سفرهای لوکس

راهنمای هیجان انگیز سفر به مسکو : آنچه باید بدانید!

مسکو (MOSCOW)، شهر قصرهای مجلل، موزه های رویایی و هتل های لوکس، بزرگ  ترین شهر روسیه،  پهناور ترین کشور کره زمین است که یکی از دیدنی ترین مقصدهای گردشگری به نسبت ارزان در کشورهای همسایه ایران به شمار می رود. مدتی است که روادید سفر ایرانیان به روسیه به خصوص در ایام جام جهانی ۲۰۱۸  روسیه  لغو شده  است و اکنون در قالب تورهای گردشگری گروهی، امکان سفر  بدون  ویزا به این کشور وجود دارد.

برخی از هموطنان با خودرو شخصی، برخی با قطار  و برخی با کشتی، رهسپار  روسیه هستند و قصد دارند تا به تماشای کاخ کرملین و میدان سرخ  مسکو  بروند. به هر حال، گزارش امروز سرویس  گردشگری مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران در این گفتار جامع، شما را با آنچه برای سفر  به پایتخت روسیه (میزبان بازی  افتتاحیه  جام جهانی ۲۰۱۸ ) نیاز  دارید آشنا می کند.

با گردشگری امروز ما به دیار ولادیمیر پوتین همراه باشید.

دیار ولادیمیر پوتین گردشگری در مسکو

مسکو و جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

مسکو و جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

هیجان انگیز ترین رویداد  ورزشی  سال ۲۰۱۸ میلادی،  از ۲۴ خرداد لغایت ۲۴ تیرماه ۱۳۹۷ در روسیه  برگزار می شود و این بار، سرزمین  دیدنی و تاریخی تزارها، میزبان بزرگ ترین  رویداد  فوتبالی  می  شود. همه  چشم  ها در تیرماه  امسال به سمت  ۱۲  ورزشگاه  غول  پیکر روسیه است که قرار است در مساحتی به  وسعت  ۳  هزار کیلومتر در  ۱۲ شهر  این کشور، ۶۴  مسابقه  این دوره از رقابت  ها را میزبانی کنند. برخی از  ورزشگاه های روسیه هم چون ورزشگاه های سائوپائولو  برزیل در جام  جهانی ۲۰۱۴، دقیقه ۹۰ افتتاح شد  و همگی، حداقل  گنجاش  ۳۵ هزار نفری اعلامی فیفا را در اختیار دارد. ورزشگاه  ۸۱ هزار نفری  لوژنیکی  و  ۴۲ هزار نفری اوتکریته  آرنا،  دو ورزشگاه  بزرگ مسکو هستند که شماری  از بازی های این دوره از رقابت ها در انجا برگزار می شود.

حتما بخوانید : راهنمای ضروری سفر به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

استادویم لوژینکی روسیه ، مجلل ترین ورزشگاه های روسیه در شهر مسکو

(استادویم لوژینکی روسیه ، مجلل  ترین  ورزشگاه های روسیه در  شهر  مسکو)

مسکو  (شهری با ۲۰۶ ایستگاه مترو مجلل و دیدنی)، سالانه  میزبانی میلیون ها گردشگر از سراسر جهان  است که از اوایل اردیبهشت تا اواخر مهر ماه، به این پایتخت زیبا اما خیلی سرد روسیه سفر می کنند تا بخشی  از شکوه  معماری  و هنر و تاریخ دیار تزارها و سرزمین  کمونیست های قرن بیستم  میلادی  را نظاره گر شوند.

کلیسا سنت باسیل مسکو، مقصد سلفی گردهای روسیه

(کلیسا سنت باسیل  مسکو، مقصد سلفی گردهای  روسیه)

 به دلیل کاهش ارزش روبل در برابر  ارزهای خارجی، اگر خارج از این بازه زمانی به روسیه  سفر کنید، اگر چه با هوای  سردی  روبرو می  شوید، اما قیمت  هتل ها و مراکز گردشگری کاهش قابل  توجهی پیدا می کند. مسکو در جریان رقابت های جام جهانی فوتبال، قطعا با افزایش  قابل ملاحظه  گردشگر و افزایش قیمت  ها رو برو  می شود که توصیه  می شود که اگر قصد مسکو گردی دارید، اوایل مرداد ماه را برای سفر انتخاب کنید که اوج فوتبال خوابیده و قیمت ها بعضا تا ۳۰ درصد با افت قیمت روبرو  می شود.

میدان سرخ مسکو

کدام بازی های تیم ملی فوتبال ایران در مسکو برگزار می شود؟

کدام بازی های تیم ملی فوتبال ایران در مسکو برگزار می شود

اگر  قصد دارید تا در جریان رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه  به این کشور سفر  کنید و تماشاچی  مسابقات ایران باشید، باید بدانید که هیچ یک از  مسابقات تیم ملی  فوتبال ایران در برابر حریفان، در پایتخت روسیه  برگزار نمی شود. چرا  که بازی ایران با  مراکش در سنت  پترزبورگ، بازی  ایران با اسپانیا دز قازان  و بازی ایران  با پرتغال  در ۴ تیر  ماه، در ورزشگاه  موردوویا آرنا شهر سارانسک روسیه  برگزار می شود که بیش ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر با شهر مسکو فاصله دارند.

اگر قصد سفر به  روسیه و تماشای رقابتهای  ایران دارید، می بایست  از فرودگاه بین  المللی  شهر مسکو  یا ایستگاه مرکزی قطار  واتوبوس این  شهر، بلیط  سفر به  شهرهای  فوق الذکر را خریداری کنید  که هم  از  طریق  سیستم آنلاین و هم باجه ای در دسترس  شما خواهد بود.

چه زمانی به روسیه برویم؟

شما هر زمانی قادر  هستید  نسبت  به سفر  به روسیه اقدام  کنید. اما اگر به  دنبال کاهش قابل ملاحظه  قیمت خدمات گردشگری، حمل و نقل، اقامتی و امثالهم هستید، اواخر تابستان،  زمان بهتری  برای سفر به  این کشور است  که  با وجود کاهش نسبی درجه حرارت، اما شور گردشگران بین  المللی کاهش یافته و می توان در فضایی  خلوت و به نسبت ارزان تر، از ظرفیت  های  توریستی دیدنی و تاریخی شگفت انگیز دیار تزارها  بهره  برد.

فستیوال شکوفه های بهاری در مسکو

(فستیوال شکوفه های بهاری در مسکو)

مسکو در تابستان

(مسکو در تابستان)

پاییز مسکو

(پاییز  مسکو)

زمستان مسکو

(زمستان مسکو)

مسکو شهری مجلل است  و  یکی از  بزرگ ترین  پایتخت های آسیایی-اروپایی  به شمار می رود.  پایتخت اغواگر  روس ها، ملغمه ای  از تجمل  و فقر  و غرب گرایی و کمونیسم است که جشنواره  ای از تاریخ را در برابر دیدگان شما به تصویر  می کشد.

مسکو شهری مجلل

بهترین زمان سفر به  مسکو بر اساس وضعیت  آب  و هوا، بین اوایل اردیبهشت  تا اواخر خرداد ماه است. یعنی زمانی که  هنوز  رقابت  های  جام جهانی ۲۰۱۸ آغاز نشده  و دمای هوا بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد بده و قیمت هتل  های معمولی تا  مجلل مسکو، با افزایش  چشمگیر مواجه  نشده است. معمولا تابستان، اوج صنعت  گردشگری  روسیه است.  پس از این  زمان به دلیل سرمای  کشنده مسکو، هم  قیمت  ها کاهش پیدا می کند و هم  شاهد کاهش قابل ملاحظه گردشگران خارجی می باشیم. از اوایل  خرداد تا اواسط  شهریور  ماه هر سال، بهترین  زمان سفر  به  مسکو است. این قضیه  برای  همه  شهرهای روسیه حتی سنت پترزبورگ نیز صادق  است.

بهترین زمان سفر به مسکو

اگر  به دنبال  مسکو گردی  خیلی ارزان  هستید، فصل زمستان  را در  نظر بگیرید  که  مخاطب  زیادی ندارد.  اما به ندرت خورشید را در وسط  آسمان شاهد خواهید بود.

مهم ترین جشنواره های مسکو کدام  است؟

مهم ترین جشنواره های مسکو

اگر شما  هم  از ان دسته از گردشگرانی  هستید که جشنواره  گردی می کنند و سفر آنها به نقاط  مختلف  جهان، بر  اساس زمان بندی  جشنواره  ها ست می شود،  تابستان را برای سفر  به  روسیه انتخاب کنید. جشنواره جاز اوزابادا (USABADA  JAZZ) از جمله معروف  ترین  رویدادهای جاز  جهان است که همه سال  در ایام تابستان  در مسکو برگزار می شود. این  مراسم  همه ساله از نهم  تیر ماه اغاز و تا یک ماه  ادامه پیدا می کند و میزبان گروه  های موسیقی جاز  معروف  از  سراسر جهان خواهد شد. اگر عاشق  جاز و راک  و بوز هستید، توصیه  می شود این زمان به  روسیه سفر  کنید که شما را به  ضیافت بزرگان موسیقی جاز  جهان  خواهد برد.

در مسکو، جشنواره  بین  المللی فیلم، اگر  چه به اندازه جشنواره  فیلم  کن و ونیز، شهرت جهانی ندارد، اما به نظر  می رسد که برای  عاشقان سینما، یکی از  جشنواره  های مهم و قابل تامل باشد. همه ساله در اردیبهشت  ماه، این جشنواره که از  معتبر  ترین  جشنواره  های هنری روسیه است در مسکو افتتاح می شود.  توضیحات بیشتر  را در سایت  جشنواره  فیلم  مسکو  (MOSCOW  INTERNATIONAL  FILM FESTIVAL)  دنبال  کنید.

 جشنواره های مسکو

در  اکتبر هر سال  که روسیه خیلی  سرد می شود، برخی از طراحان مد و لباس  جهان به  مسکو می آیند تا جدید ترین طرح های خود را در جشنواره  مد مسکو به نمایش بگذارند. علاوه  بر این جشنواره، ژانویه های مسکو دیدنی  است که شما را به ضیافت آتش  بازی  ها و  جشنواره  های کیک و شکلات و شیرینی و صنایع دستی می کشاند. ارتدوکس های  روسیه، اواخر دی ما را جشن می  گیرند و  در  بعضی از شهرها، شاهد اتفاقات جالب خواهید بود.

در  روسیه، دو روز اهمیت زیادی دارد.  یکی اول ماه  می که روز جهانی کارگر  بوده  و همه  جا تعطیل است و جشن و پایکوبی برگزار می شود. دیگری، روز پیروزی این کشور  بر  ارتش  آلمان نازی در  سال  ۱۹۴۵ میلادی است که همه  ساله در نوامبر برگزار می شود و میدان سرخ  مسکو  را به جشنواره  رژه ارتش سرخ  روسیه تبدیل می کند و تماشاگران زیادی  دارد.

ویزای  گردشگری گروهی روسیه  برای ایرانیان

ویزای گردشگری گروهی روسیه برای ایرانیان

طبق اعلام مقامات  ایرانی و روسیه، از سال  ۲۰۱۸ میلادی، گردشگرانی  که به صورت گروهی و در قالب تور  به  روسیه سفر می کنند، نیازی به اخذ ویزا  ندارند.  از طرفی، کسانی  که به  شرق روسیه  سفر  می  کنند حتی  اگر  سفر  آنها به  صورت انفرادی  باشد، نیازی به اخذ  روادید ندارند. اما اگر قصد سفر انفرادی به روسیه را دارید، می بایست روادید گردشگری  کوتاه  مدت  این کشور را دریافت کنید.

در  زمان برگزاری  جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، افرادی که بلیط  شرکت در مسابقات را در اختیار دارند، نیاز به اخذ روادید ندارند.

اگر قصد  سفر  به شرق دور روسیه  ارید، نیازی به  گذراندان مراحل معمول اخذ روادید روسیه نداشته و  می  توانید با ثبت اطلاعات شخصی در سایت رسمی وزارت خارجه روسیه، نسبت به  سفر اقدام  کنید.  اکنون ۱۸ کشور  از جمله ایران، از رژیم لغو  روادید بهره مند هستند.

دیدنی های مسکو

مسکو با تهران، نیم ساعت اختلاف زمانی دارد. زبان رسمی آنها روسی بوده  و برق ۲۲۰ ولت در سراسر  این ابر شهر  برقرار است. برای  ارتباط با پلیس  روسیه، کافی است شماره ۱۰۲  را بگیرید. شماره اضطرار عمومی در  این کشور  نیز ۱۱۲ است.

مسکو  دارای ۳ فرودگاه  بین  المللی  است  که در خارج از این واقع شده  و برای  ترنسفر به داخل شهر، بایستی از  قطار  یا اتوبوس با تاکسی استفاده کنید که اتوبوس از همه  وسایل ارزان  تر  می  باشد. شما می  توانید با کم تر از ۵۰۰ روبل، خود را از فرودگاه  به مرکز شهر  برسانید. البته اتوبوس  های  توریستی  کوچک نیز در اطراف فرودگاه  مستقر هستند که برای  انتقال  افرادی که به صورت گروهی به روسیه سفر کرده اند، مقرون به صرفه  خواهد بود.

دیدنی های مسکو

برای  گردش  در مسکو  اگر  در تابستان به  این  شهر زیبا  و تاریخی  سفر  می کنید، از تورهای پیاده  روی  استفاده  کنید که معمولا رایگان بوده و اطلاعات آن را می توانید از سایت  های گردشگری مرجع یا اداره  گردشگری مسکو سوال کنید.  مکان  هایی  مثل میدان اسلاویناسکایا  و مترو کیاتی  گورود، جاهایی هستند که تورهای پیاده  روی رایگان از   انجا در طول هفته  برگزار می شود و گروه های گردشگری بین المللی در ان حضور پیدا می کنند و کمتر  از ۳ ساعت به طول  می انجامد.   سنت باسیل، تئاتر بولوشوی و کرملین، از  مقصدهای پیاده گردی معروف مسکو است.

مسکو، شهر  موزه ها و گالری ها محسوب می شود. در این گفتار فرصت  نمی شود که حتی ۱۰ درصد آن ها را معرفی کنیم و برای آشنایی  با موزه های مسکو به این نشانی بروید. برخی از موزه های معروف مسکو، مثل موزه  ملی، در  سومین  پنج شنبه هر ماه، رایگان بوده و ورودی ندارد. البته  این قضیه برای موزه هوا فضا مسکو نیز صادق است  که شما را به تماشای  قدرت موشکی و هوا فضای روسیه  می برد. در مسکو، پارک  های بزرگ زیادی وجود دارد که گورکی، یکی از ان ها به شمار می رود. هم  چنین باغ الکساندر  که از  پارک های  عمومی مسکو بوده  و  در سال  ۱۸۲۰ افتتاح شد.

(نمای ساختمان موزه ملی مسکو)

(نمای ساختمان  موزه  ملی مسکو)

بازدید از میدان سرخ  مسکو

میدان سرخ مسکو

مقصد اول گردشگری در  پایتخت تزارها،  میدان سرخ  مسکو، قرارگاه  پر افتخار و  تاریخی و دیدنی این شهر است. این  میدان واقعا سرخ  است  و هم چون سلفی با برج ایفل پاریس که امضا سفر به فرانسه  برای گردشگران  محسوب می شود، عکس گرفتن در میدان سرخ  مسکو نیز  از جمله  مواردی است که مد نظر گردشگران قرار دارد. مملو از ساختمان  های جذاب، با طراحی شگفت انگیز و رنگارنگ که معماری  منظر فوق العاده  ای را به  RED SQUARE بخشیده  است. کلیسا جامع و تاریخی سنت باسیل  که یکی  از مقصدهای گردشگری  و تاریخی جهانی  مسکو  به  شمار می رود نیز  در این  میدان قرار دارد.

کاخ کرملین

کاخ کرملین

مقصد گردشگری  شماره  دو در مسکو، کاخ کرملین است.  جایی که نماد افتخار و اقتدار روس ها و مقر رییس جمهور روسیه بوده  و بخش هایی از ان امکان بازدید را در زمان های خاصی از سال در اختیار گردشگران  قرار می دهد. برای کسب اطلاعات  بیشتر به این درگاه بروید. برخی از موزه  هایی  که در کاخ کرملین قرار دارد، با رزرو قبلی و خرید  بلیط،‌ امکان بازدید را در اختیار  گردشگران  قرار می دهد. لذا به لینک معرفی شده  مراجعه کرده و اطلاعات دقیق  کسب کنید. شما می توانید با ادمین صفحه اینستاگرام مجموعه تاریخی و گردشگری  کرملین مسکو نیز  در تعامل بوده و اطلاعات تکمیلی دریافت کنید.

کاخ کرملین، از  ۵ کاخ و چند کلیسا جامع تشکیل شده و در جنوب کلیسا  تاریخی  سنت باسیل قرار دارد. کرملین  به  روسی  یعنی دژی که داخل  یک شهر بنا شده و امروزه در ادبیات سیاسی جهان،  به معنی دولت روسیه است.

کلیسا جامع سنت باسیل

کلیسا جامع سنت باسیل

سنت  باسیل،  سومین مقصد گردشگری مهم  مسکو محسوب می شود که با توصیه مسکو گردهای تریپ ادوایزر هم  روبرو شده  است. مکانی مذهبی که با  برج و باورهای پیازی شکل  پیچ  در  پیچ، یکی از  بهترین  معماری های منظر را در  پایتخت این کشور به  نمایش  می گذارد. آجرهای  سرخ سنت باسیل  و معماری  منظر و دکوراسیون داخلی آن، همواره بخش  مهمی  از کتاب  های تاریخ هنر  در روسیه می باشد.  کلیسای سنت باسیل  دارای  ۸ کلیسا کوچک  بوده  که بعدها دو مورد نیز به  آن اضافه شد.  در سال  ۱۹۹۰ میلادی به فهرست میراث  جهانی یونسکو پیوست.

کلیسا دورمیشن

کلیسا دورمیشن

دیگر مقصد گردشگری مهم  مسکو، کلیسا دورمیشن است. جایی که قرن پانزدهم  میلادی  توسط  معمار  ایتالیایی (آریستوتله فیوراوانتی) بنا شد  و معماری  رنسانس  دارد. معماری خاص ان به دلیل ستون  های سفید  و گنبد طلایی  و معماری جذاب، همواره  مد نظر گردشگران است.

موزه پوشکین

موزه پوشکین

یکی از مهم ترین موزه های روسیه،‌ موزه پوشکین مسکو است. موزه ای دولتی که شما را به تماشای بخشی  از تاریخ پر فراز و نشیب روسیه می برد و صدها هزار اثر تاریخی را پیش  چشمان گردشگری و عاشقان تاریخ  و هنر به نمایش  می گذارد.  لوور روسیه همین پوشکین است که شما را به جشنواره آثار امپرسیونیست، پست مدرن  و رئالیسم و کوبیسم  می برد. این موزه در سال ۱۹۳۷ میلادی، پس از  انقلاب روسیه  در سال  ۱۹۱۷ میلادی، به مناسبت صدمین سالگرد درگذشت  الکساندر  پوشکین، به  نام  او تغییر  نام پیدا کرد. جزییات بیشتر  را در سایت آن دنبال کنید.  آثاری از رافائل، رامبرانت  و  پل گوگن  در این موزه  در  اختیار گردشگران  قرار دارد.

تئاتر بولوشوی

تئاتر بولوشوی

یکی از معروف  ترین  سالن های تئاتر جهان، همین  بولشوی مسکو است. از مشهور ترین  تالارهای جهان برای اجرای باله  و اپرا بوده  و به  دستور کاترین کبیر ساخته  شد و بیش از ۴۰۰ سال  قدمت دارد و ظرفیت هزار و هفتصد نفر دارد.

گالری گردی در ترتیاکوف

گالری گردی در ترتیاکوف

یکی از معروف ترین  مقصدهای گالری  گردی  در مسکو را میتوان در گالری ترتیاکوف این  شهر جستجو کرد. بیش از صدهزار  تابلو  و مجسمه  از برجسته ترین هنرمندان روس و جهان در این گالری جمع آوری شده و نگهدار می شود. نگارخانه TRETYAKOV  از پنجاه  موزه  تشکیل  شده که برای بازدید همه، باید بلیط کامل  خریداری کنید. فرصتی  برای  تماشای بخشی از تاریخ  و سبک زندگی روس  ها در ادوار مختلف.

مترو مسکو

مترو مسکو

بعید است گردشگری  برای  نخستین  بار به  مسکو سفر کند اما از ایستگاه  های جذاب و شگفت انگیز مترو  مسکو دیدن نکند! جایی که بخشی از شکوه  و قدرت معماری  و طراحی و برنامه ریزی اتحاد جماهیر کمونیستی روسیه  را شاهد هستیم و شما را به تماشای  مجسمه  های مرمری بلند، شیشه  های رنگارنگ و دیوارهای موزايیک  شده پر نقاشی  دعوت می کند. ایستگاه  کیفسکایا، از جمله مجلل ترین ایستگاه های مترو در جهان محسوب  می شود و حس کاخ  گردی  به  شما می دهد تا مترو گردی!

گورستان نوودویچی

گورستان نوودویچی

گورستان  NOVODEVICHIY  که درقرن شانزدهم  بنا شد، امروزه یکی از آثار ثبت شده  روسیه در فهرست میراث  جهانی  یونسکو به شمار  می رود.  نیکولای گوگل و چخوف در آنجا دفن  شده  اند.  از دیدنی های مخوف اطراف  مسکو است که بازدید از ان به گردشگران تاریخ  گرد، توصیه می شود.

موزه هنرهای مدرن مسکو

موزه هنرهای مدرن مسکو

موزه هنرهای معاصر مسکو  همچون موزه  هنرهای  معاصر تهران (موزه ۲.۵ میلیارد دلاری خیابان کارگر تهران)، از معروف  ترین موزه های هنر معاصر جهان بوده و گنجینه  ای غنی  از شاهکارهای نقاشی و هنر اعصار مختلف  را در خود جای داده است. موزه  ای  در خیابان  پترووکا در نزدیکی  بلوار  پتروسکی در مرکز مسکو. اگر قصد یادگیری هنر در روسیه دارید، به این موزه بروید.

راهنمای سفر ارزان به مسکو

می  توان لاکچری  گرد  بود اما ارزان  سفر کرد.  برای  سفر  ارزان به  پایتخت روس  ها،  باید توجه کنید که سفر ارزان،  مغایرتی با لاکچری  گردی  ندارد. چرا که شما می توانید با رزرو  هتل  های لوکس  روسیه  مثل چند ماه پیش از سفر، قیمت های خیلی  خوبی را دریافت کنید و با رزرو تور، از  خدمات کروز گردی در شهرها ساحلی  این کشور بهره  مند شوید.

راهنمای سفر ارزان به مسکو

یکی  از مهم ترین مواردی  که هزینه های  شما  را در سفر به روسیه  کاهش می دهد، بلیط هواپیما است که اگر از قبل رزرو شود، کمتر خواهد بود.  مخصوصا از طریق سایت  های تطبیقی هواپیمایی مثل  کایاک (KAYAK.COM)  که فرصت خوبی برای آشنایی  با خطوط هواپیمایی ارزان قیمت است. هواپیماهایی که به مقصد روسیه از شهرهای مختلف  ایران یا کشورهای همسایه  می روند، به  نسبت گران  بوده  اما از طریق سایت  های رزرواسیون، قیمت  های خیلی خوبی را می توان در برخی  از ماه ها خریداری  کرد.  مخصوصا تورهای لحظه  آخری!

استفاده از هاستل ها در روسیه خیلی  متداول است  و فقط مختص به  کوله پشتی  گردها و رایگان سوارها نیست.  توصیه می کنیم در  سفر  به شهرهای مختلف روسیه، از خدمات هاستل گروهی استفاده  کنید که هم  آشپزخانه داشته  باشید برای پخت و پز و هم چنین، در  هزینه  های  خود به طرز چشمگیری صرفه جویی  نمایید. اگر  در خانه  هایی که توسط ایر  بی ان بی  (AIRBNB.COM) آگهی می شود اقامت کنید، این حسن  را برای شما دارد که صاحب خانه، انگلیسی می داند و راهنمای خوبی برای گردش شما در شهر  محل سکونت است.

قیمت مواد غذایی  و مواد اولیه برای پخت و پز، در فروشگاه  های بزرگ مرکزی شهرهای روسیه  ارزان  است و می  توانید ابزار لازم را برای پخت و پز در اختیار داشته باشید. بر  خلاف اروپایی ها، روس  ها به دلیل سطح دستمزد پایین، خیلی  رستوران گرد نیستند و به همین خاطر، رستوران های  خوب  روسیه، قیمت بالایی  دارند. استفاده از BUSINESS  LAUNCH ها برای  وعده نهار در روسیه ، فرصت  خوبی برای شکم گردی ارزان محسوب  می شود.

 آشنایی با رستوران های مسکو

(برای آشنایی  با رستوران  های مسکو به: THEMOSCOWTIMES.COM رجوع کنید)

همه  کلیساها و بناهای یادبود و مراکز مذهبی تاریخی و غیر تاریخی در روسیه  ارزان یا  رایگان است. اما آداب خاص خود را دارد که در ذهن داشته  باشید. روسیه،‌ هم چون فلورانس ایتالیا و وین اتریش، موزه  بدون سقف است. موزه  ای که تماشای ان رایگان است.

ارزانترین  وسیله  حمل و نقل عمومی در  مسکو، مترو  است. قیمت بلیط مترو مسکو خیلی تفاوتی با قیمت بلیط مترو در تهران ندارد. برای مسکو گردی ارزان، از  مترو این شهر استفاده کنید.

نکات مهم در  سفر به روسیه

از طریق  آژانس ها ویزا بگیرید

‌ همان طور که گفتیم، اگر گروهی به  روسیه سفر  کنید، روادید رایگان به  مدت  ۲  هفته  و  قابل  تمدید به شما اعطا می شود. دریافت  روادید روسیه، بر  خلاف  شنگن، کمی سخت است و بهتر است اگر فرصت کمی  دارید، به  اژانس معتبر مرکز استان محل سکونت مراجعه کنید و خود را درگیر کارهای اداری  و  بروکراسی  مربوطه نکنید. به خصوص اینکه روس  ها، به زبان انگلیسی مسلط  نیستند.

چند کلمه  روسی یاد بگیرید

چند کلمه روسی

در سفر به روسیه، خیلی اهمیت دارد که شما برخی از کلمات  و جملات پر کاربرد را که سوالی نباشد و منتظر جواب آن نباشید، به  روسی  بلد باشید.  مثل:‌ سلام. خداحافظ. از دیدار  شما خرسندم. آری. خیر. نمی  دانم.  تاکسی. هتل. من ایرانی  هستم. سرویس  بهداشتی چه  روز  خوبی و امثالهم! تعداد افرادی که انگلیسی می دانند بر  خلاف کشورهای اسکاندیناوی  بسیار  کم است و به  همین خاطر، توصیه می شود که راهنمای  روسی به  انگلیسی/فارسی  به همراه  داشته باشید.

اپ های روسی به  انگلیسی  نصب کنید

اپ های روسی به انگلیسی

‌ اپ های  زیادی  برای  راهنمای گردشگری و تفریحی  و دیکشنری روسی  به  انگلیسی  وجود دارد که برای  زمان سفر به روسیه پر کاربرد هستند. به خصوص در این کشور که انگلیسی  زیاد زبان مرسومی نیست. توجه کنید که با جادوی  اپ  ها و گوگل، خیلی نیازی  به راهنما ندارید.

شایعه ممنوع

(لابی هتل ریتز کارلتون مسکو)

(لابی هتل ریتز کارلتون  مسکو)

در  سفر  به  روسیه، از شایعات پرهیز  کنید.  همه چیز را مستند و مستدل  قبول کنید. اینکه در  سفر  به  شهرهای مختلف روسیه، همواره  خط  پشت گوش شما  است! سخنان صحیحی نیست و مصداق  های محکمی  ندارد.

هتل مناسب در مسکو

چه  لاکچری گرد  هستید و چه  گردشگری  معمولی در  هتل  های  ۲  و ۳  ستاره را در  نظر دارید! بهتر است اقامتگاه شما  مطلوب، امن و مناسب  بوده  و دسترسی  خوبی به نقاط  تفریحی در سوچی، مسکو و سنت پترزبورگ داشته باشد. مسکو یکی از  ۱۰ شهر  گران جهان است.  پس، در زمان خوب  به این شهر بروید و هتل  های  با تخفیف را  از  قبل  رزرو کنید تا پول کم تری پرداخت کنید. هتل  مناسب، یعنی نیاز به حمل  و نقل کمتر و ذخیره بودجه شما  برای  لذت بیشتر در این سفر  پر خاطره. هتل مناسب در مسکو را از  سایت های  مرجع رزرواسیون  بین  المللی  یا گفتار  زیر مشاهده  کنید.

اقامت در هاستل

اگر قصد دارید تا در هزینه های  خود صرفه  جویی کنید، توصیه میکنیم که در  هاستل های مسکو  اقامت کنید. اقامت در هاستل،  چه در دوران برگزاری جام جهانی و چه پس از آن، به شدت هزینه  های اقامتی شما در مسکو را کاهش می دهد. صدها هاستل در  شهرهای مختلف روسیه در اختیار  گردشگران  خارجی بوده  و برخی از این  هاستل ها، فاصله کمی  تا ورزشگاهها، کاخ  ها  و موزه های  مهم  مسکو و سنت پترزبورگ دارد.

بازدید از جاذبه  های گردشگری روسیه

زمان بازدید از جاذبه  های گردشگری  روسیه خیلی مهم  است. حتما آن را به  وقت ساعت رسمی روسیه  بررسی کرده تا در زمان بندی دچار اشکال  نشوید. خرید مسکو کارت را برای دریافت تخفیف  بیش  تر در  نظر داشته  باشید.

کافه  و رستوران خوب

کافه  و رستوران خوب در مسکو فراوان است. اما شما باید این  مکان ها را از قبل  شناسایی کنید. چرا که هر نوع نوشیدنی و هر نوع غذا، احتمالا باب سلیقه شما نباشد و نمی  توان به رهگذران و گردشگران بین المللی با سلایق مختلف، برای معرفی رستوران و کافه خوب اعتماد داشت. این اطلاعات را از سایتهای مرجع گردشگری  مثل تریپ ادوایزر بدست آورید. البته  در سفر به روسیه، بدبینی را کناز بگذارید  تا از سفر لذت ببرید. اما همواره  مراقب  پاسپورت و کیف پول  و اطلاعات هویتی  باشید و حتی المقدور آن ها را در هتل بگذارید.

رعایت فرهنگ روس ها در مسکو گردی

‌ بازدید از کلیسا و کاخ و موزه  و مراکز مذهبی و تاریخی، آداب خاص خود را دارد که در نظر  داشته  باشید.

اطلاعات مترو مسکو

اینستاگرام مترو مسکو

(از  اینستاگرام  مترو مسکو استفاده کنید)

یکی از دیدنی ترین  متروهای جهان، مترو مسکو است که بخشی  از  جاذبه  های گردشگری  معاصر آن به شمار  می  رود. اطلاعات مترو را به زبان انگلیسی دانلود کنید تا در گردش  در این شهر، با مشکلی  روبرو نشوید. اپلیکیشن های انگلیسی  زبان  نیز کمک  خوبی به شما در این زمینه  می  کنند.

گوشت حلال در مسکو

پیدا کردن گوشت حلال در مسکو به  دلیل آنکه مسلمانان  زیادی  در این شهر  زندگی میکنند، کار سختی  نیست.  این  اطلاعات را پذیرش هتل و مغازه  های شهر نیز بعضا در  اختیار  شما  قرار می دهند.

کپی از گذرنامه

توصیه می کنیم  که یک  کپی  از صفحات  گذرنامه خود به خصوص صفحه  مهر ورود به  روسیه داشته باشید تا اگر گذرنامه شما گم  شد، آن را برای اثبات  ورود قانونی به روسیه نشان  پلیس این کشور  قرار دهید.

هوای  غیر قابل پیش بینی

هوای  روسیه و اسکاندیناوی، همچون هوای لندن، غیر  قابل پیش بینی است.  همواره  با اطلاعات هوا شناسی همراه باشید.

ترافیک مسکو

ترافیک مسکو مثل ترافیک استانبول و دوبی، قابل تامل است. در زمان بندیهای  حرکت  خود در این  شهر، به این موضوع هم توجه داشته باشید.

روبل را فراموش نکنید

همه  جا از  یورو و دلار نمی توان استفاده کرد. بهتر است ارزی که با خود از ایران به روسیه می  برید را با روبل  تبدیل کنید.

همراهان گرامی

اگر  قصد سفر  به مسکو  دارید و با پرسشی مواجه شدید، سوالات خود را از طریق کامنت یا کانال  های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی ارسال کنید.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

  • چگونه در روسیه خانه  پیدا کنیم؟
  • چگونه برای سفر به روسیه، همسفر پیدا کنیم؟
  • لاکچری ترین  هتل  های مسکو را ببینید
  • لاکچری ترین هتل  های سنت پترزبورگ را ببینید
  • دیدنی های خوشگل ترین شهر روسیه (سنت پترزبورگ) را ببینید
  • گشتی در شانزلیزه روسیه
برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا