سفرهای لوکس

راهنمای ضروری سفر به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

جام جهانی 2018 روسیه

سفر به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

 شمارش معکوس جهانی برای برگزاری مهیج ترین رقابت ورزشی سال ۲۰۱۸  آغاز  شده است و دنیای  ورزش، خود را برای بیست و یکمین دوره جام جهانی آماده می کند که به  میزبانی روسیه، از ۲۵ خرداد ماه لغایت ۲۴ تیر ۹۷ در  ۱۲  ورزشگاه مستقر در  ۱۱ شهر که در پهنه ۳ هزار کیلومتری از  هم قرار دارند، برگزار می شود. ۶۴ مسابقه این دوره از رقابت ها، از مدت ها قبل برنامه ریزی شده و کلیه  ورزشگاه ها برای برگزاری شکوهمند این  دوره از  رقابت  ها در یکی از دیدنی ترین کشورهای جهان آماده  هستند.

بلیط اکثر رقابت ها به  فروش رفته  و دو شهر  مسکو و سنت پترزبورگ، دو شهر  بزرگ روسیه، در  بالا  ترین سطح تدابیر  امنیتی برای اجرای این مسابقات قرار  گرفته  اند. بخشی از هموطنان در قالب تور گروهی یا انفرادی، مسافر جام جهانی  برای تماشای این رقابت ها بوده و گزارش امروز سرویس گردشگری مجله تخصصی مد  و سبک زندگی  لوکس  تهران، شما را با اطلاعات خوبی  که برای سفر  به روسیه (با قطار-اتوبوس-کشتی) نیاز دارید و اطلاعاتی اجمالی درباره رقابتها و دریافت  FAN ID‌   و روادید روسیه آشنا می کند.

راهنمای ضروری سفر به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

با روسیه گردی امروز ما همراه  باشید.

فوتبال در روسیه ؛ سرزمین تزارها

میزبانی روسیه، پهناور ترین کشور کره زمین برای  بازی های ۲۰۱۸ میلادی، ۸ سال  پیش  مشخص  شد و در این مدت، روس ها دست به کار شده و ده ها ورزشگاه  و مجموعه خدماتی را برای اسکان گردشگران، تیم  های شرکت کننده و هم چنین، اسکان بازیکنان و کادر  فنی آماده  کردند. برخی از ورزشگاه  های روسیه در  جریان این رقابت ها، کم تر از ۳۵ هزار نفر گنجایش داشت که با تغییر کاربری، حداقل معیارهای  فدراسیون  جهانی فوتبال (FIFA) لحاظ  شد. بزرگ ترین ورزشگاه روسیه  که بازی افتتاحیه  در آن برگزار  می شود، لوژنیکی بوده  که بیش از ۸۰ هزار نفر گنجایش دارد.

فوتبال در روسیه ؛ سرزمین تزارها

این برای نخستین بار است که جام جهانی فوتبال، در شرق اروپا برگزار می شود و روسیه، میزبان مهم  ترین  رویداد ورزشی جهان در آخرین سال های دومین دهه قرن بیست و یکم  می شود.  سالی  که برای  پوتین، رییس جمهور قدرتمند  این کشور، خوش یمن بود.

جام جهانی فوتبال

(آخرین خبرها  از متن و حاشیه  جذاب جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه  را در سایت فیفا دنبال کنید)

جدول کامل رسمی شصت و چهار مسابقه ای

(جدول کامل  رسمی شصت و چهار مسابقه ای  که ظرف ۱ ماه در  ۱۱ شهر و ۱۲ ورزشگاه روسیه  برگزار می شود را اینجا ببینید)

 اینستاگرام رسمی جام جهانی ۲۰۱۸

(بیش از  ۶ میلیون  نفر مخاطب اینستاگرام رسمی  جام جهانی  ۲۰۱۸ هستند. شما  هم به جمع هواداران  اینستاگرامی مسابقات بپوندید. نشانی: @FIFAWORLDCUP)

فدراسیون فوتبال روسیه

(بیش از ۱۷ هزار داوطلب از سراسر جهان در  طول برگزاری  رقابت ها  با فدراسیون فوتبال  روسیه همکاری می  کنند.  شرکت آدیداس  آلمان، یونیفرم این  ۱۷ هزار  نفر را تامین کرده  است. در عکس، مارسل  دسایلی، از اعضای تیم  ملی فرانسه  در  رقابت های  سال  ۱۹۹۸  میلادی را مشاهده  میکنید)

(هشتگ ویژ جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه: #WORLDCUP و #RUSSIA2018

(هشتگ ویژ جام جهانی  ۲۰۱۸ روسیه: #WORLDCUP و #RUSSIA2018 است که روزانه  هزاران  عکس توسط  روس  گردها در آن بارگذاری می شود)

رقابت ایران و پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

(رقابت ایران و پرتغال در جام جهانی  ۲۰۱۸ روسیه،  در اینستاگرام  رسمی مسابقات بازتاب پیدا کرد)

حضور در جام جهانی روسیه، فقط فرصتی برای تماشای بازی های این دوره از رقابت  ها نیست که با حضور ایتالیا و هلند نیز همراه  نشده  است. بلکه، فرصتی عالی برای مشاهده  جاذبه های فرهنگی، هنری و تاریخی  دیار  تزارها بوده  و شما را به جشنواره ای دیدنی و شگفت انگیز از ظرفیت های خارق العاده  باستانی و توریستی می برد که در  دنیا کم نظیر است.

 سنت پترزبورگ

روسیه را باید موزه بدون سقف  دانست. از سنت پترزبورگ (خوشگل ترین  شهر اروپا  و روسیه) تا مسکو وسوچی و کازان، شما با بناها، موزه ها، کاخ ها، گالری ها و عمارت  های مرتفع با سایقه تاریخی چند صد ساله  و چند هزار ساله  آشنا می شوید که روایت گر بخشی از تاریخ جهان در عصر  کمونیست و پیش از  ان است. مسکو، پایتخت روسیه، یکی از دیدنی  ترین شهرهای این کشور  به نسبت  گران و سرد محسوب  می شود که در گفتاری به  معرفی ان پرداختیم.

راهنمای سفر به مسکو

در سفر به روسیه  در سال  ۲۰۱۸، چه قبل  از جام  جهانی و چه حین  جام جهانی و چه پس از ان، با میلیون ها گردشگر از سراسر جهان آشنا می شوید و این فرصت  عالی  برای تبادل  اطلاعات و ارتباطات و پیدا کردن  دوست و همسفر برای روسیه  گردی  مشارکتی است. مسکو، میزبان  رقابت  افتتاحیه و اختتامیه خواهد بود و به همین خاطر، ۲۴ خرداد و ۲۴ تیرماه  ۹۷، روزی تاریخی و باشکوه  برای این پایتخت سرد روس ها به  شمار می رود  و فرصت خوبی برای تعامل با سر سخت  ترین  تماشاچی  های فوتبال که از  ۵  قاره  جهان خود را به پایتخت کمونیست رسانده اند تا هیجان انگیز ترین  رقابت  فوتبالی  جهان را نظاره گر باشند.

حتما بخوانید : راهنمای هیجان انگیز سفر به مسکو : آنچه باید بدانید!

راهنمای سفر به مسکو

(جدید ترین تصویر از نور پردازی  شبانه  ورزشگاه افتتاحیه و اختتامیه  جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه)

خرید بلیط های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

بلیط  رقابت های جام جهانی  ۲۰۱۸ روسیه از  طریق FIFA.COM  با روش قرعه کشی جهانی به  فروش رسیده  و اگر به دنبال  خرید بلیط هستید، به  آژانس های گردشگری معتبر  و فدراسیون فوتبال جمهوری  اسلامی ایران مراجعه کنید.

قیمت بلیط بازی های مرحله گروهی، از ۱۰۵ دلار  تا ۲۱۰ دلار، بازی های  یک هشتم  بین  ۱۱۵  تا  ۲۴۵ دلار،  بازی های مرحله یک  چهارم بین  ۱۷۵ دلار تا ۳۶۵ دلار، بازی  های نیمه نهایی  بین ۲۸۵  دلار تا ۷۵۰ دلار  ، بازی رده  بندی بین  ۱۷۵ تا  ۳۶۵ دلار و بازی  فینال نیز برای شهروندان غیر روسی، بین ۴۵۵ دلار تا ۱۱۰۰ دلار قیمت گذاری شده  است.

قیمت حداقل و حداکثر، به جایگاه  تماشاچی در ورزشگاه  بستگی دارد. قیمت  هایی که برای شهروندان روسی به  منظور  تهیه بلیط در نظر  گرفته  شده است، کم تر از تماشاچی های بین المللی می  باشد.

خرید بلیط های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه (تریپ ادوایزر

(تریپ ادوایزر  برای  کسانی  که مسافر  جام جهانی  هستند،  صفحه اختصاصی برای تبادل نظر راه  اندازی کرده است. در  این صفحه بیش از ۲ هزار  موضوع  از  شیوه خرید بلیط  مسابقات و رزرو اتاق  نزدیکی  استادیوم ها گرفته تا پیش بینی رقابت ها و سایت های  پیش  بینی مسابقات فوتبال  و مسائل  روسیه گردی، مورد بحث و تبادل  نظر  عاشقان فوتبال  است)

صفحه ویژه روسیه گردهای تریپ ادوایزر

(بیش از ۱۰۰ هزار پیام  در صفحه ویژه روسیه  گردهای  تریپ ادوایزر  به  زبان انگلیسی  رد و بدل شده است که شما را با هر  اطلاعاتی که درباره سفر به جام جهانی ۲۰۱۸ و اسکان و سفر  در  این کشور  در  طول  بازی ها و پس از رقابت ها نیاز  دارید، آشنا می  کند)

صفحه ویژه سایت معروف گردشگری لونلی پلنت برای رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

(صفحه ویژه  سایت معروف  گردشگری  لونلی  پلنت برای رقابت های جام جهانی  ۲۰۱۸ روسیه  در این LINK  در دسترس  است. اگر به دنبال همسفر  در  روسیه  گردی  هستید، به  همین سایت مراجعه  کنید)

ویزای روسیه  برای سفر به جام جهانی

دریافت روادید سفربه روسیه

(اگر برای دریافت روادید سفربه روسیه با سوالی  روبرو شدید،  از سایت رسمی دولت روسیه  نیز میتوانید اطلاعات لازم را دریافت کنید)

ویزای  روسیه  در  صورتی که گروهی  به روسیه در قالب  تور سفر  کنید،  رایگان است.  اما برای سفر  انفرادی  به روسیه، می بایست  روادید تهیه کنید و این  قضیه همچنان در سال ۲۰۱۸ میلادی حاکم می باشد. اگر قصد سفر به  شرق  دور  روسیه  دارید، نیاز  به  روادید ندارید.  این تسهیلاتی است  که از ژانویه  ۲۰۱۸ در اختیار  شهروندان ۱۸ کشور  جهان  از جمله  ایران و ژاپن  قرار گرفته است. جرییات دریافت روادید روسیه را مستقیم از سفارت  روسیه در  تهران سوال کنید یا وزارت  امور خارجه روسیه.

اگر کارت هواداری  یا FAN ID CARD در  اختیار  دارید، می  توانید به رایگان به روسیه  سفر  کنید.

سایت سفارت روسیه در تهران: IRAN.MID.RU

(سایت سفارت روسیه  در تهران:  IRAN.MID.RU)

طبقه  بندی  بلیط  مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸

طبقه بندی بلیط مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸

بلیط رقابت  ها در  قالب ۴ دسته بندی  (CATEGORY) ارايه شده است که به توضیح مختصری می  پردازیم:‌

  • دسته بندی  اول: ‌رنگ  صورتی است و بهترین  جایگاه را نشان می دهد. برای بازی  مقدماتی، می بایست بیش از ۲۰۰ دلار پرداخت کنید.
  • دسته بندی  دوم:‌ رنگ خاکستری  است  و از دسته بندی اول ارزان تر است و جای متفاوتی در اختیار شما قرار می دهد و هزینه بلیط  تیز ۱۶۰ دلار می باشد.
  • دسته بندی سوم: رنگ  بنفش است و برای کسانی که دوست دارند به  هر حال  در ورزشگاه  باشند و کیفت  محل تماشای  رقابت خیلی مهم  نیست گزینه  خوبی است  و ۱۰۵ دلار  قیمت دارد. در استادیوم ها، بلیط  هایی که رنگ بنفش دارند، از همه  ارزان تر  خواهد بود.
  • دسته بندی  چهارم: رنگ نارنجی است و ارزان  ترین  صندلی  های استادیوم های  ۱۲ گانه  جام  جهانی در  ۱۱  شهر، مختص این بلیط است. فروش  این بلیط  برای غیر  روس ها، ممنوع است!

اخرین مهلت خرید بلیط جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

اخرین  مهلت خرید بلیط جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

مهلت خرید بلیط اکثر بازی ها  تمام شده است. اما هنوز هم شانس  برای خرید  بلیط  رقابتهایی که تماشاچی زیادی ندارند،  فراهم  است. به  سایت  فیفا  رفته و بررسی  کنید.

سفر به روسیه با هواپیما

سفر به روسیه با هواپیما

مرسوم ترین روش  مسافرت به  روسیه ، سفر  هوایی  بوده  که  با خطوط هوایی ایران  و دیگر  خطوط هوایی میتوانید به  مسکو سفر کنید. البته  ایرفولت روسیه، مبلغ کمتری از مسافران درخواست می  کند. اما سرویس داخل کابین چنگی به دل نمی زند. البته به  جای سفر  مستقیم  به  مسکو برای  تماشای  رقابت ها، میتوانید به سنت پترزبورگ هم  بروید که یکی از بازی  های ایران  آنجا برگزار می شود.  از استانبول  ترکیه  و باکو آذربایجان نیز می توانید مستقیم به مسکو پرواز کنید.

سفر به روسیه با قطار

سفر به روسیه با قطار

برای سفربه  روسیه با قطار، راه سختی پیش رو دارید. ابتدا باید  از ترمینال آزادی، سوار  اتوبوس شده و پس از طی      ساعت، به باکو بروید. از باکو، می توانید سوار قطار  شده  و  به  سمت  روسیه  بروید. قیمت بلیط  قطار  باکو و مسکو تقریبا مشایه  قیمت اتوبوس تهران باکو است. فاصله قطار  باکو تا مسکو حدود ۷۰ ساعت است.  بلیط اتوبوس  تهران  (پایانه  غرب) به  باکو حدود  ۱۵۰ هزار  تومان قیمت دارد. ویزای الکترونیک آذربایجان را پیش از سفر باید دریافت کنید. روش  دیگر  آن است که با  اتوبوس  از  تهران  به  تفلیس  رفته  که ۱۲ ساعت  طول می کشد و از آنجا  با قطار به  روسیه  بروید. برای سفر به  گرجستان  نیز ویزا نیاز ندارید. از شهر ولادی  قفقاز می تواند سوار قطار شد  و در  مسکو توقف کرد. از این سایت  استفاده کنید.

هزینه  قطار  باکو  به مسکو  حدود ۳۰۰ هزار تومان است. از تهران تا مسکو با قطار، حدود ۵  روز به  طول  می انجامد. اگر از تهران به ایروان بروید و از آنجا به  مسکو، حدود ۴ روز  زمان سفر خواهد بود. از  مسیر تفلیس اگر عازم  شوید، ۴ روز در راه  خواهید بود. مسیر گرجستان برای سفر به  روسیه، ارزان ترین مسیر برای سفر با قطار خواهد بود.

سفر  به  روسیه با کشتی

سفر به روسیه با کشتی

اگر خواهان سفر به  روسیه با کشتی هستید، راه زیادی  پیش  روی شما  است.  یک مسیر را به شما توصیه  میکنیم:

از  تهران به تبریز رفته  و از انجا به مرز ترابوزان، و سپس راهی سوچی  روسیه شوید.  از سوچی می توانید به مسکو و دیگر شهرهای روسیه بروید. خطوط کشتیرانی ترابوزان به سوچی، حدود ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد. این مسیر شش روز به طول می انجامد.

چگونه  کارت هواداری  در  جام جهانی  ۲۰۱۸  را بدست آوریم؟

چگونه کارت هواداری در جام جهانی ۲۰۱۸ را بدست آوریم؟

کارت هواداری  کارتی است که امکان سفر رایگان و بدون روادید به روسیه  را برای  شما فراهم می کند و ارزش زیادی  در زمان سفر  به روسیه دارد. با استفاده  از این کارت، به راحتی وارد استادیوم ها شده  و از وسایل  حمل و نقل عمومی به صورت ارزان استفاده  کنید. برای دریافت این  کارت، بایستی به  سایت: FAN-ID.RU مراجعه  کرده  و فرم  الکترونیکی را پر کنید. با داشتن این کارت، شما قادرید ده روز  پیش از  افتتاحیه  و ده روز پس از  اختتامیه  در  روسیه باشید. با داشتن این کارت  شما قادر خواهید بود تا از وسایل حمل و نقل عمومی در ۱۱ شهر روسیه که به مقصد  یکی از ۱۲  استادیوم این شهر  در حرکت خواهند بود، استفاده  کنید به صورت کاملا رایگان!

از زمان  سفارش  اینترنتی تا ارسال  آن به نشانی شما در  ایران، ۳۰  روز  زمان  در نظر  بگیرید. دریافت کارت هواداری  رایگان است. اما سفارت  روسیه  در تهران به منظور سفارش و دریافت آن، هیچ کمکی نمی تواند به  شما بکند.

ورزشگاه های روسیه

در  گفتاری  به  معرفی کامل  ورزشگاه هایی  که میزبان  شصت و چهار  رقابت  در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هستند پرداختیم. بازی  افتتاحیه  در ۲۴  تیرماه  برگزار می شود و فینال مسابقات نیز  ۲۵ تیر  ماه  در ورزشگاه  LUZHNIKI مسکو برگزار  می شود. ۱۱ شهری که  میزبان مسابقات  هستند عبارتند از: مسکو، سنت پترزبورگ، کالیننیگراد، کازان، نیژنی  نووگورو، سامارا،  وولگا گراد، سارانس، روستوف، یکاترینبورگ و شهر  دیدنی  سوچی.

با ورزشگاه های جام  جهانی  روسیه آشنا شویم

داستان مسکو: دیار خورشید

داستان مسکو: دیار خورشید

مسکو، پایتخت روسیه،  مرکز تزارها و  یکی  از دیدنی ترین  شهرهای جهان  که شما را به جشنواره ای از عمارت ها و کاخ های سلطنتی به جا مانده از ان دوران  خفقان پر  فراز و نشیب می برد. جایی که با گنبدهای طلایی، گالری های عریض و طویل و تاریخ هنرش، همچنان سلایق زیادی  را برای بازدیدش وسوسه می کند و تقریبا نخسین ورود میلیون ها مسافر  جام جهانی به این کشور خواهد بود. اگر به  مسکو رفتید، بازدید از کرملین و سنت باسیل  و میدان سرخ و تئاتر  بولشوی و پارک ها و موزه الکساندر  گورکی را فراموش نکنید  که حتما از شکوه  معماری  و تاریخ  آن  شگفت  زده  خواهید شد. مسکو، شهر گرانی است. در خرید دقت کرده  و از مترو  دیدنی آن استفاده  کنید و به  منظور  اقامت در این شهر، از هاستل ها و خدمات  ایر بی ان بی بهره  ببرید.

استادیوم لوژنیکی و اسپارتاک در  این  شهر قرار دارند. لوکیشن  انها را روی نقشه  بررسی کرده تا محل اقامت شما فاصله کمی تا ورزشگاه داشته  باشد و مجبور به پرداخت هزینه  های گزاف تاکسی در مسکو نشوید!

جام جهانی در سنت پترزبورگ: خوشگل ترین شهر خوشگل ها!

روس ها را خوش تیپ و خوش استایل با ظاهری متفاوت با اروپایی ها می دانیم. در دیار زیبایی ها، خوشگل ترین، سنت پترزبورگ است  که از ان به  عنوان عروس  روسیه یاد می شود.  هرمیتاز، بزرگ ترین  موزه تاریخ در این شهر دیدنی و جذاب واقع شده  که هم  چون  لوور، چند روز برای بررسی بخشی  از آثارش زمان می طلبد. دانشگاه  ها و ظرفیت های گردشگری سنت پترزبورگ بسیار  است  که از ان جمله می توان به تئاتر مارینسکی، قصر  پترهوف، کلیسا جامع سنت پترزبورگ اشاره کرد.

استادویم  کرستوسکی که خانه باشگاه معروف  زنیت سنت پترزبورگ است، یکی  از  ورزشگاه ه های اصلی این دوره  از رقابت  ها می باشد. شفق  شمال و آب  و هوای  قطبی را میخواهید در تابستان  تجربه  کنید! به  دیار شگفت انگیز سنت پترزبورگ بروید که آنچه جذبتان خواهد کرد، ابهت عمارت  های زیبای بلند است.

جام جهانی  در کازان

یکی از شهرهایی که میزبانی  رقابت های  این دوره  به  آن واگذار شده است، کازان است  که شهری با منازه  های بلند یادگار  از دوران  حضور و  گسترش اسلام در روسیه  بوده و کلیساهای ارتدوکس بسیاری  نیز در خود جای داده  است. ۱۳ سال پیش در  چنین  روزهایی، ده  قرن زندگی مسالمت آمیز  مسلمانان و پیران  مسیح روح الله در این  شهر، جشن گرفته شد.  کازان  روسیه، جایی  که کم تر از ان شنیده ایم،‌ جذابیت های  گردشگری و تاریخی  بسیار دارد و یکی از آثارش در  فهرست میراث  یونسکو ثبت شد. بزرگ  ترین مسجد  روسیه در این شهر واقع شده و  اگر  قصد گردشگری مذهبی  دارید، این شهر، گزینه  خوبی خواهد بود.

استادیوم کازان آرنا  (KAZAN ARENA)  با  بیش از ۴۰ هزار نفر  ظرفیت، از استادیوم  های مجهز این دوره از رقابت ها بوده  که شماری  از مسابقات در آن برگزار  می شود.

جام جهانی  در شهر  سامارا

جام جهانی در شهر سامارا

سامارا،  جشنواره ای از فرهنگ  ها و اقوام بوده و از نظر گردشگری  و اقتصادی،‌ اهمیت زیادی دارد.  چرا که مرکز سیستم  هوا فضای  روسیه  بوده و یکی از پارکهایش  به  نام  نخستین  فضا نورد جهان (یوری گاگارین  روس) نام گذاری  شده  است. استادیوم  SAMARA  از جمله ورزشگاه  هایی است  که شماری از رقابت ها در انجا برگزار  می شود.

جام جهانی در سارانسک:‌ دیار افسانه  ها

جام جهانی در سارانسک:‌ دیار افسانه ها

در  روسیه، سارانسک را شهر افسانه  ها می دانند.  تاریخی پر فراز و نشیب داشته  و تولستوی، نویسنده سرشناس روس، در  نوشته  هایش به نیکی از درختان کاج سر به فلک کشیده  آن یاد می کند. استادیوم موردوویا آرنا، میزبان برخی از رقابت های جام جهانی  ۲۰۱۸ روسیه  در سارانسک است.

جام جهانی در  یکاترینبورگ

جام جهانی در یکاترینبورگ

یکاترینبورگ، از جمله  شهرهایی است  که اقتصاد روسیه  به آن  بسیار وابسته است. آن را  گنجی پنهان از  طلا و نفت و معادن زمرد می دانند و یکی از میراث جهانی روسیه در  لیست  یونسکو به شمار  می رود. کلیسای  جامع این شهر  قصر کارترینووف، از جمله مقصدهای گردشگری یکاترینبورگ روسیه  به شمار می رود. استادیوم  بزرگ ۵۰ هزار نفری  این  شهر، یکی از میزبان  های جام جهانی این دوره خواهد بود.

جام جهانی در روستوف

جام جهانی در روستوف

شهر روستوف،  یکی از دیدنی ترین شهرهای بندری این کشور  بوده  و تاثیر  زیادی در گسترش امپراطوری  روس  ها داشت است. اگر  به این شهر  رفتید،  هم  چون  بسیاری از شهرهای بندری  دنیا، غذاهای  دریایی را فراموش نکنید. موزه ها  و گالری  ها و  ساختمان  شهرداری قدیمی، از جمله  دیدنی ترین  آثار  شهر  هستند. استادیوم  ROSTOV  میزبانی  برخی از مسابقات این دوره از  رقابت  ها را بر عهده دارد.

معماری این شهر  کوچک، واقعا شگفت انگیز و فرصتی عالی  برای سلفی بازهای اینستاگرام  خواهد بود.

جام جهانی  در  ولگوگراد:  دیار  خاطره

جام جهانی در ولگوگراد: دیار خاطره

بخشی  از تاریخ  معاصر  روس ها را می توان در ولگوگراد جستجو کرد.  شهر خاطره  ها، شهر  حماسه  ها، شهر سنت و مدرنیته  و روایتی  تلخ و شیرینی از اشک ها و لبخندهایی  که ولگوگراد بر چهره نمایان  کرد  تا روسیه، همین روسیه  ای  باشد که می  بینید! مام میهن، معروف ترین مجسمه ولگووگراد است  که  بانویی شجاع را بر  بالای تپه ای به  نمایش می  گذارد و نماد این  شهر محسوب می شود.  ایستگاه  قطار  و مجسمه  فلزی  بلند مام  میهن، از مقصدهای گردشگری این  شهر تاریخی به شمار می رود. استادیوم  آن،  یکی  از یازده میزبان  جام جهانی ۲۰۱۸ خواهد بود.

جام جهانی در ولگوگراد

جام جهانی در  نیژنی نووگورد

جام جهانی در نیژنی نووگورد

سرزمین بزرگان، از  گورکی  تا الکساندر نوسکی، بخشی از افتخارات  نیژنی نووگورد  را روایت  می کند و جشنواره  ای از بناهای بلند تاریخی با معماری شگفت انگیز عصر  تزارها و عمارت های  با  پنجره های  منحی است  که روایتگر تاریخ  معماری  به  شیوه  روس ها در سالهای نه  چندان  دور است. میدان  های تاریخی و معروف و  بازار بزرگ،  از جمله  مقصدهای گردشگری نیژنی به شمار می رود. استادویم نووگورد با بیش از ۵۰ هزار  گنجایش از میزبان  های  این  دوره  از رقابت  ها خواهد بود.

جام جهانی  در  شهر اسکی !

جام جهانی در شهر اسکی !

سوچی، جایی  که  بسیاری  ان  رابا اسکی و المپیک  زمستانی سال  ۲۰۱۴ میلادی  به  یاد دارند، یکی از دیدنی ترین شهرهای  توریستی روسیه  به شمار  می رود.  جایی که امروزه  بسیار معروف شده و یکی  از مقصدها لاکچری گرد های ایرانی و بین المللی به شمار  می رود. استادیوم  فیشت، در سوچی  واقع شده است.

جام جهانی در کالینگراد

جام جهانی در کالینگراد

(ورزشگاه کالینگراد  در روزهای  پایانی ساخت)

  شهری  در  حاشیه دریای  بالیتک، جایی که به دیار  شوالیه  ها شهرت  دارد، یکی از  دیدنی ترین  جاذبه  های گردشگری  روسیه را در  خود جای  داده  که از آن میتوان به کلیسا جامع کونینگز برگ و کلیسا  مقدس  و دهکده  ماهی  فروش ها یاد کرد. استادیوم  کالینگراد، یکی  از مشهور ترین استادیوم  های روسیه، در  این شهر واقع شده  که میزبانی  برخی از رقابت  ها را بر عهده دارد.

مقصدهای گردشگری  مسکو

مقصدهای گردشگری مسکو

۱) کلیسای معروف سنت باسیل

۲) کاخ موزه کرملین

۳) نگارخانه ترتیاکوف

۴) موزه تاریخی مسکو

۵) موزه دولتی هنرهای زیبای پوشکین

۶) موزه هنرهای چند رسانه ای

۷) موزه یادبود فضانوردی

۸) موزه داروین

۹) آسمان نمای مسکو

۱۰) موزه هنرهای معاصر

۱۱) موزه تساریتسنو

۱۲) تور گشت شهری مسکو

۱۳) تور ایستگاه های متروی مسکو

۱۴) تور اتوبوسی مترو

نکاتی  برای دریافت روادید سفر به  روسیه

اطلاعات متقاضیان دریافت روادید سفر به روسیه

(اطلاعات متقاضیان دریافت روادید سفر به روسیه می  بایست از طریق  این  صفحه درج شود)

  • سفارت روسیه در تهران بر خلاف سفارت فرانسه و هلند، هیچ کارگزاری  در تهران ندارد.
  • سفارت روسیه، در خیابان نفل  لوشاتو تهران قرار دارد.  از  مترو ایستگاه فردوسی و جمهوری  یا خط  BRT ولیعصر  برای عزیمت به این مکان استفاده  کنید.
  • تلفن پاسخگویی به سوالات افرادی که متقاضی دریافت روادید هستند: ۶۶۷۰۱۱۶۱ است.
  • پست الکترونیک سفارت روسیه  برای پاسخ  گویی  به  کلیه پرسش  ها:  RUSEMBIRAN@MID.RU است.  هر  پست الکترونیک  دیگری،  ارتباطی  با بخش  کنسولی سفارت روسیه ندارد.
  • ساعت پاسخگویی به مراجعات هموطنان به منظور دریافت روادید روسیه، از ساعت ۸ تا ۱۸ است.
  • سفارت روسیه در تهران، روزهای جمعه  و شنبه تعطیل  است.
  • از ۱۱ اردیبهشت ماه ۹۷، کلیه پرداخت های  مربوط به هزینه  اخذ روادید روسیه  در تهران، به دلار آمریکا دریافت می شود.
  • بلیط رفت  و برگشت  برای اخذ روادید سفر به روسیه  الزامی است.
  • بیمه مسافرتی  برای  دریافت روادید الزامی  خواهد بود.
  • حداقل ۵ روز پیش از تاریخ  عزیمت  به روسیه، می بایست مدارک خود را جهت اخذ روادید، تسلیم کنسول  روسیه  در تهران کنید.
  • از ۱۱ اردیبهشت ۹۷، هزینه یک بار تردد به روسیه، برای ۲۰ روز، ۷۰ دلار و دو بار تردید برای ۲۰ روز، ۱۱۲ دلار می باشد.  هزینه انتقال ویزا به گذرنامه جدید نیز  ۲۸ دلار آمریکا  هزینه  در بر  خواهد داشت. اگر سفارت روسیه نیاز  به تایید مدارک داشته باشد، بابت هر برگ، ۴۲ دلار دریافت می  کند.

روبل کافی برای سفر به روسیه

(روبل کافی برای  سفر به  روسیه  در  اختیار داشته  باشید)

  • اسکناس های  دلاری  که از  سال ۲۰۱۳ میلادی  به  بعد چاپ شده  باشد فقط مورد قبول کنسول است.
  • برای دریافت FAN ID CARD فقط می بایست به  این LINK  مراجعه  کنید و سفارت هیچ کمکی به شما نمی کند.
  • از۱۱ ژانویه ۲۰۱۶ میلادی، هموطنان برای دریافت  روادید روسیه  می بایست به این URL  مراجعه کرده  و اطلاعات هویتی  خود را بر اساس گذرنامه، به  زبان انگلیسی در ان درج کنند.

مدارک اخذ روادید توریستی روسیه

روادید توریستی  سفر  به روسیه  به  مدت ۱ ماه  صادر  می شود  و شما برای دریافت آن،  می بایست مدارک  زیر را آماده  کنید و تسلیم کنسول  روسیه  در  تهران بکنید.  همان طور که در عکس زیر مشاهده  می کنید،  بلیط رفت و برگشت  و بیمه  مسافرتی (MEDICAL  INSURANCE)  نیاز است.  آژانس های مسافرتی  رسمی  در سراسر کشور  امکان صدور  بیمه  مسافرتی  را به ارزش ۳۰ هزار یورو  دارند.

مدارک اخذ روادید توریستی روسیه

۶ مدرکی که برای دریافت  روادید گردشگری روسیه  در سال  ۲۰۱۸ نیاز دارید

همراهان گرامی

اگر  برای سفر به روسیه  و اخذ روادید یا پیدا کردن محل اقامت در روسیه  با سوالی روبرو شدید، پرسش های خود را کامنت کرده  یا از  طریق کانال  های لوکس تهران در  شبکه های  اجتماعی ارسال کنید تا در اسرع  وقت بررسی  و به اطلاع شما برسد.

گردشگری روسیه در سال ۲۰۱۸

دنیای  مد و لباس و لاکچری  گردی  را هر روز با لوکس تهران  دنبال  کنید.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا