سبک زندگی لوکس

چطور و چگونه مدل بشویم؟

مدل و مدلینگ معروف

برای مدلینگ شدن باید چه کرد ؟

در دنیای شبکه های اجتماعی که صبح تا شام در معرض هزاران فوتوشوت از دنیای جذاب مد و مدل و مدلینگ و برندهای مطرح و فشن بلاگرها هستیم، افرادی که از  قد و استایل خوبی برخوردار هستند یا خود را دارای استعداد لازم برای ورود به این عرصه ارزیابی می کنند، به این فکر می افتند که دستی بر آتش دزده و توانایی خود را بسنجند. اما نمی دانند برای ورود به دنیای مد و مدلینگ چه الزاماتی نیاز هست و آیا آنها با همین استایل چاق یا لاغر، کوتاه  یا بلند هم  میتوانند وارد این حوزه  شوند یا خیر! این گفتار، راهنمای ساده ای است برای کسانی که قصد ورود به دنیای مدلینگ دارند. با ما همراه باشید.

۱۷۱ کتاب مفید برای آشنایی با دنیای فشن

دنیای مد و مدلینگ

چند نکته مهم درباره مدلینگ

اگر با دنیای جادوی لایک و فالو و هشتگ گردی اینستاگرام، علاقمند به ورود به دنیای مدلینگ شدید، این  تصور  را که در مقابل سوپر مدل های جهان از فرشتگان ویکتوریا سکرت تا فشن بلاگرهای مطرح، حرفی برای گفتن ندارید، از ذهن خارج کنید. دنیای فشن، ابتدا و انتها ندارد و هر کس در  هر جای دنیا می تواند ترندی را خلق و آن را گسترش داده و طرفداران بسیاری را با خود دنبال کند و نمونه هایش هم در دنیای مد در صد سال اخیر بسیار است و رالف لورن و گابریل کوکوشانل و کریستین دیور، تنها مشتی نمونه خروار هستند!

دنیای جذاب مد و مدل

(قدرت رویا، از علم بیشتر است (آلبرت انیشتن))

پس برای ورود به دنیای مدلینگ، اراده جدی و قوی نیاز است. موضوع دومی که باید در نظر داشته باشید این است که عرصه مدلینگ را با عرصه فوتوشوت های برهنه که روی جلد برخی از مجلات  مد و سبک زندگی مشاهده میکنید، متمایز کنید.  بسیاری از پوشش  های بانوان، از روسری و مانتو گرفته تا تی شرت و کت و شلوار و دامن های طرح دار  سنتی با نقوش ایرانی، توسط بانوان ایرانی  رونمایی و معرفی  می شود و حتی در رسانه  های  رسمی مثل صدا و سیما تبلیغ می شود. بنابراین، فرصت کسب و کار و فعالیت بسیار است.

سوپر مدل های جهان

(کیار فراگنی با ۱۲ میلیون فالور، محبوب  ترین فشن بلاگر جهان است. او مصداق  فعالیت آماتور  در عرصه  مدلینگ بین المللی است. او از برندBALMAIN رونمایی کرده است)

لیاندرا از آیکون های معروف و محبوب در اینستاگرام

(لیاندرا کوهن، از آیکون های معروف و محبوب در اینستاگرام که استایل خیلی معمولی دارد)

مساله  سومی که باید در نظر  داشته باشید این است که خود را دست کم نگیرید! لیاندرا کوهن، یکی از مطرح ترین و پول  ساز ترین  فشن  بلاگرهای جهان، یک فشن  آیکون با صورت واستایل خیلی خیلی معمولی  است! اما شاید تعجب کنید که ایشان صد ها هزار  فالور داشته و توسط خانه  های مد معروف جهان دعوت می شود. قرار نیست  همه چهره کیارا فراگنی  یا جی جی حدید یا آدریانا لیما داشته باشند یا صورت جذاب نیکول کیدمن و سوفیا لورن را برای  فوتوشوت های رویایی ارائه کنند!

خصویت های شاخص استایل و ظاهر مدل و مدلینگ ها

(برای شروع، خصوصیت های شاخص استایل و ظاهر خود را روی کاغذ بنویسید و روی ان ها کار کنید)

اصطلاحات عرصه مدلینگ MODELINGX

(خودتان را با اصطلاحات عرصه MODELINGX   مثل FASHION ICON آشنا کنید و اطلاعات جامع بگیرید)

مساله  چهارم  این  است که مساله سوم را فراموش  نکنید هرگز! در دنیای مدلینگ، اگر قرار بود فضا، در اختیار افراد خیلی خوشگل و خیلی قد بلند باشد که اکنون شاهد این  همه مدل معروف برندهای سرشناس با استایل های معمولی نبودیم! نمونه اش  هم زیاد است و احتمالا خودتان هم خبر دارید!

مانکن ها و برندها و مدلینگ ها در اینترنت

(با ترندها، استایل  ها، سبک ها،  مانکن ها و برندها آشنا شوید)

خلاقیت و نوآوری در دنیای مدل و مدلینگ

(تاریخ صنعت  فشن را مطالعه کنید. برای یک مانکن خوب، هیچ کمکی بهتر از مطالعه  این عرصه نیست)

مساله پنجم که برای ورود به دنیای مدلینگ نیاز دارید، خلاقیت و نوآوری است. بسیاری از ضعف های استایل، نقص  های اندام، بینی انحراف دار و بسیاری  از ایرادهای بعضا الکی!  که بانوان جوان یا آقایان روی استایل خود برای ورود به این اکو سیستم می گیرند را می توان با روش های جذابی، جایگزین کرد. شما برای محبوب شدن در دنیای مدلینگ، فقط  نیاز به قد بلند و چهره زیبا و و پوست روشن و بدون چروک ندارید! شما باید خلاقیت  داشته باشید. خلاقیتی از نوع لیاندرا کوهن. خلاقیتی از جنس خوب دیدن، خوب عرضه کردن و خوب تحلیل کردن. آیکون  خوب، باید یک تحلیل گر خوب و یک آشنا به مقوله  روانشناسی  رنگ و طراحی استایل باشد و بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.

ترندهای جهانی

(با ترندهای جهانی همراه و همگام باشید)

تیپ مدلینگ دانشجو

(استایل خود را مرتب توسعه دهید)

آنچه برای مدلینگ باید در نظر داشت

ما در دنیای امروزی، فشن آیکون های چاق زیاد داریم که محبوبیت  فراوانی دارند. بنابراین، الزاما، آیکون  های محبوب،  نباید استخوانی باشند! اما انتظار این  هست که فردی که قصد معرفی اکسسوری و طلا و پوشاک  و کیف و کفش برای طیفی از مخاطبان دارد، بهتر است استایل خوبی داشته و استایل خوب در اندام خوب تعریف می شود.

استایل مدلینگ های برتر

(استایل خود را با اکسسوری های مختلف تست کنید و ایرادات آن را بر طرف کنید)

تیپ مردانه مدلینگ ها

(این عرصه، عرصه ریسک پذیری و خلاقیت است. از چیزی هراس نداشته باشید. خرق عادت کرده و ترندهای جدید معرفی کنید. مدل های مفهومی، همین کار را می کنند)

اکسسوری مخصوص مدلینگ

(اکسسوری مخصوص به  خود را داشته باشید تا با آن شناخته شوید و امضا (SIGNATURE) شما باشد.  مثل  اکسسوری های نقره ای جانی دپ که همیشه همراهش است!)

تیپ مدلینگ چاق

(شیوه های صحیح پوشیدن هر لباس را یاد بگیرید. تحلیل فوتوشوت سلبریتی ها در فرش قرمز، یکی از آنهاست)

اگر  فصد ورود به این عرصه  را دارید، سبک زندگی خود را باید در  دراز مدت، با تغییراتی همراه کنید.  همه  مانکن های  ایرانی و بین  المللی، رژیم غذایی  خاص خود را دارند  و همان طور که از نظر استایلیست ها استفاده می کنند، از نظرات  متخصصین  تغذیه  و پوست هم  بهره  می برند.

خرید مدلینگ ها

(از فروشگاه ها و برندهای مختلف خرید کنید)

  • برای  مدل شدن، از غذاهای پر حجم و پر کالری صرفه نظر کنید.
  • مدلینگ، با فست فود و نوشابه  های گاز دار، میانه  خوبی ندارد.
  • شیرینی جات، محصولات پر نشاسته، معمولا جایی در رژیم غذایی مدل های آماتور تا حرفه ای ندارد.
  • سبزی جات، بخش جدایی ناپذیر از رژیم غذایی مدل ها به  شمار می رود.
  • سویا،قارچ و حبوبات، منابع غنی پروتئین بوده و برای سلامت و شفافیت پوست مهم است.
  • برای مدل ها، شل نشدن پوست و سفتی پوست بسیار اهمیت دارد. از غذاهایی  که عامل سفتی پوست است مثل سیب زمینی استفاده کنید.
  • برای آبرسانی پوست و هیدراته نگهداشتن و شادابی پوست، آب زیاد مصرف کنید.  موضوعی که توصیه همیشگی ملکه یخی  و تیلور سویفت  و جی جی حدید است.
  • ورزش برنامه ریزی شده، بخش جدایی ناپذیر  از سبک زندگی  مدل های مطرح جهان است. حضور موفق ۱۸ ساله آدریانا لیما، معروف ترین انجل ویکتوریا سکرت، مدیون ورزش روزانه  است.
  • اگر فکر می کنید بدون برنامه  غذایی و ورزشی حرفه ای می توانید وارد عرصه  مدلینگ به مدت  طولانی بشوید،  اشتباه  می کنید. حتما برنامه حرفه ای زیر نظر کارشناسان مجرب نیاز دارید.
  • مردان مدل های مردی را می پسندند که اندامی عضلانی داشته باشد. در حالی که بانوان اکثرا مدل های  زن  عضلانی را نمی پسندند.
  • اگر چربی در شکم و پهلو دارید، برای حضور فعال در این عرصه برایش راهکار پیدا کنید.

مدل مو مدلینگ

(مدل مو خاص برای تبدیل شدن به یک فشن آیکون (FASHION ICON) ضروری است)

سلفی فشن آیکون و مدلینگ

(حضور فعالانه در شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید)

نظرات و مشاوره فعالان مدلینگ

(با فعالان این عرصه در تعامل باشید و از نظرات و مشاوره آن ها استفاده کنید)

تحصیل در عرصه فشن و مدلینگ

(تحصیل در عرصه فشن، عامل بازدارنده برای موفقیت در این حوزه نیست. آن را جدی بگیرید)

فرصت های تحصیل عرصه فشن در خارج از کشور

آیا مدل شدن استاندارد دارد؟

خیر! هر جای دنیا، بستگی به شرایط مکانی و زمانی و ترندها و نیازهایی  که آژانس های مدلینگ در نظر  می گیرند، قواعدی وضع می شود که این قواعد هم  آژانس به آژانس مختلف است.  در  کشورهایی  که متوسط قد مردم بالاست، مثل هلند، قطعا برای ورود به عرصه  مدلینگ،  قد ۱۷۰ سانت به بالا اهمیت دارد. البته  فشن آیکون  عکس با فشن آیکون لباس  و کیف و کفش و خودرو و امثالهم  فرق دارد. بنابراین، هیچ استاندارد مدونی  برای ورود به عرصه  مدلینگ وجود ندارد و با رعایت  حداقل ها، به انضمام  همت و تلاش  و اعتماد به نفس، می توان حضوری  موفق را تجربه کرد.

چگونه در عرصه مدلینگ تبلیغ کنیم؟

ابزارهای اطلاع رسانی چند رسانه  ای رایگان  زیادی در دسترس شما است. همکاری با یک عکاس و استایلیست حرفه ای و انتشار  تصاویر در شبکه های اجتماعی و تحلیل تیپ، می تواند در میان مدت، یک فرد را محبوب و وارد عرصه MODELING جدی کند. از ابزارهای  هشتگ و دنیای لایک و فالو  به صورت حرفه ای در این حوزه  می  توان استفاده  کرد.

PHOTO MODELING مهم تر است یا CATWAK MODELING؟

هرکدام، شرایط  و وضعیت خاص خود را دارد. در ایران،  بخش اعظمی از فعالیت  مانکن  ها، به فوتو مدلینگ  ارتباط  دارد و کت واک محدود است. بنابراین، اگر  قصد فعالیت در ایران دارید، تمرکز خود را باید روی PHOTOMODEL  قرار  داده و با اکو سیستم آن آشنا و همگام شوید.

آیا برای مدل شدن باید حتما آموزش مدلینگ طی شود؟

واقعیت نشان می دهد که خیلی برای مانکن شدن، طی کردن دوره  های ابتدایی تا حرفه  ای مدلینگ نیاز نیست. حداقل، آنچه از مدل  های پر  فالور  اینستاگرام در سال  های اخیر برمی آید، چنین موضوعی را اثبات نمی  کند. اما به هر حال، آموزش و یادگیری علم مدلینگ، مبانی  ورود به این عرصه حرفه ای است و شما را با موضوعاتی  هم  چون ژست  گیری، اصول  راه  رفتن، نمایش زنده، تئوری مربوطه و امثالهم  آشنا می کند.

آموزش مدلینگ مردانه

(صبوری در عرصه فشن را بیاموزید)

آیا تحصیلات هم در کسب و کار فشن اهمیت دارد؟

واقعیت ان است که خیر! اما همان طور که همه  چیز در  دنیای دهکده جهانی در حال تغییر است، این واقعیت هم کم کم رنگ می  بازد. عرصه فشن امروز جهان، تا حد زیادی به فشن بلاگرها پیوند خورده است. فشن بلاگرهای با سواد، مدل های با اطلاع و تحلیل گر، حتما می  توانند تولید محتوای خوبی برای حضور فعال در عرصه  های گوناگون تجربه کرده و بر شمار مخاطبانشان بیافزایند. برای مدل، هیچ ابزاری مهم تر از جامعه  هوادارانش نیست. در روزگار امروز، هم مدل کم سواد داریم هم دانشجوی دکترا! هم  مرد و هم  زن. بنابراین، مطالعه و سواد اطلاعاتی برای مدل به صورت غیر مستقیم در کسب و کارش تاثیر می گذارد.

فشن بلاگرها و مدلینگ های جذاب

(فشن آیکون، اعتماد به نفس بالا دارد)

همراهان گرامی

اگر برای ورود به عرصه  مانکن و فشن، به  اطلاعات و مشاوره نیاز دارید، درخواست خود را کامنت کرده یا از طریق کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی ارسال کنید. توجه داشته باشید که فرصت های کسب و کار بسیاری در این حوزه در اختیار افراد با استعداد و مستعد بوده و بخش از دنیای فریلسنر ها را به خود اختصاص  داده  است.

لوکس تهران آماده انتشار تجارب مانکن های موفق ایرانی می  باشد.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

115 دیدگاه

115 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا