استایل و مد بانوان

جشنواره دیدنی از لباس های هفته مد پاریس ۲۰۱۸

هفته مد پاریس

طرح هایی که در  این گفتار مشاهده می کنید، در کالکشن های پاییزه هفته مد پاریس  ۲۰۱۸ از برندهای مختلف رونمایی شده است. در ده ها طرحی که در این گفتار  ارائه کردیم، به تحلیل استایل پرداختیم تا مزون داران جوان ایرانی بتوانند از این مدل های جذاب، الگو های ارزشمندی برای طراحی های خود در اختیار داشته و بتوانند با کلکسیونی از  ایده های فاخر برای  طراحی استایل در لباس های زنانه اسپرت و مجلسی شیک آشنا شوند.

با مدگردی امروز ما همراه باشید.

کالکشن های پاییزه هفته مد پاریس ۲۰۱۸

حتما بخوانید : راهنمای کاربردی ثبت و تاسیس مزون لباس در ایران

درس هایی از هفته مد پاریس ۲۰۱۸

مدل های هفته مد پاریس ۲۰۱۸

(طرح لباس مجلسی شیک بدون آستین مشکی رنگ از برند CHANEL که با دستکش های بلند صورتی به عنوان اکسسوری جذاب، کنتراست رنگ خوبی را خلق کرده است)

طرحی از شانل درهفته مد پاریس

(طرحی از شانل که شکوه سادگی را در همراهی اکسسوری های مختلف  با لوگو CC در یک لباس چین دار مشکی بلند شاهد هستیم)

کت آبی کاربنی و مشکی در هفته مد پاریس

(در هفته  مد پاییزه  پاریس  ۲۰۱۸ شاهد  رونمایی از  لباس های  اسپرت هم  بودیم که لباس اسپرت آبی  رنگ  یکی  از  این طرح ها به  شمار  می آید که محصولی از  برند شانل  است)

برند فرانسوی شانل در هفته مد پاریس ۲۰۱۸

(در این تیپ لاکچری، که از کالکشن پاییزه  برند فرانسوی شانل در هفته مد پاریس  ۲۰۱۸ است، شاهد لباس شیک مجلسی  زنانه با دامن بلند و ژاکت ۳ دکمه پاییزه  هستیم که با دستکش  زیتونی  و کیف شانل  ست شده و گوشواره های  مرواریدی بلند و کوتاه، شکوه  این استایل  را دو چندان کرده  است)

در هفته مد پاریس ۲۰۱۸ که لباس مشکی بلند بدون آستین

(طرحی دیگر از خانه مد شانل در  هفته مد پاریس  ۲۰۱۸ که لباس مشکی بلند بدون آستین را شاهد هستیم که  با دستکش  قرمز  بلند ست شده  و گوشواره هایی به طرح  لوگو CC شانل  با آن همراه  شده است)

ژاکت خز دار لاکچری و بوت قهوه ای در هفته مد پاریس

(در این عکس، جشنواره ای از اکسسوری های فلزی برند شانل را شاهد هستیم که با ژاکت خز دار لاکچری و بوت قهوه ای خوش استایل ست شده  است.  انتخابی  فاخر  برای  طراحی  استایل های پاییزه  بانوان برای انتخاب های مجلسی  و حتی اسپرت)

کالکشن پاییزه هفته مد پاریس ۲۰۱۸ میلادی

(طرح کت و دامن  کوتاه  مشکی زنانه  با ظریف کاری  های  صورتی  رنگ را از برند  الکساندر  مک  کویین در کالکشن پاییزه  هفته مد پاریس ۲۰۱۸ میلادی شاهد هستیم)

طرح لباس بلند تیره رنگ مجلسی زنانه در هفته مد پاییزه پاریس ۲۰۱۸

(طرح لباس بلند تیره رنگ مجلسی زنانه برند الکساندر مک کویین در  هفته مد پاییزه  پاریس ۲۰۱۸)

طرح های خاص و برند در هفته مد پاییزه پاریس ۲۰۱۸

(در  این طرح،  کت بلند زنانه مشکی رنگ دو دکمه را شاهد هستیم  که برای  اولین بار، الکساندر  مک کویین،  طراح معروف  لباس بانوان،  از یک دنباله بلند زرشکی رنگ در  این مدل  ها استفاده کرده که یکی از  طرح های خاص این برند در  هفته مد پاییزه پاریس  ۲۰۱۸ به شمار آمد)

طرح های پاییزه برند ALEXANDER MCQUEEN در هفته مد پاریس ۲۰۱۸

(از طرح های پاییزه برند ALEXANDER  MCQUEEN که از جمله طرح های دو بخشی  (تاپ و دامن تور دار) است و در هفته مد پاریس ۲۰۱۸ رونمایی شد)

 طرح های کم تر دیده شدهدر هفته مد پاریس ۲۰۱۸

(از طرح های کم تر دیده شده برند الکساندر مک کویین در سال های اخیر که در هفته مد پاریس ۲۰۱۸ رونمایی شد و به نظر می رسد مدل مفهومی باشد)

برند الکساندر مک کویین در جشنواره مد پاریس ۲۰۱۸

(از جمله طرح های جذاب برند الکساندر مک کویین در جشنواره مد پاریس ۲۰۱۸ که خلاقیت در  طرح و برش  را در طراحی لباس های  زنانه شیک و مجلسی  جذاب به  نمایش  می گذارد.  این طرح های نیمه تنه پایینی خز و تور دار،  با استقبال طراحان مزون کشورمان نیز در سال  های اخیر  مواجه شده است. استین کلوش با یقه باز ۷به سبک یقه های کلاسیک انگلیسی از جنس حریر می تواند گزینه  جذابی برای طراحی لباس شب بانوان مشکل پسند باشد)

دکلته طوسی رنگ در هفته مد پاریس ۲۰۱۸

(دکلته طوسی رنگ پیف دار بدون بند شانه را در هفته مد پاریس  ۲۰۱۸ از برند  VALENTIN  YUDASJKIN مشاهده می کنیم)

پالتو مفهومی پاییزه در هفته مد پاریس ۲۰۱۸

(مدل پالتو مفهومی پاییزه در هفته مد پاریس  ۲۰۱۸ که محصول دیگری از کالکشن پاییزه والنتین یوداشکین را به نمایش می گذارد)

استالیست کیست و چه وظیفه ای دارد؟

برند A.P,C در هفته مد پاریس ۲۰۱۸

(طرحی از برند A.P,C  در هفته مد پاریس ۲۰۱۸ میلادی که کت زنانه بلند ۴ دکمه را به  نمایش می گذارد)

طرح ساده گل دار پوشیده و بلند زنانه که در هفته مد پاریس

(طرح ساده گل دار پوشیده و بلند زنانه که در هفته مد پاریس ۲۰۱۸ از برند A,P,C رونمایی شد)

پالتو پشمی دکمه دار بلند زنانه درهفته مد پاریس

(در این طرح اسپرت زنانه کشی و مواج صورتی، شاهد طرحی از  برند  BEAUTIFUL  PEOPLE  هستیم که در هفته مد پاریس ۲۰۱۸ در  کالکشن های  پاییزه لباس های اسپرت بانوان به نمایش در آمد. مدل خاصی از پالتو پشمی دکمه دار بلند زنانه که تناسب  خوبی با یقه  بلند کشی دارد  و از طرح های دو تکه به شمار می رود)

برند BEAUTIFUL PEOPLE در هفته مد پاریس ۲۰۱۸

(اگر به دنبال طرحی جذاب و رنگارنگ برای مدل شال و پیراهن و دامن در طرح های پاییزه  ۲۰۱۸ هستید، گزینه بالا که از برند BEAUTIFUL PEOPLE در هفته مد پاریس ۲۰۱۸ به نمایش در آمد توصیه می شود)

برند MIU MIU در هفته مد پاریس ۲۰۱۸

(برند MIU MIU در هفته مد پاریس  ۲۰۱۸ جدید ترین کالکشن های  خود را عرضه  کرد که نمونه لباس مجلسی زنانه فوق از ان جمله به شمار می رود.  مدلی جذاب برای طراحان لباس  به که دنبال کاربردی کردن خلاقیت در طرح و برش هستند  و کاربرد کنتراست رنگ را در طراحی استایل به خوبی آموزش می دهد.  این برند، محبوب سلبریتی  های سینما و استیج  می  باشد)

 لباس مجلسی زنانه جیر یقه گرد در هفته مد پاریس ۲۰۱۸

(طرح لباس مجلسی زنانه جیر یقه گرد ایستاده قرمز  رنگ آستین کوتاه از  برند MIU MIU در کالکشن های پاییزه هفته مد پاریس  ۲۰۱۸. چاک ۱۰ سانتی  روی ران، طرح  جذابی  را به این مدل  ساده  بخشیده است)

طرح پالتو چرمی بنفش تیره رنگدر هفته مد پاریس ۲۰۱۸

(طرح پالتو چرمی بنفش تیره رنگ که ست خوبی را با پیراهن قرمز رنگ  کلاسیک به ارمغان آورده  است و از جدید ترین مدل  های لباس  اسپرت بانوان از برند MIU MIU در هفته مد پاریس  ۲۰۱۸ به شمار می رود)

برند MIU MIU در هفته مد پاریس ۲۰۱۸

(از طرح های متفاوت لباس اسپرت بانوان که همراهی کاپشن چرمی با کیف زرد و دامن ساده  راه راه  را از  برند MIU MIU در هفته مد پاریس  ۲۰۱۸ به  نمایش می اورد)

اپشن بلند زمستانی از برند BALENCIAGA در هفته مد پاریس

(در این طرح اسپرت، شاهد کاپشن بلند زمستانی از برند BALENCIAGA  در  هفته مد پاریس ۲۰۱۸ هستیم)

طرحی از BALENCIAGA در هفته مد پاییزه پاریس

(پالتو خز سفید که با جشنواره ای از لباس های مختلف، استایل جذابی  را برای تیپ های اسپرت بانوان لاکچری گرد به  ارمغان آورده  است. طرحی از BALENCIAGA در هفته مد پاییزه  پاریس ۲۰۱۸ میلادی)

طرحی دیگر از BALENCIAGA در هفته مد پاریس ۲۰۱۸

(طرحی دیگر از BALENCIAGA  در هفته مد پاریس ۲۰۱۸ که لباس اسپرت /مجلسی شیک زنانه  را به  نمایش می گذارد که اهمیت اکسسوری برای ایجاد شکست  رنگی در استایل رنگارنگ را به  وضوح مشاهده می کنیم. دامن بلند صورتی همراهی خوبی  با لباس  آستین بلند دارد. دامن مخمل با چاک جلو و لایی کار شده در لبه پایینی دامن برای ایستادگی و شیک بودن بیشتر استفاده شده  است. بند های تزیینی کمربند، شکل زیبایی به دامن داده است که بنا به رنگ لباس ،کمربند طلایی با این سبک انتخاب شده است که هارمونی خوبی را به ارمغان آورد. طراحان جوان این ظرافت ها را در طراحی  لباس بر مبنای ترندهای جدید در نظر داشته  باشند)

طرح های جذاب بالنسیاگا در هفته مد پاریس

(از طرح های جذاب بالنسیاگا در هفته مد پاریس  ۲۰۱۸ که طرح های کوتاه ست شده  بادستکش  مشکی  بلند را به نمایش می گذارد)

پالتو بلند کلاسیک دکمه دار از بالنسیاگا درهفته مد پاریس

(در این عکس، شاهد پالتو بلند کلاسیک دکمه دار از بالنسیاگا در هفته مد پاییزه  هستیم که با بوت آبی جیر ست شده است)

کالکشن های پاییزه رنگارنگ BALENCIAGA در هفته مد پاریس

(از کالکشن های پاییزه رنگارنگ BALENCIAGA)

طرحی ساده اما جذاب و رنگارنگ از برند LEONARD در هفته مد پاریس ۲۰۱۸

(طرحی ساده  اما جذاب و رنگارنگ از برند LEONARD در هفته مد پاریس ۲۰۱۸ در این مدل،  شاهد شلوار بندی یکسره با طرح بهاره و زمینه سفید مشکی هستیم که یاداور تعطیلات لذت بخش تابستانه   می باشد و با پیراهن مشکی که تماس رنگی با شلوار یکسره بندی در رو ایجاد کرده ، ست شده است)

رنگ تیره در زمینه دامن در هفته مد پاریس

(طرحی قرمز رنگ از LEONARD  در کالکشن  پاییزه هفته مد پاریس  که کنتراست رنگ دوست داشتنی با بوت بلند چرمی مشکی به ارمغان آورده  است. پولیور قرمز گوجه ای با طرح مواج و یقه گشاد شل بالا امده را شاهد هستیم که با دامن بالای زانو طرح بهاره و شاد، ترکیب ملیح خلق می  کند. در این استایل، تضاد رنگی ابی در طیف های مختلف در دامن دیده را مشاهده می  کنید که الگوی خوبی برای طراحان جوان ایرانی برای کالکشن های پاییزه می باشد. بحضور وت های بلند مدل چروک به رنگ تیره در زمینه دامن، جلوه خاصی  به این تیپ می بخشد))

برند SACAI درهفته مد پاریس

(در این  عکس شاهد طرحی  از برند  SACAI هستیم  که شلوار پاچه گشاد را در این استایل پاییزه اسپرت به نمایش می گذارد. پولیور شل به رنگ سبز یشمی را مشاهده می کنید که تضاد رنگی که با رنگ زرد خلق  کرده  است،  ان را جذاب و جوان نشان می دهد. عدم تقارن در طرح آستین ها، سبب متفاوت بودن و خاص شدن استایل شده است. توجه داشته باشید که همین عدم تقارن را در دامن روی زانوی کلاسیک هم مشاهده می کنیم که از جلو برشی تا بالا ی کمر خورده و پارچه ای به رنگ مشکی با دکمه های سگک دار به ان اضافه شده است)

طرح های خلاقانه درهفته مد پاریس

(طرحی دیگر از SACAI  در  پاییز ۲۰۱۸ میلادی. ترکیب جادویی رنگ قرمز و نارنجی که تداعی غروب خورشید است دو رنگ اصلی این طرح به شمار می رود.  شکل کت مانند قسمت بالای لباس و عدم تقارن رنگ در سمت قسمت کتی،  جذابیت استایل را دو چندان کرده است. طراحی با جیب های نمایی بزرگ که با برش نا برابر دو سمت کت هم همراه شده است. این تفاوت اندازه سبب شده  تا یکی از دیگری بزرگتر باشد و باعث میشود روی ان یکی بیاید و شکل تازه ای از طرح های خلاقانه را در ذهن تداعی نماید)

توجه داشته  باشید که در طرح  بالا، آستین ها سه ربع هستند و دست ها با دستکشی با همان ترکیب رنگی قرمز نارنجی دست را میپوشانند.رنگ خاکستری روشن در بخش کوچکی از کار دیده می شود که می تواند مفهوم فوق العاده ای در کنار رنگ های نارنجی و قرمز باشد. ایستادگی فوق العاده  قسمت  بالاتنه به  دلیل  وجود لایی  در قسمت زیرین این لباس از نکته  های مهمی است که طراحان جوان توجه داشته باشند. هم چنین، تقارن رنگ ضربدری  در کت  و دامن از  ترندهای جدیدی است که در کت واک های سال  های  اخیر به  وضوح مشاهده می شود.

کاپشن سورمه ای سبز درهفته مد پاریس

(طرحی از  SACAI)

 پارچه حریر با زمینه سفید و طرح گوزن های شمالی درهفته مد پاریس

(طرحی از  برند SACAI.  پارچه حریر با زمینه سفید و طرح گوزن های شمالی  در حاشیه ان دیده میشود.رنگ قهوه ای کم رنگ در تناسب با رنگ کوهستان و رنگ سفید برف پوشیده بر ان است. گوزن های ازاد کوهستان شمال همراه با حالت شل  کلی لباس همراه است و حس ارامشی را در انسان تداعی می کند. در قسمت سینه ، سر عقاب با بال های باز شده  و رو به بالا را می بینیم که هم چنان تداعی منطقه کوهستانی است. دستکش های چرمی به رنگ قهوه ای تیره تر نسبت به رنگ کلی لباس باعث می شود تا دست ها بیشتر به چشم بیایند و وقار خاصی به لباس بخشیده  است. قسمت یقه لباس، قابل جدا شدن از کل لباس است و از جنس کش بافت ایستاده، کل گردن را فرا می گیرد.)

پالتو به رنگ سرمه ای درهفته مد پاریس

(طرحی از  برند  SACAI.  این پالتو به رنگ سرمه ای می باشد و خاصیت اصلی ان داشتن خز بر روی تنها یک سمت ان است که از دور گردن تا پایین کار ادامه دارد. این خز کاملا حالت تزیینی دارد چرا که در زیر ان دو طرف لباس با دکمه به هم متصل می شوند. این در حالی است که خز بر روی لباس خودنمایی می کند. حتی دو طرف لباس را با کمربند میانی می توان به هم گره زد. این مدل خاص در سمت خز دار بلندتر از سمت دیگر است و همین موضوع بر زیبایی کار می افزاید)

پیراهن زیبا حالت شنل جلو بسته در هفته مد پاریس

(طرحی از برند GIAMBATTISTA VALLI. این پیراهن زیبا حالت شنل جلو بسته دارد با استین های پف کرده و گشاد و قد بالای زانو که ان را بسیار خاص کرده است. گل های سیاه روی زمینه روشن بسیار به چشم می رسند. استفاده از نقطه های طلایی که در طرح پارچه است و داخل گل های سیاه قرار گرفته ان را رویایی و شگفت انگیز ساخته است. یقه ان بالا امده بر روی گردن است و تنها قسمت بدن که دیده می شود از زیر زانوها به پایین است که بهتر است با این لباس بوت بالای زانو پوشیده شود چون ما نمی خواهیم بیننده را ناگهان از این تضاد عجیب شوکه کنیم. ایجاد حس عمیق ارامش و زیبایی که گلهای داخل پارچه با خود به همراه می تواند ان را به طرحی بی مانند تبدیل کرده است. وجود کمی رنگ طلایی و مشکی کنار هم ان را برای افرادی با پوست های مشکی مناسب تر می کند. این لباس زیبا طرح بهاره دارد و فوق العاده برای فصل بهار دلنشین است.)

لباس پوشیده گل گلی در هفته مد پاریس

(طرحی  از برند GIAMBATTISTAVALI. ترکیب رنگی زرد، صورتی و قرمز در کنار هم انسان را ناخوداگاه شاد میکند و حس لذت می بخشد. این پیراهن چشم نواز با ظاهری چین دار و پارچه ای که دارای چین های منظم است حس راحتی دارد. در قسمت یقه به شکل هفتی تا وسط قسمت سینه ها قسمت قلاب بافی شده ای اضافه شده است که دارای سوراخ های نسبتا کوچک است. انتخاب این نوع طرح بر روی سینه بسیار هوشمندانه است چراکه زیبایی زنانه را به شدت افزایش میدهد و در میان این طرح کاملا پوشیده و شلوغ گلدار به چشم می اید. این پیراهن بر روی شانه چند ردیف پشت سرهم چین دارد که بر حالت افتان ان بسیار کمک می کند. استفاده از دستمال گردن به رنگ همان پارچه پیراهنی شکل فاخری به لباس می دهد.)

لباس چین دار فیروزه ای در هفته مد پاریس

(طرحی از  برند  GIAMBATTISTA  VALLI. پیراهنی سراسر موج دار و از جنس حریر که تمام تن را پوشانده است و در قسمت پایینی به شکل شلواری گشاد درامده و حالت دامن شلواری دارد. اولین تصویری که بیننده از این طرح میگیرد با توجه به ابی بودن ان شکل خاص دریاست و ارامشی که امواج دریا به چشم می دهند. این چین ها به شکل هفت از یقه شروع می شوند و تا پایین لباس ادامه دارند. حتی بر روی استین های بلند هم چنین حالتی را مشاهده می کنیم. ازادی و راحتی که در این طرح موج میزند برخلاف لباس های سختی که برای زنان طراحی می شود ان را خاص و درخور توجه کرده است. شادی شور انگیز در این طرح هوس انگیز مشاهده می شود.)

گیپور آستین دار در هفته مد پاریس

(طرحی دیگر  از گیامباتیستا والی/ این لباس از دو قسمت بالایی و پایینی تشکیل شده است. قسمت بالایی یک بلوز قلاب بافی شده است با یقه ای باز تا نزدیک کمر که منافذ باز به شکل سوراخ هایی باز دارد که پوست بدن در بالا تنه را نشان می دهد. استین ها بلند هستند و این بخاطر این است که یقه باز ان و زیبایی قسمت جلویی بیشتر به چشم بیایند. دامن راسته بلند مشکی که دکمه هایی بترتیب در قسمت جلویی تا پایین دامن دارد در تناسب رنگی با بلوز استفاده شده  است که نکته خوبی برای طراحان جوان است. در قسمت جلویی دامن ، چاک می بینیم که در امتداد یقه باز بالایی است و باهم تناسب دارند. استفاده از دستمال گردن رنگ تیره در این طرح بسیار بجا و مطلوب است چرا که سطح وسیعی از گردن و قسمت سینه باز است و ما نمی خواهیم هارمونی را در هر کدام از چاشنی ها از حد بگذرانیم.)

پالتو پشمی لاکچری در هفته مد پاریس

(مدل پالتو پشمی لاکچری از  GIAMBATTISTA VALI. این طرح زیبا دارای یک پالتوی رویی به رنگ خاکستری متمایل به قهوه ای است که روی قسمت بالایی استین ها و سر شانه خز به رنگ سیاه می بینیم. پالتو با لکه های کوچکی از رنگ سفید جذابیت چندین برابری گرفته. در زیر پالتو شلواری با خطوط راسته براق می بینیم  و همین طوربلوز زنانه ای با طرح گل های درهم.  این بلوز و پالتوی رویی تناسب رنگی در برخی طیف ها دیده می شود که این از زکاوت و هدفمندی طراح در این لباس زیباست.)

پیراهن یکسره با حالت شلواری در هفته مد پاریس

(مدلی از گیامباتیستا والی. این پیراهن یکسره با حالت شلواری در قسمت پایین به رنگ شراب قرمز است. استین های مچی ان در زیر پف استین مخفی شده است. در قسمت جلویی سینه یک طرح از شکل هندسی مربع را می بینیم که در داخل ان منجق دوزی شده و جز کار لباس محسوب میشود. به غیر از این طرح بقیه قسمت ها ساده است و تنها با برش پارچه ذهن مخاطب را ارامش میدهد. ارتباط خوبی بین پوست شخص استفاده کننده و این رنگ عالی قرمز ایجاد شده. ناگفته نماند استین ها کلوش و شل هستند و شلوار ان هم تا روی پا را پوشانده که باعث زیبایی بی نظیری شده است. با این حال بر روی کمر این ازادی و شلی احساس نمی شود و باعث شده تا حالت شلی در شلوار و استین ها به عنوان مدل خاص این طرح به چشم بیایند)

پیراهن زیبا به رنگ سبز تیره دریایی در هفته مد پاریس

(مدلی  از  JOHN GALLIANO. این پیراهن زیبا به رنگ سبز تیره دریایی و دامن توری پف کرده است که ظاهری عروسکی و فانتزی به ان می دهد. یقه ان باز است و با دو بند بر روی شانه ها که منجوق دوزی روی ان دیده می شود، ان را بسیار شگفت انگیز کرده است. این طرح یاداور لباس های پریان قصه های افسانه ای و فرشته های جادویی است. استفاده از چندین ردیف تور در قسمت دامن باعث ایجاد یک پف رویایی و زیبا شده. این لباس را می توان در مهمانی های خاص پوشید و درخشید.

طرحی از برند POIRET در هفته مد پاریس

(طرحی از برند POIRET جنس لباس رویی از موهر است. با یقه ای شل که از یک شانه پایین می اید و با لبه برگشته روی بازو می ایستد. استین های ان  بخاطر هدف کلی طرح بلندتر از اندازه دستهاست و در قسمت پایین شکل مورب پارچه مو هر را مشاهده می کنیم که البته دارای حاشیه کش بافت است. رنگ خاکستری مو هر که در روی دامن زرد رنگ مینشید اصالت خاصی به طرح می دهد و انسان را به یاد نقاشی های مدرن می اندازد که جسورانه رنگ خاکستری را در کنار رنگ زنده ی زرد قرار می دهند. شالی عریض از جنس همان شنل مو هر دار رویی به دور گردن قرار گرفته و دسته های ان به عقب هدایت شده تا زیبایی یقه باز بیشتر به چشم بیاید. در ادامه شنل مو هردار در عقب لباس مو هر های نازک برش خورده ای را می بینیم که روی زمین کشیده می شوند و بر جذابیت این لباس می افزایند.)

یقه دور گردنی و رنگ طلایی در هفته مد پاریس

(کالکشن پاییزه  POIRET یقه دور گردنی و رنگ طلایی این لباس ان را بسیار اساطیری و پر مایه میکند. انتخاب این رنگ طلایی بخاطر رنگ پوست تیره است که خود را بشدت نشان می دهد. این طرح از دور گردن به پایین به شکل افشاری فرو ریخته و همچون تابش نور دارای زاویه مثلثی است که شکل هندسی زیبایی به ان بخشیده. پارچه ان از حریر با چروک های منظم است و همان طور که می بینیم در بندی در دور گردن است که مهره های زیبای افریقایی از ان عبور کرده و میشود این لباس را خاص و الهام گرفته شده از مناطق افریقایی توصیف کرد.)

لباس طرح قلاب بافی با ساتن در هفته مد پاریس

(طرحی از  POIRET. قسمت زیرین لباس طرح قلاب بافی باز به رنگ مشکی است. این قلاب بافی بدون استین و یقه خاص است. طرح باز قلاب بافی باعث می شود پوست قسمت سینه دیده شود و در تضاد با رنگ سیاه قلاب بافی و پارچه رویی زیبایی جادویی را به کل کار ببخشد. طرح رو از یک دامن بلند در قسمت پایین و پارچه ای که بر روی یک شانه می افتد تشکیل شده. قطعا برای افرادی با پوست روشن بسیار مناسب است و برای افرادی با پوست تیره توصیه نمی شود چون در ان صورت قسمت قلاب دوزی ان نمی تواند خودش را به این خوبی نشان دهد. حالت افتان روی یک شانه شکل ازادی و در بند چارچوب ها نبودن را در ذهن می اورد. این طرح برای خانم هایی که سینه های بزرگ دارند پیشنهاد نمی شود .چون لختی زیادی را به همراه خواهد اورد.)

لباس خاکستری رنگ زیر زانو در هفته مد پاریس

(طرحی از TOM  BROWNE.  زمینه خاکستری کار برای پوست تیره بسیار مناسب است و در تن بانوانی با رنگ تیره دارای مفهوم و غنی است. مرواریدهایی به رنگ سیاه قسمت سینه تا بالا و تمام استین ها را پوشانده است . سه نوع رنگ خاکستری بکار رفته را در این طرح می بینیم که در قسمت پایین تنه بر روی دامن دوخت های مدل دار به ان زیبایی دوچندانی داده است. این پیراهن کاملا بلند نیست و کمی از مچ پای شخص و پوست زیبای تیره ی او را هم نشان میدهد که این خودش جزیی از طرح لباسی محسوب میشود.)

تام براون در هفته مد پاییزه پاریس ۲۰۱۸

(طرحی از تام براون در هفته مد پاییزه پاریس ۲۰۱۸. گل های رز به رنگ سفید، خاکستری تیره و روشن و سیاه طیف رنگی فوق العاده ای به قسمت بالا تنه این لباس داده است. قسمت بالا تنه به شکل یک کت کوتاه و جدا از دامن راسته ی ان است. دشت رزها با رنگ های سفید و خاکستری حس ابدیت و جاودانگی را القا می کند. رنگ یقه ان دو رنگ رز متضاد سفید و سیاه است و این شاید به معنی شادی و غم در کنار هم و بر روی شانه های یک فرد که همیشه ان ها را کنار هم دارد. از یقه که به پایین می رویم رنگ ها به سمت خاکستری متمایل می شوند و از ان شدت قوی رنگی کم میشود. دامن راسته بدون گل بر روی ان بسیار منطقی به نظر میرسد و ان را در ارتباط مستقیمی با کت بالا تنه قرار داده است)

طرح لباس مفهومی در هفته مد پاییزه پاریس ۲۰۱۸

(طرحی از تام براون.  طرح این لباس دارای مفاهیم بسیار عمیقی است. رنگ خاکستری به کار رفته در کل کار حتی در کت رویی که در دست مدل دیده می شود، بیان گر هدفی خاص است که با کمی تفکر می توان به زوایای مرموز ان پی برد. طرح اصلی پارچه ساده است اما با سوزن دوزی و کار روی پارچه اندام زنانه را با حالتی هنرمندانه به تصویر کشیده است. حتی موهای زیر بغل هم با طرح گلهای رز کوچک نشان داده می شود. احتمالا نوعی فیمینیت گرایی و ابعاد فکری مدرن در ذهن طراح بوده و عمدا خواسته تا تنها را در لباس مورد نظرش بازتاب دهد. عدم تبعیض زنان و مردان و راحتی خیال زنان از ان چه جامعه سنتی زشت می پندارد و این زحمت زیاد زنان جامعه در حفظ علایق مردان که از قدیم در ذهن زنان به عنوان جنس دوم نقش بسته مایه های اصلی این طرح زیبای مفهومی است..)

کت کوتاه جلو باز با استین های بلند مدلی در هفته مد پاریس

(خاکستری و سفید، دو رنگ اصلی در این طرح خاص به شمار می روند. بر روی طرح کت کوتاه جلو باز با استین های بلند مشاهده  می کنیم که با گلدوزی شکلی مواج پیدا کرده است. در زیر کت ، پیرهن دکولته توری شکلی از گلها و برگهای کوچک را میبینیم که تا روی ران ها ادامه دارد. در ادامه چند بندک به دامن اضافه شده و با فاصله ای ۵ سانتی که پوست پا معلوم شود مجددا دامن ادامه پیدا می کند با همان دوخت موجدار که روی کت انجام شده بود. فاصله ایجاد شده بین دامن کوتاه توری و دامن مواج گلدوزی شده حالتی خلاقانه و تنوع در طرح های دامنی است که طراح با زیرکی خاصی ان را بکار گرفته است.)

رنگ صورتی بسیار ملایم لباس بلند در هفته مد پاریس

(طرحی  از  برند لاکچری  والنتینو. پیراهنی بلند به رنگ صورتی بسیار ملایم که یقه ان بسته است اما در دور یقه به شکل مربع شاهد منگوله هایی از نخ ابریشم هستیم که نخ های ان بخاطر تعداد زیادشان به شکلی بر روی سینه پخش شده اند. این حالت زیبا دلفریبی و شیطنتی دخترانه به لباس میبخشد و روح جوان بودن شخص را ناخوداگاه بازتاب میکند. استین مچی ان هم در سازگاری با انتخابهای دیگر هدفمند و مدبرانه است. وجود چین هایی که در کمر ایجاد شده هم برای جلوگیری از یکنواختی در دامن است. این لباس زیبا در فصل بهار انتخاب بسیار مناسبی است.)

لباس گلدوزی صورتی در هفته مد پاریس

(طرحی ساده از والنتینو پیراهن راسته بلند با رنگ کالباسی زمینه که گل های بزرگ و برجسته ان روی این زمینه زیبا شگفت انگیز شده تند. بر روی گلهای لباس گلدوزی بسیار هماهنگ با رنگ کلی طرح مشاهده  می کنیم. گویی طراح مانند یک نقاش حرفه ای فواصل بین ابعاد را می داند و ان را با در نظر گرفتن رنگ پوست شخص استفاده کننده در هم می آمیزد. تعداد گلها که در زمینه کار بیشتر می شود دید بهتری از طرح کلی به ما میدهد. در قسمت کمر شاهد پیلیسه هایی هستیم که با پیچ و تاب خوردن در میان گل های قسمت پایینی ان را جذاب کرده است. ساقه های مشکی گلها که در تضاد با کل رنگ های به کار رفته است هویت خاصی به طرح میدهد. یقه باز ان هم بسیار متفکرانه انتخاب شده  چراکه نمای کلی لباس استین بلند و دامن بلند است پس نیاز به چنین یقه ای با این طرح احساس میشود.)

پیراهن سفید و مشکی بدون استین در هفته مد پاریس

(طرحی ساده از والنتینو – رنگ سفید و سیاه کنار هم تضاد رنگی کلاسیکی به این طرح بخشیده است. لباس از دو قسمت تشکیل شده. قسمت زیرین که یک پیراهن سفید بدون استین است و پارچه رویی پیراهن بلند سیاهی است که از قسمت یقه با برش های موجدار منظم تا قسمت پایین کمر در لبه ان امتداد دارد. این طرح برای فردی با رنگ پوستی سیاه طراح شده تا خود رنگ پوست هم جزیی از طراحی لباس شود… اگر به ترتیب رنگی از سمت چپ به راست نگاه کنید رنگ مشکی رنگ سفید و سپس رنگ سیاه پوست شخص در دست او نمایان است که این ترتیب رنگ اولی و اخری طیف رنگی زیبایی را ساخته است.)

پالتو بسیار چشم نواز در هفته مد پاریس

(طرحی از برند AKRIS.  این پالتو خاص با انتخاب دو رنگ اساسی سفید و سیاه و قرار گرفتن تنها به شکل خط های عمودی در ایجاد حالت خاص به بدن بسیار تاثیرگذار است. در بین خطوط سفید شاهد خطوط عمودی کم رنگ سیاه هستیم که با ظرافت در ان میان دوخته شده و ان را از حالت سفید و سیاه افقی خسته کننده خارج می کند. یقه ایستاده این پالتوی شیک به حالت ایستاده است و شکل رسمی به کل لباس می دهد.در قسمت داخلی استین ها ، چاک ۵ سانتی برای افزایش زیبایی ان دیده می شود. برای روزهای سرد زمستانی این پالتو بسیار چشم نواز است.)

پالتویی بسیار خاص با چرم براق

(طرحی از برند  آکریس. پالتویی بسیار خاص با چرم براق به رنگ قهوه ای. یقه باز انگلیسی ان که تا نزدیک کمر ادامه دارد ان را از شکل یکنواخت طرح یقه ای در پالتوهای دیگر جدا میکند. در لبه استین این پالتو حریری به همان رنگ به شکل موجدار بر ان دوخت شده تا ظرافت زنانگی را در کنار ظاهر نسبتا زمخت ان به همراه داشته باشد. استفاده از رنگ طلایی در استر زیرین پالتو هارمونی خوبی با این رنگ قهوه ای خاص دارد. رنگ چکمه ها هم به رنگ طلایی طراحی شده تا با پالتو هماهنگ باشد. کمربند دور کمر باعث چین های نامتقان در تمام طرح شده که شکلی طبیعی و خاص به ان بخشیده است.)

همراهان گرامی

اگر به منظور سفارش و خرید طرح های  ارائه شده در این گفتار  یا درباره  نکات طراحی، برش و دوخت کالکشن  پاییزه  برندهای مطرح  جهان که در  فشن شو پایتخت فرانسه اخیرا به نمایش  در امده است  با پرسشی مواجه شدید، سوالات خود را از طریق  کامنت یا کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی ارسال کنید  تا بررسی و پاسخ  مناسب در اختیار  شما قرار بگیرد.

نکته های خلاقانه ای که در تحلیل استایل لباس بانوان از  خانه های مد مختلف اروپا در این گفتار ارائه شد، میتواند راهنمای خوبی  برای  طراحان به خصوص  مزون داران جوان ایرانی باشد.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

به نظر شما، مهم ترین ویژگی لباس های مجلسی بانوان در هفته مد پاییزه پاریس چه بود؟

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا