچری گردهای زن جهان قرار می دهد و قیمتی به مراتب بالاتر از ارزش واقعی دارد. کریستین لوبوتین، خیلی خوش شانس است که برند او، با استقبال جهانی بانوان که زیاد کاری  به قیمت در برابر  کیفت ندارند، مواجه شده و پول های زیادی به جیب می زند.

برند لوبوتیون

برخی از مشتریان  لوبوتین از اذیت شدن پا به مدت طولانی در محصولات او شکایت دارند. اما کریستین در گفتگو با VOGUE‌ گفته  است  که کار او، طراحی کفش اغواگر  است  نه  راحت! به هر حال، لوبوتین صدها برابر گران تر از آن چیزی که فکر کنید به فروش می رسد.

برند میکی موتو

برند MIKIMOTO در دنیای محصولات طلا و جواهرات

برند MIKIMOTO  در دنیای محصولات طلا و جواهرات نیز خیلی گران تر از ان چیزی است که تصور میکنید. سلطان مروارید جهان، هزاران درصد سود از محصولاتش دریافت می کند و بهایی که پرداخت میکنید، بهای برند است تا محصول! اگر قادر به تشخیص مرواید طبیعی و FAKE نیستید، از خریدش صرفه  نظر کنید.

برند کوچ

برند لاکچری COACH۷ برند محبوب سلنا گومز

(سلنا گومز، سفیر COACH  است.  قیمت این کیف لاکچری، ۹۵۰ دلار  است)

برند COACH۷ محبوب سلنا گومز، خواننده جوان میلیونر امریکایی و پر فالور ترین کاربر اینستاگرام است. اگر به دنبال کیف های لوکس الکی گران هستید، کوچ را انتخاب کنید!

برند پرادا

لباس ساده برند پرادا

(این لباس  ساده  پرادا، ۸۰۰ دلار قیمت گذاری شده  است)

برند PRADA آخرین برند لاکچری

(قیمت های جدید ترین محصولات کیف دستی چرمی رنگارنگ پرادا)

برند PRADA  از برندهای لوکس واقعا الکی گران است! برندی که بیش تر با استایل سلبریتی ها روی فرش قرمز گلدن گلوب و اسکار مشاهده می کنیم. اوت کوتور هایش سرسام اور بوده  و  این  هم، بهای محصولاتش، بسیار گران تر از ارزش واقعی به نظر  می رسد.

آیا شما هم تجربه خرید محصول خیلی گران داشتید؟

اگر قصد تولید محصولات لاکچری مد و لباس دارید ، راهنمای تاسیس مزون را بخوانید

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا