رویداد ها

چه خبر از مد و لباس ایرانی در اردیبهشت ۹۷؟

اخبار مد و لباس اسلامی

سرویس رویداد مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران در ادامه معرفی رویدادهای فشن در ایران و جهان، این هفته نیز نگاهی داشته به مرور جدید ترین اتفاقات دنیای مد و لباس. این سرویس آماده انتشار  اخبار و گزارش  فعالیت های فعالان مد و لباس ایرانی در سال حمایت از کالای ایرانی می باشد. تصاویر و اخبار فعالیت های خود را در حوزه  پوشاک، طلا، جواهرات و اکسسوری از طریق کانال های لوکس تهران در شبکه های  اجتماعی ارسال کنید.

۳۱ اردیبهشت: آخرین  فرصت  شرکت در جشنواره  دانشجویی مد

دانشجویان گرامی توجه کنند که دبیرخانه مهم ترین رویداد مد و لباس ایرانی در سال ۹۷ که مختص به  قشر دانشگاهی برگزار می شود، طی اطلاعیه ای  اعلام کرد که مهلت ارسال آثار تا آخر اردیبهشت تمدید شده است. این رویداد به ابتکار دانشگاه  علمی کاربردی گیلان برگزار می شود و از سه بخش: طراحی  پوشش  اجتماعی بانوان (مانتو، فرم اداری و چادر، طراحی پوشش اجتماعی آقایان (فرم اداری و سازمانی) و بخش ویژه طراحی و الگوسازی با رویکر از المان ها و فرهنگ و آداب و رسوم محلی تشکیل شده است.

۳۱ اردیبهشت: آخرین فرصت شرکت در جشنواره دانشجویی مد

گفتنی است در حاشیه  نخستین رویداد دانشجویی مد و لباس ایرانی در استان گیلان، چند کارگاه  تخصصی با حضور کارشناسان  ارشد طراحی  پارچه و لباس برپا خواهد شد. برای کسب  اطلاعات بیشتر  به سایت دانشگاه جامع علمی  کاربردی گیلان مراجعه کنید.

تولید انبوه آثار برگزیده جشنواره کودک و نوجوان

تولید انبوه آثار برگزیده جشنواره کودک و نوجوان

آثاری که در  نخستین جشنواره طراحی پارچه و لباس کودکان و نوجوانان در بهمن  ماه ۹۶ برگزیده شده بود، به همت شماری از کارآفرینان کشور در سال حمایت از کالای ایرانی،  به تولید انبوه رسید. این خبر را کارگروه  ساماندهی مد و لباس کشور اعلام کرده و اضافه نمود که این اتفاق، رخداد مبارکی در حمایت از محصولات  ایرانی در عرصه  مد و لباس می باشد.

گفتنی است، دومین جشنواره طراحی پارچه و لباس کودکان و نوجوانان ایران، پاییز ۹۷ در  تالار وحدت تهران برگزار می شود. اگر علاقمند شرکت در این رخداد مهم  عرصه طراحی استایل  کودکان  کشورمان هستید، به  سایت  بنیاد ملی مد و لباس ایرانی  مراجعه کنید.

حتما بخوانید :

دومین دوره مجموعه طراحی مد  تهران تا شهریور ۹۷

دومین دوره مجموعه طراحی مد تهران تا شهریور ۹۷

خبر بعدی انکه کارگروه ساماندهی مد و لباس ایران اخیرا اعلام کرد، دومین رویداد طراحی مد کشور تا شهریور ۹۷ در تهران برگزار می شود. در این رویداد، طراحان حرفه  ای مد و لباس از سراسر کشور حضور خواهند داشت. دستور العمل برگزاری این  رویداد و هم  چنین شیوه  های جریان سازی و اطلاع رسانی ان پس از تصویب کارگروه اعلام و به  اطلاع عموم علاقمندان به  عرصه  مد و لباس ایرانی می رسد. سرویس رویداد مجله لوکس تهران به محض دریافت  اطلاعات تکمیلی در همین بخش جزییات بیشتری را در  اختیار  مشتاقان مجموعه طراحی مد تهران قرار می دهد.

گفتنی است در  افتتاحیه  هفتمین جشنواره مد و لباس  فجر که اسفند ماه ۹۶ در تهران برگزار شده بود، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس  ایران، به برگزاری  رویداد مد تهران به صورت شش  ماه  یک بار  اشاره نمود و از برگزاری احتمالی آن در  کاخ گلستان (تنها اثر ثبت شده  تهرانی ها در میراث یونسکو) خبر داد.

گالری استاد فرشچیان میزبان آثار نقش  تن پوش

گالری استاد فرشچیان میزبان آثار نقش تن پوش

ششمین جشنواره  نقش تن پوش، در اردیبهشت ماه  ۹۷ با همکاری  معاونت فرهنگی  جهاد دانشگاهی واحد هنر و دانشگاه  هنر تهران  برگزار می شود و قرار است آثار منتخب در نگار خانه  استاد فرشچیان پایتخت به نمایش عمومی گذاشته شود. طبق اعلام دبیر این جشنواره، در دوره ششم، برخی از برند ها و تولید کنندگان پوشاک ایران نیز  حضور دارند و سیاست جشنواره در سال حمایت از کالای ایرانی، توجه ویژه به تجاری سازی محصولات مد و لباس ایرانی  به خصوص آثاری است که مفاهیم والای اجتماعی را در خود نهفته دارند.

 نگارخانه فرشچیان، در فرهنگستان هنر در نزدیکی کتابخانه ملی ایران

گفتنی است، تیم داوری این جشنواره، متشکل از طراحان  آزاد و اساتید دانشگاه و فعالان کسب و کار حرفه  ای مد و لباس ایرانی هستند. نگارخانه فرشچیان، در فرهنگستان  هنر  در نزدیکی کتابخانه  ملی  ایران قرار  دارد.

(تصویر برگزیدگان جشنواره نفش تن پوش سال ۹۶)

(تصویر  برگزیدگان  جشنواره  نفش تن پوش سال ۹۶)

اطلاعات بیشتر درباره این جشنواره را در سایت جشنواره نقش تن پوش به  نشانی: TPFEST.IR مشاهده کنید. جشنواره نقش  تن پوش، اهتمامی هدفمند به منظور ترویج الگو های پیشرفته  ایرانی بر  مبنای نیاز های امروز جامعه ایرانی بوده و تلاش دارد تا با تشویق  هنرمندان ایرانی، تن پوش (تی شرت)  شایسته و فاخر طراحی و تولید شود. جایزه نفر اول و سوم این رویداد، به ترتیب ۱۵  میلیون ریال و ۱۰ میلیون ریال اعلام شده  است. این جشنواره را در اینستاگرام هم  می توانید دنبال کنید.

چه خبر از جشنواره مد و رسانه؟

چه خبر از جشنواره مد و رسانه؟

سال پیش اعلام کردیم که برای نخستین بار در ایران، جشنواره تخصصی در حوزه  مد و رسانه  برگزار می شود. کارگروه  ساماندهی  مد و لباس ایرانی با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد، فرآیند داوری آثار  رسیده به  دبیرخانه  جشنواره  آغاز و نتایج بزودی اعلام  می شود. این رویداد نیز اردیبهشت امسال در تهران برگزار می شود. هدف  از برگزاری این جشنواره، تجلیل از اهالی رسانه و ارتقا هم افزایی مد و لباس و گسترش  نقش  آفرینی  رسانه  ها در حوزه  مد گرایی جامعه اعلام شده  است.  جزییات بیشتر را بزودی از طریق سرویس رویداد لوکس تهران  اطلاع رسانی  خواهیم کرد.

مد و لباس در جشنواره  قرآن کریم

مد و لباس در جشنواره قرآن کریم

به منظور گسترش  فعالیت  های عفاف و حجاب در نمایشگاه بین المللی  قران  کریم  که ماه  رمضان در تهران برگزار می شود، کارگروه  ساماندهی مد و لباس کشور اعلام کرد که در بیست و ششمین دوره این مراسم، برنامه های متنوعی برگزار می شود که از ان جمله  میتوان به کارگاه های هنری، مسابقات طراحی پوشش با محوریت عفاف و حجاب  و تصویر گری عفاف و حجاب اشاره  کرد. هم  چنین قرار  است محصولات  و اقلام  مرتبط  با عفاف و حجاب مثل چادر و پوشش  سر  و اکسسوری لباس  ایرانی اسلامی  به  فروش  رسد.

کنفرانس بین المللی طراحی لباس در  تهران

کنفرانس بین المللی طراحی لباس در تهران

خبر  بعدی  اینکه تا ۱۴  اردیبهشت  ماه ، کنفرانس بین المللی طراحی صحنه  و لباس  در تهران برگزار می شود.  اساتید طراحی  صحنه  و لباس  ایرانی  از جمله: استاد بدخشانی، رعنا امینی، حسین قدسی و کیوان مقدم در  این رویداد شرکت دارند. قرار است در این مراسم، بهترین طراحی لباس  فیلم و سریال های ایرانی که در سال ۹۶ ساخته شده  اند انتخاب و معرفی می شود.

گفتنی است، شرکت در این رویداد برای همه آزاد و برای  اطلاعات بیشتر می توانید به  سایت  TISSD.COM مراجعه فرمایید. سمپوزیوم بین المللی طراحی صحنه و لباس، توسط اکبر جلیلی تاسیس شد و اکنون دومین دوره آن برگزار می شود.

توجه کنید که دومین کارگاه  آموزشی بین المللی  بهره برداری  و مدیریت مراکز مد و لباس ایران  با رویکرد نوین صنعت خرده  فروشی، ۲۰ اردیبهشت در  هتل پارسیان تهران برگزار می شود.

دنیای  مد و لباس  و لاکچری  گردی  را هر روز در لوکس تهران دنبال کنید.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا